LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRATORIAUS ATRANKOS, SKYRIMO IR ATŠAUKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2025 m. vasario 10 d. Nr. D1-16
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.84 straipsnio 2 dalimi ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2025 m. sausio 15 d. nutarimą Nr. 15 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.84 straipsnio 2 dalį:
1. T v i r t i n u Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos, skyrimo ir atšaukimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad:
2.2. bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos ir skyrimo procedūros, pradėtos iki 2025 m. vasario 10 d., baigiamos pagal iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusį teisinį reguliavimą. Iki 2025 m. vasario 10 d. sudaryti Asmenų, pretenduojančių teikti daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas, sąrašai (toliau – sąrašai) pildomi ir tikslinami pagal šiuo įsakymu patvirtintą Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos, skyrimo ir atšaukimo tvarkos aprašą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2025 m. vasario 10 d. įsakymu Nr. D1-16
BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRATORIAUS ATRANKOS, SKYRIMO IR ATŠAUKIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos, skyrimo ir atšaukimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos, skyrimo ir atšaukimo tvarką.
2. Aprašas taikomas savivaldybių vykdomosioms institucijoms ir administracijoms, daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkams, asmenims, pretenduojantiems teikti ir teikiantiems bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas.
3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Bendrojo naudojimo objektų administratorius (toliau – administratorius) – bendrojo naudojimo objektams administruoti Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus atrankos, skyrimo ir atšaukimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka atrinktas, butų ir kitų patalpų savininkų pasirinktas ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtas asmuo.
II SKYRIUS
ASMENŲ, PRETENDUOJANČIŲ TEIKTI BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS, ATRANKA IR SĄRAŠAS
4. Asmenis, pretenduojančius teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas (toliau – asmuo, pretenduojantis teikti administravimo paslaugas), atrenka savivaldybės administracija. Jei savivaldybėje nors vieno daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrojo naudojimo objektams valdyti reikia skirti ar yra paskirtas bendrojo naudojimo objektų administratorius, savivaldybės administracija savivaldybės interneto svetainėje nuolat skelbia informaciją apie asmenų, pretenduojančių teikti administravimo paslaugas, atranką savivaldybės teritorijoje.
5. Prašymą teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas konkrečios savivaldybės teritorijoje (toliau – prašymas) gali teikti Europos Sąjungos (toliau – ES) valstybės narės piliečiai ar kiti fiziniai asmenys, ES valstybėje narėje įsteigti juridiniai asmenys arba kitos organizacijos ar jų padaliniai, kurie naudojasi ES teisės aktuose jiems suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis, atitinkantys Civilinio kodekso 4.84 straipsnio 7 dalies nuostatas, kurių bendrojo naudojimo objektų administravimo tarifas neviršija tarifo, apskaičiuoto pagal savivaldybės tarybos nustatytą maksimalaus bendrojo naudojimo objektų administravimo tarifo apskaičiavimo tvarką, ir kurie atšaukti konkrečioje savivaldybėje už antrą kartą per vienus metus toje pačioje savivaldybėje paskirtas administracines nuobaudas netekus teisės vienus metus nuo atšaukimo dienos pretenduoti teikti administravimo paslaugas ir būti skiriamu administratoriumi ir šis terminas pasibaigęs (toliau – asmuo).
6. Su prašymu pateikiama užpildyta Aprašo priede nurodyta Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus deklaracija (toliau – deklaracija). Už prašyme ir deklaracijoje pateiktos informacijos teisingumą atsako prašymą pateikęs asmuo.
7. Prašymai teikiami kreipiantis tiesiogiai, siunčiant paštu ar elektroniniu paštu, nurodytais savivaldybės interneto svetainėje arba elektroninėmis priemonėmis per Lietuvos Respublikos paslaugų įstatyme nurodytą kontaktinį centrą.
8. Savivaldybės administracija, gavusi prašymą ir deklaraciją, praneša apie tai prašymą pateikusiam asmeniui per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Savivaldybės administracijos pranešimai siunčiami prašymo gavimo būdu arba prašyme nurodytu būdu (paštu, elektroniniu paštu ar elektroninėmis priemonėmis per kontaktinį centrą).
