VALSTYBINĖS ATOMINĖS ENERGETIKOS SAUGOS

INSPEKCIJOS VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS ATOMINĖS ENERGETIKOS SAUGOS INSPEKCIJOS VIRŠININKO 2011 M. BIRŽELIO 15 D. ĮSAKYMO NR. 22.3-57 „DĖL BRANDUOLINĖS SAUGOS REIKALAVIMŲ BSR-1.1.2-2011 „PATVIRTINTŲ RAŠYTINIŲ IR VIEŠAI PASKELBTŲ KONSULTACIJŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS“ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. birželio 6 d. Nr. 22.3-106

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos viršininko 2011 m. birželio 15 d. įsakymą Nr. 22.3-57 „Dėl branduolinės saugos reikalavimų BSR-1.1.2-2011 „Patvirtintų rašytinių ir viešai paskelbtų konsultacijų teikimo tvarkos aprašas“ patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

VALSTYBINĖS ATOMINĖS ENERGETIKOS SAUGOS INSPEKCIJOS VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BRANDUOLINĖS SAUGOS REIKALAVIMŲ BSR-1.1.2-2016 „PATVIRTINTŲ RAŠYTINIŲ IR VIEŠAI PASKELBTŲ KONSULTACIJŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS“ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsniu, Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių ir prašymo, skundo ar kito kreipimosi priėmimo faktą patvirtinančio dokumento formos patvirtinimo“,

t v i r t i n u Branduolinės saugos reikalavimus BSR-1.1.2-2016 „Patvirtintų rašytinių ir viešai paskelbtų konsultacijų teikimo tvarkos aprašas“ (pridedama).“

 

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2016 m. lapkričio 1 dieną.

 

 

 

 

Viršininkas                                                                                          Michail Demčenko

 


 

PATVIRTINTA

Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos viršininko 2011 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. 22.3-57

(Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos viršininko

2016 m. birželio 6 d. įsakymo

Nr. 22.3-106 redakcija)

 

 

BRANDUOLINĖS SAUGOS REIKALAVIMAI

BSR-1.1.2-2016

 

PATVIRTINTŲ RAŠYTINIŲ IR VIEŠAI PASKELBTŲ KONSULTACIJŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Branduolinės saugos reikalavimai BSR-1.1.2-2016 „Patvirtintų rašytinių ir viešai paskelbtų konsultacijų teikimo tvarkos aprašas“ (toliau – Reikalavimai) reglamentuoja asmenų prašymų suteikti konsultaciją nagrinėjimą ir atsakymų į juos tais atvejais, kai atsakymui suteikiamas patvirtintos rašytinės ar viešos konsultacijos statusas, teikimo tvarką, įskaitant ir tuos atvejus, kai toks statusas suteikiamas kitiems dokumentams, Valstybinėje atominės energetikos saugos inspekcijoje (toliau – VATESI).

2. Gautų prašymų suteikti konsultacijas nagrinėjimui ir atsakymų teikimui taikomi Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių ir prašymo, skundo ar kito kreipimosi priėmimo faktą patvirtinančio dokumento formos patvirtinimo“ (toliau – Asmenų aptarnavimo taisyklės), nurodyti terminai, apskundimo tvarka ir kitos bendrosios nuostatos.

3. Kiti, nei nurodyta šių Reikalavimų 1 punkte, asmenų prašymai VATESI nagrinėjami ir asmenys VATESI aptarnaujami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Asmenų aptarnavimo taisyklėmis ir kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, reglamentuojančiais asmenų aptarnavimą.

4. Šiuose Reikalavimuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme ir Asmenų aptarnavimo taisyklėse vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMO NAGRINĖJIMO PAGRINDINĖS NUOSTATOS

 

5. Teikdami asmenims konsultacijas VATESI valstybės pareigūnai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, (toliau kartu vadinama – darbuotojai) privalo vadovautis Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme nurodytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo bei pagalbos principais.

6. Draudžiama atsisakyti nagrinėti asmenų prašymus dėl to, kad nėra šią funkciją atliekančio darbuotojo. Darbuotojų atostogų, komandiruočių ir kitais nebuvimo darbe atvejais asmenų prašymus nagrinėti turi būti pavedama kitiems darbuotojams.

