herbas

ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ projektų finansavimo ŠALČININKŲ rajono savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo PATVIRTINIMO

 

2020 m. balandžio 30 d. Nr. T-380

Šalčininkai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi ir Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymu, Šalčininkų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo Šalčininkų rajono savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Šalčininkų rajono savivaldybės tarybos 2006 m. liepos 12 d. sprendimą Nr. T-1348 „Dėl Šalčininkų rajono savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo nebiudžetinėms įstaigoms tvarkos tvirtinimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Zdzislav Palevič

 

PATVIRTINTA

Šalčininkų rajono

savivaldybės tarybos

2020 m. balandžio 30 d.

sprendimu Nr. T-380

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ proJEKTŲ FINANSAVIMO

šALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo Šalčininkų rajono savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) projektų finansavimą Šalčininkų rajono savivaldybės biudžeto lėšomis, lėšų skyrimo, atsiskaitymo už gautas lėšas ir kontrolės tvarką.

2.    Lėšos nevyriausybinių organizacijų projektams (toliau – Projektas) įgyvendinti yra numatomos Šalčininkų rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) biudžete ir skiriamos savivaldybės tarybos sprendimu, Šalčininkų rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų tarybos (toliau – NVO taryba) siūlymu.

3.    Lėšos NVO projektams skiriamos siekiant šių ilgalaikių NVO plėtros tikslų:

3.1.    NVO veiklos stiprinimo;

3.2.    NVO ir savivaldybės institucijų ir įstaigų bendradarbiavimo skatinimo;

3.3.    NVO dalyvavimo savivaldybės viešajame gyvenime skatinimo;

3.4.    gyvenamųjų vietovių bendruomeniškumo skatinimo;

3.5.    NVO teikiamų viešųjų paslaugų plėtros.

4.    Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme ir kituose teisės aktuose.

5.    Aprašas taikomas tiek viešosios naudos, tiek grupinės naudos nevyriausybinėms organizacijoms.

 

II SKYRIUS

Nevyriausybinių organizacijų finansavimas

 

6.    Nevyriausybinėms organizacijoms finansavimas konkurso būdu gali būti skiriamas iš savivaldybės biudžeto šiems tikslams:

6.1.    jų veiklai stiprinti;

6.2.    tiksliniams jų veiklos projektams įgyvendinti;

6.3.    teikiant viešąsias paslaugas reikalingų gebėjimų stiprinimo projektams įgyvendinti;

6.4.    Bendruomeninių organizacijų plėtros įstatymui įgyvendinti;

6.5.    kitiems Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo numatomiems tikslams.

7.    Savivaldybės administracija tvirtina Šalčininkų rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo konkurso nuostatus, kuriuose nustato finansavimo kryptis, siekiamus tikslus, paraiškų teikimo ir vertinimo, projektų įgyvendinimo rezultatų vertinimo tvarką, tvirtina paraiškos, biudžeto lėšų naudojimo sutarties, vertinimo anketos ir projekto ataskaitos formas.

8.    Finansuotinos NVO veiklos sritys:

8.1.    NVO registravimas;

8.2.    nevyriausybinių organizacijų veiklos ir bendradarbiavimo skatinimas;

8.3.    gyventojų užimtumo, laisvalaikio ir poilsio organizavimas;

8.4.    renginių organizavimas;

8.5.    vaikų ir jaunimo meninės ir kultūrinės iniciatyvos;

8.6.    edukaciniai ir mokomieji užsiėmimai;

8.7.    sveikos gyvensenos ugdymas;

8.8.    neįgalių, pagyvenusių žmonių integracija į rajono kultūrinį gyvenimą;

8.9.    aplinkosaugos problemų sprendimas;

8.10.    vietos tradicijų puoselėjimas ir plėtra;

8.11.    dalyvavimas tarptautiniuose ar respublikiniuose renginiuose.