9. Savivaldybės administracija, gavusi prašymą, įvertina, ar prašymą pateikusio asmens deklaracijoje nurodyta informacija ir duomenys atitinka Aprašo 5 punkte nurodytas sąlygas, ir, jei atitinka, per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos priima sprendimą dėl asmens įrašymo į savivaldybės administracijos sudaromą asmenų, pretenduojančių teikti administravimo paslaugas, sąrašą (toliau – sąrašas). Priėmusi sprendimą įrašyti asmenį į sąrašą, tą pačią dieną savivaldybės administracija įrašo šį asmenį sąrašo pabaigoje ir pateikia duomenis Licencijų informacinei sistemai. Savivaldybės administracija apie priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo praneša apie tai prašymą pateikusiam asmeniui. Duomenys, nurodyti Aprašo 12.1–12.3 papunkčiuose, viešinami Licencijų informacinėje sistemoje.
10. Jeigu prašymą pateikusio asmens deklaracijoje nurodyta informacija ir duomenys neatitinka Aprašo 5 punkte nurodytų sąlygų, savivaldybės administracija per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos priima motyvuotą sprendimą neįrašyti šio asmens į sąrašą, nurodo, kokių reikalavimų asmuo neatitinka, ir per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos praneša apie šį sprendimą prašymą pateikusiam asmeniui išsiųsdama jam sprendimo kopiją.
11. Jeigu asmuo, pretenduojantis teikti administravimo paslaugas, teikdamas prašymą nepateikia deklaracijos arba pateikia iš dalies užpildytą deklaraciją, savivaldybės administracija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos kreipiasi į prašymą pateikusį asmenį prašydama ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pateikti deklaraciją arba ją papildyti, jeigu pateikta deklaracija užpildyta iš dalies. Jeigu prašymą pateikęs asmuo per nustatytą terminą deklaracijos nepateikia arba jos nepapildo, savivaldybės administracija priima motyvuotą sprendimą neįrašyti šio asmens į sąrašą ir per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos praneša apie šį sprendimą prašymą pateikusiam asmeniui išsiųsdama jam sprendimo kopiją.
12. Sąrašas skelbiamas savivaldybės interneto svetainėje, jame turi būti nurodyta:
12.1. pretenduojančio teikti administravimo paslaugas fizinio asmens vardas, pavardė ir elektroninis paštas arba juridinio asmens pavadinimas ir kodas;
12.2. asmens nurodytas bendrojo naudojimo objektų administravimo tarifas pagal daugiabučio namo naudingąjį plotą: iki 1 000 kv. metrų; nuo 1 000 iki 3 000 kv. metrų; 3 000 ir daugiau kv. metrų;
13. Sąrašą sudaro, jį pildo ir tikslina savivaldybės administracija pagal priimtus sprendimus. Į sąrašą asmenys įrašomi eilės tvarka pagal sprendimo įrašyti juos į sąrašą priėmimo datą ir numerį. Sprendimai įrašyti asmenis į sąrašą priimami eilės tvarka pagal prašymų ir Aprašo 5 punkte nurodytas sąlygas atitinkančių deklaracijų pateikimo datą ir numerį.
14. Jeigu į sąrašą įrašytas asmuo neketina teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugų ar pasikeitė deklaracijoje nurodyti jo duomenys arba jis nebeatitinka Aprašo 5 punkte nurodytų sąlygų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių aplinkybių atsiradimo šis asmuo privalo savivaldybės administracijai pateikti prašymą pašalinti jį iš sąrašo arba patikslinti duomenis.
15. Gavus Aprašo 14 punkte nurodytą asmens prašymą, per 5 darbo dienas, atsižvelgdama į prašymo turinį, savivaldybės administracija priima sprendimą pašalinti prašymą pateikusį asmenį iš sąrašo arba patikslina sąraše atitinkamus Aprašo 12.1 papunktyje nurodytus pasikeitusius asmens duomenis. Jei prašoma patikslinti Aprašo 12.2 papunktyje nurodytus duomenis, savivaldybės administracija patikslina šiuos duomenis ir įrašo duomenis patikslinusį asmenį sąrašo pabaigoje. Savivaldybės administracija, patikslinusi duomenis sąraše, tą pačią dieną juos pateikia Licencijų informacinei sistemai.
