LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS ĮSTATŲ PATVIRTINIMO IR FINANSŲ MINISTRO 2002 M. GRUODŽIO 20 D. ĮSAKYMO NR. 406 „DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS ĮSTATŲ PATVIRTINIMO“ PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS
2024 m. rugsėjo 30 d. Nr. 1K-315
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punktu ir 12 dalimi, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo Nr. I-1428 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2242 2 straipsnio 7 ir 8 dalimis:
2. N u s t a t a u, kad šiuo įsakymu patvirtintų Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros įstatų 43 punkte nustatyta 5 metų kadencija taikoma valdyboms, sudaromoms pasibaigus iki Viešųjų įstaigų įstatymo Nr. I-1428 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2242 įsigaliojimo dienos sudarytos valdybos kadencijai.
3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos finansų ministro 2002 m. gruodžio 20 d. įsakymą Nr. 406 „Dėl Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros įstatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2024 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. 1K-315
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS
ĮSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – Įstaiga) yra pelno nesiekiantis ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo. Įstaigos oficialus sutrumpintas pavadinimas – CPVA.
2. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi šiais įstatais (toliau – Įstatai), Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais viešųjų įstaigų veiklą bei nustatančiais Įstaigos kompetenciją (teises, pareigas, funkcijas).
7. Įstaigos steigėja ir savininkė yra valstybė. Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos finansų ministerija.
8. Įstaiga veikia šiose finansų ministrui Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavestose valdymo srityse:
9. Įstaigos veikla taip pat susijusi su:
9.1. užsienio reikalų ministrui pavesta užsienio reikalų ir saugumo politikos sritimi, kiek tai susiję su vystomojo bendradarbiavimo sritimi ir humanitarine pagalba Įstaigai atliekant funkcijas, nustatytas Lietuvos Respublikos vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos įstatyme;
9.2. vidaus reikalų ministrui pavestomis viešojo saugumo ir migracijos sritimis, kiek tai susiję su Vidaus saugumo fondo programos ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės, įtrauktos į Integruoto sienų valdymo fondą, įgyvendinimu;
9.3. ekonomikos ir inovacijų ministrui pavesta ekonomikos politikos sritimi, kiek tai susiję su koncesijų politika;
9.4. energetikos ministrui pavestomis energetinio saugumo, iškastinių energijos išteklių, atsinaujinančių energijos išteklių, elektros ir šilumos (įskaitant dujas), energijos vartojimo efektyvumo, valstybės energetikos sektoriaus konkurencingumo skatinimo, branduolinės energetikos sritimis, kiek tai susiję su Europos infrastruktūros tinklų priemonės energetikos sektoriaus projektų ir Lietuvos Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo pagalbos programos įgyvendinimu;
II SKYRIUS
ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLAS, FUNKCIJOS IR EKONOMINĖS VEIKLOS RŪŠYS
10. Įstaigos veiklos tikslas – tenkinti viešuosius interesus, siekiant:
10.1. programoms ir projektams, finansuojamiems Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų, Šveicarijos Konfederacijos ir Lietuvos Respublikos bendradarbiavimo programos (toliau – Šveicarijos ir Lietuvos bendradarbiavimo programa), tarptautinių institucijų, valstybės ir kitomis lėšomis, skirtų lėšų panaudojimo pagrįstumo;
10.2. racionalaus valstybės biudžeto ir kitų lėšų, skirtų Vystomojo bendradarbiavimo ir paramos demokratijai programos (toliau – Vystomojo bendradarbiavimo programa) ir Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos fondo (toliau – Humanitarinės pagalbos fondas) projektams įgyvendinti, panaudojimo;
10.3. efektyvių viešųjų investicijų į strateginius pokyčius planavimo, didžiausios investicijų kokybės, naudos ir tvarumo;
10.4. racionalaus valstybės ir savivaldybių biudžetų lėšų panaudojimo, išlaidų optimalaus panaudojimo ir efektyvumo;
10.5. efektyvaus viešojo ir privataus sektorių partnerystės (toliau – VPSP) taikymo, teikiant su VPSP projektų rengimu ir įgyvendinimu susijusią pagalbą bei atliekant kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas;
11. Įstaiga, siekdama savo veiklos tikslo, atlieka šias funkcijas:
11.1. administruoja programas ir projektus, finansuojamus Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų, Šveicarijos ir Lietuvos bendradarbiavimo programos, tarptautinių institucijų, valstybės ir kitomis lėšomis;
11.2. vykdo, įgyvendina ir (arba) administruoja tarptautines programas ir projektus, vykdo viešuosius pirkimus;
11.3. atlieka Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) Europos Sąjungos, tarptautinių organizacijų, užsienio valstybių ir (ar) kitų tarptautinių donorų lėšomis finansuojamų fondų valdytojo, administratoriaus ir (ar) įgyvendinančiosios institucijos funkcijas, kai tai pavedama teisės aktais ar tarptautiniais susitarimais;
11.4. atlieka Europos Sąjungos fondų investicijų programų, veiksmų ir projektų administruojančiosios, įgyvendinančiosios ir tarpinės institucijų funkcijas, kai tai pavedama teisės aktais;
11.7. prižiūri viešuosius pirkimus, atlikdama projektų:
11.7.1. išankstinę pirkimų priežiūrą – vertina projekto pirkimų planą ir pirkimo dokumentus prieš pirkimo procedūrą, stebėtojo teisėmis dalyvauja pirkimo procedūrose, vertina atliktą pirkimo procedūrą ir pirkimo sutarties projektą prieš sudarant pirkimo sutartį, konsultuoja projektų vykdytojus;
11.13. atlieka įtariamų pažeidimų tyrimus, priima su pažeidimais susijusius sprendimus, apie įtariamą nusikalstamą, korupcinio pobūdžio veiką praneša kompetentingoms institucijoms;
11.14. atlieka Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos (SFMIS) tvarkytojo funkcijas;
11.15. atlieka Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinės sistemos (INVESTIS) tvarkytojo funkcijas;
11.16. tvarko su projektų įgyvendinimu susijusius įslaptintus dokumentus Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių įslaptintos informacijos apsaugą ir administravimą, nustatyta tvarka;
11.17. rengia ir teikia atsakingoms institucijoms ataskaitas, deklaracijas, planavimo ir kitus dokumentus ar informaciją;
11.18. teikia pareiškėjams ir projektų vykdytojams informaciją apie projektų, paraiškų ir projektų įgyvendinimo planų rengimo bei teikimo ir projektų įgyvendinimo reikalavimus bei viešina šią informaciją;
11.19. prisideda prie Lietuvos vystomojo bendradarbiavimo politikos ir vystomojo bendradarbiavimo veiklų įgyvendinimo:
11.19.1. vykdo Vystomojo bendradarbiavimo programos ir Humanitarinės pagalbos fondo administratoriaus ir sekretoriato funkcijas:
11.19.2. konsultuoja valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų darbuotojus dėl Vystomojo bendradarbiavimo programos ir Humanitarinės pagalbos fondo projektų (paraiškų) rengimo, įgyvendinimo ir tobulinimo;
11.19.3. teikia institucijoms informaciją apie numatomus skelbti ir (arba) paskelbtus konkursus dėl Vystomojo bendradarbiavimo programos ir Humanitarinės pagalbos fondo projektų;
11.20. vykdo strateginio valdymo sistemos nacionalinių plėtros programų portfelio valdytojos Finansų ministerijos metodinės konsultacijų pagalbos centro funkcijas:
11.20.1. konsultuoja strateginio valdymo sistemos dalyvius dėl:
11.20.1.2. pažangos priemonių veiksmingumo, naudos ir socialinio-ekonominio poveikio analizės metodų taikymo;
11.20.2. rengia metodines rekomendacijas ir gaires dėl pažangos priemonių ir investicijų projektų rengimo, efektyvumo, naudos ir socialinio-ekonominio poveikio vertinimo, analizės metodų, taip pat VPSP būdo taikymo;
11.20.3. pagal savo kompetenciją rengia ir organizuoja mokymus strateginio valdymo sistemos dalyviams;
11.21. atlieka išlaidų peržiūrų metodinės konsultacijų pagalbos centro funkcijas:
11.21.2. teikia konsultacijas ir metodinę pagalbą strateginio valdymo sistemos dalyviams, atliekantiems viešųjų išlaidų peržiūras ir dalyvaujantiems jas atliekant;
11.21.3. sistemina informaciją apie atliekamas viešųjų išlaidų peržiūras ir (arba) atliktų viešųjų išlaidų peržiūrų rezultatus (rekomendacijas);
11.22. atlieka funkcijas, susijusias su VPSP projektų rengimu ir įgyvendinimu:
11.22.1. rengia metodines rekomendacijas ir metodinius dokumentus VPSP projektų rengimo ir įgyvendinimo klausimais bei privačių subjektų atrankos ir VPSP sutarčių įgyvendinimo standartinius dokumentus;
11.22.4. teikia ekspertinę pagalbą viešiesiems subjektams ir jų kontroliuojamiems juridiniams asmenims rengiant privataus subjekto atrankos dokumentus ir vykdant atrankos procedūras;
11.22.5. pagal viešųjų subjektų ar jų kontroliuojamų juridinių asmenų įgaliojimus vykdo privataus subjekto atrankos procedūras;