9.    Finansuojant nevyriausybinių organizacijų projektus, pirmenybė teikiama:

9.1.    turintiems papildomus finansavimo šaltinius (neįskaitant kitų savivaldybės programų teikiamo finansavimo);

9.2.    viešosios naudos NVO teikiamiems projektams.

10 Lėšos nevyriausybinėms organizacijoms neskiriamos, jeigu nustatoma bent viena iš šių aplinkybių:

10.1.  juridinio asmens veikla sustabdyta ar apribota įstatymų nustatytais pagrindais;

10.2.  juridiniam asmeniui taikomas turto areštas ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas savivaldybės biudžeto lėšas, juridinis asmuo yra likviduojamas arba pradėtos juridinio ar kito asmens bankroto procedūros ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas savivaldybės biudžeto lėšas;

10.3.  juridinis asmuo, prašydamas savivaldybės biudžeto lėšų, pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis arba suklastotus dokumentus;

10.4.  juridinis asmuo, naudodamas savivaldybės biudžeto lėšas, buvo neįvykdęs savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties, sudarytos su savivaldybės administracija, ar netinkamai ją įvykdęs ir tai buvo esminis (kaip nurodyta sutartyje) savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimas;

10.5.  juridinis asmuo neatitinka savivaldybės administracijos patvirtintuose projektų finansavimo konkursų nuostatuose nustatytų reikalavimų;

10.6.  juridinis asmuo teisės aktų nustatyta tvarka nėra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinio, veiklos ataskaitos ir savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai neskelbia informacijos apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus.

11Finansuojant projektus, tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

11.1.  išlaidos paslaugoms:

11.1.1.   teikiamoms pagal atlygintinų paslaugų, autorines sutartis;

11.1.2.   maitinimo paslaugoms;

11.1.3.   transporto paslaugoms;

11.1.4.   projekto sklaidos ir viešinimo paslaugoms;

11.1.5.   kitoms paslaugoms, kurios yra būtinos siekiant įgyvendinti numatytas veiklas, bet nepriskiriamoms prie Aprašo 11.1.1–11.1.4 papunkčiuose išvardytų paslaugų rūšių;

11.2.  reikalingoms prekėms, tiesiogiai susijusioms su projekto įgyvendinimo veikla, įsigyti:

11.2.1.   kanceliarinėms prekėms;

11.2.2.   projekto dalyvių maitinimui skirtoms prekėms;

11.2.3.   prizams, suvenyrams, smulkioms ūkinėms prekėms;

11.2.4.   kitoms prekėms, kurios yra būtinos siekiant įgyvendinti numatytas veiklas, bet nepriskiriamoms prie Aprašo 11.2.1–11.2.3 papunkčiuose išvardytų prekių rūšių;

11.3.  ne savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamų projektų nuosavam įnašui padengti;

11.4.  NVO atributikai įsigyti);

11.5.  bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktų paslaugų už lėšų pervedimą mokesčiams;

11.6.  komunalinėms paslaugoms, biurų ir patalpų išlaikymo išlaidoms;

11.7.  pastatų ir patalpų remonto išlaidoms.

12Projektų vykdytojai savivaldybės biudžeto lėšų negali naudoti:

12.1.  įsiskolinimams dengti ir delspinigiams mokėti;

12.2.  darbo užmokesčiui ir su darbo užmokesčiu susijusiems mokesčiams mokėti;

12.3.  projekto įgyvendinimo išlaidoms, finansuojamoms iš kitų finansavimo šaltinių, apmokėti;

12.4.  veikloms, kurios:

12.4.1.   kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

12.4.2.   bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės ar Šalčininkų rajono simboliams;

12.4.3.   bet kokiomis formomis, metodais ir būdais populiarina smurtą, prievartą, neapykantą;

12.4.4.   bet kokiomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.

 

III skyrius

paraiškų teikimas

 

13Projektų paraiškas (toliau – Paraiška) gali teikti visos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka registruotos ir Šalčininkų rajone ar jo gyventojų naudai veikiančios nevyriausybinės organizacijos, bendruomeninės organizacijos.

