LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2017 m. liepos 21 d. įsakymo Nr. 4-429 „DĖL INFRASTRUKTŪROS IKI INVESTUOTOJUI SUTEIKTO SKLYPO RIBŲ ĮRENGIMO IR (AR) SUTVARKYMO VALSTYBĖS LĖŠOMIS TVARKOS aprašo PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2021 m. balandžio 29 d. Nr. 4-364

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2017 m. liepos 21 d. įsakymą Nr. 4-429 „Dėl Infrastruktūros iki investuotojui suteikto sklypo ribų įrengimo ir (ar) sutvarkymo valstybės lėšomis tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL INVESTICINIO ŽEMĖS SKLYPO, IKI KURIO RIBOS IR (AR) KURIO RIBOSE įrengiama ir (ar) sutvarkoma INFRASTRUKTŪRA, KRITERIJŲ IR INFRASTRUKTŪROS IKI INVESTICINIO ŽEMĖS SKLYPO RIBOS IR (AR) JO RIBOSE įrengimo ir (ar) sutvarkymo IR (AR) INVESTICINIO ŽEMĖS SKLYPO VYSTYMO VALSTYBĖS (savivaldybės) LĖŠOMIS TVARKOS APRAŠo PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 9 punktu ir įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1367 „Dėl Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo įgyvendinimo“ 1.1.2 papunkčio nuostatas,

t v i r t i n u Investicinio žemės sklypo, iki kurio ribos ir (ar) kurio ribose įrengiama ir (ar) sutvarkoma infrastruktūra, kriterijų ir infrastruktūros iki investicinio žemės sklypo ribos ir (ar) jo ribose įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo valstybės (savivaldybės) lėšomis tvarkos aprašą (pridedama).“

2. N u s t a t a u, kad:

2.1. Investicinio žemės sklypo, iki kurio ribos ir (ar) kurio ribose įrengiama ir (ar) sutvarkoma infrastruktūra, kriterijų ir infrastruktūros iki investicinio žemės sklypo ribos ir (ar) jo ribose įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo valstybės (savivaldybės) lėšomis tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 5.1−5.3 papunkčiuose nurodytos išlaidos, būtinos norint užtikrinti paraiškoje nurodyto projekto tęstinumą, privalo būti patirtos einamaisiais kalendoriniais metais iki įsakymo įsigaliojimo datos;

2.2. iki šio įsakymo įsigaliojimo pateiktos paraiškos vertinamos ir tvirtinamos pagal iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusį teisinį reguliavimą;

2.3. paraiška, teikiama tęstiniam projektui įgyvendinti, vertinama netaikant Aprašo 11 punkte nurodytų kriterijų. Tęstiniu projektu laikomas projektas, kuriam buvo skirtas finansavimas pagal Infrastruktūros iki investuotojui suteikto sklypo ribų įrengimo ir (ar) sutvarkymo valstybės lėšomis tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2017 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 4-429, tačiau projektas nebuvo baigtas įgyvendinti ir būtų tęsiamas infrastruktūros įrengimas ir (ar) sutvarkymas ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymas. 

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                           Aušrinė Armonaitė

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų

ministro 2021 m. balandžio 29 d.

įsakymu Nr. 4-364

 

 

Investicinio žemės sklypo, iki kurio ribos ir (ar) kurio ribose įrengiama ir (ar) sutvarkoma infrastruktūra, kriterijų ir infrastruktūros iki investicinio žemės sklypo ribos ir (ar) jo ribose įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo valstybės (savivaldybės) lėšomis tvarkos aprašAs

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Investicinio žemės sklypo, iki kurio ribos ir (ar) kurio ribose įrengiama ir (ar) sutvarkoma infrastruktūra, kriterijų ir infrastruktūros iki investicinio žemės sklypo ribos ir (ar) jo ribose įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo valstybės (savivaldybės) lėšomis tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato investicinio žemės sklypo, iki kurio ribos ir (ar) kurio ribose įrengiama ir (ar) sutvarkoma infrastruktūra ir (ar) kuris yra vystomas valstybės (savivaldybės) lėšomis, kriterijus, investicinio žemės sklypo vystymo organizavimo ir atlikimo priežiūros tvarką ir infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinių žemės sklypų vystymo finansavimui gauti sąlygas.

2Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Infrastruktūrainžineriniai statiniai ir, jei yra, su jais susiję įrenginiai, padidinantys investicinio (-ių) žemės sklypo (-ų), kuris (-ie) vystomas (-i) investicijoms pritraukti, vertę, taip pat paslaugos, reikalingos šiems investiciniams žemės sklypams prijungti prie inžinerinių tinklų.

2.2. Potencialus (-ūs) investuotojas (-ai)privatus juridinis asmuo arba strateginis investuotojas, arba savivaldybės investuotojas, Lietuvos Respublikos teritorijoje ketinantis įgyvendinti investicijų projektą arba pradėjęs jį įgyvendinti tais kalendoriniais metais, kuriais pradėta įrengti ir (ar) sutvarkyti infrastruktūra iki šio investuotojo investicinio žemės sklypo.

2.3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, detalizuojamos statybos techniniame reglamente STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. D1-713 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“ patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu patvirtintame Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje (toliau – EVRK 2 red.).

3Pagal Aprašą priimami sprendimai dėl infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo turi atitikti valstybės pagalbos teikimą reguliuojančių teisės aktų nuostatas ir reikalavimus.

4Pagal Aprašą tinkamos finansuoti infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo veiklos ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo veiklos, kurios yra pagrįstos (pateikti pagrindžiantys dokumentai), iki investicinio sklypo ribos ir (ar) jo ribose, yra:

4.1. inžinerinės savivaldybės infrastruktūros ir kitų įrenginių ir (ar) inžinerinių statinių, ir (ar) inžinerinių tinklų, ir (ar) susisiekimo komunikacijų, ir (ar) hidrotechnikos statinių (vandenvietės ir vandenruošos statinių ir (ar) siurblinės, ir (ar) su ja susijusios infrastruktūros, ir (ar) melioracijos statinių, ir (ar) su ja susijusių įrenginių), ir (ar) kitų inžinerinių statinių (nuotekų valyklų statinių) įrengimas ir (ar) rekonstravimas, ir (ar) remontas ir (ar) griovimas;

4.2.    statybos darbų atlikimas ir investicinio sklypo žemės tvarkymas, taip pat miško žemės pavertimo kitomis naudmenomis procedūros ir darbai, užterštų sprogmenimis teritorijų rizikos vertinimas (sprogmenų paieška, sprogmenų identifikavimas), inžinerinių statinių ir tinklų iškėlimo darbai ir kiti darbai ir procedūros, susiję su investicinio žemės sklypo tvarkymu;

4.3.    vienkartinis prisijungimas prie inžinerinių tinklų, kaip numato Lietuvos Respublikos teisės aktai, reglamentuojantys reguliuojamų veiklos sričių kainodaros, techninės priežiūros reikalavimus.

5.  Pagal Aprašą tinkamos finansuoti infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo iki investicinio sklypo ribos ir (ar) jo ribose veiklų išlaidos, kurios pagrįstos ir tiesiogiai susijusios su infrastruktūros projekto įgyvendinimu, taip pat yra patirtos einamaisiais kalendoriniais metais nuo paraiškos įrengti ir (ar) sutvarkyti infrastruktūrą ir (ar) vystyti investicinį žemės sklypą (toliau – paraiška) pateikimo, yra:

5.1. infrastruktūros ir kitų įrenginių ir (ar) inžinerinių statinių, ir (ar) inžinerinių tinklų, ir (ar) susisiekimo komunikacijų, ir (ar) hidrotechnikos statinių (vandenvietės ir vandenruošos statinių, ir (ar) siurblinės ir (ar) su ja susijusios infrastruktūros, ir (ar) melioracijos statinių, ir (ar) su ja susijusių įrenginių), ir (ar) kitų inžinerinių statinių (nuotekų valyklų statinių) įrengimo ir (ar) rekonstravimo, ir (ar) remonto, ir (ar) griovimo (įskaitant ir investicinio žemės sklypo ir statybos sklypo tvarkymo, teritorijų planavimo dokumentų ir statinio projekto parengimą, statinio projekto ekspertizę, statinio projektui parengti reikalingas inžinerinių tinklų ir komunikacijų geodezines nuotraukas, statybinių tyrimų atlikimą, statinio statybos techninę priežiūrą, statinio projekto vykdymo priežiūrą) išlaidos;

5.2. statybos darbų, statybos sklypo tvarkymo ir susijusios išlaidos (išskyrus žaidimų ar kitų aikštelių įrengimą, tvorų tvėrimą, apželdinimą), tarp jų ir miško žemės pavertimo kitomis naudmenomis procedūros ir darbai, kompensacija už iškirstą mišką, sprogmenimis užterštų teritorijų tvarkymo rizikos vertinimas (sprogmenų paieška, sprogmenų identifikavimas), inžinerinių statinių ir tinklų iškėlimo darbai ir kiti darbai ir procedūros, kurie yra būtini investicinio žemės sklypo tvarkymui;

5.3. vienkartinio prisijungimo prie inžinerinių tinklų išlaidos, kaip numato Lietuvos Respublikos teisės aktai, reglamentuojantys reguliuojamų veiklos sričių kainodaros, techninės priežiūros reikalavimus.

6. Tuo atveju, jeigu, įgyvendinant infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo veiklas, patiriamos išlaidos, kurios neatitinka Aprašo 5 punkto reikalavimų, jos apmokamos savivaldybės lėšomis teisės aktų, reglamentuojančių infrastruktūros finansavimą savivaldybės lėšomis, nustatyta tvarka.

7. Aprašo nustatyta tvarka Ekonomikos ir inovacijų ministerijos sprendimu pagal Aprašo 22 punktą valstybės lėšomis gali būti skiriamas iki 100 procentų tinkamų finansuoti infrastruktūros  įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo išlaidų, nurodytų Aprašo 5 punkte, finansavimas. Ekonomikos ir inovacijų ministerijos sprendimu mažiau kaip 100 procentų tinkamų finansuoti infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo išlaidų finansuojama Aprašo 8 punkte ir (ar) 21.5 papunktyje nustatytais atvejais.

8. Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo lėšomis gali prisidėti prie infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo.

9. Infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo išlaidų dalis, numatyta paraiškoje einamaisiais metais, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš pareiškėjo lėšų.

 

II SKYRIUS

INVESTICINIO ŽEMĖS SKLYPO KRITERIJAI

 

10. Pagal Aprašą paraiškas (Aprašo 1 priedas) Ekonomikos ir inovacijų ministerijai gali teikti savivaldybės vykdomoji institucija (toliau – pareiškėjas). 

11. Infrastruktūra gali būti įrengiama ir (ar) sutvarkoma ir (ar) investicinis žemės sklypas vystomas valstybės lėšomis tik tuo atveju, jei yra tenkinamas bent vienas iš šių reikalavimų:

11.1.  Investicinis žemės sklypas yra laisvojoje ekonominėje zonoje ar valstybei svarbaus projekto statusą turinčiame pramonės parke arba skirtas Investicijų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje nurodytiems stambiems projektams įgyvendinti ar pritraukti.

11.2.  Investiciniame žemės sklype yra investuotojas, pagal Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punkto nuostatas sudaręs investicijų sutartį su Lietuvos Respublikos Vyriausybe ar jos įgaliota institucija, arba yra potencialus (-ūs) investuotojas (-ai), planuojantis (-ys) vykdyti gamybos veiklą ir (ar) mokslinių tyrimų ar taikomąją veiklą investiciniame žemės sklype, ketinantis (-ys) investuoti ne mažiau kaip 1 448 100 eurų vertės privačių investicijų, įgyvendindamas (-i) investicijų projektą, ir įsipareigojantis įsteigti naujų ne trumpiau kaip trejus metus išlaikomų darbo vietų, kuriose įdarbintų ne mažiau kaip 20 asmenų, kurių atitinkamų metų vidutinis mėnesinis darbo užmokestis bus ne mažesnis kaip Lietuvos statistikos departamento skelbiamas savivaldybės, kurioje investuojama, vidutinis mėnesinis darbo užmokestis, kaip nustatyta Investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punkte.

11.3.  Investicinis žemės sklypas yra ne mažesnio kaip 10 ha ploto ir jame planuojama vykdyti gamybos veiklą ir (ar) mokslinių tyrimų ar taikomąją veiklą.

11.4Teikiama Paraiška tęstinio projekto veikloms, nurodytoms Aprašo 4 punkte, kurių dalis jau buvo finansuota pagal Aprašą, tačiau šios veiklos nebuvo pabaigtos įgyvendinti, ir būtų tęsiamas infrastruktūros įrengimas ir (ar) sutvarkymas ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymas. Tęstiniu projektu laikomas projektas, kuriam buvo skirtas finansavimas pagal Aprašą, tačiau projektas nebuvo baigtas įgyvendinti ir būtų tęsiamas infrastruktūros įrengimas ir (ar) sutvarkymas ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymas.

12.  Jeigu paraiška teikiama dėl valstybinės reikšmės kelio įrengimo ir (ar) sutvarkymo, kartu su paraiška pateikiamas laisvos formos rašytinis valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos sutikimas. Jeigu paraiška teikiama dėl geležinkelio infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo, kartu su paraiška pateikiamas laisvos formos rašytinis viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojos AB „LTG Infra“ sutikimas.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATRANKA, TEIKIAMŲ FINANUOTI PARAIŠKŲ SĄRAŠO SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

13.  Ekonomikos ir inovacijų ministerija raštu siunčia kvietimą savivaldybės vykdomosioms institucijoms teikti paraiškas ir nurodo paraiškų pateikimo terminą, kuris negali būti trumpesnis negu 10 darbo dienų, nuo kvietimo išsiuntimo dienos. Šis kvietimas teikti paraiškas paraiškų teikimo laikotarpiu skelbiamas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos tinklalapyje www.eimin.lt.

14.  Ekonomikos ir inovacijų ministerija ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po paraiškos gavimo patikrina, ar siūlomos infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo veiklos nėra finansuojamos Savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo nustatyta tvarka arba planuojamos finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės investicijų programos lėšų, Europos Sąjungos finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų, Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, kitų  finansavimo lėšų. Jeigu siūlomos veiklos įrengiant ir (ar) sutvarkant infrastruktūrą ir (ar) vystant investicinį žemės sklypą yra finansuojamos iš šiame punkte nurodytų finansavimo šaltinių, paraiška atmetama ir pareiškėjas apie tai raštu informuojamas per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos.

15.  Ekonomikos ir inovacijų ministerija, nustačiusi, kad siūlomos infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo veiklos nėra finansuojamos arba planuojamos finansuoti iš Aprašo 14 punkte nurodytų finansavimo šaltinių, paraišką raštu per 3 darbo dienas pateikia vertinti viešajai įstaigai „Investuok Lietuvoje“.

16.  Viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paraiškos iš Ekonomikos ir inovacijų ministerijos gavimo dienos įvertina paraiškų atitiktį Aprašo 11 punkte nustatytiems reikalavimams. Jeigu paraiška neatitinka Aprašo 11 punkte nustatytų reikalavimų, paraiška nėra toliau vertinama ir įtraukiama į siūlomų atmesti paraiškų sąrašą, kuris teikiamas Ekonomikos ir inovacijų ministerijai pagal Aprašo 18 punktą. Aprašo 4, 5 ir 11 punktuose numatytus reikalavimus atitinkančias paraiškas viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ vertina sudariusi prioritetinės eilės sąrašą pagal Aprašo 2 priede nustatytą paraiškų prioritetinės eilės sudarymo metodiką (toliau – Metodika). Viešajai įstaigai „Investuok Lietuvoje“ vertinant paraiškoje nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti ir pagrįstumą, paraiškoje nurodyta prašomų tinkamų finansuoti lėšų suma gali būti sumažinta ta apimtimi, kuria prašomų finansuoti lėšų suma yra netinkama.

17.  Paraiškos vertinimo terminas gali būti pratęstas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos sprendimu pagal viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ motyvuotą prašymą iki 15 darbo dienų. Apie tai Ekonomikos ir inovacijų ministerija raštu praneša pareiškėjui per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos ir nurodo šią informaciją Ekonomikos ir inovacijų ministerijos tinklalapyje.

18Viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Aprašo 14 punkte nurodyto vertinimo pabaigos (įskaitant ir pratęsimo terminą, jeigu paraiškų vertinimo terminas buvo pratęstas) sudaro paraiškų prioritetinės eilės sąrašą, kuriame aukštesnė vieta suteikiama pagal Metodiką didesnį vertinimo balą gavusioms paraiškoms (toliau – Paraiškų prioritetinės eilės sąrašas), ir Paraiškų prioritetinės eilės sąrašą raštu pateikia Ekonomikos ir inovacijų ministerijai. Kartu su Paraiškų prioritetinės eilės sąrašu atskirai pateikiamas siūlomų atmesti paraiškų sąrašas, tai yra paraiškų, kurios neatitinka bent vieno Aprašo 11 punkto reikalavimo arba Aprašo 4  ir (ar) 5, ir (ar) 14, ir (ar) 20 punkto reikalavimų, sąrašas, arba nėra gautas Aprašo 12 punkte nurodytas sutikimas. Į Paraiškų prioritetinės eilės sąrašą nėra įtraukiamos paraiškos, kurių darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, ir išlaidų santykis yra mažesnis kaip 1,2.

19.  Ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu sudaroma investicinio žemės sklypo, iki kurio ribos ir (ar) kurio ribose įrengiama ir (ar) sutvarkoma infrastruktūra, kriterijų ir infrastruktūros iki investicinio žemės sklypo ribos ir (ar) jo ribose įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo valstybės  lėšomis  atrankos komisija (toliau – Komisija), o jos veikla reglamentuojama Komisijos darbo reglamente, patvirtintame ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu. Komisija, gavusi Aprašo 18 punkte nurodytą Paraiškų prioritetinės eilės sąrašą, atsižvelgdama į siūlomų atmesti paraiškų sąrašą, vertina Paraiškų prioritetinės eilės sąrašą pagal nurodytus kriterijus:

19.1. paraiškos užimamą vietą viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ pateiktame Paraiškų prioritetinės eilės sąraše;

19.2. pareiškėjo galimybę (pasirengimą) pradėti infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo veiklas einamaisiais kalendoriniais metais;

19.3. galimybę iš dalies (ar visiškai) apmokėti tinkamas finansuoti išlaidas, kurios nurodytos Aprašo 6 punkte, tais kalendoriniais metais, kai Ekonomikos ir inovacijų ministerijai pateikta infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo paraiška;

19.4. galimus infrastruktūros  įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo finansavimo šaltinius ir prie projekto įgyvendinimo prisidedančias suinteresuotas šalis.

20. Per visą paraiškos vertinimo procedūrą Ekonomikos ir inovacijų ministerija ir (ar) viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ turi teisę elektroniniu paštu arba raštu pareiškėjo prašyti pateikti papildomus dokumentus ar informaciją, patikslinti ir (ar) paaiškinti pateiktus dokumentus ar informaciją, pasitelkti ekspertus (konsultantus), kitų valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų atstovus, veikiančius neatlygintinai. Ekonomikos ir inovacijų ministerijos ir (ar) viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ nustatomas papildomas dokumentų ar informacijos pateikimo terminas neturi būti trumpesnis kaip 3 darbo dienos. Jei po patikslinimo paraiška užpildyta netinkamai arba neužpildyta arba per šiame Aprašo punkte nustatytą terminą pareiškėjas nepateikia reikalaujamų dokumentų ar informacijos, paraiška atmetama. Terminas, per kurį pareiškėjas tikslina paraiškoje pateiktą informaciją ir (ar) teikia papildomus dokumentus, neįskaičiuojamas į Aprašo 11−14 punktuose nurodytą paraiškos vertinimo terminą.

