KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL PROJEKTO „PABĖGĖLIŲ IŠ UKRAINOS PRIĖMIMAS IR ANKSTYVA INTEGRACIJA“ NR. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, FINANSUOJAMO IŠ PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO PRIEMONĖS „PAGALBA EKSTREMALIOSIOS SITUACIJOS ATVEJU“ LĖŠŲ, PARTNERIŲ ATRANKOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. kovo 22 d. Nr. A-972
Kaunas
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalbos ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. A1-64 „Dėl Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalbos ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“,
t v i r t i n u Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, partnerių atrankos tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Kauno miesto savivaldybės
administracijos direktoriaus
2023 m. kovo 22 d.
įsakymu Nr. A-972
PROJEKTO „PABĖGĖLIŲ IŠ UKRAINOS PRIĖMIMAS IR ANKSTYVA INTEGRACIJA“ NR. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, FINANSUOJAMO IŠ PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO PRIEMONĖS „PAGALBA EKSTREMALIOSIOS SITUACIJOS ATVEJU“ LĖŠŲ, PARTNERIŲ ATRANKOS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, partnerių atrankos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus Kauno miesto savivaldybėje įgyvendinamo projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų (toliau – Projektas), partneriams, paraiškų Projekto partnerių atrankai (toliau – atranka) teikimą, Projekto partnerių sąrašo sudarymo tvarką ir sąlygas, kitus klausimus, susijusius su atranka.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis:
2.2. Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“;
2.3. Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. A1-64 „Dėl Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalbos ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
3. Atrankos tikslas – atrinkti Projekto partnerius, kurie organizuotų ir kokybiškai vykdytų Aprašo 9 punkte numatytas veiklas, skirtas pabėgėliams iš Ukrainos, ir prisidėtų prie ankstyvos trečiųjų valstybių piliečių integracijos.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. Paraiška – Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytos formos dokumentas, teikiamas atrankai, siekiant joje dalyvauti.
5. Projekto tikslinė grupė – gyvenamąją vietą deklaravę Kauno mieste arba įtraukti į Kauno mieste gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, o nedeklaravę gyvenamosios vietos ir neįtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą – faktiškai gyvenantys Kauno mieste: trečiųjų valstybių piliečiai, kurie turi leidimą gyventi Lietuvoje, yra prieglobsčio prašytojai; asmenys, kurie turi teisę gauti laikinąją apsaugą Lietuvos Respublikoje; Lietuvos Respublikos užsieniečių teisinės padėties įstatymo 140(8) straipsnio 3 dalyje nurodyti užsieniečiai, kuriems išduotas užsieniečio registracijos pažymėjimas, taip pat kiti trečiųjų valstybių piliečiai, kurie gali tapti pažeidžiami dėl nelegalaus darbo, prekybos žmonėmis keliamos rizikos (toliau – tikslinė grupė).
6. Projekto įgyvendinimo terminas – iki 2024 m. kovo 4 d. ir gali būti pratęstas tik tuo atveju, jei lieka Projektui įgyvendinti nepanaudotų lėšų. Projektui įgyvendinti iš valstybės biudžeto skirta 394 080,00 Eur. Projekto įgyvendinimą administruoja Kauno miesto savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija), o Projekto veiklas įgyvendina atrankos būdu atrinkti Projekto partneriai.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTO PARTNERIAMS
7. Galimi Projekto partneriai yra:
8. Įgyvendinant Projekto veiklas, paslaugos turi būti teikiamos tikslinei grupei suprantama kalba ir (arba) užtikrinant vertimo paslaugą. Vertimo paslaugos išlaidos laikomos sudėtine tikslinei grupei teikiamos paslaugos dalimi ir yra tinkamos finansuoti.