14Projektų finansavimo konkursas (toliau – Konkursas) skelbiamas viešai savivaldybės interneto svetainėje ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį, atsižvelgiant į biudžetiniais metais nevyriausybinėms organizacijoms skirtų savivaldybės biudžeto lėšų likutį. Pirmasis kalendorinių metų projektų atrankos konkursas skelbiamas ne vėliau kaip per du mėnesius nuo Šalčininkų rajono savivaldybės biudžeto patvirtinimo. Konkurso skelbime (toliau – Skelbimas) nurodoma:

14.1.  paraiškų pateikimo pradžios ir pabaigos data ir laikas;

14.2.  paraiškų pateikimo būdai;

14.3.  atsakingas savivaldybės darbuotojas (toliau – atsakingas darbuotojas), teikiantis konsultacijas pareiškėjams su konkursu susijusiais klausimais ir jo kontaktiniai duomenys;

14.4.  paraiškos forma ir kita su paraiškos pildymu susijusi informacija;

14.5.  finansuotinos veiklos;

14.6.  dokumentai, kuriuos reikia pateikti (priedai);

14.7.  konkursui numatyta skirti savivaldybės biudžeto lėšų suma;

14.8.  kita reikalinga informacija.

15Projektų įgyvendinimo trukmė – nuo einamųjų metų pradžios iki einamųjų metų gruodžio 10 d.

16Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką.

17Savivaldybės administracija savo interneto svetainėje skelbia:

17.1.  numatomas finansuoti veiklų sritis, kuriose veikiančioms nevyriausybinėms organizacijoms bus skiriamas finansavimas;

17.2.  informaciją apie finansavimo teikimo sąlygas ir tvarką;

17.3.  informaciją apie nevyriausybines organizacijas, kurios pateikė paraiškas dėl finansavimo (nevyriausybinės organizacijos pavadinimas, projekto pavadinimas ir prašoma skirti lėšų suma);

17.4.  informaciją apie nevyriausybines organizacijas, kurios gavo finansavimą (nevyriausybinės organizacijos pavadinimas, projekto pavadinimas ir skirto finansavimo suma);

17.5.  informaciją apie nevyriausybinių organizacijų įgyvendinamus ir įgyvendintus projektus.

 

IV SKYRIUS

Paraiškų vertinimas ir lėšų administravimas

 

18Paraiškas vertina Šalčininkų rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų tarybos (toliau – NVO tarybos) nariai savivaldybės nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo konkurso nuostatuose nustatyta tvarka.

19Projektų vertinimo kriterijai:

19.1.  projekto atitiktis veiklos sritims;

19.2.  projekto turinys;

19.3.  projekto įgyvendinimo sąmata;

19.4.  projekto finansavimo šaltiniai;

19.5.  projekto viešinimas;

19.6.  projekto nauda visuomenei.

20Projektų vertinimo kriterijų reikšmės nustatomos savivaldybės nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo konkurso nuostatuose. Savivaldybės administracija gali išskaidyti projektų vertinimo kriterijus į mažesnes dalis.

21Pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo (NVO tarybos posėdžio protokolo kopiją ar kitą dokumentą) NVO taryba pateikia savivaldybės tarybai ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo posėdžio, kuriame buvo priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo siūlymų pateikimo, dienos.

22Lėšos nevyriausybinėms organizacijoms skiriamos savivaldybės tarybos sprendimu.

23Savivaldybės tarybai skyrus finansavimą nevyriausybinei organizacijai, pasirašoma biudžeto lėšų naudojimo sutartis tarp savivaldybės administracijos ir NVO. Biudžeto lėšų naudojimo sutartį, atsižvelgdamas į savivaldybės tarybos sprendimą ir NVO taryboje aptartas sąlygas, rengia NVO tarybos sekretorius. Neatsiejama sutarties dalis yra NVO projekto paraiška. Biudžeto lėšų naudojimo sutartį su NVO pasirašo savivaldybės administracijos direktorius.

