VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. BIRŽELIO 30 D. SPRENDIMO NR. T-VIII-89 „DĖL VARĖNOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO“ PAKEITIMO

 

2018 m. vasario 20 d. Nr. T-VIII-892

Varėna

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Varėnos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Varėnos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Varėnos rajono savivaldybės tarybos 2015 m. birželio 30 d. sprendimu Nr. T-VIII-89 „Dėl Varėnos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento“:

1. Pakeisti 5.1.15 papunktį ir jį išdėstyti taip:

5.1.15. sprendimų dėl papildomų ir planą viršijančių savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo priėmimas, įvertinus gautus išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimus;“.

2. Pakeisti 119 punktą ir jį išdėstyti taip:

119. Savivaldybės taryba šių komisijų pirmininkus mero teikimu skiria iš tarybos narių. Jeigu yra paskelbta savivaldybės tarybos mažuma (opozicija), Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūras meras teikia savivaldybės tarybos mažumos (opozicijos) siūlymu. Tą pačią kandidatūrą savivaldybės tarybos mažuma (opozicija) gali teikti, o meras gali siūlyti du kartus. Jeigu savivaldybės tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūrų, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus skiria savivaldybės taryba mero teikimu. Komisijų atsakingųjų sekretorių pareigas atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai, šios funkcijos įrašomos į jų pareigybių aprašymus.

Etikos komisija vykdo Vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 3 dalyje nustatytas ir Valstybės politikų elgesio kodekso jai priskirtas funkcijas.

Antikorupcijos komisija, savivaldybės tarybai priėmus protokolinį sprendimą ar merui įpareigojus potvarkiu, dalyvauja atliekant savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą ir vykdo kitas Vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalyje nustatytas jai priskirtas funkcijas.

Įstatymų nustatytais atvejais ar savivaldybės tarybos sprendimu gali būti sudaromos ir kitos nuolatinės (tos kadencijos laikotarpiui) bei laikinosios (atskiriems klausimams nagrinėti) komisijos. Šių komisijų sudarymo tvarką nustato šis reglamentas, jų veiklos nuostatus tvirtina savivaldybės taryba. Savivaldybės tarybos sudaromų komisijų nariais gali būti savivaldybės tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Etikos komisijoje ir Antikorupcijos komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių.“

3. Pakeisti 138 punktą ir jį išdėstyti taip:

138. Komitetų darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti visuomenės atstovai seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, ekspertai ir valstybės tarnautojai, kiti suinteresuoti asmenys. Šie asmenys gali būti kviečiami į komitetų ir komisijų darbą arba atvykti savo iniciatyva. Komitetų pirmininkų kviečiami savivaldybės valstybės tarnautojai komitetų darbe dalyvauti privalo.“

4. Papildyti 1111 punktu:

1111. Seniūnaičių sueigos priimti rekomendaciniai sprendimai turi būti įvertinti atitinkamos savivaldybės institucijos:

1111.1. Jeigu seniūnaičių sueigos priimtų rekomendacinių sprendimų vertinimas yra tarybos kompetencija, meras įpareigoja savivaldybės administracijos direktorių juos įvertinti ir parengti savivaldybės tarybos sprendimo projektą, kuris teikiamas savivaldybės tarybai svarstyti bendra tvarka. Tokiu atveju savivaldybės tarybos sprendimas, kuriame nurodyti jo priėmimo motyvai, turi būti priimamas artimiausiame tarybos posėdyje. Savivaldybės tarybos sprendimai dėl seniūnaičių sueigos sprendimų turi būti paskelbti savivaldybės interneto svetainėje ir tų seniūnijų skelbimų lentose;

1111.2. Jeigu seniūnaičių sueigos priimtų rekomendacinių sprendimų vertinimas yra savivaldybės administracijos direktoriaus kompetencija, savivaldybės administracijos direktorius priima dėl jų sprendimą ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo. Tokiu atveju savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimas dėl seniūnaičių sueigos sprendimų, kuriame nurodyti jo priėmimo motyvai, turi būti paskelbtas savivaldybės interneto svetainėje ir tų seniūnijų skelbimų lentose.

5. Papildyti 1112  punktu:

1112. Išplėstinės seniūnaičių sueigos priimti rekomendaciniai sprendimai turi būti įvertinti atitinkamos savivaldybės institucijos:

1112.1. Jeigu išplėstinės seniūnaičių sueigos priimtų sprendimų vertinimas yra savivaldybės tarybos kompetencija, meras įpareigoja savivaldybės administracijos direktorių juos įvertinti ir parengti savivaldybės tarybos sprendimo projektą, kuris teikiamas savivaldybės tarybai svarstyti bendra tvarka. Šiuo atveju išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimas turi būti įvertintas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo dienos. Savivaldybės interneto svetainėje ir atitinkamų seniūnijų skelbimų lentose privalo būti paskelbtas vertinimas dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų, nurodyti vertinimo motyvai ir numatomi veiksmai, jeigu tokių veiksmų bus imtasi;

1112.2. Jeigu išplėstinės seniūnaičių sueigos priimtų sprendimų vertinimas yra savivaldybės administracijos direktoriaus kompetencija, savivaldybės administracijos direktorius priima dėl jų sprendimą ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo dienos. Savivaldybės interneto svetainėje ir atitinkamų seniūnijų skelbimo lentose privalo būti paskelbtas vertinimas dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų, nurodyti vertinimo motyvai ir numatomi veiksmai, jeigu tokių veiksmų bus imtasi.“

6. Papildyti 1113 punktu:

1113. Apie savivaldybės tarybos sprendimo projekto dėl papildomų ir planą viršijančių savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo, savivaldybės tarybos sprendimo projekto rengėjas raštu arba elektroniniu paštu informuoja seniūnus, nurodydamas reikalingumą svarstyti klausimą išplėstinėse seniūnaičių sueigose. Seniūnai privalo nedelsiant (ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo tarybos sprendimo projekto rengėjo pateiktos rašytinės informacijos apie reikalingumą svarstyti klausimą išplėstinėse seniūnaičių sueigose) teisės aktų nustatyta tvarka  paskelbti apie išplėstinių seniūnaičių sueigų sušaukimą, įtraukiant į darbotvarkes klausimą dėl papildomų ir planą viršijančių savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo. Per vieną darbo dieną nuo išplėstinių seniūnaičių sueigų posėdžių protokolų surašymo seniūnai privalo pateikti posėdžių protokolus su rekomendaciniais sprendimais. Meras, gavęs išplėstinių seniūnaičių sueigų rekomendacinius sprendimus dėl papildomų ir planą viršijančių savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo priėmimo klausimų, įpareigoja savivaldybės administracijos direktorių juos įvertinti šio reglamento 1112.1 papunktyje nustatyta tvarka.“

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Algis Kašėta