LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

2003 M. KOVO 6 D. ĮSAKYMO NR. V-157 „DĖL LIETUVOS NACIONALINĖS SVEIKATOS SISTEMOS VEIKLOS KRIZIŲ IR EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ ATVEJAIS TOBULINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. gegužės 12 d. Nr. V-937

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. kovo 6 d. įsakymą Nr. V-157 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos veiklos krizių ir ekstremalių situacijų atvejais tobulinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ VALDYMO PLANO RENGIMO REKOMENDACIJŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 28 straipsnio 13 dalimi ir atsižvelgdamas į Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. 155 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano patvirtinimo“, 4.3.2, 4.3.3, 4.3.4 veiksmus:

1.    T v i r t i n u Asmens sveikatos priežiūros įstaigos ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo rekomendacijas (pridedama).

2.    P a v e d u įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.“

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                     Arūnas Dulkys

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro

2003 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. V-157

(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro

2022 m. gegužės 12 d. įsakymo Nr. V-937

redakcija)

 

ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ VALDYMO PLANO RENGIMO REKOMENDACIJOS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Asmens sveikatos priežiūros įstaigos ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo rekomendacijos (toliau – Rekomendacijos) nustato asmens sveikatos priežiūros įstaigų (toliau – ASPĮ) ekstremaliųjų situacijų valdymo plano (toliau – ESVP) turinio, jo rengimo, derinimo, tvirtinimo ir atnaujinimo tvarkos rekomendacijas.

2.  ESVP rengia ASPĮ, kurios atitinka Kriterijus ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms, kurių vadovai turi organizuoti ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimą, derinimą ir tvirtinimą, ir ūkio subjektams, kurių vadovai turi sudaryti ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą, patvirtintus Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2010 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. 1-134 „Dėl Kriterijų ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms, kurių vadovai turi organizuoti ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimą, derinimą ir tvirtinimą, ir ūkio subjektams, kurių vadovai turi sudaryti ekstremaliųjų situacijų operacijų centrą, patvirtinimo.“

3 ESVP rengiamas vadovaujantis Ūkio subjekto, kitos įstaigos ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo metodinėmis rekomendacijomis, patvirtintomis Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2011 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. 1-70 „Dėl Ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Metodinės rekomendacijos), ir Rekomendacijomis.

4.  ESVP paskirtis – numatyti priemones ir veiksmus, kurie padėtų ASPĮ vadovui operatyviai pertvarkyti ASPĮ veiklą pagal tiksliai apibrėžtą veiksmų seką bei užtikrinti efektyvią ASPĮ veiklą įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų metu bei skubų ir kvalifikuotą būtinosios medicinos pagalbos teikimą, siekiant sušvelninti įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų sukeltas pasekmes žmonių sveikatai ir gyvybei bei ASPĮ veiklai.

5.  Rekomendacijose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme ir kituose teisės aktuose, reguliuojančiuose asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą.

 

II SKYRIUS

ASPĮ PARENGTIES ĮVYKIAMS, EKSTREMALIESIEMS ĮVYKIAMS AR EKSTREMALIOSIOMS SITUACIJOMS LYGIAI

 

6ASPĮ turi būti pasirengusios veiklai įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų metu, todėl ASPĮ ESVP turi būti iš anksto parengtas, patvirtintas ir suderintas.

7ASPĮ veiksmai, kurie turi būti aprašyti ESVP ir atliekami, kai paskelbiamas vienas iš trijų parengties įvykiams, ekstremaliesiems įvykiams ar ekstremaliosioms situacijoms lygis:

7.1.  pirmas (kasdienis) lygis – ASPĮ ESVP tikslinimas; prevencijos priemonių vykdymas; ASPĮ parengimas įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremalių situacijų atvejams (rezerviniai vandens, šilumos, elektros energijos ir šviesos šaltiniai); nuolatinis personalo apmokymas; resursų sukaupimas (vaistiniai preparatai, asmeninės apsaugos priemonės (toliau – AAP), kitos veiklos vykdymui užtikrinti būtinos priemonės, kolektyviniai apsaugos statiniai); ASPĮ veiklos įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų atvejais valdymo tobulinimas; ASPĮ pasirengimo darbui įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų atvejais planavimas, ASPĮ evakuacijos plano sudarymas. ASPĮ vadovas  gali iš anksto sudaryti ekstremaliųjų situacijų valdymo grupę (toliau – ESVG), kuri, vadovaudamasi vadovo nustatyta ekstremaliųjų situacijų valdymo grupės darbo organizavimo tvarka ir patvirtintu ESVP, koordinuotų pasirengimą dirbti ir pačią veiklą įvykus įvykiui, ekstremaliajam įvykiui, susidarius ekstremaliajai situacijai. ASPĮ ESVG dirba vadovaudamasi veiklos nuostatais ir darbo reglamente nustatyta tvarka;

7.2.  antras (sustiprintas) lygis – ASPĮ veiklos valdymo bei svarbiausių sveikatos priežiūros funkcijų stiprinimas. Skubiai šaukiamas neeilinis ASPĮ ESVG posėdis. Organizuojami ir vykdomi tolesnio pasirengimo darbai: atidedamos planinės paslaugos, baigiantis pamainai personalas pasilieka darbo vietose, papildomai iškviečiami kiti ASPĮ darbuotojai, informuojamas ASPĮ steigėjas, sprendžiami klausimai dėl ASPĮ sustiprinimo (personalu, transportu ir kt.);

7.3.  trečias (visiškos parengties) lygis skelbiamas įvykus ekstremaliajai situacijai, kai reikia mobilizuoti dideles medicinos pagalbos pajėgas, yra daug nukentėjusiųjų, kai medicinos pagalbai užtikrinti skubiai reikia didelių išteklių. Pradeda veikti ASPĮ ESVG: sušaukiamos paramos (operatyvinė, techninės pagalbos ir kitos grupės), specializuotos medicinos pagalbos grupės (pagal poreikį), papildomas ASPĮ personalas (pagal poreikį). Sušaukimo poreikį nustato ASPĮ ESVG vadovas.

 

III SKYRIUS

ESVP RENGIMAS, DERINIMAS SU KITOMIS INSTITUCIJOMIS, TVIRTINIMAS, ATNAUJINIMAS

 

8.    ESVP parengti ir atnaujinti ASPĮ vadovas gali sudaryti darbo grupę.

9.    ESVP formos pavyzdys pateiktas Rekomendacijų 1 priede.

10ESVP turi būti suderintas su:

10.1. ASPĮ steigėju;

10.2. savivaldybės, kurios teritorijoje yra ASPĮ, administracija.

