TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ EVAKAVIMO IR PRIĖMIMO KOMISIJOS SUDĖTIES IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. kovo 31 d. Nr. 5-290

Tauragė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalimi, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 14 ir 30 straipsniais, Gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. spalio 20 d. nutarimu Nr. 1502 „Dėl gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. S u d a r a u:

1.1. Tauragės rajono savivaldybės Gyventojų evakavimo ir priėmimo komisiją (toliau - GEPK):

1.1.1. Tomas Raulinavičius –  Tauragės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas (GEPK pirmininkas);

1.1.2. Jūratė Veisienė– Tauragės rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vedėja (GEPK pirmininko pavaduotoja);

1.1.3. Ligita Rimkuvienė – Tauragės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėja;

1.1.4. Rima Marozienė – Tauragės rajono savivaldybės administracijos Bendrojo ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėja;      

1.1.5. Ona Bartulienė –  Tauragės rajono savivaldybės administracijos Centralizuotos buhalterijos skyriaus vedėja;

1.1.6. Danutė Naujokienė –  Tauragės rajono savivaldybės administracijos Kultūros skyriaus vedėja;

1.1.7. Žilvinas Majus – Tauragės rajono savivaldybės administracijos Tauragės miesto seniūnijos seniūnas;

1.1.8. Mindaugas Černeckas –  Tauragės rajono savivaldybės administracijos Tauragės seniūnijos seniūno pavaduotojas;

1.1.9. Mindaugas Giačas –  Tauragės rajono savivaldybės administracijos Lauksargių seniūnijos seniūnas;

1.1.10. Rima Šimkienė –  Tauragės rajono savivaldybės administracijos Gaurės seniūnijos seniūno pavaduotoja;

1.1.11. Kristina Kiršė –  Tauragės rajono savivaldybės administracijos Batakių seniūnijos seniūno pavaduotoja;

1.1.12. Egidijus Jurgilas –  Tauragės rajono savivaldybės administracijos Mažonų seniūnijos seniūnas;

1.1.13. Dalia Milašienė – Tauragės rajono savivaldybės administracijos Skaudvilės seniūnijos seniūno pavaduotoja;

1.1.14. Rita Narbutienė –  Tauragės rajono savivaldybės administracijos Žygaičių seniūnijos seniūno pavaduotoja;

1.1.15. Žydrūnas Pūdžiuvis – Tauragės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos vyriausiasis specialistas;

1.1.16. Vygandas Mylimas – Tauragės apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininko pavaduotojas.

1.2. Gyventojų surinkimo punktą (toliau - GSP):

1.2.1. Jolanta Eičaitė – VšĮ Tauragės rajono pirminės sveikatos priežiūros centro direktoriaus pavaduotoja (GSP vadovas);

1.2.2. Aušra Juciuvienė – UAB Tauragės autobusų parko administratorė;

1.2.3. Edita Aurilienė –  Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Tauragės  skyriaus vedėja;

1.2.4. Audrius Rupšys – Tauragės apskrities vyriausiojo policijos komisariato Reagavimo skyriaus viršininkas;

1.2.5. Sigita Kiupelienė – Tauragės rajono savivaldybės administracijos Bendrojo ir civilinės metrikacijos skyriaus  specialistė;

1.2.6. Agnė Jurkauskė – Tauragės rajono savivaldybės administracijos Juridinio ir personalo  skyriaus specialistė.

1.3. Tarpinį gyventojų evakavimo punktą (toliau - TGEP):

1.3.1. Laura Vanagaitė – Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Tauragės departamento Visuomenės sveikatos saugos skyriaus vedėja (TGEP vadovas);

1.3.2. Nedas Budginas  –  UAB Tauragės butų ūkis direktoriaus pavaduotojas;

1.3.3. Gintarė Varkalienė –   Tauragės rajono savivaldybės administracijos Bendrojo ir civilinės metrikacijos skyriaus vyriausioji specialistė;

1.3.4. Reinoldas Volbikas – Tauragės rajono savivaldybės administracijos Kaimo reikalų skyriaus vyriausiasis specialistas;

1.3.5. Andrius Laucius – Tauragės rajono savivaldybės administracijos Plėtros, investicijų ir turto valdymo skyriaus specialistas.

