KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2023 m. gegužės 25 d. Nr. T-175

Kelmė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 4 punktu, 22 straipsnio 2 dalimi, atsižvelgdama į Kelmės rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2023 m. vasario 23 d. sprendimu
Nr. T-56 „Dėl Kelmės rajono savivaldybės veiklos reglamento patvirtinimo“, 98 punktą,
Kelmės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1Patvirtinti Kelmės rajono savivaldybės tarybos Antikorupcijos komisijos nuostatus (pridedama).

2Pripažinti netekusiu galios Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2021 m. rugpjūčio 26 d. sprendimą Nr. T-253 „Dėl Kelmės rajono savivaldybės tarybos Antikorupcijos komisijos nuostatų patvirtinimo“.

3Pavesti šio sprendimo vykdymo kontrolę Kelmės rajono savivaldybės tarybos Antikorupcijos komisijai.

Šis sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriuose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                            Ildefonsas Petkevičius


 

PATVIRTINTA

Kelmės rajono savivaldybės tarybos

2023 m. gegužės 25 d.

sprendimu Nr. T-175

 

 

KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS ANTIKORUPCIJOS KOMISIJOS

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kelmės rajono savivaldybės tarybos Antikorupcijos komisijos (toliau – Komisija) nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Komisijos sudarymą, darbo organizavimo tvarką, uždavinius, funkcijas, Komisijos narių teises ir pareigas, Komisijos veiklos kontrolę, viešinimą ir kitus su jos veikla susijusius klausimus.

2. Komisijos tikslas – pagal kompetenciją koordinuoti Kelmės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) politikos įgyvendinimą korupcijos prevencijos srityje, išskiriant prioritetines prevencijos ir kontrolės kryptis, nuosekliai įgyvendinant priemones, didinančias korupcijos prevencijos veiksmingumą, nagrinėti korupcijos ir su ja susijusius reiškinius bei atvejus, priimti sprendimus nagrinėjamais klausimais ir kontroliuoti jų vykdymą.

3. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu (toliau – Įstatymas), Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Savivaldybės tarybos veiklos reglamentu, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.

4. Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS

 

5. Komisija sudaroma Savivaldybės tarybos sprendimu Savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui, laikantis proporcinio Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijos sudėtis, išlaikant proporcinio Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo. Komisijos nariais gali būti Savivaldybės tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar Savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti Savivaldybės gyventojai. Komisija sudaroma ne daugiau kaip iš 8 Komisijos narių.

6. Komisijos pirmininką iš šios Komisijos narių deleguoja Savivaldybės tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui. Jeigu Savivaldybės tarybos opozicija per 2 mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos Savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos nedeleguoja Komisijos pirmininko arba deleguoja Savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Įstatymo 11 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta Savivaldybės tarybos opozicija, Komisijos pirmininką Savivaldybės taryba komisijos narių siūlymu skiria iš šios Komisijos narių – Savivaldybės tarybos narių mažumos. Jeigu visi Savivaldybės tarybos nariai sudaro Savivaldybės tarybos daugumą, Komisija, sudaryta iš Savivaldybės tarybos daugumos atstovų, veikia tol, kol Savivaldybės taryboje susidaro Savivaldybės tarybos mažuma ar Savivaldybės tarybos opozicija.

7. Komisijos pirmininku gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Įstatymo 11 straipsnyje, asmuo.

8. Jeigu Komisijos pirmininkas neatitinka Įstatymo 11 straipsnyje nustatytų reikalavimų, netenka įgaliojimų nesuėjus terminui Komisijos narių siūlymu Savivaldybės tarybos sprendimu, o jeigu Komisijos pirmininkas buvo deleguotas Savivaldybės tarybos opozicijos, – jį Savivaldybės tarybos opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio Savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame Savivaldybės tarybos posėdyje Savivaldybės tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito Komisijos pirmininko ar deleguoja Savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį šio įstatymo 11 straipsnyje nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo Komisijos pirmininko skyrimo Komisijos narių siūlymu priima Savivaldybės taryba.

9. Savivaldybės tarybos narys, pretenduojantis tapti Komisijos pirmininku, privalo užpildyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama merui ir skelbiama viešai Savivaldybės interneto svetainėje tol, kol Savivaldybės tarybos narys eina Komisijos pirmininko pareigas. Jeigu Komisijos pirmininkas neatitinka nepriekaištingos reputacijos reikalavimų, netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu Savivaldybės tarybos sprendimu, o jeigu Komisijos pirmininkas buvo deleguotas Savivaldybės tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio Savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame Savivaldybės tarybos posėdyje Savivaldybės tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito Komisijos pirmininko ar deleguoja Savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Įstatyme, reikalavimų, sprendimą dėl Komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo Komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima Savivaldybės taryba.