11.  ESVP įsakymu tvirtina ASPĮ vadovas.

12.  ESVP peržiūrimas ir tikslinamas kiekvienais metais iki vasario 1 d. ESVP atnaujinamas pagal poreikį, tačiau ne rečiau nei kartą per trejus metus. Už ESVP peržiūrėjimą, tikslinimą ir atnaujinimą atsakingas ASPĮ vadovo paskirtas atsakingas asmuo.

13.  ASPĮ vadovo patvirtintų ESVP ir jo pakeitimų kopijos teikiamos Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centrui (toliau – SAM ESSC) Informacijos apie sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą veiklai ekstremaliųjų situacijų atvejais teikimo tvarkos aprašo,  patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. V-1110 „Dėl Informacijos apie sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą veiklai ekstremaliųjų situacijų atvejais teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

VIDINIAI IR IŠORINIAI RIZIKOS VEIKSNIAI BEI GALIMAS JŲ POVEIKIS

 

14ESVP rengiamas atlikus galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizę (toliau – rizikos analizė), kuri atliekama vadovaujantis Ūkio subjekto, kitos įstaigos galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizės metodinėmis rekomendacijomis, patvirtintomis Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2011 m. birželio 2 d. įsakymu Nr. 1-189 „Dėl Galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizės atlikimo rekomendacijų patvirtinimo“. ESVP turėtų būti aprašomi rizikos veiksniai ir veiksnių, kuriems, atlikus rizikos analizę, nustatytas labai didelis ar didelis rizikos lygis, keliamų pavojų valdymas.

15.  Rengiant rizikos analizę būtina įvertinti išorinius (pvz., galimos cheminės, branduolinės, radiologinės avarijos, gamtinės nelaimės, gaisrai, transporto avarijos ir kt.) ir vidinius, galinčius kilti ASPĮ viduje (pvz., gaisras, sprogimas, pranešimas apie ASPĮ padėtus sprogmenis ar grasinimą įvykdyti teroro aktą, elektros energijos, vandens, šilumos tiekimo sutrikimai, pavojai dirbant su I ir II pavojingumo kategorijos jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais ir kt.), rizikos veiksnius.

16.  Vertinant riziką, reikia atsižvelgti į sveikatos priežiūros paslaugų paklausos padidėjimą, galimus šių paslaugų teikimo sutrikimus, užsitęsusį trūkstamų išteklių pristatymą.

17.  ASPĮ funkcionavimui, personalo ir pacientų saugumui įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų metu užtikrinti ESVP turi būti nurodyti aptarnaujamoje teritorijoje esantys pavojaus šaltiniai ir įvertinta jų keliama rizika:

17.1. pavojingi objektai (pavadinimas, adresas, telefonas, objekte vykdoma veikla, pavojingų medžiagų pavadinimai, kiekiai, jų galimas poveikis žmonių sveikatai, patekimo į organizmą keliai, prognozuojamos taršos zona, dekontaminacijos poreikis, prevencijos priemonės (pvz., užsisandarinimas, kondicionierių, ventiliacijos išjungimas, asmeninės ir kolektyvinės apsaugos priemonės ir kt.);

17.2. vietos, kuriose vyksta renginiai, suburiantys didelį dalyvių skaičių (pvz., sporto, pramogų arenos ir kt.) (pavadinimas, adresas, telefonas);

17.3. automobilių keliai ir geležinkeliai (pavadinimas, numeris);

17.4. oro uostai (pavadinimas, adresas, telefonas);

17.5. jūrų uostai (pavadinimas, adresas, telefonas).

 

V SKYRIUS

ASPĮ PERSONALAS IR ĮRANGA (NESANT ĮVYKIŲ, EKSTREMALIŲJŲ ĮVYKIŲ AR EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ)

 

18.  ESVP turi būti nurodyta:

18.1. bendras dirbančių asmenų skaičius ir skaičius pagal pareigybes;

18.2. bendras lovų skaičius ir skaičius pagal struktūrinius padalinius;

18.3. operacinių ir operacinių stalų skaičius;

18.4. turimos gyvybės palaikymo įrangos kiekis (dirbtinės plaučių ventiliacijos aparatai ir kt.);

18.5. ligoninės suformuotos specializuotos asmens sveikatos priežiūros grupės, veikiančios pagal savo kompetenciją ASPĮ atitinkamuose padaliniuose, kurios užtikrintų operatyvų komandinį sveikatos priežiūros specialistų darbą įvairios kilmės įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų atvejais: chirurgų, traumatologų, reanimatologų, toksikologų, nefrologų, infektologų ir kt.;

18.6. greitosios medicinos pagalbos (toliau – GMP) paslaugas teikiančių ASPĮ ryšio priemonių sąrašas;

18.7. GMP brigadų skaičius ir tipas (dienos ir nakties metu), brigadų dislokacijos vietos;

18.8. nuolat naudojamų GMP automobilių sąrašas;

18.9. rezervinių GMP automobilių sąrašas.

 

VI SKYRIUS

STRUKTŪRINIŲ PADALINIŲ VEIKLOS ORGANIZAVIMAS ir IŠTEKLIAI ASPĮ VEIKLAI ĮVYKIŲ, EKSTREMALIŲJŲ ĮVYKIŲ AR EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ METU UŽTIKRINTI

 

19.  Siekiant užtikrinti veiklos tęstinumą įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų metu, būtina ESVP:

19.1. numatyti veiklos sritis ir veiksmus, kurių vykdymas įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų metu gali būti laikinai nutrauktas arba apribotas (pvz., planinės operacijos, procedūros ir pan.);

19.2. numatyti svarbiausias veiklos sritis, kurios įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų metu būtų vykdomos nepertraukiamai, ir veiksmus, kurie būtini užtikrinant nepertraukiamą svarbiausių funkcijų vykdymą;

19.3. nustatyti personalo poreikį, suplanuoti tinkamą personalo paskirstymą;

19.4. numatyti sveikatos priežiūros paslaugų teikimą visą parą (24 val.), organizuojant darbą dviem pamainomis po 12 val. (jei reikia);

19.5. numatyti lovų, kurias būtų galima įrengti papildomai, skaičių;

19.6. numatyti brigadų, kurias būtų galima sudaryti papildomai, skaičių;

19.7. numatyti rezervinių GMP automobilių skaičių.