7. Nagrinėjantis asmens prašymą VATESI darbuotojas pats nusišalina nuo šio prašymo nagrinėjimo arba turi būti nušalintas VATESI viršininko sprendimu, jeigu atsiranda Viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės. Gavęs pavedimą nagrinėti prašymą darbuotojas, atsiradus šioms aplinkybėms, pats turi pranešti savo tiesioginiam vadovui ir VATESI viršininkui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis. Sprendimą dėl VATESI viršininko nusišalinimo nuo prašymo nagrinėjimo priima jis pats, o atsakymą į prašymą viršininkui nusišalinus pasirašo pirmasis viršininko pavaduotojas, jo nesant – kiti viršininko pavaduotojai.

 

III SKYRIUS

ASMENŲ PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

 

8. Asmenų prašymai gali būti pateikiami žodžiu (telefonu ar tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į VATESI) ir raštu (tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į VATESI, atsiuntus prašymą paštu arba elektroniniu paštu arba faksu).

9. Asmenys, vadovaudamiesi Asmenų aptarnavimo taisyklėse nurodyta tvarka, gali kreiptis į VATESI prašydami konsultuoti žodžiu.  Atsakymas į tokį prašymą žodžiu arba  žodžiu suteikta konsultacija (pavyzdžiui, atsakymas į klausimą telefonu) nėra laikoma patvirtinta rašytine ar viešai paskelbta konsultacija.

10. Patvirtinta rašytine konsultacija laikytina konsultacija, kuri suteikiama raštu ir yra pasirašyta VATESI viršininko.

11. Viešai paskelbta konsultacija laikytina VATESI iniciatyva pateikta konsultacija arba parengta atsakant į prašymą ir paskelbta VATESI interneto svetainėje ar kitose visuomenės informavimo priemonėse konsultacija, kuri yra patvirtinta VATESI viršininko..

12. Asmuo, prašymą  suteikti konsultaciją teikiantis elektroniniu paštu, turi jį išsiųsti oficialiu VATESI elektroninio pašto adresu atom@vatesi.lt.

13. Darbuotojas jam VATESI suteiktu elektroninio pašto adresu gavęs asmens prašymą suteikti patvirtintą rašytinę konsultaciją turi nedelsdamas persiųsti jį oficialiu institucijos elektroninio pašto adresu atom@vatesi.lt. 

14. Asmenų prašymai, pateikiami raštu, turi būti:

14.1. parašyti įskaitomai;

14.2. parašyti valstybine kalba arba turėti įstatymų nurodyta tvarka patvirtintą vertimą į valstybinę kalbą, išskyrus, kai prašymas pateikiamas viena iš Reikalavimų 16 punkte nurodytų kalbų.

15. Asmenų prašymuose, pateikiamuose raštu, turi būti nurodytas asmens, pateikusio prašymą, vardas ir pavardė, pavadinimas (jei prašymas teikiamas juridinio asmens vardu), adresas arba kiti kontaktiniai duomenys, pagal kuriuos asmuo pageidauja gauti atsakymą.

16. Atsižvelgdama į VATESI atliekamas funkcijas ir VATESI dirbančių valstybės tarnautojų kompetenciją, VATESI priima prašymus anglų ir rusų kalbomis. Prie prašymų pridedami dokumentai gali būti pateikiami viena iš Tarptautinės atominės energijos agentūros (TATENA) oficialių kalbų, nepateikiant prie prašymų pridedamų dokumentų vertimo į lietuvių kalbą. VATESI pareikalavus, privaloma pateikti pridedamų dokumentų vertimus į lietuvių kalbą.

17. Kai atstovaujamo asmens vardu prašymą VATESI teikia asmens atstovas, jis  savo prašyme turi nurodyti vardą ir pavardę, adresą arba kitus kontaktinius duomenis, pagal kuriuos pageidauja gauti atsakymą, taip pat atstovaujamo asmens vardą ir pavardę (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją.

