NACIONALINIO VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRO
PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL NACIONALINIO VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRO PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS TVARKOMŲ ASMENS DUOMENŲ TEIKIMO TELEFONU TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. lapkričio 30 d. Nr. VKE-592
Vilnius
Vadovaudamasi Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. rugsėjo 18 d. įsakymu Nr. V-1058 „Dėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 16.3 papunkčiu:
1. T v i r t i n u Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašą (pridedama).
2. Įpareigoju:
2.1. Dokumentų valdymo ir konsultavimo skyriaus visuomenės sveikatos administratorę Kristiną Macionienę iki 2021 m. gruodžio 1 d. su šiuo įsakymu supažindinti direktoriaus pavaduotojus, skyrių, neįeinančių į departamentų sudėtį, vedėjus ir departamentų direktorius;
2.2. skyrių, neįeinančių į departamentų sudėtį, vedėjus iki 2021 m. gruodžio 2 d. su šiuo įsakymu supažindinti skyrių darbuotojus;
4. Pavedu įsakymo vykdymo kontrolę Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos Dokumentų valdymo ir konsultavimo skyriui.
PATVIRTINTA
Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2021 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. VKE-592
NACIONALINIO VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRO PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS TVARKOMŲ ASMENS DUOMENŲ TEIKIMO TELEFONU TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – NVSC) tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmens duomenų teikimo telefonu sąlygas bei tvarką, taikomus asmenų autentifikavimo būdus ir asmens duomenų apsaugos užtikrinimo priemones.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – BDAR), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymu, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (toliau – ADTAĮ) bei Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“.
3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos ir santrumpos:
3.1. Asmens duomenys – bet kokie NVSC tvarkomi asmens duomenys, taip pat bet kokie kiti asmens duomenys, kaip jie apibrėžti BDAR ir ADTAĮ, tai yra informacija, kuri nėra priskiriama bendro pobūdžio informacijai, kaip ji yra apibrėžta šiame Apraše.
3.3. Bendro pobūdžio informacija – informacija apie NVSC funkcijas ir teikiamas paslaugas, jas reglamentuojančių teisės aktų nuostatas bei kita bendro pobūdžio informacija, susijusi su NVSC kompetencija, kurioje nėra tiesiogiai pateikiami jokie NVSC tvarkomi konkretaus asmens duomenys, kurioje esančių duomenų negalima susieti su jokiu konkrečiu asmeniu.
3.5. Interesantas – asmuo, kuris kreipiasi telefonu į NVSC bendruoju telefono numeriu (8 5) 264 9676.
3.6. Klausimai, leidžiantys tinkamai autentifikuoti asmenį – klausimai, susiję su NVSC tvarkomais interesanto asmens duomenimis, konsultantų užduotini interesantui, kurie sudaro galimybę atpažinti asmenį ir patvirtinti jo tapatybę telefonu.
3.7. Konsultantas – NVSC darbuotojas, kuris teikia interesantams konsultacijas telefonu NVSC kompetencijai priskirtais klausimais.
3.9. ULSKIS – Užkrečiamųjų ligų, galinčių išplisti ir kelti grėsmę, stebėsenos ir kontrolės informacinė sistema, kurioje tvarkomi asmens duomenys pagal kuriuos gali būti atlikta autentifikacija.
5. Asmens duomenys telefonu teikiami interesantams, paskambinusiems telefono numeriu (8 5) 264 9676, bei konsultantams atlikus asmens autentifikavimą.
6. Konsultantas interesantui suteikti asmens duomenis gali tik tada, kai interesantas yra autentifikuotas šio Aprašo nustatyta tvarka.
8. Telefonu tinkamai autentifikuotam interesantui gali būti teikiami tik paties interesanto asmens duomenys, tvarkomi ULSKIS arba dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“ (toliau – DVS). Interesantui telefonu negali būti teikiami kito asmens duomenys, net jeigu jis su tuo sutinka. Juridinių asmenų duomenys, kurie laikomi viešais, teikiami telefonu nereikalaujant, kad skambinantysis patvirtintų asmens tapatybę telefonu.
