Mažeikių rajono savivaldybės

administraCIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ORGANIZAVIMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. sausio 7 d. Nr. A1-34

Mažeikiai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis:

1. T v i r t i n u Užimtumo didinimo programos organizavimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Mažeikių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. lapkričio 28 d. įsakymą Nr. A1-2681 „Dėl Užimtumo didinimo programos organizavimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. P a v e d u Mažeikių rajono savivaldybės administracijai šį įsakymą paskelbti:

3.1. Bendrajam skyriui – Teisės aktų registre;

3.2. Ryšių su visuomene skyriui – Mažeikių rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                               Saulius Šiurys

 

 

PATVIRTINTA

Mažeikių rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2022 m. sausio 7 d. įsakymu Nr. A1-34

 

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ORGANIZAVIMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROJI DALIS

 

1. Užimtumo didinimo programos organizavimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Mažeikių rajono savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. T1-356 patvirtintomis Mažeikių rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Lėšų valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti planavimo, skirtų lėšų panaudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos aprašu, patvirtintu Mažeikių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. A1-2729 „Dėl lėšų valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti planavimo, skirtų lėšų naudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“. 

2. Šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme, Lietuvos Respublikos nedarbo socialinio draudimo įstatyme bei Lietuvos Respublikos darbo kodekse ir kituose norminiuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

3. Vadovaudamasi šiuo aprašu, Mažeikių rajono savivaldybės administracija (toliau – Administracija) ir Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių klientų aptarnavimo departamento Mažeikių skyrius (toliau – Užimtumo tarnyba) organizuoja Užimtumo didinimo programos (toliau – programa) įgyvendinimą.

4. Programos tikslas – sudaryti galimybes bedarbiams, įtrauktiems į Užimtumo tarnybos apskaitą ir ieškantiems darbo asmenims, greičiau integruotis į darbo rinką bei sudaryti jiems sąlygas užsidirbti pragyvenimui lėšų.

 

 

II SKYRIUS

PROGRAMOS ORGANIZAVIMO TVARKA

 

 

5. Programos projektą rengia Administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija užimtumo didinimo programai organizuoti ir darbdavių atrankai vykdyti (toliau – komisija). Į komisijos sudėtį įtraukiami Administracijos, Užimtumo tarnybos specialistai, socialiniai partneriai, vietos bendruomenių atstovai.

6. Programos projektas rengiamas atsižvelgiant į patvirtintas einamųjų metų tikslinių dotacijų lėšas ir per 30 darbo dienų nuo tikslinių dotacijų lėšų patvirtinimo teikiamas Mažeikių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) tarybai.

Jeigu savivaldybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, lėšos programai finansuoti nuo biudžetinių metų pradžios iki savivaldybės biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1 /12 praėjusių metų savivaldybės biudžete programai įgyvendinti panaudotų lėšų.

7. Programoje nurodoma: programos tikslai, paslaugų ir priemonių planas programos tikslams pasiekti, asmenų, kurie dalyvaus programos priemonėse arba kuriems bus teikiamos programoje numatytos paslaugos, atranka, finansavimo planas, kompensuojamos išlaidos pagal kiekvieną numatomą teikti paslaugą ir (ar) vykdyti priemonę, vidutinė paslaugos ir (ar) priemonės kaina vienam asmeniui, asmenų skaičius, kita apraše nurodyta informacija.

8. Paraiškų programai įgyvendinti atranka vykdoma Administracijos direktoriaus nustatyta tvarka. Administracijos direktorius, atsižvelgdamas į komisijos nutarimus, įsakymu skiria lėšas darbdaviams paraiškoje nurodytai programos veiklai įgyvendinti.

9. Su atrinktais darbdaviais Savivaldybė sudaro dvišales užimtumo didinimo programos finansavimo ir įgyvendinimo sutartis (toliau – Sutartis), suderina programos sąmatą.

Kai darbdavio funkcijas atlieka Administracijos struktūriniai padaliniai (toliau – struktūriniai padaliniai), Sutartys nesudaromos, ir lėšos programai vykdyti skiriamos Administracijos direktoriaus įsakymu.

10. Darbdavys, vykdantis programos darbus ir pageidaujantis gauti informaciją apie programoje dalyvaujančius asmenis, turi registruotis Užimtumo tarnybos valdomoje informacinėje sistemoje ir, gavęs Užimtumo tarnybos suformuotą pasiūlymą asmeniui dalyvauti programoje, per 3 darbo dienas vartotojo paskyroje elektroniniu būdu pateikia informaciją apie sprendimą dėl asmens dalyvavimo programoje bei informuoja Užimtumo tarnybą apie asmenį, kuris be svarbių priežasčių atsisako arba neatvyksta dalyvauti programoje.

11. Su programoje dalyvaujančiu asmeniu sudaroma tik viena terminuota darbo sutartis      (toliau – darbo sutartis) laikinojo pobūdžio darbams atlikti ne ilgesnei kaip 5 mėnesių trukmei. Darbo sutartys nepratęsiamos.

