Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2007 M. GEGUŽĖS 30 D. NUTARIMO NR. 546 „DĖL KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VAIRUOTOJŲ VAIRAVIMO IR POILSIO REŽIMO TIKRINIMO IR ATASKAITŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. balandžio 12 d. Nr. 257

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gegužės 30 d. nutarimą Nr. 546 „Dėl Kelių transporto priemonių vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo tikrinimo ir ataskaitų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VAIRUOTOJŲ VAIRAVIMO IR POILSIO LAIKO, MOBILIŲJŲ KELIŲ TRANSPORTO DARBUOTOJŲ IR KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VAIRUOTOJŲ DARBO IR POILSIO LAIKO PATIKRINIMO IR ATASKAITŲ PATEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

Įgyvendindama 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2006/22/EB dėl būtiniausių sąlygų Europos Parlamento ir Tarybos reglamentams (EB) Nr. 561/2006 ir (ES) Nr. 165/2014 ir Direktyvai 2002/15/EB dėl su kelių transporto veikla susijusių socialinės teisės aktų įgyvendinti, kuria panaikinama Tarybos direktyva 88/599/EEB, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2020/1057, ir 2009 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1072/2009 dėl bendrųjų patekimo į tarptautinio krovinių vežimo kelių transportu rinką taisyklių su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. liepos 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2020/1055, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Kelių transporto priemonių vairuotojų vairavimo ir poilsio laiko, mobiliųjų kelių transporto darbuotojų ir kelių transporto priemonių vairuotojų darbo ir poilsio laiko patikrinimo ir ataskaitų pateikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatyti, kad patikrinimai keliuose ir įmonėse taikomi:

2.1. visų kategorijų kelių transporto priemonėms, patenkančioms į 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo ir iš dalies keičiančio Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinančio Reglamentą (EEB) Nr. 3820/85 ir 2014 m. vasario 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 165/2014 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų ir iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo, reguliavimo sritį;

2.2. mobiliesiems kelių transporto darbuotojams ir kelių transporto priemonių vairuotojams (toliau kartu – darbuotojai) ir kelių transporto priemonių vairuotojams, vairuojantiems šio nutarimo 2.1 papunktyje nurodytas kelių transporto priemones (toliau – vairuotojai);

2.3. įmonėms, turinčioms šio nutarimo 2.1 papunktyje nurodytų kelių transporto priemonių.

3. Nustatyti, kad:

3.1. kasmet per patikrinimus keliuose ir įmonėse turi būti patikrinta ne mažiau kaip 3 procentai vairuotojų, kurie patenka į Reglamento (EB) Nr. 561/2006 reguliavimo sritį, taip pat vairuotojų ir darbuotojų, kuriems taikomos Darbo laiko ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. birželio 21 d. nutarimu Nr. 496 „Dėl Lietuvos Respublikos darbo kodekso įgyvendinimo“ (toliau – Aprašas), I ir II skyrių nuostatos, darbo dienų, iš jų ne mažiau kaip 30 procentų darbo dienų turi būti patikrinta keliuose ir ne mažiau kaip 50 procentų – įmonėse;

3.2. patikrinimus atlieka:

3.2.1. Lietuvos transporto saugos administracija (toliau – Administracija) – ne mažiau kaip 70 procentų planuojamų atlikti patikrinimų keliuose ir ne mažiau kaip 100 procentų planuojamų atlikti patikrinimų įmonėse;

3.2.2. Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Policijos departamentas) – ne mažiau kaip 30 procentų planuojamų atlikti patikrinimų keliuose;

3.3. Administracija ne mažiau kaip 6 kartus per metus suorganizuoja kartu su dviejų ar daugiau Europos Sąjungos valstybių narių institucijomis tuo pačiu metu atlikti suderintus vairuotojų ir kelių transporto priemonių, kurioms taikomas Reglamentas (EB) Nr. 561/2006 arba Reglamentas (ES) Nr. 165/2014, patikrinimus keliuose (toliau – suderinti patikrinimai keliuose), kurių metu mažiausiai 2 kartus taip pat atliekami Reglamento (EB) Nr. 1072/2009 10a straipsnio 3 dalyje nurodyti kabotažo operacijų patikrinimai; kiekviena Europos Sąjungos valstybių narių institucija suderintus patikrinimus keliuose atlieka savo valstybės teritorijoje.