21. Įvertinusi Paraiškų prioritetinės eilės sąrašą ir atsižvelgusi į siūlomų atmesti paraiškų sąrašą, Komisija siūlo:

21.1. pritarti siūlomam Paraiškų prioritetinės eilės sąrašui;

21.2. nurodyti viešajai įstaigai „Investuok Lietuvoje“ atlikti paraiškų papildomą išplėstinį darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, ir išlaidų santykio vertinimą. Išplėstinis darbo santykių mokesčių vertinimas atliekamas, jeigu yra papildomos informacijos dėl darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, ir išlaidų santykio vertinimo ir (ar) kitos informacijos, susijusios su švietimo įstaigų ir institucijų rengiamų specialistų pasiūla ir (ar) planuojamomis įrengti ir (ar) sutvarkyti infrastruktūros ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo išlaidomis. Atsižvelgdama į pareiškėjo pateiktą informaciją, susijusią su darbo santykių mokesčių vertinimo rezultatais (nepriklausomai nuo pagal Aprašo 2 priedo 13.1 papunktį atlikto skaičiavimo reikšmės), ir į valstybės strateginius interesus, valstybės vykdomos sektorinės ir (ar) regioninės politikos tikslus nustatytus 2021–2030 metų nacionaliniame pažangos plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“, Komisija gali pateikti pasiūlymą dėl paraiškos įtraukimo arba neįtraukimo į Paraiškų prioritetinės eilės sąrašą ir pavesti viešajai įstaigai „Investuok Lietuvoje“ pateikti atnaujintą Paraiškų prioritetinės eilės sąrašą;

21.3. neįrengti ir (ar) netvarkyti paraiškoje nurodytos infrastruktūros ir (ar) nevystyti investicinio žemės sklypo (teritorijos), jei nėra tenkinamas bent vienas iš Aprašo 11 punkto reikalavimų arba Aprašo 4 ir (ar) 5 punkto reikalavimai arba pareiškėjas netenkina Aprašo 12 ir (ar) 14 punkto reikalavimų ir (ar) pagal Aprašo 2 priedo 13.1 papunktį apskaičiuotas darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, ir išlaidų santykis yra mažesnis kaip 1,2;

21.4. neįrengti ir (ar) netvarkyti paraiškoje nurodytos infrastruktūros ir (ar) nevystyti investicinio žemės sklypo (teritorijos), jeigu kartu su paraiška nepateikiama rašytinio valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos sutikimo tiesti, taisyti (remontuoti) ar rekonstruoti valstybinės reikšmės kelią;

21.5. neįrengti ir (ar) netvarkyti paraiškoje nurodytos infrastruktūros ir (ar) nevystyti investicinio žemės sklypo arba finansuoti tik dalį paraiškoje nurodytų veiklų, jei Ekonomikos ir inovacijų ministerijos atitinkamais metais suplanuotų asignavimų nepakanka infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo veikloms finansuoti ir (arba) dalis paraiškoje nurodytų veiklų neatitinka veiklų, išvardytų Aprašo 4 punkte. Projektai finansuojami atsižvelgus į projekto eilę Paraiškų prioritetinės eilės sąraše. Ekonomikos ir inovacijų ministerija pagal atitinkamų metų suplanuotus asignavimus įvertina galimybes finansuoti projektus ir paskutiniam projektui Paraiškų prioritetinės eilės sąraše turi teisę finansavimą mažinti pagal turimus likusius asignavimus;

21.6. vadovaujantis Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“, parengti valstybės investicijų projektą ir jį įgyvendinant įrengti ir (ar) sutvarkyti infrastruktūrą.

22. Komisija posėdžio protokolą ir Paraiškų prioritetinės eilės sąrašą teikia ekonomikos ir inovacijų ministrui, kuris priima galutinį sprendimą dėl infrastruktūros) įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo finansavimo. Sprendimas skirti finansavimą įforminamas ekonomikos ir inovacijų ministro įsakymu.      

23. Ekonomikos ir inovacijų ministerija apie Aprašo 22 punkte nurodytą sprendimą dėl infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo informuoja pareiškėją raštu per 3 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo dienos.

 

IV SKYRIUS

INFRASTRUKTŪROS ĮRENGIMAS IR (AR) SUTVARKYMAS IR (AR) INVESTICINIO ŽEMĖS SKLYPO VYSTYMAS

 

24. Infrastruktūra įrengiama ir (ar) sutvarkoma ir (ar) investicinis žemės sklypas vystomas pagal infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo sutartį (toliau – sutartis). Vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka  tarp Aprašo 10 punkte nurodyto pareiškėjo ir (ar) viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“, Ekonomikos ir inovacijų ministerijos ir (ar) kitų sutarties šalių (ministerijų ir (ar) viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“, ir (ar) laisvosios ekonominės zonos valdymo bendrovės, ir (ar) pramonės parko operatoriaus, ir (ar) valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos, ir (ar) savivaldybės įmonių), ir (ar) potencialaus investuotojo sudaroma sutartis, kurioje, nurodomos skirtos finansavimo lėšos, šių lėšų mokėjimo, ataskaitų teikimo terminai ir tvarka, įsipareigojimų vykdymo kontrolės tvarka, šalių teisės ir pareigos, šalių atsakomybė. Sudarius sutartį pareiškėjas laikomas veiklų vykdytoju.

25. Sutarties įgyvendinimą pagal Aprašo 27 punktą koordinuoja viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“. 

26. Sutartyje nurodytų infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo veiklų vykdytojai sutartyje nustatyta tvarka ir terminais viešajai įstaigai „Investuok Lietuvoje“ pateikia šiuos dokumentus (2 egzempliorius, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotus elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą):

26.1. veiklų įgyvendinimo ataskaitą (-as) (Aprašo 3 priedas);

26.2. finansinę ataskaitą (Aprašo 4 priedas) kartu su veiklų įgyvendinimo išlaidas ir (ar) mokėjimą pagrindžiančiais dokumentais, duomenimis ir informacija;

26.3. kitus susijusius dokumentus, reikalingus įvertinti sutartimi prisiimtų prievolių įvykdymą.

27. Viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ per 30 kalendorinių dienų patikrina:

27.1. ar išlaidos yra patirtos vykdant sutartyje nurodytas veiklas;

27.2. ar išlaidos yra patirtos, identifikuojamos ir patikrinamos, pagrįstos dokumentais;

27.3. ar patiriant tinkamas išlaidas sumokamas pirkimo pridėtinės vertės mokestis yra priskirtinas tinkamoms išlaidoms;

27.4. ar veiklos, kurioms skirtas finansavimas, įgyvendinamos sutartyje nustatytais terminais ir numatyta apimtimi.

28. Viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“, tikrindama pateiktus dokumentus, turi teisę kreiptis į sutartyje nurodytų infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo veiklų vykdytoją, pateikusį dokumentus, dėl dokumentuose pateiktos informacijos paaiškinimo, patikslinimo ar papildomų dokumentų pateikimo. Viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ nustatomas informacijos ar dokumentų pateikimo terminas neturi būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos. Šis terminas neįskaičiuojamas į Aprašo 27 punkte nustatytą 30 dienų terminą.

29. Viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ kartu su Aprašo 26 punkte nurodytais dokumentais Ekonomikos ir inovacijų ministerijai sutartyje numatyta tvarka ir terminais pateikia sutartyje nurodytų infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo veiklų vykdytojo pranešimą dėl išlaidų tinkamumo.

30. Jeigu kyla įtarimas, kad sutartyje nurodytas infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo veiklų vykdytojas (išskyrus Ekonomikos ir inovacijų ministeriją, jei ji nurodoma kaip vykdytoja) nevykdo ar netinkamai vykdo sutartyje nustatytas prievoles, viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ privalo su veiklų vykdytoju suderintu laiku veiklų vykdymo vietoje atlikti patikrą ir gauti iš vykdytojo visą reikalingą informaciją, duomenis ir dokumentus.

31. Ekonomikos ir inovacijų ministerija, gavusi iš viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ šio Aprašo 26 ir 29 punktuose nurodytus dokumentus, sutartyje nustatyta tvarka ir terminais perveda lėšas veiklų vykdytojui. Jei sutartyje yra numatyta galimybė, Ekonomikos ir inovacijų ministerija gali pervesti veiklų vykdytojui avansinį mokėjimą. Avansinis mokėjimas negali viršyti 30 procentų skirtų lėšų. Avansinio mokėjimo ir (ar) tarpinio atsiskaitymo sąlygos, grafikai ir dokumentai, kuriuos reikia pateikti siekiant gauti avansinį ir (ar) tarpinį lėšų išmokėjimą, nustatomi sutartyje.

32. Viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“ turi inicijuoti finansavimo sustabdymą ar nutraukimą ir siūlyti Ekonomikos ir inovacijų ministerijai priimti sprendimą dėl skirtų ir veiklų vykdytojui (išskyrus Ekonomikos ir inovacijų ministeriją, jei ji nurodoma kaip vykdytoja) išmokėtų lėšų grąžinimo, jeigu veiklų vykdytojas nevykdo ar netinkamai vykdo sutarties sąlygas.

33. Jei sutartyje nurodytas vykdytojas per sutartyje nustatytą terminą neįvykdo savo pareigų ir šios pareigos nėra pakeičiamos, keičiant sutartį, ir (arba) priimamas sprendimas dėl išmokėtų lėšų grąžinimo, vykdytojui išmokėtos lėšos turi būti grąžintos Ekonomikos ir inovacijų ministerijai per 60 darbo dienų nuo Ekonomikos ir inovacijų ministerijos priimto sprendimo gavimo dienos, pridėjus palūkanas, apskaičiuotas pagal Europos centrinio banko sprendimo grąžinti lėšas priėmimo dieną nustatytą palūkanų normą už kiekvieną naudojimosi šiomis lėšomis dieną nuo lėšų išmokėjimo dienos iki lėšų grąžinimo dienos.

34. Sutartyje nurodytas vykdytojas, įspėjęs Ekonomikos ir inovacijų ministeriją prieš 14 darbo dienų iki numatyto sutarties nutraukimo dienos, turi teisę nutraukti sutartį. Ne vėliau kaip sutarties nutraukimo dieną vykdytojui išmokėtos lėšos turi būti grąžintos Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, pridėjus palūkanas, apskaičiuotas pagal Europos centrinio banko sprendimo grąžinti lėšas priėmimo dieną nustatytą palūkanų normą už kiekvieną naudojimosi šiomis lėšomis dieną nuo lėšų išmokėjimo dienos iki lėšų grąžinimo dienos.

