LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2010 M. SPALIO 25 D. ĮSAKYMO NR. 3D-942 „DĖL VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU KOKYBIŠKŲ ŽEMĖS ŪKIO IR MAISTO PRODUKTŲ POPULIARINIMU IR REALIZAVIMU, FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. gegužės 20 d. Nr. 3D-336
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. spalio 25 d. įsakymą Nr. 3D-942 „Dėl Veiklos, susijusios su kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų populiarinimu ir realizavimu, finansavimo taisyklių patvirtinimo“:
1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:
„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 8 straipsnio 4 dalimi ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 12.1 papunktį,“.
2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Veiklos, susijusios su kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų populiarinimu ir realizavimu, finansavimo taisykles:
2.1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. Pagal šias taisykles teikiama nereikšminga (de minimis) pagalba (toliau – pagalba), vadovaujantis 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 2 d. Komisijos reglamentu (ES) 2020/972 (toliau – reglamentas (ES) 1407/2013), atsižvelgiant į Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrąsias administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – bendrosios administravimo taisyklės), ir į Pagrindinių reikalavimų prisiimant įsipareigojimus mokėti paramą iš valstybės biudžeto lėšų žemės ūkio, maisto ūkio ir žuvininkystės srityse aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 3D-652 „Dėl Pagrindinių reikalavimų prisiimant įsipareigojimus mokėti paramą iš valstybės biudžeto lėšų žemės ūkio, maisto ūkio ir žuvininkystės srityse aprašo patvirtinimo“.
2.2. Pakeičiu 4.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„4.4. kitos taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos reglamente (ES) Nr. 1407/2013, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registro nuostatai), bendrosiose administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.“
2.3. Pakeičiu 6.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„6.3. kai neįmanoma organizuoti taisyklių 6.2 papunktyje nurodytos konferencijos, organizuojamas nuotolinis viešasis renginys, kurio metu populiarinami kokybiški žemės ūkio ir maisto produktai, jų gamintojų geroji patirtis bei kuriame dalyvautų ne mažiau kaip 50 dalyvių. Taisyklių 6.2 papunktyje nurodytos konferencijos keitimas nuotoliniu viešuoju renginiu turi būti iš anksto suderintas su Nacionaline mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) ir organizuojamas tik jai įvertinus pareiškėjų nurodytas argumentuotas priežastis, dėl kurių anksčiau planuota taisyklių 6.2 papunktyje nurodyta konferencija negali vykti;“.
2.4. Pakeičiu 6.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.5. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:
„8. Tuo atveju, kai lėšų poreikis visoms tinkamoms paraiškoms finansuoti viršija kvietime nurodytą visoms paraiškoms skiriamą bendrą pagalbos sumą kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų populiarinimui ir realizavimui skatinti, ir jei papildomos lėšos visoms tinkamoms paraiškoms finansuoti nėra skiriamos ar skiriama tik jų dalis, pareiškėjams taikomi šie pirmumo kriterijai (mažėjančios svarbos tvarka):
8.1. pareiškėjas tęsia ankstesniais metais pagal šias taisykles finansuotą kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų populiarinimo ir realizavimo veiklą;
8.2. pareiškėjas, vadovaudamasis taisyklių 5.2 papunkčiu, viešins kokybiškus žemės ūkio ir maisto produktus, pagamintus pagal visus nurodytus taisyklių 4.2.1, 4.2.2 ir 4.2.3 papunkčiuose teisės aktus;
8.3. pareiškėjas, vadovaudamasis 5.1 papunkčiu, populiarins kokybiškus žemės ūkio ir maisto produktus, pagamintus pagal visus nurodytus taisyklių 4.2.1, 4.2.2 ir 4.2.3 papunkčiuose teisės aktus;
8.4. pareiškėjas populiarins ir (ar) viešins didesnį kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų asortimentą. Esant vienodai asortimento pasiūlai, pagalba skiriama pareiškėjui, teikiančiam paslaugas didesniam galutinių pagalbos gavėjų skaičiui.
