DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2018 M. RUGPJŪČIO 31 D. SPRENDIMO NR. T1-148 „DĖL DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. SAUSIO 29 D. SPRENDIMO NR.T1-9 „DĖL DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO“ PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS“ PAKEITIMO

 

2021 m. gegužės 27 d. Nr. T1-55

Druskininkai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos 18 straipsnio 1 dalimi, Druskininkų savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Druskininkų savivaldybės tarybos 2018 m. rugpjūčio 31 d. sprendimą Nr. T1-148 „Dėl Druskininkų savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo ir Druskininkų savivaldybės tarybos 2015 m. sausio 29 d. sprendimo Nr.T1-9 „Dėl Druskininkų savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo“ pripažinimo netekusiu galios“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:

 

DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 9 straipsnio 1 dalimi, 16 straipsnio 6 dalimi, 17 straipsniu, 26 straipsnio 3 ir 5 dalimis, 27 straipsnio 4 dalimi bei 28 straipsnio 1 dalimi, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Druskininkų savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1Patvirtinti Druskininkų savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2021 m. birželio 1 d.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.“

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                     Ričardas Malinauskas

 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės tarybos

2018 m. rugpjūčio 31 d. sprendimu Nr. T1-148

(Druskininkų savivaldybės tarybos

2021 m.  gegužės 27 d. sprendimo

Nr. T1-55 redakcija)

 

 

DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Druskininkų savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato kreipimosi dėl socialinių paslaugų, socialinių paslaugų poreikio nustatymo, socialinių paslaugų skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo tvarkas, mokėjimo už socialines paslaugas dydžius, atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas ir atvejus, finansinių galimybių vertinimą, pagalbos pinigų mokėjimo atvejus, tvarką ir trukmę.

2. Aprašo nuostatos taikomos toms socialinėms paslaugoms, kurias planuoja, organizuoja Druskininkų savivaldybė (toliau - Savivaldybė) savo teritorijos gyventojams ir kurių teikimą finansuoja iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui.

3. Aprašas netaikomas:

3.1. laikinai apgyvendinant vaiką, paimtą iš nesaugios aplinkos, iki jam teisės aktų nustatyta tvarka bus nustatyta laikinoji ar nuolatinė globa (rūpyba) (organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu);

3.2. nustatant vaiko globą (rūpybą) Globos centre;

3.3. organizuojant globos centrų teikiamas socialines paslaugas (šios paslaugos organizuojamos vadovaujantis Globos centro veiklos ir vaiko budinčio globotojo vykdomos priežiūros organizavimo ir kokybės priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. A1-28 „Dėl Globos centro veiklos ir vaiko budinčio globotojo vykdomos priežiūros organizavimo ir kokybės priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“);

3.4. organizuojant socialines paslaugas, kurias apmoka pats asmuo (paslaugos organizuojamos ir teikiamos socialinių paslaugų gavėjo ir teikėjo susitarimu).

4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme (toliau – Įstatymas), Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (toliau - Socialinių paslaugų katalogas), ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

5. Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau - Socialinės paramos skyrius) administruoja socialinių paslaugų organizavimą, planuoja socialines paslaugas ir kontroliuoja Savivaldybės teritorijoje teikiamų bendrųjų socialinių paslaugų bei socialinės priežiūros kokybę.

6. Socialines paslaugas Savivaldybėje teikia biudžetinė įstaiga Druskininkų savivaldybės Socialinių paslaugų centras (toliau - Socialinių paslaugų centras) ir kitos socialinių paslaugų įstaigos, kaip jos apibrėžtos Įstatyme (toliau – Socialinių paslaugų įstaigos).

7. Savivaldybės administracija:

7.1. tiesiogiai finansuoja:

7.1.1. Socialinių paslaugų centrą (pagal biudžetų asignavimų valdytojo patvirtintas programas);

7.1.2. socialinę priežiūrą ir socialinę globą teikiančias įstaigas, kurias pasirenka pats socialinės globos gavėjas (globėjas, rūpintojas, kiti teisėti asmens atstovai) ar socialinės globos įstaigas, kurias globėjais (rūpintojais) įstatymų nustatyta tvarka paskiria teismas (pagal sutartis dėl asmeniui teikiamos trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos išlaidų finansavimo socialinės globos įstaigai).