20ESVP pateikiama informacija apie:

20.1. ASPĮ turimas asmeninės apsaugos (toliau – AAP) ir kitas priemones (ar jos atitinka Sveikatos priežiūros sistemos subjektuose kaupiamų asmeninės apsaugos priemonių ir kitų veiklos vykdymui užtikrinti būtinų priemonių, skirtų pasirengti ekstremaliųjų situacijų, sukeltų cheminių, biologinių veiksnių, branduolinių ar radiologinių avarijų bei teroristinių išpuolių likvidavimui ir jų padarinių šalinimui, atsargų sąrašų ir šių priemonių minimalaus sukauptino kiekio (normatyvų) bei kaupimo terminų tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. spalio 4 d. įsakymu Nr. V-2225 „Dėl Sveikatos priežiūros sistemos subjektuose kaupiamų asmeninės apsaugos priemonių ir kitų veiklos vykdymui užtikrinti būtinų priemonių, skirtų pasirengti ekstremaliųjų situacijų, sukeltų cheminių, biologinių veiksnių, branduolinių ar radiologinių avarijų bei teroristinių išpuolių likvidavimui ir jų padarinių šalinimui, atsargų sąrašų ir šių priemonių minimalaus sukauptino kiekio (normatyvų) bei kaupimo terminų tvarkos aprašo patvirtinimo“, reikalavimus). ESVP turi būti nurodyti AAP pavadinimai, kiekiai, saugojimo vieta, asmens, atsakingo už AAP saugojimą ir išdavimą, vardas, pavardė, pareigos ir telefono numeris;

20.2. vaistinių preparatų, medicinos priemonių atsargas. Nurodoma jų saugojimo vieta; asmens, atsakingo už vaistinių preparatų ir medicinos priemonių saugojimą ir išdavimą, vardas, pavardė, pareigos ir telefono numeris;

20.3. ASPĮ turimus priešnuodžius (ar jie atitinka Būtinųjų priešnuodžių rinkinio asmens sveikatos priežiūros įstaigose įsigijimo ir priešnuodžių vartojimo tvarkos aprašo ir Priešnuodžių, vartojamų apsinuodijusiems pacientams gydyti asmens sveikatos priežiūros įstaigose, sąrašo, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-468 „Dėl Būtinųjų priešnuodžių rinkinio asmens sveikatos priežiūros įstaigose įsigijimo ir priešnuodžių vartojimo tvarkos aprašo ir Priešnuodžių, vartojamų apsinuodijusiems pacientams gydyti asmens sveikatos priežiūros įstaigose, sąrašo patvirtinimo“, reikalavimus). ESVP turi būti nurodyti priešnuodžių saugojimo vieta, asmens, atsakingo už jų saugojimą ir išdavimą, vardas, pavardė, pareigos ir telefono numeris;

20.4. ASPĮ veiklai užtikrinti reikalingus šaltinius: alternatyvius elektros energijos, šviesos, šilumos, vėdinimo, geriamojo vandens, maisto, vaistinių preparatų, medicinos priemonių ir kt. šaltinius bei jų tiekimo tvarką;

20.5. įrangos atsargas. Teikiant specializuotą pagalbą, daugeliui panašiai sužalotų nukentėjusiųjų gali prireikti nemažai tokių pačių priemonių ar įrangos (pvz., išorinės fiksacijos strypų ir varžtų), todėl turi būti numatyti būdai, kaip per trumpą laiką papildyti jų atsargas;

20.6. ASPĮ personalo ir pacientų saugumui užtikrinti kolektyvines apsaugos priemones (slėptuves, tunelius, rūsius). ESVP turi būti nurodyti vieta, patekimo keliai, koordinatės, asmens, atsakingo už kolektyvinės apsaugos priemonės aptarnavimą, vardas, pavardė, pareigos ir telefono numeris, informacija, kur saugomi raktai.

21.  Rekomenduojama numatyti papildomus šaltinius, kaip gauti trūkstamas priemones (klinikinės veiklos įrangą, įprastines vienkartines priemones, kitas medicinos priemones, vaistinius preparatus ir kt.) esant 50 nesunkiai nukentėjusių ir 25 sunkiai nukentėjusiems pacientams.

 

VII SKYRIUS

ĮVYKIŲ, EKSTREMALIŲJŲ ĮVYKIŲ AR EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ VALDYMas IR VEIKSMŲ KOORDINAVIMas

 

22ESVP turi būti numatytas ASPĮ valdymas įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų atvejais (informavimo, personalo sušaukimo, ryšių, pagalbos teikimo, evakuacijos ir kt.), reikalingas ASPĮ veiklai užtikrinti.

23ESVP prieduose pateikiama ASPĮ vadovo įsakymo, kuriuo patvirtintos iš anksto sudarytos šios grupės, kopija:

23.1. ASPĮ ESVG;

23.2. konkretiems įvykiams valdyti sudarytos kitos specialistų grupės (jei yra sudarytos), kurios aktyvuojamos atsižvelgiant į ASPĮ parengties lygį:

23.2.1. operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupė, informavimo, personalo sušaukimo, veiklos ir ryšių koordinavimo grupė, ryšių su visuomene ir žiniasklaida grupė;

23.2.2. paramos (operatyvinė, materialinio techninio aprūpinimo grupė (slėptuvės aptarnavimo grupė, evakuacijos grupė), techninės pagalbos grupė (avarijų likvidavimo, elektros energijos tiekimo užtikrinimo, priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo ir kt.);

23.2.3. ligoninės specializuotos asmens sveikatos priežiūros grupės, kurios užtikrina operatyvų komandinį sveikatos priežiūros specialistų darbą įvairios kilmės įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų atvejais: chirurgų, traumatologų, reanimatologų, toksikologų, nefrologų, infektologų ir kt.

24ASPĮ ESVG veiklą reglamentuoja ASPĮ vadovo įsakymu patvirtintas ASPĮ ESVG darbo organizavimo tvarkos aprašas. Turi būti nurodyta, kaip bus organizuojama ASPĮ ESVG veikla ASPĮ kasdieninės, sustiprintos ir visiškos parengties sąlygomis, narių pareigos (funkcijos ir atsakomybės gali būti numatytos pareigybių aprašymuose).

25Rekomenduojama ASPĮ ESVG sudėtis:

25.1. ASPĮ vadovas (ASPĮ ESVG vadovas);

25.2. asmuo, ASPĮ atsakingas už civilinę saugą (ASPĮ ESVG koordinatorius);

25.3. ASPĮ vadovo pavaduotojai (gydymo, slaugos, administravimo, ūkio, ekonomikos ir kt. reikalams);

25.4. ASPĮ vaistinės vadovas, jei ASPĮ turi savo vaistinę, arba asmuo, atsakingas už ASPĮ aprūpinimą vaistiniais preparatais ir medicinos priemonėmis (toliau – atsakingas asmuo).

26Kitų Rekomendacijų 23.2 papunktyje nurodytų grupių (toliau – kita grupė) sudėtis formuojama atsižvelgiant į ASPĮ veiklą ir struktūrą, tvirtinama ASPĮ vadovo įsakymu.

27ESVP turi būti nurodyti ASPĮ ESVG ir kitų grupių narių vardai, pavardės, pareigos ASPĮ, pareigos ESVG, namų adresai ir telefonai (darbo, mobilusis) (pagal Rekomendacijų 2 priedą).

