Aprašas: h

 

ŠILUTĖS RAJONO savivaldybės

taryba

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠILUTĖS R. KATYČIŲ PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATŲ

PATVIRTINIMO

 

2021 m. birželio 23 d. Nr. T1-728

Šilutė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Šilutės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.    Patvirtinti Šilutės r. Katyčių pagrindinės mokyklos nuostatus nauja redakcija (pridedama).

2. Įgalioti Algirdą Plaipą, Šilutės r. Katyčių pagrindinės mokyklos direktorių, įregistruoti patvirtintus nuostatus Juridinių asmenų registre per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo dienos.

3. Pripažinti netekusiu galios Šilutės rajono savivaldybės tarybos 2013 m. kovo 28 d. sprendimo Nr. T1-710 „Dėl struktūros pertvarkymo Vainuto vidurinėje ir Katyčių pagrindinėje mokyklose“ 2.2. punktą.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                        Vytautas Laurinaitis

 

 

PATVIRTINTA

Šilutės rajono savivaldybės

tarybos 2021 m. birželio 23  d.   

sprendimu Nr. T1-728

 

ŠILUTĖS R. Katyčių Pagrindinės Mokyklos NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.   Šilutės r. Katyčių pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Katyčių pagrindinės mokyklos (toliau – Mokyklos) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą, Mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2.   Mokyklos oficialusis pavadinimas – Šilutės r. Katyčių pagrindinė mokykla. Trumpasis mokyklos pavadinimas – Katyčių pagrindinė m-kla. Mokykla įregistruota Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre, kodas – 190696971.

3.   Mokyklos istorija: Katyčiuose mokykla įsteigta 1745 metais. Mokyklos veiklos pradžia nuo 2001-09-01.   

4.   Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5.   Mokyklos priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6.   Mokyklos savininkė – Šilutės rajono savivaldybė.

7.   Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šilutės rajono savivaldybės taryba, kodas 111102445, adresas: Dariaus ir Girėno g. 1, LT-99133 Šilutė. Savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos sprendimai įforminami raštu.

8.   Mokyklos buveinė – Šilutės g. 5, Katyčių mstl., Katyčių sen.,  LT-99224 Šilutės r. sav.

9.   Švietimo įstaigos grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

10. Mokyklos tipas – pagrindinė mokykla.

11. Pagrindinė paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla.

12. Kita paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga darželis. 

13. Mokymo kalba – lietuvių kalba.

14. Mokymosi formos – grupinio ir pavienio.                

15. Mokymosi proceso būdai – kasdienis, savarankiškas, mokymas namuose, nuotolinis.

16. Vykdomos švietimo programos:

16.1.  pagrindinio ugdymo;

16.2. pradinio ugdymo;

16.3. priešmokyklinio ugdymo;

16.4. ikimokyklinio ugdymo;

16.5. pritaikyta ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo (pagal poreikį);

16.6. pradinio ugdymo individualizuota, pagrindinio ugdymo individualizuota (pagal poreikį);

16.7. neformaliojo vaikų švietimo.

17.          Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai – pagrindinio ir pradinio išsilavinimo pažymėjimai, pagrindinio ir pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai kitos pažymos.

18. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

II SKYRIUS

MOKYKLOS  VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI,

FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ  DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

19. Mokyklos veiklos sritis – švietimas.

20. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:

20.1. pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

20.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

20.2.1. pradinis ugdymas, kodas 85.20;  

20.2.2. priešmokyklinis ugdymas, kodas 85.10.20; 

20.2.3. ikimokyklinis ugdymas, kodas 85.10.10;

20.2.4. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

20.2.5. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

20.2.6. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

21. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

21.1.1. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.20;

21.2. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

21.3. patikėjimo teise valdomo nekilnojamojo ir kilnojamo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

21.3.1. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 91.01;

21.4. kitas, niekur nepriskirtas, keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39.

21.5. kūrybinė, meninė ir pramogų organizavimo veikla, kodas 90.

21.6. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91.

21.7. buhalterinės apskaitos ir audito atlikimas, kodas 69.20.10.

21.8. finansinių ataskaitų rengimas, kodas 69.20.20.

21.9. kita įstatymų nedraudžiama ūkinė komercinė veikla, kuri yra neatsiejamai susijusi su Mokyklos veiklos tikslais; kopijavimo, dokumentų rengimo ir kita specializuotai įstaigai būdingų paslaugų veikla.

22. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokinių mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui. Sudaryti optimalias socializacijos, ugdymo (si) sąlygas, ugdyti tautinį sąmoningumą bei daugiakultūriškumą.

23. Mokyklos veiklos uždaviniai:

23.1. teikti mokiniams kokybišką pagrindinį ir pradinį išsilavinimą, priešmokyklinį ir ikimokyklinį ugdymą;

23.2. tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;

23.3. teikti neformalųjį ugdymą, puoselėjantį ir plėtojantį vaiko individualybę;

23.4. teikti mokiniams reikiamą švietimo pagalbą; 

23.5. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškos ir žalingiems įpročiams aplinką;

23.6. ugdyti bendravimo ir bendradarbiavimo kultūrą, laiduojančią efektyvią veiklą ir gyvenimą visuomenėje, pripažįstančioje asmeninius, kultūrinius ir religinius skirtumus, laikantis demokratiškumo principų ir žmogaus teisių;

23.7. inicijuoti ir organizuoti projektų rengimą, įgyvendinimą formaliojo ir neformaliojo vaikų, jaunimo, suaugusiųjų švietimo bei užimtumo srityse, derinti Europos bei šalies švietimo reikalavimus ir asmeninius ugdymo (si) tikslus.

24Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti kūrybingą, atsakingą pilieti, įgijusį bendrųjų ir dalykinių kompetencijų, būtinų tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.

25.  Mokyklos veiklos uždaviniai:

25.1. teikti mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį ir pagrindinį  ugdymą;

25.2. teikti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;

25.3. taikyti ugdančią, tausojančią, mokinių ugdymo programas atitinkančią pasiekimų vertinimo sistemą;          

25.4. teikti mokiniams reikiamą pagalbą;

25.5. užtikrinti saugią mokymo (si) aplinką;

25.6. organizuoti mokinių maitinimą ir vežiojimą į mokyklą.

26. Įgyvendindama pavestus uždavinius, Mokykla vykdo šias funkcijas:

26.1. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo,  mokslo ir sporto ministro patvirtintomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

26.2. rengia ir įgyvendina ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, papildančius bei vaikų/mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulis, neformaliojo švietimo programas;

26.3. vykdo mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;

26.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

26.5. išduoda mokymosi pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

26.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančias mokinių dorinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančiomis kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

26.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones;

26.8. sudaro sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinti Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Mokykloje;

26.9. atlieka vaikų turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus poreikius, atsirandančius dėl išskirtinių gabumų), pirminį vertinimą;

26.10organizuoja tėvų (kitų teisėtų mokinių atstovų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas teisės aktų nustatyta tvarka;

26.11organizuoja mokykloje mokinių maitinimą ir vežiojimą;

26.12sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti kvalifikaciją, dalintis gerąja patirtimi;

26.13kuria ugdymo turiniui įgyvendinti reikiamą materialinę bazę ir edukacines aplinkas, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;

26.14viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

26.15.  vykdo atvirą darbą su jaunimu;

26.16.  vykdo kitas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas. 

 

III SKYRIUS

MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

27.     Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, vykdydama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

27.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

27.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

27.3. teisės aktų nustatyta tvarka bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

27.4. inicijuoti vykdyti ir dalyvauti  Savivaldybės, šalies ir tarptautiniuose švietimo bei vaikų ir jaunimo užimtumo  projektuose;

27.5. teisės aktų nustatyta tvarka stoti ir jungtis į asociacijas ir dalyvauti jų veikloje;

27.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka;

27.7. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

 

IV SKYRIUS

MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

27.8. Mokyklos veikla organizuojama pagal Mokyklos strateginį veiklos planą, metinį veiklos planą, Mokyklos ugdymo planą, kurie yra tvirtinami įstatymo nustatyta tvarka.

28.     Mokyklai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas viešo  konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų Lietuvos Respublikos  teisės aktų nustatyta tvarka.

29Direktoriaus pavaldumą ir atskaitomybę reglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai.