16. Savivaldybės administracija priima sprendimą pašalinti asmenį iš sąrašo šiais atvejais:
16.1. gavusi informaciją, patvirtinančią į sąrašą įrašyto fizinio asmens mirtį arba pripažinimą neveiksniu ar ribotai veiksniu šioje srityje;
16.3. nustačius, kad į sąrašą įrašytas asmuo neatitinka deklaracijoje nurodytų duomenų ir (ar) Aprašo 5 punkte nurodytų sąlygų;
16.4. konkrečios savivaldybės vykdomajai institucijai antrą kartą per vienus metus priėmus sprendimą atšaukti administratorių toje pačioje savivaldybėje už jam – fiziniam asmeniui arba juridinio asmens vadovui – paskirtas administracines nuobaudas;
17. Priėmusi Aprašo 16 punkte nurodytą sprendimą, savivaldybės administracija tą pačią dieną pašalina asmenį iš sąrašo, duomenis apie tai pateikia Licencijų informacinėje sistemoje ir per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo, išskyrus priimtą sprendimą mirus fiziniam asmeniui, praneša apie priimtą sprendimą iš sąrašo pašalintam asmeniui (jo globėjui ar rūpintojui Aprašo 16.1 punkte nustatytu atveju arba bankroto administratoriui ar likvidatoriui Aprašo 16.2 nustatytu atveju) ir išsiunčia jam sprendimo kopiją.
18. Asmuo, pašalintas iš sąrašo dėl Aprašo 16.4 papunktyje nustatyto atvejo, gali vėl teikti Aprašo 5 punkte nurodytą prašymą ir būti įrašytas į sąrašą ne anksčiau kaip po vienų metų nuo sprendimo antrą kartą per vienus metus jį atšaukti už administracines nuobaudas konkrečioje savivaldybėje priėmimo dienos.
III SKYRIUS
ADMINISTRATORIAUS SKYRIMAS
19. Administratorius skiriamas, jeigu daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai neįsteigė daugiabučio gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos (toliau – bendrija) arba nesudarė jungtinės veiklos sutarties, jeigu bendrija likviduota arba kai daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų jungtinės veiklos sutartis nutraukta ir Nekilnojamojo turto registre neįregistruotas juridinis faktas – „nustatytas bendrojo naudojimo objektų valdymas (sudaryta jungtinės veiklos sutartis)“.
20. Organizuojant butų ir kitų patalpų savininkų balsavimą raštu ar susirinkimą dėl administratoriaus pasirinkimo, kartu su balsavimo raštu ar šaukiamo susirinkimo dokumentais (balsavimo raštu biuleteniu, jeigu organizuojamas balsavimas raštu, arba pranešimu apie šaukiamą susirinkimą, jeigu šaukiamas butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimas) butų ir kitų patalpų savininkams pateikiamas administratoriaus pasirinkimo procedūros pradžios dieną galiojantis sąrašas, jei sąrašo duomenys neįrašyti balsavimo biuletenyje. Administratoriaus pasirinkimo procedūros pradžia laikoma diena, kurią paskelbtas pranešimas apie šaukiamą butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimą arba organizuojamą balsavimą raštu.
21. Pasirinktu administratoriumi laikomas asmuo, už kurį balsavo daugiau kaip pusė butų ir kitų patalpų savininkų arba daugiau kaip pusė pakartotiniame balsavime raštu ar pakartotiniame susirinkime, jei pirmasis balsavimas raštu ar susirinkimas neįvyko, dalyvavusių butų ir kitų patalpų savininkų, bet ne mažiau kaip 1/4 visų butų ir kitų patalpų savininkų.