7.2. perka socialines paslaugas Savivaldybės teritorijos gyventojams viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka;

7.3. finansuoja vykdydama socialinių paslaugų programas.

8. Savivaldybėje socialinės paslaugos teikiamos likusiems be tėvų globos vaikams, socialinę riziką patiriantiems vaikams, vaikams su negalia, suaugusiems asmenims su negalia, socialinę riziką patiriantiems suaugusiems asmenims, senyvo amžiaus asmenims, šeimoms, vaikus globojančioms šeimoms (rūpintojams) ir įvaikintojams bei kitiems Socialinių paslaugų kataloge nustatytiems socialinių paslaugų gavėjams.

 

II SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ

 

9. Socialinės paslaugos gali būti skiriamos asmeniui (šeimai), kurio deklaruota ar faktinė gyvenamoji vieta yra Savivaldybėje.

10. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašas), nustatyta tvarka dėl bendrųjų socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas kreipiasi į Socialinių paslaugų centrą ir kitas socialinių paslaugų įstaigas, dėl specialiųjų – į Socialinės paramos skyrių.

11. Kreipiantis dėl socialinių paslaugų (taip pat laikino atokvėpio paslaugų), pateikiama prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti užpildyta forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“, ir Socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos apraše nustatyti dokumentai. Kreipiantis pirmą kartą dėl laikino atokvėpio paslaugų, prašymas pateikiamas 1 kartą per 24 mėnesių laikotarpį. Kreipiantis kiekvieną kitą kartą, prašymas pateikiamas kas 48 mėnesius.

 

III SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATATYMAS

 

12. Asmens (šeimos), pageidaujančio gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui, socialinių paslaugų poreikį nustato socialiniai darbuotojai, paskirti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į socialinių paslaugų įstaigų siūlymus.

13. Paskiriant socialinius darbuotojus, nustatančius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, įvertinama jų specializacija, tinkama dirbti su atskiromis asmenų socialinėmis grupėmis, kompetencija ir gebėjimai, reikalingi asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimui bei nustatymui atlikti. Socialiniai darbuotojai asmeniškai atsako už tinkamą, Socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka atliktą, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustatymą bei išvadų pateikimą.

14. Socialinių paslaugų poreikio nustatymas organizuojamas kiek galima arčiau asmens (šeimos) gyvenamosios vietos (Socialinių paslaugų centre, Savivaldybės seniūnijoje, vaikų dienos centre ir pan.) ar asmens namuose.

15. Kai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti reikalingos kitų sričių specialistų išvados, socialinių paslaugų poreikį nustato Socialinių paslaugų poreikio nustatymo komisija, sudaryta Savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. rugsėjo 10 d. įsakymu Nr.V35-80 „Dėl socialinių paslaugų poreikio nustatymo komisijos sudarymo“ (toliau - Komisija), arba kreipiamasi į  atitinkamos srities specialistus reikalingoms išvadoms pateikti.

16. Komisija sudaroma iš sveikatos priežiūros, švietimo, vaiko teisių apsaugos, policijos ir kitų sričių specialistų. Komisijos narių skaičius neribojamas. Komisija yra nuolatinė.

17. Atvejus, kai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti reikalingos kitų sričių specialistų išvados, Komisijai perduoda Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas.

18. Socialinės paramos skyriaus vadovas arba jo įgaliotas asmuo gali pratęsti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo terminą Socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos apraše nurodytam terminui, jei socialinis darbuotojas, nustatantis asmens socialinių paslaugų poreikį, raštu nurodė pateisinamas priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimu).

19. Socialiniai darbuotojai ar Komisija, nustatę asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, per 3 darbo dienas išvadas (Socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo 1 priedas) pateikia sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo priimančiam Socialinės paramos skyriaus vadovui arba jo įgaliotam asmeniui.

20. Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikį nustato šio Aprašo 12 punkte nurodyti socialiniai darbuotojai.

21. Kai senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos paslaugų poreikiui nustatyti reikalingos kitų sričių specialistų (sveikatos priežiūros ar kt.) išvados, poreikį nustato Komisija arba kreipiamasi į kitų sričių specialistus dėl išvadų pateikimo.

22. Socialinės globos poreikis nustatomas vadovaujantis Įstatymu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika).

