LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKO 2008 M. LIEPOS 29 D. ĮSAKYMO NR. 2B-290 „DĖL TECHNINIŲ MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ REIKALAVIMŲ“ PAKEITIMO
2020 m. rugsėjo 30 d. Nr. 2BE-316
Vilnius
1. P a k e i č i u Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos 2008 m. liepos 29 d. įsakymą Nr. 2B-290 „Dėl Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų“:
1.1. pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (Techniniai motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimai nauja redakcija nedėstomi):
„LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL TECHNINIŲ MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR JŲ PRIEKABŲ REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. sausio 21 d. įsakymo Nr. 3-13 „Dėl Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo įgyvendinimo“ 2.2 papunkčiu, įgyvendindamas 2014 m. balandžio 3 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2014/45/ES dėl motorinių transporto priemonių ir jų priekabų periodinės techninės apžiūros, kuria panaikinama Direktyva 2009/40/EB, ir 2014 m. balandžio 3 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2014/47/ES dėl Sąjungoje važinėjančių komercinių transporto priemonių techninio patikrinimo kelyje, kuria panaikinama Direktyva 2000/30/EB,
1.2. pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintus Techninius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus:
1.2.1. pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. Transporto priemonės konstrukcija ir eksploatacijos savybės turi atitikti transporto priemonės pirmosios registracijos ar eksploatacijos pradžios, jei pirmosios registracijos data nežinoma, metu galiojusiuose transporto priemonės patvirtinimo (tipo patvirtinimo) teisės aktuose (atskirosiose Europos Sąjungos (ES) direktyvose ir (ar) atitinkamose Jungtinių Tautų Europos ekonomikos komisijos (JT EEK) taisyklėse) nustatytus reikalavimus. Jei paminėti reikalavimai negali būti taikomi, transporto priemonė turi atitikti gamintojo numatytą konstrukciją. Jei transporto priemonei yra nustatyti modifikavimo reikalavimai, transporto priemonė taip pat turi atitikti modifikavimo reikalavimus. Nepažeidžiant šio punkto nuostatų transporto priemonė turi atitikti reikalavimus, nustatytus šių Techninių reikalavimų 1 priede.“;
1.2.2. pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. Perdirbtos transporto priemonės turi atitikti galiojančiuose (arba perdirbimo metu galiojusiuose) teisės aktuose nustatytus reikalavimus. Perdirbtoms transporto priemonėms tuose teisės aktuose nustatytais atvejais turi būti atlikta techninė ekspertizė ir įregistruoti pasikeitę transporto priemonės duomenys.“;
1.2.4. pakeičiu III skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:
1.2.5. pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:
„8. Kitos šiuose Techniniuose reikalavimuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme ir Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 3-406 „Dėl Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – Apžiūros atlikimo aprašas).“;
1.2.6. papildau 10.15 papunkčiu:
1.2.7. pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:
„11. Atliekant techninę apžiūrą privaloma patikrinti visas šių Techninių reikalavimų 2 priede nurodytas tikrinimo pozicijas, susijusias su šių Techninių reikalavimų 10 punkte nurodytomis sritimis, taikant prie konkrečios tikrinimo pozicijos nurodytus tikrinimo būdus.
Jeigu transporto priemonė suprojektuota taip, kad negalima taikyti Techninių reikalavimų 2 priede nurodytų tikrinimo būdų, techninė apžiūra atliekama pagal lygiaverčius tikrinimo būdus, patvirtintus Lietuvos transporto saugos administracijos.“;
1.2.9. pakeičiu 16.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.11. pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:
1.2.12. pakeičiu 1 priedą:
1.2.12.1. pakeičiu 3.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.4. PRIEKINIO IR GALINIO STIKLO VALYTUVŲ REIKALAVIMAI
3.4.1. Priekinio stiklo valytuvų konstrukcija turi būti originali, atitinkanti gamintojo numatytą konstrukciją. Bet koks valytuvų konstrukcijos ar sudėtinių dalių keitimas, galintis turėti įtakos valytuvų veiksmingumui, valomam stiklo plotui ar veikimo patikimumui, yra laikomas transporto priemonių perdirbimu, kurio atitiktis nustatytiems reikalavimams turi būti įvertinta atliekant perdirbimo techninę ekspertizę.
