IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PRITARIMO SAVIVALDYBĖS ĮMONĖS „KOMPATA“ 2022 METŲ VEIKLOS ATASKAITAI

 

2023 m. balandžio 14 d. Nr. T-71

Ignalina

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1268 1 ir 2 straipsnių pakeitimo įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi,  Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 16 straipsnio 2 dalimi, Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2020 m. rugsėjo 17 d. sprendimu Nr. T-206 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 28 d. sprendimo Nr. T-216 redakcija), 289 punktu, Ignalinos rajono savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių metinių veiklos ataskaitų teikimo Ignalinos rajono savivaldybės tarybai tvarkos aprašo, patvirtinto Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. T-261 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės valdomų įmonių metinių veiklos ataskaitų teikimo Ignalinos rajono savivaldybės tarybai tvarkos aprašo patvirtinimo“, 12, 13 punktais, atsižvelgdama į savivaldybės įmonės „Kompata“ 2023 m. balandžio 3 d. raštą Nr. S-61 „Dėl 2022 metų veiklos ataskaitos“, Ignalinos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pritarti savivaldybės įmonės „Kompata“ 2022 metų veiklos ataskaitai (pridedama).

2. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                      Justas Rasikas


 

PRITARTA

Ignalinos rajono savivaldybės tarybos

2023 m. balandžio 14 d. sprendimu Nr. T-71

 

SAVIVALDYBĖS ĮMONĖS „KOMPATA“ 2022 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

I SKYRIUS

INFORMACIJA APIE ĮMONĘ

 

Savivaldybės įmonės „Kompata“ 2022 metų veiklos ataskaitos (toliau – ataskaita) laikotarpis – nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2022 m. gruodžio 31 d. Ataskaita pateikta pagal 2022 m. gruodžio 31 d. duomenis.

·     Įmonės pavadinimas – savivaldybės įmonė „Kompata“.

·     Teisinė ir organizacinė forma – savivaldybės įmonė, ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo.

·     Įmonės steigėja – Ignalinos rajono savivaldybės taryba.

·     Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Ignalinos rajono savivaldybės administracija.

·     Įregistravimo data – 2016 m. gruodžio 16 d.

·     Identifikavimo kodas 155402647.

·     PVM mokėtojo kodas LT554026410.

·     Įmonės registras – Juridinių asmenų registras. VĮ Registrų centro Utenos filialas.

·     Buveinės adresas: Ažušilės g. 20, LT-30127 Ignalina, Lietuvos Respublika.

·     Telefono numeris (8 386) 52 095.

·     Elektroninio pašto adresas  ignalina@kompata.lt.

·     Interneto svetainės adresas www.kompata.lt.

 

II SKYRIUS

ĮMONĖS STATUSAS, VALDYMAS IR STRUKTŪRA

 

SĮ „Kompata (toliau – įmonė) yra Ignalinos rajono savivaldybės įsteigtas juridinis asmuo, kuris nuosavybės teise priklauso Ignalinos rajono savivaldybės administracijai (toliau – savivaldybės administracija). Įmonė savivaldybės administracijos perduotą ir jos pačios įgytą turtą valdo, naudoja ir juo disponuoja patikėjimo teise. Įmonės steigėjas ir aukščiausiasis valdymo organas yra Ignalinos rajono savivaldybės taryba. Įmonės savininkė – Ignalinos rajono savivaldybės administracija. Įmonės savininko teises ir pareigas savivaldybės administracija įgyvendina per savivaldybės vykdomąją instituciją – Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktorių. Įmonės vadovas yra vienasmenis įmonės valdymo organas.

-  Nuo 2022 m. vasario 1 d.  savivaldybės įmonės „Kompata“ vadovė Rasa Šatienė.

-  2022 m. gruodžio 31 d. įmonėje dirbo 46 darbuotojai: 3 administracijos darbuotojai, 7 Paslaugų administravimo skyriaus darbuotojai, 36 Paslaugų teikimo skyriaus darbuotojai. Darbuotojai nuobaudų neturėjo.

Įmonėje vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis 2022 metais – 947,92 Eur.