4. Įpareigoti Administraciją:

4.1. užtikrinti veiksmų koordinavimą su kitų Europos Sąjungos valstybių narių institucijomis vykdant suderintus patikrinimus keliuose ir pasikeisti informacija apie nustatytų pažeidimų skaičių ir rūšį su kitais nacionaliniais ryšių palaikymo punktais, paskirtais pagal 2009 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1071/2009, nustatančio bendrąsias profesinės vežimo kelių transportu veiklos sąlygų taisykles ir panaikinančio Tarybos direktyvą 96/26/EB, 18 straipsnio 1 dalį;

4.2. teikti pagalbą kitų Europos Sąjungos valstybių narių institucijoms, jeigu kitoje valstybėje narėje atlikto Lietuvoje registruotos kelių transporto priemonės vairuotojo patikrinimo kelyje rezultatai leidžia manyti, kad buvo padarytas pažeidimas, kurio dėl duomenų stokos patikrinimo metu negalima nustatyti;

4.3. užtikrinti keitimąsi informacija su kitomis Europos Sąjungos valstybėmis narėmis dėl Aprašo nuostatų taikymo, mažiausiai kartą per 6 mėnesius arba kitos Europos Sąjungos valstybės narės pagrįstu prašymu teikti Europos Sąjungos valstybėms narėms informaciją pagal Reglamento (EB) Nr. 561/2006 22 straipsnio 2 ir 3 dalių ir Reglamento (ES) Nr. 165/2014 40 straipsnio nuostatas, taip pat prireikus kreiptis į kitas Europos Sąjungos valstybes nares dėl informacijos suteikimo;

4.4. patvirtinti minimalią metinę vairuotojų ir darbuotojų dirbtų dienų patikrinimų apimtį ir prireikus ją patikslinti;

4.5. patvirtinti Reglamento (EB) Nr. 561/2006 ir Reglamento (ES) Nr. 165/2014 pažeidimų, suskirstytų į kategorijas pagal jų sunkumą, sąrašą;

4.6. teikti Europos Komisijai informaciją pagal Reglamento (EB) Nr. 561/2006 17 straipsnį, 22 straipsnio 3 dalį ir 2002 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2002/15/EB dėl asmenų, kurie verčiasi mobiliąja kelių transporto veikla, darbo laiko organizavimo 13 straipsnį;

4.7. įdiegti įmonių rizikos įvertinimo sistemą, pagrįstą įmonės padarytų Reglamento (EB) Nr. 561/2006, Reglamento (ES) Nr. 165/2014 arba Aprašo nuostatų pažeidimų skaičiumi ir šių pažeidimų sunkumu, taip pat, vadovaujantis 2022 m. gegužės 2 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2022/695, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2006/22/EB taikymo taisyklės, susijusios su bendra transporto įmonių rizikos vertinimo apskaičiavimo formule, nustatyti bendrą įmonės rizikos įvertinimo apskaičiavimo formulę;

4.8. užtikrinti, kad, vykdant tikslinius patikrinimus keliuose ir siekiant juos palengvinti, įmonių rizikos įvertinimo sistemoje esantys duomenys patikrinimo metu būtų prieinami visoms patikrinimus atliekančioms institucijoms, taip pat pagal Reglamento (EB) Nr. 1071/2009 16 straipsnio 2 dalį suteikti galimybę kompetentingoms kitų Europos Sąjungos valstybių narių institucijoms tiesiogiai naudotis savo įmonių rizikos įvertinimo sistemoje esančia informacija per sąveikius nacionalinius elektroninius registrus, kaip nurodyta Reglamento (EB) Nr. 1071/2009 16 straipsnyje.“

 

 

 

Ministrė Pirmininkė                                                                        Ingrida Šimonytė

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                     Marius Skuodis


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2007 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 546

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2023 m. balandžio 12 d. nutarimo Nr. 257

redakcija)

 

KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VAIRUOTOJŲ VAIRAVIMO IR POILSIO LAIKO, MOBILIŲJŲ KELIŲ TRANSPORTO DARBUOTOJŲ IR KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VAIRUOTOJŲ DARBO IR POILSIO LAIKO PATIKRINIMO IR ATASKAITŲ PATEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kelių transporto priemonių vairuotojų vairavimo ir poilsio laiko, mobiliųjų kelių transporto darbuotojų ir kelių transporto priemonių vairuotojų darbo ir poilsio laiko patikrinimo ir ataskaitų pateikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato kelių transporto priemonių, patenkančių į 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo ir iš dalies keičiančio Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinančio Reglamentą (EEB) Nr. 3820/85 (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 561/2006), 2014 m. vasario 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 165/2014 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų ir iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 165/2014), reguliavimo sritį (toliau – kelių transporto priemonė), vairuotojų (toliau – vairuotojas) vairavimo ir poilsio laiko, mobiliųjų kelių transporto darbuotojų ir kelių transporto priemonių vairuotojų darbo ir poilsio laiko patikrinimo keliuose ir įmonėse, turinčiose kelių transporto priemonių (toliau – įmonės), ataskaitų pateikimo, bendradarbiavimo ir keitimosi informacija su kitomis Europos Sąjungos valstybėmis narėmis taisykles.