9. Tinkamomis finansuoti laikomos Projekto veiklos, kuriomis skatinama užsieniečių, jų šeimos narių, atvykusių kartu į Lietuvos Respubliką, integracija į bendruomenę, atsižvelgiant į jų interesus ir (ar) poreikius:
9.1. veikla, skirta asmenų migracijos metu patirto streso, taip pat kitų fizinių ir psichologinių patirčių sukeltoms savijautos problemoms spręsti (pvz., savitarpio pagalbos grupės, psichosocialinių paslaugų teikimas, kt.);
9.2. veikla, skirta moterims ir mergaitėms įgalinti (pvz., šviečiamieji seminarai, verslumo skatinimas, savarankiškumo skatinimas, darbo grupės dėl moterų teisių į sveikatą, finansinę laisvę, integraciją į darbo rinką bei švietimo sistemą, mentorystės programos „moteris – moteriai“, kt.), tikslingai ir pagal poreikį įtraukiant migrantus vyrus į šviečiamuosius seminarus apie lyčių lygybę, kultūrinius skirtumus ir smurtą artimoje aplinkoje;
9.3. veikla, skirta užsieniečių socialinei-kultūrinei ir pilietinei integracijai užtikrinti per visuomenės pažinimą (socialinio ir pilietinio orientavimo kursai, seminarai, informacijos sklaida, leidinio, kuriame būtų pateikta susisteminta informacija, aktuali ir svarbi atvykusiam tikslinės grupės asmeniui, parengimas ir kt.);
9.4. veikla, skirta nelegalaus darbo mažinimo, prekybos žmonėmis, priklausomybių nuo psichotropinių medžiagų rizikos prevencijai (pvz., informacijos sklaida, konsultacijos, psichologinė ir teisinė pagalba, prevencinės priemonės, mokymai darbuotojams, specialistams, kaip atpažinti prekybos žmonėmis aukas, kaip atpažinti priklausomybės požymius ir kaip padėti spręsti su tuo susijusias problemas, kt.);
9.5. veikla, skirta informacijai teikti apie teisės aktuose nustatytas užsieniečių teises ir pareigas Lietuvos Respublikoje, apie galimybes gauti sveikatos priežiūros, socialinės apsaugos, švietimo ir kitas paslaugas bei jų prieinamumą, ir su tuo susijusios teisinės konsultacijos;
9.7. veikla, skirta užsieniečiams įtraukti į Lietuvos darbo rinką, atsižvelgiant į jų turimą patirtį, darbdavių poreikius ir į individualius poreikius asmenų, priklausančių pažeidžiamų asmenų grupėms (pvz., moterų, vienišų tėvų, vyresnio amžiaus asmenų, neįgaliųjų, asmenų, patyrusių smurtą, prievartą ar kankinimus): pagalba ir tarpininkavimas susirandant darbą, mentorystė darbo vietoje, asmeninių ir profesinių kompetencijų tobulinimas, norinčių užsiimti verslu užsieniečių konsultavimas ir su tuo susijusi pagalba ir (arba) verslumo mokymai, renginiai (mugės) darbo ieškantiems užsieniečiams ir vietos darbdaviams, darbo ieškančiojo įgūdžių ir darbdavio poreikių suderinimas; edukaciniai mokymai darbdaviams apie imigrantų įdarbinimo galimybes ir sąlygas Lietuvoje ir kt.;
9.8. veikla, skirta vietos bendruomenės narių ir užsieniečių sutelktumui ir tarpusavio pasitikėjimui stiprinti (pvz., laisvalaikio užimtumo organizavimas, renginių, stovyklų ir kitų vaikų bei jaunimo veiklų organizavimas, skatinant jų asmeninių ir socialinių gebėjimų ugdymą), bendruomenės narių kultūrinė ir švietėjiška veikla, siekiant užmegzti socialinį ryšį su užsieniečiais (pvz., priemonių, skatinančių vietos gyventojų ir užsieniečių kūrybiškumą, saviraišką, susipažinimą su vietos kultūra ir vertybėmis, organizavimas, gyvenamosios vietos bendruomenei telkti ir jos tapatybei skleistis reikšmingų leidinių leidyba, kitos panašios veiklos), sporto ir sveikatinimo veikla (pvz., sportuojančių vietos bendruomenės narių telkimas, sporto varžybų ir treniruočių organizavimas, sveikai gyvensenai propaguoti skirtų renginių, teminių užsiėmimų ir mokymų organizavimas ir kt.), užsieniečių įtraukimas į savanorystės veiklas, mentorystės bendruomenėje programos;
9.9. veikla, skirta migrantų vaikų ir jaunimo neformaliajam ugdymui ir (ar) skirta padėti registruoti vaikus į priešmokyklinio ir mokyklinio ugdymo programas ir (ar) tarpininkauti padedant susirasti vaikams ir jaunimui veiklą pagal jų poreikius ir pomėgius bei skatinti popamokinę jų veiklą, įgalinti tėvus aktyviai dalyvauti savo vaikų ir jaunimo mokymosi procese.