22. Administratorius šiame skyriuje nurodytais atvejais savivaldybės vykdomosios institucijos sprendimu skiriamas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo butų ir kitų patalpų savininkų balsavimo raštu pabaigos ar susirinkimo dienos arba nuo pakartotinio balsavimo raštu pabaigos ar susirinkimo dienos, jeigu pirmasis balsavimas raštu ar susirinkimas neįvyko, išskyrus Aprašo 24 ir 25 punktuose nurodytus atvejus. Jei skiriamas administratoriumi asmuo nepateikė galiojančio civilinės atsakomybės už fiziniams ir juridiniams asmenims padarytą žalą, atliekant administravimo funkcijas, draudimo, prieš skiriant administratorių, savivaldybės administracija praneša numatomam skirti administratoriumi asmeniui apie numatomą jo skyrimą administruoti konkretaus daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektus prašydama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio pranešimo gavimo dienos pateikti dokumentą, patvirtinantį, kad jo civilinė atsakomybė už fiziniams ir juridiniams asmenims padarytą žalą, atliekant administravimo funkcijas, apdrausta civilinės atsakomybės draudimu, arba raštu pateikti atsisakymą būti paskirtu administratoriumi. Jeigu numatomas skirti administratoriumi asmuo per nustatytą terminą nepateikia jo civilinės atsakomybės draudimą patvirtinančio dokumento arba iki sprendimo skirti jį administratoriumi priėmimo raštu atsisako būti paskirtas administratoriumi, laikoma, kad jis atsisakė būti paskirtas administratoriumi ir pradedama administratoriaus pasirinkimo procedūra. Jei visi sąraše esantys asmenys atsisako administruoti konkretų daugiabutį namą, sprendimą dėl administratoriaus skyrimo priima savivaldybės vykdomoji institucija pavesdama bendrojo naudojimo objektų administravimo funkcijas vienai iš savivaldybės valdomų ar kontroliuojamų įmonių, atitinkančiai Aprašo 5 punkte nurodytas sąlygas.
23. Aprašo 22 punkte nurodytame sprendime dėl administratoriaus paskyrimo nurodomas teisinis jo skyrimo pagrindas, daugiabučio namo, kurio bendrojo naudojimo objektus administruoti skiriamas asmuo, adresas, unikalus numeris Nekilnojamojo turto registre, šio namo naudingasis plotas, gyvenamųjų patalpų (butų) ir kitų patalpų skaičius, daugiabučiam namui priskirto žemės sklypo plotas ir patalpų savininkų teisės į jį ar jo dalį, informacija apie administratoriumi skiriamą asmenį, (fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas (jeigu jis suteiktas Gyventojų registro įstatyme nustatyta tvarka, kitais atvejais – gimimo data ir, jeigu suteiktas, – ILTU kodas), veiklos vietos adresas, adresas dokumentų įteikimui; juridinio asmens arba kitos organizacijos ar jų padalinio pavadinimas, teisinė forma, buveinė, kodas, pridėtinės vertės mokesčio mokėtojo kodas – jei juridinis asmuo pridėtinės vertės mokesčio mokėtojas), daugiabučio namo plotą atitinkantis bendrojo naudojimo objektų administravimo tarifas, įrašytas sąraše administratoriaus pasirinkimo procedūros pradžios dieną ar administratoriaus administravimo termino pratęsimo dieną, jei administravimo terminas pratęsiamas 5 metams, administravimo pradžios data ir numatoma administravimo pabaigos po 5 metų data.
24. Jeigu numatytos administratoriaus pasirinkimo procedūros pradžios dieną sąraše yra tik vienas asmuo, pretenduojantis teikti administravimo paslaugas, savivaldybės vykdomoji institucija šį faktą patvirtina laisvos rašytinės formos aktu, prie kurio pridedamas akto sudarymo dieną galiojantis sąrašas. Per 20 darbo dienų nuo šio akto sudarymo asmuo skiriamas administratoriumi nešaukiant butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo ar neorganizuojant jų balsavimo raštu.
25. Jeigu numatytos administratoriaus pasirinkimo procedūros pradžios dieną sąraše nėra nė vieno asmens, savivaldybės vykdomoji institucija šį faktą patvirtina laisvos rašytinės formos aktu. Per 20 darbo dienų nuo šio akto sudarymo savivaldybės vykdomoji institucija priima sprendimą dėl administratoriaus skyrimo pavesdama bendrojo naudojimo objektų administravimo funkcijas vienai iš savivaldybės valdomų ar kontroliuojamų įmonių, atitinkančiai Aprašo 5 punkte nurodytas sąlygas.
