LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSINĖS PAGALBOS NEVYRIAUSYBINĖMS ORGANIZACIJOMS, KURIOS COVID-19 PANDEMIJOS METU TEIKIA PASLAUGAS, SUBSIDIJOMIS TEIKIMO APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. kovo 1 d. Nr. A1-148

Vilnius

 

Įgyvendindama Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2022 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. A1-130 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2022 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.1.9 papunktyje nurodytą priemonę:

1. Tvirtinu Finansinės pagalbos nevyriausybinėms organizacijoms, kurios COVID-19 pandemijos metu teikia paslaugas, subsidijomis teikimo aprašą (pridedama).

2. Pavedu:

2.1. Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įgyvendinti šio įsakymo 1 punktu patvirtiną Finansinės pagalbos nevyriausybinėms organizacijoms, kurios COVID-19 pandemijos metu teikia paslaugas, subsidijomis teikimo aprašą;

2.2. šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                      Monika Navickienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2022 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. A1-148

 

 

FINANSINĖS PAGALBOS NEVYRIAUSYBINĖMS ORGANIZACIJOMS, KURIOS
COVID-19 PANDEMIJOS METU TEIKIA PASLAUGAS
, SUBSIDIJOMIS TEIKIMO APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Finansinės pagalbos nevyriausybinėms organizacijoms, kurios COVID-19 pandemijos metu teikia paslaugas, subsidijomis teikimo aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis nevyriausybinės organizacijos (toliau – NVO), siekdamos gauti subsidiją pagal Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2022 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. A1-130 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2022 metų plano patvirtinimo“ 1 priedo 1.1.9 papunktyje nurodytą priemonę „Teikti finansinę pagalbą NVO, kurios COVID-19 pandemijos metu teikia paslaugas“ (toliau – Pagalbos priemonė), reikalavimus paraiškoms gauti subsidiją ir jų administravimo procedūras.

2.       Apraše vartojamos sąvokos:

2.1.    informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;

2.2.    paraiška gauti subsidiją (toliau – paraiška) – COVID-19 pandemijos metu paslaugas teikiančios NVO, informacinėje sistemoje užpildyta ir pateikta paraiškos forma;

2.3. pareiškėjas - Lietuvos Respublikoje įregistruoti juridiniai asmenys, laikomi NVO pagal Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą, NVO žymą įregistravę Juridinių asmenų registre ir atitinkantys Aprašo 8 punkte nurodytus kriterijus;

2.4.    subsidija – valstybės biudžeto lėšos, skiriamos NVO, COVID-19 pandemijos metu teikiančių paslaugas, ženkliai padidėjusių paslaugos teikimo kaštų patiriamoms išlaidoms, nurodytoms Aprašo 13 punkte, kompensuoti;

2.5.    subsidijos naudojimo sutartis – pateikta paraiška, kurioje prašomą finansavimą patvirtino Ministerijos kancleris;

2.6.    tęstinė atranka – pagal SPPD kvietimą gaunamų paraiškų atranka, kurios metu sprendimai dėl subsidijų skyrimo priimami atsižvelgiant į paraiškų pateikimo datą ir laiką. Ši atranka, vadovaujantis Aprašu, kvietime nurodytu paraiškų teikimo laikotarpiu atliekama nuolat, kol yra Pagalbos priemonei įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

2.7.    Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme.

3.       Pagalbos priemonės įgyvendinimą administruoja SPPD. SPPD kvietimą teikti paraiškas pagal Aprašą paskelbia interneto svetainėje https://sppd.lrv.lt per 5 darbo dienas nuo Aprašo įsigaliojimo dienos. Kvietimas galioja, kol pagal gautas paraiškas bus paskirstyta visa Pagalbos priemonei skiriama valstybės biudžeto lėšų suma, bet ne ilgiau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d.