10. Teikiamoms paraiškoms taikomi šie reikalavimai:
10.2. suplanuotos Projekto veiklos (pvz., informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas, atstovavimas, pilietinio orientavimo mokymai ir (arba) kursai, apimantys, pvz., visuomenės pažinimą, istoriją, supažindinimo su Lietuvos darbo rinka, teisine, socialinės apsaugos, sveikatos priežiūros, švietimo sistemomis; kitos į švietimą ir mokymą orientuotos priemonės, kuriomis palengvinamos galimybės įsilieti į darbo rinką (pvz., profesinis orientavimas ir konsultavimas, asmeninių kompetencijų tobulinimo (motyvacijos, bendravimo įgūdžių, prisistatymo darbdaviui ir pan.) užsiėmimai, mokymai, kursai, teisinės konsultacijos, bendri renginiai su vietos bendruomene), prisidedantys prie trečiųjų valstybių piliečių integracijos į vietos bendruomenę;
10.3. mažiausiai 50 proc. paraiškoje nurodytų suplanuotų lėšų turi būti skirta Projekto veikloms, kurias įgyvendina nevyriausybinės organizacijos, bendruomeninės organizacijos, socialinių paslaugų įstaigos, sudariusios paslaugų teikimo sutartį ir (arba) bendradarbiaudamos su Projekto partneriu;
10.4. mažiausiai 30 proc. paraiškoje nurodytų suplanuotų lėšų turi būti skirta Projekto veikloms, skirtoms asmenų migracijos metu patirto streso, taip pat kitų fizinių ir psichologinių patirčių sukeltoms problemoms spręsti (savitarpio pagalbos grupės, psichosocialinių paslaugų teikimas, kt.);
10.5. mažiausiai 10 proc. paraiškoje nurodytų suplanuotų lėšų turi būti skirta Projekto veikloms, skirtoms moterims ir mergaitėms įgalinti (pvz., šviečiamieji seminarai, verslumo skatinimas, savarankiškumo skatinimas, darbo grupės dėl moterų teisių į sveikatą, finansinę laisvę, integraciją į darbo rinką bei švietimo sistemą, mentorystės programos „moteris – moteriai“, kt.);
10.6. mažiausiai 10 proc. paraiškoje nurodytų suplanuotų lėšų turi būti skirta Projekto veikloms, skirtoms nelegalaus darbo, prekybos žmonėmis, priklausomybių nuo psichotropinių medžiagų rizikoms mažinti ir prisidėti prie jų prevencijos (pvz., informacijos sklaida, konsultacijos, psichologinė ir teisinė pagalba, prevencinės priemonės, mokymai darbuotojams, specialistams, kaip atpažinti prekybos žmonėmis aukas, kaip atpažinti priklausomybės požymius ir kaip padėti spręsti su tuo susijusias problemas, kt.);
10.7. statybų ir remonto išlaidoms, ilgalaikiam turtui pirkti gali būti skirta iki 20 proc. paraiškoje nurodytų suplanuotų lėšų;
11. Pareiškėjas, siekiantis būti įtrauktas į Projekto partnerių sąrašą, turi atitikti šiuos reikalavimus:
11.2. turėti pakankamus žmogiškuosius išteklius, reikalingus Aprašo 9 punkte nurodytoms veikloms vykdyti;
11.4. pareiškėjui negali būti iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis negali būti likviduojamas, dėl jo negali būti priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas dėl bankroto procedūros vykdymo ne teismo tvarka;
11.5. negali būti įsiteisėjęs teismo sprendimas dėl paramos, skirtos pareiškėjui iš Europos Sąjungos ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, naudojimo pažeidimo;
11.6. pareiškėjo vadovas ar kitas darbuotojas, įgyvendinsiantis Projektą, neturi turėti neišnykusio ar nepanaikinto teistumo už profesinės veiklos pažeidimus;
III SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATRANKAI TEIKIMAS
12. Atranką organizuoja Savivaldybės administracija. Informacija apie atranką skelbiama viešai Kauno miesto savivaldybės interneto svetainėje (www.kaunas.lt).
13. Paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga nurodoma Kauno miesto savivaldybės interneto svetainėje (www.kaunas.lt) skelbiamame skelbime apie atranką (toliau – skelbimas).
14. Paraiškų pateikimo būdai:
14.1. pasirašyta popierinė paraiška su pridedamais dokumentais teikiama užklijuotame voke su užrašu „Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ partnerių atrankai“ Kauno miesto savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyriui adresu: Nemuno g. 29, 44251 Kaunas. Paraiška gali būti pateikta registruotu laišku. Paraiška turi būti pateikta iki skelbime nustatyto termino paskutinės dienos (valandos). Vokas turi būti antspauduotas pareiškėjo antspaudu, jei jis antspaudą privalo turėti;
14.2. skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu arba per Kauno miesto savivaldybės dokumentų valdymo sistemą „Kontora“. Teikiami dokumentai turi būti parengti ir patvirtinti vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatymu ir Elektroninio parašo taisyklėmis, patvirtintomis valstybės įmonės Registrų centro direktoriaus 2012 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. V-159 „Dėl Elektroninio parašo taisyklių patvirtinimo“;
15. Paraiška su pridedamais dokumentais turi būti užpildyta lietuvių kalba kompiuteriu ir pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę, pareigas, ir patvirtinta antspaudu, jei tokį antspaudą pareiškėjas privalo turėti, arba pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/E, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus. Ranka užpildyta paraiška nenagrinėjama.
