ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SMULKAUS IR VIDUTINIO VERSLO PLĖTROS RĖMIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2014 m. vasario 20 d. Nr. T-21
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu ir 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi, 6 straipsniu, atsižvelgdama į Šiaulių rajono verslininkų asociacijos 2014-01-16 raštą Nr. 1 ,,Dėl Šiaulių rajono smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo nuostatų projekto“ ir siekdama skatinti smulkaus ir vidutinio verslo vystymąsi rajone, Šiaulių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1. Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2008 m. kovo 26 d. sprendimą Nr. T-41 ,,Dėl Šiaulių rajono smulkaus ir vidutinio verslo plėtros programos rėmimo nuostatų tvirtinimo“;
3. Nustatyti, kad:
PATVIRTINTA
Šiaulių rajono savivaldybės tarybos
2014 m. vasario 20 d. sprendimu Nr. T-21
ŠIAULIŲ RAJONO SMULKAUS IR VIDUTINIO VERSLO PLĖTROS RĖMIMO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių rajono smulkaus ir vidutinio verslo plėtros rėmimo nuostatai (toliau – Nuostatai) parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (toliau – Įstatymas).
2. Nuostatai reglamentuoja Šiaulių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto einamųjų metų lėšų, skirtų smulkaus ir vidutinio verslo plėtrai, panaudojimo tikslus, finansavimo sąlygas, dokumentų lėšoms gauti pateikimo tvarką bei lėšų panaudojimo kontrolę.
3. Gauti finansinę paramą už einamaisiais metais padarytas remiamų veiklų išlaidas turi teisę visi ūkio subjektai lygiateisiškumo pagrindu, kuris yra pagrįstas ūkio subjekto ekonominiu patikimumu bei ekonominės veiklos stabilumu.
4. Naujų ūkio subjektų įregistravimo išlaidos gali būti apmokėtos ir iš kitų metų Šiaulių rajono savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų smulkaus ir vidutinio verslo plėtrai rajone remti. Paraiškos lėšoms gauti turi būti pateiktos ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų po patirtų išlaidų.
5. Prašymus finansinei paramai gauti, vadovaudamasi šiais Nuostatais, vertina Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinta komisija (toliau – Komisija), susidedanti iš Šiaulių rajono savivaldybės tarybos nario, Savivaldybės administracijos atstovo ir Šiaulių rajono verslininkų asociacijos tarybos narių.
II. VARTOJAMOS SĄVOKOS
6. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
6.2. Lėšos – Savivaldybės tarybos einamųjų metų biudžete numatytos lėšos, skirtos smulkaus ir vidutinio verslo plėtrai remti.
6.3. Lėšų gavėjas – tai ūkio subjektas ( juridinis ar fizinis asmuo):
6.3.1. įstatymų nustatyta tvarka įregistruotas Juridinių asmenų registre arba turintis verslo liudijimą;
6.4. Mokesčių lengvata – Savivaldybės tarybos sprendimu visiškai ar iš dalies atleistas lėšų gavėjas nuo mokesčių įmokų į savivaldybės biudžetą.
III. TEISĖ GAUTI LĖŠAS VERSLUI REMTI
7. Lėšos yra skiriamos atsižvelgiant į Šiaulių rajono savivaldybės strateginiame plėtros 2011–2017 m. priemonių plano II prioriteto ,,Verslo aplinkos ir verslumo plėtra“ uždavinius – užtikrinti informacijos verslui sklaidą rajone, skatinti SVV atstovų kvalifikacijos kėlimą, didinti verslo aplinkos konkurencingumą, formuojant tam reikiamą infrastruktūrą, finansiškai remiant Šiaulių rajono savivaldybės teritorijoje:
7.1. verslą pradedančius pagal verslo liudijimą ar smulkaus ir vidutinio verslo įmones steigiančius Savivaldybės fizinius asmenis;
8. Lėšos pirmumo tvarka gali būti skiriamos 7.1 ir 7.2 punktuose nurodytiems , jei:
8.1. steigiami SVV bei plečiama jų veikla didžiausią nedarbo lygį turinčios Savivaldybės seniūnijose;
8.2. SVV darbuotojų sąraše yra neįgaliųjų asmenų, kurie sudaro ne mažiau kaip 10 proc. nuo visų SVV darbuotojų skaičiaus;
9. Lėšų dalis gali būti skiriama viešosios įstaigos Šiaulių rajono turizmo ir verslo informacijos centrui, jei tai įpareigoja vykdyti steigimo sutartis ir Šiaulių rajono turizmo ir verslo informacijos centro įstatuose nustatyti dalininko įsipareigojimai.
10. Vadovaujantis Įstatymo 7 straipsniu lėšos neskiriamos, jei lėšų gavėjas:
10.1. einamaisiais kalendoriniais metais jau yra gavęs paramos pagal šiuos Nuostatus ir kitų mokesčių lengvatų Savivaldybės tarybos sprendimais 3000 Lt ir didesnę sumą;
IV. LĖŠŲ NAUDOJIMO TIKSLAI IR LĖŠŲ SKYRIMO MAKSIMALŪS DYDŽIAI
11. Savivaldybės biudžeto lėšos smulkiam ir vidutiniam verslui rajone remti skiriamos:
12. Einamaisiais metais gavus papildomai Savivaldybės biudžeto lėšų smulkiam ir vidutiniam verslui remti, jos proporcingai paskirstomos likusiems einamųjų metų ketvirčiams.
13. Lėšos tiesiogiai smulkaus ir vidutinio verslo subjektams remti suskirstomos ketvirčiais. Lėšos skiriamos dokumentais pagrįstoms išlaidoms iš dalies ar visiškai padengti:
13.5. naujai steigiamų ūkio subjektų registravimo, bei jau veikiančių ūkio subjektų įstatų pakeitimo ir perregistravimo;
13.8. fizinių asmenų, turinčių verslo liudijimus bei prekiaujančių Savivaldybės nustatytose vietose ar renginių metu, darbo vietų sąlygų gerinimo (pavėsinių, prekybos stalų įrengimo ir remonto, komunikacijų, tualetų įrengimo);
14. Pagal Nuostatų 11.1 punktą nepanaudotos lėšos gali būti skiriamos 11.2 punkte numatytiems tikslams realizuoti.
V. DOKUMENTAI LĖŠOMS GAUTI, LĖŠŲ SKYRIMAS
16. Lėšų gavėjai, pageidaujantys gauti Lėšų Nuostatuose numatomai remti veiklai, komisijai pateikia:
16.1. paraišką lėšoms gauti (paraiškoje nurodoma vykdomos veiklos pobūdis, vieta, prašomų lėšų dydis, lėšų panaudojimo tikslas);
17. Paraiškos lėšoms gauti pateikiamos per 30 kalendorinių dienų nuo patirtų išlaidų dienos. Gruodžio mėnesį paraiškos pateikiamos ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 10 d.
VI. LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO KONTROLĖ
19. Lėšų skyrimo teisėtumą tikrina Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba ir Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba.
20. Jei Lėšų gavėjas Lėšoms gauti pateikia neteisingą informaciją ar suklastotus dokumentus, tokį faktą nustačius, skirtos Lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.