 

III SKYRIUS

ĮMONĖS VEIKLOS TIKSLAI IR VEIKLOS RŪŠYS

 

Įmonės veiklos tikslai: kokybiškas komunalinių atliekų Ignalinos rajono savivaldybės gyventojams tvarkymo ir administravimo paslaugų teikimas, mokesčių už komunalinių atliekų tvarkymą iš atliekų turėtojų surinkimas, antrinių žaliavų surinkimas, viešųjų erdvių ir infrastruktūros priežiūros paslaugos bei kitos veiklos vykdymas, tenkinant Ignalinos rajono savivaldybės viešuosius interesus bei organizuojant ir vykdant įstatuose numatytą veiklą, siekiant pajamų ir pelno gavimo. Įmonė ir toliau teiks paslaugas, atliks darbus ir vykdys kitą veiklą, neprieštaraujančią Lietuvos Respublikos įstatymams.

Įmonės ūkinės veiklos rūšys:

·    Ignalinos rajono komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administravimas;

·    atliekų surinkimas, tvarkymas ir šalinimas, medžiagų atgavimas;

·    nepavojingų atliekų surinkimas, tvarkymas ir šalinimas;

·    kelio dangos ir stovėjimo aikštelių ženklinimas;

·    elektros paskirstymas, pastatų ir statinių elektros tinklų įrengimas;

·    viešųjų erdvių apšvietimas ir priežiūra;

·    konteinerių pardavimas ir nuoma;

·    krovininių automobilių nuoma;

·    gatvių, šaligatvių, automobilių stovėjimo aikštelių ir kitų objektų tvarkymas;

·    gatvių apšvietimo eksploatacijos ir remonto darbai;

·    laidotuvių ir su jomis susijusi veikla;

·    kraštovaizdžio tvarkymas ir želdinių priežiūra;

·    bendrojo naudojimo teritorijų, žaliųjų plotų ir gėlynų priežiūra;

·    šaligatvių valymas ir priežiūra;

·    paplūdimių tvarkymas ir priežiūra;

·    fontanų priežiūra ir eksploatavimas;

·    kita verslui būdingų paslaugų veikla.

 

IV SKYRIUS

ĮMONĖS VEIKLOS APŽVALGA

 

Siekdama užtikrinti kokybišką veiklą, numatytų veiklos užduočių įgyvendinimą ir teikiamų paslaugų kokybę, įmonė ūkinę veiklą vykdė vadovaudamasi įstatais, Atliekų tvarkymo įstatymu ir įstatymo įgyvendinamaisiais teisės aktais, Ignalinos rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Ignalinos rajono savivaldybės mero potvarkiais, Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais ir kitais teisės aktais.

Ataskaitiniu laikotarpiu įmonės vadovas atstovavo įmonės interesams bendraujant su juridiniais ir fiziniais asmenimis, valdžios institucijomis, įmonės vardu sudarė sandorius, užtikrino įmonės turto racionalų, ekonomišką bei efektyvų panaudojimą ir apsaugą, dokumentų valdymą įstatymų nustatyta tvarka, konfidencialios informacijos saugojimą, įstaigos finansų kontrolę.

Pagrindiniai vadovo veiklos tikslai yra organizuoti ir koordinuoti įmonės veiklą taip, kad visiems paslaugų gavėjams būtų teikiamos prieinamos, saugios, kvalifikuotos, kokybiškos paslaugos, gerinti teikiamų paslaugų kokybę, kelti personalo kvalifikaciją ir profesionalumą, diegti naujas informacines technologijas, gerinti personalo darbo sąlygas.

- 2022 m. sėkmingai buvo dirbama su atliekų surinkimo ir tvarkymo monitoringo informacine sistema „Asmlis“. Sistema skirta valdyti komunalinių atliekų surinkimo ir tvarkymo paslaugų procesą: registruoti, saugoti, analizuoti, apskaičiuoti ir valdyti teikiamų paslaugų (atliekų surinkimo monitoringo) informaciją. Dviejose įmonės šiukšliavežėse sumontuota moderni įranga, kuri realiu laiku perduoda informaciją apie suteiktas paslaugas administratoriui bei informuoja vairuotojus apie optimalius maršrutus. Viso proceso informacija automatiškai perduodama į įmokų už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymo apskaitos programą, kuri kiekvieną veiksmą priskiria prie atitinkamos sutarties su nekilnojamojo turto objektu.