Darbdavys per vieną darbo dieną nuo darbo sutarties sudarymo teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas darbo sutarčių kopijas privalo išsiųsti paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis (pasirašyta saugiu elektroniniu parašu) Administracijai ir Užimtumo tarnybos Mažeikių skyriui.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

12. Programos vykdytojui už kiekvieną įdarbintą asmenį mokama subsidija darbo užmokesčiui. Subsidija darbo užmokesčiui skiriama visoms šioms išlaidoms ar jų daliai apmokėti:

12.1 darbo užmokesčio (minimalusis valandinis atlygis ar minimalioji alga) už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, neviršijant 40 darbo valandų per savaitę, apskaičiuoto pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės nustatytą minimalų valandinį atlygį (minimalią mėnesinę algą);

12.2. draudėjo privalomojo valstybinio draudimo įmokoms nuo darbo užmokesčio ir su juo susijusioms išmokoms;

12.3. piniginei kompensacijai už nepanaudotas atostogas, pasibaigus terminuotai darbo sutarčiai (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą).

13. Nekompensuojamos darbo užmokesčio išlaidos:

13.1. įdarbintam asmeniui tapus laikinai nedarbingam dėl ligos ar traumos:

13.1.1. darbdavio išlaidos už dvi pirmąsias kalendorines nedarbingumo dienas;

13.1.2. piniginė kompensacija už nepanaudotas atostogas laikino nedarbingumo laikotarpiu, darbdaviui darbuotojo atleidimo terminą nukėlus į pirmą dieną po darbuotojo nedarbingumo (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą);

13.2. kitos darbo užmokesčio išlaidos, nenurodytos aprašo 12 punkte.

14. Subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimas nutraukiamas:

14.1. pasibaigus subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo terminui, nustatytam Sutartyje;

14.2.pasibaigus darbo sutarčiai programos darbams atlikti;

14.3. darbdaviui neišmokėjus įdarbintam asmeniui priklausančio darbo užmokesčio darbo sutartyje nustatytomis sąlygomis ir terminais;

14.4. įdarbintam asmeniui pradėjus dirbti pagal kitą darbo sutartį ar pradėjus vykdyti kitą savarankišką bet kokio pobūdžio komercinę arba gamybinę veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų įstatyme;

14.5. įdarbintam asmeniui suteikus tikslines atostogas;

14.6. įdarbintam asmeniui panaikinus bedarbio statusą;

14.7. darbdaviui iškėlus bankroto bylą, įmonei įgijus likviduojamos įmonės statusą.

15. Savivaldybė darbdaviams kompensuoja išlaidas sveikatos patikrinimui ir skiepijimui nuo užkrečiamųjų ligų, kitas su užimtumo didinimo programos įgyvendinimu susijusias išlaidas (jeigu tai numatyta programos finansavimo plane).

16. Teisės aktų nustatyta tvarka programos administravimui savivaldybei skiriama nuo 2 iki 4 procentų programai įgyvendinti skirtų lėšų. Procento dydį iki biudžetinių metų pradžios nustato Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras.

17. Administravimo lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-387 patvirtinto Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

18. Aprašo 15 punkte nurodytos išlaidos programai įgyvendinti kompensuojamos Administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

19. Savivaldybės biudžetinėms įstaigoms (toliau – įstaigos) ir struktūriniams padaliniams programos priemonių įgyvendinimui lėšos skiriamos Administracijos direktoriaus įsakymu.

20. Darbdaviai, nurodyti aprašo 19 punkte, programai įgyvendinti sudaro sąmatas (valstybės funkcijų klasifikacija – 10.05.01.01 „Gyventojų užimtumo tvarkymas“) ir nustatytais terminais suveda į Savivaldybės apskaitos sistemą „Labbis“. Programos vykdymo išlaidos (priemonė 06010201 „Užimtumą skatinančių paslaugų, laikiną ar nuolatinį užimtumą užtikrinančių priemonių vykdymas“) paskirstomos pagal išlaidų ekonominę paskirtį: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, prekių ir paslaugų naudojimas.

21. Kitiems darbdaviams (įmonėms ir organizacijoms) šio aprašo 12, 15 punktuose nurodytų išlaidų apmokėjimui skirtos lėšos pervedamos kompensavimo būdu.

Mėnesiui pasibaigus, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 d. su lydimuoju raštu Administracijos direktoriui pateikia nustatytos formos paraišką lėšoms iš savivaldybės biudžeto gauti (aprašo 1 priedas) ir išlaidas pateisinančius dokumentus:

21.1. aprašo 12 punkte nustatytoms kompensacijoms gauti – darbo laiko apskaitos žiniaraščio išrašą arba kopiją, darbo užmokesčio priskaičiavimo ir išmokėjimo žiniaraščio išrašą arba kopiją, vieną iš darbo užmokesčio išmokėjimą patvirtinančių dokumentų;

21.2. aprašo 15 punkte nustatytoms kompensacijoms gauti – dokumentų, pateisinančių išlaidas, kopijas.

