LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS 30 D. ĮSAKYMO NR. 3-277 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS SUSISIEKIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 10-001-06-01-01 „SKATINTI ALTERNATYVIŲJŲ DEGALŲ NAUDOJIMĄ TRANSPORTO SEKTORIUJE“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. birželio 6 d. Nr. 3-196

Vilnius

 

 

P a k e i č i u 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-01 „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2022 m. gegužės 30 d. įsakymu Nr. 3-277 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-01 „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“ aprašo patvirtinimo“:

1Pakeičiu II skyrių ir jį išdėstau taip:

II SKYRIUS

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS FINANSAVIMO ŠALTINIAI

 

Finansavimo apimtis ir šaltiniai

Lėšų poreikis (tūkst. eurų)

1

2

1.1. Valstybės biudžeto lėšos

18 029

1.1.1.1.2. VB lėšos netinkamam PVM apmokėti

18 029

1.2. ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos bendrojo finansavimo lėšos

-

1.3. ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos

313 891

1.3.2.8.1. 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų lėšos

10 000

Europos regioninės plėtros fondo lėšos (Vidurio ir vakarų Lietuva)

6 000

Sanglaudos fondo lėšos (Visa Lietuva)

4 000

1.3.3.1.57. EGADP lėšos

238 091

1.3.3.1.59. Europos infrastruktūros tinklų priemonės (toliau – EITP) 2021–2027 m. lėšos

5 800

1.3.3.1.60. Modernizavimo fondo lėšos

50 000

1.4. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokos ir kitos pajamos

-

2. Kitos lėšos

848 153

2.1. Savivaldybių biudžetų lėšos

91 949

2.2. Privačios lėšos

673 892

2.3. Kitos viešosios lėšos

82 312

IŠ VISO

180 073“.

 

 

2Papildau III skyriaus lentelę 5.2.2 papunkčiu:

„5.2.2. Itin greito elektromobilių įkrovimo stotelių kūrimas TEN-T tinkle Lenkijoje, Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje (vykdant projektą Nr. 101137346 „Development of Ultra-fast EV charging Stations along TEN-T network in Poland, Lithuania, Latvia and Estonia“; dotacijos sutarties pasirašymo data 2023-12-21)

I

UAB „ELEPORT“

P

-

D

2 000

EITP

P – Pradėjusios veikti viešosios ir pusiau viešosios įkrovimo prieigos ir labai didelės galios įkrovimo prieigos krovininiam transportui ir (arba) autobusams

80

(2026 m. IV ketv.)

CPVA

FM“.

 

3. Pakeičiu 9 priedą:

3.1. Pakeičiu 1.1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

1.1.2. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai;“.

3.2. Pakeičiu 2.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.5. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti skiriama iki 6 900 000 (šešių milijonų devynių šimtų tūkstančių) eurų EGADP lėšų. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.“

3.3. Pakeičiu 2.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.6. Projektui skiriamos finansavimo lėšos yra de minimis pagalba, finansavimas skiriamas vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatomis, nurodytomis Aprašo 8 punkte.“

3.4. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Reikalavimai valstybės pagalbai (kurie nėra nurodyti kituose Aprašo punktuose):

8.1. Pagal Aprašą finansavimas skiriamas vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831  nuostatomis:

8.1.1. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis nurodyta Aprašo 2.5 papunktyje.

8.1.2. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei, suma neturi viršyti 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį. Šios ribos taikomos neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba siekiamus tikslus ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės suteikta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama ES kilmės ištekliais. Vienos įmonės sąvoka apima visus susijusius ūkio subjektus, kaip nurodyta Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje.

8.1.3. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti sąnaudoms, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais arba Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas ar kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma.

8.1.4. Jeigu de minimis pagalbą numatoma mokėti dalimis, ji diskontuojama iki jos vertės finansavimo skyrimo momentu, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 6 dalyje.

8.1.5De minimis pagalba neteikiama:

8.1.5.1. sunkumus patiriančioms įmonėms, kurios apibrėžtos Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnyje;

8.1.5.2. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka; nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba.

8.2. PĮP vertinimo metu Administruojančioji institucija patikrina pareiškėjo teisę gauti de minimis pagalbą pagal Reglamentą (ES) 2023/2831. Administruojančioji institucija turi patikrinti visas su pareiškėju susijusias (nurodytas pateiktoje Vienos įmonės deklaracijoje) įmones dėl de minimis pagalbos, taip pat Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos de minimis pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos de minimis pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registras), ar teikiama pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnyje. Susisiekimo ministerija, priėmusi sprendimą finansuoti projektą, registruoja Registre duomenis apie suteiktą nereikšmingą pagalbą de minimis per 5 darbo dienas nuo priimto sprendimo ją suteikti įsigaliojimo dienos.

8.3. Projekto vykdytojas turi užtikrinti visų dokumentų apie suteiktą de minimis pagalbą saugojimą 10 metų nuo datos, kada paskutinį kartą pagal tokią schemą buvo suteikta individuali pagalba, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2023/2831 6 straipsnio 3 dalyje.

8.4. Projektų de minimis pagalbos atitikties Reglamento (ES) 2023/2831 nuostatoms vertinimą atlieka Administruojančioji institucija pagal Aprašo 3 priede nustatytą Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo formą.

8.5. Paaiškėjus, kad pagal Aprašą buvo suteikta neteisėta ir / arba nesuderinama pagalba, jos grąžinimas vykdomas vadovaujantis Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo.“

3.5. Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

3.6. Pakeičiu 3 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                   Marius Skuodis

 

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-01 „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“ veiklos „Viešųjų suslėgtų biodujų pildymo stotelių (pritaikytų pildyti biometanu) įrengimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

VIENOS ĮMONĖS DEKLARACIJA

 

____________________________

(pildymo data)

1.

Deklaruojančios įmonės pavadinimas

2.

Deklaruojančios įmonės kodas

 

 

3.

Vienos įmonės apibrėžtis

Vadovaujantis 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamento (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai 2 straipsnio 2 dalimi, viena įmonė apima visas įmones, kurių tarpusavio santykiai yra bent vienos rūšies iš toliau išvardytų:
a) viena įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą;

a) viena įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą;

b) viena įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių;

c) pagal sutartį arba vadovaujantis steigimo sutarties ar įstatų nuostata vienai įmonei suteikiama teisė daryti kitai įmonei lemiamą įtaką;

d) viena įmonė, būdama kitos įmonės akcininkė arba narė, vadovaudamasi su tos įmonės kitais akcininkais ar nariais sudaryta sutartimi, viena kontroliuoja tos kitos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą.

Įmonės, kurios pirmos pastraipos a–d punktuose nurodytais santykiais yra susijusios per vieną ar daugiau kitų įmonių, taip pat laikomos viena įmone.

Įmonė yra bet kuris ekonominę veiklą vykdantis subjektas, kad ir koks jo teisinis statusas būtų. Visų pirma įmone laikomi savisamdžiai asmenys ir šeimos įmonės, vykdančios amatų ar kitokią veiklą, ir reguliarią ekonominę veiklą vykdančios ūkinės bendrijos arba asociacijos.

Įmone taip pat laikomas asmuo, turintis kontrolinį akcijų paketą ir tiesiogiai / netiesiogiai dalyvaujantis įmonės valdyme (pvz., asmuo yra įmonės vadovas, valdybos narys ar akcininkas, turintis balsavimo teisę priimant sprendimus dėl įmonės valdymo, vadovų paskyrimo, biudžeto, finansinės atskaitomybės, didelių investicijų tvirtinimo), kadangi tokia veikla yra laikytina ekonomine veikla (2006 m. sausio 10 d. Europos Sąjungos Teisingumo Teismo sprendimo bylos C-222/04 112–114 punktai).

4.

Deklaruoju, kad pareiškėją – vieną įmonę – ryšiai sieja su šiomis įmonėmis:

Eil. Nr.

Įmonės kodas

Įmonės pavadinimas

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

5.

Aš, toliau pasirašęs patvirtinu, kad deklaracijoje pateikti duomenys yra teisingi ir į deklaraciją yra įtrauktos visos su deklaruojančia įmone susijusios įmonės, kurios sudaro vieną įmonę.

