REZOLIUCIJA MEPC.203(62)
(priimta 2011 m. liepos 15 d.)
1997 M. PROTOKOLO, KURIUO KEIČIAMA 1973 M. TARPTAUTINĖ KONVENCIJA DĖL TERŠIMO IŠ LAIVŲ PREVENCIJOS SU PAKEITIMAIS, PADARYTAIS 1978 M. PROTOKOLU, PRIEDO PAKEITIMAI
(Taisyklių dėl energijos vartojimo efektyvumo įtraukimas į MARPOL konvencijos VI priedą)
JŪRŲ APLINKOS APSAUGOS KOMITETAS,
prisimindamas Tarptautinės jūrų organizacijos konvencijos 38 straipsnio a dalį dėl Jūros aplinkos apsaugos komitetui (toliau – Komitetas) tarptautinėmis konvencijomis dėl jūrų taršos prevencijos ir kontrolės priskirtų funkcijų;
atkreipdamas dėmesį į 1973 m. Tarptautinės konvencijos dėl teršimo iš laivų prevencijos (toliau – 1973 m. Konvencija) 16 straipsnį, 1973 m. Tarptautinės konvencijos dėl teršimo iš laivų prevencijos 1978 m. protokolo (toliau – 1978 m. Protokolas) VI straipsnį ir 1997 m. protokolo, kuriuo keičiama 1973 m. Tarptautinė konvencija dėl teršimo iš laivų prevencijos su pakeitimais, padarytais 1978 m. protokolu (toliau – 1997 m. Protokolas), 4 straipsnį, kuriuose visuose nustatyta 1997 m. Protokolo keitimo procedūra ir atitinkamam Organizacijos padaliniui pavedama svarstyti ir priimti 1973 m. Konvencijos su pakeitimais, padarytais 1978 ir 1997 m. protokolais, pakeitimus;
taip pat atkreipdamas dėmesį į tai, kad 1997 m. Protokolu prie 1973 m. Konvencijos pridedamas VI priedas „Atmosferos teršimo iš laivų prevencijos taisyklės“ (toliau – VI priedas);
be to, atkreipdamas dėmesį į tai, kad MEPC.176(58) rezoliucija patvirtintas pakeistas VI priedas, kuris įsigaliojo 2010 m. liepos 1 d.;
pripažindamas, kad VI priedo pataisomis ir įtraukiant naują 4 skyrių ketinama pagerinti laivų energijos vartojimo efektyvumą taikant techninius standartus ir taip sumažinant bet kokių medžiagų, išmetamų dėl skystojo kuro ir jo degimo proceso, įskaitant ir tas, kurioms jau taikomas VI priedas, išmetimą;
taip pat pripažindamas, kad priimant VI priedo pakeitimus jokiu būdu iš anksto nesprendžiama apie kituose tarptautiniuose forumuose vykstančias derybas, pvz., Jungtinių Tautų bendrąją klimato kaitos konvenciją, ir tai nedaro įtakos tokiose derybose dalyvaujančių valstybių pozicijai;
atsižvelgdamas į pakeisto VI priedo pakeitimo projektą dėl laivų energijos vartojimo efektyvumo taisyklių įtraukimo,
1. priima vadovaudamasis 1973 m. Konvencijos 16 straipsnio 2 dalies d punktu šios Rezoliucijos priede išdėstytus VI priedo pakeitimus;
2. nustato vadovaudamasis 1973 m. Konvencijos 16 straipsnio 2 dalies f punkto iii papunkčiu, kad minėti pakeitimai priimti 2012 m. liepos 1 d., jei iki šios dienos ne mažiau negu vienas trečdalis Šalių arba Šalys, kurių prekybos laivynai kartu sudaro ne mažiau kaip 50 proc. pasaulio prekybos laivyno bendrosios talpos, nepraneša Organizacijai, jog jos nepritaria pakeitimui;
3. ragina Šalis prisiminti, kad pagal 1973 m. Konvencijos 16 straipsnio 2 dalies g punkto ii papunktį minėti pakeitimai įsigalioja 2013 m. sausio 1 d., juos priėmus po 2 dalyje nurodytos dienos;