Tuo atveju, jei visiems tą patį pirmumo kriterijų atitikusiems pareiškėjams nepakanka lėšų, Agentūra visiems tą patį pirmumo kriterijų atitikusiems pareiškėjams pagalbą mažina proporcingai trūkstamų lėšų kiekiui ir kreipiasi į juos dėl projektų vykdymo su sumažinta pagalba sutikimo. Pareiškėjai gali nesutikti projektus vykdyti su mažesne suma nei nurodyta paraiškoje.“
2.6. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:
2.7. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:
„10. Pareiškėjas informaciją apie galutinius pagalbos gavėjus turi pateikti paraiškoje: kooperatyvas ir asociacija – apie savo narius, o viešąsias paslaugas teikiantys juridiniai asmenys – apie ūkio subjektus, kurių gaminamus kokybiškus žemės ūkio ir maisto produktus numatoma populiarinti ir (ar) viešinti, ir nurodyti galutinių pagalbos gavėjų: įmonės pavadinimą / vardą, pavardę; įmonės / asmens kodą; prašomą pagalbos sumą (planuojamos gauti naudos piniginę vertę eurais, kuri apskaičiuojama visą prašomą pagalbos sumą padalijant iš galutinių pagalbos gavėjų skaičiaus); išlaidų rūšies pavadinimus, kurioms finansuoti prašoma pagalbos, bei kiekvieno galutinio pagalbos gavėjo deklaraciją apie atitiktį reglamente (ES) Nr. 1407/2013 nustatytai „vienos įmonės“ sąvokai.“
2.8. Pakeičiu 11.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„11.1. bendra vienai įmonei, vykdančiai veiklą kituose sektoriuose nei pirminė žemės ūkio produktų gamyba, kaip ji apibrėžta reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, suteikta nereikšminga (de minimis) pagalba negali būti didesnė kaip 200 000 Eur (du šimtai tūkstančių eurų) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį;“.
2.9. Pakeičiu 11.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„11.4. jei per pastaruosius trejus finansinius metus dvi įmonės susijungia arba viena įsigyja kitą arba kai viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių, apskaičiuojant, ar suteikus pagalbą galutiniam pagalbos gavėjui nebus viršyta atitinkama viršutinė riba, turi būti taikomos Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 8 ir 9 dalies nuostatos.“
2.10. Pakeičiu 12.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.11. Pakeičiu 12.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.12. Pakeičiu 12.11 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.13. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:
2.14. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:
2.15. Pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:
„20. Norėdami gauti pagalbą taisyklių 12.4, 12.7, 12.10 arba 12.11 papunkčiuose nurodytų rūšių išlaidoms kompensuoti, pareiškėjai, prieš teikdami paraišką, turi būti atlikę tiekėjų arba paslaugų teikėjų apklausą, užpildę Tiekėjų arba paslaugų teikėjų apklausos pažymą (2 priedas) ir pasirinkę tiekėją ir (arba) paslaugos teikėją pagal mažiausią pasiūlytą kainą. Tiekėjų arba paslaugų teikėjų apklausos pažymoje turi būti aiškiai nurodyti trijų komercinių pasiūlymų prekių, paslaugų ar darbų pavadinimai ir charakteristikos.
Tuo atveju, kai pareiškėjo pasirinkto tiekėjo (ir) arba paslaugos teikėjo nurodyta prekės, paslaugos ar darbų kaina yra 10 proc. didesnė, nei analogiškos rinkoje egzistuojančios prekės, paslaugos ar darbų kainos, Agentūra pareiškėjui siunčia paklausimą su prašymu per nustatytą laiką pateikti pasirinktos prekės, paslaugos ar darbų kainos pagrindimą. Pareiškėjui pateikus neišsamų, nevisiškai motyvuotą pagrindimą, Agentūra tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįsta nustatytą analogiškos rinkoje egzistuojančios prekės, paslaugos ar darbų vidutinę kainą. Agentūra apie tai informuoja pareiškėją ir suderina su juo, ar jis sutinka visa apimtimi iki galo įgyvendinti projektą, turėdamas mažesnę pagalbos sumą. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką nepateikia tokio sutikimo, paraiška pripažįstama netinkama finansuoti ir yra atmetama.“
2.16. Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:
„21. Pareiškėjas pasirinkto tiekėjo arba paslaugų teikėjo projekto įgyvendinimo metu negali keisti, išskyrus nenumatytas aplinkybes. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms, pareiškėjas, kuris priėmus sprendimą skirti pagalbą tampa pagalbos gavėju, norėdamas pakeisti pasirinktą tiekėją arba paslaugų teikėją, taip pat norėdamas pakeisti neesminius paraiškos duomenis (pvz., keičiasi rekvizitai, sąskaita banke arba kredito unijoje ir kt.), kurie neturi įtakos priimant sprendimą dėl pagalbos skyrimo projektui įgyvendinti, ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų informuoja Agentūrą raštu, nurodydamas norimus pakeisti arba papildyti paraiškos duomenis, jų pakeitimo arba papildymo priežastis, ir pateikia patvirtinimo dokumentus (jei tokie yra). Jei Agentūra prašomiems paraiškos duomenų pakeitimams nepritaria, apie tai informuoja pagalbos gavėją raštu, nurodydama priežastis.“
2.17. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:
„23. Paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo kvietimo teikti paraiškas termino pabaigos, išskyrus atvejus, kai pareiškėjui išsiųstas paklausimas dėl papildomos informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo. Gavus atsakymą, paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 10 (dešimt) darbo dienų nuo atsakymo gavimo dienos. Agentūra, vertindama paraišką, vadovaudamasi Registro nuostatais ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2015 m. lapkričio 13 d. nutarimu Nr. 1S-120/2015 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“, patikrina, ar galutiniams pagalbos gavėjams (įskaitant su kiekvienu iš jų reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) suteikus pagalbą pagal taisykles nebus viršytos taisyklių 11 punkte nurodytos ribos.“
2.18. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:
„25. Agentūra, priėmusi sprendimą skirti pagalbą, vadovaudamasi Registro nuostatais, pateikia Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui duomenis apie galutiniams pagalbos gavėjams skirtą pagalbą ir per 10 (dešimt) darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja pagalbos gavėją apie sprendimą skirti pagalbą. Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui pateikta informacija apie suteiktą pagalbą tikslinama Registro nuostatuose nustatyta tvarka.“
2.19. Pakeičiu 33.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„33.2. kartu su galutiniu mokėjimo prašymu ataskaitą apie projekto įgyvendinimo rezultatus. Jei projekto metu buvo organizuoti viešieji renginiai, ataskaitoje turi būti nurodyta, kiek suorganizuota renginių, kiek ir kokie kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų gamintojai dalyvavo renginyje, kokie kokybiški žemės ūkio ir maisto produktai buvo pristatomi ir (ar) parduodami renginio metu, kokie konkursai ar degustacijos buvo organizuotos renginio metu, konferencijos programa, pranešimai, konferencijos dalyvių skaičius, pridedant dalyvių pasirašytus sąrašus arba patvirtintas jų kopijas, nuotraukas ir kitus įrodymus. Jei projekto metu buvo vykdoma kokybiškų žemės ūkio ir maisto produktų populiarinimo veikla, ataskaitoje turi būti nurodytos ir aprašytos visos vykdytos priemonės, pridedant to patvirtinimo įrodymus, atspausdintus ir (ar) įrašytus į kitą patvariąją laikmeną;“.
2.20. Pakeičiu 33.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.21. Pakeičiu 39.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„39.1. patikras vietoje 100 proc., jeigu pagalba skiriama viešiesiems renginiams organizuoti. Patikros vietoje tikslas – nustatyti renginio faktą, ar jo metu pristatomi paraiškoje nurodyti kokybiški žemės ūkio ir maisto produktai, vykdoma jų degustacija ir (ar) prekyba, ar organizuota konferencija pagal taisyklėse nustatytus reikalavimus, ar renginio atributikoje yra nurodyta ministerija. Taip pat Agentūra turi teisę kreiptis ir paprašyti pagalbos gavėjų atsiųsti reikiamą informaciją apie vykstančius renginius mobiliąja programėle „NMA agro“ renginių faktams patvirtinti. Pagalbos gavėjams nepateikus šių įrodymų, Agentūra privalo kitais būdais įsitikinti, kad renginiai vyksta ir atitinka taisyklių 6 punkte jiems keliamus reikalavimus;“.