 

 

 

_______________________________________________________

______________

 

_______________________________________

(pareigos)                                                                   (parašas)                                                       (vardas ir pavardė)

 

_______________

 

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos susisiekimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 10-001-06-01-01 „Skatinti alternatyviųjų degalų naudojimą transporto sektoriuje“ veiklos „Viešųjų suslėgtų biodujų pildymo stotelių (pritaikytų pildyti biometanu) įrengimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas

 

 

PROJEKTŲ ATITIKTIES DE MINIMIS PAGALBOS TAISYKLĖMS PATIKROS LAPAS

 

1. Priemonės teisinis pagrindas

2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai 

2. Duomenys apie projektų įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) / projektą

Projekto įgyvendinimo plano / projekto numeris

 

Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

 

3. Projekto įgyvendinimo plano / projekto patikra dėl atitikties Reglamentui (ES) 2023/2831

Eil.

Nr.

Klausimai

Rezultatas

Pastabos

Taip

Ne

Netaikoma

3.1.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo veiklą pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos sektoriuje?

 

 

-

 

3.2.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas veikia žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalbos dydis nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį?

-

 

3.3.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą?

-

 

3.4.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalbos dydis nustatomas pagal iš pirminių gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį?

-

 

3.5.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai de minimis pagalba priklauso nuo to, ar bus iš dalies arba visa perduota pirminiams gamintojams?

-

 

3.6.

Ar projektu bus vykdoma su eksportu susijusi veikla trečiosiose valstybėse arba Europos Sąjungos valstybėse narėse (t. y. veikla tiesiogiai susijusi su eksportuojamu kiekiu, platinimo tinklo kūrimu bei veikla arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)?

-

 

3.7.

Ar pareiškėjui / projekto vykdytojui teikiama de minimis pagalba priklauso nuo to, ar daugiau vartojama vietinių nei importuotų prekių?

-

 

3.8.

Jei pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo veiklą šio priedo 3.1–3.5 papunkčiuose nurodytuose sektoriuose, tačiau kartu bent viename sektoriuje, kuriam taikomas Reglamentas (ES) 2023/2831, ir šiam sektoriui pagalba teikiama, ar užtikrinama tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui, atskiriant veiklos sritis ar sąnaudas, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems Reglamentas (ES) 2023/2831 netaikomas, nebūtų teikiama de minimis pagalba, kuri teikiama pagal Reglamentą (ES) 2023/2831? (Jei taikoma.)

 

3.9.

Ar bendra vienai įmonei, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje, suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvos Respublikoje viršija (ar konkrečiu atveju viršys suteikus de minimis pagalbą) Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 2 dalyje nurodytą pagalbos sumą?

-

 

3.10.

Jei dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą, ar apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujajai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamą viršutinę ribą, nurodytą šio priedo 3.9 papunktyje, atsižvelgta į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungiančių įmonių? (Jei taikoma.)

 

3.11.

Jei viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo? Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną? (Jei taikoma.)

 

3.12.

Ar teikiamo finansavimo bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuotas tinkamai, teikiama de minimis pagalba yra skaidri (Reglamento (ES) 2023/2831 4 straipsnis)?

-

 

3.13.

Ar de minimis pagalba sumuojama pagal Reglamento (ES) 2023/2831 reikalavimus (Reglamento (ES) 2023/2831 5 straipsnis)?

-

 

3.14.

Ar teikiama de minimis pagalba patenka į Reglamento (ES) 2023/2831 galiojimo laikotarpį?

-

 

 

4. Finansavimo atitikties Reglamentui (ES) 2023/2831 vertinimas

Ar teikiamas finansavimas atitinka Reglamentą (ES) 2023/2831?

 

 

______________________________________

(vertintojas)

 

____________

(parašas)

 

____________

(data)

 

 

Patikros peržiūra:

□ Vertintojo išvadai pritarti

□ Vertintojo išvadai nepritarti

Pastabos:_______________________________________________________________________

 

 

______________________________________

(vertintojo tiesioginis vadovas)

____________

(parašas)

____________

(data)

 

 

 

 

 

___________________