A black and white drawing of a knight on a horse  Description automatically generated

 

LIETUVOS KULTŪROS TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL KVOTŲ FINANSUOJAMOMS SRITIMS NUSTATYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. lapkričio 15 d. Nr. 4LKT-20(1.3E)

Vilnius

 

Lietuvos kultūros taryba, vadovaudamasi Lietuvos kultūros tarybos administruojamomis lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairių, patvirtintų Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2021 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. ĮV-1487 „Dėl Lietuvos kultūros tarybos administruojamomis lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairių ir stipendijų kultūros ir meno kūrėjams skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 9.1 papunkčiu,

n u t a r i a:

 

1. Patvirtinti Kvotų finansuojamoms sritims nustatymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos kultūros tarybos 2022 m. lapkričio 14 d. nutarimą Nr. 4LKT-27(1.3E) „Dėl kvotų finansuojamoms sritims nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Tarybos pirmininkė                                                                                              Asta Pakarklytė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos kultūros tarybos

2023 m. lapkričio 15 d. nutarimu

Nr. 4LKT-20(1.3E)

 

KVOTŲ FINANSUOJAMOMS SRITIMS NUSTATYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kvotų finansuojamoms sritims nustatymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato atskiroms Lietuvos kultūros tarybos administruojamomis lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairių, patvirtintų Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2021 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. ĮV-1487 „Dėl Lietuvos kultūros tarybos administruojamomis lėšomis finansuojamų projektų teikimo gairių ir stipendijų kultūros ir meno kūrėjams skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – Gairės) 1 priede nustatytoms sritims ir jų veikloms (toliau – Sritys) skiriamos Lietuvos kultūros tarybos (toliau – Taryba) lėšų dalies apskaičiavimo ir skyrimo tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1Kvietimo kvota – vieno kvietimo Sričių projektams finansuoti šio Aprašo nustatyta tvarka apskaičiuota ir Tarybos narių susirinkimo sprendimu skirta lėšų dalis;

2.2Ekspertinio vertinimo kvota – 70 procentų Kvietimo kvotos;

2.3Finansavimo poreikio kvota – 30 procentų Kvietimo kvotos;

2.4. Preliminari srities kvota – atitinkamos Srities finansavimui šio Aprašo nustatyta tvarka apskaičiuota Kvietimo kvotos dalis. Preliminarią srities kvotą sudaro Ekspertinio vertinimo kvotos ir Finansavimo poreikio kvotos dalys;

2.5Srities kvota – atitinkamos Srities finansavimui šio Aprašo nustatyta tvarka pagal Preliminarią srities kvotą apskaičiuota ir Tarybos narių susirinkimo sprendimu skirta Kvietimo kvotos dalis.

2.6. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Gairėse ir Ekspertų darbo reglamente, patvirtintame Lietuvos kultūros tarybos pirmininko 2021 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. VĮ-30(1.1 E) „Dėl Ekspertų darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Ekspertų darbo reglamentas).

 

II SKYRIUS

KVOTŲ APSKAIČIAVIMO TVARKA

 

3. Kvietimų kvotas Aprašo 4 punkte nustatyta tvarka apskaičiuoja Tarybos pirmininko įgaliotas darbuotojas iki pirmojo kvietimo Sričių projektų paraiškų individualių ekspertų vertinimų pabaigos ir teikia jas tvirtinti Tarybos narių susirinkimui.

4. Kvietimo kvota, skirta pirmojo kvietimo Sričių projektams finansuoti, apskaičiuojama jai nustatant 70 procentų Tarybos administruojamų lėšų dalies, skirtos Sričių projektams finansuoti. Kvietimo kvota, skirta antrojo kvietimo Sričių projektams finansuoti, apskaičiuojama jai nustatant 30 procentų Tarybos administruojamų lėšų dalies, skirtos Sričių projektams finansuoti.

5. Tarybos narių susirinkimas gali nustatyti kitas Kvietimų kvotas nei apskaičiuota Aprašo 4 punkte nustatyta tvarka, įvertinęs pasirinktinai vieną ar kelis iš šių rodiklių:

5.1. pirmojo kvietimo Sričių projektų paraiškų kiekį ir paraiškose nurodytą iš Tarybos prašomą skirti lėšų sumą;

5.2. pirmojo kvietimo Sričių projektų paraiškų kiekio ir iš Tarybos prašomos skirti lėšų sumos pokytį lyginant su 3 ankstesnių metų atitinkamų laikotarpių projektų paraiškų kiekiu ir jų paraiškose nurodyta iš Tarybos prašoma skirti lėšų suma;

5.3. kitas aplinkybes, galinčias turėti poveikį Kvietimų kvotoms.