4. prašo vadovaujantis 1973 m. Konvencijos 16 straipsnio 2 dalies e punkto nuostatomis Generalinį sekretorių visoms 1973 m. Konvencijos su pakeitimais, padarytais 1978 ir 1997 m. protokolais, Šalims pateikti patvirtintas šios Rezoliucijos ir Priedo, kuriame išdėstyti pakeitimai, kopijas;
5. taip pat prašo Generalinį sekretorių šios Rezoliucijos ir jos Priedo kopijas perduoti Organizacijos narėms, kurios nėra 1973 m. Konvencijos su pakeitimais, padarytais 1978 ir 1997 m. protokolais, Šalys;
PRIEDAS
MARPOL VI PRIEDO „ATMOSFEROS TERŠIMO IŠ LAIVŲ PREVENCIJOS TAISYKLĖS“ PAKEITIMAI ĮTRAUKIANT NAUJAS LAIVŲ ENERGIJOS VARTOJIMO EFEKTYVUMO TAISYKLES
I SKYRIUS
BENDROJI DALIS
1 taisyklė
Taikymas
Apibrėžtys
2. 21 dalis keičiama taip:
3. 2 taisyklės pabaigoje pridedama tokia informacija:
„IV skyriuje:
23. Naujas laivas – laivas:
23.2. jei nėra statybos sutarties, kurio kilis padedamas arba kurio yra panašus statybos etapas 2013 m. liepos 1 d. arba vėliau;
arba
24. Kapitalinis perdirbimas – IV skyriaus atžvilgiu laivo perdirbimas:
24.4. kuriuo laivas pakeičiamas taip, kad naujam laivui imtų galioti atitinkamos šios Konvencijos nuostatos, netaikomos, jeigu laivas laikomas esamu laivu;
arba
25. Balkeris – laivas, visų pirma skirtas sausiems biriems kroviniams vežti, įskaitant tokių tipų laivus, kaip SOLAS konvencijos XII skyriaus 1 taisyklėje apibrėžti rūdą vežantys laivai, tačiau neįskaitant mišriųjų laivų.
26. Dujų vežimo laivas – krovininis laivas, pastatytas ar pritaikytas ir naudojamas bet kokių suskystintų dujų piltiniams kroviniams vežti.
27. IV skyriaus atžvilgiu tanklaivis – naftos tanklaivis, kaip apibrėžta MARPOL konvencijos I priedo 1 taisyklėje, arba cheminių medžiagų tanklaivis ar nuodingų skystų medžiagų vežimo (angl. NLS) tanklaivis, kaip apibrėžta MARPOL konvencijos II priedo 1 taisyklėje.
28. Konteinerinis laivas – laivas, suprojektuotas išimtinai konteineriams vežti triumuose arba ant denio.
29. Bendrosios paskirties krovininis laivas – kelių denių ar vieno denio korpuso laivas, suprojektuotas visų pirma bendrosios paskirties kroviniams vežti. Į šią apibrėžtį neįtraukti specializuoti sausų krovinių vežimo laivai, kurie neįtraukiami skaičiuojant bendrosios paskirties krovininių laivų referencines linijas, būtent, laivai, skirti galvijams, baržoms, sunkiems kroviniams, jachtoms ir branduoliniam kurui vežti.
30. Šaldytų krovinių vežimo laivas – laivas, suprojektuotas išimtinai šaldytiems kroviniams vežti triumuose.
31. Mišrusis laivas – laivas, į kurį suprojektuota pakrauti 100 proc. dedveito skystų piltinių ar sausų biralinių krovinių.
33. Ro-ro krovininis laivas (transporto priemonių vežimo laivas) – kelių denių ro-ro krovininis laivas, suprojektuotas tuštiems automobiliams ir sunkvežimiams vežti.
36. Pasiektas projektinis energijos vartojimo efektyvumo indeksas – konkretaus laivo pasiektas projektinis energijos vartojimo efektyvumo indeksas pagal IV skyriaus 20 taisyklę.
37. Reikalaujamas projektinis energijos vartojimo efektyvumo indeksas – didžiausias pasiektas projektinis energijos vartojimo efektyvumo indeksas, leidžiamas pagal IV skyriaus 21 taisyklę konkretaus tipo ir dydžio laivams.