II SKYRIUS
ASMENŲ, PAGEIDAUJANČIŲ GAUTI ASMENS DUOMENIS, APTARNAVIMO TVARKA
9. Konsultantas privalo nustatyti interesanto asmens tapatybę prieš pateikdamas telefonu prašomus asmens duomenis, esančius ULSKIS:
9.1. paprašyti interesanto nurodyti vardą, pavardę ir asmens kodo paskutinius keturis skaitmenis. Nurodyti asmens duomenys turi sutapti su duomenimis, esančiais ULSKIS;
9.2. užduoti dar 4 (keturis) pasirinktus klausimus:
9.2.4. jei asmuo keliavo, atvykimo į Lietuvos Respubliką datą, būdą (oro linijų / vežėjo pavadinimas; skrydžio / reiso numeris; sėdėjimo vietos numeris; šalis ar šalies vietovė, iš kur atvyko);
9.2.5. jei asmuo turėjo sąlytį, paskutinio kontakto su sergančiu COVID-19 liga (koronaviruso infekcija) datą;
10. Interesanto pateikiami atsakymai į visus NVSC konsultanto užduotus 9.2. papunktyje nurodytus klausimus turi sutapti su ULSKIS esančia informacija.
11. Jeigu interesantas teisingai nenurodo visų 9.1. papunktyje nurodytų asmens duomenų ir neatsako bent į vieną 9.2. papunktyje nurodytą klausimą, laikoma, kad asmuo yra neautentifikuotas. Tokiam interesantui telefonu teikiama tik bendro pobūdžio informacija.
12. Jeigu interesantas kreipiasi telefonu, ketindamas sužinoti ar NVSC gautas jo prašymas ir (ar) skundas, konsultantas privalo atlikti autentifikaciją pagal DVS esančius duomenis užduodamas šiuos klausimus:
12.4. paklausti, kokiu būdu (paštu, elektroniniu paštu, įteikdamas originalą ar kitais būdais) pateiktas prašymas ir (ar) skundas;
III SKYRIUS
TELEFONINIŲ POKALBIŲ, KURIŲ METU TEIKTI ASMENS DUOMENYS, ĮRAŠAI, JŲ SAUGOJIMAS, TEISĖ SUSIPAŽINTI SU JŲ TURINIU
14. Visos NVSC konsultavimo telefonu teikiamos konsultacijos įrašomos bei kokybės užtikrinimo tikslu saugomos 6 mėnesius. Įrašai, kurie reikalingi kaip įrodymas civilinėje, administracinėje, administracinio nusižengimo ar baudžiamojoje byloje arba reikalingi skundo tyrimui, saugomi tokį laikotarpį, kokio reikia šiems tikslams, ir nedelsiant sunaikinami, vos tik jų nebereikia. Teisę tokius įrašus perklausyti (susipažinti su jų turiniu) turi tik interesantas, konsultantai, konsultuojantys / konsultavę atitinkamą interesantą, NVSC darbuotojai, įgalioti kontroliuoti konsultantus bei užtikrinti kokybišką paslaugų interesantams teikimą NVSC ar tirti darbuotojų galimai padarytus veiklos pažeidimus, teisės aktų nustatyta tvarka ir atvejais – taip pat ir teisėsaugos institucijos bei kiti subjektai (pateikę atitinkamą prašymą ir teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinę savo tapatybę).
15. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos vadovaujantis BDAR ir Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos asmens duomenų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2019 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. VKE-597 „Dėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos asmens duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“.
16. Interesantas (duomenų subjektas), pageidaujantis susipažinti su savo pokalbio turiniu, turi pateikti rašytinį prašymą, atitinkantį teisės aktų, nurodytų Aprašo 2 ir 15 punktuose nustatytus reikalavimus. Prašymą pateikęs asmuo turi būti tinkamai identifikuotas. Prašyme taip pat turi būti nurodyta: pokalbio su interesantu, kurio įrašą prašoma pateikti, data (laikotarpis), interesantą identifikuojantys duomenys, telefono, iš kurio interesantas skambino, numeris.
17. Interesanto (duomenų subjekto) teisė susipažinti su pokalbio įrašu gali būti įgyvendinama ir šiais būdais:
17.1. pateikiant duomenų subjekto pokalbio įrašo kopiją su „iškirptais“ kito pokalbyje dalyvaujančio asmens kalbėjimo epizodais;
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
18. NVSC darbuotojai, aptarnaujantys interesantus telefonu, privalo laikytis šio Aprašo, konfidencialumo ir saugumo reikalavimų, turi užtikrinti BDAR ir ADTAĮ reikalavimų laikymąsi.
19. Darbuotojai, pažeidę šio Aprašo ir (ar) BDAR, ADTAĮ nustatytus asmens duomenų apsaugos reikalavimus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.