16. Jeigu paraiškos teikiamos registruotu paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta laiško išsiuntimo data (valanda) turi būti ne vėlesnė, kaip skelbime nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data.
17. Paraiška turi būti pateikta iki skelbime nustatyto termino paskutinės dienos (valandos) imtinai.
18. Paraiškos, gautos po nustatytos datos ar pateiktos kitais būdais ar kitais adresais, nei nurodyta skelbime, nevertinamos. Pareiškėjui apie tai pranešama raštu per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo.
19. Pareiškėjas Savivaldybės administracijai kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:
19.1. organizacijos (įstaigos) steigimo dokumentų (pvz., įstatų ar įstatams prilygstančių steigimo dokumentų) kopijas;
19.2. jei atrankoje dalyvaujančiam pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti atrankoje dalyvaujančio pareiškėjo vardu;
19.3. savo darbuotojų išsilavinimą ir kvalifikaciją įrodančių dokumentų (pvz., diplomų, kvalifikacinių ir (ar) mokymų baigimo pažymėjimų, gyvenimo aprašymų ir kt.) kopijas;
19.5. pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens pasirašytą laisvos formos pažymą, kad:
19.5.1. pareiškėjui nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba jis nėra likviduojamas, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka;
20. Kartu su paraiška teikiamų dokumentų kopijos privalo būti patvirtintos laikantis Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, reikalavimų. Visi paraiškos bei prie jos pridedamų dokumentų lapai turi būti sunumeruoti eilės tvarka. Paraiškos ir prie jos pridedamų dokumentų lapų numeracija turi būti ištisinė.
21. Pareiškėjai, rengdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas paraiškų rengimo klausimais. Jas teikia Savivaldybės administracijos Socialinių paslaugų skyriaus darbuotojas, kurio telefono numeris ir elektroninis paštas nurodyti skelbime. Informacija teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos.
22. Pareiškėjas gali pateikti Savivaldybės administracijai tik vieną paraišką. Pareiškėjui pateikus daugiau kaip vieną paraišką, nė viena jo pateikta paraiška nevertinama.
23. Pareiškėjas iki galutinio paraiškų pateikimo termino turi teisę atšaukti savo pateiktą paraišką. Pranešimas, kad paraiška atšaukiama, pripažįstamas galiojančiu, jeigu jis pateiktas raštu iki paraiškų pateikimo termino pabaigos.
24. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pasibaigus nustatytam paraiškų teikimo terminui, negalima taisyti, tikslinti, pildyti Savivaldybės administracijai pateiktą paraišką ar teikti papildomus dokumentus, išskyrus Aprašo 40 punkte nurodytą atvejį.
IV SKYRIUS
KOMISIJOS SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS
26. Atrankai pateiktas paraiškas vertina ir pasiūlymus dėl Projekto partnerių sąrašo sudarymo Savivaldybės administracijos direktoriui teikia jo įsakymu sudaryta komisija (toliau – Komisija). Komisija turi būti sudaryta ne vėliau, kaip iki nustatytos paraiškų pateikimo termino paskutinės dienos. Komisija sudaroma iš 5 Savivaldybės administracijos darbuotojų, iš kurių Savivaldybės administracijos direktorius skiria Komisijos pirmininką, pirmininko pavaduotoją ir sekretorių.
27. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas ar kitas Komisijos pirmininko įgaliotas Komisijos narys. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius.
28. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais ir Aprašu.
29. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Komisijos posėdžius šaukia Komisijos pirmininkas. Posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių.
30. Komisijos posėdis šaukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo nustatytos paraiškų pateikimo termino paskutinės dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau nei vienas posėdis.
31. Iki pirmojo posėdžio arba jo metu, prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai pasirašo nustatytos formos Konfidencialumo pasižadėjimą (Aprašo 2 priedas) ir Nešališkumo deklaraciją (Aprašo 3 priedas).
32. Komisijos narys privalo nusišalinti nuo paraiškos vertinimo ir balsavimo, jei yra svarstoma pareiškėjo, kurio vadovas, kolegialaus valdymo organo narys ir (ar) darbuotojas yra jis arba jam artimas asmuo, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo 2 straipsnio 1 dalyje, paraiška. Jeigu Komisijos narys nenusišalina, Komisija priima sprendimą dėl jo nušalinimo. Jeigu Komisijos narys nenusišalina ir vėliau paaiškėja, kad dėl to kilo interesų konfliktas, jo vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o paraišką iš naujo vertina kitas Komisijos narys, kurį paskiria Komisijos pirmininkas.
33. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamą balsą turi Komisijos pirmininko, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo ar kito Komisijos pirmininko įgalioto Komisijos nario balsas.
34. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio. Komisijos narys turi teisę pareikšti savo atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.
V SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA
36. Paraiškų administracinę atitiktį įvertina Komisijos sekretorius per 2 darbo dienas nuo paraiškų pateikimo termino pabaigos. Vertinant paraiškos administracinę atitiktį vertinama, ar paraiška pateikta:
39.6. pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti organizacijos (įstaigos) vadovo ar jo įgalioto asmens;
39.8. kartu su Aprašo 19 punkte nurodytais privalomais pateikti dokumentais ar tinkamai patvirtintomis dokumentų kopijomis (kopijos turi būti patvirtintos pareiškėjo vadovo arba pareiškėjo įgalioto asmens);
40. Įvertinęs gautų paraiškų administracinę atitiktį, Komisijos sekretorius visas paraiškas pateikia Komisijai. Jeigu Komisijos sekretoriaus nustatyta, kad paraiška atitinka ne visus paraiškos administracinės atitikties vertinimo kriterijus, Komisija raštu paprašo patikslinti paraišką (pateikti trūkstamą informaciją ir (ar) dokumentus) ir nustato patikslintos paraiškos pateikimo terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 3 darbo dienos.
41. Pareiškėjui nepateikus Komisijos prašymu patikslintos paraiškos (nepateikus trūkstamos informacijos ir (ar) dokumentų), Komisija priima sprendimą atmesti paraišką dėl administracinės atitikties vertinimo kriterijų neatitikimo, neatliekant paraiškos kokybės vertinimo. Apie tai per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo Komisija informuoja pareiškėją raštu, nurodydama paraiškos atmetimo priežastis.
42. Komisija atlieka paraiškų, kurios atitinka visus administracinės atitikties vertinimo kriterijus, kokybės vertinimą. Kiekvienas Komisijos narys, išskyrus Komisijos sekretorių, atlieka kiekvienos paraiškos kokybės vertinimą.
43. Paraiškos kokybės vertinimas atliekamas užpildant kiekvienos paraiškos kokybės vertinimo anketą (Aprašo 4 priedas). Atliekant paraiškos kokybės vertinimą, yra įvertinami pareiškėjo:
44. Komisija vertindama paraiškų kokybę turi teisę priimti sprendimą atmesti paraišką, jeigu:
44.1. pareiškėjas paraiškoje arba kartu su paraiška teikiamuose dokumentuose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;
45. Atliekant paraiškų kokybės vertinimą, paraiškos vertinamos balais. Didžiausia galima skirti balų suma – 100 balų. Pareiškėjai, kurių paraiškos įvertinamos 40 ir mažiau balų, nesiūlomi įtraukti į Projekto partnerių sąrašą.
46. Paraiškai skiriamas Komisijos balas nustatomas apskaičiuojant visų Komisijos narių paraiškai skirtų balų vidurkį.
47. Komisijos pasiūlyme dėl Projekto partnerių sąrašo sudarymo pareiškėjai surašomi eilės tvarka pagal jų paraiškoms Komisijos skirtus balus – nuo aukščiausio iki žemiausio balo.
48. Jeigu kelios paraiškos surenka vienodą Komisijos balų skaičių, Komisija pirmenybę teikia tam pareiškėjui, kurio teikiamų paslaugų ir tikslinės grupės mastai yra didesni (dėl to jis labiau prisidėtų prie Projekto vykdymo) ir darbuotojai, vykdysiantys Projekto veiklas, geba kalbėti užsienio kalbomis (ukrainiečių, anglų, rusų).
49. Paraiškos turi būti įvertintos ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jų perdavimo Komisijai dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų paraiškų kiekį ir apimtį, šį terminą gali sutrumpinti iki 5 darbo dienų arba pratęsti iki 10 darbo dienų.
50. Komisijai atlikus paraiškų vertinimą, Komisijos sekretorius per 5 darbo dienas pateikia Komisijos pasiūlymą dėl Projekto partnerių sąrašo sudarymo Savivaldybės administracijos direktoriui.
51. Pareiškėjai turi teisę susipažinti su savo paraiškos vertinimu (nuasmenintomis vertinimo anketomis).
52. Atrankai pasibaigus:
52.2. pareiškėjų, kurie laimėjo atranką, paraiškos ir atrankos organizavimo dokumentai saugomi Dokumentų saugojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V‑157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais;
53. Skundus dėl paraiškų vertinimo ir atrankos nagrinėja Savivaldybės administracija. Savivaldybės administracijos veiksmai ir neveikimas, sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
VI SKYRIUS
PROJEKTO PARTNERIŲ SĄRAŠO SUDARYMAS
54. Atranką laimėję pareiškėjai įtraukiami į Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu tvirtinamą Projekto partnerių sąrašą.
