Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, Linijinis piešimas, iliustracija  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugsėjo 4  d. Nr. 4-430

Tauragė

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo 15 straipsnio 3 dalies 2 punktu ir Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo, darbo organizavimo, sušaukimo tvarkos, uždavinių ir funkcijų tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gruodžio 29 d. nutarimu Nr. 1317 „Dėl Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo įgyvendinimo“:

1.    T v i r t i n u Tauragės rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatus (pridedama).

2.    N u r o d a u paskelbti šį potvarkį Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                            Dovydas Kaminskas

 

PATVIRTINTA

Tauragės rajono savivaldybės mero

2024 m. rugsėjo 4 d. potvarkiu  Nr. 4-430

 

TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Tauragės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Tauragės rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – Operacijų centras) tikslus, uždavinius, funkcijas, Operacijų centro sudarymo, darbo organizavimo ir sušaukimo tvarką.

2.    Operacijų centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šiais Nuostatais ir kitais krizių valdymą ir civilinę saugą reglamentuojančiais teisės aktais.

3.    Operacijų centro veiklos tikslai: vykdyti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, organizuoti ir koordinuoti įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų valdymą, jų padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą, gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai, pagal kompetenciją organizuoti gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų atlikimą, įstaigos vadovo arba mero pavedimu atlikti civilinės mobilizacijos institucijos mobilizacijos valdymo grupės funkcijas.

4.    Operacijų centrą sudaro ir jo nuostatus tvirtina Savivaldybės meras, o Operacijų centro patalpų ir darbo vietų įrengimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius.

5.    Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.

II SKYRIUS

OPERACIJŲ CENTRO UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Operacijų centras įgyvendina šiuos uždavinius:

6.1. užtikrina Nuostatų 3 punkte nustatytų Operacijų centro veiklos tikslų įgyvendinimą;

6.2. organizuoja ir koordinuoja ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo (toliau – Operacijų vadovas) sprendimų, Nacionalinio saugumo komisijos, Nacionalinio krizių valdymo centro pasiūlymų ir šio Operacijų centro vadovo pavedimų įgyvendinimą.

7.    Operacijų centras, įgyvendindamas jam nustatytus uždavinius, vykdo šias funkcijas:

7.1. teikia pasiūlymus merui dėl sprendimų, reikalingų ekstremaliųjų situacijų prevencijai vykdyti, pasirengimui ekstremaliosioms situacijoms organizuoti;

7.2. mero pavedimu koordinuoja Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plano, Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių, veiklų ir (ar) projektų rengimą, teikia pasiūlymus Savivaldybės merui dėl šiame papunktyje nurodytų planų ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių, veiklų ir (ar) projektų rengimo;

7.3. vykdo krizių ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių, veiklų ir (ar) projektų įgyvendinimo stebėseną;

7.4. organizuoja Vyriausybės skiriamų valstybinių pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms, ekstremaliųjų situacijų prevencijos, reagavimo į ekstremaliąsias situacijas ir jų padarinių šalinimo užduočių vykdymą;

7.5. teikia pasiūlymus Savivaldybės merui dėl tarpusavio pagalbos planų dėl materialinių išteklių pateikimo ir gyventojų evakavimo sudarymo su kitų savivaldybių institucijomis ir įstaigomis;

7.6. teikia pasiūlymus merui dėl pagalbos sutarčių sudarymo su savanoriais, tarptautinėmis humanitarinėmis organizacijomis ar nevyriausybinėmis organizacijomis (toliau tarptautinės humanitarinės organizacijos ir nevyriausybinės organizacijos kartu – NVO) pagal Krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo 17 straipsnio 2 dalį;

7.7. organizuoja kitų krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos subjektų sprendimų ekstremaliųjų situacijų prevencijos klausimais įgyvendinimą;

7.8. dalyvauja krizių valdymo ir civilinės saugos pratybose;

7.9. renka, analizuoja ir vertina informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, ekstremaliąją situaciją, prognozuoja jų eigą ir mastą ir rengia jų vystymosi prognozes bei planuoja priemones, siekdamas laiku reaguoti į galimas naujas grėsmes;

7.10.    teikia pasiūlymus Savivaldybės merui dėl Savivaldybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo ar atšaukimo, Savivaldybės Operacijų vadovo skyrimo, valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo būtinybės;