II SKYRIUS
APŽIŪROS, LIUDIJIMŲ IŠDAVIMAS IR KONTROLĖS PRIEMONĖS
5 taisyklė
Apžiūros
4. 1 dalis keičiama taip:
„1. Siekiant užtikrinti, kad būtų vadovaujamasi III skyriumi, kiekvienas 400 bendrosios talpos arba didesnis laivas ir kiekvienas stacionarus arba plaukiojantis gręžimo bokštas bei kitos platformos yra tikrinami, kaip nurodyta toliau:
1.1. Pirminė apžiūra atliekama prieš pradedant laivą naudoti arba prieš pirmą kartą išduodant pagal šio Priedo 6 taisyklę privalomą liudijimą. Šia apžiūra užtikrinama, kad įranga, sistemos, detalės, montažas ir medžiagos visiškai atitiktų jiems taikomus III skyriaus reikalavimus;
1.2. Periodinės apžiūros atliekamos Administracijos nustatytais intervalais, tačiau ne rečiau kaip kas penkeri metai, išskyrus tuos atvejus, kai taikoma šio priedo 9 taisyklės 2, 5, 6 ar 7 dalys. Periodine apžiūra užtikrinama, kad įranga, sistemos, detalės, montažas ir medžiagos visiškai atitiktų taikomus III skyriaus reikalavimus;
1.3. Tarpinė apžiūra atliekama per tris mėnesius, likusius iki liudijimo antrojo galiojimo laikotarpio pabaigos ar tam laikotarpiui pasibaigus arba per tris mėnesius, likusius iki liudijimo trečiojo galiojimo laikotarpio pabaigos ar tam laikotarpiui pasibaigus; ši apžiūra yra viena iš metinių apžiūrų, nustatytų šios taisyklės 1.4 dalyje. Tarpine apžiūra turi būti užtikrinama, kad įranga ir montažas visiškai atitiktų galiojančius III skyriaus reikalavimus ir gerą darbinę būseną. Apie tokių tarpinių apžiūrų atlikimą pažymima Tarptautiniame atmosferos teršimo prevencijos (angl. IAPP) liudijime, išduotame pagal šio Priedo 6 arba 7 taisyklę;
1.4. Metinė apžiūra atliekama per tris mėnesius iki liudijimo galiojimo laikotarpio pabaigos, įskaitant bendrą šios taisyklės 1.1 dalyje nurodytos įrangos, sistemų, įrenginių, montažo ir medžiagų patikrinimą, siekiant užtikrinti, kad jie būtų eksploatuojami pagal šios taisyklės 5 dalį ir kad išliktų tinkami naudoti pagal laivo paskirtį. Apie tokių metinių apžiūrų atlikimą pažymima Tarptautiniame atmosferos teršimo prevencijos liudijime, išduotame pagal šio Priedo 6 arba 7 taisyklę;
ir
1.5. Papildoma apžiūra, bendra arba dalinė, atsižvelgiant į aplinkybes, atliekama kai tik atliekamas svarbus remontas ar atnaujinimas, kaip nurodyta šios taisyklės 5 dalyje, arba tada, kai būtinybė atlikti remontą atsiranda atlikus šios taisyklės 6 dalyje nustatytą patikrinimą. Apžiūra turi būti užtikrinama, kad būtinas remontas ar atnaujinimas būtų veiksmingi, kad tokio remonto ar atnaujinimo medžiagos ir darbų kokybė visais atžvilgiais būtų patenkinama ir kad laivas visais atžvilgiais atitiktų III skyriaus reikalavimus.“
5. 2 dalis keičiama taip:
6. Po 3 dalies pridedama tokia nauja 4 dalis:
„4. Laivai, kuriems taikomas IV skyrius, taip pat yra tikrinami, kaip nurodyta toliau, atsižvelgiant į Organizacijos priimtas gaires[1]:
4.1. Pirminė apžiūra atliekama prieš pradedant naudoti naują laivą ir prieš išduodant Tarptautinį energijos vartojimo efektyvumo liudijimą. Šia apžiūra užtikrinama, kad laivo pasiektas projektinis energijos vartojimo efektyvumo indeksas atitiktų IV skyriaus reikalavimus ir kad laive būtų Laivo energijos vartojimo efektyvumo valdymo planas (angl. SEEMP), kaip reikalaujama pagal 22 taisyklę;