23. Socialiniai darbuotojai ar Komisija Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio vertinimo formą (Metodikos priedas) su išvada dėl siūlomų socialinių paslaugų skyrimo per 3 darbo dienas pateikia sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo priimančiam Socialinės paramos skyriaus vadovui arba jo įgaliotam asmeniui.

 

IV SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMAS, JŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

24. Socialinės paramos skyriaus vadovas arba jo įgaliotas asmuo priima sprendimus dėl socialinių paslaugų, kurių teikimą finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui (išskyrus Socialinių paslaugų centro Globos centro teikiamas socialines paslaugas), skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos apraše nustatytais terminais ir tvarka.

25. Sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinę riziką patiriančiam vaikui ir jo šeimai priimamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtų atvejo vadybininkų teikimu šio Aprašo 24 punkte nustatyta tvarka.

26. Sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui, rengiamam išvykti iš socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigos, psichiatrijos ligoninės ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos, taip pat asmeniui, kuris už jau gaunamas socialines paslaugas moka savo lėšomis, ir kurie Savivaldybės teritorijoje gyveno prieš patekdami į minėtas įstaigas ar prieš pradėdami gauti apmokamas savo lėšomis socialines paslaugas, priimamas Aprašo 24 punkte nustatyta tvarka, vadovaujantis socialinio darbuotojo išvada ir rekomendacijomis.

27. Sprendimas dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo priimamas Aprašo 24 punkte nustatyta tvarka vieną kartą per 24 mėnesius, jei asmens būklė per šį laikotarpį nesikeičia, atsižvelgiant į nustatytą prižiūrimo asmens socialinių paslaugų poreikį, numatant galimybę pakartotinai gauti laikino atokvėpio paslaugas vadovaujantis šiuo Sprendimu.

28. Gavus Socialinių paslaugų įstaigos informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ar sustabdymo, Socialinės paramos skyriaus vadovas arba jo įgaliotas asmuo Socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos apraše nustatyta tvarka per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo ar nutraukimo.

29. Asmeniui (šeimai) socialinės paslaugos gali būti sustabdomos ar nutraukiamos dėl šių priežasčių:

29.1. pačiam asmeniui (šeimai), globėjui ar rūpintojui prašant;

29.2. paaiškėjus, kad asmuo (šeima), globėjas ar rūpintojas sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas;

29.3. grubiai pažeidus Socialinių paslaugų įstaigos vidaus tvarkos taisykles;

29.4. išvykus nuolat gyventi į kitą savivaldybę, užsienio valstybę;

29.5. išvykus gydytis;

29.6. išvykus paviešėti pas artimuosius ir kt.

29.7. atliekant laisvės atėmimo bausmę;

29.8. atsisakius mokėti už socialines paslaugas nustatytą kainą;

29.9. nesudarant sąlygų teikti socialines paslaugas (nepriimant teikiamos pagalbos, neįsileidžiant socialines paslaugas teikiančio darbuotojo į būstą ir pan.);

29.10. sergant pavojinga infekcine, užkrečiama liga;

29.11. pasikeitus kitoms aplinkybėms, turinčioms įtakos asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui tenkinti.

30. Sprendimas dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo ar nutraukimo priimamas nuo aplinkybių atsiradimo dienos arba nuo tos dienos, kai gaunama informacija apie Aprašo 29 punkte nurodytų aplinkybių atsiradimą.

31. Paaiškėjus, kad asmuo, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas, kol informacija bus patikslinta ir asmens socialinių paslaugų poreikis bus nustatytas iš naujo. Šiuo atveju socialinių paslaugų poreikį nustato Komisija Socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos apraše nustatytais terminais ir tvarka, o asmens prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos Savivaldybės administracijoje gavimo diena.

32. Jeigu laikinai nėra galimybės teikti socialines paslaugas asmens pageidaujamoje Socialinių paslaugų įstaigoje, asmuo įrašomas į laukiančiųjų gauti paslaugas eilę pagal sprendimo dėl socialinių paslaugų skyrimo datą (kai yra tos pačios datos sprendimų – pagal asmens prašymo pateikimo registracijos datą Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS)).

33. Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas sudaro socialinės globos paslaugų gavėjų bylas ir jas perduoda socialinę globą teikiančioms Socialinių paslaugų įstaigoms.