11.22.6. dalyvauja Europos Sąjungos VPSP kompetencijų centro, Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos Viešojo ir privataus sektorių partnerystės ir infrastruktūros vyresniųjų pareigūnų tinklo veikloje ir kitų tarptautinių organizacijų veikloje VPSP srityje;
11.22.7. renka, kaupia ir analizuoja duomenis apie rengiamus ir įgyvendinamus VPSP projektus, rengia pranešimus ir statistinę informaciją ir juos skelbia interneto svetainėje ppplietuva.lt;
11.22.8. analizuoja VPSP projektų rengimo ir įgyvendinimo problemas ir teikia Finansų ministerijai siūlymus dėl VPSP sritį reglamentuojančių teisės aktų tobulinimo ir naujų teisės aktų rengimo;
11.22.9. kaupia, sistemina informaciją apie nacionalinę ir užsienio šalių patirtį, susijusią su VPSP projektų rengimu ir įgyvendinimu;
11.23. atlieka projektų, kuriais įgyvendinamos regionų plėtros planų (toliau – RPPl) pažangos priemonės, administruojančiosios institucijos funkcijas;
11.23.1. rengia projektų, kuriais įgyvendinamos RPPl pažangos priemonės, įgyvendinimo pažangos ataskaitas ir teikia jas regiono plėtros tarybai (toliau – RPT), regionų plėtros programos valdytojui ir plėtros programų valdytojams, kurių plėtros programose nustatytos regioninės pažangos priemonės;
11.23.2. priima sprendimą dėl projektų, kuriais įgyvendinamos RPPl pažangos priemonės, finansavimo ir atlieka kitas tarpinei institucijai nustatytas funkcijas, kurias jai paveda atlikti vadovaujančioji institucija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas ir jų administravimo“;
11.24. konsultuoja strateginio valdymo sistemos dalyvius dėl savivaldybių strateginių plėtros planų ir savivaldybių strateginių veiklos planų rengimo ir, koordinuodama konsultavimo planus su Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija bei vadovaudamasi jos nustatyta tvarios miesto plėtros strategijų ir funkcinių zonų strategijų rengimo ir įgyvendinimo stebėsenos tvarka, – dėl tvarios miestų plėtros, kuri suprantama taip, kaip nustatyta 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo, ir funkcinių zonų vystymo veiksmų planavimo bei įgyvendinimo;
11.25. teikia metodinę pagalbą, rekomendacijas ir konsultacijas dėl projektų, kurie atrenkami planavimo būdu Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo 3 straipsnio 27 dalies 6 punkte nurodytos valstybės veiklos srityje;
11.26. atlieka Lietuvos Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo pagalbos programos įgaliotojo subjekto funkcijas;
12. Įstaiga, atlikdama savo funkcijas, turi teisę vykdyti šias ekonomines veiklas:
III SKYRIUS
ĮSTAIGOS TEISĖS
14. Įstaigos teisės:
14.6. užmegzti ir plėtoti tarptautinius ryšius ir bendradarbiauti su užsienio subjektais, kurių veikla susijusi su programų ir projektų, finansuojamų Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų, Šveicarijos ir Lietuvos bendradarbiavimo programos, tarptautinių institucijų, valstybės ir kitomis lėšomis, administravimu;
15. Be Viešųjų įstaigų įstatyme nustatytų draudimų, Įstaigai neleidžiama:
IV SKYRIUS
ĮSTAIGOS SAVININKO NETURTINĖS IR TURTINĖS TEISĖS
17. Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija turi šias neturtines teises:
17.2. susipažinti su Įstaigos dokumentais ir gauti visą savo teisėms įgyvendinti reikalingą informaciją apie Įstaigos veiklą;
17.3. kreiptis į teismą su ieškiniu, prašydama panaikinti Įstaigos valdymo organo sprendimus, taip pat pripažinti negaliojančiais sudarytus sandorius, jeigu jie prieštarauja imperatyvioms įstatymų normoms, Įstatams, protingumo ar sąžiningumo principams;
17.4. kreiptis į teismą su ieškiniu, prašydama uždrausti Įstaigos valdymo organui ateityje sudaryti sandorius, prieštaraujančius Įstaigos veiklos tikslui ar viršijančius Įstaigos valdymo organo kompetenciją;
18. Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija turi šias turtines teises:
18.1. Viešųjų įstaigų įstatymo nustatyta tvarka gauti likviduojamos Įstaigos turto dalį, kurios vertė negali būti didesnė negu suformuotas Įstaigos dalininkų kapitalas;
18.2. priėmus įstatymų ir kitų teisės aktų pakeitimus, vadovaudamasi Viešųjų įstaigų įstatymu ir įstatymais, reglamentuojančiais valstybės ir savivaldybės turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo, perleisti kitam asmeniui dalininko teises ir pareigas;
V SKYRIUS
ASMENS TAPIMO NAUJU DALININKU TVARKA
20. Asmuo gali tapti nauju dalininku, Viešųjų įstaigų įstatymo ir Įstatų nustatyta tvarka perdavęs Įstaigai įnašą, jį priėmus dalininku arba jam įgijus dalininko teises.