18. Kai prašymą VATESI pateikia asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti patvirtintas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo žyma (Apostille) tvarkos aprašo patvirtinimo“.

19. Asmenų prašymai, atsiųsti VATESI elektroninio pašto adresais, turi būti pasirašyti saugiu elektroniniu parašu, sukurtu saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, arba suformuoti elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą.

 

IV SKYRIUS

PRAŠYMŲ PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

 

20. Jeigu prašymas gautas paštu arba elektroniniais ryšiais, asmens pageidavimu per 2 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo VATESI asmens nurodytu adresu arba elektroninio pašto adresu išsiunčiama Asmenų aptarnavimo taisyklių priede nurodytos formos pažyma apie priimtus dokumentus, kurioje nurodoma:

20.1. VATESI (ar jos padalinio), priėmusios prašymą, pavadinimas;

20.2. prašymo priėmimo data ir registracijos numeris;

20.3. gauto prašymo sudarymo data ir registracijos numeris, jeigu tai nurodyta prašyme;

20.4. prašymo nagrinėjimo terminas;

20.5. darbuotojo, priėmusio prašymą, vardas, pavardė, pareigos;

20.6. prireikus (atsižvelgiant į prašymo pobūdį ir (ar) kitas objektyvias aplinkybes) – kita reikiama informacija.

21. Asmenų prašymai turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų užregistravimo VATESI. Reikalavimuose nurodytų terminų eiga skaičiuojama Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nurodyta tvarka.

22. Jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitais atvejais, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užtrukti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo ir visų reikiamų dokumentų užregistravimo institucijoje, institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo turi teisę pratęsti šį terminą iki 20 darbo dienų. Pratęsus Reikalavimų 21  punkte nurodytą terminą, VATESI nedelsdama išsiunčia asmeniui pranešimą raštu ir nurodo prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis. Jeigu elektroninio ryšio ar kitomis ryšio priemonėmis gaunamas pranešimas apie tai, kad toks adresatas neegzistuoja, sprendimas laikomas pateiktu tinkamai.

23. Asmenų prašymai, pateikti nesilaikant šių Reikalavimų 14 punkte nurodytų reikalavimų, per 5 darbo dienas nuo prašymo ir pridedamų dokumentų užregistravimo VATESI grąžinami asmeniui ir valstybine kalba nurodoma grąžinimo priežastis. VATESI pasilieka prašymo ir gautų dokumentų kopijas.

24. VATESI, nustačiusi, kad asmens prašymui išnagrinėti būtina papildoma informacija, kurią privalo pateikti prašymą atsiuntęs asmuo, ir VATESI tokių duomenų pati gauti negali, per 5 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo VATESI dienos kreipiasi į asmenį, prašydama pateikti papildomą informaciją ir praneša, kad prašymo nagrinėjimas stabdomas iki bus pateikta papildoma informacija. Kai per VATESI nurodytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos, papildoma informacija negaunama, prašymas nenagrinėjamas, dokumentų originalai grąžinami asmeniui ir nurodoma grąžinimo priežastis. VATESI pasilieka prašymo ir gautų dokumentų kopijas.

25. Jeigu asmens prašymas nebuvo nagrinėjamas dėl to, kad trūko būtinos papildomos informacijos, reikalingos prašymui išnagrinėti, asmeniui dar kartą pateikus prašymą su būtina papildoma informacija, toks prašymas nelaikomas teikiamu pakartotinai.

26. Jeigu VATESI, užregistravusi asmens prašymą, nustato, kad prašymas grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais arba prašymo turinys nekonkretus ir nesuprantamas ir dėl to institucija negali tokio prašymo išnagrinėti, prašymo nagrinėjimas VATESI viršininko sprendimu nutraukiamas. Apie tokio prašymo nagrinėjimo nutraukimą VATESI nedelsdama praneša asmeniui, išskyrus atvejus, kai prašyme nėra nurodyta kontaktinių duomenų.