28ASPĮ ESVG ir kitų grupių kompetencijos, funkcijų, atsakomybės įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų atvejais paskirstymo pavyzdys:

28.1. ASPĮ ESVG vadovas (ASPĮ vadovas) inicijuoja ESVP taikymą, ESVG ir kitų grupių bei darbuotojų sušaukimą, atsako už priimtus sprendimus ir jų vykdymą;

28.2. ASPĮ ESVG rengia ir priima veiklos ir ryšių koordinavimo grupei bei visam ASPĮ personalui privalomus vykdyti sprendimus, kuriuos įsakymais tvirtina ASPĮ vadovas (jo nesant – ASPĮ vadovo įgaliotas pavaduotojas (valdymo grupės narys). Įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų atvejais ASPĮ vadovo (jo įgalioto asmens) įsakymai (žodžiu ar raštu) vykdomi nedelsiant;

28.3. asmuo, atsakingas už civilinę saugą (ESVG koordinatorius), atsako už ASPĮ specialių paramos (techninės pagalbos) grupių veiklą;

28.4. ASPĮ vadovo pavaduotojas gydymo reikalams atsako už ASPĮ gydomojo profilio padalinių bei specializuotų asmens sveikatos priežiūros grupių veiklą;

28.5. ASPĮ vadovo pavaduotojas administracijos ir ūkio reikalams koordinuoja ASPĮ ūkinių padalinių veiklą ir už ją atsako;

28.6. ASPĮ vadovo pavaduotojas slaugai atsako už pacientų slaugos organizavimą;

28.7. kiti ASPĮ vadovo pavaduotojai atsako už jiems pavestų sričių veiklos organizavimą;

28.8. ASPĮ ligoninės vaistinės vadovas (arba atsakingas asmuo) atsako už ASPĮ padalinių operatyvų aprūpinimą reikiamais vaistiniais preparatais ir medicinos priemonėmis, jų rezervo sudarymą.

29ESVP turi būti ASPĮ ESVG narių (vadovo, koordinatoriaus, vadovo pavaduotojų ir kt.) ir kitų grupių, nurodytų Rekomendacijų 23.2 papunktyje, veiksmų kortelės:

29.1. veiksmų įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų atvejais sekos (algoritmas) kortelė;

29.2. laiko, reikalingo užduotims (veiksmams) atlikti, kortelė.

 

VIII SKYRIUS

KEITIMASIS INFORMACIJA ĮVYKIŲ, EKSTREMALIŲJŲ ĮVYKIŲ AR EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ ATVEJAIS

 

30ESVP turi būti darbuotojų, atsakingų už informacijos apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją teikimą, priėmimą ir perdavimą bei skubių veiksmų organizavimą darbo ir poilsio laiku, sąrašas (pagal Rekomendacijų 3 priedą).

31ESVP turi būti numatyta, kad:

31.1. patikima laikoma oficialių pareigūnų – policijos, priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo tarnybos, GMP tarnybos, ekstremalių situacijų operacijų centro, savivaldybių institucijų – pateikta informacija. Informacija, gauta iš kitų asmenų, turi būti tikrinama;

31.2. asmuo, gavęs informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, privalo užrašyti ją perdavusio asmens vardą, pavardę, pareigas, darbovietę, telefoną ir informacijos gavimo laiką. Kilus abejonių, būtina nedelsiant patikrinti, ar informacija teisinga;

31.3. informacijos apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją teikimas SAM ESSC, kitoms įgaliotoms institucijoms vykdomas vadovaujantis Keitimosi informacija apie ekstremaliąsias situacijas, ekstremaliuosius įvykius ir kitus riziką gyventojų sveikatai ir gyvybei keliančius įvykius tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. liepos 23 d. įsakymu Nr. V-657 „Dėl Keitimosi informacija apie ekstremaliąsias situacijas, ekstremaliuosius įvykius ir kitus riziką gyventojų sveikatai ir gyvybei keliančius įvykius tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

IX SKYRIUS

ASPĮ DARBUOTOJŲ INFORMAVIMAS ĮVYKIŲ, EKSTREMALIŲJŲ ĮVYKIŲ AR EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ ATVEJAIS

 

32.  Galimų pavojų, kurių rizikos lygis po atliktos galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizės nustatytas kaip didelis arba labai didelis (sukeltų cheminių, biologinių veiksnių, branduolinių ar radiologinių avarijų bei teroristinių išpuolių), atvejais turi būti sušaukti ASPĮ ESVG nariai ir kiti darbuotojai.

33ESVP turi būti numatyta:

33.1. ESVG narių sušaukimo schema;

33.2. darbuotojų sušaukimo schema;

33.3. už sušaukimą atsakingi asmenys;

33.4. laikas, per kurį privalo susirinkti ESVG nariai ir darbuotojai darbo ir ne darbo valandomis.

34ESVP turi būti aprašyta, kaip skelbiamas ir perduodamas pavojaus signalas, gavus pranešimą apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją. ESVP turi būti nurodyti:

34.1. asmenys, turintys teisę skelbti pavojaus signalą (ASPĮ vadovas, jį pavaduojantis asmuo, ASPĮ vadovo įgaliotas asmuo);

34.2. perspėjimo būdas (žodžiu, telefonu, per pasiuntinį, civilinės saugos signalais, vietiniais signalais, kt.);

34.3. civilinės saugos signalai: įspėjamasis garsinis signalas „Dėmesio visiems“ ir įspėjamieji, balsu skelbiami signalai „Cheminis pavojus“, „Radiacinis pavojus“, „Katastrofinis užtvindymas“, „Potvynio pavojus“, „Uragano pavojus“, „Oro pavojus“ ir „Perspėjimo sistemos patikrinimas“.

35ESVP turi būti nurodyta, kad:

35.1. kasdienės parengties sąlygomis ASPĮ personalas dirba įprastose darbo vietose ir vykdo kasdienes užduotis;

35.2. išgirdę pavojaus signalą, visi darbuotojai turi nedelsdami grįžti į savo darbo vietas (padaliniuose). Padalinio vadovas, gavęs aukštesnio vadovo nurodymą, apie jį informuoja savo pavaldinius;

35.3. sveikatos priežiūrai įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų atvejais teikti personalo gali neužtekti, todėl ESVP būtina aprašyti, kaip operatyviai sukviesti darbuotojus (esančius ir nesančius darbe) į tas vietas, kuriose planuojamas didžiausias sveikatos priežiūros poreikis.