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINES PASLAUGAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS DYDŽIAI

 

Mokėjimas už bendrąsias socialines paslaugas

 

34. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, maitinimo organizavimo, aprūpinimo būtiniausiais drabužiais ir avalyne, asmeninės higienos ir priežiūros bei sociokultūrinės paslaugos visose iš savivaldybės biudžeto lėšų finansuojamose Socialinių paslaugų įstaigose teikiamos nemokamai (taikoma 100 procentų lengvata).

35. Transporto organizavimo ir atskiros pagalbos į namus paslaugos teikiamos mokamai, išskyrus asmenį (šeimą), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo (toliau – Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymas) nustatyta tvarka gaunantį socialinę pašalpą, arba asmenį (šeimą), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų (toliau -VRP) dvigubą dydį.

36. Už transporto organizavimo paslaugas iš dalies mokama, kai asmens pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) per mėnesį yra:

 

Pajamos per mėnesį, Eur

Nemokamai

10 proc. kainos, bet ne daugiau kaip 5 proc. asmens (šeimos) pajamų

20 proc. kainos

30 proc. kainos

40 proc. kainos

Iki 2 VRP arba gauna socialinę pašalpą

+

 

 

 

 

Nuo 2 iki 3 VRP

 

+

Nuo 3 iki 4 VRP

 

+

Nuo 4 iki 5 VRP

 

+

Virš 5 VRP

 

+

 

37. Už  atskiras pagalbos į namus paslaugas mokama, kai asmens pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) per mėnesį yra:

 

Pajamos per mėnesį, Eur

Nemokamai

50 proc. kainos, bet ne daugiau kaip 5 proc. asmens (šeimos) pajamų

50 proc. kainos, bet ne daugiau kaip 10 proc. asmens (šeimos) pajamų;

100 proc. kainos, bet ne daugiau kaip 15 proc. asmens (šeimos) pajamų.

100 proc. kainos

Iki 2 VRP arba gauna socialinę pašalpą

+

 

 

 

 

Nuo 2 iki 3 VRP

 

+

 

Nuo 3 iki 4 VRP

 

+

 

Nuo 4 iki 5 VRP

 

 

 

+

 

Virš 5 VRP

 

 

 

 

+

 

38. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už VRP dydį.

39. Asmuo (šeima) moka visą bendrųjų socialinių paslaugų kainą ir tais atvejais, kai pageidauja socialinių paslaugų papildomai (jei tokia galimybė yra) arba nepageidauja, kad būtų įvertintos finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas.

 

Mokėjimas už socialinę priežiūrą

 

40. Socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo  asmens namuose, laikino apnakvindinimo, intensyvios krizių įveikimo pagalbos, psichosocialinės pagalbos, pagalbos globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiems jais tapti paslaugos visose iš Savivaldybės biudžeto lėšų finansuojamose Socialinių paslaugų įstaigose teikiamos nemokamai (taikoma 100 procentų lengvata).

41. Pagalbos į namus, apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo dienos centre paslaugos teikiamos mokamai, išskyrus asmenį (šeimą), Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams nustatyta tvarka gaunantį socialinę pašalpą, arba asmenį (šeimą), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už VRP dvigubą dydį. Išimtis netaikoma socialinę riziką patiriančiam suaugusiam asmeniui, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.

42. Už pagalbos į namus, apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose ir socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo dienos centre socialines paslaugas mokama, atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

43. Už  pagalbos į namus, apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose ir socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo dienos centre paslaugas mokama, kai asmens pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) per mėnesį yra:

 

Pajamos per mėnesį, Eur

Nemokamai

50 proc. kainos, bet ne daugiau kaip 5 proc. asmens (šeimos) pajamų

50 proc. kainos, bet ne daugiau kaip 10 proc. asmens (šeimos) pajamų

100 proc. kainos, bet ne daugiau kaip 15 proc. asmens (šeimos) pajamų

100 proc. kainos, bet ne daugiau kaip 20 proc. asmens (šeimos) pajamų

Iki 2 VRP arba gauna socialinę pašalpą

+

 

 

 

 

Nuo 2 iki 3 VRP

 

+

 

Nuo 3 iki 4 VRP

 

+

 

Nuo 4 iki 5 VRP

 

 

 

+

 

Virš 5 VRP

 

 

 

 

+

 

44. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už VRP dvigubą dydį, o socialinę riziką patiriančio suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 0,8 VRP dydžio.