7.11.    teikia pagalbą Savivaldybės merui organizuojant gyventojų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų ir veiklos vykdytojų perspėjimą apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, informuoja gyventojus apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, ekstremaliąją situaciją, galimus jų padarinius, šalinimo priemones ir apsisaugojimo nuo jų būdus, siekdamas išvengti galimos žalos ar ją sušvelninti;

7.12.    su kitais Operacijų centrais keičiasi informacija, reikalinga įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos eigos analizei ir vertinimui atlikti;

7.13.    atsižvelgdamas į ekstremaliosios situacijos sukeltą pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, teikia Savivaldybės merui pasiūlymus dėl gyventojų evakavimo poreikio;

7.14.    teikia pasiūlymus Savivaldybės merui dėl žmogiškųjų ir materialinių išteklių, kurie gali būti panaudoti įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliajai situacijai likviduoti, jų padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų, veiklos vykdytojų veiklai palaikyti ar atkurti, telkimo;

7.15.    teikia krizių valdymo ir civilinės saugos sistemos subjektų vadovams pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos pajėgų, materialinių išteklių panaudojimo ekstremaliosios situacijos padariniams šalinti;

7.16.    teikia pasiūlymus Operacijų vadovui dėl savanorių, NVO pajėgų pasitelkimo;

7.17.    teikia pasiūlymus merui dėl gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų, gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai, atlikimo užtikrinimo;

7.18.    renka informaciją apie gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų atlikimą, planuoja priemones, siekdamas laiku reaguoti į galimas grėsmes, kurios sutrikdytų gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų atlikimą;

7.19.    vykdo Krizių valdymo ir civilinės saugos įstatyme nustatytas funkcijas, taip pat kitas teisės aktuose nustatytas, su Operacijų centro uždavinių įgyvendinimu susijusias funkcijas.

III SKYRIUS

OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMAS, GRUPIŲ FUNKCIJOS IR DARBO ORGANIZAVIAS

 

8.    Operacijų centro sudėtį tvirtina Savivaldybės meras potvarkiu.

9.    Į Operacijų centro sudėtį įeina Operacijų centro vadovas ir kiti Operacijų centro nariai – valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kitų įstaigų ir ūkio subjektų, taip pat NVO deleguoti atstovai.

10Kai reikia specialių (ekspertinių) žinių, į Operacijų centro posėdžius gali būti kviečiami valstybės ir (ar) Savivaldybės institucijų ir (ar) įstaigų valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, taip pat kitų įstaigų, ūkio subjektų, veiklos vykdytojų ir (ar) NVO atstovai.

11Operacijų centro vadovas:

11.1.    organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Operacijų centrui nustatytų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą;

11.2. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Operacijų centro veiklą;

11.3. teikia pasiūlymus merui dėl Operacijų centro darbo organizavimo ir funkcijų vykdymo;

12Operacijų centro vadovas yra atskaitingas Operacijų vadovui. Nesant Operacijų centro vadovo, jo funkcijas vykdo Operacijų centro vadovo pavaduotojas, nesant Operacijų centro vadovo pavaduotojo, funkcijas vykdo kitas Savivaldybės mero paskirtas Operacijų centro narys.

13Operacijų centro koordinatorius:

13.1.    padeda Operacijų centro vadovui organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti Operacijų centro veiklą;

13.2.    teisės aktų nustatyta tvarka perduoda informaciją Nacionaliniam krizių valdymo centrui ir Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos, pagal poreikį kitiems civilinės saugos sistemos subjektams, kuriems ši informacija gali būti aktuali;

13.3.    rengia Operacijų centro posėdžių protokolus ir kitus teisės aktų projektus, užtikrina Operacijų centro dokumentų įforminimą (registraciją) ir tinkamą tvarkymą;

13.4.    išsiunčia informaciją Operacijų centro nariams dėl šaukiamų Operacijų centro posėdžių;

13.5.    koordinuoja Operacijų centro narių mokymų programų baigimą;

13.6.    vykdo kitas su Operacijų centro uždavinių įgyvendinimu susijusias funkcijas.

14Nesant Operacijų centro koordinatoriaus, Operacijų centro vadovo nurodymu jo funkcijas vykdo kitas Operacijų centro narys.

15 Savivaldybės meras, sudarydamas Operacijų centrą, Operacijų centro narius skiria į Nuostatų 17 punkte nurodytas Operacijų centro grupes. Operacijų centro nariai pavaldūs ir atskaitingi šių grupių vadovams.

