LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS
įsakymas
DĖL EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRo
2015 m. spalio 16 d. Įsakymo nr. 4-660 „DĖL FINANSŲ INŽINERIJOS PRIEMONĖS „ATVIRAS KREDITŲ FONDAS 2“ SCHEMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. gegužės 15 d. Nr. 4-275
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2015 m. spalio 16 d. įsakymą Nr. 4-660 „Dėl Finansų inžinerijos priemonės „Atviras kreditų fondas 2“ schemos patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LiETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS
įsakymas
DĖL FINANSŲ INŽINERIJOS PRIEMONĖS „ATVIRAS KREDITŲ FONDAS 2“ SCHEMOS PATVIRTINIMO
Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 887 „Dėl uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ veiklos“ 1.1.3 ir 2.2 papunkčius,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir
inovacijų ministro
2015 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 4-660
(Lietuvos Respublikos ekonomikos ir
inovacijų ministro 2024 m. gegužės 15 d.
įsakymo Nr. 4-275
redakcija)
finansų inžinerijos PRIEMONĖS „ATVIRAS KREDITŲ FONDAS 2“ SCHEMA
Eil. Nr. |
Pagrindiniai elementai |
Paaiškinimas |
1. |
Teisinis pagrindas
|
2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai |
2. |
Finansų inžinerijos priemonei „Atviras kreditų fondas 2“ (toliau – Priemonė) planuojama skirti finansavimo suma |
102 000 000 Eur (šimtas du milijonai eurų) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (į kontroliuojantįjį INVEGOS fondą grįžusių ir grįšiančių finansų inžinerijos priemonių lėšų) |
3. |
Priemonės schemos (toliau – Schema) galiojimo trukmė |
Schema galioja Reglamento (ES) 2023/2831 taikymo laikotarpiu.
|
4. |
Finansų tarpininkų atrinkimas ir paskolų teikimo sąlygos |
4.1. Kontroliuojančiojo INVEGOS fondo valdytoja uždaroji akcinė bendrovė „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – INVEGA), kuriai, vadovaujantis 2009 m. balandžio 7 d. finansavimo sutartimi, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos (toliau – Ministerija), Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir INVEGOS, esamoms ir naujoms priemonėms įgyvendinti skirta dalis grįžusių ir (ar) grįšiančių lėšų, atrinks finansų tarpininkus, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis ir su Ministerija suderintu priemonės „Atviras kreditų fondas 2“ finansų tarpininkų atrankos sąlygų sąvadu. 4.2. Paskolos, kredito linijos ir (ar) lizingas (finansinė nuoma) (toliau kartu – paskolos) smulkiojo ir vidutinio verslo (toliau – SVV) subjektams bus teikiamos už žemesnes nei rinkos palūkanas. Skirtumas tarp paskolai taikomos palūkanų normos ir pagal Europos Komisijos komunikatą dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo pakeitimo (2008/C 14/02) (toliau – Komisijos komunikatas) nustatytos palūkanų normos bus laikomas de minimis pagalba SVV subjektams. 4.3. Paskolos bus skirtos SVV subjekto investicijoms finansuoti ir (ar) apyvartinio kapitalo trūkumui papildyti, jeigu toks finansavimas yra susijęs su SVV subjekto naujos veiklos pradėjimu arba jau vykdomos veiklos stiprinimu ar plėtra. Laikytina, kad paskola yra skirta investicijoms, kai paskolos dalis, skirta investicijoms finansuoti, sudaro ne mažiau kaip 51 proc. visos paskolos sumos. |
5. |
Remiami subjektai |
Paskolos teikiamos SVV subjektams, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme. |
6. |
Remiami sektoriai
|