55. Savivaldybės administracija per 5 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl Projekto partnerių sąrašo patvirtinimo pasirašymo dienos Kauno miesto savivaldybės interneto svetainėje (www.kaunas.lt) paskelbia informaciją apie atrankos laimėtoją (-us) (nurodomas pareiškėjo pavadinimas, numatomos organizuoti integracijos paslaugos pavadinimas, paslaugai finansuoti skirta valstybės biudžeto lėšų suma).
56. Su Projekto partneriu, įrašytu į Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą Projekto partnerių sąrašą, Savivaldybės administracija sudaro finansavimo sutartį, kurioje nustato tarpusavio teises ir pareigas įgyvendinant Projektą.
57. Jei Projekto partneris, įtrauktas į Projekto partnerių sąrašą, atsisako sudaryti finansavimo sutartį arba Projekto įgyvendinimo metu raštu informuoja, kad atsisako vykdyti Projekto veiklas, Savivaldybės administracija kviečia sudaryti finansavimo sutartį kitą daugiausiai Komisijos balų surinkusį Projekto partnerį.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
58. Paraiškas teikiančios organizacijos (įstaigos) yra atsakingos už teikiamų dokumentų ir duomenų teisingumą.
59. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymai dėl Projekto partnerių sąrašo patvirtinimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
60. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.
Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva
integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013,
finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo
priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų,
partnerių atrankos tvarkos aprašo
1 priedas
(Paraiškos forma)
____________________________________________________________________
(pareiškėjo pavadinimas, kodas)
Kauno miesto savivaldybės administracijai
PROJEKTO „PABĖGĖLIŲ IŠ UKRAINOS PRIĖMIMAS IR ANKSTYVA INTEGRACIJA“ PARTNERIŲ ATRANKOS PARAIŠKA
_________________
(data)
1. Pareiškėjo pristatymas
Pareiškėjo teisinė forma
|
|
Adresas, pašto indeksas
|
|
Pareiškėjo kontaktai: telefonas, el. paštas interneto svetainė |
|
Pareiškėjo vadovas (pareigos, vardas, pavardė, kontaktai: telefonas, el. paštas) |
|
Trumpas vykdomos veiklos aprašymas, patirtis įgyvendinant panašius projektus
|
|
2. Projekto veiklų pristatymas
Projekto veiklos pavadinimas
|
Veiklos aprašymas
|
Veiklos rodiklio pavadinimas |
Veiklos rodiklio matavimo vienetas |
Veiklos rodiklio siektina reikšmė |
Projekto veiklos įgyvendinimo pradžia ir pabaiga |
Planuojamos lėšos ir jų pagrindimas, Eur |
Nurodoma projekto veikla pagal Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, partnerių atrankos tvarkos aprašo 9 punktą |
Detalizuojamas, pagrindžiamas veiklos būtinumas, nurodoma, kaip ir kiek veikla prisidedama prie numatytų problemų sprendimo, nurodomas veiklos tikslas, veiklos vykdymas (kokios priemonės bus organizuotos / paslaugos suteiktos), tikslinė grupė ir veiklos vykdytojai (pvz., koordinatorius, socialinis darbuotojas ir kt.), jų atliekamos funkcijos / pareigos |
Nurodomas tiesiogiai veiklos įgyvendinimo metu sukuriamas rodiklis, kuris projekto įgyvendinimo metu iliustruos veiklos įgyvendinimo pažangą |
Nurodomas fizinio rodiklio matavimo vienetas (naudojant visuotinai priimtus matavimo vienetus, galima trumpinti, pvz., vnt., asm., km, kv. m) |
Nurodoma siektina fizinio rodiklio reikšmė skaičiais |
Nurodoma data, nuo kada planuojama pradėti vykdyti veiklą (datos formatas MMMM-MM (metai, mėnuo) ir kada planuojama baigti vykdyti veiklą (datos formatas MMMM-MM (metai, mėnuo) |
Apskaičiuojamas ir pagrindžiamas planuojamų išlaidų poreikis: projektą vykdančio personalo, veiklas vykdančių specialistų darbo užmokesčio ir atlygio išlaidos, kitos galimos išlaidos, susijusios su veiklos vykdymu / paslaugos teikimu. Fiksuotųjų dydžių atveju suma apskaičiuojama: kaina / įkainis / norma / * vienetų skaičius / suma, nuo kurios skaičiuojama norma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Pareiškėjo patirtis. Aprašoma patirtis, įgyta teikiant siūlomas paslaugas arba įgyvendinant projektus (ne daugiau kaip 3000 spaudos ženklų)
PRIDEDAMA:
1. ...