16Operacijų centro grupių vadovai organizuoja, koordinuoja, kontroliuoja jo vadovaujamai grupei nustatytų funkcijų vykdymą. Operacijų centro grupių vadovai yra pavaldūs ir atskaitingi Operacijų centro vadovui. Nesant Operacijų centro grupės vadovo, Operacijų centro vadovo nurodymu jo funkcijas vykdo kitas grupės narys.

17Operacijų centrą sudaro šios grupės:

17.1.    operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos;

17.2.    informacijos valdymo ir visuomenės informavimo grupė;

17.3.    materialinio techninio aprūpinimo;

17.4.    administravimo, elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo.

18Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos grupės funkcijos:

18.1.    teisės aktų nustatyta tvarka vykdo ekstremaliųjų situacijų prevenciją pagal Savivaldybės kompetenciją;

18.2.    organizuoja Vyriausybės skiriamų valstybinių pasirengimo ekstremaliosioms situacijoms ekstremaliųjų situacijų prevencijos, reagavimo į ekstremaliąsias situacijas ir jų padarinių šalinimo užduočių vykdymą;

18.3.    renka, analizuoja ir vertina informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, ekstremaliąją situaciją, prognozuoja jų eigą ir mastą, planuoja priemones, siekiant laiku reaguoti į galimas naujas grėsmes;

18.4.    vertina gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos grėsmę ir suderinusi su Operacijų centro vadovu, teikia pasiūlymus Savivaldybės merui dėl Savivaldybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo ar atšaukimo, Operacijų vadovo skyrimo, valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo būtinybės, gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų, gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai, atlikimo užtikrinimo, koordinuoja šių funkcijų atlikimą;

18.5.    teikia pasiūlymus merui dėl tarpusavio pagalbos planų dėl materialinių išteklių pateikimo ir gyventojų evakavimo sudarymo su kitų savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, dėl pagalbos sutarčių sudarymo su NVO;

18.6.    įvertina susidariusią situaciją ir suderinusi su Operacijų centro vadovu, teikia pasiūlymus merui dėl žmogiškųjų ir materialinių išteklių panaudojimo įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliajai situacijai likviduoti, jų padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų, veiklos vykdytojų veiklai palaikyti ar atkurti, telkimo, koordinuoja šių išteklių telkimą;

18.7.    organizuoja ir koordinuoja įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą;

18.8.    atsižvelgdama į ekstremaliosios situacijos sukeltą pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, teikia pasiūlymus merui dėl gyventojų evakavimo, teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja Savivaldybės gyventojų evakavimą, evakuotų gyventojų apgyvendinimą Savivaldybėje;

18.9.    konsultuojasi su ekspertais įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų likvidavimo, jų padarinių šalinimo, gyventojų gyvybės, sveikatos ir turto apsaugos organizavimo klausimais;

18.10 su kitais Operacijų centrais keičiasi informacija, reikalinga įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos eigos analizei ir vertinimui atlikti;

18.11.  teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja Savivaldybės gyventojų, valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų ir veiklos vykdytojų perspėjimą apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ir ekstremaliąją situaciją, galimus jos padarinius, jų šalinimo priemones ir apsisaugojimo būdus, koordinuoja gyventojų informavimą apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, ekstremaliąją situaciją, galimus jų padarinius, šalinimo priemones ir apsisaugojimo nuo jų būdus, siekiant išvengti galimos žalos ar ją sušvelninti;

18.12.  organizuoja ir koordinuoja Nacionalinio saugumo komisijos pasiūlymų, valstybės operacijų vadovo sprendimų ir Nacionalinio krizių valdymo centro vadovo pavedimų įgyvendinimą Savivaldybės teritorijoje.

19Informacijos valdymo ir visuomenės informavimo grupės funkcijos:

19.1.    rengia ir platina informacinius pranešimus visuomenei apie įvykius, ekstremaliuosius įvykius ir ekstremaliąsias situacijas, esamus ir (ar) prognozuojamus jų padarinius, vykdomas ir (ar) planuojamas vykdyti jų šalinimo priemones, rekomenduojamus apsisaugojimo būdus ir priemones;

19.2.    organizuoja spaudos konferencijas;

19.3.    gyventojų evakavimo ir laikino apgyvendinimo Savivaldybėje atveju rengia ir platina informaciją apie gyventojų evakavimą, evakavimo maršrutus ir gyventojų surinkimo, tarpinius gyventojų evakavimo ir gyventojų priėmimo punktus;

19.4.    renka, analizuoja ir apibendrina visuomenės informavimo priemonių skelbiamą informaciją, susijusią su įvykiais, ekstremaliaisiais įvykiais ar ekstremaliosiomis situacijomis.

