TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ŪKININKŲ RĖMIMO PROGRAMOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. rugsėjo 26 d. Nr. 1-293

Tauragė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 13 punktu, Tauragės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Tauragės rajono savivaldybės ūkininkų rėmimo programos nuostatus (pridedama).

2. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Dovydas Kaminskas

 

 

PATVIRTINTA

Tauragės rajono savivaldybės tarybos

2023 m. rugsėjo 26 d. sprendimu Nr. 1-293

 

TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ŪKININKŲ RĖMIMO PROGRAMOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Tauragės rajono savivaldybės ūkininkų rėmimo programos (toliau – Programa) nuostatai reglamentuoja Tauragės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) piniginių lėšų panaudojimo tikslą, finansavimo tvarką ir sąlygas, įgyvendinant Savivaldybės verslo, turizmo ir žemės reikalų plėtros programos priemonę „Ūkininkų rėmimo programos įgyvendinimas“.

2. Lėšos Programai finansuoti numatomos kiekvienais metais tvirtinant Savivaldybės biudžetą priemonėje04.02.02.01.09. – Ūkininkų rėmimo programos įgyvendinimas“.

3. Lėšos skiriamos fiziniam arba juridiniam asmeniui, įregistravusiam ūkininko ūkį ar žemės ūkio valdą (toliau – Paramos gavėjas) Tauragės rajono savivaldybės teritorijoje.

4. Už Programos nuostatų įgyvendinimą Tauragės rajono savivaldybės administracijoje (toliau – Administracija) yra atsakingas Administracijos Kaimo reikalų skyrius.

 

II SKYRIUS

TIKSLAI IR UŽDAVINIAI

 

5. Programos tikslai – finansiškai remti Paramos gavėjus, jų plėtrą, sudaryti sąlygas tobulėjimui, padėti nelaimingų atsitikimų atvejais, skatinti Paramos gavėjus plėsti ir modernizuoti žemės ūkį, taikyti inovacijas, didinti žemės ūkio konkurencingumą, sudaryti tinkamas sąlygas infrastruktūros plėtrai, gerinti aplinkos apsaugą, skatinti kooperaciją, ekologinį ūkininkavimą, trumpųjų maisto tiekimo grandinių vystymą.

6. Programos uždaviniai:

6.1. gerinti melioracijos ir kitų inžinerinių statinių techninę būklę, finansuojant remonto ir priežiūros išlaidas;

6.2. skatinti konkurencingų ūkių plėtrą, ekonominę ir ekologinę pažangą, skiriant paramą išvykoms į parodas, konkursų nugalėtojų pagerbimui ir apdovanojimui.

6.3. skirti paramą ūkininkams, kurie dėl gaisrų, stichinių nelaimių, gyvulių užkrečiamų ligų, visiškai arba iš dalies prarado pastatus, žemės ūkio techniką ir įrenginius, gyvulius, pašarus.

 

 

 

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMUI SKIRTŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMAS

 

7. Numatoma finansinė parama Paramos gavėjams:

7.1. prisidėti prie investicijų į melioracijos sistemas, kurie teikia paraiškas pagal Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencinę priemonę „Investicijos į melioracijos sistemas“ – 15 procentų;

7.2. kompensuoti melioracijos statinių (nevalstybinių (iki 12,5 cm diametro) ir valstybinių (nuo 12,5 cm diametro) rinktuvų) remontą, melioracijos griovių ir juose esančių statinių (pralaidų, žiočių) remontą, bebrų užtvankų ardymo išlaidas – iki 50 procentų nuo patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 5 000 Eur. Remonto darbai atliekami pagal sąmatą, suderintą su Administracijos Kaimo reikalų skyriaus atsakingu specialistu melioracijos klausimais, darbus turi atlikti įmonės, turinčios Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos išduotą kvalifikacijos atestatą;

7.3. kompensacinė išmoka prižiūrintiems melioracijos griovius:

7.3.1. Paramos gavėjams, dalyvaujantiems Lietuvos kaimo plėtros programos priemonės veikloje „Melioracijos griovių šlaitų priežiūra“, išmoka iki 200 Eur už 1 km;