 

V SKYRIUS

INFRASTRUKTŪROS ĮRENGIMO IR (AR) SUTVARKYMO IR (AR) INVESTICINIO ŽEMĖS SKLYPO VYSTYMO VEIKLŲ VYKDYTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI

 

35. Veiklų vykdytojas, įgyvendindamas infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo veiklas, privalo:

35.1. naudoti skirtas lėšas tik Aprašo 5 punkte išvardytoms tinkamoms infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo veikloms patirtoms išlaidoms apmokėti ir už jas atsiskaityti – pateikti atsiskaitymo dokumentus;

35.2. bendradarbiauti su viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ sutarties įgyvendinimą koordinuojančiais asmenimis, teikti jiems prašomą informaciją, sudaryti jiems sąlygas apžiūrėti veiklų įgyvendinimo ir (ar) administravimo vietą, susipažinti su veiklų vykdymo dokumentais;

35.3. šalinti mokėjimo prašymų ir veiklų įgyvendinimo trūkumus;

35.4. kuo greičiau (bet ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo pasikeitimų atsiradimo) informuoti viešąją įstaigą „Investuok Lietuvoje“ apie visus veiklų įgyvendinimo pakeitimus;

35.5. užtikrinti, kad būtų pasiektas infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo tikslas;

35.6. gavęs Ekonomikos ir inovacijų ministerijos sprendimą dėl lėšų grąžinimo, grąžinti lėšas kaip nustatyta Aprašo 33 punkte;

35.7. vykdyti kitus Apraše ir sutartyje nustatytas prievoles.

36. Jei veiklų vykdytojas, įgyvendindamas veiklas, patiria netinkamų finansuoti išlaidų, vykdytojas jas apmoka iš nuosavų lėšų.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

37.  Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas). Asmens duomenų, nurodytų Aprašo 1 priede, tvarkymo tikslas – atlikti Apraše nurodytos Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro įgaliotos viešosios įstaigos, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina valstybė, funkcijas ir vykdyti paraiškų vertinimą. Apraše nurodyti dokumentai saugomi Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatyta tvarka ir terminais. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijoje pateikiama ministerijos interneto svetainėje http://eimin.lrv.lt/.

______________

 

Investicinio žemės sklypo, iki kurio ribos ir (ar) kurio ribose įrengiama

ir (ar) sutvarkoma infrastruktūra, kriterijų ir infrastruktūros iki investicinio

žemės sklypo ribos ir (ar) jo ribose įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio

žemės sklypo vystymo valstybės (savivaldybės) lėšomis tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

(Paraiškos forma)

________________________________________________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

 

infrastruktūros IKI INVESTICINIO ŽEMĖS SKLYPO RIBOS IR (AR) JO RIBOSE ĮRENGIMO Ir (ar) sutvarkymo IR (AR) INVESTICINIO ŽEMĖS SKLYPO VYSTYMO valstybės (SAVIVALDYBĖS) lėšomis PARAIŠKA

 

___________________________

(paraiškos užpildymo data ir registracijos numeris)

 

Infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo objekto, kuriam prašoma finansavimo, pavadinimas (projekto pavadinimas)

 

 

 

1.   Pareiškėjo rekvizitai

 

Pareiškėjo pavadinimas

 

Juridinio asmens kodas

 

Adresas

 

Telefono numeris

 

Fakso numeris

 

Elektroninio pašto adresas

 

Kontaktinis asmuo

 

Telefonas

 

El. paštas

 

 

 

2.   Pasiūlymo dėl infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo aprašymas

 

1. Prašome pateikti informaciją apie planuojamą vystyti investicinį sklypą ir nurodyti, kokia infrastruktūra jau yra įrengta ir (ar) sutvarkyta investiciniame žemės sklype iki šios paraiškos pateikimo.

 

2. Planuojamos pagal paraišką infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo tikslo, uždavinių ir trumpas laukiamo poveikio aprašymas.

 

 

 

3. Prašome pateikti pagal paraišką įrengiamos ir (ar) sutvarkomos infrastruktūros būtinumo pagrindimo aprašymą, kai pritraukiamos ir (ar) išlaikomos darbo vietos.

 

4. Planuojami pasiekti rodikliai:

Rodiklio pavadinimas

Planuojama reikšmė

Planuojami reikšmės pasiekimo metai

4.1. Investicinio (-ių) žemės sklypo (-ų) plotas

 

 

4.2. Pritraukta investicijų, mln. Eur

 

 

4.3. Naujų darbo vietų skaičius (nurodykite planuojamų sukurti darbo vietų skaičių) *

 

 

5. Pateikite paraiškos 4.3 papunktyje nurodyto naujų darbo vietų skaičiaus pagrindimo aprašymą.

 

 

6. Šiame punkte pateikiama informacija tik tuo atveju, jeigu prašoma finansavimo kelių, gatvių objektams įrengti ir (ar) sutvarkyti.

 

Pateikite įmonių, esančių teritorijose, į kurias veda kelių, gatvių objektai, kuriems prašoma finansavimo, sąrašą (pavadinimas ir juridinio asmens kodas), pagal kurį bus tikrinamas faktinis esamų darbo vietų skaičius pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenų bazės informaciją apie apdraustųjų asmenų skaičių paraiškos pateikimo dieną.

 

Kartu su paraiška pateikite įmonių, esančių teritorijose, į kurias veda kelių, gatvių objektai, kuriems prašoma finansavimo, grafinį žemėlapį (schemą), iš kurios būtų galima identifikuoti, kad įmonės yra išsidėsčiusios prie kelių, gatvių objektų.

 

7. Infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo pradžios data

 

8. Infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo pabaigos data

 

9. Investicinio žemės sklypo, kuriame įrengiama ir (ar) sutvarkoma infrastruktūra arba kuris yra vystomas, vieta

Prašome nurodyti vietą.

 

9.1. Apskritis

Pasirinkite apskritį.

Alytaus

Kauno

Klaipėdos

Marijampolės

Panevėžio

Šiaulių

Telšių

Tauragės

Utenos

Vilniaus

9.2. Savivaldybė

Įrašykite savivaldybę. Jeigu infrastruktūrą numatoma kurti ir (ar) tvarkyti ar investicinį žemės sklypą vystyti keliose savivaldybėse, nurodykite kelias savivaldybes.

 

10. Investicinis žemės sklypas (teritorija), iki kurio ir (ar) kurio ribose įrengiama infrastruktūra arba kuris yra vystomas, yra:

 

Prašome pažymėti, kurioje teritorijoje yra investicinis žemės sklypas (-ai) (teritorija), taip pat pateikite valstybei svarbaus projekto statusą turinčio pramonės parko aprašymą ir nuorodą į teisės aktą, kuriuo atitinkamas statusas buvo suteiktas. Kiti papildomi pagrindžiantys dokumentai.

Laisvojoje ekonominėje zonoje

Pramonės parke, kuriam suteiktas valstybei svarbaus projekto statusas (pateikite nuorodą į teisės aktą, kuriuo atitinkamas statusas buvo suteiktas)

Investicinis žemės sklypas yra skirtas Investicijų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje nurodytiems stambiems projektams įgyvendinti ar pritraukti

Kita (nepriklauso pirmiau nurodytoms kategorijoms)

11. Prašome nurodyti, ar yra potencialus investuotojas, kaip jis apibrėžiamas Investicinio žemės sklypo, iki kurio ribos ir (ar) kurio ribose įrengiama ir (ar) sutvarkoma infrastruktūra, kriterijų ir infrastruktūros iki investicinio žemės sklypo ribos ir (ar) jo ribose įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo valstybės (savivaldybės) lėšomis tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 3.2 papunktyje.

Jeigu nurodoma, kad yra potencialus investuotojas, kartu su paraiška turi būti pateikti pagrindžiantys dokumentai (investicijų sutartis, ketinimų protokolas).

Yra potencialus investuotojas (kartu su paraiška turi būti pateikti pagrindžiantys dokumentai, t. y. investicijų sutartis, ketinimų protokolas)

Nėra potencialaus investuotojo

 

12. Numatomos įgyvendinti veiklos:

Prašome pažymėti.

Infrastruktūros ir kitų įrenginių ir (ar) inžinerinių statinių, ir (ar) inžinerinių tinklų, ir (ar) susisiekimo komunikacijų, ir (ar) hidrotechnikos statinių (vandenvietės ir vandenruošos statinių ir (ar) siurblinės, ir (ar) su ja susijusios infrastruktūros, ir (ar) melioracijos statinių, ir (ar) su ja susijusių įrenginių), ir (ar) kitų inžinerinių statinių (nuotekų valyklų statinių) įrengimas ir (ar) rekonstravimas, ir (ar) remontas, ir (ar) griovimas

Statybos darbų atlikimas ir investicinio sklypo žemės tvarkymas, taip pat miško žemės pavertimo kitomis naudmenomis procedūros ir darbai, sprogmenimis užterštų teritorijų rizikos vertinimas (sprogmenų paieška, sprogmenų identifikavimas), inžinerinių statinių ir tinklų iškėlimo darbai ir kiti darbai ir procedūros, susiję su investicinio žemės sklypo tvarkymu

Vienkartinis prisijungimas prie inžinerinių tinklų, kaip numato Lietuvos Respublikos teisės aktai, reglamentuojantys reguliuojamų veiklos sričių kainodaros, techninės priežiūros reikalavimus

 

 

3. Atitiktis Aprašo 11.1–11.4 papunkčių reikalavimams:

 

Aprašo 11.1–11.4 papunkčių reikalavimai

Atitinka (pažymėkite)

Pagrindimo aprašymas

Investicinis žemės sklypas (teritorija) yra laisvojoje ekonominėje zonoje ar valstybei svarbaus projekto statusą turinčiame pramonės parke ar skirtas Investicijų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje nurodytiems stambiems projektams įgyvendinti ar pritraukti.

 

Pateikite nuorodas į teisės aktus, kuriais suteiktas laisvosios ekonominės zonos statusas arba pramonės parkui suteiktas valstybei svarbaus projekto statusas. Kita susijusi informacija.