- 2022 m. vyko personal, dirbančio su abonentų apskaitos programa „Mokesta“, mokymai. Trys Pardavimų skyriaus vadybininkai, įmonės buhalteris ir vadovas vyko tobulintis į Kauną, mokėsi maksimaliai išnaudoti programos galimybes darbui su abonentais ir sprendė, kaip pateikti kuo tikslesnes ir informatyvesnes ataskaitas. Mokymai vyko ir nuotoliniu būdu. 2022 metais į „Mokesta“ savitarną įdiegtas mygtukas „MOKĖTI“. Gyventojai skatinami naudotis savitarna, kurioje matoma ne tik visa sąskaitų už paslaugas išklotinė ir atsiskaitymai, bet iš karto galima apmokėti sąskaitą paspaudus mygtuką. Šia programa sudaromos ir keičiamos sutartys, priskiriami konteineriai, registruojami, saugomi, analizuojami, apskaičiuojami duomenys apie suteiktas paslaugas, rengiamos, spausdinamos ir el. paštu siunčiamos sąskaitos mokėtojams, sekami atsiskaitymai, valdomi įsiskolinimai, permokos. Sąskaitos abonentams, paslaugų gavėjams teikiamos kas du mėnesiai. Svarstoma galimybė visai atsisakyti popierinių sąskaitų, kad sumažėtų administravimo kaštai.

 

PIRMASIS SKIRSNIS

KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMAS IR IŠVEŽIMAS

 

Savivaldybės teritorijoje surinktos ir netinkamos perdirbti mišrios komunalinės atliekos bei kitos atliekos apdoroti vežamos į Utenos regiono atliekų tvarkymo centrą.

2022 m. į Utenos RATC SĮ „Kompata“ vežė šias atliekas:

1.   Mišrias komunalines atliekas;

2.   Biologiškai suyrančias atliekas;

3.   Bešeimininkes atliekas, kurios skirstomos į:

3.1.             statybines atliekas, turinčias asbesto;

3.2.             statybines atliekas.

Mišrių komunalinių atliekų 2022 m. iš viso išvežta 2839,40 t. Mišrių komunalinių atliekų, susikaupiančių individualiose namų valdose ir daugiabučių namų butuose, metinė susikaupimo norma 1 asmeniui yra 223 kg. Išanalizavus metinį surinktų mišrių komunalinių atliekų kiekį ir kiek gauta kintamosios dalies įmokų už komunalinių atliekų surinkimą ir išvežimą, 1 asmeniui 2022 m. metinė norma buvo 288,44 kg, t. y. 65 kg nuo 1 asmens per metus išvežta daugiau.

Lyginant su ankstesnių dvejų metų rezultatais, surinktų mišrių komunalinių atliekų kiekis kasmet mažėja:

2020 m. – 3077,75 t.

2021 m. – 3022,98 t.

2022 m. – 2839,40 t.

 

Mišrių komunalinių atliekų kiekiai

 

Sausis

Vasaris

Kovas

Balandis

Gegužė

Birželis

Liepa

Rugpjūtis

Rugsėjis

Spalis

Lapkritis

Gruodis

Kiekis (t)

196,12

163,69

188,94

237,3

254,34

259,58

287,94

320,92

257,6

246,76

239,02

187,20

 

 

Biologiškai suyrančių atliekų kiekiai

 

Biologiškai suyrančių atliekų iš viso per 2022 metus į žaliųjų atliekų kompostavimo aikštelę išvežta 191,492 t.

 

 

Sausis

Vasaris

Kovas

Balandis

Gegužė

Birželis

Liepa

Rugpjūtis

Rugsėjis

Spalis

Lapkritis

Gruodis

Kiekis (t)

0

0

0

30,546

8,400

4,350

6,550

6,600

56,446

28,400

50,200

0

 

 

Bešeimininkių atliekų kiekiai

 

2022 metais iš Ignalinos rajono teritorijos buvo išvežta iš viso 21,84 t statybinių atliekų ir statybinių atliekų, turinčių asbestos. Bešeimininkės atliekos yra vežamos Ignalinos rajono savivaldybės užsakymu.