4.2. Bendra arba dalinė apžiūra, atsižvelgiant į aplinkybes, atliekama po kapitalinio laivo, kuriam taikoma ši taisyklė, perdirbimo. Šia apžiūra užtikrinama, kad pasiektas projektinis energijos vartojimo efektyvumo indeksas, prireikus, būtų perskaičiuotas ir atitiktų 21 taisyklės reikalavimus, sumažinus indeksą atsižvelgiant į perdirbto laivo, kurio etapas atitinka pagal 2 taisyklės 23 dalį nustatytą pirminio laivo sutarties sudarymo, kilio padėjimo arba statybos užbaigimo datą, tipą ir dydį;
4.3. Jeigu naujo arba esamo laivo kapitalinis perdirbimas yra tokio masto, kad, Administracijos manymu, laivas laikomas naujai pastatytu laivu, Administracija sprendžia, ar reikia atlikti pirminę apžiūrą patikrinant pasiektą projektinį energijos vartojimo efektyvumo indeksą. Tokia apžiūra, jei nustatoma, kad ji reikalinga, užtikrinama, kad pasiektas projektinis energijos vartojimo efektyvumo indeksas būtų skaičiuojamas ir atitiktų 21 taisyklės reikalavimus, sumažinus indeksą atsižvelgiant į perdirbto laivo tipą ir dydį perdirbimo sutarties sudarymo dieną, o jei tokia sutartis nesudaroma, perdirbimo pradžios dieną. Šia apžiūra taip pat užtikrinama, kad laive būtų laivo energijos vartojimo efektyvumo valdymo planas, kaip reikalaujama pagal 22 taisyklę;
ir
Liudijimo išdavimas arba patvirtinimas
10. Taisyklės pradžioje pridedama tokia paantraštė:
11. 2 dalis keičiama taip:
„2. Laivui, pastatytam iki VI priedo įsigaliojimo to konkretaus laivo Administracijai, Tarptautinis atmosferos teršimo prevencijos liudijimas išduodamas pagal šios taisyklės 1 dalį ne vėliau, negu įvyko pirmasis planinis jo pastatymas į doką nuo minėto įsigaliojimo, tačiau bet kuriuo atveju ne vėliau kaip praėjus trejiems metams nuo tos dienos.“
12. Taisyklės pabaigoje pridedama tokia informacija:
4. Tarptautinis energijos vartojimo efektyvumo liudijimas laivui išduodamas atlikus bet kokio 400 bendrosios talpos arba didesnio laivo apžiūrą pagal 5 taisyklės 4 dalies nuostatas iki tas laivas galės atlikti reisus į kitų Šalių jurisdikcijai priklausančius uostus arba pakrančių terminalus.
5. Liudijimą išduoda arba tvirtina Administracija ar bet kuri tinkamai jos įgaliota organizacija[2]. Administracija kiekvienu atveju prisiima visišką atsakomybę už liudijimą.“
Atvejai, kai liudijimą išduoda kita Šalis
13. 1 dalis keičiama taip:
„1. Šalis Administracijos prašymu gali nurodyti atlikti laivo apžiūrą ir, įsitikinusi, kad jis atitinka taikytinus šio Priedo reikalavimus, išduoti arba įgalioti jam išduoti Tarptautinį atmosferos teršimo prevencijos liudijimą arba Tarptautinį energijos vartojimo efektyvumo liudijimą ir, prireikus, patvirtinti ar įgalioti patvirtinti tuos liudijimus laive pagal šio Priedo nuostatas.“
Liudijimo forma
16. Pridedama tokia paantraštė, o taisyklė pernumeruojama į 1 dalį:
17. Taisyklės pabaigoje pridedama tokia nauja 2 dalis:
Liudijimo galiojimas ir galiojimo trukmė
19. Taisyklės pradžioje pridedama tokia paantraštė:
20. Taisyklės pabaigoje pridedama tokia informacija:
10. Tarptautinis energijos vartojimo efektyvumo liudijimas galioja per visą laivo eksploatavimo laikotarpį pagal toliau pateikiamos 11 dalies nuostatas.