21. Asmuo priimamas dalininku tokia tvarka:
21.1. Pageidaujantis tapti dalininku asmuo pateikia Įstaigos direktoriui prašymą juo tapti: asmens prašyme turi būti nurodyti jo duomenys (fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas, (kai asmuo jo neturi, – gimimo data), adresas korespondencijai; juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, juridinio asmens kodas, buveinės adresas, atstovo vardas, pavardė, asmens kodas (kai asmuo jo neturi, – gimimo data)), išreikštas pritarimas Įstaigos veiklos tikslams ir numatomas įnašas į dalininkų kapitalą, šio įnašo dydis (kai numatomas įnašas – pinigai) ar vertė (kai numatomas įnašas – materialusis ar nematerialusis turtas) (eurais) ir įnašo perdavimo Įstaigai terminas. Jeigu numatoma įnešti turtą, kartu su prašymu turi būti pateikta turto vertinimo ataskaita.
21.2. Įstaigos direktorius, gavęs dalininku pageidaujančio tapti asmens prašymą, organizuoja visuotinį dalininkų susirinkimą dėl naujo dalininko priėmimo ir atlieka Įstatų 40 punkte nustatytus veiksmus.
21.3. Asmuo dalininku priimamas visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimu. Apie visuotinio dalininkų susirinkimo priimtą sprendimą Įstaigos direktorius per 3 (tris) darbo dienas turi informuoti nauju dalininku pageidavusį tapti asmenį.
22. Dalininko teises įgijęs asmuo dalininku tampa tokia tvarka:
22.1. Asmuo Įstaigos direktoriui raštu per 5 (penkias) darbo dienas praneša apie tai, kad įgijo dalininko teises, ir kartu pateikia jam dalininko teisių įgijimą liudijantį dokumentą ar jo išrašą. Jeigu pateikiamas dokumento išrašas, jame turi būti nurodytos dalininko teisių įgijimo sandorio šalys, sandorio objektas, sandorio data, dalininko teisių įgijimo data, taip pat dalininko teises perleidusio dalininko įnašų į dalininkų kapitalą vertė, jeigu ji nurodyta dalininko teisių įgijimą liudijančiame dokumente. Pranešime turi būti nurodytas dalininko teises perleidęs dalininkas (fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas (kai asmuo jo neturi, – gimimo data); juridinio asmens pavadinimas); dalininko teises įgijęs asmuo (fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas (kai asmuo jo neturi, – gimimo data), adresas korespondencijai; juridinio asmens pavadinimas, buveinės adresas, juridinio asmens kodas, atstovo vardas ir pavardė); dalininko teisių įgijimo data.
23. Dalininku pageidavusiam tapti asmeniui atlikus Įstatų 21.4 papunktyje nurodytus veiksmus ar dalininko teises įgijusiam asmeniui atlikus Įstatų 22.1 papunktyje nurodytus veiksmus, Įstaigos direktorius per 2 (dvi) darbo dienas naują dalininką ir jo įnašo vertę įrašo į Įstaigos dokumentus, atsižvelgdamas atitinkamai į Įstatų 21.4 papunkčio nuostatas ar Įstatų 22.1 papunktyje išvardytuose dokumentuose nurodytą dalininko teisių įgijimo datą ir Įstatų 22.2 papunkčio nuostatas.
VI SKYRIUS
DALININKO PASITRAUKIMO IR (AR) PAŠALINIMO TVARKA
25. Asmuo gali pasitraukti iš dalininkų:
26. Jeigu yra daugiau negu vienas dalininkas, apie ketinimą pasitraukti iš dalininkų susigrąžinant įnašą dalininkas turi raštu pranešti Įstaigos direktoriui.
27. Įstaigos direktorius per 5 (penkias) darbo dienas nuo dalininko pranešimo gavimo dienos apie tai Įstatų 39 punkte nurodytu būdu informuoja kitus Įstaigos dalininkus ir Įstatų nustatyta tvarka šaukia visuotinį dalininkų susirinkimą sprendimui dėl Įstaigos dalininko pasitraukimo iš dalininkų susigrąžinant įnašą priimti.