20Materialinio techninio aprūpinimo grupės funkcijos:

20.1.    teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja žmogiškųjų ir materialinių išteklių, reikalingų įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliajai situacijai likviduoti, jų padariniams šalinti, sanitariniam švarinimui bei kitoms radiacinio, cheminio ir biologinio kenksmingumo pašalinimo priemonėms atlikti, įvykių, ekstremaliųjų įvykių, krizių ir ekstremaliųjų situacijų metu nutrauktų komunalinių paslaugų teikimo atnaujinimui, pagalbos teikimui nukentėjusiesiems įvykių, ekstremaliųjų įvykių, krizių ir ekstremaliųjų situacijų metu, gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų atlikimui užtikrinti, telkimą;

20.2.    organizuoja materialinių išteklių, kurie reikalingi būtiniausioms gyvenimo sąlygoms atkurti ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos metu, telkimą gyventojams.

21Administravimo, elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupės funkcijos:

21.1.    užtikrina Operacijų centro darbui būtinos įrangos eksploatavimą ir nuolatinę techninę priežiūrą, darbo vietų nuolatinį aprūpinimą darbui reikalingomis priemonėmis ir nepertraukiamu elektros energijos tiekimu;

21.2.    užtikrina radijo ir telefono ryšių ir elektroninės informacijos sistemų veikimą Operacijų centro darbo vietose;

21.3.    organizuoja Operacijų centro kompiuterizuotų darbo vietų ir jų programinės įrangos priežiūrą;

21.4.    administruoja Operacijų centro radijo ir telefono (fiksuoto ir judriojo) ryšių, elektroninių duomenų perdavimo įrangą ir tinklus;

21.5.    užtikrina Operacijų centro elektroninės informacijos apsaugą ir turimų informacinių ir ryšių sistemų darbą;

21.6.    analizuoja radijo ir telefono ryšių, elektroninės informacijos sistemų būklę ir atsižvelgdama į įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos prognozę planuoja ir organizuoja šių sistemų pertvarkymą.

22Operacijų centro grupės bendradarbiauja tarpusavyje, vykdydamos joms Nuostatuose nustatytas funkcijas, kuriomis įgyvendinamos Nuostatų II skyriuje nustatytos Operacijų centro funkcijos.

23Operacijų centro grupės, kuriai pavesta vykdyti su ekstremaliųjų situacijų prevencija susijusias funkcijas, veikla organizuojama ir nesušaukus Operacijų centro Nuostatų 31 punkte nustatytais atvejais.

24Operacijų centro vadovas turi teisę Operacijų centro grupėms pavesti vykdyti papildomas, Nuostatuose nenumatytas funkcijas, kurias būtina atlikti susidariusios situacijos metu arba atlikti kitai Operacijų centro grupei numatytas funkcijas.

25Operacijų centro sprendimai įforminami operacijų centro posėdžio protokolu, kurį pasirašo Operacijų centro vadovas ir posėdžio sekretorius (Operacijų centro koordinatorius). Operacijų centro posėdžio protokole turi būti nurodyta:

25.1.    posėdžio data ir vieta;

25.2.    posėdyje dalyvavę operacijų centro nariai;

25.3.    posėdžio metu svarstyti klausimai;

25.4.    posėdžio metu priimti sprendimai;

25.5.    kita svarbi posėdžio informacija.

26Operacijų centras, vykdydamas funkcijas, turi teisę gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų, veiklos vykdytojų informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, jų turimas civilinės saugos pajėgas ir materialinius išteklius, kurie galėtų būti panaudoti gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti.

27Operacijų centro pasirengimas vykdyti jam nustatytas funkcijas įvertinamas per organizuojamas civilinės saugos pratybas.

28Operacijų centro funkcijos vykdomos iš anksto įrengtoje Operacijų centro pagrindinėje darbo vietoje – Savivaldybės administracijos pastate, esančiame adresu Respublikos g. 2, Tauragė, mažojoje posėdžių salėje. Operacijų centro vadovo sprendimu, Operacijų centro narių veikla gali būti organizuojama nuotoliniu būdu. Kai Operacijų centro veikla organizuojamas nuotoliniu būdu, Operacijų centro nariai dirba, atlieka jiems pavestas funkcijas savo darbo vietose, o esant poreikiui, Operacijų centro vadovo sprendimu, renkasi į posėdį.