 

 

 

 

ANTRASIS SKIRSNIS

ANTRINIŲ ŽALIAVŲ TVARKYMAS, INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA

 

2022 m. antrinių žaliavų iš viso surinkta 334,42 t. Iš individualaus srauto iš viso išvežta 96,42 t antrinių žaliavų. Iš kolektyvinio srauto antrinių žaliavų iš viso išvežta:

1.   Stiklo – 126,52 t;

2.   Popieriaus – 41,04 t;

3.   Plastiko – 70,44 t.

Surinktos Ignalinos rajone antrinės žaliavos vežamos į UAB „Ekobazė“, kuri gautus atliekų kiekius sutvarko. Tinkamos perdirbti atliekos yra atskiriamos nuo netinkamų perdirbti atliekų. Perdirbti netinkamos atliekos panaudojamos energijai išgauti. Pavojingos atliekos bei tos, kurių niekaip kitaip negalima panaudoti (netinkamai išrūšiuotos), keliauja į sąvartynus.

Iš minėto kolektyvinio srauto bei individualaus srauto išvežtų antrinių žaliavų kiekio į UAB „Ekobazė“ kas mėnesį gaunami duomenys apie rūšiavimo kokybę. Iš 334,42 t tinkamų perdirbti atliekų 2022 m. buvo 190,169 t, netinkamų perdirbti – 144,251 t.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

FIZINIŲ ASMENŲ SUTARTYS

 

SĮ „Kompata“, „Mokesta“ programos duomenimis, sutarčių skaičius – 14 962 vnt., iš kurių galiojančių sutarčių – 8 913 vnt.

 

VĮ Registrų centro duomenimis, 2022 m. sausio mėnesį Ignalinos rajono savivaldybės teritorijoje įregistruota 17 730 vnt. nekilnojamojo turto objektų. Pastovioji įmokos dalis skaičiuojama tik tiems nekilnojamojo turto objektams, kurie Registrų centre įregistruoti kaip gyvenamasis pastatas, todėl objektų skaičius skiriasi nuo sudarytų sutarčių skaičiaus. Pastovioji įmokos dalis priklauso nuo objekto paskirties, ne visiems įregistruotiems pastatams taikomas pastoviosios dalies mokestis ir ne visi pastatai realybėje atitinka Registrų centro duomenis. Nekilnojamojo turto objekto savininkai ar kiti įgalioti asmenys gali teikti informaciją apie objekto būklę ir komunalinių atliekų turėtojų registravimo komisija turi teisę po objekto apžiūros priimti sprendimą pastoviosios dalies mokesčių objektui neskaičiuoti. Pavyzdžiui, į sistemą įvestas 1 objektas lygus 1 sutarčiai, tačiau mokėtojo nėra, nes pastoviosios įmokos dalies mokesčiai sustabdyti po komisijos patikrinimo. Tačiau sutarčių skaičius nepakinta, nes objektas iš sistemos nenaikinamas, o pasikeitus objekto būklei būtų atnaujinti ir mokesčiai.

Sutartis yra siejama prie nekilnojamojo turto objekto vieneto: 1 NT objektas priskiriamas 1 sutarčiai (sutartis gali būti pasirašyta abipusiu susitarimu, gali būti taikomos standartinės sąlygos, kuomet NT savininkas nesusisiekia ir sutarties nepasirašo). Savininko duomenų įvedimas į sistemą laikomas sutartimi, kuomet taikomi pastoviosios įmokos dalies mokesčiai. Gali būti 1 NT objektas – 1 sutartis; gali būti prie 1 NT objekto – 2 ir daugiau sutarčių (kuomet keli savininkai pageidauja sudaryti atskiras sutartis). Tokių sutarčių iš viso yra 14 962 vnt.

Vienas klientas gali turėti 1 sutartį ir bus išrašoma 1 sąskaita. Vienas klientas gali turėti 4 sutartis, bet bus išrašoma 1 sąskaita. Iš sutarčių skaičiaus, kurioms yra išrašomos sąskaitos, išvedamos galiojančios sutartys, kurios turi mokėjimus, – 8913 vnt. Pavyzdžiui, savininkas turi 1 sutartį, jis automatiškai įtraukiamas į sutarčių skaičių. Savininkui pasikeitus, jo sutartis nutraukiama, tačiau išlieka bendroje duomenų bazėje prie sutarčių. Perrašius naują sutartį kitam savininkui, bet tam pačiam NT objektui įkrenta dar viena sutartis. Taigi sutarčių skaičius skiriasi nuo išrašomų sąskaitų skaičiaus.

 

2022 metų duomenys apie naujas sutartis:

Atlikti darbai

Skaičius vnt.