26. Jeigu suorganizavus butų ir kitų patalpų savininkų balsavimą raštu ar susirinkimą dėl administratoriaus pasirinkimo butų ir kitų patalpų savininkai administratoriaus nepasirenka, nes nė vienas asmuo nesurenka pakankamai balsų, savivaldybės vykdomoji institucija administratoriumi skiria daugiausiai butų ir kitų patalpų savininkų balsų surinkusį asmenį. Jeigu du ar daugiau asmenų gavo vienodą balsų skaičių, skiriamas tas, kuris administratoriaus pasirinkimo procedūros pradžios dieną sąraše įrašytas pirmesnis. Jeigu pakartotinis butų ir kitų patalpų savininkų balsavimas raštu ar jų susirinkimas dėl administratoriaus pasirinkimo neįvyksta, administratorių iš sąrašo, pradedant nuo sąrašo pradžios, skiria eilės tvarka savivaldybės vykdomoji institucija, praleisdama asmenis, kurie tokiais atvejais jau buvo paskirti arba ne seniau kaip prieš 12 mėnesių iki administratoriaus parinkimo dienos atsisakė būti paskirtais administratoriumi. Kai tokiais atvejais buvo paskirti visi sąraše esantys asmenys, išskyrus tuos, kurie nebuvo paskirti dėl atsisakymo, asmenis eilės tvarka vėl pradedama skirti nuo sąrašo pradžios.
27. Paskyrus administratorių, savivaldybės administracija per 3 darbo dienas praneša apie šį paskyrimą administratoriumi paskirtam asmeniui išsiųsdama jam sprendimo kopiją ir apie administratoriaus paskyrimą paskelbia savivaldybės interneto svetainėje. Paskirtasis administratorius per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie jo paskyrimą gavimo dienos paskelbia apie save Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų administravimo nuostatuose nustatyta tvarka ir Nekilnojamojo turto registro nuostatuose nustatyta tvarka pateikia prašymą Nekilnojamojo turto registro tvarkytojui dėl juridinio fakto „nustatytas bendrojo naudojimo objektų administravimas“ įregistravimo Nekilnojamojo turto registre.
28. Nustačius, kad Aprašo nustatyta tvarka paskirtas administratorius nebeatitinka Aprašo 5 punkte nurodytų sąlygų, išskyrus atvejus, kai administratorius atšauktas už antrą kartą per vienus metus toje pačioje savivaldybėje paskirtas administracines nuobaudas ir netekęs teisės vienus metus nuo atšaukimo dienos pretenduoti teikti administravimo paslaugas ir būti skiriamu administratoriumi, per 10 darbo dienų nuo šių aplinkybių nustatymo visuose konkrečios savivaldybės daugiabučiuose namuose, kurių bendrojo naudojimo objektus administruoja sąlygų neatitinkantis administratorius, Aprašo nustatyta tvarka pradedama administratoriaus pasirinkimo procedūra ir savivaldybės administracija priima Aprašo 16 punkte nurodytą sprendimą dėl šio administratoriaus pašalinimo iš sąrašo.
29. Gavus ne mažiau kaip ¼ daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų prašymą sušaukti susirinkimą ar organizuoti balsavimą raštu dėl administratoriaus pakeitimo, per vieną mėnesį nuo šio prašymo gavimo dienos Aprašo nustatyta tvarka pradedama administratoriaus pasirinkimo procedūra. Administratorius pakeičiamas, jei butų ir kitų patalpų savininkai pasirenka administratorių Aprašo 21 punkte nustatyta tvarka.
30. Likus šešiems mėnesiams iki administratoriaus paskyrimo termino pabaigos savivaldybės administracija Aprašo nustatyta tvarka pradeda naujo administratoriaus pasirinkimo procedūrą, jeigu bent 1/5 namo butų ir kitų patalpų savininkų raštu pareiškia pageidavimą spręsti bendrojo naudojimo objektų administratoriaus paskyrimo klausimą iš naujo arba savivaldybės vykdomoji institucija ar administracija yra gavusi šio namo butų ir kitų patalpų savininkų pagrįstų nusiskundimų dėl administratoriaus veiklos. Šiais atvejais naujas asmuo administratoriumi skiriamas nuo kitos dienos, kurią baigiasi esamo administratoriaus paskyrimo terminas.