Tarybos narių susirinkimo sprendimas nustatyti kitas Kvietimų kvotas nei apskaičiuota Aprašo 4 punkte nustatyta tvarka yra argumentuojamas Tarybos narių susirinkimo posėdžio protokole.

6. Ekspertinio vertinimo kvotą ir Finansavimo poreikio kvotą Aprašo 2.2 ir 2.3 papunkčiuose nustatyta tvarka apskaičiuoja Tarybos pirmininko įgaliotas darbuotojas iki kiekvieno kvietimo Sričių projektų individualaus ekspertinio vertinimo pabaigos ir teikia jas tvirtinti Tarybos narių susirinkimui.

7. Tarybos narių susirinkimas gali nustatyti kitokią Ekspertinio vertinimo kvotą ir Finansavimo poreikio kvotą nei apskaičiuota Aprašo 2.2 ir 2.3 papunkčiuose, įvertinęs vieną ar kelis iš šių rodiklių:

7.1. atitinkamo kvietimo Sričių projektų paraiškų kiekį ir paraiškose nurodytą iš Tarybos prašomą skirti lėšų sumą;

7.2. atitinkamo kvietimo Sričių projektų paraiškų kiekio ir iš Tarybos prašomos skirti lėšų sumos pokytį lyginant su 3 ankstesnių metų atitinkamų laikotarpių projektų paraiškų kiekiu ir jų paraiškose nurodyta iš Tarybos prašoma skirti lėšų suma;

7.3. kitas aplinkybes, galinčias turėti poveikį Ekspertinio vertinimo kvotai ir Finansavimo poreikio kvotai.

Tarybos narių susirinkimo sprendimas nustatyti kitokią Ekspertinio vertinimo kvotą ir Finansavimo poreikio kvotą nei apskaičiuota Aprašo 2.2 ir 2.3 papunkčiuose nustatyta tvarka yra argumentuojamas Tarybos narių susirinkimo posėdžio protokole.

8. Preliminarią srities kvotą sudaro Ekspertinio vertinimo kvotos ir Finansavimo poreikio kvotos dalys, apskaičiuotos Aprašo 9 punkte nustatyta tvarka. Preliminarią srities kvotą kiekvienai Sričiai apskaičiuoja Tarybos pirmininko įgaliotas darbuotojas po kiekvieno kvietimo Sričių projektų individualaus ekspertinio vertinio pabaigos, o Tarybos administracijos darbuotojai pateikia jas ekspertams prieš ekspertų darbo grupės posėdį.

9. Tarybos pirmininko įgaliotas darbuotojas:

9.1. pirma, pagal toliau nurodytą formulę, apskaičiuoja kiekvienai Sričiai tenkančią Ekspertinio vertinimo kvotos dalį. Kiekvienai Sričiai nustatoma tokia Ekspertinio vertinimo kvotos dalis, kuri yra proporcinga ekspertų po individualaus ekspertinio vertinimo Srities projektų paraiškoms iš Tarybos siūlomai skirti lėšų sumai:

 

 

šioje formulėje:

– Ekspertinio vertinimo kvotos dalis, skiriama kiekvienai Sričiai;

– remiantis individualaus ekspertų paraiškų vertinimo lentelių suvestinės duomenimis, pagal Ekspertų darbo reglamentą apskaičiuota atitinkamos Srities projektų paraiškoms iš Tarybos ekspertų siūloma skirti lėšų suma;

– atskira Sritis;

– visų Sričių skaičius, nustatytas Gairių 1 priede;

– Ekspertinio vertinimo kvota, apskaičiuota Aprašo 2.2 ir 7 punktuose nustatyta tvarka.

 

9.2. atlikęs Aprašo 9.1 papunktyje numatytus skaičiavimus, pagal toliau nurodytą formulę apskaičiuoja kiekvienai Sričiai tenkančią Finansavimo poreikio kvotos dalį. Kiekvienai Sričiai nustatoma tokia Finansavimo poreikio kvotos dalis, kuri yra proporcinga Srities projektų paraiškose nurodytai iš Tarybos prašomai skirti lėšų sumai:

 

šioje formulėje:

– Finansavimo poreikio kvotos dalis, skiriama kiekvienai Sričiai;

– atitinkamos Srities projektų paraiškose nurodyta iš Tarybos prašoma skirti lėšų suma;

– atskira Sritis;

– visų Sričių skaičius, nustatytas Gairių 1 priede;

– Finansavimo poreikio kvota, apskaičiuota Aprašo 2.3 ir 7 punktuose nustatyta tvarka.