VII SKYRIUS
DALININKO TEISIŲ PERLEIDIMO KITIEMS ASMENIMS TVARKA
29. Apie ketinimą perleisti dalininko teises dalininkas turi raštu pranešti Įstaigos direktoriui, kartu nurodydamas dalininko teisių pardavimo kainą.
30. Įstaigos direktorius per 5 (penkias) dienas nuo dalininko pranešimo gavimo dienos Įstatų 39 punkte nurodytu būdu informuoja kitus Įstaigos dalininkus (kartu nurodo dalininką, kuris parduoda dalininko teises, ir dalininko teisių pardavimo kainą) ir Įstatų nustatyta tvarka šaukia visuotinį dalininkų susirinkimą sprendimui dėl Įstaigos dalininko, kuris pirktų parduodamas dalininko teises, priimti.
31. Visuotiniame dalininkų susirinkime paaiškėjus, kad už nustatytą kainą dalininko teisių neperka nė vienas Įstaigos dalininkas, dalininko teises ketinantis parduoti dalininkas gali jas parduoti kitam asmeniui.
VIII SKYRIUS
DALININKŲ ĮNAŠŲ PERDAVIMO ĮSTAIGAI TVARKA
33. Dalininkų įnašai Įstaigai perduodami tokia tvarka:
33.2. Materialusis ir nematerialusis turtas Įstaigai perduodamas surašant turto perdavimo aktą. Aktą pasirašo turtą perduodantis asmuo (steigėjas, dalininkas, dalininku pageidaujantis tapti asmuo) ir Įstaigos direktorius. Kartu su perduodamu turtu Įstaigai pateikiama ir šio turto vertinimo ataskaita, kuri turi būti sudaryta ne vėliau kaip prieš 6 (šešis) mėnesius iki turto perdavimo Įstaigai dienos. Turto vertinimas atliekamas perduodamo turto savininko lėšomis.
IX SKYRIUS
ĮSTAIGOS ORGANAI
X SKYRIUS
VISUOTINIS DALININKŲ SUSIRINKIMAS
35. Visuotinis dalininkų susirinkimas, be Viešųjų įstaigų įstatyme nustatytų funkcijų, taip pat priima sprendimus dėl:
36. Visuotiniame dalininkų susirinkime visi dalininkai turi po vieną balsą. Sprendžiamojo balso teisę turi visi dalininkai.
37. Visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimai turi būti įforminami raštu. Visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimai priimami paprasta visų visuotiniame dalininkų susirinkime dalyvaujančių dalininkų balsų dauguma, išskyrus šiuos kvalifikuota ne mažesne kaip 2/3 balsų dauguma priimamus sprendimus dėl:
38. Visuotinis dalininkų susirinkimas šaukiamas ne rečiau kaip vieną kartą per metus per 4 (keturis) mėnesius nuo Įstaigos finansinių metų pabaigos. Įstaigos direktorius eiliniam visuotiniam dalininkų susirinkimui privalo pateikti Įstaigos metinių finansinių ataskaitų rinkinį ir praėjusių finansinių metų Įstaigos veiklos ataskaitą kartu su auditoriaus išvada.
39. Visuotinio dalininkų susirinkimo sušaukimo iniciatyvos teisę turi Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, dalininkai, valdyba arba Įstaigos direktorius. Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, dalininkas (-ai) arba valdyba, norintis (-ys) inicijuoti visuotinį dalininkų susirinkimą, pateikia Įstaigos direktoriui rašytinį prašymą sušaukti visuotinį dalininkų susirinkimą. Įstaigos direktorius, gavęs Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, dalininko (-ų) arba valdybos prašymą sušaukti visuotinį dalininkų susirinkimą, ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo prašymo gavimo Įstaigoje dienos atlieka Įstatų 40 punkte nustatytus veiksmus. Įstaigos direktorius, norėdamas sušaukti visuotinį dalininkų susirinkimą savo iniciatyva, atlieka Įstatų 40 punkte nustatytus veiksmus.
40. Už visuotinio dalininkų susirinkimo sušaukimą ir darbotvarkės parengimą atsako Įstaigos direktorius. Apie šaukiamą visuotinį dalininkų susirinkimą Įstaigos direktorius ne vėliau kaip prieš 14 (keturiolika) dienų iki visuotinio dalininkų susirinkimo dienos, nurodęs visuotinio dalininkų susirinkimo darbotvarkę, laiką ir vietą, praneša Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai ir kiekvienam dalininkui – įteikia pranešimą pasirašytinai ar išsiunčia pranešimą registruotuoju paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis adresu, kurį Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar dalininkas nurodė Įstaigai. Visuotinis dalininkų susirinkimas gali būti šaukiamas nesilaikant šio termino, jeigu su tuo raštu sutinka Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ir dalininkai.