IV SKYRIUS
ADMINISTRAVIMO TERMINO PRATĘSIMAS
31. Administratoriaus paskyrimas konkrečiame name pratęsiamas 5 metų laikotarpiui, jei likus 6 mėnesiams iki jo paskyrimo termino pabaigos negauta bent 1/5 šio daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų raštu pareikšto pageidavimo spręsti bendrojo naudojimo objektų administratoriaus paskyrimo klausimą iš naujo ir ši procedūra nepradėta; savivaldybės vykdomoji institucija ar administracija negavo šio namo butų ir kitų patalpų savininkų pagrįstų nusiskundimų dėl administratoriaus veiklos; jis nebuvo pašalintas iš sąrašo; nepradėta jo atšaukimo procedūra ir (ar) jis nebuvo atšauktas kai, vertinant jo administravimo veiklą konkrečiame name, tris kartus per metus šiam administratoriui – fiziniam asmeniui arba juridinio asmens vadovui paskirta administracinė nuobauda.
V SKYRIUS
ADMINISTRATORIAUS ATŠAUKIMAS
32. Administratoriui – fiziniam asmeniui arba juridinio asmens vadovui trečią kartą per metus paskyrus administracinę nuobaudą už administravimo veiklą konkrečiame daugiabučiame name, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo administracinės nuobaudos paskyrimo pradedama šio namo administratoriaus atšaukimo ir naujo administratoriaus pasirinkimo procedūra. Administratoriaus atšaukimo ir naujo administratoriaus pasirinkimo procedūros pradžia laikoma diena, kurią paskelbtas pranešimas apie šaukiamą butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimą arba organizuojamą balsavimą raštu.
33. Jei daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai priėmė sprendimą atšaukti administratorių arba jeigu butų ir kitų patalpų savininkų sprendimui dėl administratoriaus atšaukimo priimti nesusirinko pakankamai butų ir kitų patalpų savininkų arba balsavimas raštu dėl sprendimo priėmimo neįvyko, savivaldybės vykdomoji institucija per 10 darbo dienų nuo butų ir kitų patalpų savininkų sprendimo priėmimo ar, jei susirinkimas ar balsavimas raštu neįvyko, nuo pakartotinio balsavimo raštu pabaigos ar pakartotinio susirinkimo dienos priima sprendimą atšaukti administratorių.
34. Priėmus sprendimą atšaukti administratorių, tą pačią dieną savivaldybės administracija sąraše prie šio administratoriaus duomenų įrašo informaciją apie jo atšaukimą nurodydama sprendimo atšaukti administratorių priėmimo datą, numerį, per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo apie tai praneša atšauktam administratoriui ir išsiunčia sprendimo kopiją.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
35. Apraše nustatyta tvarka surinkti fizinių asmenų duomenys tvarkomi atrankos proceso vykdymo, sprendimų priėmimo, visuomenės informavimo apie galimus iš sąrašo pasirinkti asmenis – fizinius asmenis juos identifikuojant ar apie paskirtus ar atšauktus administratorius ir tinkamo duomenų pateikimo Nekilnojamojo turto registro tvarkytojui Nekilnojamojo turto registro nuostatų nustatyta tvarka tikslais, taikant tinkamas asmens duomenų apsaugos technines ir organizacines priemones ir laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas). Šie duomenys skelbiami, kol administratorius įrašytas sąraše, jo paskyrimo ir (ar) atšaukimo laikotarpiu.