11. Pagal šį Priedą išduotas tarptautinis energijos vartojimo efektyvumo liudijimas nustoja galios bet kuriuo iš šių atvejų:
11.1. jei laivą nustojama naudoti arba jei atlikus kapitalinį laivo perdirbimą išduodamas naujas liudijimas;
arba
11.2. perdavus laivą plaukioti su kitos valstybės vėliava. Naujas liudijimas išduodamas tik tada, kai jį išduodanti Vyriausybė yra visiškai įsitikinusi, kad laivas atitinka IV skyriaus reikalavimus. Jei laivą viena kitai perduoda Šalys, o prašymas pateikiamas per tris mėnesius nuo perdavimo, Šalies, su kurios vėliava prieš tai turėjo teisę plaukioti laivas, Vyriausybė kuo greičiau perduoda Administracijai liudijimo, kurį laivas turėjo iki perdavimo, kopijas ir, jei esama, atitinkamų apžiūrų ataskaitų kopijas.“
Uosto valstybės vykdoma eksploatavimo reikalavimų kontrolė
21. Taisyklės pabaigoje pridedama tokia nauja 5 dalis:
22. Priedo pabaigoje pridedamas toks naujas IV skyrius:
„IV SKYRIUS
LAIVŲ ENERGIJOS VARTOJIMO EFEKTYVUMO TAISYKLĖS
19 taisyklė
Taikymas
2. Šio skyriaus nuostatos netaikomos:
2.1. laivams, kurie plaukioja vien Šalies, su kurios vėliava laivas turi teisę plaukioti, vandenyse arba jos jurisdikcijai priklausančiuose vandenyse. Tačiau kiekviena Šalis, priimdama atitinkamas priemones, turi užtikrinti, kad tokie laivai būtų statomi ir veiktų laikantis IV skyriaus reikalavimų, kiek tai yra pagrįsta ir praktiškai įmanoma.
3. 20 ir 21 taisyklės netaikomos laivams su dyzeliniais-elektriniais, turbininiais ar mišriais varikliais.
4. Neatsižvelgdama į šios taisyklės 1 dalies nuostatas, Administracija gali atsisakyti reikalavimo, kad 400 bendrosios talpos arba didesni laivai laikytųsi 20 ir 21 taisyklių.
5. Šios taisyklės 4 dalies nuostata netaikoma 400 bendrosios talpos arba didesniems laivams:
5.2. jei statybos sutarties nėra, kurių kilis padedamas arba kurių yra panašus statybos etapas 2017 m. liepos 1 d. arba vėliau;
arba
6. Šios Konvencijos Šalies Administracija, kuri leidžia taikyti 4 dalį arba sustabdo ar atšaukia tos dalies taikymą arba atsisako ją taikyti laivui, turinčiam teisę plaukioti su tos Šalies vėliava, nedelsdama praneša Organizacijai informaciją apie tą laivą, kad Organizacija ją praneštų šio Protokolo Šalims.
20 taisyklė
Pasiektas projektinis energijos vartojimo efektyvumo indeksas (Pasiektas PEVEI)
1. Pasiektas PEVEI apskaičiuojamas:
1.3. kiekvienam naujam ar esamam laivui po tokio masto kapitalinio perdirbimo, kad, Administracijos nuomone, laivas laikytinas naujai pastatytu laivu, kuriam tinka viena ar daugiau iš 2 taisyklės 25–35 dalių. Pasiektas PEVEI yra konkretus kiekvienam laivui ir rodo apskaičiuotą laivo energijos vartojimo efektyvumą; prie jo pridedama PEVEI techninė byla, kurioje pateikiama informacija, reikalinga pasiektam PEVEI apskaičiuoti ir rodanti skaičiavimo procesą. Pasiektą PEVEI tikrina, remdamasi PEVEI technine byla, arba Administracija, arba bet kuri tinkamai jos įgaliota organizacija[3].
Reikalaujamas PEVEI
1. Kiekvieno:
1.3. naujo ar esamo laivo po tokio masto kapitalinio perdirbimo, kad, Administracijos nuomone, laivas laikytinas naujai pastatytu laivu, kuriam tinka viena iš 2 taisyklės 25–31 dalių ir kuriam taikomas šis skyrius, pasiektas PEVEI apskaičiuojamas taip:
Pasiektas PEVEI ≤ Reikalaujamas PEVEI = (1-X/100) × Referencinės linijos dydis
kur X – tai 1 lentelėje nurodytas reikalaujamo PEVEI sumažinimo veiksnys, palyginti su PEVEI referencine linija.
2. Kiekvieno naujo ar esamo laivo po tokio masto kapitalinio perdirbimo, kad, Administracijos nuomone, laivas laikytinas naujai pastatytu laivu, pasiektas PEVEI apskaičiuojamas ir turi atitikti 21 taisyklės 1 dalies reikalavimus, taikant sumažinimo veiksnį atsižvelgiant į laivo tipą ir perdirbto laivo dydį perdirbimo sutarties sudarymo dieną, o jei tokios sutarties nėra, perdirbimo pradžios dieną.