1.4. Gyventojų priėmimo punktą (toliau - GPP):

1.4..1. Jolanta Paulauskytė-Juškienė – Tauragės šeimos gerovės centro direktoriaus pavaduotoja (GPP vadovas);

1.4.2. Algimantas Vaišnoras – VšĮ Tauragės ligoninės statybos inžinierius;

1.4.3. Karolina Kisnėrienė – Tauragės rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė;

1.4.4. Egidijus Montvilas – Tauragės rajono savivaldybės administracijos Statybos skyriaus vyriausiasis specialistas;

1.4.5. Julija Paltanavičiūtė – Tauragės rajono savivaldybės administracijos Centralizuotos buhalterijos buhalterė;

2. T v i r t i n u Tauragės rajono savivaldybės gyventojų evakavimo ir priėmimo komisijos nuostatus (pridedama).

3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Tauragės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. kovo 26 d. įsakymą Nr. 5-197 „Dėl Tauragės rajono savivaldybės gyventojų evakavimo ir priėmimo komisijos sudėties ir nuostatų patvirtinimo“.

4. N u r o d a u paskelbti šį įsakymą Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės

interneto svetainėje.

 

 

Administracijos direktorė Gintarė Rakauskienė

 

 

PATVIRTINTA

Tauragės rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2022 m.  kovo 31  d.

įsakymu Nr. 5-290

 

TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ EVAKAVIMO IR PRIĖMIMO KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Tauragės rajono savivaldybės gyventojų evakavimo ir priėmimo komisijos (toliau – Komisija) nuostatai reglamentuoja gyventojų evakavimo organizavimą gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai arba karo padėties metu.

2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais civilinę saugą reglamentuojančiais teisės aktais.

3. Komisiją sudaro ir jos nuostatus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

4. Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme ir Lietuvos Respublikos karo padėties įstatyme.

 

II. GYVENTOJŲ EVAKAVIMO IR PRIĖMIMO ORGANIZAVIMAS

 

5. Savivaldybės gyventojų evakavimo ir priėmimo komisija organizuoja:

5.1. gyventojų informavimą apie evakavimą;

5.2. eismo reguliavimą gyventojų evakavimo maršrutuose;

5.3. gyventojų priėmimą, stacionarių ar laikinų gyvenamųjų patalpų laikiną suteikimą ir gyvybiškai būtinų paslaugų – gyventojų aprūpinimą maistu, geriamuoju vandeniu, medikamentais, švariais drabužiais, pirmosios ir skubiosios medicinos pagalbos ir kitų gyvybiškai būtinų paslaugų (toliau – būtinosios paslaugos) – suteikimą;

5.4. gyventojų surinkimo punktų, tarpinių gyventojų evakavimo punktų ir gyventojų priėmimo punktų veiklos koordinavimą, evakuotinų gyventojų registravimą;

5.5. aprūpinimą transporto priemonėmis, reikalingomis gyventojams evakuoti;

5.6. transporto priemonių paskirstymą gyventojų surinkimo punktams, šių transporto priemonių ir (ar) pėsčiųjų kolonų palydą, apsaugą;

5.7. informacijos apie gyventojų evakavimą teikimą visuomenei ir su evakavimu susijusioms valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, ūkio subjektams ir kitoms įstaigoms;

5.8. pagalbinės technikos, būtinos sklandžiam judėjimui užtikrinti (sugedusioms transporto priemonėms patraukti nuo važiuojamosios kelio dalies, kurui papildyti ar kitos), telkimą gyventojų evakavimo maršrutuose;

5.9. kitų gyventojams evakuoti būtinų funkcijų atlikimą savo savivaldybės teritorijoje.

6. Gyventojų evakavimui organizuoti savivaldybėje įkuriami gyventojų surinkimo, tarpiniai gyventojų evakavimo ir gyventojų priėmimo punktai. Jų struktūra ir įkūrimo vietos numatytos savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane.