3.4.2. Priekinio stiklo valytuvai turi veikti taip, kaip tai numatyta gamintojo arba bent dviem režimais, iš kurių vienas režimas gali būti nutrūkstamas valytuvų sistemos veikimas.
3.4.3. Veikiant stiklo valytuvams, kai ant stiklo yra purškiamas skystis, stiklo valytuvų valomame plote neturi likti nenuvalytų ruožų.
1.2.12.2. pakeičiu 3.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.12.3. papildau 3.6 papunkčiu:
1.2.12.4. pakeičiu 4.15.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.12.5. pakeičiu 4.18.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.12.6. pakeičiu V skyrių ir jį išdėstau taip:
„V SKYRIUS
TRANSPORTO PRIEMONĖS AŠYS, RATAI, PADANGOS IR PAKABA
5.1. Transporto priemonės ratų dydis ir konstrukcija turi būti tokie, kokie numatyti transporto priemonės gamintojo. Ratų parametrai turi būti suderinti su ant rato sumontuotos padangos parametrais.
5.3. Tos pačios ašies padangos turi būti to paties konstrukcinio tipo, to paties matmenų žymėjimo, tos pačios naudojimo paskirties.
5.4. Transporto priemonėje naudojamos padangos turi atitikti transporto priemonės gamintojo numatytas padangas. Visais atvejais padangos turi neliesti kėbulo ar pakabos detalių, neturi riboti vairuojamųjų ratų pasukimo kampų, neturi išsikišti už kėbulo gabarito.
5.5. Automobiliuose ir jų priekabose (jei priekabose įrengti stabdžiai), kai automobilio arba priekabos bendroji masė ne didesnė kaip 3,5 t, nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. turi būti naudojamos padangos, skirtos važiuoti žiemą (žymimos ženklais „M+S“, „*“ arba „Aukštikalnių simboliu“).
5.6. Nuo balandžio 10 d. iki spalio 31 d. draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis.
5.7. Naudojamų padangų protektoriaus rašto gylis turi būti ne mažesnis kaip:
5.8. Vadovaujantis 2009 m. liepos 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 661/2009 dėl variklinių transporto priemonių, jų priekabų ir joms skirtų sistemų, sudėtinių dalių bei atskirų techninių mazgų tipo patvirtinimo, atsižvelgiant į jų bendrąją saugą, reikalavimų (toliau – Reglamentas (EB) Nr. 661/2009) 13 straipsniu, M1 klasės transporto priemonėms, pirmą kartą registruotoms po 2015 m. lapkričio 1 d., turi būti įrengta ir veikianti padangų slėgio kontrolės sistema.“;
1.2.12.7. pakeičiu 7.9 papunktį ir jį išdėstau taip:
„7.9. Transporto priemonėje, kuriai taikomas 2006 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo ir iš dalies keičiantis Tarybos reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir (EB) Nr. 2135/98 bei panaikinantis Reglamentą (EEB) Nr. 3820/85 arba 2014 m. vasario 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 165/2014 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų ir iš dalies keičiamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų suderinimo (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 165/2014), turi būti įrengtas ir laiku patikrintas tachografas, atitinkantis Reglamento (ES) Nr. 165/2014 reikalavimus. Transporto priemonėse, pirmą kartą registruotose po 2006 m. gegužės 1 d., turi būti įrengtas skaitmeninis tachografas.“;