Bendrojo naudojimo objektų
administratoriaus atrankos, skyrimo ir
atšaukimo tvarkos aprašo
priedas
(Bendrojo naudojimo objektų administratoriaus deklaracijos forma)
Sudarytojo vardas ir pavardė arba pavadinimas
BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRATORIAUS DEKLARACIJA
________________ Nr._________
(data)
_______________
(vieta)
I. BENDROJI INFORMACIJA
Fizinis asmuo (ši lentelė pašalinama, kai administratorius yra juridinis asmuo, kita organizacija ar jų padalinys) |
||
Vardas, pavardė (skelbiama viešai) |
||
Asmens kodas (jeigu suteiktas Gyventojų registro įstatymo nustatyta tvarka, kitais atvejais – gimimo data ir, jeigu suteiktas, – ILTU kodas) |
||
Gimimo data |
|
|
Individualios veiklos pažymos |
išdavimo data |
|
Nr. |
||
veiklos vietos adresas |
||
galiojimo terminas |
||
Duomenys susisiekti |
buveinės adresas ar gyvenamosios vietos adresas |
|
tel. |
||
el. paštas (skelbiamas viešai) |
||
interneto svetainė, tinklaraštis ar kita |
Juridinis asmuo, kita organizacija ar jų padalinys (ši lentelė pašalinama, kai administratorius yra fizinis asmuo) |
||
Pavadinimas |
||
Kodas |
||
Šalis, kurioje įsteigtas ar įregistruotas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų padalinys |
||
Buveinės adresas |
||
Steigėjas (nurodoma, jeigu steigėjas yra kitas juridinis asmuo ar organizacija) |
||
Duomenys susisiekti |
telefono ryšio numeris |
|
el. paštas |
||
interneto svetainė, tinklaraštis ar kita |
II. INTERESAI
Veiklos, dėl kurių asmuo negali vykdyti bendrojo naudojimo objektų administravimo funkcijų (Pildoma teikiant prašymą skirti bendrojo naudojimo objektų administratoriumi gyvenamosiose vietovėse, kuriose, Valstybės duomenų agentūros duomenimis, gyvena 100 tūkst. ir daugiau gyventojų, išskyrus atvejus, jeigu gyvenamųjų vietovių, kuriose gyvena mažiau negu 100 tūkst. gyventojų, savivaldybių tarybos nenusprendžia kitaip) |
|
Veikla |
Ar tokia veikla vykdoma (nurodyti „taip“ arba „ne“) |
Šilumos tiekimas |
|
Elektros energijos tiekimas |
|
Dujų tiekimas |
|
Geriamojo vandens tiekimas |
|
Atliekų vežimo paslaugų teikimas |
|
Liftų nuolatinės techninės priežiūros paslaugų teikimas |
|
Ar fizinis ar juridinis asmuo (įskaitant juridinio asmens vadovą), pretenduojantis teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas, ir jo steigėjas yra tiesiogiai ar netiesiogiai pagal Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymą susijęs su kitais fiziniais ir (ar) juridiniais asmenimis, teikiančiais nurodytas paslaugas savivaldybės teritorijoje, kurioje jis pretenduoja teikti bendrojo naudojimo objektų administravimo paslaugas (jeigu taip, nurodoma, su kokiais):
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________.
III. ADMINISTRATORIAUS CIVILINĖS ATSAKOMYBĖS DRAUDIMAS
Įrašomas įsipareigojimas savo civilinę atsakomybę apdrausti iki paskyrimo atlikti bendrojo naudojimo objektų administravimo funkcijas:
________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ (įrašomas asmens įsipareigojimas iki paskyrimo atlikti bendrojo naudojimo objektų administravimo funkcijas apdrausti savo veiklą vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.84 straipsnio 6 dalimi).
Įrašomas įsipareigojimas administratoriaus civilinę atsakomybę drausti civilinės atsakomybės draudimu viso bendrojo naudojimo objektų administravimo laikotarpiu:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
IV. BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRAVIMO TARIFAS
Savivaldybės teritorijoje teikiamų bendrojo naudojimo objektų administravimo tarifas (su PVM), Eur/m2 |
||
daugiabučiuose namuose, kurių naudingasis plotas iki 1 000 m2 |
daugiabučiuose namuose, kurių naudingasis plotas nuo 1 000 iki 3 000 m2 |
daugiabučiuose namuose, kurių naudingasis plotas didesnis kaip 3 000 m2 |
|
|
|
V. INFORMACIJA APIE ADMINISTRATORIAUS ATŠAUKIMĄ
Informacija apie asmens atšaukimą pateikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.84 straipsnio 2 dalimi, jei buvo atšauktas, – nurodoma savivaldybės vykdomosios institucijos sprendimo atšaukti administratorių data ir numeris:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
Įrašomas patvirtinimas, kad asmuo vykdys bendrojo naudojimo objektų administravimą pagal Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų administravimo nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 603 „Dėl Daugiabučio namo administravimo nuostatų patvirtinimo“:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________ (pareigos) |
___________ (parašas) |
______________ (vardas, pavardė)
|