2. ...
___________________ ________________________ _________________
(pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
___________________________
Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir
ankstyva integracija“
Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013,
finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir
integracijos fondo priemonės „Pagalba
ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, partnerių
atrankos tvarkos aprašo
2 priedas
(Konfidencialumo pasižadėjimo forma)
KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS
_______________
(data)
Aš, ________________________________________________________, būdamas (-a)
(vardas ir pavardė)
projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ partnerių atrankos komisijos (toliau – Komisija) nariu (-e),
PASIŽADU:
1. saugoti ir tik teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią informaciją, kuri man taps žinoma, vertinant paraiškas, tvarkant su paraiškų vertinimu susijusius dokumentus;
2. man patikėtus dokumentus ar duomenis saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar jais pasinaudoti, neatskleisti tretiesiems asmenims konfidencialios informacijos;
4. savo ir (ar) man artimų asmenų privačių interesų naudai nesinaudoti ir neleisti naudotis informacija, kurią įgijau dalyvaudamas (-a) svarstant, rengiant ar priimant Komisijos sprendimą, kitokia tvarka ir mastu, nei nustato Lietuvos Respublikos teisės aktai.
Esu įspėtas (-a), kad, pažeidęs (-usi) šį pasižadėjimą, turėsiu atlyginti Kauno miesto savivaldybės administracijai ir pareiškėjams padarytus nuostolius.
Man išaiškinta, kad man artimi asmenys yra artimieji giminaičiai bei svainystės ryšiais susiję asmenys, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 3.135 ir 3.136 straipsniuose, taip pat sutuoktinis, sugyventinis ar partneris, sutuoktinio, sugyventinio ar partnerio vaikai (įvaikiai), tėvai (įtėviai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės) bei mano įtėviai, įvaikiai, įbroliai, įseserės.
____________________ ______________ _________________________
(pareigos Komisijoje) (parašas) (vardas ir pavardė )
_______________________________
Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir
ankstyva integracija“
Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013,
finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir
integracijos fondo priemonės „Pagalba
ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, partnerių
atrankos tvarkos aprašo
3 priedas
(Nešališkumo deklaracijos forma)
NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA
_______________
(data)
Aš, __________________________________________________________, būdamas (-a)
(vardas ir pavardė)
Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ partnerių atrankos komisijos (toliau – Komisija) nariu (-e):
1. pasižadu savo pareigas atlikti objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis (-i) įstatymų viršenybės, skaidrumo, nešališkumo, teisėtumo, sąžiningumo principais;
2. pasižadu informuoti Komisijos pirmininką arba Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorių (kai nusišalina Komisijos pirmininkas) apie esamą interesų konfliktą ir nusišalinti nuo dalyvavimo tolesnėje procedūroje, jei man dalyvaujant, rengiant, svarstant ar priimant Komisijos sprendimus:
2.1. šiose procedūrose dalyvauja asmenys, iš kurių aš ar man artimi asmenys gauna bet kurios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos;
2.2. aš ar man artimi asmenys yra procedūrose dalyvaujančio juridinio asmens steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys;
3. jei paaiškėtų, kad mano dalyvavimas rengiant, svarstant ar priimant Komisijos sprendimus gali sukelti interesų konfliktą, pasižadu nedelsdamas (-a) informuoti apie tai Komisijos pirmininką arba Kauno miesto savivaldybės administracijos direktorių (kai nusišalina Komisijos pirmininkas) ir nusišalinti nuo sprendimo priėmimo procedūros.
Žinau, kad kilus šališkumo ar interesų konflikto grėsmei galiu būti nušalintas (-a) nuo dalyvavimo tolesnėje procedūroje.
Man išaiškinta, kad man artimi asmenys yra artimieji giminaičiai bei svainystės ryšiais susiję asmenys, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 3.135 ir 3.136 straipsniuose, taip pat sutuoktinis, sugyventinis ar partneris, sutuoktinio, sugyventinio ar partnerio vaikai (įvaikiai), tėvai (įtėviai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės) bei mano įtėviai, įvaikiai, įbroliai, įseserės.