2.22. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:
2.23. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:
„35. Projektas turi būti įgyvendintas ir mokėjimo prašymas pateiktas per taisyklių 31 ir 32 punktuose įtvirtintą terminą. Pavėluotai teikiamas mokėjimo prašymas gali būti priimamas (užregistruojamas) dar 30 (trisdešimt) darbo dienų po nustatyto termino, tačiau taikomos sankcijos (išskyrus nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių atvejus). Vėliau pateikti mokėjimo prašymai nepriimami, toliau neadministruojami ir grąžinami pagalbos gavėjui.“
2.24. Pakeičiu taisyklių 44 punktą ir jį išdėstau taip:
2.25. Pakeičiu 47 punktą ir jį išdėstau taip:
2.26. Pakeičiu 1 priedo 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. Informacija apie galutinių pagalbos gavėjų atitiktį reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje nustatytiems reikalavimams
Pagal Komisijos reglamentų (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas, „viena įmonė“ apima visas įmones[1], kurių tarpusavio santykiai (teisiškai ar de facto) yra bent vienos rūšies iš toliau išvardytų (Pildoma informacija apie kiekvieną galutinį pagalbos gavėją atskiroje lentelėje. Visos eilutės turi būti pažymėtos „Taip“ arba „Ne“. Būtina nurodyti visas įmones, kurios laikomos „viena įmone“) |
||
Eil. Nr. |
Įmonių tarpusavio santykių rūšys |
Pažymėti |
1. |
Mano įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą, arba kita įmonė turi mano įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą[2] (Jeigu pažymima „Taip“, toliau esančioje eilutėje nurodomi įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai ir atitinkamai balsų skaičius procentine išraiška) |
Taip □ Ne □ |
1. 2. n. |
||
2. |
Mano įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių arba kita įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą mano įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių (Jeigu pažymima „Taip“, toliau esančioje eilutėje nurodomas teisinis pagrindas (sutartys, įstatai ar kt.), įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai) |
Taip □ Ne □ |
|
1. 2. n. |
|
3. |
Pagal sutartį arba vadovaujantis steigimo sutarties ar įstatų nuostata mano įmonei suteikiama teisė daryti kitai įmonei lemiamą įtaką[3] arba kitai įmonei suteikiama teisė daryti mano įmonei lemiamą įtaką (Jeigu pažymima „Taip“, toliau esančioje eilutėje nurodomas teisinis pagrindas (sutartys ar kt.), įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai) |
Taip □ Ne □ |
1. 2. n. |
||
4. |
Mano įmonė, būdama kitos įmonės akcininkė arba narė, vadovaudamasi su tos įmonės kitais akcininkais ar nariais sudaryta sutartimi, viena kontroliuoja tos kitos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą, arba kita įmonė, būdama mano įmonės akcininkė arba narė, vadovaudamasi su mano įmonės kitais akcininkais ar nariais sudaryta sutartimi, viena kontroliuoja mano įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą (Jeigu pažymima „Taip“,toliau esančioje eilutėje nurodomas teisinis pagrindas (sutartys ar kt.), įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai) |
Taip □ Ne □ |
1. 2. n. |
||
Informacija apie galutinių pagalbos gavėjų atitiktį reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 8 ir 9 dalyje nustatytiems reikalavimams |
||
Eil. Nr. |
Įmonių susijungimas, įsigijimas ir skaidymas per trejus4 finansinius metus |
Pažymėti |
1. |
Mano įmonė per pastaruosius trejus finansinius metus susijungė su kita įmone arba mano įmonė įsigijo kitą įmonę, arba kita įmonė įsigijo mano įmonę (Jeigu pažymima „Taip“, toliau esančioje eilutėje nurodomi susijusių įmonių pavadinimai / vardai ir pavardės, įmonių / asmens kodai) |
Taip □ Ne □ |
1. 2. n. |
||
2. |
Mano įmonė per pastaruosius trejus finansinius metus buvo įkurta suskaidžius kitą įmonę (Jeigu pažymima „Taip“, toliau esančioje eilutėje nurodoma suskaidymo data, suskaidytos įmonės pavadinimas, įmonės kodas, taip pat iki suskaidymo veikusiai įmonei suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos (jeigu tokia pagalba buvo suteikta) dydis pagal Reglamentus (ES) Nr. 1407/2013 ir (arba) (ES) Nr. 1408/2013 ir kokiai veiklai (jeigu vykdo kelias veiklas) ji buvo panaudota) |
Taip □ Ne □ |
|
4 Treji finansiniai metai suprantami kaip praėjusių dvejų finansinių metų ir atitinkamų (einamųjų) finansinių metų laikotarpis.
Pastaba. Jeigu deklaracijos eilutėse nepakanka vietos, informaciją galima teikti atskirai pridedamame lape.“
2.27. Pakeičiu 1 priedo 8 punkto 3.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.4. gavus Agentūros reikalavimą (raštą, pranešimą) dėl pagalbos avanso (jo dalies) ar pagalbos (jos dalies) ir (arba) permokėto pagalbos avanso ar permokėtos pagalbos sumos grąžinimo ir (ar) palūkanų sumokėjimo, per reikalavime nurodytą terminą grąžinti Agentūrai išmokėtą pagalbos avansą (jo dalį) ar pagalbos (jos dalies) sumą ir (arba) permokėtą pagalbos avansą ar pagalbos sumą ir (ar) sumokėti palūkanas;“.
[1] Bet kuris ekonominę veiklą vykdantis subjektas, nepaisant jo teisinio statuso ir finansavimo būdų.
[2] Dauguma dalyvių (akcininkų, savininkų, narių) balsų suprantama kaip daugiau nei 50 proc. dalyvių balsų.
[3] Lemiama įtaka suprantama kaip turima teisė, neturint įmonės akcininkų ar narių balsų daugumos, skirti (atšaukti) įmonės valdymo organų narius, veto teisė priimant įmonei svarbius sprendimus ar pan.