7.3.2. Paramos gavėjams, prižiūrintiems melioracijos griovius, kurie buvo Savivaldybės biudžeto ar ES lėšomis rekonstruoti ar išvalytos sąnašos per paskutinius 5 metus, išmoka iki 350 Eur už 1 km;

7.3.3. Paramos gavėjams, dalyvaujantiems Lietuvos kaimo plėtros programos priemonės veikloje „Melioracijos griovių šlaitų priežiūra“ ir prižiūrintiems melioracijos griovius, kurie buvo Savivaldybės biudžeto ar ES lėšomis rekonstruoti ar išvalytos sąnašos per paskutinius 5 metus, išmoka iki 400 Eur už 1 km;

7.3.4. prižiūrintiems melioracijos griovius išmoka iki 150 Eur už 1 km;

7.4. vienkartinė parama vietiniams tiekėjams (ūkininkams) einamaisiais metais pasirašius naują ilgalaikę (ne mažiau 6 mėn.) savo ūkio produkcijos tiekimo sutartį su Tauragės rajono ugdymo, sveikatos priežiūros, globos, slaugos ir kt. įstaigomis – iki 10 procentų nuo sutarties vertės, bet ne daugiau kaip 500 Eur;

7.5. vienkartinė parama Tauragės rajono savivaldybės žemdirbių – ūkininkų konkurso nugalėtojams iki 500 Eur;

7.6. kompensuoti naujų ekologinių ūkių pirmųjų metų sertifikavimo paslaugos mokestį – ne daugiau kaip 1000 Eur vienam ekologiniam ūkiui;

7.7. kompensuoti Paramos gavėjams dalyvavimo parodose išlaidas – ne daugiau kaip 200 Eur.

7.8. kompensuoti išlaidas už kooperatinės bendrovės įregistravimą bei pradinių steigimo dokumentų parengimą (valstybės nustatytų mokesčių notarui, VĮ Registrų centrui, išlaidų už dokumentų parengimą padengimas) – ne daugiau kaip 500 Eur;

7.9. kompensuoti išmaniosios žemdirbystes sistemų („Geoface“, „Agro 247“ ar kt. programų) suteiktų paslaugų išlaidas – iki 50 procentų nuo patirtų išlaidų, bet ne daugiau kaip 200 Eur;

7.10. skirti paramą Paramos gavėjams, patyrusiems žalą dėl gaisrų, stichinių nelaimių, gyvulių užkrečiamų ligų, visiškai arba iš dalies prarastus pastatus, žemės ūkio techniką ir įrenginius, gyvulius, pašarus – ne daugiau kaip 1000 Eur vienam ūkiui.

 

IV SKYRIUS

PRAŠYMŲ VERTINIMAS IR FINANSAVIMO SKYRIMAS

 

8. Programos lėšas skirsto Savivaldybės mero potvarkiu sudaryta Programos lėšų skirstymo komisija (toliau – Komisija).

9. Komisija sudaroma iš 5 Administracijos valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis.

10. Komisija savo darbe vadovaujasi šios Programos nuostatais.

11. Komisijos pagrindinė veiklos forma – posėdžiai. Posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 3 Komisijos nariai, sprendimai priimami dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma, o balsams pasiskirsčius po lygiai, balsuojama antrą kartą arba sprendimas priimamas kitame posėdyje.

12. Komisijos posėdžių, kuriems pirmininkauja Komisijos pirmininkas, sušaukimą inicijuoja Administracijos Kaimo reikalų skyrius.

13. Komisijos posėdžių darbą protokoluoja vienas iš Komisijos narių. Protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas.

14. Komisija atlieka šias funkcijas:

14.1. sprendžia Programos lėšų panaudojimo tikslingumo, jų skyrimo ir kitus klausimus;

14.2. nagrinėja Paramos gavėjų pateiktus dokumentus finansinei paramai gauti, atsižvelgiant į Administracijos Kaimo reikalų skyriaus apskaičiuotą kompensacijos ir paramos dydį, priima sprendimus, numatytus 16 punkte;

14.3. apsvarsto pateiktą medžiagą ir vadovaudamasi Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintu Savivaldybės biudžetu siūlo Savivaldybės merui skirti dalinę kompensaciją, finansinę paramą, išmoką Paramos gavėjams.