Sudarytos sutartys su fiziniais asmenimis

493

Sudaryti priedai prie sutarties su fiziniais asmenimis

178

Nauji NT objektai apmokestinti nuo 2022 m. (išsiųsti pasiūlymai)

316

Sudarytos sutartys su juridiniais asmenimis

7

Išsiųsti pasiūlymai juridiniams asmenims

4

Sudarytos antrinių žaliavų sutartys

18

Sudarytos antrinių žaliavų sutartys su juridiniais asmenimis

7

Pažymos dėl asmenų skaičiaus

196

Mirties liudijimai

108

Pirkimo pardavimo sutartis

47

Elektros tinklų pažymos

42

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ REGISTRAVIMO KOMISIJA

 

SĮ „Kompata“ gavo iš viso 27 prašymus iš nekilnojamo turto objektų savininkų arba įgaliotų asmenų dėl nekilnojamojo turto įtraukimo į netinkamų naudoti ar nenaudojamų nekilnojamojo turto objektų kategoriją. Atvejais, kuomet Registrų centro duomenys neatitinka realaus fakto, savininkai arba įgalioti asmenys gali pateikti prašymą, tuomet Ignalinos rajono savivaldybės komunalinių atliekų turėtojų registravimo komisija patvirtina, kad nuosavybės teise priklausantis nekilnojamojo turto objektas yra fiziškai pažeistas. Gavus pareiškėjo prašymą, komisija, išnagrinėjusi gautus dokumentus bei kitą informaciją, apžiūrėjusi ir įvertinusi nekilnojamojo turto objekto būklę bei teritorijos aplinką, nusprendžia dėl mokesčių taikymo ir surašo nekilnojamojo turto objekto apžiūros aktą.

2022 metais pastoviosios įmokos dalies mokesčiai buvo sustabdyti 22 nekilnojamojo turto objektams, 5 prašymai atmesti.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

SĄSKAITOS-PRANEŠIMAI

 

Savivaldybės įmonė „Kompata“ vidutiniškai išspausdina apie 5700 vnt. sąskaitų. Skatindama tausoti gamtą ir atsisakyti popierinių sąskaitų, įmonė klientams siūlo rinktis elektroninį sąskaitos gavimo būdą. 2022 m. buvo apie 3000 klientų, užsisakiusių sąskaitas elektroniniu būdu. Skatinama naudotis ir savitarnos svetaine, kurioje galima ne tik matyti išrašytas už paslaugas sąskaitas, bet ir atlikti apmokėjimus bei iškilus klausimams iš karto atsiųsti žinutę įmonės darbuotojams. Informacija apie popierinių sąskaitų atsisakymą, instrukcija, kaip naudotis savitarnos svetaine, buvo skelbiama ir nuolat atnaujinama įmonės interneto svetainėje www.kompata.lt bei „Facebook“ paskyroje. Minėtose paskyrose aktyviai vykdomas visuomenės informavimas bei švietimas apie teisingą rūšiavimą. Atliekas svarbu rūšiuoti, nes rūšiuojant atliekas sutaupomos lėšos, kurios būtų skiriamos atliekų tvarkymui sąvartyne, kadangi perdirbant išrūšiuotas atliekas sumažinamas atliekų kiekis, patenkantis į sąvartynus.

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR ŠVIETIMAS

 

SĮ „Kompata“ 2022 metais aktyviai vykdė visuomenės informavimo ir švietimo atliekų rūšiavimo srityje funkcijas.

Informacija apie įmonės teikiamas paslaugas, atliekų išvežimo grafikai, administracinė informacija, kontaktai, aktualijos, teisinė informacija atliekų tvarkymo srityje yra skelbiama ir nuolat atnaujinama įmonės svetainėje internete www.kompata.lt.      

Informacija ir aktualijos yra nuolat skelbiamos ir įmonės „Facebook“ paskyroje https://www.facebook.com/kompata.imone.1 (aktyvūs svetainės stebėtojai 1695 asmenys).

Visuomenės informavimas vyko ir publikuojant straipsnius bei skelbimus laikraštyje „Ignalinos diena“, informacija apie įmonę ir jos veiklą skelbiama ir Ignalinos rajono savivaldybės svetainėje www.ignalina.lt.

Išduodant antrinių žaliavų rūšiavimui skirtus konteinerius, prie konteinerio klijuojama informacija, kaip rūšiuoti. Informacija apie teisingą rūšiavimą suteikiama ir įmonėje apsilankiusiems klientams.