1 lentelė. PEVEI sumažinimo veiksniai (procentais), palyginti su PEVEI referencine linija
Laivo tipas
|
Dydis |
0 etapas 2013 01 01–2014 12 31 |
1 etapas 2015 01 01–2019 12 31 |
2 etapas 2020 01 01– 2024 12 31 |
3 etapas 2025 01 01 ir vėliau |
Balkeris
|
20 000 ir didesnės dedveito talpos |
0 |
10 |
20 |
30 |
10 000–20 000 dedveito talpos |
netaikoma |
0-10* |
0-20* |
0-30* |
|
Dujoms vežti skirtas laivas |
10 000 ir didesnės dedveito talpos |
0 |
10 |
20 |
30 |
2 000–10 000 dedveito talpos |
netaikoma |
0-10* |
0-20* |
0-30* |
|
Tanklaivis
|
20 000 ir didesnės dedveito talpos |
0 |
10 |
20 |
30 |
4 000–20 000 dedveito talpos |
netaikoma |
0-10* |
0-20* |
0-30* |
|
Konteinerinis laivas |
15 000 ir didesnės dedveito talpos |
0 |
10 |
20 |
30 |
10 000–15 000 dedveito talpos |
netaikoma |
0-10* |
0-20* |
0-30* |
|
Bendrosios paskirties krovininis laivas |
15 000 ir didesnės dedveito talpos |
0 |
10 |
15 |
30 |
3 000–15 000 dedveito talpos |
netaikoma |
0-10* |
0-15* |
0-30* |
|
Šaldytiems kroviniams vežti skirtas laivas |
5 000 ir didesnės dedveito talpos |
0 |
10 |
15 |
30 |
3 000–5 000 dedveito talpos |
netaikoma |
0-10* |
0-15* |
0-30* |
|
Mišrusis laivas
|
20 000 ir didesnės dedveito talpos |
0 |
10 |
20 |
30 |
4 000–20 000 dedveito talpos |
netaikoma |
0-10* |
0-20* |
0-30* |
* Sumažinimo veiksnys yra skalėje tarp abiejų kraštinių dydžių, atsižvelgiant į laivo dydį. Mažesnis sumažinimo veiksnys taikomas mažesniems laivams.
„netaikoma“ reiškia, kad reikalaujamas PEVEI netaikomas.
2 lentelė. Parametrai skirtingų tipų laivų referenciniams dydžiams skaičiuoti
2 taisyklėje apibrėžtas laivo tipas |
a |
b |
c |
25 dalis. Balkeris |
961,79 |
laivo dedveito talpa |
0,477 |
26 dalis. Dujoms vežti skirtas laivas |
1120,00 |
laivo dedveito talpa |
0,456 |
27 dalis. Tanklaivis |
1218,80 |
laivo dedveito talpa |
0,488 |
28 dalis. Konteinerinis laivas |
174,22 |
laivo dedveito talpa |
0,201 |
29 dalis. Bendrosios paskirties krovininis laivas |
107,48 |
laivo dedveito talpa |
0,216 |
30 dalis. Šaldytiems kroviniams vežti skirtas laivas |
227,01 |
laivo dedveito talpa |
0,244 |
31 dalis. Mišrusis laivas |
1219,00 |
laivo dedveito talpa |
0,488 |
4. Jeigu laivas suprojektuotas taip, kad gali būti priskirtas keliems pirmiau minėtiems laivų tipams, reikalaujamas laivo PEVEI bus griežčiausias (mažiausias) reikalaujamas PEVEI.
5. Kiekvieno laivo, kuriam taikoma ši taisyklė, variklių galia turi būti ne mažesnė nei reikalinga laivo manevringumui nepalankiomis sąlygomis išlaikyti kaip apibrėžta gairėse, kurias turi parengti Organizacija.
Laivo energijos vartojimo efektyvumo valdymo planas
1. Kiekviename laive turi būti to laivo energijos vartojimo efektyvumo valdymo planas. Jis gali būti laivo saugos valdymo sistemos dalis.
Su laivų energijos vartojimo efektyvumo gerinimu susijusio techninio bendradarbiavimo ir technologijų perdavimo skatinimas
1. Bendradarbiaudamos su Organizacija ir kitomis tarptautinėmis institucijomis, Administracijos tiesiogiai ar per Organizaciją skatina paramos teikimą valstybėms, visų pirma besivystančioms valstybėms, kurios prašo techninės pagalbos, ir, prireikus, tokią paramą teikia.