24Nevyriausybinei organizacijai nepasirašius biudžeto lėšų naudojimo sutarties per 20 darbo dienų nuo savivaldybės tarybos sprendimo, skirti finansavimą NVO, priėmimo dienos, atsisakius dalies lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą sutartį, savivaldybės tarybos sprendimu lėšos gali būti skirtos įvertintiems NVO projektams, kuriems neužteko lėšų ankstesnio tais pačiais metais rengiamo konkurso metu. Tokiais atvejais finansavimas projektams skiriamas neviršijant nepaskirstytų konkursui skirtų lėšų sumos.

25Lėšos nevyriausybinėms organizacijoms pervedamos sudarius biudžeto lėšų naudojimo sutartį. Biudžeto lėšų naudojimo sutarties kopija pateikiama savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui.

 

V SKYRIUS

Atsakomybė ir kontrolė

 

26Nevyriausybinės organizacijos per vieną mėnesį po projekto įgyvendinimo pabaigos NVO tarybos sekretoriui pateikia:

26.1.  projekto ataskaitą;

26.2.  biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą;

26.3.  išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijas.

27Lėšų panaudojimo apskaitą ir kontrolę atlieka savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius.

28Biudžeto lėšų naudojimo sutarčių vykdymo kontrolę atlieka NVO tarybos sekretorius arba kitas savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas atsakingas asmuo.

29Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako NVO. Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraiška, buhalterinės apskaitos dokumentai ir kt.), NVO privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą bei saugojimą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

30Savivaldybės administracija turi teisę tikrinti, kaip NVO laikosi pateiktoje paraiškoje ir biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų bei prašyti NVO pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas.

31Projektui įgyvendinti nepanaudotos lėšos turi  būti grąžintos į  biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą sąskaitą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po projekto įgyvendinimo pabaigos.

32Išaiškėjus, kad projektas vykdomas ne pagal biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytas sąlygas ar Savivaldybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal projekto sąmatą, ar atsiranda arba paaiškėja aplinkybės nurodytos šio aprašo 10 punkte, savivaldybės biudžeto lėšų mokėjimas projektui įgyvendinti yra stabdomas, o gautas lėšas NVO grąžina į savivaldybės biudžetą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo savivaldybės administracijos rašto dėl lėšų grąžinimo išsiuntimo NVO dienos. Lėšos grąžinamos į biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą sąskaitą. Jeigu šio aprašo 10 punkte nurodytos aplinkybės išnyksta nepasibaigus projekto įgyvendinimo terminui, savivaldybės biudžeto lėšų mokėjimas projektui įgyvendinti atnaujinamas, jeigu projekto vykdymo terminas nėra pasibaigęs.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

33Nevyriausybinė organizacija turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, eigą, jo rezultatus. Viešindama projektą, NVO turi laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė savivaldybė. Viešindama projektą, NVO privalo tiksliai nurodyti, kokiu tikslu ir kiek savivaldybės biudžeto lėšų buvo skirta bei panaudota vykdant projektą. Savivaldybės administracija gali tikrinti, kaip NVO laikosi šiame punkte numatyto įsipareigojimo.

34Nevyriausybinė organizacija, kuri yra perkančioji organizacija, vykdydama pirkimą, privalo vadovautis Viešųjų pirkimų įstatymu.

35Nevyriausybinių organizacijų duomenys tvarkomi laikantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo.

36Protokolai, sprendimai, įsakymai, biudžeto lėšų naudojimo sutarčių kopijos, visi NVO pateikti dokumentai ar jų kopijos saugomi savivaldybės administracijoje teisės aktų nustatyta tvarka.

37Šis Aprašas tvirtinamas ir keičiamas savivaldybės tarybos sprendimu.

 

_______________________________