10. Komisijos pirmininko pavaduotoją Komisijos narių siūlymu iš šios Komisijos narių – Savivaldybės tarybos narių daugumos – skiria Savivaldybės taryba.

11. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka mero paskirtas valstybės tarnautojas, ši funkcija įrašoma į jo pareigybės aprašymą. Komisijos atsakingasis sekretorius neturi Komisijos nario teisių.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

12. Komisijos darbą organizuoja ir Komisijos darbui vadovauja, o posėdžiams pirmininkauja Komisijos pirmininkas. Jei nėra Komisijos pirmininko, funkcijas vykdo Komisijos pirmininko pavaduotojas.

13. Komisija jos kompetencijai priskirtus klausimus svarsto ir sprendimus priima posėdžiuose.

14. Komisija į posėdžius renkasi esant poreikiui, tačiau ne rečiau kaip kartą per pusmetį. Komisijos posėdžius šaukia ir jiems vadovauja Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas. Apie posėdį Komisijos nariams pranešama ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas, kartu jiems pateikiama posėdžio medžiaga.

15. Komisijos posėdžiai gali būti rengiami Savivaldybės tarybos pavedimu, Savivaldybės tarybos nario arba Komisijos nario iniciatyva, pagal asmenų skundus, pareigūnų pateiktą ar kitais būdais gautą informaciją apie galimus korupcijos atvejus ar esant prielaidų, kad korupcija gali pasireikšti.

16. Komisijos posėdžiai paprastai yra vieši. Jei Komisija nenusprendžia kitaip, posėdžių metu yra daromas garso ir vaizdo įrašas, išskyrus uždarus Komisijos posėdžius, transliuojami tiesiogiai ir Komisijos posėdžių garso ir vaizdo įrašai Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami viešai Reglamento nustatyta tvarka Savivaldybės interneto svetainėje. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusią informaciją ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, posėdžių garso ir vaizdo įrašai neviešinami. Komisijos sprendimu gali būti rengiami ir uždari posėdžiai, kuriuose gali dalyvauti tik Komisijos pakviesti asmenys.

17. Komisijos posėdis gali vykti nuotoliniu būdu ar mišriuoju būdu. Sprendimą organizuoti posėdį nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu priima Komisijos pirmininkas savo iniciatyva arba gavęs Komisijos nario prašymą dalyvauti posėdyje nuotoliniu būdu. Apie priimtą sprendimą Komisijos posėdį organizuoti nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu nedelsiant elektroninių ryšių priemonėmis turi būti pranešta Komisijos nariams ir kitiems posėdžio dalyviams. Mišriuoju būdu organizuojamame posėdyje kiti Komisijos nariai ir kiti posėdžio dalyviai savo pasirinkimu gali dalyvauti nuotoliniu būdu arba atvykę į Komisijos posėdžių salę. Komisijos posėdžiai nuotoliniu būdu arba mišriuoju būdu vykti negali, jeigu tam raštu prieštarauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių, išskyrus Įstatyme nustatytus atvejus.

18. Komisijos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių.

19. Komisijos sprendimai priimami Komisijos posėdyje atviru balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas.

20. Komisijos narys, nesutinkantis su daugumos sprendimu, turi teisę raštu pareikšti atskirąją nuomonę, kuri yra pridedama prie posėdžio protokolo.

21. Komisija savo išvadas ir pasiūlymus pateikia raštu.

22. Komisijos posėdžio protokolas surašomas ir pasirašomas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po posėdžio. Posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir atsakingasis sekretorius.

23. Jei dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Komisijos posėdis negali vykti Komisijos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, posėdis gali vykti nuotoliniu būdu realiuoju laiku elektroninių ryšių priemonėmis. Nuotoliniu būdu vyksiančio Komisijos posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų Įstatyme ir Reglamente nustatytų reikalavimų ir užtikrinant Įstatyme ir Reglamente nustatytas Savivaldybės tarybos nario teises. Nuotoliniu būdu priimant Komisijos sprendimus, Komisijos nario, kuris yra Savivaldybės tarybos narys, tapatybė nustatoma pagal jo parodytą Savivaldybės tarybos nario pažymėjimą, o Komisijos nario, kuris nėra Savivaldybės tarybos narys, tapatybė nustatoma pagal jo parodytą asmens dokumentą. Balsavimas taip pat vyksta Savivaldybės tarybos nariui pakeliant ir parodant Savivaldybės tarybos nario pažymėjimą, o Komisijos nariui, kuris nėra Savivaldybės tarybos narys, pakeliant ir parodant asmens dokumentą. Esant galimybei Komisijos narių registracija į posėdį ir balsavimas vyksta naudojant elektronines balsavimo priemones. Jeigu dėl techninių trukdžių nėra galimybės užtikrinti tinkamo Komisijos nario dalyvavimo Komisijos posėdyje (pvz., trūkinėja ar dingsta ryšys ir pan.), laikoma, kad Komisijos narys posėdyje nedalyvauja, o jeigu Komisijos posėdis jau buvo prasidėjęs – nedalyvauja likusioje posėdžio dalyje.

