LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2009 M. SPALIO 8 D. ĮSAKYMO NR. 1K-363 „DĖL EUROPOS TERITORINIO BENDRADARBIAVIMO TIKSLO LIETUVOS IR LENKIJOS BENDRADARBIAVIMO PER SIENĄ PROGRAMOS PROJEKTŲ IŠLAIDŲ APMOKĖJIMO IR ATASKAITŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

2014 m. vasario 4 d. Nr. 1K-032

Vilnius

 

 

Pakeičiu Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos projektų išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-363 „Dėl Europos teritorinio bendradarbiavimo tikslo Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos projektų išlaidų apmokėjimo ir ataskaitų teikimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

18. JTS, patvirtinęs jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir patikrinęs tikrintojo deklaraciją, rengia paraišką vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų pervedimo pagrindiniam projekto partneriui (toliau – paraiška vadovaujančiajai institucijai) (3 priedas). Paraiška vadovaujančiajai institucijai turi būti pateikta per trisdešimt darbo dienų nuo tinkamos jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos iš pagrindinio projekto partnerio gavimo JTS dienos, išskyrus atvejus, nurodytus taisyklių 3810.1 papunktyje. Paraiškoje vadovaujančiajai institucijai nurodomos pagrindiniam projekto partneriui mokėtinos valstybės biudžeto programos ERPF lėšos (eurais), apskaičiuotos pagal jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą ir pagal pagrindinio projekto partnerio pateiktą (-as) Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo per sieną programos Lietuvos partnerio ataskaitinio laikotarpio projektų išlaidų paskirstymo pagal išlaidų ekonominę klasifikaciją ataskaitą (-as) (1 priedas). Lenkijos partnerių ataskaitinio laikotarpio išlaidas JTS priskiria 2.9.2.2.1.3 išlaidų ekonominei klasifikacijai (ne valdžios sektoriaus subjektams) ir nurodo paraiškoje vadovaujančiajai institucijai.

Tuo atveju, jei JTS darbuotojams tikrinant jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą kyla įtarimų dėl pažeidimo arba gauta informacija dėl įtariamo pažeidimo ir (arba) jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos pateikimo metu įtariamo pažeidimo tyrimas nėra baigtas, arba įtariamo pažeidimo tyrimas yra baigtas, bet dar nėra priimtas sprendimas dėl tolesnių veiksmų, susijusių su pažeidimu, arba kitais pagrįstais atvejais, prieš tai gavus vadovaujančiosios institucijos ir tvirtinančiosios institucijos pritarimą, paraiškoje vadovaujančiajai institucijai nurodoma JTS siūloma rezervuoti su įtariamu arba nustatytu pažeidimu susijusi suma ir pagrindiniam projekto partneriui atitinkamai sumažinta mokėtina iš valstybės biudžeto programos suma. Paaiškėjus, kad pažeidimas nustatytas nebuvo arba nustatyto pažeidimo faktinio poveikio suma yra mažesnė už prieš tai rezervuotą sumą, JTS per 3 darbo dienas nuo šio fakto nustatymo arba informacijos apie tai gavimo dienos parengia papildomą paraišką vadovaujančiajai institucijai, nurodydamas joje pagrindiniam projekto partneriui mokėtiną iš valstybės biudžeto programos sumą, kuri ankstesnėje paraiškoje vadovaujančiajai institucijai buvo nurodyta kaip rezervuota.

Paraiška vadovaujančiajai institucijai neteikiama, jei jungtinė projekto įgyvendinimo ataskaita pateikta už ataskaitinį laikotarpį, kai nebuvo padaryta tinkamų finansuoti išlaidų.“

2. Pakeičiu 28 punkto trečiąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Tuo atveju, kai paraiškoje vadovaujančiajai institucijai, pagal kurią rengiama mokėjimo paraiška valstybės iždui, mokėtina suma sumažinta dėl grąžintinų lėšų, kurios vadovaujantis Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėmis susigrąžinamos įskaitant jas su jungtine projekto įgyvendinimo ataskaita, arba dėl įtariamo arba nustatyto pažeidimo rezervuotų lėšų, Valstybės iždo departamentui raštu teikiama informacija, kokia grąžintinų lėšų suma įskaitoma kaip grąžintos lėšos arba kuri suma yra rezervuojama dėl įtariamo arba nustatyto pažeidimo.“

3. Pakeičiu 385 punktą ir jį išdėstau taip:

„385. Sprendime dėl lėšų susigrąžinimo nurodomas lėšų grąžinimo būdas ir kita teisės aktuose bei paramos sutartyse reikalaujama informacija.“