36ESVG narių ir kitų ASPĮ darbuotojų sušaukimo schemose turi būti:

36.1. darbuotojų duomenys: vardai, pavardės, pareigos, telefonai (darbo, mobilieji) ir namų adresai;

36.2. numatytas darbuotojų atvykimo (atvežimo) į ASPĮ būdas (transporto priemonė, vairuotojas ir kt.);

36.3. numatytas laikas, per kurį personalas bus mobilizuotas ir padalinys bei ASPĮ galės veikti visiškos parengties sąlygomis.

 

X SKYRIUS

RYŠYS SU KITAIS CIVILINĖS SAUGOS SISTEMOS SUBJEKTAIS

 

37ESVP turi būti numatyta:

37.1. informacijos apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją perdavimo specialiosioms tarnyboms, valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms (priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo tarnybai, policijai, savivaldybės Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrui bei SAM Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrui, SAM ESSC, Radiacinės saugos centrui, Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui prie Sveikatos apsaugos ministerijos bei kitoms institucijoms ir įstaigoms) schema;

37.2. specialiųjų ir kitų tarnybų sąrašas (kontaktai), vadovų ir atsakingų už informacijos priėmimą ir perdavimą asmenų vardai, pavardės ir telefonai);

37.3. informacijos teikimo nukentėjusiųjų artimiesiems, žiniasklaidai ir kitoms visuomenės informavimo priemonėms tvarka (įgalioti teikti informaciją asmenys, informacijos teikimo būdai, periodiškumas, kt.).

 

XI SKYRIUS

NUKENTĖJUSIŲJŲ PRIĖMIMAS, RŪŠIAVIMAS, SKUBIOS MEDICINOS PAGALBOS TEIKIMAS, REGISTRAVIMAS, TRANSPORTAVIMAS

 

38.  Vadovaujantis Nukentėjusiųjų (pacientų) rūšiavimo įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų atvejais tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. gegužės 16 d. įsakymu Nr. V-523 „Dėl Nukentėjusiųjų (pacientų) rūšiavimo įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų atvejais tvarkos aprašo patvirtinimo“, ESVP turi būti numatyta:

38.1. nukentėjusiųjų priėmimo vieta ir alternatyvi vieta dideliam kiekiui nukentėjusiųjų priimti (saugi, patogi privažiuoti ir dirbti personalui, kurioje būtų galima priimti, rūšiuoti ir nukreipti į ASPĮ skyrius ir (ar) kitas ASPĮ didelį kiekį nukentėjusiųjų);

38.2. atrankinio ir detaliojo rūšiavimo algoritmai (suaugusiųjų ir vaikų);

38.3. rūšiavimo kortelės ir rūšiavimo rinkiniai, kurių pakaktų atlikti bent 100 nukentėjusiųjų rūšiavimą, o ASPĮ, esančiose gyvenamosiose vietovėse, kuriose yra objektų, kuriuose gali vykti masiniai renginiai, – tiek, kad jų pakaktų atlikti bent 200 nukentėjusiųjų rūšiavimą;

38.4. nukentėjusiųjų registracija (registracijos forma, personalas);

38.5. nukentėjusiųjų izoliavimas priėmimo-skubiosios pagalbos skyriuje;

38.6. pagalbos mastas (minimali būtinoji medicinos pagalba priėmimo-skubiosios pagalbos skyriuje nukentėjusiojo būklei palaikyti, iki jis pateks į ligoninės skyrių);

38.7. nukentėjusiųjų siuntimo į kitas ASPĮ tvarka:

38.7.1. kai reikalinga specializuota sveikatos priežiūra, kurios ASPĮ negali suteikti;

38.7.2. kai ASPĮ nepajėgi užtikrinti būtinosios medicinos pagalbos teikimo dideliam kiekiui nukentėjusiųjų;

38.8. ASPĮ, į kurias planuojama vežti nukentėjusiuosius, sąrašas (ASPĮ pavadinimas, adresas, telefonas);

38.9. transporto priemonės (turimos ASPĮ ir (ar) pasitelkiamos pagal sutartis iš savivaldybės teritorijoje esančių transporto įmonių, kitų ūkio subjektų);

38.10.  medicinos pagalba vežamiems į kitas ASPĮ nukentėjusiems asmenims (lydintysis medicinos personalas, vaistiniai preparatai ir medicinos priemonės);

38.11.  AAP (pagal Rekomendacijų 20.1 papunktį);

38.12.  personalas:

38.12.1. nukentėjusiesiems rūšiuoti (darbuotojų sąrašas, iškvietimo tvarka);

38.12.2. skubiajai medicinos pagalbai teikti (darbuotojų sąrašas, iškvietimo tvarka);

38.12.3. nukentėjusiesiems registruoti (darbuotojų sąrašas, iškvietimo tvarka);

38.12.4. nukentėjusiesiems išvežioti (darbuotojų sąrašas, iškvietimo tvarka).

 

XII SKYRIUS

ASPĮ PASIRENGIMAS TEIKTI BŪTINĄJĄ MEDICINOS PAGALBĄ ekstremaliųjų

SITUACIJŲ, SUKELTŲ CHEMINIŲ, BIOLOGINIŲ VEIKSNIŲ, BRANDUOLINIŲ AR RADIOLOGINIŲ AVARIJŲ ATVEJAIS

 

39ESVP atskiruose skyriuose turi būti aprašyti ASPĮ personalo veiksmai ekstremaliųjų situacijų, sukeltų cheminių, biologinių veiksnių, branduolinių ar radiologinių avarijų atvejais, įvertinti turimi ištekliai ir numatyta:

39.1. atskiras ASPĮ įėjimas, skirtas užterštiems pacientams priimti;

39.2. atskira stovėjimo vieta iš cheminėmis ar radiologinėmis medžiagomis užterštos zonos atvykusiam GMP transportui;

39.3. speciali medicininė įranga (pvz., dirbtinės plaučių ventiliacijos aparatai, barokameros ir kt.);

39.4. personalo ir pacientų AAP (pagal Rekomendacijų 20.1 papunktį);

39.5. matavimo prietaisai (pvz., skaitmeniniai dozimetrai, dozės galios matavimo prietaisai, paviršinės taršos matavimo prietaisai ir kt.);

39.6. priemonės, reikalingos patalpoms paruošti (plastikinė plėvelė (grindims ir prietaisams uždengti), lipni juosta ir pan.);

39.7. reikiamos specialistų, konsultantų grupės, jų sąrašai ir iškvietimo iš kitų ASPĮ ir (ar) institucijų tvarka;

39.8. pacientų izoliavimas (izoliatoriaus vieta ASPĮ, aprūpinimas priemonėmis, personalas, jam skirtos AAP);

39.9. asmenų, kuriems taikomas karantinas, pervežimas;

39.10.  ėminių ėmimo, transportavimo ir ištyrimo cheminio bei radiacinio pavojaus ir pavojingų užkrečiamųjų ligų atvejais tvarka;