Skatindama teisingai rūšiuoti, 2022 metais įmonė surengė konkursą „Gėrybių mozaika iš antrinių žaliavų“. Konkurso sąlygos buvo iš antrinių žaliavų pagaminti darbelį tema „Gėrybių mozaika“. O dalyvių sukurtos kompozijos buvo pristatomos miesto aikštėje, kurioje įmonės darbuotojai pasakojo apie rūšiavimo naudą, kaip teisingai reikia rūšiuoti ir ką svarbu žinoti rūšiuojant. Visi konkurso dalyviai buvo apdovanoti dovanėlėmis.

 

V SKYRIUS

ĮMONĖS VEIKLOS RODIKLIAI

 

Pajamos

 

Pajamų rūšis

Finansiniai metai (Eur)

Praėję finansiniai metai (Eur)

Pokytis,

(+,-)

Finansinių metų pajamų struktūra,

%

Prekių ir paslaugų pardavimo pajamos iš viso:

Iš jų:

1261841

1155979

 

+105862

 

 

100,00

Komunalinių atliekų pastoviosios dalies už NT vienetą pajamos

 

295364

 

252709

 

+42655

 

23,41

Komunalinių atliekų kintamosios dalies pajamos už surinkimą ir išvežimą

 

419516

 

336921

 

+82595

 

33,24

Komunalinių atliekų surinkimo, išvežimo paslaugų pajamos

 

18391

 

19099

 

-708

 

1,46

Antrinių žaliavų surinkimo, pardavimo pajamos

 

25226

 

32437

 

-7211

 

2,00

Pakuočių atliekų tvarkymo pajamos

33230

38802

-5572

2,63

Aplinkos tvarkymo darbų pajamos

470065

475831

-5766

37,25

Ignalinos m. viešojo tualeto eksploatavimo pajamos

49

5

+44

0,01

Pirties teikiamų paslaugų pajamos Dūkšto m.

-

175

-175

0,00

 

Įmonės pagrindinės veiklos pajamų struktūroje 57 proc. sudaro komunalinių atliekų tvarkymo pajamos, 37 proc. – aplinkos tvarkymo darbų pajamos, 6 proc. – komunalinių atliekų ir antrinių žaliavų bei pakuočių tvarkymo pajamos. Per 2022 m. iš pagrindinės veiklos gauta 105 862 eurais daugiau nei 2021 metais.

 

Informacija apie kitos veiklos rezultatus:

 

Reikšmingi straipsniai

Finansiniai metai (Eur)

Praėję finansiniai metai (Eur)

Kitos veiklos rezultatas iš viso:

Iš jų:

3792

33558

Kitos reikšmingos netipinės veiklos pajamos iš viso:

Iš jų:

6823

33558

Nuomos pajamos

6157

3507

Kitos pajamos

666

30051

Kitos reikšmingos netipinės veiklos sąnaudos (-)

(3031)

-

Kitos veiklos nuomos pajamos, gautos iš pirties Dūkšte ir laidojimo namų Ignalinoje nuomos. Kitos pajamos – skolų suderinimo su įmonėmis rezultatas. Kitos veiklos sąnaudos – pirties Dūkšte ir laidojimo namų Ignalinoje eksploatavimo sąnaudos.

 

Sąnaudos

 

Sąnaudų grupė

Finansiniai metai (Eur)

Praėję finansiniai metai (Eur)

Pokytis

(+,-)

Finansinių metų sąnaudų struktūra

%

Parduotų prekių ir suteiktų paslaugų savikaina iš viso:

iš jų:

1048090

998213

 

+49877

 

100,00

Suteiktų paslaugų savikaina iš viso:

1048090

998213

+49877

100,00

Komunalinių atliekų surinkimo ir išvežimo paslaugų savikaina

 

549363

 

501036

 

+48327

 

52,43

Aplinkotvarkos paslaugų savikaina

377276

394890

-17614

36,00

Antrinių žaliavų tvarkymo paslaugų savikaina

 

84810

 

62030

 

+22780

 

8,09

Mechaninių dirbtuvių paslaugų savikaina

35244

33973

+1271

3,36

Pirties eksploatavimo sąnaudos Dūkšto m.