4.       Pagal šią Pagalbos priemonę teikiamo finansavimo forma yra subsidija.

5.       Paraiškų atranka bus atliekama tęstinės atrankos būdu.

6.       Apraše numatytoms veikloms įgyvendinti numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 2 000 000 (du milijonai) Eur valstybės biudžeto lėšų. Apraše numatytoms veikloms įgyvendinti numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma gali būti keičiama socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

7.       Pagalbos priemonės tikslas – padėti paslaugas teikiančioms ir šiame Apraše nustatytus kriterijus atitinkančioms NVO užtikrinti visuomenei teikiamų paslaugų tęstinumą, finansuojant NVO ženkliai padidėjusius paslaugos teikimo kaštus.

8.    Galimi pareiškėjai –NVO, kurios atitinka bent vieną iš kriterijų, nurodytų Aprašo 8.1 papunktyje, ir kriterijų, nurodytą Aprašo 8.2 papunktyje:

8.1. veikia socialinėje, švietimo, sporto ar kultūros srityje ir:

8.1.1. 2021 teikė ir (arba) 2022 m. teikia paslaugas pagal valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, sudarytą su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija) ar Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, ar Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (visos kartu toliau – Ministerijos), ar įstaigomis prie Ministerijų, ar Ministerijoms pavaldžiomis biudžetinėmis įstaigomis, arba

8.1.2. 2021 teikė ir arba 2022 m. teikia paslaugas pagal valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, sudarytą su savivaldybe ar savivaldybei pavaldžia įstaiga, arba

8.1.3. 2022 m. teikia paslaugas, finansuojamas pagal Ministerijos administruojamas 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priemones, Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 m. programą arba Europos pagalbos labiausiai skurstantiems asmenims fondo 2014–2020 m. programą arba

8.1.4. yra licencijuota arba akredituota teikti paslaugas ir 2022 m. teikia paslaugas finansuojamas valstybės biudžeto ar savivaldybės biudžeto lėšomis.

8.2. NVO paslaugų teikimo kaštai padidėjo daugiau kaip 30 proc. lyginant su 2021 m. paslaugų teikimo kaštais, dėl padidėjusių paslaugų teikimo apimčių ir administravimo kaštų (patalpų administravimo, komunalinių išlaidų).

9. Didžiausios galimos skirti subsidijų vertės priklauso nuo subsidijos besikreipiančios NVO 2021 metų pajamų dydžio:

9.1. NVO, kurių 2021 metų pajamos yra didesnės nei 1 000 (vienas tūkstantis) Eur, bet ne didesnės nei 30 000 (trisdešimt tūkstančių) Eur, mažiausia galima skirti subsidijos vertė – 500 (penki šimtai) Eur, didžiausia galima skirti subsidijos vertė – 5 000 (penki tūkstančiai) Eur;

9.2. NVO, kurių 2021 metų pajamos yra didesnės nei 30 000 (trisdešimt tūkstančių) Eur, mažiausia galima skirti subsidijos vertė – 1 001 (vienas tūkstantis vienas) Eur, didžiausia galima skirti subsidijos vertė – 8 000 (aštuoni tūkstančiai) Eur;

9.3. NVO, kurių 2021 metų pajamos yra didesnės nei 60 000 (šešiasdešimt tūkstančių) Eur, mažiausia galima skirti subsidijos vertė – 1 001 (vienas tūkstantis vienas) Eur, didžiausia galima skirti subsidijos vertė – 10 000 (dešimt tūkstančių) Eur.

10.     Subsidijos panaudojimo trukmė –iki 2022 m. gruodžio 31 d.

 

II SKYRIUS

PARAIŠKOS TURINIO REIKALAVIMAI

 

11.     Paraiškoje turi būti pateikta:

11.1.  duomenys apie pareiškėją, NVO vadovą ir pareiškėjo patirtį, teikiant paslaugas (paslaugų teikimo trukmė ir apimtis);

11.2.  pareiškėjo deklaracija (Aprašo 1 priedas);

11.3tikslinės grupės, kurioms pareiškėjas teikia paslaugas, taip pat asmenų, kuriems 2021 m. COVID-19 pandemijos metu pareiškėjas teikė paslaugas, skaičius;

11.4.  paslaugų teikimo 2021 ir 2022 metų atitinkamo laikotarpio  administravimo ir (ar) komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos tiekimo, vandentiekio, nuotekų šalinimo išlaidos) kaštų palyginimas;