1.2.12.8. pakeičiu 12.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
„12.5. Nuvilkimo įtaisai turi atitikti 2009 m. liepos 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 661/2009 dėl variklinių transporto priemonių, jų priekabų ir joms skirtų sistemų, sudėtinių dalių bei atskirų techninių mazgų tipo patvirtinimo, atsižvelgiant į jų bendrąją saugą, reikalavimų arba 2010 m. lapkričio 8 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1005/2010 dėl tam tikrų variklinių transporto priemonių vilkimo įtaisų tipo patvirtinimo reikalavimų, kuriuo įgyvendinamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 661/2009 dėl variklinių transporto priemonių, jų priekabų ir joms skirtų sistemų, sudėtinių dalių bei atskirų techninių mazgų tipo patvirtinimo, atsižvelgiant į jų bendrąją saugą, reikalavimų reikalavimus.“
1.2.12.9. pakeičiu 13.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„13.1. Suskystintų naftos dujų (toliau – SND) įranga, jos įrengimas motorinėje transporto priemonėje ir veikimas turi atitikti Techninius reikalavimus suskystintų naftos dujų įrangai ir šios įrangos montavimui į motorines kelių transporto priemones, patvirtintus Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2003 m. birželio 24 d. įsakymu Nr. 2B-227 „Dėl Techninių reikalavimų suskystintų naftos dujų įrangai ir šios įrangos montavimui į motorines kelių transporto priemones patvirtinimo“, (toliau – Reikalavimai suskystintų dujų įrangai). Jeigu SND įranga, jos įrengimas ir (ar) veikimas neatitinka šių reikalavimų arba SND įranga transporto priemonėje sumontuota iki 2006 m. lapkričio 1 d., SND įranga, jos įrengimas ir veikimas turi atitikti SND įrangos įregimo motorinėje transporto priemonėje metu galiojusius reikalavimus.“;
1.2.12.10. pakeičiu 13.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.2.12.11. papildau XIV skyriumi:
„XIV SKYRIUS
PAPILDOMI ISTORINIŲ MOTORINIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ REIKALAVIMAI
14. Istorinė motorinė transporto priemonė turi atitikti Lietuvos transporto saugos administracijos nustatytus istorinei motorinei transporto priemonei keliamus reikalavimus.
15. Istorinėje motorinėje transporto priemonėje įrengta darbinių stabdžių sistema turi suteikti vairuotojui galimybę valdyti transporto priemonės judėjimą ir saugiai, greitai bei veiksmingai ją sustabdyti bet kokioje įkalnėje ar nuokalnėje, kad ir koks būtų jos greitis. Vairuotojui turi būti sudarytos tokios sąlygos, kad stabdymo jėgą jis galėtų keisti palaipsniui, o stabdyti transporto priemonę galėtų sėdėdamas vairuotojo sėdynėje ir neatitraukdamas rankų nuo vairo.
Stabdant darbiniais stabdžiais turi užsiblokuoti bent vienos ašies ratai ir (arba), stabdant sausame lygiame kelyje, lėtėjimas turi būti ne mažesnis kaip 4,5 m/s2.
1.2.12.12. pakeičiu 1 priedėlio 5 punktą ir jį išdėstau taip:
„
N2 ≤ 7,5 t (pirmą kartą registruotoms nuo 2007 m. sausio 26 d.) |
Neprivaloma (nėra matymo lauko reikalavimų) |
Privaloma (vienas vairuotojo, kitas keleivio pusėje) |
Neleistina |
Privaloma (vienas vairuotojo, kitas keleivio pusėje, jei gali būti įrengtas V klasės veidrodis, nepaisant to, abu veidrodžiai gali būti įrengti) |
