ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ projektų finansavimo ŠALČININKŲ rajono savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašo PATVIRTINIMO
2020 m. balandžio 30 d. Nr. T-380
Šalčininkai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi ir Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymu, Šalčininkų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo Šalčininkų rajono savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Šalčininkų rajono savivaldybės tarybos 2006 m. liepos 12 d. sprendimą Nr. T-1348 „Dėl Šalčininkų rajono savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo nebiudžetinėms įstaigoms tvarkos tvirtinimo“.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šalčininkų rajono
savivaldybės tarybos
2020 m. balandžio 30 d.
sprendimu Nr. T-380
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ proJEKTŲ FINANSAVIMO
šALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo Šalčininkų rajono savivaldybės biudžeto lėšomis tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) projektų finansavimą Šalčininkų rajono savivaldybės biudžeto lėšomis, lėšų skyrimo, atsiskaitymo už gautas lėšas ir kontrolės tvarką.
2. Lėšos nevyriausybinių organizacijų projektams (toliau – Projektas) įgyvendinti yra numatomos Šalčininkų rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) biudžete ir skiriamos savivaldybės tarybos sprendimu, Šalčininkų rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų tarybos (toliau – NVO taryba) siūlymu.
3. Lėšos NVO projektams skiriamos siekiant šių ilgalaikių NVO plėtros tikslų:
4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatyme ir kituose teisės aktuose.
II SKYRIUS
Nevyriausybinių organizacijų finansavimas
6. Nevyriausybinėms organizacijoms finansavimas konkurso būdu gali būti skiriamas iš savivaldybės biudžeto šiems tikslams:
7. Savivaldybės administracija tvirtina Šalčininkų rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo konkurso nuostatus, kuriuose nustato finansavimo kryptis, siekiamus tikslus, paraiškų teikimo ir vertinimo, projektų įgyvendinimo rezultatų vertinimo tvarką, tvirtina paraiškos, biudžeto lėšų naudojimo sutarties, vertinimo anketos ir projekto ataskaitos formas.
8. Finansuotinos NVO veiklos sritys:
9. Finansuojant nevyriausybinių organizacijų projektus, pirmenybė teikiama:
9.1. turintiems papildomus finansavimo šaltinius (neįskaitant kitų savivaldybės programų teikiamo finansavimo);
10. Lėšos nevyriausybinėms organizacijoms neskiriamos, jeigu nustatoma bent viena iš šių aplinkybių:
10.2. juridiniam asmeniui taikomas turto areštas ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas savivaldybės biudžeto lėšas, juridinis asmuo yra likviduojamas arba pradėtos juridinio ar kito asmens bankroto procedūros ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas savivaldybės biudžeto lėšas;
10.3. juridinis asmuo, prašydamas savivaldybės biudžeto lėšų, pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis arba suklastotus dokumentus;
10.4. juridinis asmuo, naudodamas savivaldybės biudžeto lėšas, buvo neįvykdęs savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties, sudarytos su savivaldybės administracija, ar netinkamai ją įvykdęs ir tai buvo esminis (kaip nurodyta sutartyje) savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimas;
10.5. juridinis asmuo neatitinka savivaldybės administracijos patvirtintuose projektų finansavimo konkursų nuostatuose nustatytų reikalavimų;
11. Finansuojant projektus, tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:
11.1. išlaidos paslaugoms:
11.2. reikalingoms prekėms, tiesiogiai susijusioms su projekto įgyvendinimo veikla, įsigyti:
12. Projektų vykdytojai savivaldybės biudžeto lėšų negali naudoti:
12.4. veikloms, kurios:
12.4.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės ar Šalčininkų rajono simboliams;
III skyrius
paraiškų teikimas
13. Projektų paraiškas (toliau – Paraiška) gali teikti visos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka registruotos ir Šalčininkų rajone ar jo gyventojų naudai veikiančios nevyriausybinės organizacijos, bendruomeninės organizacijos.
14. Projektų finansavimo konkursas (toliau – Konkursas) skelbiamas viešai savivaldybės interneto svetainėje ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį, atsižvelgiant į biudžetiniais metais nevyriausybinėms organizacijoms skirtų savivaldybės biudžeto lėšų likutį. Pirmasis kalendorinių metų projektų atrankos konkursas skelbiamas ne vėliau kaip per du mėnesius nuo Šalčininkų rajono savivaldybės biudžeto patvirtinimo. Konkurso skelbime (toliau – Skelbimas) nurodoma:
14.3. atsakingas savivaldybės darbuotojas (toliau – atsakingas darbuotojas), teikiantis konsultacijas pareiškėjams su konkursu susijusiais klausimais ir jo kontaktiniai duomenys;
17. Savivaldybės administracija savo interneto svetainėje skelbia:
17.1. numatomas finansuoti veiklų sritis, kuriose veikiančioms nevyriausybinėms organizacijoms bus skiriamas finansavimas;
17.3. informaciją apie nevyriausybines organizacijas, kurios pateikė paraiškas dėl finansavimo (nevyriausybinės organizacijos pavadinimas, projekto pavadinimas ir prašoma skirti lėšų suma);
17.4. informaciją apie nevyriausybines organizacijas, kurios gavo finansavimą (nevyriausybinės organizacijos pavadinimas, projekto pavadinimas ir skirto finansavimo suma);
IV SKYRIUS
Paraiškų vertinimas ir lėšų administravimas
18. Paraiškas vertina Šalčininkų rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų tarybos (toliau – NVO tarybos) nariai savivaldybės nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo konkurso nuostatuose nustatyta tvarka.
19. Projektų vertinimo kriterijai:
20. Projektų vertinimo kriterijų reikšmės nustatomos savivaldybės nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo konkurso nuostatuose. Savivaldybės administracija gali išskaidyti projektų vertinimo kriterijus į mažesnes dalis.
21. Pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo (NVO tarybos posėdžio protokolo kopiją ar kitą dokumentą) NVO taryba pateikia savivaldybės tarybai ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo posėdžio, kuriame buvo priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo siūlymų pateikimo, dienos.
23. Savivaldybės tarybai skyrus finansavimą nevyriausybinei organizacijai, pasirašoma biudžeto lėšų naudojimo sutartis tarp savivaldybės administracijos ir NVO. Biudžeto lėšų naudojimo sutartį, atsižvelgdamas į savivaldybės tarybos sprendimą ir NVO taryboje aptartas sąlygas, rengia NVO tarybos sekretorius. Neatsiejama sutarties dalis yra NVO projekto paraiška. Biudžeto lėšų naudojimo sutartį su NVO pasirašo savivaldybės administracijos direktorius.
24. Nevyriausybinei organizacijai nepasirašius biudžeto lėšų naudojimo sutarties per 20 darbo dienų nuo savivaldybės tarybos sprendimo, skirti finansavimą NVO, priėmimo dienos, atsisakius dalies lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą sutartį, savivaldybės tarybos sprendimu lėšos gali būti skirtos įvertintiems NVO projektams, kuriems neužteko lėšų ankstesnio tais pačiais metais rengiamo konkurso metu. Tokiais atvejais finansavimas projektams skiriamas neviršijant nepaskirstytų konkursui skirtų lėšų sumos.
V SKYRIUS
Atsakomybė ir kontrolė
26. Nevyriausybinės organizacijos per vieną mėnesį po projekto įgyvendinimo pabaigos NVO tarybos sekretoriui pateikia:
28. Biudžeto lėšų naudojimo sutarčių vykdymo kontrolę atlieka NVO tarybos sekretorius arba kitas savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas atsakingas asmuo.
29. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako NVO. Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraiška, buhalterinės apskaitos dokumentai ir kt.), NVO privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą bei saugojimą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
30. Savivaldybės administracija turi teisę tikrinti, kaip NVO laikosi pateiktoje paraiškoje ir biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų bei prašyti NVO pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas.
31. Projektui įgyvendinti nepanaudotos lėšos turi būti grąžintos į biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą sąskaitą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po projekto įgyvendinimo pabaigos.
32. Išaiškėjus, kad projektas vykdomas ne pagal biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytas sąlygas ar Savivaldybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal projekto sąmatą, ar atsiranda arba paaiškėja aplinkybės nurodytos šio aprašo 10 punkte, savivaldybės biudžeto lėšų mokėjimas projektui įgyvendinti yra stabdomas, o gautas lėšas NVO grąžina į savivaldybės biudžetą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo savivaldybės administracijos rašto dėl lėšų grąžinimo išsiuntimo NVO dienos. Lėšos grąžinamos į biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą sąskaitą. Jeigu šio aprašo 10 punkte nurodytos aplinkybės išnyksta nepasibaigus projekto įgyvendinimo terminui, savivaldybės biudžeto lėšų mokėjimas projektui įgyvendinti atnaujinamas, jeigu projekto vykdymo terminas nėra pasibaigęs.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
33. Nevyriausybinė organizacija turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, eigą, jo rezultatus. Viešindama projektą, NVO turi laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė savivaldybė. Viešindama projektą, NVO privalo tiksliai nurodyti, kokiu tikslu ir kiek savivaldybės biudžeto lėšų buvo skirta bei panaudota vykdant projektą. Savivaldybės administracija gali tikrinti, kaip NVO laikosi šiame punkte numatyto įsipareigojimo.
34. Nevyriausybinė organizacija, kuri yra perkančioji organizacija, vykdydama pirkimą, privalo vadovautis Viešųjų pirkimų įstatymu.
35. Nevyriausybinių organizacijų duomenys tvarkomi laikantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo.
36. Protokolai, sprendimai, įsakymai, biudžeto lėšų naudojimo sutarčių kopijos, visi NVO pateikti dokumentai ar jų kopijos saugomi savivaldybės administracijoje teisės aktų nustatyta tvarka.