Investicinis žemės sklypas turi investuotoją, sudariusį investicijų sutartį pagal Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punkto nuostatas su Lietuvos Respublikos Vyriausybe ar jos įgaliota institucija, arba yra potencialus (-ūs) investuotojas (-ai), kuris (-ie) planuoja vykdyti gamybos paskirties veiklą ir (ar) mokslinių tyrimų ar taikomąją veiklą investiciniame žemės sklype, ir potencialus investuotojas ketina investuoti ne mažiau kaip 1 448 100 eurų vertės privačių investicijų, įgyvendindamas investicijų projektą, ir įsipareigoja įsteigti naujų ne trumpiau kaip trejus metus išlaikomų darbo vietų, kuriose įdarbintų ne mažiau kaip 20 asmenų, kurių atitinkamų metų vidutinis mėnesinis darbo užmokestis bus ne mažesnis kaip Lietuvos statistikos departamento skelbiamas savivaldybės, kurioje investuojama, vidutinis mėnesinis darbo užmokestis kaip nustatyta Investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punkte.

 

Pateikite ketinimų protokolus, investicijų sutartis su potencialiais investuotojais.

Pateikite dokumentus (ir) ar informaciją apie potencialaus investuotojo planuojamos vykdyti veiklos pobūdį. Nurodykite veiklos kodą pagal Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu patvirtinto Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (EVRK 2 red.).

Investicinis žemės sklypas yra ne mažesnio kaip 10 ha ploto ir jame planuojama vykdyti gamybos paskirties veiklą ir (ar) mokslinių tyrimų ar taikomąją veiklą.

   

Pateikite dokumentus, kuriuose nurodytas žemės sklypo (teritorijos) dydis, taip pat dokumentus (ir) ar informaciją apie planuojamos vykdyti veiklos pobūdį. Nurodykite veiklos kodą pagal Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu patvirtinto Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus 2 redakciją (EVRK 2 red.).

Teikiama paraiška tęstinio projekto veikloms, nurodytoms Aprašo 4 punkte, kurių dalis jau buvo finansuota pagal Aprašą, tačiau šios veiklos nebuvo pabaigtos įgyvendinti ir būtų tęsiamas infrastruktūros įrengimas ir (ar) sutvarkymas ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymas. 

 

Pateikite informaciją, patvirtinančią, kad būtų vykdomas tęstinis projektas, kuris buvo anksčiau finansuotas pagal Aprašą.

 

4.  Papildoma informacija

 

 

 

Ar infrastruktūra, kuriai prašoma finansavimo, bus įrengiama ir (ar) sutvarkoma investicinio žemės sklypo ribose?

  Investicinio žemės sklypo ribose

  Iki investicinio žemės sklypo ribos

 

 

Ar bus galimybė įrengiama ir (ar) sutvarkoma infrastruktūra naudotis kitoms įmonėms ar subjektams, neskaitant potencialaus investuotojo ar investuotojo, kuris pagal Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 6 punkto nuostatas sudaręs investicijų sutartį su Lietuvos Respublikos Vyriausybe ar jos įgaliota institucija[1]?

  Taip

  Ne

 

 

Ar paraiškoje prašoma finansavimo įrengti ir (ar) sutvarkyti valstybinės reikšmės kelią ir (ar) geležinkelių infrastruktūrą? 

  Taip

 

Jei taip, prašome pažymėti ir pateikti  Lietuvos automobilių kelių direkcijos sutikimą tiesti, taisyti (remontuoti) ar rekonstruoti valstybinės reikšmės kelią ir (ar)  laisvos formos rašytinį viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojos AB „LTG Infra“ sutikimą.

  Ne

 

 

Ar investiciniame žemės sklype buvo atlikti reikalingi tyrimai (pvz., ekogeologiniai, geologiniai ir kt.)?

  Taip

 

Jei taip, prašome trumpai pakomentuoti jų išvadas bei nurodykite, ar sklypas įvertintas kaip tinkamas numatytai veiklai vykdyti.

  Ne

 

 

Ar pats pareiškėjas planuoja prisidėti prie investicijų pritraukimo ir (ar) išlaikymo?

  Taip

 

Jei taip, prašome trumpai pakomentuoti, kaip pats pareiškėjas planuoja prisidėti prie investicijų pritraukimo ir (ar) išlaikymo? (Pvz., nurodykite, jeigu pareiškėjas bendradarbiauja su kitais viešaisiais juridiniais asmenimis dėl investicijų pritraukimo ir kt.).

  Ne

 

 

5.   Infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo veiklų pagrindimas

 

Šioje lentelėje prašome pateikti pagal paraišką prašomas finansuoti veiklas ir jų aprašymą (nurodykite pagrindinius veiklos techninius duomenis, pasirinktų techninių sprendimų pagrindimą ir kt.) ir veiklų terminus.

 

Veiklos pavadinimas

Veiklos aprašymas (nurodyti pagrindinius veiklos techninius duomenis, pasirinktų techninių sprendimų pagrindimą ir kt.)

Veiklos įgyvendinimo pradžia ir pabaiga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.     Biudžetas

 

Prašome pateikti pagal paraišką prašomai finansuoti veiklai (-oms) įgyvendinti reikalingą išlaidų sumą kiekvienais kalendoriniais metais pagal išlaidų kategorijas. Jeigu prašoma finansavimo kelioms veikloms (keliems inžineriniams statiniams), prašome atskirai kiekvienoje išlaidų kategorijoje  nurodyti atitinkamai veiklai įgyvendinti reikalingą išlaidų poreikį (kiekvienai veiklai atskirai). Pavyzdžiui, jeigu prašoma finansavimo įrengti  vandentiekio tinklų, nuotekų šalinimo tinklų ir kelio inžinerinius statinius, tuomet pagal išlaidų kategoriją Nr. 1 pateikti atskirai išskaidytą tinkamų finansuoti išlaidų poreikį pagal veiklas (inžinerinius statinius): 1.1. vandentiekio tinklų įrengimo išlaidos, 1.2.  nuotekų šalinimo tinklų įrengimo išlaidos, 1.3. kelio inžinerinius statinių įrengimo išlaidos ir pan. Prašome lentelėje įrašyti metus, kada išlaidos būtų patirtos.

Lentelės apačioje prašome nurodyti bendrą pagal paraišką prašomoms finansuoti veikloms įgyvendinti reikalingą išlaidų sumą, prašomą finansuoti tinkamų išlaidų sumą ir nurodyti pareiškėjo nuosavą lėšų sumą.

 

E Eil. Nr.

 

 

1

Tinkamų finansuoti infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo iki investicinio sklypo ribos ir (ar) jo ribose veiklų išlaidų (toliau – išlaidos) kategorija

Pagal paraišką prašomai finansuoti veiklai (-oms) įgyvendinti reikalinga išlaidų suma su PVM, Eur

Išlaidų pagrindimas

Iš viso

N metai

N+1 metai

N+ n metai

Pagrindžiamas nurodomų išlaidų poreikis pagal kiekvieną veiklą, jų apskaičiavimo būdas, dokumentai, kuriais remiantis buvo apskaičiuotos planuojamos išlaidos ir kita svarbi informacija

(Nurodoma  veikloms įgyvendinti reikalinga lėšų suma su PVM, Eur)

(Nurodoma veikloms įgyvendinti reikalinga lėšų suma su PVM, Eur, kuri būtų patiriama paraiškos pateikimo metais)

(Nurodoma veikloms įgyvendinti reikalinga lėšų suma su PVM, Eur, kuri būtų patiriama po paraiškos pateikimo metais)

(Nurodoma veikloms įgyvendinti reikalinga lėšų suma su PVM, Eur, kuri būtų patiriama n-aisiais po paraiškos pateikimo metais)

2

3

4

5

6

7

1.

Infrastruktūros ir kitų įrenginių ir (ar) inžinerinių statinių, ir (ar) inžinerinių tinklų, ir (ar) susisiekimo komunikacijų, ir (ar) hidrotechnikos statinių (vandenvietės ir vandenruošos statinių ir (ar) su ja susijusios infrastruktūros, ir (ar) melioracijos statinių, ir (ar) su ja susijusių įrenginių) įrengimo  ir (ar) rekonstravimo, ir (ar) remonto, ir (ar) griovimo išlaidos.

 

 

 

 

 

1.1.

Veikla Nr.1 (pildyti atskirai kiekvienai veiklai)

 

 

 

 

 

1.2.

Veikla Nr. N (pildyti atskirai kiekvienai veiklai)

 

 

 

 

 

2.

Investicinio žemės sklypo ir statybos sklypo tvarkymo, teritorijų planavimo dokumentų parengimo išlaidos

 

 

 

 

 

3.

Statinio projekto parengimo išlaidos

 

 

 

 

 

4.

Statinio projekto ekspertizės išlaidos

 

 

 

 

 

5.

Statinio projektui parengti reikalingos inžinerinių tinklų ir komunikacijų geodezinių nuotraukų išlaidos

 

 

 

 

 

6.

Statybinių tyrimų atlikimo išlaidos

 

 

 

 

 

7.

Statinio statybos techninės priežiūros išlaidos

 

 

 

 

 

8.

Statinio projekto vykdymo priežiūros išlaidos

 

 

 

 

 

9.

Statybos sklypo tvarkymo (išskyrus žaidimų ar kitų aikštelių įrengimą, tvorų tvėrimą, apželdinimą) išlaidos

 

 

 

 

 

10.

Miško žemės pavertimo kitomis naudmenomis procedūrų ir darbų išlaidos, kompensacijos už iškirstą mišką išlaidos

 

 

 

 

 

11.

Sprogmenimis užterštų teritorijų rizikos vertinimo (sprogmenų paieška, sprogmenų identifikavimas) išlaidos

 

 

 

 

 

12.

Inžinerinių statinių ir tinklų iškėlimo darbų ir kitų darbų ir procedūrų, kurie yra būtini investicinio žemės sklypo tvarkymui, išlaidos

 

 

 

 

 

13.