39.11.  nukentėjusiųjų dekontaminacija (užterštųjų cheminėmis, radioaktyviosiomis medžiagomis pacientų surinkimo vieta bei priemonės dekontaminacijai atlikti, talpyklos dekontaminacijai naudotam vandeniui surinkti; maišai užterštiems drabužiams bei daiktams laikinai saugoti, dekontaminaciją atliekantis personalas, jo AAP ir kt.);

39.12.  patalpų, drabužių, skalbinių, apyvokos daiktų, medicinos įrangos ir GMP automobilių dekontaminacija;

39.13.  medicinos personalas ir jo paskirstymas (skyriuose, izoliatoriuose, laboratorijose ir kt.);

39.14.  specialūs vaistiniai preparatai (antibiotikai, priešnuodžiai, stabiliojo jodo preparatai, vakcinos, serumai ir kt.);

39.15.  pagalbos teikimo apimtis (pagal Rekomendacijų 19 punktą).

 

XIII SKYRIUS

EVAKAVIMAS IŠ ASPĮ ĮVYKIŲ, EKSTREMALIŲJŲ ĮVYKIŲ AR EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ ATVEJAIS

 

40.  Evakavimas iš ASPĮ vykdomas vadovaujantis Gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. spalio 20 d. nutarimu Nr. 1502 „Dėl Gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. ASPĮ, suderinusi su savivaldybe, ESVP numato:

40.1. vidinės evakuacijos principus (schemas);

40.2. atsakingus evakuacijos vykdytojus;

40.3. planuojamą evakavimo vietą (ASPĮ teritorijoje, savo savivaldybės teritorijoje ar kitos (gretimos ar negretimos) savivaldybės teritorijoje, priklausomai nuo įvykio, ekstremalaus įvykio ar ekstremaliosios situacijos sukelto pavojaus pobūdžio bei masto);

40.4. transporto priemones (turimas ASPĮ ir (ar) pasitelkiamas pagal sutartis iš savivaldybės teritorijoje esančių transporto įmonių, kitų ūkio subjektų);

40.5. medicinos pagalbą evakuojamiems pacientams (lydintysis medicinos personalas, vaistiniai preparatai ir medicinos priemonės). 

 

XIV SKYRIUS

PSICHOLOGINĖS IR SOCIALINĖS PAGALBOS NUKENTĖJUSIEsieMS IR ASPĮ PERSONALUI PLANAVIMAS

 

41Didelio masto įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų atvejais kyla psichologinė įtampa, kuri trukdo ne tik nukentėjusiesiems, jų artimiesiems, bet ir ASPĮ personalui, teikiančiam medicinos pagalbą, todėl ESVP turi būti numatyta psichologinė ir socialinė pagalba:

41.1. psichologinės ir socialinės pagalbos teikėjai (psichologai, psichiatrai, socialiniai darbuotojai, visuomeninių organizacijų bei religinių bendruomenių atstovai), jų iškvietimo tvarka, sąrašas;

41.2. vieta, kur bus teikiama psichologinė ir socialinė pagalba;

41.3. psichologinio šoko ištiktų ir agresyvių asmenų izoliavimo vieta.

 

XV SKYRIUS

ASPĮ PERSONALO PARENGIMAS VEIKLAI ĮVYKIŲ, EKSTREMALIŲJŲ ĮVYKIŲ AR EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ METU

 

42ASPĮ personalo parengimas veiklai įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų metu vykdomas pagal ASPĮ personalo mokymo planus bei ASPĮ kalendorinį veiksmų planą.

43ASPĮ personalas turi būti apmokytas:

43.1. saugiai dirbti su potencialiai pavojingais įrenginiais;

43.2. pasirengti galimiems įvykiams, ekstremaliesiems įvykiams ar ekstremaliosioms situacijoms bei veikti gresiant ar susidarius įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliajai situacijai;

43.3. naudotis civilinės saugos priemonėmis (darbuotojų perspėjimo ir informavimo sistemos priemonėmis, civilinės saugos signalais, individualiosiomis apsaugos priemonėmis, kolektyvinės apsaugos priemonėmis ir kt.);

43.4. suteikti pirmąją pagalbą nukentėjusiesiems.

44ASPĮ personalui turi būti sudarytos sąlygos kelti kvalifikaciją civilinės saugos ir pirmosios pagalbos teikimo srityse.

45ASPĮ turi rengti mokymus ir pratybas pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. birželio 7 d. nutarimą Nr. 718 „Dėl Civilinės saugos mokymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugsėjo 8 d. nutarimą Nr. 1295 „Dėl Civilinės saugos pratybų organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

XVI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46.  Rengiant ESVP pagal Rekomendacijų VI, VII, XI skyrių reikalavimus, rekomenduojama vadovautis metodikomis, kaip veikti sveikatos priežiūros įstaigoms ekstremaliųjų sveikatai situacijų atvejais, kurios parengtos pagal Medicininės pagalbos organizavimo didelio masto nelaimingų atsitikimų metu (angl. Major Incident Medical Management and Support) tarptautinio pasirengimo ir pagalbos teikimo standartą (https://www.essc.sam.lt/lt/metodikos-ess-atvejais_125.html).

47.  Kiekvienas ASPĮ darbuotojas turi būti susipažinęs su ESVP ar jo dalimi pagal veiklos sritį (supažindina asmuo, atsakingas už civilinę saugą), privalo žinoti ir vykdyti savo pareigas įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų metu. ESVP veiksmingumas įvertinamas civilinės saugos pratybų metu.

48.  ESVP laikomas ASPĮ vadovo kabinete, jo kopijas turi turėti ASPĮ ESVG nariai bei atitinkami ASPĮ padaliniai.

 

_______________

 

Asmens sveikatos priežiūros įstaigos

ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo rekomendacijų

1 priedas

 

 

(Asmens sveikatos priežiūros įstaigos ekstremaliųjų situacijų valdymo plano formos pavyzdys)

 

 

 

 

PATVIRTINTA

________________________________

(ASPĮ pavadinimas)

direktoriaus 20__ m. _____________ d. įsakymu Nr. _____

 

 

(asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) pavadinimas)

ekstremaliųJŲ situacijų valdymo planas

(ASPĮ adresas)

 

Parengė

____________________________

(atsakingo asmens pareigos, vardas, pavardė, telefonas, el. paštas)

 

TURINYS

 

Eil. Nr.

Ekstremaliųjų situacijų valdymo plano struktūrinės dalies pavadinimas

Puslapio Nr.

1.

 

 

2.*

 

 

 

* PASTABA. Įrašoma tiek eilučių, kiek reikia.

 

EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ VALDYMO PLANO DERINIMO LAPAS

 

Eil.