24. Jei Komisijos narys posėdyje dalyvauti negali, jis privalo apie tai pranešti Komisijos pirmininkui ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki Komisijos posėdžio pradžios.

25. Jei Komisijos narys atsistatydina arba negali eiti Komisijos nario pareigų dėl ligos ar miršta ir Komisijos kadencija yra nepasibaigusi, iki Komisijos kadencijos pabaigos institucija ar organizacija, kurios atstovas atsistatydino, nebegali eiti Komisijos nario pareigų dėl ligos ar mirė, deleguoja naują Komisijos narį.

26. Komisijos nariai ir sekretorius gali dalyvauti Komisijos darbe tik pasirašę:

26.1. nešališkumo deklaraciją, kurioje pasižada objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamiesi lygiateisiškumo principu atlikti savo pareigas, vengti viešųjų ir privačių interesų konflikto ir, esant jo grėsmei, nedelsdami informuoti apie tai Komisijos pirmininką bei narius ir nusišalinti nuo pareigų atlikimo;

26.2. konfidencialumo pasižadėjimą, kuriame pasižada Komisijos gautą konfidencialią informaciją naudoti tik pareigų Komisijoje atlikimo tikslais ir jos neskleisti, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytus atvejus.

27. Komisija gali priimti šiuos sprendimus:

27.1. perduoti turimą medžiagą tirti teisėsaugos institucijoms;

27.2. siūlyti Savivaldybės administracijos direktoriui ar Savivaldybės merui pradėti tarnybinio nusižengimo ir darbo pareigų pažeidimo tyrimus netinkamai savo pareigas einantiems Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, pavaldžių įstaigų vadovams;

27.3. atkreipti Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, Savivaldybės įstaigų, įmonių vadovų dėmesį į teisės aktų nesilaikymą, pažeidimus ir reikalauti juos pašalinti;

27.4. atsisakyti nagrinėti skundą arba nutraukti jo nagrinėjimą, kai jis nepagrįstas, nenurodyti konkretūs nusižengimo faktai ar kai skundas nesusijęs su Komisijos funkcijomis;

27.5. kitus sprendimus, susijusius su Komisijos veikla.

28. Komisijos sprendimus gavę Savivaldybės administravimo subjektai, Savivaldybės valdomos įstaigos ir įmonės privalo juos apsvarstyti ir per vieną mėnesį ar kitą Komisijos nurodytą laiką raštu informuoti Komisiją apie tai, kaip atsižvelgta į Komisijos pastabas ir pasiūlymus.

29. Komisija gali kviesti į posėdžius dalyvauti stebėtojų teisėmis ir kitus asmenis, tačiau jie nedalyvauja Komisijai priimant sprendimus.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

30. Komisijos uždaviniai yra šie:

30.1. kontroliuoti, kad Savivaldybės administracijoje ir struktūriniuose padaliniuose būtų vykdomi korupcijos prevenciją reglamentuojančių teisės aktų reikalavimai;

30.2. teikti pasiūlymus dėl korupcijos prevencijos Savivaldybės valdomoms įmonėms, Savivaldybės biudžetinėms įstaigoms, viešosioms įstaigoms, kurių steigėja yra Savivaldybė ar kurios įstatymų nustatyta tvarka Savivaldybės perduotą turtą valdo, naudoja ir juo disponuoja patikėjimo teise;

30.3. teikti pasiūlymus Savivaldybės tarybai dėl Savivaldybės, Savivaldybės valdomų įmonių, biudžetinių įstaigų, taip pat viešųjų įstaigų, kurių viena iš steigėjų yra Savivaldybės institucija ar įstaiga, vidaus teisės aktų priėmimo ir tobulinimo, siekiant sumažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę;