2. Vadovaudamasi nacionaliniais įstatymais, kitais teisės aktais ir politika, Šalies Administracija aktyviai bendradarbiauja su kitomis Šalimis skatindama technologijų plėtrą ir perdavimą bei keitimąsi informacija su valstybėmis, kurios prašo techninės pagalbos, visų pirma besivystančiomis valstybėmis, apie priemonių siekiant įvykdyti šio Priedo IV skyriaus reikalavimus, visų pirma 19 taisyklės 4–6 dalis, įgyvendinimą.“
23. Priedo pabaigoje pridedamas toks naujas VIII priedėlis:
TARPTAUTINIS ENERGIJOS VARTOJIMO EFEKTYVUMO LIUDIJIMAS
Išduotas vadovaujantis 1997 m. Protokolo su pakeitimais, padarytais MEPC.203(62) rezoliucija, kuriuo keičiama 1973 m. Tarptautinė konvencija dėl teršimo iš laivų prevencijos su pakeitimais, padarytais 1978 m. protokolu (toliau – Konvencija), nuostatomis:
.......................................................................................................................... Vyriausybės įgaliojimu
(visas Šalies pavadinimas)
................................................................................................................................................................
(pagal Konvencijos nuostatas įgalioto kompetentingo asmens vardas ir pavardė, pareigos arba visas įgaliotos kompetentingos organizacijos pavadinimas)
Informacija apie laivą[5]
Laivo pavadinimas............................................................................................................................................
Skiriamasis numeris arba raidės.............................................................................................................
Registracijos uostas................................................................................................................................
Bendroji talpa.........................................................................................................................................
TJO numeris[6].........................................................................................................................................
ŠIUO LIUDIJIMU PAŽYMIMA, KAD:
2. Apžiūros metu nustatyta, kad laivas atitinka jam taikomus 20, 21 ir 22 taisyklių reikalavimus.
Apžiūros, kuria pagrįstas šis liudijimas, atlikimo data: ................................. (metai / mėnuo / diena)
Išduotas...................................................................................................................................................
(Liudijimo išdavimo vieta)
(Metai / mėnuo / diena) ...................................... .......................................................
(Išdavimo data) (Liudijimą išdavusio įgalioto
pareigūno parašas)
(Institucijos antspaudas arba spaudas)
SU ENERGIJOS VARTOJIMO EFEKTYVUMU SUSIJĘS STATYBOS APRAŠAS
Pastabos:
1. Šis aprašas turi būti pridėtas prie TEVE liudijimo. TEVE liudijimą bet kokiu metu turi būti galima laive patikrinti.
2. Aprašas turi būti surašytas bent anglų, prancūzų ar ispanų kalba. Jeigu vartojama ir oficiali išduodančios Šalies kalba, kilus ginčų ar atsiradus neatitikimų, remiamasi šiuo dokumentu.
3. Pildant langeliai pažymimi atitinkamai kryželiu (x), kai atsakymas „taip“ ir „taikoma“, arba brūkšneliu (-), kai atsakymas „ne“ ir „netaikoma“.
4. Jei nenurodyta kitaip, šiame apraše minimos taisyklės reiškia Konvencijos VI priedo taisykles, o rezoliucijos ar aplinkraščiai reiškia Tarptautinės jūrų organizacijos priimtas rezoliucijas ar aplinkraščius.
1. Informacija apie laivą
1.1. Laivo pavadinimas ..........................................................................................................................
1.2. TJO numeris ...................................................................................................................................
1.3. Statybos sutarties sudarymo data ....................................................................................................
1.4. Bendroji talpa .................................................................................................................................
1.5. Dedveitas ........................................................................................................................................
2. Varikliai
2.1. Dyzeliniai ............................................................................................................................. □
2.2. Dyzeliniai-elektriniai ............................................................................................................ □
2.3. Turbininiai ............................................................................................................................. □
2.4. Mišrūs .................................................................................................................................... □
2.5. Kitokie varikliai nei išvardyta pirmiau ................................................................................. □ |
________________
* Įrašykite laivo tipą pagal 2 taisyklėje nurodytas apibrėžtis. Jei laivas priklauso daugiau negu vienam 2 taisyklėje nurodytam laivų tipui, turi būti laikoma, kad tai yra laivas su griežčiausiu (mažiausiu) reikalaujamu PEVEI. Jei laivas nepriklauso nė vienam iš 2 taisyklėje nurodytų laivų tipų, įrašykite „Laivas nepriklauso 2 taisyklėje nurodytiems laivų tipams“.