6.1. Paskolos teikiamos SVV subjektams, veikiantiems visuose ūkio sektoriuose, išskyrus: 6.1.1. pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklą, pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą ir (ar) su eksportu susijusią veiklą trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 1 straipsnio 1 dalies a, c ir e punktuose; 6.1.2. veikiančius ginklų ir šaudmenų, tabako ir distiliuotų alkoholinių gėrimų ir susijusių produktų gamybos bei prekybos sektoriuose; 6.1.3. veikiančius gamtos mokslų sektoriuje, kai paskolos lėšos naudojamos moksliniams tyrimams, plėtrai ir techninėms paraiškoms, susijusioms su žmogaus klonavimu mokslinių tyrimų ar gydymo tikslais ir genetiškai modifikuotais organizmais; 6.1.4. užsiimančius azartinių lošimų organizavimo veikla; 6.1.5. užsiimančius finansine veikla ar nekilnojamojo turto plėtra, turint tikslą jį perparduoti, nuomoti ar perleisti naudotis kitiems asmenims. 6.2. Paskolos neteikiamos SVV subjektų finansiniams įsipareigojimams perfinansuoti. |
7. |
Finansavimo dydis vienam SVV subjektui
|
7.1. Iš Priemonės lėšų vienai paskolai skiriama ne daugiau kaip 450 000 Eur (keturi šimtai penkiasdešimt tūkstančių eurų). 7.2. Suteikiant paskolą bus įvertintas skirtumas tarp Komisijos komunikate nustatytos orientacinės palūkanų normos su 400 bazinių punktų premija ir paskolai taikytos palūkanų normos. Gautas skirtumas laikomas subsidijos ekvivalentu ir laikomas de minimis pagalba SVV subjektui. Skaičiuojant de minimis pagalbą SVV subjektui palūkanos skaičiuojamos nuo visos paskolos sumos visam paskolos suteikimo laikotarpiui, t. y. neatsižvelgiama į numatytą paskolos grąžinimą pagal paskolos grąžinimo grafiką. 7.3. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienam SVV subjektui, suma negali viršyti 300 000 Eur (trijų šimtų tūkstančių eurų) per bet kurį trejų metų laikotarpį, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnyje. Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą ar siekiamus tikslus ir neatsižvelgiant į tai, ar Lietuvos Respublikos suteikta pagalba visa arba iš dalies finansuojama Europos Sąjungos kilmės ištekliais. Jeigu suteikus naują de minimis pagalbą būtų viršytos šios ribos, naujai pagalbai Reglamentas (ES) 2023/2831 nebūtų taikomas (t. y. pagalbos būtų negalima teikti). 7.4. Visi to paties SVV subjekto kontroliuojami subjektai, atitinkantys bent vienos rūšies tarpusavio santykius, nustatytus Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje, laikomi viena įmone. 7.5. Kiekvieną kartą nustačius pagalbos dydį paskolai, INVEGA patikrina paskolos gavėjo teisę gauti tokią pagalbą ir šią sumą rezervuoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registro nuostatai). Kai finansų tarpininkas pateikia informaciją apie paskolos suteikimą SVV subjektui, INVEGA priima sprendimą dėl de minimis pagalbos suteikimo ir šią pagalbą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, vadovaudamasi Registro nuostatuose nustatyta tvarka. 7.6. INVEGA įsitikina, ar pagalbos gavėjui netaikoma ar galėtų būti taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 4 straipsnio 3 dalies a punkte. |
8. |
Finansavimo trukmė |
8.1. Finansavimas paskolos ir lizingo (finansinės nuomos) forma SVV subjektams teikiamas ne ilgesniam kaip 120 mėnesių laikotarpiui. Šis terminas gali būti pratęstas ne ilgesniam kaip 120 mėnesių laikotarpiui, terminą skaičiuojant nuo esamos paskolos ar lizingo (finansinės nuomos) sutarties sudarymo dienos. 8.2. Finansavimas kredito linijos forma SVV subjektams teikiamas ne ilgesniam kaip 36 mėnesių laikotarpiui. |
9. |
SVV subjekto veiklos vykdymo vieta |
Paskolos teikiamos SVV subjektams, registruotiems Europos ekonominėje erdvėje arba Šveicarijos Konfederacijoje ir veikiantiems Lietuvos Respublikoje (vertinama pagal darbo vietų kūrimą arba pagal mokesčių arba įmokų (Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos) mokėjimą Lietuvos Respublikoje (nuo vykdomos veiklos). |
10. |
De minimis pagalbos sumavimas |
De minimis pagalba sumuojama, kaip tai nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 5 straipsnyje. |
11. |
Stebėsena |
De minimis pagalbos stebėsena atliekama, kaip tai nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 6 straipsnyje. |