30.4. skatinti visuomenės nepakantumą korupcijos apraiškoms, glaudžiai bendradarbiaujant su kitomis valstybės institucijomis ir įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis, Savivaldybės bendruomene ir žiniasklaidos atstovais (bendradarbiavimas apima keitimąsi informacija, pasiūlymų teikimą, reagavimą į gautus pasiūlymus, veiksmų derinimą, metodinės pagalbos teikimą, kitus veiksmus, būtinus korupcijos prevencijai ir priežiūrai vykdyti);

30.5. nagrinėti fizinių ir juridinių asmenų skundus, pareiškimus, pranešimus apie korupcines veikas, turinčias nusikalstamos veikos požymių, inicijuoti turimos medžiagos perdavimą teisėsaugos institucijoms, informuoti apie tai Savivaldybės institucijų vadovus ir Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą (toliau – STT);

30.6. koordinuoti Savivaldybės, Savivaldybės valdomų įmonių, biudžetinių įstaigų, taip pat viešųjų įstaigų, kurių viena iš steigėjų yra Savivaldybės institucija ar įstaiga, vykdomą korupcijos prevencijos politiką ir priemonių įgyvendinimą;

30.7. dalyvauti atliekant Savivaldybės įstaigos veiklos sričių, kuriose egzistuoja didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė, nustatymą;

30.8. STT atlikus korupcijos rizikos analizę Savivaldybės įstaigos veiklos srityse, teikia siūlymus dėl rekomendacijų įgyvendinimo ir užtikrina jų įgyvendinimo kontrolę.

31. Komisija atlieka šias funkcijas:

31.1. Savivaldybės tarybos, mero ar savo iniciatyva dalyvauja atliekant Savivaldybės institucijų parengtų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintomis Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėmis;

31.2. dalyvauja rengiant Savivaldybės korupcijos prevencijos veiksmų planą ir teikia išvadas Savivaldybės merui ir Savivaldybės tarybai dėl šio veiksmų plano ir jo įgyvendinimo;

31.3. nagrinėja Savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl kovos su korupcija priemonių vykdymo;

31.4. informuoja visuomenę apie savo veiklą, vykdomas korupcijos prevencijos priemones Savivaldybėje, taip pat apie kovos su korupcija rezultatus;

31.5. korupcijos prevencijos tikslais analizuoja Savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra Savivaldybė, ir Savivaldybės valdomų įmonių atliktus viešuosius pirkimus ir apie galimus korupcijos atvejus informuoja Savivaldybės merą, Savivaldybės tarybą ir kompetentingas institucijas ar įstaigas. Komisijos pirmininkas ir nariai turi teisę susipažinti su visa analizuojamų viešųjų pirkimų informacija;

31.6. atlieka kitas teisės aktuose nustatytas funkcijas, susijusias su Savivaldybėje įgyvendinama valstybės korupcijos prevencijos srityje.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS TEISĖS

 

32. Komisijos pirmininkas turi teisę:

32.1. turi teisę gauti Komisijos įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš valstybės ar Savivaldybės institucijų, įstaigų ir valstybės ar Savivaldybės valdomų įmonių;

32.2. pasirašyti Komisijos vardu siunčiamus bei kitus dokumentus;

32.3. siūlyti Savivaldybės tarybai pakeisti Komisijos narį, kuris be pateisinamos priežasties nedalyvauja Komisijos posėdžiuose daugiau kaip 3 kartus iš eilės.

33. Komisija turi teisę:

33.1. teikti pasiūlymus Savivaldybės merui, Savivaldybės tarybai ir Savivaldybės administracijos direktoriui dėl korupcijos prevencijos prioritetų Savivaldybės, Savivaldybės valdomų įmonių, biudžetinių įstaigų, taip pat viešųjų įstaigų, kurių viena iš steigėjų yra Savivaldybės institucija ar įstaiga, veiklos srityse;

33.2. teisės aktų nustatyta tvarka susipažinti su tyrimui reikalinga informacija, reikiamais dokumentais ir gauti jų nuorašus (kopijas) iš Savivaldybės administracijos struktūrinių ir struktūrinių teritorinių padalinių, į struktūrinius padalinius neįeinančių valstybės tarnautojų, filialų, Savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų;

33.3. kviesti į Komisijos posėdžius Savivaldybės tarybos narius, Savivaldybės administracijos padalinių vadovus ir specialistus, Savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų vadovus ir darbuotojus. Suderinusi su Savivaldybės administracijos direktoriumi, pasitelkti Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ar darbuotojus sudėtingiems klausimams nagrinėti;

33.4. priimti sprendimą perduoti medžiagą tirti teisėsaugos institucijomis ar atitinkamoms institucijoms pagal jų kompetenciją;

33.5. siūlyti Savivaldybės merui ir Savivaldybės administracijos direktoriui organizuoti Savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių bei organizacijų patikrinimus.