1194

6284

-5090

0,11

Kitos sąnaudos (viešojo tualeto)

203

-

+203

0,01

Bendrosios ir administracinės sąnaudos iš viso:

iš jų:

189154

133084

+56070

100,00

Darbo užmokesčio ir soc. draudimo sąnaudos

112565

74205

+38360

59,51

Nusidėvėjimas

5408

4460

+948

2,86

Kitos tiesiogines išlaidos

52673

50349

+2234

27,85

Banko, įmokų surinkimo mokesčiai (komisiniai)

 

12805

 

3980

 

+8825

 

6,77

Darbuotojų mokymai

3295

90

+3205

1,74

Praėjusių laikotarpių sąnaudos

2408

-

+2408

1,27

Įmonės pagrindinės veiklos sąnaudų struktūroje 52 proc. sudaro komunalinių atliekų surinkimo ir išvežimo paslaugų savikaina, 36 proc. – aplinkotvarkos paslaugų savikaina, 8 proc. – antrinių žaliavų ir komunalinių atliekų bei pakuočių tvarkymo paslaugų savikaina.

Bendrųjų ir administracinių sąnaudų struktūroje 59 proc. sudaro darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudos, 28 proc. – kitos tiesioginės sąnaudos (patalpų eksploatavimo, biuro išlaikymo išlaidos, degalų, buhalterinės programos „Edrana“, dokumentų valdymo sistemos „Kontora“, darbinių programų „Asmlis“, „Mokesta“ aptarnavimas ir mėnesiniai palaikymo mokesčiai, žemės nuomos, aplinkos teršimo iš mobiliųjų taršos šaltinių, patalpų nuomos, prieigų prie duomenų bazių, pašto ir kt. sąnaudos).

 

ĮMONĖS VEIKLOS REZULTATAS

 

2022 metais įmonė dirbo pelningai. Gavo 26 890,00 Eur grynojo pelno.

Patyrė 1 237 244 Eur pagrindinės veiklos sąnaudų.

Įmonės nuosavas kapitalas sudaro 259 285 Eur.

Įmonės trumpalaikis turtas viršijo trumpalaikius įsipareigojimus 69 264 Eur.

Per ataskaitinį laikotarpį 1,00 Eur pajamų uždirbti išleista 0,98 Eur.

 

VI SKYRIUS

VIEŠIEJI PIRKIMAI

 

Per 2022 m. laikotarpį sudaryta 61 rašytinė sutartis. Bendrai atlikta pirkimų už 794 873 eurų.

Prekių nupirkta ir sudaryta sutarčių už 594 391 eurus

Iš jų: druska (9000+PVM); konteineriai (9 999+PVM); sudaryta sutartis dėl vakuuminio šlavimo automobilio pirkimo 2023 m. (išsimokėtinai 72 mėn., vertė 124 589,16 Eur + 26 163,72 PVM); kuras (193 600,00+PVM); tepalai (11 404,42+PVM); kanceliarinės prekės (9 900,00+PVM); nemažai pirkimų atliekama perkant atsargines dalis, ūkines prekes, elektros energiją. 2022 m. įmonės reklamai buvo išleista apie 1000 eurų. Pirktos administracinio pastato kūrenimui naudojamos medienos granulės (8849,94+PVM).

Paslaugų nupirkta už 153 014 eurų

Iš jų pirkta „Edranos“ priežiūra (14 722,45+PVM); šlavimo automobilio nuoma (18 613,41+PVM); angaro nuoma (3268,34+PVM); atliekų tvarkymo sistemos priežiūra (9438,00+PVM), ūkininkų technika sniego valymui, taip pat automobilių remonto paslaugos; programos „Mokesta“ priežiūra (1900+PVM) ir kt.

Sudarytos sutartys dėl remonto darbų už 47 467,83 eurus, pradėtos vykdyti 2022 m., užbaigtos 2023 m.

Iš viso atlikta 325 pirkimai.

Didžioji dalis pirkimų yra mažos vertės, todėl sudarytos žodinės sutartys. Kita dalis atliktų mažos vertės pirkimų yra įformintos rašytinėmis sutartimis.

Įmonė per 2022 metų laikotarpį pasirašė daugiau sutarčių nei 2021 m., kadangi siekiama paprasčiau vykdyti kasdienius pirkimus. Buvo atnaujintos kai kurios senos sutartys su tiekėjais.