Vienkartinio prisijungimo prie inžinerinių tinklų išlaidos, kaip numato Lietuvos Respublikos teisės aktai, reglamentuojantys reguliuojamų veiklos sričių kainodaros, techninės priežiūros reikalavimus

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

Iš jų prašoma finansuoti tinkamų finansuoti išlaidų suma pagal paraišką:

 

 

 

 

 

 

Iš jų pareiškėjo nuosavų lėšų suma:

 

 

 

 

 

 

7. Papildoma informacija apie papildomą finansavimo poreikį infrastruktūrai įrengti ir (ar) sutvarkyti ir (ar) investiciniam žemės sklypui vystyti

 

Prašome nurodyti, ar skyrus finansavimą pagal paraišką infrastruktūrai įrengti ir (ar) sutvarkyti ir (ar) investiciniam žemės sklypui vystyti ir jį panaudojus bus išvystyta visa investuotojams pritraukti reikalinga infrastruktūra. 

 

  Taip, gavus finansavimą pagal paraišką ir jį panaudojus bus išvystyta visa reikalinga infrastruktūra investuotojams pritraukti.

  Ne, reikės įrengti papildomą infrastruktūrą.

 

Prašome nurodyti, kokia infrastruktūra dar turės būti įrengta ir (ar) sutvarkyta ir koks bus tokios papildomos infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo išvystymo finansavimo lėšų poreikis. Prašome nurodyti finansavimo šaltinius ir kada tokia infrastruktūra bus visiškai įrengta ir (ar) sutvarkyta.

 


 

 

8. Viešųjų pirkimų pagrindimas:

 

Ar pradėtos (atliktos) viešųjų pirkimų procedūros

  Taip

Pirkimo pavadinimas

Pirkimo suma su PVM

Pirkimo etapas

Planuojama tiekėjų atrankos data

 

 

 

 

  Ne

 

9.   Kiti finansavimo šaltiniai:

 

Ar buvo pateikta ar planuojama teikti infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo iš bet kokio kito Bendrijos ar kokių nors kitų finansavimo šaltinių (Europos regioninio plėtros fondo (toliau – ERPF), Sanglaudos fondo, kito Bendrijos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar pan.) paraiška?

  Taip

Jei taip, prašom išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kt.)

  Ne

Ar infrastruktūros įrengimas ir (ar) sutvarkymas ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymas papildo kokį nors projektą, kuris jau finansuojamas ar bus finansuojamas iš ERPF, Sanglaudos fondo, kito Bendrijos finansavimo šaltinio, valstybės ar savivaldybės programų, Europos ekonominės erdvės paramos ar pan.?

  Taip

Jei taip, prašom išsamiai aprašyti (nurodyti tikslius duomenis, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kt.)

  Ne

 

Pasirašydamas šią paraišką patvirtinu, kad:

-    visa pateikta informacija yra teisinga, tiksli ir išsami;

-    infrastruktūros įrengimas ir (ar) sutvarkymas ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymas, kuriam pagal šią paraišką yra prašoma finansavimo, nėra finansuojamas arba planuojamas finansuoti iš kitų finansavimo lėšų, Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo nustatyta tvarka, išskyrus paraišką dėl finansavimo pateikusiai valstybės ar savivaldybės institucijai skirtų valstybės ar savivaldybių biudžeto lėšų;

-    jei numatyta, infrastruktūros įrengimas ir (ar) sutvarkymas ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymas pareiškėjo iniciatyva ir nuosavomis lėšomis neprieštarauja teisės aktams, reglamentuojantiems infrastruktūros finansavimą savivaldybės lėšomis.

 

Jeigu infrastruktūros įrengimas ir (ar) sutvarkymas ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymas yra finansuojamas iš nuosavų ir (ar) kitų finansavimo šaltinių, užtikrinu, kad:

-    tų pačių išlaidų nebus prašoma finansuoti iš skirtingų finansavimo šaltinių, siekiant gauti visų jų finansavimą;

-    infrastruktūros įrengimas ir (ar) sutvarkymas ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymas, finansuojamas iš kitų finansavimo šaltinių, Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo nustatyta tvarka nėra įtrauktas į Aprašo 5 punkte nurodytas tinkamas finansuoti išlaidas; 

-    neprieštarauja teisės aktams, reglamentuojantiems infrastruktūros finansavimą savivaldybės lėšomis.

 

Suprantu, kad, nutylėjus bet kurią prašomą pateikti informaciją ir (ar) neišsamiai atsakius ir (ar) neatsakius į Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos ir (ar) viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ pateiktus klausimus dėl paraiškos, infrastruktūros įrengimas ir (ar) sutvarkymas ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymas galėtų būti neįtrauktas į Paraiškų prioritetinės eilės sąrašą, pagal kurį siūloma skirti finansavimą, arba būtų įtrauktas kitu numeriu sąraše.

 

Prie paraiškos gali būti pridedami kiti dokumentai, patvirtinantys ar pagrindžiantys paraiškoje pateiktą informaciją (pavyzdžiui: techniniai sprendimai, techniniai projektai ir panašiai).

 

 

 

______________________ _________________ ___________________________

(pareigos)                                                       (parašas)                                              (vardas ir pavardė)                    

 

Investicinio žemės sklypo, iki kurio

ribos ir (ar) kurio ribose įrengiama ir

(ar) sutvarkoma infrastruktūra, kriterijų

ir infrastruktūros iki investicinio žemės

sklypo ribos ir (ar) jo ribose įrengimo ir

(ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio

žemės sklypo vystymo valstybės

(savivaldybės) lėšomis tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

PARAIŠKŲ  ĮRENGTI IR (AR) SUTVARKYTI INFRASTRUKTŪRĄ IR (AR) VYSTYTI INVESTICINĮ ŽEMĖS SKLYPĄ PRIORITETINĖS EILĖS SUDARYMO METODIKA

 

 

1. Paraiškų įrengti ir (ar) sutvarkyti infrastruktūrą ir (ar) vystyti investicinį žemės sklypą prioritetinės eilės sudarymo metodika (toliau – Metodika) taikoma visoms pagal tą patį kvietimą gautoms paraiškoms įrengti ir (ar) sutvarkyti infrastruktūrą ir (ar) vystyti investicinį žemės sklypą (toliau – paraiška), kurios siūlomos įtraukti į paraiškų prioritetinės eilės sąrašą, kuriame aukštesnė vieta suteikiama pagal Metodiką didesnį vertinimo balą gavusioms paraiškoms (toliau – Paraiškų prioritetinės eilės sąrašas)

2. Metodikoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, Lietuvos Respublikos savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, detalizuojamos statybos techniniame reglamente STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. D1-713 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“ patvirtinimo“, Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu patvirtintame Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje (EVRK 2 red.), Statistikos departamento duomenų bazėje, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme, Integruotų teritorijų vystymo programų rengimo ir įgyvendinimo gairėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2014 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 1V-480 „Dėl integruotų teritorijų vystymo programų rengimo ir įgyvendinimo gairių patvirtinimo“, Integruotų teritorijų vystymo programų veiksmų atrankos tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2018 m. gegužės 9 d. įsakymu Nr. 1V-342 Dėl integruotų teritorijų vystymo programų veiksmų atrankos tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Paraiškų aprašymui įvertinti naudojami šie duomenys:

3.1. Lietuvos statistikos departamento interneto svetainėje https://osp.stat.gov.lt/ skelbiama demografinė statistika ir užimtumo statistika savivaldybių lygiu, pagal kurią nustatomas praėjusių metų, palyginti su kvietimo teikti paraiškos aprašymą išsiuntimo metais, pradžioje buvusių nuolatinių 15–64 metų gyventojų pagal amžiaus grupes ir savivaldybes skaičius ir užimtumo lygis pagal savivaldybes. Jeigu minėtų duomenų nėra, naudojami vėliausi duomenys;

3.2. viešosios įstaigos „Investuok Lietuvoje“ pateikti duomenys apie Lietuvoje įsteigtas laisvąsias ekonomines zonas ir pramonės parkus, turinčius valstybei svarbaus projekto statusą (išskyrus privačius), taip pat apie sklypus, Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme nurodytiems stambiems projektams įgyvendinti ar pritraukti;

3.3. darbo užmokesčio statistika, pagal kurią nustatomas paskutinę paraiškos pateikimo dieną Lietuvos statistikos departamento interneto svetainėje https://osp.stat.gov.lt/ skelbiamo paskutinio ketvirčio darbo užmokesčio vidurkis šalies ūkyje (be individualių įmonių);

3.4. darbuotojų statistika, skelbiama Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainėje https://atvira.sodra.lt/, pagal kurią nustatoma paskutinę paraiškos pateikimo dieną skelbiamo paskutinio mėnesio savivaldybių užimtųjų gyventojų skaičius gamybos sektoriuje;

3.5. paraiškoje pateikti duomenys apie naujas darbo vietas ir prašomą finansavimą.

4. Kriterijų, nurodytų Metodikos 5 punkte, reikšmės skaičiuojamos savivaldybėms, kurių gyventojams bus kuriamos naujos darbo vietos. Jeigu paraiškoje prašoma finansavimo kelio ir (ar) gatvės įrengimo veiklai, naujos darbo vietos apskaičiuojamos kaip naujų darbo vietų skaičiaus ir įmonių, esančių teritorijose, į kurias veda kelio, gatvės, kuriems prašoma finansavimo, faktinių esamų darbo vietų skaičiaus suma (paraiškos 4.3 papunktyje ir 6 punkte nurodytų skaičių suma). Jeigu paraiškoje nėra prašoma finansavimo keliui ir (ar) gatvei, tuomet skaičiavimui imamas paraiškoje nurodytas planuojamų sukurti darbo vietų skaičius.

5. Paraiškos vertinamos ir paraiškų prioritetinė eilė sudaroma pagal šiuos kriterijus:

5.1. „Potencialus investuotojas“ (maksimalus vertinimas – 15 balų) (taikomas, jeigu yra žinomas potencialus investuotojas);

5.2. „Investicinio sklypo patrauklumas“ (maksimalus vertinimas – 10 balų) (taikomas, jeigu nėra žinomas potencialus investuotojas);

5.3. „Laisvosios ekonominės zonos ir (ar) pramonės parkai, turintys valstybei svarbaus projekto statusą, ir (ar) investicinis žemės sklypas yra skirtas Investicijų įstatymo 2 straipsnio 25 dalyje nurodytiems stambiems projektams įgyvendinti ar pritraukti“ (maksimalus vertinimas – 20 balų);

5.4. „Darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, ir išlaidų santykis“ (maksimalus vertinimas – iki 15 balų);

5.5. „Infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo reikšmė darbo vietų išlaikymui ar kūrimui, potencialas pritraukti investicijas ir įtaka regiono vystymuisi“ (maksimalus vertinimas – 40 balų).