Privaloma (vienas keleivio pusėje, jei nė viena veidrodžio dalis nebus žemiau kaip 2 m nuo žemės paviršiaus, kai transporto priemonės masė atitinka maksimalią leistiną, ir jis yra visiškai matomas, kai vairuotojas sėdi prie vairo; nepažeidžiant nurodytų sąlygų, vienas gali būti įrengtas ir vairuotojo pusėje) |
Neprivaloma (gali būti įrengtas (-i), tačiau jei įrengtas (-i), turi būti ne žemiau kaip 2 m nuo žemės paviršiaus)
|
VI ir V klasių veidro-džiai ar kitas juos atstojantis netiesio-ginio matymo įtaisas neprivalomas, jei V klasės veidrodis negali būti įrengtas taip, kad atitiktų jam įrengti nustatytus reikala-vimus. Kai IV ir V klasių veidrodžiai privalomi, jie turi atitikti JT EEK taisyklės Nr. 463 reikalavimus. |
1.2.12.13. pakeičiu 1 priedėlio 11 punktą ir jį išdėstau taip:
„
N2 > 7,5 t ir N3
(pirmą kartą registruotoms nuo 2007 m. sausio 26 d.) |
Neprivaloma (nėra matymo lauko reikalavimų) |
Privaloma (vienas vairuoto-jo, kitas keleivio pusėje) |
Neleistina |
Privaloma (vienas vairuoto-jo, kitas keleivio pusėje) |
Privaloma (vienas keleivio pusėje, jei nė viena jo dalis nebus žemiau kaip 2 m nuo žemės paviršiaus, kai transporto priemonės masė atitinka maksima-lią leistiną, ir veidrodis yra visiškai matomas, kai vairuotojas sėdi prie vairo; nepažei-džiant nurodytų sąlygų, vienas gali būti įrengtas ir vairuotojo pusėje) |
Privaloma (vienas priekinis veidrodis, jei gali būti įrengtas ne žemiau kaip 2 m nuo žemės pavir-šiaus) |
VI ir V klasių veidrodžiai ar kitas juos atstojantis netiesioginio matymo įtaisas neprivalomas, jei V klasės veidrodis negali būti įrengtas taip, kad atitiktų jam įrengti nustatytus reikalavimus.
Kai VI ir V klasių veidrodžiai privalomi, jie turi atitikti JT EEK taisyklės Nr. 463 reikalavimus. |
1.2.12.14. pakeičiu 1 priedėlio 3 išnašą ir ją išdėstau taip:
1.2.13. pakeičiu 2 priedą:
1.2.13.1. pakeičiu 5.2.3 papunkčio dalies trūkumai b) punktą ir jį išdėstau taip:
1.2.13.2. papildau 14 skyriumi:
„14. PAPILDOMI REIKALAVIMAI ISTORINEI MOTORINEI TRANSPORTO PRIEMONEI
14.1. Dokumentai |
|||||
Tikrinimo pozicija
|
Tikrinimo būdas
|
Trūkumai |
Vertinimo kriterijai |
||
NT |
DT |
PT |
|||
Privalomi pateikti istorinės motorinės transporto priemonės dokumentai |
Vizuali apžiūra |
a) Nepateikti privalomi dokumentai |
|
X |
|
b) Dokumentai neatitinka nustatytų reikalavimų |
|
X |
|
||
c) Pateiktuose dokumentuose nurodyti duomenys nesutampa |
|
X |
|
||
d) Nėra galimybės nustatyti transporto priemonės gamintojo ir (ar) patikrinti transporto priemonės autentiškumo |
|
X |
|
||
e) Nėra galimybės nustatyti pagaminimo metų arba laikotarpio |
|
X |
|
||
f) Transporto priemonė yra savadarbė (vienetinės gamybos), surinkta (pagaminta) naudojant jos gamybos laikotarpio neatitinkančias sudedamąsias dalis: laikančiąją konstrukciją, kėbulą ir (ar) jo įrangą, variklį, transmisiją ar jos mazgus, stabdžių sistemos dalis |
|
X |
|
14.2. Transporto priemonės ir jos modelio amžius |
|||||
Tikrinimo pozicija
|
Tikrinimo būdas
|
Trūkumai |
Vertinimo kriterijai |
||
NT |
DT |
PT |
|||
14.2.1. Transporto priemonės amžius |
Vizuali apžiūra |