3. Pasiektas projektinis energijos vartojimo efektyvumo indeksas (PEVEI)
3.1. Pasiektas PEVEI, kaip nustatyta 20 taisyklės 1 dalyje, apskaičiuojamas remiantis informacija, pateikiama PEVEI techninėje byloje, kurioje taip pat parodytas ir pasiekto PEVEI apskaičiavimo procesas .............................................................................................................................. □
Pasiektas PEVEI yra lygus: ........................ gramai CO2 / tonos-mylios
3.2. Pasiektas PEVEI neskaičiuojamas, kai:
3.2.1. laivui taikoma išimtis pagal 20 taisyklės 1 dalį, nes tai nėra naujas laivas, kaip apibrėžta 2 taisyklės 23 dalyje ............................................................................................................. □
3.2.2. tokio tipo varikliams taikoma išimtis pagal 19 taisyklės 3 dalį ............................... □
3.2.3. laivo Administracija atsisako 20 taisyklės reikalavimo pagal 19 taisyklės 4 dalį .. □
3.2.4. tokio tipo laivui taikoma išimtis pagal 20 taisyklės 1 dalį ...................................... □
|
4. Reikalaujamas PEVEI
4.1. Reikalaujamas PEVEI yra lygus: ........................ gramai CO2 / tonos-mylios
4.2. Reikalaujamas PEVEI netaikomas, kai:
4.2.1. laivui taikoma išimtis pagal 21 taisyklės 1 dalį, nes tai nėra naujas laivas, kaip apibrėžta 2 taisyklės 23 dalyje .............................................................................................................. □
4.2.2. tokio tipo varikliams taikoma išimtis pagal 19 taisyklės 3 dalį ................................ □
4.2.3. laivo Administracija atsisako 21 taisyklės reikalavimo pagal 19 taisyklės 4 dalį ... □
4.2.4. tokio tipo laivui taikoma išimtis pagal 21 taisyklės 1 dalį ...................................... □
4.2.5. laivo talpa yra mažesnė už minimalią talpą, nustatytą 21 taisyklės 2 dalies 1 lentelėje ....... □
|
5. Laivo energijos vartojimo efektyvumo valdymo planas
5.1. Parengiamas laivo energijos vartojimo efektyvumo valdymo planas, kaip nustatyta
|
6. PEVEI techninė byla
6.1. Prie TEVE liudijimo pridedama PEVEI techninė byla, kaip nustatyta 20 taisyklės 1 dalyje... □
6.2. PEVEI techninės bylos atpažinties / patikrinimo numeris ...........................................................
6.3. PEVEI techninės bylos patikrinimo data ......................................................................................
|
PAŽYMIMA, KAD visas šis Aprašas yra teisingas.
Išduota...................................................................................................................................................
(Aprašo išdavimo vieta)
(Metai / mėnuo / diena) ...................................... .......................................................
(Išdavimo data) (Aprašą išdavusio įgalioto
pareigūno parašas)
(Institucijos antspaudas arba spaudas)“
***
[1] Žr. Projektinio energijos vartojimo efektyvumo indekso apžiūrų ir liudijimų išdavimo gaires.
[2] Žr. A.739(18) rezoliucija Organizacijos priimtas Administracijos vardu veikiančių organizacijų įgaliojimo gaires (kurias Organizacija gali keisti) ir A.789(19) rezoliucija Organizacijos priimtas Administracijos vardu veikiančių pripažintų organizacijų apžiūrų ir liudijimų išdavimo funkcijų specifikacijas (kurias Organizacija gali keisti).
[3] Žr. A.739(18) rezoliucija Organizacijos priimtas Administracijos vardu veikiančių organizacijų įgaliojimo gaires (kurias Organizacija gali keisti) ir A.789(19) rezoliucija Organizacijos priimtas Administracijos vardu veikiančių pripažintų organizacijų apžiūrų ir liudijimų išdavimo funkcijų specifikacijas (kurias Organizacija gali keisti).
[4] Naujų laivų projektinio energijos vartojimo efektyvumo indekso skaičiavimo gairės.
[5] Informaciją apie laivą leidžiama įrašyti ir kitaip – horizontaliai langeliuose.
[6] Pagal TJO laivo identifikavimo numerio sistemą, kurią Organizacija patvirtino rezoliucija A.600(15).