45. Mokėjimo už socialinę priežiūrą asmeniui dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

46. Tais atvejais, kai socialinė priežiūra teikiama šeimai, mokėjimo dydis neturi viršyti 20 procentų šeimos pajamų.

47. Asmuo (šeima) moka visą socialinės priežiūros kainą ir tais atvejais, kai pageidauja socialinių paslaugų papildomai (jei tokia galimybė yra) arba nepageidauja, kad būtų įvertintos finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas.

 

Mokėjimas už dienos socialinę globą

 

48. Už dienos socialinės globos paslaugas mokama, atsižvelgiant į asmens pajamas.

 

Pajamos per mėnesį, Eur

10 proc. kainos, bet ne daugiau kaip 10 proc. asmens pajamų

15 proc. kainos, bet ne daugiau kaip 15 proc. asmens pajamų

20 proc. kainos, bet ne daugiau kaip 20 proc. asmens pajamų (jei gyvena vienas) ir ne daugiau kaip 30 proc. asmens pajamų (jei gyvena šeimoje)

25 proc. kainos, bet ne daugiau kaip 20 proc. asmens pajamų (jei gyvena vienas) ir ne daugiau kaip 40 proc. asmens pajamų (jei gyvena šeimoje)

30 proc. kainos, bet ne daugiau kaip 20 proc. asmens pajamų (jei gyvena vienas) ir ne daugiau kaip 50 proc. asmens pajamų (jei gyvena šeimoje)

Iki 2 VRP

+

 

 

 

 

Nuo 2 iki 3 VRP

+

 

Nuo 3 iki 4 VRP

+

 

Nuo 4-5 VRP

+

 

Virš 5 VRP

+

 

49. Vieno gyvenančio asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

50. Asmens, gyvenančio šeimoje, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 50 procentų asmens pajamų.

51. Asmuo (šeima) moka visą dienos socialinės globos kainą, kai pageidauja socialinių paslaugų papildomai (jei tokia galimybė yra) arba nepageidauja, kad būtų įvertintos finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas.

52. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei.    

 

Mokėjimas už trumpalaikę socialinę globą

 

53. Už trumpalaikės socialinės globos paslaugas mokama, atsižvelgiant į asmens pajamas.

54. Asmuo už trumpalaikę socialinę globą moka 80 procentų gaunamų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti.

55. Asmuo (šeima) moka visą trumpalaikės socialinės globos kainą, kai pageidauja socialinių paslaugų papildomai (jei tokia galimybė yra) arba nepageidauja, kad būtų įvertintos finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas.

56. Mokėjimo už trumpiau nei kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

 

Mokėjimas už ilgalaikę socialinę globą

 

57. Už ilgalaikės socialinės globos paslaugas mokama, atsižvelgiant į asmens pajamas ir turtą.

58. Asmuo už ilgalaikę socialinę globą moka 80 procentų gaunamų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

59. Jei suaugusiojo asmens turto vertė didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.

60. Asmenys, laikinai išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką nuo ketvirtos išvykimo paros moka 30 procentų jiems nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias išvykimo paras (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau nei 3 paroms) mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

ATLEIDIMO NUO MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS SĄLYGOS IR ATVEJAI

 

61. Nuo mokėjimo už socialines paslaugas atleidžiama šiomis sąlygomis ir atvejais:

61.1. kai asmuo (šeima) Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gauna socialinę pašalpą, arba asmuo (šeima), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už VRP dvigubą dydį, visos bendrosios socialinės paslaugos teikiamos nemokamai.