41. Įstatų nuostatos, kurios taikomos visuotiniam dalininkų susirinkimui, taikomos Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai Finansų ministerijai, kurios rašytiniai sprendimai prilyginami visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimams.
42. Jeigu Įstaigos dalininkas yra vienas asmuo, Įstaigos direktorius teikia visuotinio dalininkų susirinkimo kompetencijai priskirtus klausimus spręsti Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai, kurios rašytiniai sprendimai prilyginami visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimams.
XI SKYRIUS
VALDYBA
43. Valdybą 5 (penkerių) metų kadencijai skiria ir atšaukia visuotinis dalininkų susirinkimas. Valdyba sudaroma iš 5 (penkių) narių: 1 (vieno) Vyriausybės kanceliarijos atstovo, 1 (vieno) Finansų ministerijos atstovo ir 3 (trijų) nepriklausomų narių, kurie atitinka Viešųjų įstaigų įstatymo ir visuotinio dalininkų susirinkimo nustatytus reikalavimus.
44. Valdybą arba pavienius jos narius nesibaigus kadencijai gali atšaukti visuotinis dalininkų susirinkimas. Valdybos narys gali atsistatydinti iš pareigų valdybos kadencijai nesibaigus, apie tai raštu įspėjęs Įstaigą ne vėliau kaip prieš 14 (keturiolika) dienų. Visuotiniam dalininkų susirinkimui priėmus sprendimą atšaukti pavienius valdybos narius, nauji valdybos nariai skiriami iki veikiančios valdybos kadencijos pabaigos. Jeigu valdybos kadencijos laikotarpiu pasikeičia daugiau negu pusė valdybos narių, valdybos kadencija pasibaigia ir valdybos sudėtis visuotinio dalininkų susirinkimo tvirtinama iš naujo, išskyrus atvejus, kai iki valdybos kadencijos pabaigos yra likę mažiau negu vieni metai. Tas pats asmuo Įstaigos valdybos nario pareigas gali eiti ne daugiau kaip 2 (dvi) kadencijas iš eilės.
45. Valdyba gali priimti sprendimus ir jos posėdis laikomas įvykusiu, kai jame dalyvauja daugiau kaip 1/2 valdybos narių. Valdybos sprendimai priimami paprasta balsų dauguma. Iš anksto balsavę valdybos nariai laikomi dalyvaujančiais posėdyje. Kvorumas nustatomas nuo bendro valdybos narių skaičiaus (daugiau kaip 1/2). Valdybos veikla organizuojama pagal jos patvirtintą darbo reglamentą. Valdybos veiklai vadovauja pirmininkas, kurį iš savo narių išrenka valdyba. Valdybos pirmininkas renkamas valdybos kadencijai. Jeigu valdybos pirmininko įgaliojimai nutrūksta pirma laiko, naujas valdybos pirmininkas išrenkamas iki veikiančios valdybos kadencijos pabaigos.
46. Valdyba, be Viešųjų įstaigų įstatyme nustatytų valdybos funkcijų, taip pat:
46.1. pritaria Įstaigos ilgalaikei veiklos strategijai, Įstaigos metų veiklos tikslams, rezultatams (rodikliams), metinių finansinių ataskaitų rinkiniui ir veiklos ataskaitai;
46.2. gavusi visuotinio dalininkų susirinkimo pritarimą, nustato Įstaigos paslaugų, darbų bei produkcijos kainas ir tarifus ar jų nustatymo tvarką;
46.3. svarsto, teikia visuotiniam dalininkų susirinkimui išvadas ir pasiūlymus dėl:
46.3.2. veiksmų, reikalingų Įstaigos tikslams pasiekti ir veiklos efektyvumui bei žinomumui didinti, administracinei naštai mažinti, orientuojantis į klientų poreikius;
46.4. skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Įstaigos direktorių, nustato jo darbo sutarties sąlygas (išskyrus darbo apmokėjimą);
46.5. tvirtina pareigų, į kurias darbuotojai priimami konkurso būdu, kvalifikacinius reikalavimus, jeigu jų nenustato kiti teisės aktai;
46.7. vertina Įstaigos politiką personalo, rizikos valdymo, darbo užmokesčio ir (ar) kitose pasirinktose srityse ir teikia pasiūlymus dėl jos bei jos įgyvendinimo;
XII SKYRIUS
ĮSTAIGOS DIREKTORIUS