15. Kompensacijos gali būti skiriamos tik už einamaisiais metais patirtas išlaidas, kuriais teikiama paraiška ir ne mažesnės kaip 100 Eur.

16. Atsižvelgiant į pateiktų paraiškų kiekį ir įvertinus paraiškas, Komisija siūlo:

16.1. neskirti prašomo finansavimo, jei:

16.1.1. Paramos gavėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;

16.1.2. Administracija yra nustačiusi praėjusiais metais iš Savivaldybės biudžeto finansuotų pareiškėjo projektų tikslinio lėšų panaudojimo ar buhalterinės apskaitos pažeidimus;

16.1.3. Pareiškėjas nėra pateikęs arba ne laiku pateikė, kaip buvo numatyta finansavimo sutartyje, Administracijai projektų ataskaitos už praėjusiais metais panaudotas Savivaldybės biudžeto lėšas;

16.1.4. pareiškėjas numato vykdyti Programos lėšomis neremiamą veiklą;

16.1.5. finansavimui prašoma paskirstyti suma yra didesnė, negu programai finansuoti numatyta lėšų Savivaldybės biudžete;

16.2. skirti sumažintą rėmimo finansavimą, jei finansavimui prašoma paskirstyti suma yra didesnė, negu programai finansuoti numatyta lėšų Savivaldybės biudžete;

16.3. skirti visą prašomą finansavimą.

17. Pirmuoju paraiškų rinkimo etapu, numatytu 25.1 papunktyje, gali būti paskirstyta ne daugiau kaip 2/3 visų Programai skirtų lėšų.

18. Jei teikiama paraiška pagal 7.2 ir 7.3 papunkčiuose numatytą finansinę priemonę, Savivaldybės merui skyrus finansinę paramą, Administracijos direktorius pasirašo finansavimo sutartį su Paramos gavėju.

19. Pasirašius finansavimo sutartį pagal 7.3 papunktyje numatytą finansinę priemonę, lėšos pervedamos tik Paramos gavėjui iki einamųjų metų spalio 15 d. pateikus deklaraciją, patvirtintą Administracijos Kaimo reikalų skyriaus atsakingo specialisto melioracijos klausimais, kad melioracijos griovių šlaitų priežiūra atlikta tinkamai.

20. Komisijos siūlymu Savivaldybės tarybai teikiamas sprendimo projektas dėl prisidėjimo prie investicijų į melioracijos sistemas pareiškėjams, kurie teikia paraiškas pagal Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencinę priemonę „Investicijos į melioracijos sistemas“. Savivaldybės taryba gali nuspręsti prisidėjimui prie investicijų į melioracijos sistemas skirti ir kitą dalinio finansavimo sumą, bet ne didesnę, negu numatyta 7.1 papunktyje.

21. Lėšos Paramos gavėjams einamaisiais metais gali būti skirstomos tol, kol baigiasi numatytos lėšos patvirtintame Savivaldybės biudžete „04.02.02.01.09. – Ūkininkų rėmimo programos įgyvendinimas“ priemonėje.

22. Administracijos Kaimo reikalų skyrius, vadovaudamasis šios Programos nuostatais ir Komisijos posėdžio protokolu, parengia tarybos sprendimo projektą, Savivaldybės mero potvarkį ar finansavimo sutartį, kuriais remiantis skirtos lėšos pervedamos į Paramos gavėjų nurodytas sąskaitas.

23. Komisijai nustatomi šie lėšų paskirstymo prioritetai:

23.1. sertifikuotiems ekologiniams ūkiams;

23.2 teikiantiems paraiškas pagal 7.4–7.10 papunkčiuose numatytas finansines priemones;

23.3. teikiantiems paraiškas pagal 7.2 ir 7.3 papunkčiuose numatytas finansines priemones, Paramos gavėjams, dalyvaujantiems Lietuvos kaimo plėtros programos priemonės veikloje „Melioracijos griovių šlaitų priežiūra“;

23.4. teikiantiems paraiškas pagal 7.2 papunktyje numatytą finansinę priemonę, melioracijos griovių ir juose esančių statinių (pralaidų, žiočių) remonto darbams, remontuojantiems didesnio diametro rinktuvus;

23.5. anksčiau pagal datą pateiktoms paraiškoms.