22. Administracijos specialistas, atsakingas už darbo rinkos politikos priemonių ir gyventojų užimtumo programų rengimą ir įgyvendinimą, savivaldybės dokumentų valdymo sistemoje „Kontora“ suderina aprašo 21 punkte nurodyto darbdavio pateiktą paraišką, Administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius perveda lėšas darbdaviui į Sutartyje nurodytą sąskaitą.

23. Pasibaigus kiekvienam kalendorinių metų ketvirčiui, iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 10 d. darbdaviai Administracijai pateikia šiuos dokumentus:

23.1. biudžeto išlaidų sąmatų I ketvirčio, pusmečio, devynių mėnesių ir metines vykdymo ataskaitas (forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu);

23.2. pažymą apie dirbtą darbo laiką, priskaitytas ir išmokėtas programos išlaidas per ataskaitinį ketvirtį (aprašo 2 priedas);

23.3. programos veiklos ir vertinimo kriterijų įvykdymo ataskaitą (aprašo 3 priedas) ir atliktų programos darbų aprašymą.

24. Valstybinės funkcijos veiklos I ketvirčio, pusmečio, devynių mėnesių ir metines vykdymo ataskaitas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai teikia Administracijos Vietinio ūkio skyrius, finansines ataskaitas – Finansų skyrius.

25. Darbdaviai privalo:

25.1. įforminti ir saugoti įstatymų nustatyta tvarka asmenų, atliekančių programos darbus, priėmimą, atleidimą, bei kitus veiksmus, susijusius su darbo santykiais;

25.2. užtikrinti darbuotojams teisės aktų reikalavimus atitinkančias darbo sąlygas;

25.3. prieš pradedant dirbti, supažindinti darbuotojus su darbų saugos reikalavimais, kontroliuoti kaip laikomasi jos reikalavimų, aprūpinti reikiamomis darbo priemonėmis;

25.4. pildyti darbo laiko apskaitos žiniaraščius, mokėti darbo sutartyje nurodytą darbo užmokestį, darbo sutarčiai pasibaigus arba ją nutraukus – išmokėti kompensaciją už nepanaudotas

atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokas);

25.5. įdarbinti asmenis darbo sutarčiai pasibaigus ne trumpesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui, jeigu darbdavys paraiškoje nurodė šį įsipareigojimą;

25.6. įdarbinti asmenis darbo sutarčiai pasibaigus pagal neterminuotą darbo sutartį, jeigu darbdavys paraiškoje nurodė šį įsipareigojimą;

25.7. užtikrinti, kad skirtos lėšos programos darbams vykdyti, būtų naudojamos pagal paskirtį;

25.8. raštu informuoti Administraciją apie užimtų (įdarbintų) per 3 mėnesius po dalyvavimo programoje ir užimtų praėjus 3 mėnesiams baigus dalyvauti programoje asmenų skaičių.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS PRIEŽIŪRA IR KONTROLĖ

 

 

26. Programos veiklos vykdymo kontrolę atlieka komisija. Komisijos nariai turi teisę atlikti patikrą laikinųjų darbų organizavimo vietose.

27. Patikrinimo metu surašomas laisvos formos aktas. Nustačius pažeidimus, komisija gali teikti siūlymus Savivaldybės tarybai dėl užimtumo didinimo projektų finansavimo nutraukimo.

28. Atleidęs iš darbo pagal darbo sutartį įdarbintą asmenį, darbdavys per 1 darbo dieną privalo raštu informuoti Administraciją ir Užimtumo tarnybą, nurodant darbo sutarties nutraukimo priežastį ir pateikti šios sutarties kopiją.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. Programos lėšų apskaitą tvarko ir saugo darbdavys Buhalterinės apskaitos organizavimo taisyklių nustatyta tvarka.

30. Apraše nurodyti dokumentai Administracijai siunčiami paštu arba elektroninių ryšių priemonėmis (pasirašyta saugiu elektroniniu parašu). Teikiamos dokumentų kopijos tvirtinamos teisės aktų nustatyta tvarka.

31. Už įdarbintų asmenų su darbo laiko apskaita ir apmokėjimu susijusių dokumentų teisingumą atsako darbdavys.

32. Nepanaudotas programos lėšas darbdavys privalo grąžinti Administracijos Finansų skyriui iki einamųjų metų gruodžio 15 d.

33. Visas ne pagal paskirtį panaudotas lėšas, ne ginčo tvarka, darbdavys privalo grąžinti Administracijos Finansų skyriui per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo.

34. Šis aprašas keičiamas, naikinamas ar stabdomas jo galiojimas Administracijos direktoriaus įsakymu.

 

_________________________