a) Pagaminta anksčiau nei prieš 30 metų |
|
X |
|
b) Nėra galimybės nustatyti transporto priemonės amžiaus |
|
X |
|
||
14.2.2. Transporto priemonės modelio gamybos pabaiga (amžius) |
Vizuali apžiūra |
Nuo modelio pagaminimo pabaigos yra praėję mažiau kaip 15 metų |
|
X |
|
14.3. Transporto priemonės išvaizda ir konstrukcija |
|||||
Tikrinimo pozicija
|
Tikrinimo būdas
|
Trūkumai |
Vertinimo kriterijai |
||
NT |
DT |
PT |
|||
14.3.1. Transporto priemonės išvaizda |
Vizuali apžiūra |
a) Transporto priemonės išorinė išvaizda neatitinka autentiškos išvaizdos |
|
X |
|
b) Salono, kabinos vidaus išvaizda neatitinka autentiškos išvaizdos |
|
X |
|
||
14.3.2. Transporto priemonės konstrukcijos ir (ar) techninių sprendimų atitiktis nustatytiems reikalavimams |
Vizuali apžiūra |
a) Neleistini laikančiosios konstrukcijos, kabinos ir (ar) kėbulo pakeitimai |
|
X |
|
b) Neleistini vidaus įrangos pakeitimai |
|
X |
|
||
c) Neleistini variklio arba jo įrangos pakeitimai |
|
X |
|
||
d) Pakeista degalų rūšis ir (ar) neatitinka transporto priemonės pagaminimo laikotarpiu naudotų technologijų, įrengta papildoma variklio maitinimo įranga |
|
X |
|
||
e) Neleistini transmisijos pakeitimai |
|
X |
|
||
f) Neleistini vairo pavaros pakeitimai |
|
X |
|
||
g) Neleistini stabdžių sistemos pakeitimai |
|
X |
|
||
h) Neleistini pakabos pakeitimai |
|
X |
|
||
14.3.3. Ratai ir padangos |
Vizuali apžiūra |
Ratų konstrukcija neatitinka nustatytų reikalavimų |
|
X |
|
14.3.4. Apšvietimo ir šviesos signalizacijos prietaisai |
Vizuali apžiūra ir veikimo patikra |
a) Neatitinka transporto priemonės pagaminimo laikotarpio |
|
X |
|
b) Papildomai įrengti prietaisai nesuderinami su autentiška transporto priemonės išvaizda |
|
X |
|
||
c) Skleidžiamos šviesos srauto (spindulio) pokrypis (žibinto sureguliavimas) neatitinka nustatytų reikalavimų (a) |
|
X |
|
||
14.3.5. Netiesioginio matymo įtaisų (veidrodžių) įrengimas |
Vizuali apžiūra |
a) Neatitinka transporto priemonės pagaminimo laikotarpio |
|
X |
|
b) Papildomai įrengti prietaisai nesuderinami su autentiška transporto priemonės išvaizda |
|
X |
|
||
14.3.6. Bendra konstrukcija |
Vizuali apžiūra |
a) Transporto priemonė pagaminta naudojant jos pagaminimo laikotarpio neatitinkančias sudedamąsias dalis |
|
X
|
|
b) Transporto priemonei yra padaryti neleistini pakeitimai |
|
|
X |
14.4. Transporto priemonės sistemų veiksmingumas |
|||||
Tikrinimo pozicija
|
Tikrinimo būdas
|
Trūkumai |
Vertinimo kriterijai |
||
NT |
DT |
PT |
|||
14.4.1. Darbinių stabdžių sistema |
Patikra atliekama kelyje, palaipsniui didinant ir pasiekiant didžiausią stabdymo jėgą. |
a) Darbiniai stabdžiai neveikia |
|
|
X |
b) Nei vienos ašies ratai neužsiblokuoja arba lėtėjimo pagreitis, stabdant sausame kelyje, nesiekia 4,5 m/s2 |
|
X |
|
||
c) Vienas arba daugiau ratų nestabdo, stabdymo kelyje metu transporto priemonė pernelyg nukrypsta nuo tiesios linijos |
|
X |
|
||
14.4.2. Stovėjimo stabdžių sistema, jei įrengta arba turi būti įrengta |
Vizuali apžiūra ir veikimo patikrinimas |
Neveikia |
|
X |
|
“.
3. I n f o r m u o j u, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.