7. Gyventojų surinkimo punktų paskirtis – surinkti gyventojus ir organizuoti evakavimą. Tarpinių gyventojų evakavimo punktų paskirtis – registruoti atvykstančius gyventojus, tikrinti jų cheminį užterštumą, vykdyti dozimetrinę kontrolę ir siųsti gyventojus į gyventojų priėmimo punktus. Gyventojų priėmimo punktų paskirtis – pasitikti atvykstančius gyventojus, suskirstyti juos į grupes ir palydėti iki jiems laikinai suteiktų gyvenamųjų patalpų.

8. Atsižvelgdamas į ekstremaliosios situacijos ar kitų grėsmių sukeltą pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, galimą ekstremaliosios situacijos neigiamų padarinių plitimo kryptį, savivaldybės, iš kurios evakuojami gyventojai, administracijos direktorius, priėmęs sprendimą evakuoti gyventojus, nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 3 dienas, suderinęs su savivaldybių, per kurias ir į kurias bus evakuojami gyventojai, administracijų direktoriais, pasirenka gyventojų evakavimo maršrutą ir nustato, per kuriuos gyventojų surinkimo punktus, tarpinius gyventojų evakavimo punktus ir gyventojų priėmimo punktus bus evakuojami gyventojai.

9. Kai savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisija nustato, kad dėl ekstremaliosios situacijos pobūdžio nereikia cheminio ar kitokio užterštumo patikros, dozimetrinės kontrolės arba sanitarinio švarinimo, gyventojai iš gyvenamosios vietos (darbo vietos) tiesiogiai arba per gyventojų surinkimo punktus evakuojami iki gyventojų priėmimo punktų (laikinai suteiktų stacionarių ar laikinų gyvenamųjų patalpų) savivaldybės, iš kurios evakuojami gyventojai, transporto priemonėmis ir (ar) pasitelktomis transporto priemonėmis. Vaikų globos namuose gyvenantys vaikai, senelių globos namų ir neįgaliųjų socialinės globos namų gyventojai ir kitose socialinių paslaugų įstaigose socialines paslaugas gaunantys asmenys iš šių įstaigų evakuojami tiesiogiai iki gyventojų priėmimo punktų savivaldybės, iš kurios evakuojami gyventojai, transporto priemonėmis ir (ar) pasitelktomis transporto priemonėmis.

10. Kai savivaldybės ekstremaliųjų situacijų komisija nustato, kad dėl ekstremaliosios situacijos pobūdžio reikia cheminio ar kitokio užterštumo patikros, dozimetrinės kontrolės arba sanitarinio švarinimo, o įvedus karo padėtį karo komendantas, kurio veiklos teritorijoje veikia minėta komisija, nustato, kad cheminio ar kitokio užterštumo patikra, dozimetrinė kontrolė arba sanitarinis švarinimas būtini dėl karo veiksmų sukelto pavojaus gyventojų gyvybei ar sveikatai, gyventojai evakuojami taip:

10.1. iš gyvenamosios vietos (darbo vietos) tiesiogiai arba per gyventojų surinkimo punktus iki tarpinių gyventojų evakavimo punktų – savivaldybės, iš kurios evakuojami gyventojai, transporto priemonėmis ir (ar) pasitelktomis transporto priemonėmis; vaikų globos namuose gyvenantys vaikai, senelių globos namų ir neįgaliųjų socialinės globos namų gyventojai ir kitose socialinių paslaugų įstaigose socialines paslaugas gaunantys asmenys, taip pat asmenys, besigydantys stacionarinėse asmens sveikatos priežiūros įstaigose, kurių steigėja yra Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, iš šių įstaigų evakuojami šioms įstaigoms priklausančiomis transporto priemonėmis ir (ar) pasitelktomis transporto priemonėmis tiesiogiai iki tarpinių gyventojų evakavimo punktų;

10.2. nuo tarpinių gyventojų evakavimo punktų iki gyventojų priėmimo punktų, laikinai suteiktų stacionarių ar laikinų gyvenamųjų patalpų – savivaldybės, į kurią evakuojami gyventojai, transporto priemonėmis ir (ar) pasitelktomis transporto priemonėmis;

10.3. gyventojai, kurie evakuojasi savarankiškai, privalo vykti per tarpinius gyventojų evakavimo punktus.