61.2. krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, socialinė priežiūra 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai;

61.3. kai asmuo (šeima) Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gauna socialinę pašalpą, arba asmuo (šeima), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už VRP dvigubą dydį, socialinė priežiūra teikiama nemokamai, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena Socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą;

61.4. krizių atvejais, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, trumpalaikė socialinė globa 30 kalendorinių dienų teikiama nemokamai;

61.5. kai asmuo yra teismo sprendimu pripažintas neveiksniu tam tikroje srityje ir/ar jam nustatyti psichikos sutrikimai ar protinė negalia bendrosios, socialinės priežiūros ir dienos socialinės globos paslaugos teikiamos nemokamai;

61.6. kai asmuo yra teismo sprendimu pripažintas neveiksniu (iš dalies veiksniu) ir/ar jam nustatyti psichikos sutrikimai ar protinė negalia, ir jis nesuvokia jam nustatyto mokėti už socialinę globą turto mokesčio esmės ir neturi artimųjų ar kitų asmenų, kurie galėtų šį mokestį mokėti, toks asmuo nuo mokėjimo už turtą atleidžiamas;

61.7. kai vaikui nustatytas grėsmės lygis, kai vaikas liko be tėvų globos ar kai vaikas (ar jo šeima) patiria socialinę riziką ar krizių atvejais, visos socialinės paslaugos vaikui ir jo šeimai teikiamos nemokamai.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

62. Socialinės paramos skyriaus atsakingi darbuotojai vertina pageidaujančio socialinių paslaugų asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, vadovaudamiesi Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo (toliau – Mokėjimo aprašas), ir Aprašu.

63. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybes nevertinamos Aprašo 61 punkte nustatytais atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas atvejais ar kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.

64. Pasikeitus VRP dydžiui, gaunančio socialines paslaugas asmens (šeimos) finansinės galimybės pervertinamos iš naujo per 3 mėnesius.

65. Asmuo (šeima) nemoka už socialines paslaugas, jei apskaičiuotas mokestis už jam suteiktas paslaugas yra mažesnis nei 1 euras.

66. Jei asmuo (šeima) gauna socialinių paslaugų įstaigos teikiamas nuolatines socialines paslaugas ne visą mėnesį, mokėjimo už socialines paslaugas dydis apskaičiuojamas proporcingai teikiamų paslaugų skaičiui ar trukmei.

 

VI SKYRIUS

PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMO ATVEJAI, TVARKA IR TRUKMĖ

 

67. Kai vaikus prižiūri ar juos globoja (jais rūpinasi) vaikus globojančios šeimos, budintys globotojai arba kai bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą asmeniui (šeimai) yra veiksmingiau organizuoti pinigais, vaikus globojančiai šeimai, budinčiam globotojui per Globos centrą arba asmeniui (šeimai) gali būti mokama piniginė išmoka – pagalbos pinigai. Pagalbos pinigai mokami šiais atvejais:

67.1. vaikus globojančiai šeimai ir budinčiam globotojui, už vaikų priežiūrą ar globą (rūpybą). Skiriamų pagalbos pinigų suma vaikus globojančiai šeimai ir budinčiam globotojui diferencijuojama atsižvelgiant į vaikus globojančioje šeimoje globojamų (rūpinamų) ar prižiūrimų, budinčio globotojo tarpusavio bendradarbiavimo ir paslaugų teikimo sutartyje su Globos centru įsipareigojamų vienu metu prižiūrėti vaikų skaičių ir amžių. Pagalbos pinigų suma: už vieną vaiką iki 18 metų ir vyresnį, jeigu jis mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant ir profesinio mokymo įstaigose besimokančius pagal bendrojo ugdymo programą ir pagal bendrojo ugdymo programą kartu su profesinio mokymo programa), bet ne ilgiau, iki jam sukaks 21 metai, − 3 bazinių socialinių išmokų (toliau − BSI) dydžiai per mėnesį, už du vaikus – 5 BSI dydžiai per mėnesį, už tris ir daugiau vaikų – 8 BSI dydžiai per mėnesį. Už kiekvieną prižiūrimą ar globojamą (rūpinamą) vaiką iki 3 metų arba vaiką su negalia pagalbos pinigų suma didinama papildomai 1 BSI dydžiu per mėnesį;

67.2. asmeniui (šeimai), kai bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą yra veiksmingiau organizuoti pinigais:

67.2.1. kai socialinių paslaugų poreikis nustatytas bendrosioms paslaugoms – iki 1 BSI dydžio per mėnesį;

67.2.2. kai socialinių paslaugų poreikis nustatytas socialinės priežiūros paslaugoms – iki 4 BSI dydžių per mėnesį.