 

V SKYRIUS

PARAMOS TEIKIMO SĄLYGOS

 

24. Administracija Savivaldybės interneto puslapyje skelbia informaciją apie galimybę teikti paraiškas.

25. Paraiškos, Administracijos gyventojų priėmimo viename langelyje arba el. paštu savivalda@taurage.lt, jei prašymas pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, priimamos:

25.1. nuo einamųjų metų gegužės 15 d. iki birželio 15 d.;

25.2. nuo einamųjų metų rugsėjo 1 d. iki rugsėjo 30 d.

26. Paskutiniame metų ketvirtyje esant nepaskirstytų lėšų, gali būti skelbiamas papildomas paraiškų priėmimas, priėmimo terminas ir sąlygos nurodomos skelbime.

27. Su Paraiška pateikiami šie dokumentai:

27.1. preliminari lokalinė sąmata, suderinta su Administracijos Kaimo reikalų skyriaus atsakingu specialistu melioracijos klausimais, jei prašoma paramos pagal 7.2 papunktyje numatytą finansinę paramą;

27.2. ūkio produkcijos tiekimo sutarties su Tauragės rajono ugdymo, sveikatos priežiūros, globos, slaugos ir kt. įstaiga kopiją, jei prašoma paramos pagal 7.4 papunktyje numatytą finansinę paramą;

27.3. komisijos protokolo kopija, jei prašoma paramos pagal 7.5 papunktyje numatytą finansinę paramą;

27.4. išlaidas patvirtinantys dokumentai (PVM sąskaitų faktūrų, sąskaitų faktūrų, atliktų darbų aktų kopijos) ir apmokėjimą įrodantys dokumentai (mokėjimo pavedimų, kasos išlaidų orderių ar kitų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijos), jei prašoma paramos pagal kompensacinę finansinę paramos priemonę.

28. Paramos gavėjai, nepanaudotas arba netinkamai pagal paraišką panaudotas biudžetiniais metais lėšas, privalo grąžinti į Administracijos banko sąskaitą, nurodytą finansavimo sutartyje.

29. Skirtos lėšos laikomos panaudotomis pagal finansavimo sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį, jeigu:

29.1. yra įgyvendintos paraiškoje ir sutartyje nurodytos veiklos;

29.2. skirtos lėšos panaudotos tinkamos veiklos išlaidoms apmokėti;

29.3. išlaidos yra faktiškai patirtos ir Paramos gavėjo apmokėtos laikotarpiu, numatytu sutartyje, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų, gali būti nustatomos, patikrinamos ir patvirtinamos atitinkamais apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, o išlaidas pateisinančiuose ir apmokėjimą įrodančiuose dokumentuose nurodytas turinys leidžia identifikuoti išlaidų ir veiklos sąsajas;

29.4. yra realios, atitinkančios rinkos kainas;

29.5. pateikta Paramos gavėjo deklaracija, patvirtinta Administracijos Kaimo reikalų skyriaus atsakingo specialisto melioracijos klausimais, kad melioracijos statinių remonto darbai atlikti pagal galiojančius normatyvinius dokumentus, reglamentuojančius darbų atlikimą, reikalavimus, laiku ir tinkamai užbaigti visa apimtimi. Pretenzijos dėl atliktų paslaugų kokybės nebuvo pareikštos, jei skirta parama pagal 7.2 papunktyje numatytą finansinę paramą;

29.6. pateikta Paramos gavėjo deklaracija, patvirtinta Administracijos Kaimo reikalų skyriaus atsakingo specialisto melioracijos klausimais, kad melioracijos griovių šlaitų priežiūra atlikta tinkamai ir laiku, jei skirta parama pagal 7.3 papunktyje numatytą finansinę paramą.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

30. Paraiškos ir finansavimo sutarties formas įsakymu tvirtina Administracijos direktorius.

31. Už finansinės paramos lėšų tikslingą panaudojimą atsako Paramos gavėjas.

32. Priemonės lėšų apskaitą tvarko Administracijos Apskaitos skyrius.

33. Priemonės lėšų naudojimo kontrolę vykdo Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

34. Kilę ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

35. Programos nuostatai keičiami ar pripažįstami netekusiais galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

______________________________