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS PAREIGOS

 

34. Komisijos pirmininkas:

34.1. tvirtina Komisijos posėdžio darbotvarkę;

34.2. organizuoja Komisijos posėdžius ir jiems vadovauja;

34.3. vykdo kitus teisės aktų jam suteiktus įgaliojimus.

35. Komisija turi pareigą:

35.1. parengti savo metinius veiklos planus Savivaldybės tarybos nustatytais terminais;

35.2. parengti veiklos ataskaitas ir pateikti jas Savivaldybės tarybai Savivaldybės tarybos nustatytais terminais ir periodiškumu;

35.3. atlikti savo pateiktų rekomendacijų stebėseną.

36. Komisijos nariai privalo:

36.1. dalyvauti Komisijos posėdžiuose, o jei dėl svarbių priežasčių negali dalyvauti posėdyje, turi elektroniniu paštu apie tai pranešti Komisijos pirmininkui;

36.2. saugoti informaciją, kurią sužinojo eidami tarnybines pareigas, jeigu ji sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį, ir nenaudoti duomenų ar informacijos, gautos atliekant savo pareigas, asmeninei arba kitų asmenų naudai;

36.3. iki Komisija priims sprendimą dėl nagrinėjamo klausimo, neskelbti informacijos apie tyrimo eigą, jeigu tai gali pažeisti asmens teises, pakenkti tyrimui arba ji sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį;

36.4. informuoti Komisiją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir nusišalinti nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ar priimant Komisijos sprendimus, kurie gali tokį konfliktą sukelti, bei nusišalinimo faktą fiksuoti atitinkamuose dokumentuose;

36.5. bendradarbiauti ir keistis informacija, kurios reikia korupcijos prevencijai ir kontrolei užtikrinti, su kitais Savivaldybės struktūriniais padaliniais, kitomis valstybės ar savivaldybių įstaigomis ir jose dirbančiais asmenimis, vykdančiais korupcijos prevenciją ir kontrolę. Gavusi paklausimą, susijusį su korupcijos prevencija ir kontrole, iš kitos valstybės ar Savivaldybės įstaigos Komisija turi Savivaldybės įstaigos ir teisės aktų nustatytomis sąlygomis bei tvarka į jį atsakyti arba imtis priemonių, kad į jį būtų atsakyta;

36.6. gavę informacijos apie korupcines veikas, turinčias nusikalstamos veikos požymių, nedelsdami informuoti Savivaldybės merą, STT ar kitas atsakingas institucijas teisės aktuose nustatytomis sąlygomis ir tvarka.

37. Komisijos nariai, kurie nėra Savivaldybės tarybos nariai, Komisijos posėdžio metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Komisijoje šios Komisijos nariams, kurie nėra Savivaldybės tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka. Atlyginimą apskaičiuoja Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius, atsižvelgdamas į faktiškai dirbtą laiką, kurio trukmė nustatoma pagal Komisijos posėdžių protokolus.

 

VII SKYRIUS

KOMISIJOS VEIKLOS KONTROLĖ IR VIEŠINIMAS

 

38. Komisijos veiklą koordinuoja Savivaldybės taryba.

39. Komisijos pirmininkas kartą per metus, ne vėliau kaip iki einamųjų metų gegužės 1 dienos teikia Savivaldybės tarybai ataskaitą apie Komisijos veiklą.

40. Informaciją apie Komisijos priimtus sprendimus visuomenės informavimo priemonėms teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys.

41. Visa informacija, susijusi su Komisijos veikla (Komisijos veiklą reglamentuojantys teisės aktai, jos veiklos ataskaitos, pranešimai, skirti visuomenės informavimo priemonėms, ir pan.), skelbiama Savivaldybės interneto portale www.kelme.lt.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42. Už Komisijos darbo organizavimą ir veiklos rezultatus atsako Komisijos pirmininkas.

43. Už Komisijos dokumentų registravimą, Komisijos posėdžių protokolų įforminimą yra atsakingas Komisijos sekretorius.

44. Už sprendimų, įformintų protokolu, išsiuntimą suinteresuotiems asmenims atsakingas Komisijos pirmininkas.

45. Sprendimai yra rekomendacinio pobūdžio.

46. Komisijos nariai ir sekretorius, pažeidę šiuos Nuostatus, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

47. Nuostatai keičiami, pildomi ir pripažįstami netekusiais galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

_________________________

 

part_412a17a1550942adab1211f883036102_end