Pirkimai vykdyti 2022 m., tačiau didžioji dalis raštu sudarytų sutarčių galioja ne vienerius metus, nors pirkimo vertė skaičiuojama tais metais, kada pasirašyta sutartis.

Visos viešųjų pirkimų sutartys yra registruojamos DVS sistemoje, įsigaliojus naujam Viešųjų pirkimų įstatymui įmonėje buvo atnaujintas viešųjų pirkimų organizavimo įmonėje tvarkos aprašas, kuriuo vadovaujantis pirkimai vyksta paprasčiau ir sklandžiau.

Kuras ir elektra yra perkami per CPO LT katalogą.

 

VII SKYRIUS

ĮMONĖS VEIKLOS PLANAI 2023 m.

 

Svarbiausias savivaldybės įmonės „Kompata“ tikslas yra tinkamai atlikti savivaldos deleguotą funkciją – eksploatuoti ir tobulinti atliekų tvarkymo sistemą, didinant darbo efektyvumą stabilizuojant įmonės finansinę būklę ir gerinant teikiamų paslaugų kokybę. Tuo tikslu 2023 metais planuojama:

1. Sėkmingai pagal pasirašytą skolos mokėjimo sutartį sumažintas įsiskolinimas Utenos regioniniam atliekų tvarkymo centrui ir toliau bus mokama po 4 000,00 eurų pagal patikslintą mokėjimo grafiką, kuris pakeistas SĮ „Kompata“ prašymu, nes dėl padidėjusio vartų mokesčio nuo 2023 m. sausio 1 d. ir kitų veiklos sąnaudų negalima mokėti kas mėnesį po 12 000,00 eurų.

Nuo 2023-01-01 iki 2023-12-31 kiekvieną mėnesį su einamąja sąskaita bus mokama po 4 000,00 eurų skolos ir pagal einamąją sąskaitą nuo 2024 m. sausio iki gruodžio mėn. po 6 972,00 Eur. Iš viso grafikas sudarytas 127 654,27 eurų skolai.

2. Padedant savivaldybei plėsti atliekų surinkimo infrastruktūrą (stiklo rūšiavimo konteinerių suteikimas individualių namų savininkams, tekstilės surinkimas, biologiškai skaidžių atliekų surinkimo priemonių suteikimas ir kt.)

Mažinti į sąvartyną šalinamų atliekų kiekius, dalyti gyventojams rūšiavimo konteinerius, skatinti rūšiuoti ir vykdyti visuomenės švietimą šioje srityje. 2023 m. išdalyta 8 000 vnt. konteinerių stiklo, popieriaus, plastiko, metalo pakuotėms. Vykdyti sklaidą, kaip tinkamai rūšiuoti. Sudaryti rūšiavimo konteinerių išvežimo grafikus ir maršrutus.

3. Vykdyti įmonei iškeltas užduotis, numatytas Ignalinos rajono savivaldybės atliekų tvarkymo plane.

4. Toliau tobulintis klientų aptarnavimo programos „Mokesta“ valdymo srityje. Diegti naujoves klientų aptarnavimo srityje. Nuolat dirbti su klientų duomenų baze, ją papildyti ir stebėti pasikeitimus, svarbius nustatant mokėjimus už komunalinių atliekų išvežimą ir įdiegti automatinę skolų išieškojimo prevenciją. Baigti eksporto į buhalterinę programą „Edrana“ diegimą. Bendradarbiaujant su „Mokesta“ programos kūrėjais ieškoti būdų, kaip atsisakyti popierinių sąskaitų klientams teikimo.

5. Pereiti prie naujo sąskaitų plano apskaitoje. Papildyti ir atnaujinti darbo užmokesčio mokėjimo, skolų išieškojimo, vidaus kontrolės tvarkų aprašus.

6. Teikti Ignalinos rajono savivaldybės tarybai įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir komunalinių atliekų tvarkymą dydžio skaičiavimus pagrindžiant tiksliais skaičiavimais ir pristatant analizę bei pateikiant svarstyti ir derinti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutarties standartinių sąlygų projektą.

7. Ir toliau sudaryti sąlygas ir skatinti įmonės darbuotojus tobulėti ir kelti kvalifikaciją.

8. Įsigyti naują šiukšliavežę išperkamosios nuomos arba lizingo būdu.      

 

_________

part_432002fa6c2441428e83686baee6c5ec_end