68. Konkretus pagalbos pinigų dydis ir mokėjimo trukmė, kai socialinės paslaugos keičiamos į išmoką, nustatoma socialinio darbuotojo siūlymu, atsižvelgiant į asmeniui pagal poreikį nustatytą socialinės paslaugos rūšį ir asmens (šeimos) išlaidas pagalbai, analogiškai socialinėms paslaugoms.

69. Pagalbos pinigai neskiriami ir nemokami jeigu vaiko laikinoji globa (rūpyba) nustatyta tėvų prašymu dėl jų laikino išvykimo iš Lietuvos Respublikos.

70. Išmoka mokama vaiko globėjui (rūpintojui), budinčiam globotojui, kuriam vaiko globa (rūpyba) nustatyta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu arba teismo nutartimi.

71. Dėl pagalbos pinigų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusiųjų šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) kreipiasi į Socialinės paramos skyrių ir pateikia šiuos dokumentus atsižvelgiant į aplinkybes:

71.1. prašymą - paraišką socialinėms paslaugoms gauti;

71.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

71.3. dokumentus apie globos (rūpybos) nustatymą ir asmens paskyrimą globėju (rūpintoju);

71.4. bendradarbiavimo ir paslaugų teikimo sutartį, jei kreipiasi budintis globotojas;

71.5. kitus papildomus, tam tikras aplinkybes patikslinančius dokumentus.

72. Sprendimas dėl pagalbos pinigų skyrimo priimamas Socialinės paramos skyriaus vadovo arba jo įgalioto asmens sprendimu, nustačius socialinių paslaugų poreikį, per 5 darbo dienas.

73. Pagalbos pinigai skiriami nuo sprendimo priėmimo dienos, išskyrus pagalbos pinigus vaikus globojančiai šeimai ir budinčiam globotojui, kurie skiriami nuo teisės gauti išmoką atsiradimo dienos, tačiau ne daugiau kaip už 12 praėjusių mėnesių nuo visų dokumentų, būtinų išmokai skirti, pateikimo dienos.

74. Jei periodinė išmoka skiriama ne už visą mėnesį, jos dydis apskaičiuojamas proporcingai to mėnesio kalendorinių dienų, už kurias išmoka skiriama, skaičiui.

75. Pagalbos pinigus moka Socialinių paslaugų centras.

76. Socialinės paramos skyrius apie priimtą sprendimą dėl pagalbos pinigų skyrimo ar nutraukimo informuoja elektroniniu paštu Socialinių paslaugų centrą ir pagalbos pinigų gavėją per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

77. Pagalbos pinigai globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams mokami kas mėnesį iki einamo mėnesio paskutinės darbo dienos.

78. Pakeitus socialines paslaugas į išmoką, pagalbos pinigai mokami:

78.1. vienkartine išmoka prieš vienkartinės paslaugos gavimą;

78.2. periodine išmoka iki einamo mėnesio paskutinės darbo dienos.

79. Pagalbos pinigai mokami iš Savivaldybės biudžeto lėšų.

80. Pagalbos pinigų gavėjas privalo naudoti pagalbos pinigus pagal jų tikslinę paskirtį.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

81. Socialinės paramos skyrius Savivaldybės interneto svetainėje www.druskininkusavivaldybe.lt skelbia Socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos apraše nurodytą informaciją apie Savivaldybėje teikiamas socialines paslaugas.

82. Duomenis apie gyventojams skirtas, teikiamas, nutrauktas, sustabdytas ir neskirtas (nurodydamos jų neskyrimo priežastis) socialines paslaugas Socialinės paramos skyrius teikia Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau - SPIS).

83. Socialinių paslaugų įstaigoje Socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos apraše nurodyta informacija apie asmenį (šeimą) socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu kaupiama ir saugoma asmens byloje.

84. Dokumentai ir duomenys saugomi:

84.1. dokumentai – Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais;

84.2. duomenys, kuriuos pagal Socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo nuostatas privaloma registruoti SPIS, – Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1-172 „Dėl Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų ir socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir terminais.

85. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

86. Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtų socialinių darbuotojų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui. Tokiais atvejais Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu per 20 darbo dienų turi būti sudaryta komisija, kuri pakartotinai nustatytų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį. Sprendimai dėl socialinių paslaugų skyrimo skundžiami Socialinių paslaugų priežiūros departamentui.

 

_________________