2. Vairuotojų vairavimo ir poilsio laiką, mobiliųjų kelių transporto darbuotojų ir kelių transporto priemonių vairuotojų darbo ir poilsio laiką keliuose patikrina Lietuvos transporto saugos administracijos (toliau – Administracija) ir policijos įstaigų pareigūnai, o įmonėse – Administracijos pareigūnai (toliau kartu – tikrinantys pareigūnai). Administracijos pareigūnai tikrindami turi naudoti programinę įrangą, galinčią perkelti duomenis iš kelių transporto priemonės tachografo ar vairuotojo kortelės ir juos analizuoti, tikrinti su duomenimis pateiktą skaitmeninį vairuotojo parašą ir pateikti išsamius duomenis apie kelių transporto priemonės greitį.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (EB) Nr. 561/2006.

 

II SKYRIUS

PATIKRINIMAI KELIUOSE

 

4. Patikrinimai keliuose organizuojami valstybinės ir vietinės reikšmės keliuose bet kuriuo paros laiku, neatsižvelgiant į šalį, kurioje registruota kelių transporto priemonė, šalį, kurioje gyvena vairuotojas, šalį, kurioje įsteigta įmonė, kelionės pradžios ir paskirties vietas, tachografo tipą.

5. Patikrinimų keliuose metu patikrinama:

5.1. kasdienio ir savaitinio vairavimo trukmė, pertraukos, kasdienio ir savaitinio poilsio laikotarpiai; einamosios dienos ir prieš šią dieną iš eilės ėjusių 28 dienų tachografo registracijos lapai, kurie privalo būti kelių transporto priemonėje pagal Reglamento (ES) Nr. 165/2014 36 straipsnio 1 ir 2 dalis, ir (arba) to paties laikotarpio duomenys, saugomi vairuotojo kortelėje ir (arba) įrašymo įrangos atmintyje, ir (arba) atspausdinti;

5.2. ilgiau nei vieną minutę viršytas leistinas kelių transporto priemonės greitis (N3 klasės transporto priemonėms – 90 km/h, M3 klasės transporto priemonėms – 105 km/h) Reglamento (ES) Nr. 165/2014 36 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytu laikotarpiu;

5.3. pasiekti momentiniai kelių transporto priemonės greičiai, tachografo užregistruoti per     24 pastarąsias šios kelių transporto priemonės eksploatavimo valandas;

5.4. tachografo veikimas (vertinami galimi tachografo, vairuotojo kortelės ir (arba) tachografo registracijos lapų trūkumai) arba, kai kelių transporto priemonėje nėra įrengto tachografo, Reglamento (EB) Nr. 561/2006 16 straipsnio 2 dalyje nurodytų dokumentų buvimas;

5.5. kelių transporto priemonėse, kuriose įrengti tachografai, – ar nėra įrengti ir naudojami prietaisai ar įrenginiai, pakeičiantys ar sunaikinantys tachografo fiksuojamus rodmenis ir (ar) duomenis arba sutrikdantys ar sulaikantys elektroninį duomenų apsikeitimą tarp tachografo sistemos dalių prieš juos tachografui užregistruojant, arba atjungiantys nors vieną iš tachografo funkcijų, arba galintys turėti įtakos tachografo veikimui;

5.6. naudojant tachografą ir registracijos lapus, skirtus duomenims užrašyti ir išsaugoti, kurie yra įdedami į tachografą, Darbo laiko ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. birželio 21 d. nutarimu Nr. 496 „Dėl Lietuvos Respublikos darbo kodekso įgyvendinimo“ (toliau – Darbo laiko ir poilsio laiko ypatumų aprašas), II skyriuje mobiliesiems kelių transporto darbuotojams nustatyta maksimali pailginta 60 valandų savaitės darbo laiko trukmė, taip pat kitas per savaitę dirbtas darbo laikas, jeigu tikrinančių pareigūnų naudojama technologija suteikia galimybę atlikti efektyvius patikrinimus;

5.7. Reglamento (EB) Nr. 1072/2009 10a straipsnio 2 dalyje nurodytos kabotažo operacijos.

6. Per patikrinimus keliuose vairuotojai ar mobilieji kelių transporto darbuotojai gali susisiekti su vežėju, vežėjo vadovu, transporto vadybininku arba bet kuriuo kitu asmeniu ar subjektu, kad iki patikrinimo kelyje pabaigos galėtų pateikti visus įrodymus, kurių nėra kelių transporto priemonėje, tačiau tai neatleidžia vairuotojų ar mobiliųjų kelių transporto darbuotojų nuo pareigos užtikrinti tinkamą tachografo įrangos naudojimą.