47. Įstaigos direktoriaus skyrimo į pareigas ir atleidimo iš jų tvarka nesiskiria nuo Viešųjų įstaigų įstatyme nurodytos tvarkos. Įstaigos direktorius renkamas konkurso būdu vadovaujantis Konkursų valstybės ir savivaldybių įmonėse, iš valstybės, savivaldybių ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetų bei iš kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų finansuojamose valstybės ir savivaldybių įstaigose ir viešosiose įstaigose, kurių savininkė ar dalininkė, turinti daugiau kaip 1/2 balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, yra valstybė ar savivaldybė, ir savivaldybių kultūros centruose, kurių teisinė forma yra viešoji įstaiga ir kurių dalininkės yra dvi ar daugiau savivaldybių, organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. birželio 21 d. nutarimu Nr. 496 „Dėl Lietuvos Respublikos darbo kodekso įgyvendinimo“. Įstaigos direktorių skiria į pareigas ir atleidžia iš jų valdybos įgaliotas asmuo. Įstaigos direktorius į pareigas priimamas 5 (penkerių) metų kadencijai. Tas pats asmuo negali eiti Įstaigos direktoriaus pareigų daugiau kaip 2 (dvi) kadencijas iš eilės. Laikotarpiu iki naujo Įstaigos direktoriaus paskyrimo dienos jo funkcijas laikinai, bet ne ilgiau kaip vienus metus, atlieka valdybos paskirtas Įstaigos darbuotojas arba kitas asmuo, su kuriuo jo paskyrimo atlikti Įstaigos vadovo funkcijas laikotarpiui atitinkamai pakeičiama arba sudaroma darbo sutartis, kurią pasirašo valdybos įgaliotas asmuo.
48. Įstaigos direktorius, be Viešųjų įstaigų įstatyme nustatytų pareigų, taip pat turi šias pareigas:
48.1. užtikrina, kad vykdydama ekonominę veiklą Įstaiga siektų jai nustatyto veiklos tikslo ir atliktų jai priskirtas funkcijas;
48.2. užtikrina Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos (visuotinio dalininkų susirinkimo), valdybos sprendimų įgyvendinimą;
48.3. priima sprendimus, kurie įforminami įsakymais, tvirtina ir (arba) pasirašo Įstaigos dokumentus;
XIII SKYRIUS
DARBO APMOKĖJIMAS
49. Įstaigos direktoriaus darbo apmokėjimo tvarką nustato Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų, kurių savininkė ar dalininkė, turinti daugiau negu pusę balsų visuotiniame dalininkų susirinkime, yra valstybė ar savivaldybė, vadovų ir darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo (toliau – Darbo apmokėjimo įstatymas) nustatyta tvarka.
50. Įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką, vadovaudamasis Darbo apmokėjimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatyta tvarka, nustato Įstaigos direktorius valdybos pritarimu.
XIV SKYRIUS
ĮSTAIGOS SAVININKO ĮNAŠAI, ĮSTAIGOS NUOSAVAS KAPITALAS IR LĖŠOS
52. Įstaigos savininko kapitalas yra lygus savininko įnašų vertei. Įstaigos savininko įnašai gali būti pinigai, taip pat pagal Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymą įvertintas materialusis ir nematerialusis turtas.
53. Įstaigos savininko įnašai Įstaigai perduodami tokiais būdais:
53.2. turtas Įstaigai perduodamas surašant perdavimo–priėmimo aktą. Aktą pasirašo Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo ir Įstaigos direktorius arba jo įgaliotas asmuo. Perduodant turtą, Įstaigai turi būti pateikta ir šio turto vertinimo ataskaita.
55. Įstaigos nuosavą kapitalą sudaro:
55.3. turto vertės pokyčio rezervas, kai toks rezervas gali susidaryti pagal taikomus finansinės atskaitomybės standartus;
XV SKYRIUS
ĮSTAIGOS PERVIRŠIO (PELNO) NAUDOJIMAS
57. Įstaigos gautas perviršis (pelnas) gali būti naudojamas tik Įstatuose nustatytu Įstaigos veiklos tikslu.
XVI SKYRIUS
ĮSTAIGOS FINANSINĖ APSKAITA, ATSKAITOMYBĖ IR AUDITAS
59. Įstaigos finansinė apskaita organizuojama ir tvarkoma Finansinės apskaitos įstatymo nustatyta tvarka.
60. Įstaigos metinių finansinių ataskaitų rinkinys ir veiklos ataskaita sudaromi Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka. Įstaigos veiklos ataskaitoje vertinamas jos veiklos ekonominis, socialinis ir kitoks poveikis pagal Įstaigos veiklos tikslus.