Nr.

Derinanti institucija

Data

Atsakingo asmens pareigos, vardas, pavardė, parašas arba derinimo rašto data ir numeris

1.

 

 

 

2.*

 

 

 

 

* PASTABA. Įrašoma tiek eilučių, kiek reikia.

 

EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ VALDYMO PLANO TIKSLINIMŲ IR ATNAUJINIMŲ LAPAS

 

Eil. Nr.

Kas patikslinta / atnaujinta

Data

Atsakingo asmens pareigos, vardas, pavardė, parašas

1.

 

 

 

2.*

 

 

 

 

* PASTABA. Įrašoma tiek eilučių, kiek reikia.

EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ VALDYMO PLANO KOPIJŲ SKIRSTYMO LAPAS

 

Eil. Nr.

Kam pateikta

Pateikimo būdas*

Data

Atsakingo asmens pareigos, vardas, pavardė, parašas

1.

 

 

 

 

2.**

 

 

 

 

 

PASTABOS:

* Popierinė ar skaitmeninė.

** Įrašoma tiek eilučių, kiek reikia.

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  ____________________ ekstremaliųjų situacijų valdymo planas (toliau – ESVP) patvirtintas ____________________ 20__ m. ___________ d. įsakymu Nr. ________ „Dėl ____________________ ekstremaliųjų situacijų valdymo plano patvirtinimo“.

2.  ESVP patikslintas ______ metais. Atnaujinta bei ASPĮ vadovo patvirtinta ESVP kopija teikiama Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centrui (toliau – SAM ESSC) pagal Informacijos apie sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą veiklai ekstremaliųjų situacijų atvejais teikimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. V-1110 „Dėl Informacijos apie sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą veiklai ekstremaliųjų situacijų atvejais teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3.  ...

 

Įrašomi ESVP tikslai ir uždaviniai, ASPĮ trumpas apibūdinimas, veiklos pobūdis, ASPĮ kontaktiniai duomenys (adresas, telefonas, el. paštas ir kt.), struktūrinių padalinių (GMP pastočių, ASPĮ filialų) sąrašas ir kontaktiniai duomenys, greitosios medicinos pagalbos dispečerinės tarnybos telefono numeris ir t. t. Pateikiama informacija vadovaujantis Rekomendacijų I, II, III skyriais.

 

II SKYRIUS

VIDINIAI IR IŠORINIAI RIZIKOS VEIKSNIAI BEI GALIMAS JŲ POVEIKIS

 

Vadovaujamasi Rekomendacijų IV skyriumi. Atlikta galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizė gali būti pateikiama prieduose, pateikiant nuorodą ASPĮ Ekstremaliųjų situacijų valdymo plane.

 

III SKYRIUS

STRUKTŪRINIŲ PADALINIŲ VEIKLOS ORGANIZAVIMAS ir IŠTEKLIAI ASPĮ VEIKLAI UŽTIKRINTI

 

Vadovaujamasi Rekomendacijų V ir VI skyriais. Siūloma struktūrinių padalinių veiklos organizavimą aprašyti atskirai, o informaciją apie struktūrinių padalinių išteklius pateikti lentelėje, kurios pavyzdys pateiktas toliau.

 

1 lentelė. Duomenys apie struktūrinių padalinių išteklius

 

 

Esamas įprastomis sąlygomis

Galima įrengti papildomai

1. Bendras ASPĮ lovų skaičius

 

 

2. Lovų skaičius struktūriniuose padaliniuose:

2.1. Priėmimo-skubiosios pagalbos skyriuje

 

 

2.2. Vidaus ligų skyriuje

 

 

2.3. Chirurgijos skyriuje

 

 

2.4. Reanimacijos skyriuje

 

 

2.5. ...

 

 

3. Naudojamų operacinių / operacinių stalų skaičius

 

4.         Rezervinių operacinių / operacinių stalų skaičius

 

5.         ASPĮ naudojamų dirbtinės plaučių ventiliacijos aparatų skaičius

 

6.         ASPĮ rezervinių dirbtinės plaučių ventiliacijos aparatų skaičius

 

7.         Jonizuojančiosios spinduliuotės matuoklių skaičius

 

8.         Bendras dirbančių fizinių asmenų skaičius

 

9.         Fizinių asmenų skaičius pagal struktūrinius padalinius:

9.1. Vidaus ligų skyriuje

 

9.2. Chirurgijos skyriuje

 

9.3. Reanimacijos skyriuje

 

9.4. ...

 

10. Bendras greitosios medicinos pagalbos paslaugas teikiančių specialistų skaičius

 

11. Brigadų tipai:

11.1. Pradinio gyvybės palaikymo

 

11.2. Pažangaus gyvybės palaikymo

 

12. Nuolat naudojamos greitosios medicinos pagalbos transporto priemonės:

12.1.

 

12.2.

 

12.3. ...

 

13. Rezervinės greitosios medicinos pagalbos transporto priemonės:

13.1.

 

13.2.

 

13.3. ...

 

14. Kita aktuali informacija *

 

* PASTABA. Įrašoma tiek eilučių, kiek reikia.

 

IV SKYRIUS

ĮVYKIŲ, EKSTREMALIŲJŲ ĮVYKIŲ AR EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ VALDYMas IR VEIKSMŲ KOORDINAVIMas

 

Vadovaujamasi Rekomendacijų VII skyriumi. ASPĮ Ekstremalių situacijų valdymo grupės (toliau – ESVG) ir kitų grupių narių sąrašai su kontaktiniais duomenimis, ESVG bei kitų grupių narių veiksmų įvykių, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų atvejais seka (algoritmas) ir kt. gali būti pateikiami prieduose, pateikiant nuorodą ASPĮ Ekstremaliųjų situacijų valdymo plane.

Rekomenduojama parengti ESVG vadovo veiksmų kortelę, ESVG kiekvieno nario veiksmų kortelę, kitų grupių vadovų ir narių veiksmų korteles. Daugiau informacijos galima rasti metodikose, kaip veikti sveikatos priežiūros įstaigoms ekstremalių sveikatai situacijų atvejais, kurios parengtos pagal  Medicininės pagalbos organizavimo didelio masto nelaimingų atsitikimų metu (angl. Major Incident Medical Management and Support) tarptautinio pasirengimo ir pagalbos teikimo standartą (https://www.essc.sam.lt/lt/metodikos-ess-atvejais_125.html).

 

 

 

V SKYRIUS

KEITIMASIS INFORMACIJA ĮVYKIŲ, EKSTREMALIŲJŲ ĮVYKIŲ AR EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ ATVEJAIS

 

Vadovaujamasi Rekomendacijų VIII skyriumi. Darbuotojų, atsakingų už informacijos apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją teikimą, priėmimą ir perdavimą bei skubių veiksmų organizavimą darbo ir poilsio laiku, sąrašai gali būti pateikiami prieduose, pateikiant nuorodą ASPĮ Ekstremaliųjų situacijų valdymo plane.