29Siekiant sumažinti Operacijų centro narių gyvybei ar sveikatai pavojingų veiksnių, galinčių susidaryti Operacijų centro pagrindinėje darbo vietoje, riziką ir užtikrinti Operacijų centro veiklos tęstinumą, kai nėra galimybės dirbti iš Operacijų centro pagrindinės darbo vietos, mero ar jo įgalioto asmens sprendimu, Operacijų centro funkcijos vykdomos saugioje (darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimus atitinkančioje) darbo vietoje, kuri įrengiama kitame statinyje, nei yra įrengta Operacijų centro pagrindinė darbo vieta, mobiliame objekte ir (ar), esant poreikiui, kitoje savivaldybėje.

30Operacijų centro veiklai reikalinga informacija ir dokumentai turi būti laikomi Operacijų centro pagrindinėje arba saugioje darbo vietoje ir tvarkomi laikantis Lietuvos vyriausiojo archyvaro patvirtintose Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėse nustatytų reikalavimų.

iv SKYRIUS

OPERACIJŲ CENTRO SUŠAUKIMAS

 

31Savivaldybės meras arba savo iniciatyva Operacijų centro vadovas sušaukia Operacijų centro posėdį šiais atvejais:

31.1.    gresiant ar susidarius Savivaldybės ar valstybės lygio ekstremaliajai situacijai;

31.2.    paskelbus Savivaldybės ar valstybės lygio ekstremaliąją situaciją;

31.3.    per krizių valdymo ir (ar) civilinės saugos pratybas;

31.4.    kitais atvejais, kai Operacijų centro vadovo manymu Operacijų centro sušaukimas yra būtinas.

32Atsižvelgdamas į įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos mastą ir pobūdį, taip pat Operacijų centro sušaukimo tikslus, Operacijų centro vadovas:

32.1.    sušaukia visus arba dalį Operacijų centro narių arba reikiamų Operacijų centro grupių narius;

32.2.    kreipiasi į civilinės saugos pajėgų vadovus, kitas valstybės ir Savivaldybės institucijas ir įstaigas, ūkio subjektus, veiklos vykdytojus, NVO su prašymu skirti jų atstovus, kurie padėtų užtikrinti Operacijų centro veiklą.

33Operacijų centro vadovo nurodymu Operacijų centro grupių vadovai sušaukia savo grupių narius.

34Operacijų centro ar atskirų Operacijų centro grupių veikla, vykdant atskiras užduotis, yra organizuojama darbo dienomis nuo 8 iki 17 val. Kai operacijų centras yra sušaukiamas dėl aprašo 31 punkte nurodytų priežasčių, darbo metu Operacijų centro nariai turi susirinkti į Operacijų centro posėdį, o kai Operacijų centro posėdis organizuojamas nuotoliniu būdu, prisijungti prie Operacijų centro posėdžio nedelsdami, bet ne vėliau kaip per vieną valandą nuo pranešimo apie Operacijų centro sušaukimą gavimo arba Operacijų centro vadovo nurodytu laiku, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis – per 3 valandas nuo pranešimo apie Operacijų centro sušaukimą gavimo arba per Operacijų centro vadovo nustatytą laiką arba Operacijų centro vadovo nurodytu laiku, kuris turi būti ne anksčiau kaip 3 valandos nuo pranešimo gavimo apie šaukiamą posėdį.

35.  Operacijų centras gali būti šaukiamas informaciją pateikiant telefonu ir (ar) el. paštu arba Signal programėlėje.

36.  Operacijų centro nariui negalint dalyvauti Operacijų centro posėdyje dėl atostogų ar nedarbingumo, vietoje jo dalyvauja kitas jo funkcijas vykdantis darbuotojas.

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

37Įvykio, ekstremaliojo įvykio, ekstremaliosios situacijos metu ar gresiant ekstremaliajai situacijai, Operacijų centro nariai ir Savivaldybės administracijos darbuotojai, padedantys vykdyti Operacijų centrui priskirtas funkcijas, sutelkiami pagal žodinį ir / ar raštišką mero ar Operacijų centro vadovo sprendimą.

38Iškviestų Operacijų centro narių ir Savivaldybės administracijos darbuotojų, kurie reikalingi siekiant užtikrinti Operacijų centro veiklą, papildomas ar viršvalandinis darbas kompensuojamas teisės aktų nustatyta tvarka.