11.5.  informacija apie 2022 m. planuojamas teikti paslaugas ir jų apimtį;

11.6.  informaciją apie pareiškėjui suteiktą licenciją ar akreditaciją (suteikimo data, suteikusi institucija, dokumento patvirtinančio informaciją duomenys)

11.7. informacija apie pareiškėjo paslaugoms teikti naudojamas patalpas (adresas, vykdomos veiklos)

11.8.  lėšų panaudojimo sąmata (toliau – sąmata), kurioje nurodytos finansuotinų veiklų sritys, atsižvelgiant į Aprašo 12 punktą ir joms vykdyti prašomos valstybės biudžeto lėšos, atsižvelgiant į Aprašo 13 punktą;

11.9.  banko sąskaitos, į kurią bus pervedama subsidija, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

11.10.       pareiškėjo pateikta papildoma informacija, susijusi su paraiška.

 

III SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLŲ SRITYS IR TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

12.     Pagalbos priemone galimos finansuoti veiklų sritys:

12.1.  kompensuoti padidėjusius komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos tiekimo, vandentiekio, nuotekų šalinimo išlaidos) teikimo kaštus;

12.2kompensuoti dėl COVID-19 pandemijos pasekmių patiriamas išlaidas (dezinfekciniam skysčiui, asmeninėms apsaugos priemonėms ir kitoms su apsauga nuo COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) susijusioms būtiniausioms priemonėms įsigyti);

12.3padengti darbo užmokestį, jei dėl padidėjusio krūvio įdarbinamas naujas darbuotojas, ar priedą (priemoką), jei šis priedas (priemoka) darbuotojui mokamas už papildomą darbą padidėjusios rizikos sąlygomis ar dėl padidėjusio darbo krūvio, išaugus socialinių paslaugų poreikiui;

13.     Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

13.1.  administravimo išlaidos:

13.1.1.   pareiškėjo darbuotojų, teikiančių ar administruojančių paslaugų teikimą, darbo užmokesčio išlaidos, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (jei darbuotojai įdarbinti pareiškėjo organizacijoje pagal darbo sutartis);

13.1.2.   buhalterinės apskaitos paslaugų išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, jeigu asmuo su pareiškėju nėra sudaręs darbo sutarties buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti);

13.2. įgyvendinimo išlaidos:

13.2.1.   pareiškėjo paslaugoms teikti naudojamų patalpų komunalinės paslaugos (šildymo, elektros energijos tiekimo, vandentiekio, nuotekų šalinimo išlaidos);

13.2.2.   kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos (apsaugos priemonės, tyrimai ir kitos su veikla susijusios būtinosios prekės ar paslaugos), įskaitant savanorių patiriamas išlaidas.

14.     Paraiškoje numatytos veiklos turi būti tiesiogiai susijusios su COVID‑19 pandemijos metu teikiamų paslaugų nenutrūkstamo teikimo visuomenei užtikrinimu.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

15.     Paraiškos teikiamos užpildant paraiškos formą informacinėje sistemoje.

16.     Vienai NVO skiriama subsidija iš šiai Pagalbos priemonei įgyvendinti skirtų lėšų negali viršyti atitinkamo Aprašo 9 punkte numatyto tai NVO galimo skirti didžiausio subsidijos dydžio. Paraiška, kuriai Ministerijos kanclerio potvarkiu yra patvirtintas finansavimas, prilyginama finansiniam įsipareigojimui dėl subsidijos skyrimo.

17.     Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.

