LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2018 M. VASARIO 2 D. ĮSAKYMO NR. 2BE-36 „DĖL ŪKIO SUBJEKTŲ RIZIKINGUMO VERTINIMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“
2022 m. gruodžio 6 d. Nr. 2BE-307
Vilnius
Įgyvendindamas 2022 m. gegužės 2 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2022/695, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2006/22/EB taikymo taisyklės, susijusios su bendra transporto įmonių rizikos vertinimo apskaičiavimo formule:
1. P a k e i č i u Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2018 m. vasario 2 d. įsakymą Nr. 2BE-36 „Dėl Ūkio subjektų rizikingumo vertinimo metodikos patvirtinimo“:
1.1. pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:
„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 31 straipsnio 3 dalies 3 punktu bei įgyvendindamas 2014 m. balandžio 3 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2014/47/ES dėl Sąjungoje važinėjančių komercinių transporto priemonių techninio patikrinimo kelyje, kuria panaikinama Direktyva 2000/30/EB su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. birželio 29 d. Komisijos deleguotąja direktyva (ES) 2021/1716, ir 2022 m. gegužės 2 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2022/695, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2006/22/EB taikymo taisyklės, susijusios su bendra transporto įmonių rizikos vertinimo apskaičiavimo formule:“;
1.2. pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintą Ūkio subjektų rizikingumo vertinimo metodiką:
1.2.1. pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. Ūkio subjektų rizikingumo vertinimo metodika (toliau – Metodika) nustato vairavimo mokyklų, keleivinių ir krovininių transporto priemonių, techninės apžiūros įmonių ir jų kontrolierių, tachografų dirbtuvių ir jų mechanikų, su kelių transporto veikla susijusių ūkio subjektų, kurių valstybinę priežiūrą vykdo Lietuvos transporto saugos administracija (toliau – Administracija), išskyrus keleivius ir krovinius vežančius ūkio subjektus, kurių rizikingumas vertinamas pagal 2022 m. gegužės 2 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2022/695, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2006/22/EB taikymo taisyklės, susijusios su bendra transporto įmonių rizikos vertinimo apskaičiavimo formule, priedą, rizikingumo vertinimą.“;
1.2.2. pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
1.2.3. pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. Metodika siekiama:
3.1. vertinti vairavimo mokyklų, keleivinių ir krovininių transporto priemonių, techninės apžiūros įmonių ir jų kontrolierių, tachografų dirbtuvių ir jų mechanikų, su kelių transporto veikla susijusių ūkio subjektų, kurių valstybinę priežiūrą vykdo Administracija, išskyrus keleivius ir krovinius vežančius ūkio subjektus, keliamą riziką, kai nesilaikoma teisės aktų nuostatų;
3.2. nustatyti rizikingumo vertinimo principus ir kriterijus, rizikingumo stebėsenos ir valdymo priemones, kad prevencijos priemonės būtų nukreipiamos į ūkio subjektų veiklos sritis ir į ūkio subjektus, sukeliančius didelę riziką, kad ūkio subjekto, techninės apžiūros kontrolieriaus (toliau – TAK), tachografų dirbtuvių mechaniko (toliau – TDM) (toliau bendrai – specialistas) ir kelių transporto priemonės (toliau – KTP) (toliau bendrai – kontroliuojamas objektas) atranka patikrinimui būtų vykdoma atsižvelgiant į rizikingumo vertinimo rezultatus, jeigu tai neprieštarauja Europos Sąjungos teisės aktų nuostatoms.“;
1.2.4. papildau 4.8 papunkčiu ir jį išdėstau taip:
2. I n f o r m u o j u, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.