 

10. Kiekvienos Srities ekspertai, vadovaudamiesi Ekspertų darbo reglamento nuostatomis,  ekspertų darbo grupės posėdžio metu priima sprendimą dėl siūlomų finansuoti projektų sąrašo, kuriam siūloma skirti lėšų suma yra ne didesnė nei Preliminari srities kvota, apskaičiuota šio Aprašo nustatyta tvarka. Ekspertai ekspertų darbo grupės posėdžio metu gali sudaryti papildomų projektų, kurie nėra įtraukti į Preliminarios srities kvotos lėšomis siūlomų finansuoti projektų sąrašą, reitingą. Projektai, kurie yra įtraukti į ekspertų darbo grupės sudarytą papildomų projektų reitingą, gali būti finansuojami Tarybos narių susirinkimo sprendimu, nustatant kitą Srities kvotą.

11. Srities kvota nustatoma pagal Preliminarią srities kvotą, apskaičiuotą Aprašo 8 punkte nustatyta tvarka. Tarybos narių susirinkimas gali nustatyti kitą Srities kvotą, įvertinęs vieną ar kelis iš šių rodiklių:

11.1. architektūros, dizaino, dailės, fotografijos, tarpdisciplininio meno, literatūros, humanitarinės literatūros, muzikos, cirko, šokio, teatro projektų kiekio pokyčius, lyginant su paskutinių 3 metų atitinkamų kvietimų Sričių finansavimo duomenimis;

11.2. architektūros, dizaino, dailės, fotografijos, tarpdisciplininio meno, literatūros, humanitarinės literatūros, muzikos, cirko, šokio, teatro projektų paraiškoms ekspertų siūlomų skirti sumų palyginimą su paskutinių 3 metų atitinkamų kvietimu metu Tarybos sprendimu skirtomis sumomis;

11.3. ekspertų atitinkamos Srities projektų paraiškoms iš Tarybos siūlomos skirti lėšų sumos ir šių projektų paraiškose nurodytos iš Tarybos prašomos skirti lėšų sumos santykį kiekvieno Srities projekto paraiškos bei Sričių atžvilgiu bei jų pokytį, lyginant su paskutinių 3 metų atitinkamų kvietimų metu Tarybos sprendimu skirtų Sričiai sumų ir šių projektų paraiškose nurodytos iš Tarybos prašomos skirti lėšų sumos santykiu;

11.4. ekspertų siūlomų finansuoti Sričių projektų paraiškų ir bendro Sričių projektų paraiškų kiekio santykį bei pokytį, lyginant su ankstesnių metų atitinkamo kvietimo metu Tarybos sprendimu finansuotų Sričių projektų paraiškų ir bendro Sričių projektų paraiškų kiekio santykiu;

11.5. organizacijų, pateikusių Srities paraiškas, ir ekspertų siūlomų finansuoti, kiekį;

11.6. Srities finansavimą kituose kultūros ir meno programų konkursuose, vykdomuose Gairių nustatyta tvarka;

11.7. kitas aplinkybes, galinčias turėti poveikį priimant sprendimą dėl Srities kvotos.

12. Tarybos narių susirinkimo sprendimas nustatyti kitą Srities kvotą nei apskaičiuota Preliminari srities kvota Aprašo 8 punkte nustatyta tvarka yra argumentuojamas Tarybos narių susirinkimo posėdžio protokole.

 

 

 

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

13. Rodiklius, nurodytus Aprašo 5.1–5.3, 7.1–7.3 ir 11.1–11.7 papunkčiuose, galinčius turėti poveikį priimamiems Tarybos narių susirinkimo sprendimams, apskaičiuoja ir Tarybos narių susirinkimui posėdžio metu, prieš priimant sprendimus dėl Kvietimo kvotos, Ekspertinio vertinimo ir Finansavimo poreikio kvotų bei Srities kvotos, pristato Tarybos pirmininko įgaliotas darbuotojas.

14. Tarybos narių susirinkimas, Tarybos narių susirinkimo posėdžio metu priimdamas sprendimus dėl Srities kvotos, kuri grįsta Preliminaria srities kvota, apskaičiuota Aprašo 8 punkte nustatyta tvarka, gali nustatyti kitą Srities kvotą, įvertinęs Tarybos pirmininko įgalioto darbuotojo analizes, ekspertinio paraiškų vertinimo pristatymą Tarybos narių susirinkimui bei kitas aplinkybes, galinčias turėti poveikį priimant sprendimą dėl Srities kvotos.

15. Tuo atveju, kai atitinkamų Sričių finansavimo konkursų projektams yra skiriama mažesnė suma nei šiame Apraše nustatyta tvarka apskaičiuota Srities kvota, likusios nepanaudotos Srities kvotos lėšos pridedamos prie kitos Srities kvotos arba artimiausio Kvietimo kvotos. 

________________