18.     Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų) elektronines kopijas:

18.1.  2021 m. arba 2022 m. pasirašytą paslaugų teikimo sutarties kopiją, jei paslauga teikiama pagal paslaugų teikimo sutartį, sudarytą su Ministerija, Švietimo, mokslo ir sporto ministerija arba Kultūros ministerija, savivaldybe ar savivaldybei pavaldžia įstaiga (jeigu paslaugos teikiamos pagal sutartis su Ministerijomis ar įstaigomis prie Ministerijų, ar Ministerijoms pavaldžiomis biudžetinėmis įstaigomis, paraiškoje nurodoma konkreti institucija, su kuria tokia sutartis yra sudaryta, nurodant sutarties sudarymo datą bei numerį. Jeigu paslauga teikiama pagal Aprašo 8.1.3 papunktyje nurodytas programas ir priemones, nurodoma konkreti priemonė, sutarties sudarymo data ir numeris);

18.2. dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo teisę naudotis nekilnojamuoju turtu (pvz., nekilnojamojo turto nuomos, panaudos sutarčių ar kt.);

18.3. viešai paskelbtos pareiškėjo (netaikoma religinėms bendruomenėms ir bendrijoms) 2020 m. (jeigu paraiška teikia iki 2022 m. gegužės 1 d.) arba 2021 m. (jeigu paraiška teikia 2022 m. gegužės 2 d. ar vėliau) veiklos ir finansinės ataskaitos kopiją (pateikia aktyvią (-ias) nuorodą (-as), leidžiančią (-ias) susipažinti su viešai paskelbtu (-ais) dokumentu (-ais) internete), reikalavimas netaikomas, jei pareiškėjas įsteigtas vėliau nei 2020 m. gruodžio 31 d.;

18.4. NVO vadovo ar jo įgalioto asmens pasirašytą patvirtinimą, pagrindžiantį, kad pareiškėjo 2021 m. finansinių metų pajamos buvo didesnės nei Aprašo 9 punkte numatytos pajamų ribos, atsižvelgiant į prašomos subsidijos sumos dydį;

18.5. NVO vadovo ar jo įgalioto asmens pasirašytą patvirtinimą, pagrindžiantį, kad pareiškėjo 2022 m. finansinių metų paslaugų teikimo kaštai yra didesni nei 2021 m. ir atitinka aprašo 8.2 papunktyje nurodytą kriterijų;

18.6.  kitų dokumentų, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti, kopijas.

19.   Pareiškėjai, teikdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su tęstine atranka susijusiais klausimais, kurias teikia SPPD tel. 8 658 82 158 ir 8 658 82 154, el. p. nvosubsidijacovid@sppd.lt ir Ministerijos, Nevyriausybinių organizacijų plėtros skyriaus vyriausioji specialistė Aistė Praškevičiūtė tel. 8 615 60 315 el. p. Aiste.Praskeviciute@socmin.lt. Informacija pareiškėjams teikiama darbo dienomis iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos įskaitytinai.

20.   Paraiškos, pateiktos kitu nei Apraše nurodytu būdu, tęstinės atrankos paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos. Informacija, kad paraiška gauta ir kad paraiškai suteiktas numeris, SPPD interneto svetainėje paskelbiama per 3 (tris) darbo dienas nuo paraiškos gavimo SPPD dienos.

 

V SKYRIUS

ATITIKTIES NUSTATYTIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS,

PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

21.     SPPD ne vėliau nei per 10 (dešimt) darbo dienas nuo paraiškų gavimo dienos patikrina, ar:

21.1.  pareiškėjo užpildyta paraiška (su deklaracija) atitinka Aprašo 11 punkto reikalavimus;

21.2.  pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

21.3.  pareiškėjas pateikė reikalingus Aprašo 18 punkte nurodytų dokumentų elektronines kopijas;

21.4.  kartu su paraiška pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba arba pateikti dokumentų, surašytų užsienio kalba, vertimai;

21.5.  pareiškėjo prašoma skirti subsidijos suma atitinka Aprašo 9 punkto reikalavimus.

22.     Jeigu paraiška neatitinka Apraše nurodytų reikalavimų arba informacija pateikta netinkamai, SPPD kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus ar paaiškinimus raštu per 2 (dvi) darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. SPPD prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus ar informaciją vieną kartą.