 

VI SKYRIUS

ASPĮ DARBUOTOJŲ INFORMAVIMAS ĮVYKIŲ, EKSTREMALIŲJŲ ĮVYKIŲ AR EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ ATVEJAIS

 

Vadovaujamasi Rekomendacijų IX skyriumi. ESVG narių sušaukimo schema, darbuotojų sušaukimo schema ir kt. gali būti pateikiami prieduose, pateikiant nuorodą ASPĮ Ekstremaliųjų situacijų valdymo plane.

 

VII SKYRIUS

RYŠYS SU KITAIS CIVILINĖS SAUGOS SISTEMOS SUBJEKTAIS

 

Vadovaujamasi Rekomendacijų X skyriumi. Schema (-os) ir tarnybų sąrašas (-ai) gali būti pateikiami prieduose, pateikiant nuorodą ASPĮ Ekstremaliųjų situacijų valdymo plane.

 

VIII SKYRIUS

NUKENTĖJUSIŲJŲ PRIĖMIMAS, RŪŠIAVIMAS, SKUBIOS MEDICINOS PAGALBOS TEIKIMAS, REGISTRAVIMAS, TRANSPORTAVIMAS

 

Vadovaujamasi Rekomendacijų XI skyriumi. Atrankinio ir detaliojo rūšiavimo algoritmai, nukentėjusiųjų registracijos forma, ASPĮ, į kurias planuojama vežti nukentėjusiuosius, sąrašas (-ai), darbuotojų, turinčių tam tikras funkcijas, sąrašas (-ai) ir kt. gali būti pateikiami prieduose, pateikiant nuorodą ASPĮ Ekstremaliųjų situacijų valdymo plane.

 

IX SKYRIUS

ASPĮ PASIRENGIMAS TEIKTI MEDICINOS PAGALBĄ ekstremaliųjų

SITUACIJŲ, SUKELTŲ CHEMINIŲ, BIOLOGINIŲ VEIKSNIŲ, BRANDUOLINIŲ AR RADIOLOGINIŲ AVARIJŲ ATVEJAIS

 

Vadovaujamasi Rekomendacijų XII skyriumi. Specialistų, konsultantų sąrašas (-ai), specialios medicininės įrangos, vaistinių preparatų ar asmeninių apsaugos priemonių sąrašas (-ai) gali būti pateikiami prieduose, pateikiant nuorodą ASPĮ Ekstremaliųjų situacijų valdymo plane.

 

X SKYRIUS

EVAKAVIMAS IŠ ASPĮ ĮVYKIŲ, EKSTREMALIŲJŲ ĮVYKIŲ AR EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ ATVEJAIS

 

Vadovaujamasi Rekomendacijų XIII skyriumi. Vidinės evakuacijos schemos gali būti pateikiamos prieduose, pateikiant nuorodą ASPĮ Ekstremaliųjų situacijų valdymo plane.

 

XI SKYRIUS

PSICHOLOGINĖS IR SOCIALINĖS PAGALBOS NUKENTĖJUSIEsieMS IR ASPĮ PERSONALUI PLANAVIMAS

 

Vadovaujamasi Rekomendacijų XIV skyriumi. Psichologinės ir socialinės pagalbos teikėjų sąrašas (-ai) gali būti pateikiamas (-i) prieduose, pateikiant nuorodą ASPĮ Ekstremaliųjų situacijų valdymo plane.

 

XII SKYRIUS

ASPĮ PERSONALO PARENGIMAS VEIKLAI ĮVYKIŲ, EKSTREMALIŲJŲ ĮVYKIŲ AR EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ METU

 

Vadovaujamasi Rekomendacijų XV skyriumi. Nurodomos civilinės saugos ir kitos pratybos, skubiosios medicinos pagalbos mokymai per pastaruosius 5 metus. Siūloma šią informaciją pateikti lentelėse, kurių pavyzdys pateiktas toliau. ASPĮ personalo mokymo planas, ASPĮ kalendorinis veiksmų planas, informacija apie civilinės saugos ir kitas pratybas bei skubiosios medicinos pagalbos mokymus gali būti pateikiami prieduose, pateikiant nuorodą ASPĮ Ekstremaliųjų situacijų valdymo plane.

 

2 lentelė. Civilinės saugos pratybos ir mokymai.

 

Eil. Nr.

Civilinės saugos pratybų ir mokymų pavadinimas

Organizatorius

Darbuotojų, dalyvavusių mokymuose, skaičius

20..

metai

20.. metai

20.. metai

20.. metai

20.. metai

1.

 

 

 

 

 

 

 

2.*

 

 

 

 

 

 

 

* PASTABA. Įrašoma tiek eilučių, kiek reikia.

 

3 lentelė. Skubiosios medicinos pagalbos mokymai.

 

Eil. Nr.

Skubiosios medicinos pagalbos mokymų pavadinimas

Organizatorius

Darbuotojų, dalyvavusių mokymuose, skaičius

20..

metai

20.. metai

20.. metai

20.. metai

20.. metai

1.

 

 

 

 

 

 

 

2.*

 

 

 

 

 

 

 

* PASTABA. Įrašoma tiek eilučių, kiek reikia.

 

 

EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ VALDYMO PLANO PRIEDAI

 

ESVP prieduose pateikiami galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizė, sąrašai, schemos, algoritmai ir kt.

_________________

 

Asmens sveikatos priežiūros įstaigos ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo rekomendacijų

2 priedas

 

 

 

ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ VALDYMO GRUPĖ

 

 

Vardas, pavardė

Pareigos

asmens sveikatos priežiūros įstaigoje

Pareigos ekstremaliųjų situacijų valdymo grupėje

Telefonas

Elektroninio pašto adresas

Namų adresas

darbo

mobilusis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

______________

 

Asmens sveikatos priežiūros įstaigos ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo rekomendacijų

3 priedas

 

 

 

DARBUOTOJŲ, ATSAKINGŲ UŽ INFORMACIJOS APIE ĮVYKĮ, EKSTREMALŲJĮ ĮVYKĮ AR EKSTREMALIĄJĄ SITUACIJĄ TEIKIMĄ, PRIĖMIMĄ IR PERDAVIMĄ BEI SKUBIŲ VEIKSMŲ ORGANIZAVIMĄ DARBO IR POILSIO LAIKU, SĄRAŠAS

 

 

Asmens sveikatos priežiūros įstaiga

Vardas, pavardė

Pareigos

Namų adresas

Telefonas

Elektroninio pašto adresas

darbo

mobilusis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

______________