6. Vertinant paraišką, kai yra žinomas potencialus investuotojas, vertinamas kriterijus „Potencialus investuotojas“ (15 balų):

6.1. yra potencialus investuotojas – 15 balų;

6.2. nėra potencialaus investuotojo – 0 balų.

7. Vertinant paraišką, kai potencialus investuotojas nėra žinomas, vertinamas kriterijus „Investicinio sklypo patrauklumas“ (maksimalus vertinimas – 10 balai). Kriterijui įvertinti naudojami 2 kintamieji:

7.1. „Neužimtų gyventojų potencialas gamybos sektoriuje“ (skirtumas tarp faktinio ir siektino užimtų gyventojų gamybos sektoriuje skaičiaus) (maksimalus įvertinimas – 5 balai);

7.2. „Aktualių profesinio mokymo programų absolventų skaičius“ (maksimalus vertinimas –5 balai).

8. Kintamajam „Neužimtų gyventojų potencialas gamybos sektoriuje“ apskaičiuoti:

8.1. atrenkama po vieną kiekvienos savivaldybės gyvenamąją vietovę (toliau – taškas), nurodžius šiuo eiliškumu:

8.1.1. tikslinės teritorijos statusą, nustatomą pagal integruotų teritorijų vystymo programų rengimo ir įgyvendinimo gaires, patvirtintas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2014 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 1V-480 „Dėl Integruotų teritorijų vystymo programų rengimo ir įgyvendinimo gairių patvirtinimo“, turintį miestą;

8.1.2. jeigu savivaldybės teritorijoje nėra tikslinės teritorijos statusą turinčių miesto, – savivaldybės centrą, nustatytą Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymo 4 straipsnyje;

8.1.3. jeigu savivaldybės centras nėra savivaldybės teritorijoje, – didžiausią pagal gyventojų skaičių savivaldybės gyvenamąją vietovę;

8.2. iš Metodikos 8.1 papunktyje nurodytų taškų sudaromos funkcinės zonos savivaldybių, kurių nustatytos gyvenamosios vietovės yra nutolusios ne daugiau kaip 45 minučių kelionės automobiliu atstumu;

8.3. pagal Lietuvos statistikos departamento paskelbtą statistinę informaciją apskaičiuojama:

8.3.1. gamybos sektoriuje dirbančių kiekvienoje savivaldybėje užimtų gyventojų skaičius;

8.3.2. gamybos sektoriuje dirbančių kiekvienos funkcinės zonos užimtų gyventojų suma (toliau – faktinis užimtųjų skaičius);

8.3.3. 13 procentų nuo faktinio užimtų gyventojų skaičiaus (toliau – siektinas užimtųjų skaičius);

8.3.4. skirtumas tarp faktinio ir siektino užimtų gyventojų skaičiaus pagal kiekvieną funkcinę zoną (toliau – neužimtų gyventojų potencialas);

8.4. visų funkcinių zonų neužimtų gyventojų potencialo rodikliai suskirstomi į kvartilinius intervalus (apskaičiuojamos kvartilių reikšmės).

9. Kintamasis „Neužimtų gyventojų potencialas gamybos sektoriuje“ (darbo vietų trūkumo rodiklis) įvertinamas balais:

9.1. funkcinės zonos faktinis užimtų gyventojų skaičius yra didesnis už siektiną užimtų gyventojų skaičių (nėra darbo vietų trūkumo) – 0 balų;

9.2. funkcinės zonos darbo vietų trūkumo rodiklis patenka į 4-ąjį kvartilinį intervalą (neįskaitant trečiojo kvartilio reikšmės) – 2 balai;

9.3. funkcinės zonos darbo vietų trūkumo rodiklis patenka į 3-ąjį kvartilinį intervalą (įskaitant trečiojo kvartilio reikšmę, neįskaitant medianos reikšmės) – 3 balai;

9.4. funkcinės zonos darbo vietų trūkumo rodiklis patenka į 2-ąjį kvartilinį intervalą (įskaitant medianos reikšmę, neįskaitant pirmojo kvartilio reikšmės) – 4 balai;

9.5. funkcinės zonos darbo vietų trūkumo rodiklis patenka į 1-ąjį kvartilinį intervalą (įskaitant pirmojo kvartilio reikšmę) – 5 balai.

10. Kintamajam „Aktualių profesinio mokymo programų absolventų skaičius“ apskaičiuoti:

10.1. naudojamos Metodikos 8.1 papunktyje nustatytos savivaldybių funkcinės zonos;

10.2. apskaičiuojama kiekvienos profesinių mokyklų grupės absolventų pagal aktualias profesinio mokymo programas suma;

10.3. visų profesinių mokyklų grupių absolventų rodikliai suskirstomi į kvartilinius intervalus (apskaičiuojamos kvartilių reikšmės).

11. Kintamasis „Aktualių profesinio mokymo programų absolventų skaičius“ įvertinamas balais:

11.1. nėra 45 min. kelionės automobiliu atstumu esančių profesinių mokyklų ar jų padalinių arba jose n-1 metais aktualių profesinio mokymo programų absolventų neparengta – 0 balų;

11.2. profesinių mokyklų grupės parengtų aktualių programų absolventų skaičius n-1 metais patenka į 1-ąjį kvartilinį intervalą (įskaitant pirmojo kvartilio reikšmę) – 2 balai;

11.3. profesinių mokyklų grupės parengtų aktualių programų absolventų skaičius n-1 metais patenka į 2-ąjį kvartilinį intervalą (įskaitant medianos reikšmę, neįskaitant pirmojo kvartilio reikšmės) – 3 balai;

11.4. profesinių mokyklų grupės parengtų aktualių programų absolventų skaičius n-1 metais patenka į 3-ąjį kvartilinį intervalą (įskaitant trečiojo kvartilio reikšmę, neįskaitant medianos reikšmės) – 4 balai;

11.5. profesinių mokyklų grupės parengtų aktualių programų absolventų skaičius n-1 metais patenka į 4-ąjį kvartilinį intervalą (neįskaitant trečiojo kvartilio reikšmės) – 5 balai.

12. Vertinant paraišką tikrinama atitiktis kriterijui „Laisvosios ekonominės zonos ir (ar) pramonės parkai, turintys valstybei svarbaus projekto statusą ir (ar) investicinis žemės sklypas yra skirtas stambiems projektams, kaip jie apibrėžiami Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, įgyvendinti ar pritraukti“ (iki 20 balų):

12.1. investicinis žemės sklypas  yra laisvosios ekonominės zonos teritorijoje ir (arba) skirtas stambiems projektams, kaip jie apibrėžiami Lietuvos Respublikos investicijų įstatyme, įgyvendinti ar pritraukti – 20 balų;

12.2. investicinis žemės sklypas yra valstybei svarbaus projekto statusą turinčio pramonės parko teritorijoje – 10 balų;

12.3. investicinis žemės sklypas yra kitose teritorijose, nei išvardytos Metodikos 12.1 ir 12.2 papunkčiuose, – 0 balų.

13. Vertinant paraišką tikrinama atitiktis kriterijui „Darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, ir išlaidų santykis“ (iki 15 balų):

13.1. darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, ir išlaidų santykis apskaičiuojamas pagal formulę:

 

, kurioje

 

 

Y – darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, ir išlaidų santykis;

NDV – naujos darbo vietos. Tuo atveju, jeigu paraiškoje prašoma finansavimo kelio ir (ar) gatvės įrengimo veiklai, naujos darbo vietos apskaičiuojamos kaip naujų darbo vietų skaičiaus ir įmonių, esančių teritorijose, į kurias veda kelio, gatvės, kuriam prašoma finansavimo, faktinio esamų darbo vietų skaičiaus suma (paraiškos 4.3 papunktyje ir 6 punkte nurodytų skaičių suma). Jeigu paraiškoje nėra prašoma finansavimo keliui ir (ar) gatvei, tuomet skaičiavimui imamas paraiškoje nurodytas planuojamų sukurti darbo vietų skaičius;

VDU – vidutinis nagrinėjamos savivaldybės bruto darbo užmokestis (naudojamas Lietuvos Statistikos departamento patvirtintas paskutinio ketvirčio darbo užmokesčio vidurkis šalies ūkyje (be individualių įmonių) paraiškos vertinimo metu);

GPM – gyventojų pajamų mokesčio tarifas (naudojamas paraiškos vertinimo metu aktualus gyventojų pajamų mokesčio tarifas);

VSD – darbuotojo mokamo valstybinio socialinio draudimo tarifas (naudojamas paraiškos vertinimo metu aktualus darbuotojo mokamo valstybinio socialinio draudimo tarifas);

PSD – darbuotojo mokamo privalomojo sveikatos draudimo tarifas (naudojamas paraiškos vertinimo metu aktualus darbuotojo mokamo privalomojo sveikatos draudimo tarifas);

DS – darbdavio mokamas socialinio draudimo tarifas (naudojamas paraiškos vertinimo metu aktualus darbdavio mokamas valstybinio socialinio draudimo tarifas);

GF – darbdavio mokamo garantinio fondo tarifas (naudojamas paraiškos vertinimo metu aktualus darbdavio mokamo garantinio fondo tarifas);

NPD – neapmokestinamasis pajamų dydis, apskaičiuotas pagal nagrinėjamą VDU (naudojamas paraiškos vertinimo metu aktualus neapmokestinamasis pajamų dydis);

X – prašomas finansavimas;

13.2. daugiau balų suteikiama toms paraiškoms, kurių darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, santykis bus didesnis. Paraiškos surikiuojamos nuo didžiausią darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, santykį pasiekiančių paraiškų iki mažiausią santykį pasiekiančių paraiškų;

13.3. pirmosioms didžiausią reikšmę surinkusioms 20 procentų paraiškų (jeigu gaunamas skaičius nėra sveikasis, apvalinama pagal aritmetines taisykles iki sveikojo skaičiaus ir dviejų skaičių po kablelio; atitinkamai ši taisyklė taikoma ir toliau) suteikiami 15 balų, 12 balų suteikiama kitiems 20 procentų paraiškų, 9 balai suteikiami kitiems 20 procentų paraiškų, 6 balai suteikiami kitiems 20 procentų paraiškų ir 3 balai suteikiami paskutiniams 20 procentų paraiškų.