61. Įstaigos finansinių ataskaitų auditas atliekamas Lietuvos Respublikos finansinių ataskaitų audito ir kitų užtikrinimo paslaugų įstatymo nustatyta tvarka.
62. Įstaigos vidaus kontrolė įgyvendinama ir vidaus auditas atliekamas Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.
XVII SKYRIUS
FILIALŲ IR ATSTOVYBIŲ STEIGIMO IR JŲ VEIKLOS NUTRAUKIMO TVARKA
65. Sprendimus steigti Įstaigos filialus ir atstovybes, nutraukti jų veiklą priima visuotinis dalininkų susirinkimas. Įsteigti Įstaigos filialai ar atstovybės veikia pagal Įstaigos direktoriaus tvirtinamus nuostatus.
XVIII SKYRIUS
DOKUMENTŲ IR KITOS INFORMACIJOS APIE ĮSTAIGOS VEIKLĄ PATEIKIMO ĮSTAIGOS DALININKUI (-AMS) TVARKA
67. Įstaigos dalininkas (-ai) turi teisę gauti iš Įstaigos su jos veikla susijusius dokumentus ir informaciją.
68. Dokumentai ir informacija, susiję su Įstaigos veikla, Įstaigos dalininkui (-ams) jo (jų) rašytiniu reikalavimu pateikiami neatlygintinai per jo (jų) nurodytą terminą, o jei toks terminas nenurodomas, – ne vėliau kaip per 7 (septynias) dienas nuo tokio reikalavimo gavimo dienos. Įstaigos dokumentai pateikiami susipažinti Įstaigos darbo valandomis jos buveinėje ar kitoje Įstaigos direktoriaus nurodytoje vietoje, kurioje dokumentai yra saugomi. Šių dokumentų kopijos Įstaigos dalininkui (-ams) gali būti siunčiamos registruotuoju paštu adresu, kurį Įstaigos dalininkas (-ai) yra nurodęs (-ę) Įstaigai, arba įteikiamos pasirašytinai ar elektroninių ryšių priemonėmis. Dokumentų kopijas išsiuntus elektroninių ryšių priemonėmis ir iš dalininko (-ų) gavus informacijos gavimą patvirtinančią žinutę, dokumentų kopijos gali būti nesiunčiamos registruotuoju paštu ar neįteikiamos pasirašytinai.
XIX SKYRIUS
VIEŠŲ PRANEŠIMŲ IR SKELBIMŲ PASKELBIMO TVARKA
69. Kai Įstaigos pranešimai apie Įstaigos likvidavimą, pertvarkymą, reorganizavimą ir kitais Viešųjų įstaigų įstatymo ar kitų teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka bei terminais turi būti paskelbti viešai, jie skelbiami valstybės įmonės Registrų centro elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“ ir Įstaigos interneto svetainėje cpva.lt. Pranešimuose nurodoma visa informacija, kurią pateikti reikalauja Civilinis kodeksas ir Viešųjų įstaigų įstatymas.
70. Kiti Įstaigos pranešimai Įstaigos dalininkui (-ams) ir kitiems asmenims siunčiami registruotuoju paštu arba įteikiami pasirašytinai ar elektroninių ryšių priemonėmis. Kai pranešimai Įstaigos dalininkui (-ams) siunčiami registruotuoju paštu, jie siunčiami adresu, kurį Įstaigos dalininkas (-ai) yra nurodęs (-ę) Įstaigai. Skubūs pranešimai gali būti perduoti elektroninių ryšių priemonėmis, originalai tą pačią dieną išsiunčiami adresatui registruotuoju paštu ar įteikiami pasirašytinai.
XX SKYRIUS
INFORMACIJOS APIE ĮSTAIGOS VEIKLĄ PATEIKIMO VISUOMENEI TVARKA
72. Įstaigos metinių finansinių ataskaitų rinkinio duomenys ir veiklos ataskaita Juridinių asmenų registrui teikiami Finansų ministerijos Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinės sistemos priemonėmis teisės aktų, reglamentuojančių šių duomenų teikimą, nustatyta tvarka.
73. Įstaigos tarpinių ir metinių finansinių ataskaitų rinkiniai kartu su veiklos ataskaita ir auditoriaus išvada skelbiami Įstaigos interneto svetainėje ne vėliau kaip per 10 (dešimt) dienų nuo ataskaitų pateikimo Finansų ministerijai dienos.
74. Kita skelbtina informacija, kurią nustato Įstaigos savininkas arba Įstaigos direktorius, skelbiama Įstaigos interneto svetainėje.
XXI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS