Kaunor-m

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

3 POSĖDIS

 

SPRENDIMAS

DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. KOVO 19 D. SPRENDIMO NR. TS-94 „DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. kovo 24 d. Nr. TS-125

Kaunas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2016 m. vasario 24 d. rezoliucija Nr. KS-18 „Dėl savivaldybės mero ir savivaldybės tarybos narių nusišalinimo“, atsižvelgdama į Kauno rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento redakcinės komisijos ir Etikos komisijos siūlymus, Kauno rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Pakeisti Kauno rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Kauno rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 19 d. sprendimu Nr. TS-94 „Dėl Kauno rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:

1. Pakeisti 811 punktą ir jį išdėstyti taip:

811. Tarybos posėdyje narys prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris kelia jo interesų konfliktą, privalo informuoti Tarybą apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą, iš elektroninio balsavimo įrenginio ištraukti savo kortelę, nedalyvauti balsavimo procedūroje dėl nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo) ir išeiti iš posėdžių salės. Jeigu Taryba nusišalinimą priima, jokia forma neturi dalyvauti toliau Tarybai svarstant šį klausimą.

Posėdyje dėl Tarybos nario nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo) balsuojama. Taryba motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo gali nepriimti ir įpareigoti Tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Duomenys apie sprendimą nepriimti pareikšto nusišalinimo kartu su svarstyto klausimo balsavimo rezultatais skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ir per penkias darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos elektroninėmis priemonėmis pateikiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai jos nustatyta tvarka.“

2. Papildyti 1191 punktu:

1191. Jei Merui atliekant pareigas ar vykdant pavedimą reikia priimti sprendimą, dalyvauti jį priimant, ar įvykdyti pavedimą, susijusį su savo ar artimo asmens privačiais interesais, prieš pradedant klausimo rengimą, (aptarimą), svarstymą ar priėmimą, arba pačios minėtos procedūros metu meras, vadovaudamasis Vyriausiosios tarybinės etikos komisijos rekomendacijomis raštu informuoja dalyvaujančius asmenis apie esamą interesų konfliktą pareiškia apie nusišalinimą, nedalyvauja svarstant dėl nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo), o jeigu pareikštas nusišalinimas priimamas, nedalyvauja toliau svarstant interesų konfliktą keliantį klausimą.“

3. Pakeisti 163 punktą ir jį išdėstyti taip:

163. Tarybos posėdžio protokole nurodoma Tarybos pavadinimas, posėdžio vieta ir laikas, posėdžio eilės numeris, visų Tarybos narių, iš jų dalyvavusių ir nedalyvavusių posėdyje, skaičius ir vardai bei pavardės, kviestųjų asmenų ir svečių vardai, pavardės, posėdžio pirmininko vardas ir pavardė, posėdžio darbotvarkė, kiekvieno klausimo pranešėjo ir papildomo pranešėjo vardas, pavardė ir pareigos, diskusijose dalyvavusių asmenų vardai, pavardės ir pareigos, taip pat asmenų, pranešėjams ir papildomiems pranešėjams, pateikusių klausimų ar paklausimų (raštu ar žodžiu), vardai ir pavardės, trumpas šių kalbų ar paklausimų išdėstymas, priimti sprendimai ir balsavimo rezultatai.

Pažymint posėdžio protokole Tarybos narių nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo) faktą, turi būti nurodoma, kas, dėl kokios priežasties ir nuo kurio klausimo nusišalino, kada išėjo ir kada sugrįžo į posėdžių salę, balsavimo rezultatai dėl Tarybos nario nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo).“

4. Papildyti 2521 punktu:

2521. Jeigu Tarybos narys negali dalyvauti Tarybos ar komiteto posėdyje, apie tai ne vėliau kaip prieš 24 valandas raštu, elektroniniu paštu arba trumpąja žinute (SMS) privalo pranešti sekretoriatui ir atitinkamo komiteto pirmininkui, nurodydamas nedalyvavimo priežastį. Pateisinama priežastimi laikomas laikinasis nedarbingumas, komandiruotė, visų rūšių atostogos, stažuotė, artimųjų giminaičių mirties atvejai, išvykimas į teismą ir teisėsaugos ar kontrolės funkcijas atliekančias institucijas, išvykimas į sveikatos priežiūros įstaigą bei kitos svarbios priežastys, kurias, įvertinusi pateiktus duomenis, dokumentus ar kitą informaciją, pateisinamomis pripažįsta Etikos komisija. Jei Tarybos narys apie nedalyvavimą posėdyje nepraneša, laikoma, kad jis posėdį praleido be pateisinamos priežasties.