27. Prašymai, pateikti raštu nesilaikant šių Reikalavimų 15 punkte nurodytų reikalavimų, nenagrinėjami, jei VATESI viršininkas nenusprendžia kitaip. Per 5 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo VATESI asmeniui išsiunčiama informacija apie prašymo nenagrinėjimo priežastis. Jeigu prašyme nenurodytas adresas, kuriuo asmuo pageidauja gauti atsakymą, informacija apie prašymo nenagrinėjimo priežastis teikiama naudojant kitus prašyme nurodytus asmens kontaktinius duomenis, išskyrus atvejus, kai prašyme jokių kitų asmens kontaktinių duomenų nenurodyta.

28. Asmenų prašymai, pateikti raštu nesilaikant Reikalavimų 17–18 punktuose nurodytų reikalavimų, nenagrinėjami. Per 5 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo VATESI asmeniui išsiunčiama informacija apie prašymo nenagrinėjimo priežastis. Jeigu prašyme nenurodytas adresas, kuriuo asmuo pageidauja gauti atsakymą, informacija apie prašymo nenagrinėjimo priežastis teikiama pagal kitus prašyme nurodytus asmens kontaktinius duomenis, išskyrus atvejus, kai prašyme jokių kitų asmens kontaktinių duomenų nenurodyta.

29. Asmenų prašymai, pateikti elektroniniais ryšiais nesilaikant Reikalavimų 19 punkte nurodyto reikalavimo, per 2 darbo dienas nuo prašymo užregistravimo institucijoje grąžinami asmeniui ir nurodoma tokio prašymo grąžinimo priežastis. Jeigu prašyme nenurodytas elektroninio pašto adresas, informacija apie prašymo grąžinimo priežastį teikiama pagal kitus prašyme nurodytus asmens kontaktinius duomenis, išskyrus atvejus, kai prašyme jokių kitų asmens kontaktinių duomenų nenurodyta.

 

V SKYRIUS

ATSAKYMŲ PARENGIMAS, IŠSIUNTIMAS, ĮTEIKIMAS

ar kitoks pateikimas ASMENIUI, ATSAKYMŲ APSKUNDIMAS

 

30. Į asmenų prašymus atsakoma valstybine kalba ir tokia pačia forma, kokia pateiktas prašymas, jeigu asmuo nenurodė pageidavimo gauti atsakymo kitu būdu. Atsakymas, siunčiamas elektroniniais ryšiais, turi būti pasirašytas VATESI viršininko saugiu elektroniniu parašu arba pridedama pasirašyto dokumento skenuota kopija.

31. Atsakant į individualaus pobūdžio prašymą (individualaus pobūdžio prašymas suprantamas kaip su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs asmens kreipimasis raštu į VATESI prašant suteikti konsultaciją, kuriame nurodoma konkreti tik su prašymą pateikusio asmens veikla susijusi informacija, nurodomi konkretūs asmens VATESI anksčiau pateikti dokumentai ir kita individualaus pobūdžio informacija) atsakymui viešai paskelbtos konsultacijos statusas nesuteikiamas. Viešai paskelbtos konsultacijos statusas nesuteikiamas ir tiems atsakymams, kuriuose yra informacijos, kuri negali būti viešai skelbiama vadovaujantis informacijos atskleidimo ribojimą reglamentuojančiais teisės aktais.

32. Patvirtintos rašytinės ir viešai paskelbtos konsultacijos statusas suteikiamas VATESI sprendimu, nurodant šį statusą konsultacijoje.

33. VATESI, gavusi pagrįstą asmens kreipimąsi dėl atsakyme į prašymą esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsdama jas ištaiso ir pateikia asmeniui ištaisytą atsakymą arba nurodo, kodėl klaidos nebuvo taisomos. VATESI turi teisę tokias klaidas ištaisyti ir savo iniciatyva. VATESI, ištaisiusi klaidas savo iniciatyva, informuoja raštu apie tai Asmenį ne vėliau kaip per 5 darbo dienas.