4. Pakeičiu 388.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„388.1. įskaitant jas su jungtine projekto įgyvendinimo ataskaita, jeigu dar nebuvo galutinai atsiskaityta su pagrindiniu projekto partneriu, neatsižvelgiant į jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos pateikimo datą. Tuo atveju, jeigu pagrindinio projekto partnerio pateiktoje jungtinėje projekto įgyvendinimo ataskaitoje nurodytos lėšų sumos nepakanka visai grąžintinų lėšų sumai įskaityti, likusi grąžintinų lėšų dalis gali būti išskaičiuojama iš sumos, mokėtinos pagal pagrindinio projekto partnerio kitą (-as) jungtinę projekto įgyvendinimo ataskaitą (-as), arba susigrąžinama taisyklių 388.2 papunktyje nurodytu būdu.“

5. Pakeičiu 389.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

„389.2. vadovaujančioji institucija, gavusi paraišką vadovaujančiajai institucijai, kurioje nurodomos grąžintinos lėšos, JTS siūloma rezervuoti su įtariamu arba nustatytu pažeidimu susijusi suma ir sumažinta mokėtina suma, ją patikrina ir patvirtina šių taisyklių 22–27 punktuose nustatyta tvarka;“.

6. Pakeičiu 3810.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

3810.1. vadovaujančiajai institucijai priėmus sprendimą dėl lėšų susigrąžinimo pervedant jas į Vidaus reikalų ministerijos banko sąskaitą, JTS po šio sprendimo priėmimo dienos negali patvirtinti jungtinės projekto įgyvendinimo ataskaitos tol, kol grąžintinų lėšų suma nepervedama į banko sąskaitą, išskyrus atvejus, kai mokėtina suma yra lygi nuliui arba paraiškoje vadovaujančiajai institucijai nurodoma JTS siūloma rezervuoti su įtariamu arba nustatytu pažeidimu susijusi suma. Vadovaujančioji institucija prižiūri, kad būtų laikomasi sprendime dėl lėšų susigrąžinimo nurodyto lėšų grąžinimo iš pagrindinio projekto partnerio termino;“.

7. Pakeičiu 3810.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

3810.2. vadovaujančioji institucija, vadovaudamasi Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų tiesioginio pervedimo į valstybės iždą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-429 „Dėl Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų tiesioginio pervedimo į valstybės iždą taisyklių ir įmokų kodų sąrašo patvirtinimo“ (toliau – Tiesioginio pervedimo į valstybės iždą taisyklės), lėšas, grąžintas į Vidaus reikalų ministerijos banko sąskaitą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perveda į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą, iš kurios lėšos buvo išmokėtos, kaip mokėjimo paskirtį nurodydama lėšoms priskirtą  įmokos kodą pagal Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų, tiesiogiai pervedamų į valstybės iždą, įmokų kodų sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-429 „Dėl Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų tiesioginio pervedimo į valstybės iždą taisyklių ir įmokų kodų sąrašo patvirtinimo“, detalius valstybės funkcijų ir išlaidų ekonominės klasifikacijos kodus, patvirtintus Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K-184 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“, ir finansavimo šaltinio kodą pagal Asignavimų valdytojų programų, finansuojamų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, finansavimo šaltinių klasifikaciją, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. 1K-265 „Dėl Asignavimų valdytojų programų, finansuojamų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, finansavimo šaltinių klasifikacijos patvirtinimo.

8. Pakeičiu 3811.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

„3811.3. grąžintinos techninės pagalbos lėšos tampa grąžintos, kai vadovaujančioji institucija netinkamas finansuoti lėšas padengia iš kitų lėšų arba grąžina į valstybės iždą tokia tvarka:

3811.3.1. jei išlaidos buvo finansuotos iš techninės pagalbos lėšų einamaisiais biudžetiniais metais, vadovaujančioji institucija jas padengia iš kitų ministerijai patvirtintų valstybės biudžeto asignavimų arba grąžina į valstybės iždo sąskaitą, iš kurios šios lėšos buvo išmokėtos, vadovaudamasi Tiesioginio pervedimo į valstybės iždą taisyklėmis;

3811.3.2. jei išlaidos buvo finansuotos iš techninės pagalbos lėšų ankstesniais biudžetiniais metais, vadovaujančioji institucija jas grąžina į valstybės iždo sąskaitą, vadovaudamasi Tiesioginio pervedimo į valstybės iždą taisyklėmis.“

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                        Rimantas Šadžius

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos

2014 m. sausio 3 d. raštu Nr. 1D-76-(22)