11. Paskelbus evakavimo pradžią, savivaldybės, iš kurios evakuojami gyventojai, gyventojų evakavimo ir priėmimo komisija gyventojams, kurie turi galimybę evakuotis savarankiškai nuosavomis ar kitomis transporto priemonėmis arba pėsčiomis, per visuomenės informavimo priemones pateikia informaciją apie evakavimą, evakavimo maršrutus ir gyventojų surinkimo, tarpinius gyventojų evakavimo ir gyventojų priėmimo punktus.

12. Gyventojai, kurie evakuojasi nuosavomis transporto priemonėmis Nuostatų 10 punkte nurodytais atvejais, privalo vykti per tarpinius gyventojų evakavimo punktus.

13. Komisija gyventojų surinkimo punktuose organizuoja:

13.1. gyventojų ir transporto priemonių apskaitos tvarkymą;

13.2. gyventojų suskirstymą į grupes ir jų aprūpinimą transporto priemonėmis;

13.3. transporto priemonių kolonų sudarymą;

13.4. gyventojų įlaipinimą į savivaldybės transporto priemones.

14. Komisija tarpiniuose gyventojų evakavimo punktuose organizuoja:

14.1. atvykstančių gyventojų registravimą;

14.2. gyventojų užterštumo kontrolę;

14.3. gyventojų sanitarinį švarinimą;

14.4. transporto priemonių užterštumo kontrolę ir švarinimą;

14.5. gyventojų perlaipinimą iš transporto priemonių, vykusių per užterštą teritoriją, į švarias transporto priemones;

14.6. gyventojų ir transporto priemonių apskaitos tvarkymą.

15. Komisija gyventojų priėmimo punktuose organizuoja:

15.1. atvykstančių gyventojų priėmimą;

15.2. gyventojų suskirstymą į grupes;

15.3. gyventojų grupių pristatymą į jiems laikinai suteiktas gyvenamąsias patalpas;

15.4. gyventojų ir transporto priemonių apskaitos tvarkymą.

16. Gyventojų surinkimo, tarpiniuose gyventojų evakavimo ir gyventojų priėmimo punktuose gyventojams teikiamos būtiniausios paslaugos, užtikrinama viešoji tvarka ir visuomenės sveikatos sauga, prireikus teikiamos būtinajai medicinos pagalbai priskiriamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, psichologinė ir socialinė pagalba.

17. Komisija organizuoja savivaldybių transporto priemonių paskirstymą gyventojų surinkimo punktams, šių transporto priemonių kolonų palydą, apsaugą ir informacijos apie gyventojų evakavimą teikimą visuomenei.

 

 

III. GYVENTOJŲ GRĮŽIMAS Į GYVENAMĄSIAS VIETAS

 

 

18. Sprendimą dėl gyventojų grįžimo į gyvenamąsias vietas, nustačius, kad ekstremaliosios situacijos sukelto pavojaus gyventojų gyvybei ar sveikatai nebėra, priima:

18.1. kai gyventojai evakuoti į kitos savivaldybės teritoriją, – savivaldybės, į kurios teritoriją grąžinami gyventojai, administracijos direktorius, suderinęs su Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentu;

18.2. kai gyventojai evakuoti vienos savivaldybės teritorijoje, – savivaldybės administracijos direktorius.

19. Sprendimą dėl gyventojų grįžimo į gyvenamąsias vietas esant karo padėčiai ar ją atšaukus priima Vyriausybė.

20. Gyventojų grįžimą į gyvenamąsias vietas organizuoja savivaldybės, į kurios teritoriją grąžinami gyventojai, gyventojų evakavimo ir priėmimo komisija. Esant karo padėčiai, šie veiksmai derinami su atitinkamoje teritorijoje veikiančiu karo komendantu.

––––––––––––––––––––