34. Atsakyme, kuriame nurodomos atsisakymo suteikti konsultaciją priežastys, arba vadovaujantis Reikalavimų 25–29 punktais siunčiamame pranešime apie asmens prašymo nenagrinėjimo priežastis, nurodoma tiksli atsakymo apskundimo tvarka ir institucijos (-ų), kuriai (-ioms) gali būti paduotas skundas, pavadinimas (-ai) ir adresas (-ai), taip pat terminas (-ai), per kurį (-iuos) gali būti pateiktas skundas.

 

VI SKYRIUS

PATVIRTINTŲ RAŠYTINIŲ IR VIEŠŲ KONSULTACIJŲ TEIKIMAS VATESI INICIATYVA

 

35. VATESI turi teisę teikti patvirtintas rašytines ir viešas konsultacijas savo iniciatyva – negavusi prašymo.

36. VATESI iniciatyva teikiamos patvirtintos rašytinės konsultacijos ar viešos konsultacijos tikslinis gavėjas yra ūkio subjektai, vykdantys veiklą branduolinės energetikos srityje, veiklą su branduolinėmis ir daliosiomis medžiagomis, nurodytomis Lietuvos Respublikos branduolinės saugos įstatymo 1 priede šiame priede nurodytais kiekiais, branduolinio kuro ciklo medžiagomis ir branduolinėmis dvejopo naudojimo prekėmis, pareiškėjai gauti VATESI išduodamas licencijas, leidimus ir laikinuosius leidimus, tačiau šiomis konsultacijomis gali naudotis visi kiti asmenys,  vykdantys veiklą branduolinės energetikos ir kitose srityse.

37. VATESI viešas konsultacijas, teikiamas savo iniciatyva, skelbia VATESI interneto svetainėje, o patvirtintas rašytines konsultacijas išsiunčia asmenims ar jų grupei, kuriai ši konsultacija yra skirta.

 

VII SKYRIUS

KONSULTACIJŲ TEIKIMO SUSITIKIMŲ SU ŪKIO SUBJEKTAIS METU BENDROSIOS NUOSTATOS

 

38. Ūkio subjektai, vykdantys veiklą branduolinės energetikos srityje, veiklą su branduolinėmis, branduolinio kuro ciklo medžiagomis ir branduolinėmis dvejopo naudojimo prekėmis, gali siūlyti organizuoti susitikimus dėl aktualių klausimų aptarimo.

39. Susitikimo metu darbotvarkės klausimais priimti susitarimai ar sprendimai, kuriems ūkio subjekto prašymu suteikiamas patvirtintos rašytinės konsultacijos statusas, įforminami protokolu. Tokiu atveju, kai protokole nurodoma, kad darbotvarkės klausimais priimtiems susitarimams ar sprendimams suteikiamas patvirtintos rašytinės konsultacijos statusas, toks protokolas turi būti išsiųstas ūkio subjektui ne vėliau nei per 20 darbo dienų po susitikimo.

40. Jei Reikalavimų 39 punkte nurodyta informacija, kuriai suteikiamas patvirtintos rašytinės konsultacijos statusas, negali būti nurodoma susitikimo protokole, patvirtinta rašytinė konsultacija VATESI raštu išsiunčiama prašymo teikėjui ne vėliau nei 20 darbo dienų po susitikimo. Tokia konsultacija nėra skelbiama VATESI interneto svetainėje.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

41. VATESI teikiamos konsultacijos nėra laikomos oficialiu teisės akto aiškinimu. VATESI teikiama konsultacija yra pagrįsta VATESI nuomone. Ūkio subjektui poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, Viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio 2 dalyje nurodytais atvejais netaikomos, išskyrus šio įstatymo 363 straipsnio 3 dalyje nurodytas išlygas.

42. VATESI, atsižvelgdama į prašymo gavimo būdą, savo interneto svetainėje ir (ar) raštu pateikia pranešimą asmeniui apie jam suteiktą klaidingą konsultaciją, susijusį su patvirtinta rašytine arba viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne konsultacija, aukštesniojo pagal pavaldumą viešojo administravimo subjekto konsultacija ar kitu individualiu administraciniu aktu arba teismo sprendimu buvo pripažinta kaip neatitinkanti (klaidinga) teisės aktų reikalavimų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo dienos.

_________________