 

III SKYRIUS

PaTIKRINIMAI ĮMONĖSE

 

7. Patikrinimai įmonėse atliekami įmonės patalpose arba nuotoliniu būdu.

8. Patikrinimai įmonėse organizuojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nuostatomis, kai, įvertinus įmonės rizikingumą, ji patenka į didelės rizikos grupę dėl įmonės vairuotojų nuolat arba šiurkščiai pažeidinėjančių Reglamentą (EB) Nr. 561/2006 arba Reglamentą (ES) Nr. 165/2014.

9. Įmonės rizikingumas nustatomas pagal įmonės rizikos vertinimo apskaičiavimo formulę, nustatytą 2022 m. gegužės 2 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) 2022/695, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2006/22/EB taikymo taisyklės, susijusios su bendra transporto įmonių rizikos vertinimo apskaičiavimo formule.

10. Patikrinimų įmonėse metu įvertinama visa kitos Europos Sąjungos valstybės narės pagal Reglamento (EB) Nr. 561/2006 22 straipsnio 2 dalį pateikiama informacija apie įmonių veiklą šioje Europos Sąjungos valstybėje narėje.

11. Patikrinimų įmonėse metu patikrinami Aprašo 5 punkte nurodyti objektai ar sritys, taip pat papildomai patikrinama:

11.1. savaitiniai poilsio laikotarpiai ir vairavimo trukmė tarp šių poilsio laikotarpių;

11.2. kaip dvi savaites iš eilės laikomasi bendros vairavimo trukmės;

11.3. tachografo registracijos lapai, kelių transporto priemonės ir vairuotojo kortelės duomenys bei atspausdinti šie duomenys;

11.4. kaip laikomasi Darbo laiko ir poilsio laiko ypatumų apraše nustatyto maksimalaus vidutinio savaitės darbo laiko, pertraukų ir naktinio darbo laiko režimo reikalavimų;

11.5. kaip laikomasi įpareigojimo dėl vairuotojų apgyvendinimo apmokėjimo ir vairuotojų darbo organizavimo pagal Reglamento (EB) Nr. 561/2006 8 straipsnio 8 ir 8a dalis.

12. Jeigu patikrinimo įmonėje metu nustatomas pažeidimas, siekiant nustatyti, ar į pažeidimo padarymą nebuvo įsitraukę daugiau asmenų, papildomai patikrinama galima bendra kitų vežimo dalyvių: krovinio siuntėjų, ekspeditorių ar rangovų, veikla, taip pat ar transporto paslaugų teikimo sutartyse laikomasi Reglamento (EB) Nr. 561/2006 ir Reglamento (ES) Nr. 165/2014 reikalavimų.

 

IV SKYRIUS

ATASKAITŲ paTEIKIMAS

 

13. Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Policijos departamentas) kas 2 metus iki vasario 1 dienos teikia Administracijai atlikto patikrinimo rezultatus, užpildydamas Administracijos pateiktą Aprašo 14 punkte nurodytą standartinės formos ataskaitą.

14. Administracija apibendrina patikrinimų keliuose ir įmonėse rezultatus, parengia 2017 m. kovo 30 d. Komisijos įgyvendinimo sprendime (ES) 2017/1013, kuriuo nustatoma standartinė informacijos teikimo forma, nurodyta Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 561/2006 17 straipsnyje, nustatytos standartinės formos ataskaitą ir kas 2 metus iki rugsėjo 30 d. siunčia ataskaitą Europos Komisijai.

 

V SKYRIUS

BENDRADARBIAVIMAS IR KEITIMASIS INFORMACIJA

 

15. Administracija:

15.1. bendradarbiauja su kitomis Europos Sąjungos valstybių narių institucijomis ir teikia joms savitarpio pagalbą vadovaudamasi Reglamento (EB) Nr. 561/2006 22 straipsnio 1 ir 3b dalimis;

15.2. Reglamento (EB) Nr. 561/2006 22 straipsnio 2 dalyje nurodyta informacija su kita Europos Sąjungos valstybės narės institucija keičiasi jai pateikus prašymą arba ne rečiau kaip kas 6 mėnesius.