14. Vertinant paraišką, tikrinama atitiktis kriterijui „Infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo (ar) investicinio žemės sklypo vystymo reikšmė darbo vietų išlaikymui ir (ar) kūrimui, potencialas pritraukti investicijas ir įtaka regiono vystymuisi“ (iki 40 balų):

14.1. Reikšmė darbo vietų išlaikymui  (ir) ar kūrimui (iki 20 balų). Vertinama pagal paraiškoje pateiktą informaciją.

14.2. Reikšmė potencialui pritraukti investicijas (iki 10 balų). Vertinama pagal paraiškoje pateiktą informaciją.

14.3. Įtaka regiono vystymuisi (iki 10 balų). Vertinama pagal paraiškoje pateiktą informaciją.

15. Paraiška nėra įtraukiama į paraiškų prioritetinės eilės sąrašą, jeigu:

15.1. darbo santykių mokesčių, susijusių su naujų darbo vietų skaičiumi, ir išlaidų santykis, apskaičiuotas pagal Metodikos 13.1 papunktį, yra mažesnis kaip 1,2. Atsižvelgiant į išplėstinio vertinimo rezultatus pagal Investicinio žemės sklypo, iki kurio ribos ir (ar) kurio ribose įrengiama ir (ar) statoma infrastruktūra, kriterijų ir infrastruktūros iki investicinio žemės sklypo ribos ir (ar) jo ribose įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo valstybės (savivaldybės) lėšomis tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) 21.2 papunktį, nepriklausomai nuo pagal Metodikos 13.1 papunktį atlikto skaičiavimo reikšmės, atsižvelgiant į valstybės strateginius interesus, valstybės vykdomos sektorinės ir (ar) regioninės politikos tikslus investicinio žemės sklypo, iki kurio ribos ir (ar) kurio ribose įrengiama ir (ar) sutvarkoma infrastruktūra, kriterijų ir infrastruktūros iki investicinio žemės sklypo ribos ir (ar) jo ribose įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo valstybės  lėšomis  atrankos komisija (toliau – Komisija) turi teisę suformuoti pasiūlymą dėl projekto įtraukimo arba neįtraukimo į paraiškų prioritetinę eilę ir pavesti viešajai įstaigai „Investuok Lietuvoje“ pateikti atnaujintą Paraiškų prioritetinės eilės sąrašą, nurodytą Aprašo 18 punkte;

15.2. neatitinka bent vieno iš Aprašo 11 punkto reikalavimo arba Aprašo 4 ir (ar) 5 punktų reikalavimų arba pareiškėjas netenkina Aprašo 12 ir (ar), 14 ir (ar) 20 punkto reikalavimų.

16. Paraiškų prioritetinė eilė sudaroma išdėstant paraiškas pagal surinktų balų skaičių mažėjimo tvarka. Paraiškoms surinkus vienodą balų skaičių, prioritetas teikiamas paraiškoms, kurioms pagal Metodikos 14 punkte nurodytą kriterijų buvo suteiktas didesnis balų skaičius. Jeigu paraiškoms buvo suteiktas vienodas balų skaičius, prioritetas teikiamas paraiškai, kuri buvo pirmiau pateikta Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai.

 

______________

 

 

Investicinio žemės sklypo, iki kurio

ribos ir (ar) kurio ribose įrengiama ir

(ar) sutvarkoma infrastruktūra,

kriterijų ir infrastruktūros iki

investicinio žemės sklypo ribos ir

(ar) jo ribose įrengimo ir (ar)

sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės

sklypo vystymo valstybės

(savivaldybės) lėšomis tvarkos

aprašo

3 priedas

 

 

 

(Investicinio žemės sklypo, iki kurio ribos ir (ar) kurio ribose įrengiama ir (ar) sutvarkoma infrastruktūra, kriterijų ir infrastruktūros iki investicinio žemės sklypo ribos ir (ar) jo ribose įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo įgyvendinimo ataskaitos forma)

________________________________________________________________

(veiklų vykdytojo pavadinimas)

 

INVESTICINIO ŽEMĖS SKLYPO, IKI KURIO RIBOS IR (AR) KURIO RIBOSE įrengiama ir (ar) sutvarkoma INFRASTRUKTŪRA, KRITERIJŲ IR infrastruktūros IKI INVESTICINIO ŽEMĖS SKLYPO RIBOS IR (AR) JO RIBOSE ĮRENGIMO IR (AR) SUTVARKYMO IR (AR) INVESTICINIO ŽEMĖS SKLYPO VYSTYMO ĮGYVENDINIMO ATASKAITA

 

 

___________________________

(ataskaitos užpildymo data, registracijos numeris)

 

Veiklų vykdytojo rekvizitai

 

Veiklų vykdytojo pavadinimas

 

Juridinio asmens kodas

 

Adresas

 

Telefono numeris

 

Fakso numeris

 

Elektroninio pašto adresas

 

 

Informacija apie projektą

 

Projekto pavadinimas

 

Infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo sutarties data

 

Infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo sutarties numeris

 

 

 

 

 

1. Veiklos įgyvendinimas ir pasiekti rezultatai (Kokios veiklos rūšys buvo įgyvendintos? Kokių rezultatų buvo pasiekta? Pridėkite dokumentus, įrodančius veiklos įgyvendinimą ir pasiektus rezultatus. Jeigu veikla neįgyvendinta arba įgyvendinta ne iki galo arba rezultatas nepasiektas, nurodykite priežastis):

Infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo veikla

Planuotas rezultatas (kiekybinis)

Pasiektas rezultatas

(kiekybinis)

Pasiekto rezultato aprašymas

1.1.

 

 

 

1.2.

 

 

 

1.3.

 

 

 

 

 

 

 

2. Veiklos (-ų) įgyvendinimo terminai (Ar laikomasi planuotų terminų? Jeigu ne, nurodykite nukrypimo nuo terminų priežastis):

Veiklos pavadinimas

Planuota veiklos įgyvendinimo data

Faktinė veiklos įgyvendinimo data

Paaiškinimas, jeigu buvo nukrypta nuo projekto įgyvendinimo grafiko

2.1.

 

 

 

2.2.

 

 

 

 

 

3. Poveikis (aprašykite poveikį kiekybiniu ir kokybiniu aspektu):

Pareiškėjui

 

Darbo vietų kūrimui, investicinės aplinkos gerinimui, investicijų pritraukimui

 

 

 

______________________ _________________ ___________________________

 

(pareigos)                                                  (parašas)                                         (vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

Investicinio žemės sklypo, iki kurio ribos ir (ar) kurio

ribose įrengiama ir (ar) sutvarkoma infrastruktūra, kriterijų

ir infrastruktūros iki investicinio žemės sklypo ribos ir (ar)

jo ribose įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio

žemės sklypo vystymo valstybės (savivaldybės) lėšomis

tvarkos aprašo

4 priedas

 

 

(Investicinio žemės sklypo, iki kurio ribos ir (ar) kurio ribose įrengiama ir (ar) sutvarkoma infrastruktūra, kriterijų ir infrastruktūros iki investicinio žemės sklypo ribos ir (ar) jo ribose įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo finansinės ataskaitos forma)

________________________________________________________________

(veiklų vykdytojo pavadinimas)

 

 

INVESTICINIO ŽEMĖS SKLYPO, IKI KURIO RIBOS IR (AR) KURIO RIBOSE įrengiama ir (ar) sutvarkoma infrastruktūra, KRITERIJŲ IR infrastruktūros IKI INVESTICINIO ŽEMĖS SKLYPO RIBOS IR (AR) JO RIBOSE ĮRENGIMO ir (ar) sutvarkymo IR (AR) INVESTICINIO ŽEMĖS SKLYPO VYSTYMO

FINANSINĖ ATASKAITA

 

___________________________

(ataskaitos užpildymo data, registracijos numeris)

 

 

Veiklų vykdytojo rekvizitai

 

Veiklų vykdytojo pavadinimas

 

Juridinio asmens kodas

 

Adresas

 

Telefono numeris

 

Fakso numeris

 

Elektroninio pašto adresas

 

 

Informacija apie projektą

 

Projekto pavadinimas

 

Infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo sutarties data

 

infrastruktūros įrengimo ir (ar) sutvarkymo ir (ar) investicinio žemės sklypo vystymo sutarties numeris

 

 

FINANSINĖ ATASKAITA

 

Eil. Nr.

Išlaidų kategorija

Sutartys, aktai, sąskaitos faktūros, jų data, serija ir numeris, mokėjimo pavedimo data (arba nurodomas kitas mokėjimą patvirtinantis dokumentas)

Biudžetas

Biudžeto vykdymo finansinė ataskaita

Bendra tinkamų išlaidų suma su pirkimo pridėtinės vertės mokesčiu (toliau – PVM)

Iš jos dengiama lėšomis veiklai finansuoti su pirkimo PVM (nurodyti)

Bendra faktinių sąnaudų suma su pirkimo PVM (nurodyti)

Iš jos dengiama lėšomis veiklai finansuoti su pirkimo PVM

Iš Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos gautos lėšos projekto veiklai finansuoti

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso (1+2+...)

 

 

 

 

 

 

 

 

______________________ _________________ ___________________________

 

(pareigos)                                                                   (parašas)                                                         (vardas ir pavardė)

 

 

 



[1] Pastaba. Klausimas skirtas nustatyti, ar pareiškėjui nebus skirta neteisėta valstybės pagalba, kai infrastruktūra, kuri būtų finansuojama pagal šį Aprašą, būtų  įrengta ir (ar) sutvarkyta iš anksto nustatytam subjektui ir (ar) pritaikyta jo poreikiams arba negalėtų būti panaudota viešosios (bendro naudojimo) infrastruktūros poreikiams tenkinti.