23.     Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir subsidija neskiriama, jeigu paraiška ar pareiškėjas atitinka bent vieną iš šių kriterijų:

23.1.  paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į Apraše nurodytų subjektų, turinčių teisę į subsidiją, grupę;

23.2.  pareiškėjas per 2 (dvi) darbo dienas nepateikė visų privalomų pateikti dokumentų ir (ar) prašomos informacijos;

23.3.  pareiškėjas yra likviduojamas;

23.4.  pareiškėjas nėra įvykdęs teisės aktuose numatyto įpareigojimo viešai Juridinių asmenų registre pateikti 2020 m. (jeigu paraiška teikia iki 2022 m. gegužės 1 d.) arba 2021 m. (jeigu paraiška teikia 2022 m. gegužės 2 d. ar vėliau) veiklos bei finansinę ataskaitą bei skelbti ją savo interneto svetainėje (jeigu ją turi).

24.     Įvertinus pareiškėjo bei paraiškos atitiktį nustatytiems kriterijams, šių kriterijų neatitinkančios paraiškos yra atmetamos. SPPD per 5 (penkias) darbo dienas paraiškoje nurodytu el. pašto adresu informuoja pareiškėją apie tai, kad paraiška (arba pareiškėjas) neatitiko nustatytų kriterijų, todėl paraiška gauti subsidiją yra atmetama.

25.     Jeigu pateikta paraiška buvo atmesta ir nevertinama pareiškėjui laiku nepateikus privalomų dokumentų ar paaiškinimų raštu, po Aprašo 22 punkte numatyto SPPD kreipimosi pareiškėjas turi teisę informacinėje sistemoje vieną kartą iš naujo teikti patikslintą paraišką.

26.     Atlikus paraiškų atitikties nustatytiems kriterijams vertinimą, vieną kartą per savaitę sudaromas siūlomų finansuoti pareiškėjų, kurių paraiškos atitiko Apraše nustatytus kriterijus, sąrašas. Sudarytas siūlomų finansuoti pareiškėjų sąrašas teikiamas Ministerijos kancleriui tvirtinti, nurodant teisinį pagrindą skirti subsidiją bei pareiškėjus, kuriems skiriama subsidija, ir prašomų skirti valstybės biudžeto lėšų dalį kiekvienam pareiškėjui.

27.     Sudarytas siūlomų finansuoti pareiškėjų sąrašas tvirtinimas Ministerijos kanclerio potvarkiu. Ministerijos kanclerio potvarkyje dėl valstybės biudžeto lėšų subsidijoms skyrimo nurodoma:

27.1.  finansuotinų pareiškėjų sąrašas, įrašant jų juridinio asmens kodus ir skiriamas sumas;

27.2.  pavedimas SPPD vadovui užtikrinti tinkamą Aprašo nuostatų įgyvendinimą, teikiant subsidijas.

28.     Subsidijos naudojimo sutartis tarp pareiškėjo ir SPPD laikoma sudaryta nuo to momento, kai Ministerijos kancleris potvarkiu patvirtina skiriamą finansavimą pareiškėjui.

29.     Ministerijos kancleriui potvarkiu nepatvirtinus prašomo finansavimo, subsidijos naudojimo sutartis laikoma nesudaryta.

30.     Pareiškėjai paraiškoje nurodytu el. pašto adresu informuojami apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą skirti subsidiją per 3 (tris) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

31.     Informacija apie subsidijos suteikimą per 1 (vieną) darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priėmimo dienos paskelbiama SPPD interneto svetainėje.

32. Pareiškėjas, Aprašo 28 punkte nustatyta tvarka sudaręs subsidijos naudojimo sutartį su SPPD, vadovaudamasis šio Aprašo nuostatomis, naują paraišką gauti subsidiją gali teikti ne anksčiau, nei įvykdys Aprašo 38.4 papunktyje nurodytus įsipareigojimus ir ne vėliau nei Aprašo 3 punkte nurodytas kvietimo teikti paraiškas gauti subsidiją galiojimo terminas.

 

VI SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMAS, ĮSIPAREIGOJIMŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

33.     Valstybės biudžeto lėšos pareiškėjams skiriamos iš valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2022 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba jų kopijomis. Pareiškėjas paslaugas ar prekes turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus lėšų naudojimo principo.

34.     SPPD Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui (toliau – Centras) paraiškas dėl Ministerijos kanclerio sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos pervedimo į pareiškėjo subsidijos naudojimo sutartyje nurodytą sąskaitą pateikia per 3 (tris) darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio priimto sprendimo skirti subsidiją ir subsidijos naudojimo sutarties įsigaliojimo dienos. Centras skirtas valstybės biudžeto lėšas pareiškėjui į subsidijos naudojimo sutartyje nurodytą sąskaitą perveda per 9 (devynias) darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio priimto sprendimo skirti subsidiją ir subsidijos naudojimo sutarties įsigaliojimo dienos.

35.     Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reguliuojančiais teisės aktais.

36.     Subsidija gali būti naudojama tik Aprašo 12 punkte nurodytoms finansuotinoms veikloms bei Aprašo 13 punkte ir sąmatoje nurodytoms išlaidoms finansuoti.

37.     Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1‑330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

38.     Pareiškėjas įsipareigoja:

38.1.  bendradarbiauti su SPPD ir, SPPD ir (arba) Ministerijai paprašius, per nustatytą terminą pateikti visą su subsidija, jos panaudojimu ir paslaugų teikimu susijusią informaciją (paslaugų teikimo sutartys, dokumentai pagrindžiantys paslaugų teikimą) subsidijos naudojimo laikotarpiu ir 24 mėnesius po to, kai subsidija baigta naudoti;

38.2.  užtikrinti paslaugų teikimą pagal Aprašo 11.5 papunktyje nurodytą informaciją;

38.3.  subsidiją panaudoti iki 2022 m. gruodžio 31 d. Subsidijai mokėti skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. grąžinti SPPD – jas pervesti į SPPD banko sąskaitą Nr. LT92 7300 0100 0246 5983, mokėjimo paskirties laukelyje nurodant, kurių metų valstybės biudžeto lėšos grąžinamos, programos ir (arba) priemonės kodą, finansavimo šaltinį, valstybės funkciją, ekonominės klasifikacijos straipsnį, grąžinamą sumą;

38.4.  panaudojęs subsidiją, per 14 (keturiolika) darbo dienų, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. sausio 5 d., el. paštu nvosubsidijacovid@sppd.lt pateikti SPPD pasirašytą Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ataskaitą (Aprašo 2 priedas) ir el. paštu Aiste.Praskeviciute@socmin.lt Finansinės pagalbos nevyriausybinėms organizacijoms, kurios COVID-19 pandemijos metu teikia paslaugas, veiklos vykdymo ataskaitą (Aprašo 3 priedas).

39.  SPPD konsultuoja pareiškėjus subsidijų administravimo klausimais.

40.  Pareiškėjas skirtą subsidiją privalo grąžinti, jei paaiškėja, kad paraiškoje gauti subsidiją ir (arba) pareiškėjo deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, taip pat jei pareiškėjas neįgyvendina Aprašo 11.5 papunktyje nurodytų įsipareigojimų.

41.  SPPD nustačius, kad pareiškėjas skirtą subsidiją panaudojo ne pagal paskirtį, pareiškėjas privalo nepanaudotas ar netikslingai panaudotas subsidijai mokėti skirtas valstybės biudžeto lėšas grąžinti SPPD per jo nustatytą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d.

42.  Negrąžinta subsidija išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti projektus ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai iš pareiškėjo priteisiama neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudota subsidija, įsiteisėjimo dienos.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

43.     Už paraiškoje gauti subsidiją ir kartu su paraiška pateiktos informacijos teisingumą ir su subsidijos panaudojimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas. Dokumentus, susijusius su subsidija, jos panaudojimu (paraišką, buhalterinės apskaitos dokumentus ir kt.), pareiškėjas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat SPPD reikalavimu pateikti su subsidijos panaudojimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) patvirtintas jų kopijas Aprašo 38 punkte nustatyta tvarka ir terminais.

44.     Ministerija turi teisę atlikti subsidijai mokėti skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.

45.     Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje gauti subsidiją nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju negalima susisiekti kitu būdu.

 

_________________________