______________________ _______________ _______________________
(pareigos Komisijoje) (parašas) (vardas ir pavardė )
_______________________________
Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“
Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš
Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba
ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, partnerių atrankos tvarkos aprašo
4 priedas
(Paraiškos kokybės vertinimo anketos forma)
PARAIŠKOS KOKYBĖS VERTINIMO ANKETA
Vertinama ________________________________________________________________ paraiška
(paraišką pateikusios įstaigos, organizacijos pavadinimas)
Vertinimo kriterijai
|
Vertinimo kriterijų aspektai |
Atrankos kriterijų vertinimas |
|||
Taip / ne / netaikoma / taip su išlyga |
Maksimalus balas |
Skiriamas balas |
Komentarai ir išvados |
||
1. Partnerio administraciniai ištekliai |
Steigimo dokumentuose (įstatuose arba nuostatuose) nurodyti pagrindiniai įstaigos, organizacijos veiklos tikslai ir (ar) uždaviniai yra susiję su pagalba pabėgėliams ar kitiems asmenims, susidūrusiems su priverstine migracija, ar panašaus pobūdžio veikla (darbas su kitomis pažeidžiamomis grupėmis, kurios patiria atskirties riziką) |
|
10 |
|
(Įrašykite, kokia veikla užsiima įstaiga, organizacija pagal jos įstatus, nuostatus, ar veikla, vykdant ūkinę komercinę veiklą) |
2. Partnerio žmogiškieji ištekliai |
Įstaiga, organizacija turi pakankamai darbuotojų, galinčių užtikrinti planuojamų paslaugų teikimą |
|
10 |
|
(Įrašykite, kiek konkrečiai darbuotojų prisidės prie paslaugų asmeniui / šeimai teikimo, kiek iš jų bus atsakingi (pagrindiniai) už veiklų įgyvendinimo užtikrinimą ir sėkmingos partnerystės vystymą). Kiek darbuotojų galės susikalbėti ukrainiečių, anglų, rusų kalbomis |
3.Partnerio finansiniai ištekliai
|
3.1. Organizacijai, įstaigai nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės komercinės veiklos arba ji nėra likviduojama, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka |
|
5 |
|
(Įrašykite, ar pateikta įstaigos, organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens pasirašyta laisvos formos pažyma, patvirtinanti, kad nėra aplinkybių, nurodytų Projekto „Pabėgėlių iš Ukrainos priėmimas ir ankstyva integracija“ Nr. HOME/2022/AMIF/AG/EMAS/TF1/LT/0013, finansuojamo iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo priemonės „Pagalba ekstremaliosios situacijos atveju“ lėšų, partnerių atrankos tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 19.5.1 papunktyje) |
3.2. Nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl paramos, skirtos iš Europos Sąjungos ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, naudojimo pažeidimo |
|
5 |
|
(Įrašykite, ar pateikta įstaigos, organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens pasirašyta laisvos formos pažyma, patvirtinanti, kad nėra aplinkybių, nurodytų Aprašo 14.3.2 papunktyje) |
|
4. Partnerio pridėtinė vertė |
4.1. Organizacijos, įstaigos dalyvavimas projekte turi pridėtinę vertę |
|
10 |
|
(Nurodykite, kokia, jūsų manymu, yra šios organizacijos, įstaigos pridėtinė vertė įgyvendinant projektą. Vertindami šį kriterijų atsižvelkite į Kauno miesto savivaldybės administracijos planuojamas įgyvendinti veiklas ir siekiamus rodiklius) |
4.2. Turima patirtis, įgyvendinant projektus, kurie buvo skirti pabėgėliams ar kitiems asmenims, susidūrusiems su priverstine migracija, ar kitoms pažeidžiamoms grupėms, kurios patiria atskirties riziką |
|
15 |
|
|
|
5. Pasiūlymo turinys, naudingumas, efektyvumas
|
5.1. Siūlomos veiklos atitinka Apraše nurodytą tikslą |
|
10 |
|
|
5.2. Planuojamos paslaugos atitinka Aprašo 9 punkte numatytas veiklas (paslaugas) |
|
10 |
|
|
|
5.3. Veiklų įgyvendinimo aprašymas aiškus |
|
10 |
|
(Įrašykite, ar aiškus veiklos apibūdinimas) |
|
5.4. Aiškiai numatyta, kokiai tikslinei grupei bus teikiamos paslaugos |
|
10 |
|
(Įrašykite, kokiai tikslinei grupei numatomos teikti paslaugos) |
|
5.5. Planuojami veiksmai, įtraukiantys gyventojus į veiklą |
|
10 |
|
(Įrašykite, ar bus įtraukiami gyventojai į veiklas ir kokias) |
|
5.6. Numatomi veiklos su asmenimis rezultatai aiškūs, konkretūs, pagrįsti |
|
5 |
|
(Įrašykite, kokių rezultatų tikimasi ir ar jie išdėstyti aiškiai, konkrečiai, pagrįstai) |
|
Iš viso surinkta balų |
100 |
|
|
__________________________ ____________ _________________________
(vertintojo pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
______________
(data)
____________________________