Sekretoriatas fiksuoja Tarybos narių pranešimus apie nedalyvavimą Tarybos ir komitetų posėdžiuose. Ši informacija Etikos komisijos pirmininko prašymu pateikiama Etikos komisijai.

Tarybos narys taip pat privalo dalyvauti Tarybos kolegijos, komisijų, fondų tarybų (valdybų), tarybų, darbo grupių, kurių narys jis yra, posėdžiuose. Jeigu Tarybos narys negali dalyvauti posėdyje, jis turi raštu arba elektroniniu paštu pranešti atitinkamo darinio pirmininkui ar atsakingam sekretoriui ir nurodyti nedalyvavimo priežastis."

5. Pakeisti 259 punktą ir jį išdėstyti taip :

259. Tarybos narys negali dalyvauti rengiant, svarstant ar priimant sprendimą, kai sprendžiami su juo ar jam artimais asmenimis susiję turtiniai ar finansiniai klausimai arba kai jo dalyvavimas galėtų sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Jis turi pareikšti apie nusišalinimą tokia tvarka:

259.1. Tarybos narys, gavęs Tarybos ar komiteto posėdžio darbotvarkę, iš anksto raštu ar elektroniniu paštu informuoja sekretoriatą apie galimą interesų konfliktą, nurodo jį keliančias aplinkybes ir pareiškia apie nusišalinimą. Sekretoriatas ne vėliau kaip kitą darbo dieną apie gautą Tarybos nario nusišalinimą praneša merui, atitinkamo komiteto pirmininkui ir Etikos komisijos pirmininkui.

259.2. Tarybos narys Tarybos kolegijos, komitetų, komisijų, fondų tarybų (valdybų), tarybų posėdžiuose, darbo grupių pasitarimuose prieš pradedant svarstyti interesų konfliktą keliantį klausimą, informuoja dalyvaujančius asmenis apie esamą interesų konfliktą, nurodo jį keliančias aplinkybes, pareiškia apie nusišalinimą, nedalyvauja svarstant klausimą dėl nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo), o jeigu pareikštas nusišalinimas priimamas, išeina iš patalpos ir nedalyvauja svarstant interesų konfliktą keliantį klausimą. Nusišalinimo priėmimas (nepriėmimas) svarstomas balsuojant, o rezultatai pažymimi posėdžio protokole. Tarybos kolegija, komitetas, komisija, fondų taryba (valdyba) ar darbo grupė motyvuotu sprendimu, vadovaudamiesi Vyriausiosios tarnybinės etikos patvirtintais kriterijais, gali pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti Tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą.“

6. Pakeisti 2611 punktą ir jį išdėstyti taip:

2611. Tarybos nariai įgaliojimams vykdyti gali turėti ne daugiau kaip
4 visuomeninius padėjėjus, turinčius rinkimų teisę. Visuomeniniai padėjėjai Tarybos nario pavedimu organizuoja Tarybos nario susitikimus su rinkėjais, jei komitetai ar komisijos neprieštarauja, dalyvauja stebėtojų teisėmis komitetų ar komisijų posėdžiuose. Tarybos nariui pateikus Savivaldybės administracijos direktoriui prašymą dėl padėjėjo pažymėjimo išdavimo, Savivaldybės administracija išduoda pažymėjimus. Tarybos narys atsako už savo padėjėjų veiklą. Visuomeniniai padėjėjai negali būti Savivaldybės administracijoje ar kitose Savivaldybės įstaigose ar Savivaldybės kontroliuojamose įmonėse dirbantys asmenys.“

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Valerijus Makūnas


 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS IR MERO

SEKRETORIATAS

 

SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO„DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. KOVO 19 D. SPRENDIMO NR. TS-94 „DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“ PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

2016 m. kovo 10 d.

Kaunas

 

1. Sprendimo projekto rengimą paskatinusios priežastys, tikslai.

2016 m. balandžio 1 d. įsigalios Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (toliau Įstatymas) pakeitimai, neteks galios 13 straipsnio 9 dalies, 15 straipsnio 1 dalies, 15 straipsnio 2 dalies nuostatos dėl savivaldybės tarybos Administracinės komisijos sudarymo, pirmininko skyrimo ir komisijos įgaliojimų.

Kauno rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamente (toliau – Reglamentas) nurodyta Tarybos narių pareiga informuoti merą, Tarybos narius ar kitus asmenis, kurie dalyvauja rengiant, svarstant ar priimant sprendimą, apie esamą interesų konfliktą, bet nėra nuostatų, detalizuojančių Tarybos narių nusišalinimo tvarką.

Teikiamo sprendimo projekto tikslas – pripažinti negaliojančiais Reglamento punktus dėl Administracinės komisijos, papildyti Reglamentą punktais apie Savivaldybės mero ir Tarybos narių nusišalinimą, siekiant viešųjų ir privačių interesų konflikto, apibrėžti, kokios Tarybos narių nedalyvavimo Tarybos ar komitetų posėdžiuose priežastys gali būti laikomos pateisinamomis.

2. Teisinis reglamentavimas (kaip šiuo metu reguliuojami sprendimo projekte aptariami klausimai).

Įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktas, kuriuo savivaldybės tarybos reglamento tvirtinimas priskirtas išimtinei savivaldybės tarybos kompetencijai. Įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi nustatyta, kad savivaldybės taryba gali keisti savo priimtus teisės aktus.

Įstatymo 23 straipsnio 4 punkte nurodyta tarybos nario pareiga reglamento nustatyta tvarka informuoti merą ir (ar) tarybos narius arba kitus asmenis, kurie kartu dalyvauja rengiant, svarstant ar priimant sprendimą, apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu pareikštas nusišalinimas buvo priimtas, jokia forma nedalyvauti toliau rengiant, svarstant ar priimant sprendimą.

Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2016 m. vasario 24 d. rezoliucija
Nr. KS-18 „Dėl savivaldybės mero ir savivaldybės tarybos narių nusišalinimo“, kurioje pateikta nuomonė interesų konflikto ir nusišalinimo klausimu.

3. Galimi sprendimo priėmimo padariniai (teigiami ir (ar) neigiami).

Neigiamų padarinių nenumatoma.

4. Keičiamo ar pripažįstamo netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimo pakeitimų sąrašas.

Nėra.

5. Lėšos sprendimui įgyvendinti, jų šaltiniai.

Sprendimui įgyvendinti Savivaldybės biudžeto lėšų nereikės.

6. Būtinumas skelbti sprendimą Teisės aktų ir kituose registruose. Viešinimas.

Sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainės skyriuje „Taryba“.

7. Antikorupcinis vertinimas.

Sprendimo projekto antikorupcinis vertinimas neatliekamas.

8. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai.

Vertinti nereikia.

9. Kiti, sprendimo iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.

Siūlomi Reglamento pakeitimai buvo svarstyti Etikos komisijos posėdyje ir aptarti Savivaldybės tarybos veiklos reglamento redakcinėje komisijoje.

10. Sprendimo projekto rengėjai. Asmuo, atsakingas už sprendimo įvykdymą.

Sprendimo projektą parengė Savivaldybės tarybos sekretorė Nijolė Linkuvienė. Atsakingi už sprendimo įgyvendinimą Savivaldybės tarybos narė, Etikos komisijos pirmininkė Regina Lukoševičienė ir Savivaldybės tarybos narys, Procedūrų komisijos pirmininkas Alfonsas Norkus.

 

 

 

Savivaldybės tarybos sekretorė                                                                       Nijolė Linkuvienė