16. Jeigu patikrinimo kelyje metu surinkti duomenys leidžia manyti, kad buvo padarytas pažeidimas, tačiau dėl duomenų stokos patikrinimo kelyje metu negalima šio pažeidimo nustatyti, Administracija kreipiasi į kitų Europos Sąjungos valstybių narių institucijas dėl informacijos suteikimo arba prašo atlikti patikrinimus keliuose ir (ar) įmonėse (toliau – prašymas), taip pat suteikia šią informaciją kitoms Europos Sąjungos valstybių narių institucijoms joms pateikus pagrįstą prašymą. Prašomą informaciją Administracija pateikia per 25 darbo dienas nuo prašymo gavimo, jeigu tarpusavyje nesusitarta dėl trumpesnio termino. Skubiais atvejais arba tais atvejais, kai reikia tik atlikti paiešką registruose (pavyzdžiui, įmonių rizikos įvertinimo sistemoje), prašomą informaciją Administracija pateikia per 3 darbo dienas. Prašymas laikomas nepagrįstu, jeigu:

16.1. prašyme nenurodytas gautos informacijos panaudojimo tikslas;

16.2. prašymas nėra susijęs su patikrinimo kelyje metu tikrinta įmonės transporto priemone ar šią transporto priemonę vairuojančiu vairuotoju, taip pat pačia įmone;

16.3. prašymas nėra susijęs su Reglamento (EB) Nr. 561/2006 ir Reglamento (ES) Nr. 165/2014 pažeidimais.

17. Jeigu Europos Sąjungos valstybės narės institucijos prašymas nėra pagrįstas, Administracija per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo apie tai praneša prašymą pateikusiai Europos Sąjungos valstybės narės institucijai. Jeigu prašymo Europos Sąjungos valstybės narės institucija nepagrindžia per 10 darbo dienų, Administracija prašymą atmeta.

18. Administracija per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo praneša prašymą pateikusiai Europos Sąjungos valstybės narės institucijai, kad prašymo netenkins ir tarpusavyje aptaria sprendimo būdą, jeigu:

18.1. prašymas nėra susijęs Administracijos kompetencija;

18.2. Administracija nėra prašomos informacijos tvarkytoja ar valdytoja;

18.3. yra suėjęs prašomos informacijos saugojimo terminas;

18.4. įmonė, su kuria susijęs pateiktas prašymas, nebevykdo veiklos (pavyzdžiui, neturi licencijos vykdyti profesinę vežimo kelių transportu veiklą, yra likviduota, bankrutavusi ir pan.).

19. Jeigu kitos Europos Sąjungos valstybės narės nuolat vėluoja (ne mažiau kaip 3 kartus per metus) pateikti informaciją Administracijai, ji apie tai informuoja Europos Komisiją.

20. Informacija pagal šio skyriaus nuostatas keičiamasi per Vidaus rinkos informacinę sistemą, nustatytą 2012 m. spalio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1024/2012 dėl administracinio bendradarbiavimo per Vidaus rinkos informacinę sistemą, kuriuo panaikinamas Komisijos sprendimas 2008/49/EB (IMI reglamentas). Šis reikalavimas netaikomas, kai Administracija keičiasi informacija su kitomis Europos Sąjungos valstybėmis narėmis atlikdama tiesioginę paiešką nacionaliniuose elektroniniuose registruose, nurodytuose 2009 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1071/2009, nustatančio bendrąsias profesinės vežimo kelių transportu veiklos sąlygų taisykles ir panaikinančio Tarybos direktyvą 96/26/EB, 16 straipsnio 5 dalyje.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Administracija ir Policijos departamentas užtikrina patikrinimų keliuose ir įmonėse kokybę ir pateiktų ataskaitų teisingumą, taip pat užtikrina, kad pareigūnai būtų gerai parengti atlikti savo užduotis.

22. Administracija kartu su kitomis Europos Sąjungos valstybės narės institucijomis kuria bendras geriausios praktikos mokymo programas, o jei jos yra parengtos, įgyvendina jas mažiausiai kartą per metus, taip pat bent kartą per metus suorganizuoja keitimąsi šiomis programomis su kitomis Europos Sąjungos valstybės narės institucijomis ir Policijos departamento pareigūnais.

______________

part_772f875682f643ce995ce07ee963ddd1_end