30. Direktorius:

30.1. organizuoja ir koordinuoja  Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms vykdyti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektualinius išteklius;

30.2. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano, švietimo programų rengimui, jas tvirtina, vadovauja jų vykdymui;

30.3. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka tvirtina Mokyklos strateginį planą, Mokyklos veiklos planą ir Mokyklos ugdymo planą, kitus Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus;

30.4. tvirtina Mokyklos struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršijant Šilutės rajono savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

30.5. tvirtina darbuotojų pareigybių aprašymus, skiria vadybines funkcijas direktoriaus pavaduotojams, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą; 

30.6. priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas, atlieka kitas su darbo santykiais susijusias funkcijas teisės aktų nustatyta tvarka;

30.7. suderinęs su mokyklos taryba, tvirtina mokyklos vidaus ir darbo tvarkos taisykles, kuriose, vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, nustato mokinių ir darbuotojų teises, pareigas, atsakomybę, mokyklos bendruomenės narių elgesio ir etikos normas;

30.8. priima mokinius Šilutės rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

30.9. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias, sveikatai nekenksmingas mokymosi ir darbo sąlygas;

30.10organizuoja ir vykdo mokinių pasiekimų tyrimus, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

30.11.  Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Šilutės rajono savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo, pratęsimo, pakeitimo, panaikinimo, sustabdymo ar nutraukimo;

30.12.  esant reikalui skiria mokiniui už mokinio elgesio normų pažeidimą drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;

30.13.  organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms vykdyti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę;

30.14organizuoja Mokyklos veiklos įsivertinimą, išorinį vertinimą, užtikrina veiksmingą Mokyklos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

30.15.  užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi;

30.16.  leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą, užtikrina, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir šių Nuostatų;

30.17sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo grupes;

30.18.  Mokyklos vardu sudaro sutartis Mokyklos funkcijoms vykdyti;

30.19.  organizuoja Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

30.20.  rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis;

30.21.  inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

30.22.  bendradarbiauja su mokinių tėvais (kitais teisėtais jų atstovais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, Vaiko teisių apsaugos skyriumi ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

30.23.  atstovauja Mokyklai kitose institucijose;

30.24.  užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Mokyklos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

30.25.  garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamos statistinės ataskaitos ir ataskaitų rinkiniai būtų teisingi;

30.26kiekvienais metais teikia Mokyklos bendruomenei ir Mokyklos tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą. Metų veiklos ataskaitos struktūrą ir reikalavimus nustato Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministras;

30.27.  dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti vykdyti direktoriaus pavaduotojams;

30.28.  vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

31. Mokyklos direktorius atsako už:

31.1. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje, Šilutės rajono savivaldybės tarybos sprendimų, Administracijos direktoriaus įsakymų vykdymą;

31.2. demokratinį Mokyklos valdymą, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, personalo kvalifikacijos tobulinimą, sveiką ir saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

31.3. tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus, teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą;

31.4. gerą ir veiksmingą vaiko gerovės komisijos skirtų priemonių įgyvendinimą, vaiko minimalios priežiūros vykdymą, asmens duomenų teisinę apsaugą, mokinių pavėžėjimo ir maitinimo organizavimą;

31.5. už informacijos skelbimą apie Mokyklos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus.

32.    Mokyklos valdyme dalyvauja direktoriaus pavaduotoja, kuri:

32.1. dalyvauja priimant strateginius sprendimus dėl mokyklos veiklos plėtros;

32.2. teikia siūlymus dėl mokyklos metinės veiklos plano, mokyklos struktūros, nuostatų pakeitimo;

32.3. tiesiogiai vadovauja kitoms jų kompetencijai priskirtoms veiklos sritims.

33. Mokyklos mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaroma dalykų mokytojų metodinė grupė.

34. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinė grupė aptaria mokinių mokymosi poreikius ir susitaria dėl mokomųjų dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų galimos pasiūlos; atrenka, integruoja ir derina dalykų mokymo turinį; susitaria dėl ilgalaikių ir trumpalaikių mokomųjų dalykų planų rengimo principų ir tvarkos; parenka vadovėlius ir mokymo priemones, aptaria jų naudojimą; įvertina ugdymo procese mokinių sukauptą patyrimą; susitaria dėl mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų.

Metodinė grupė konsultuojasi su švietimo pagalbos specialistais dėl specialiųjų poreikių mokinių ugdymo bendrosiose klasėse, pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodų; dalyvauja nustatant mokinių pasiekimus; dalijasi gerąja patirtimi; aptaria mokinių elgesio, jų lankomumo gerinimo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus, kvalifikacijos kėlimo poreikius, juos derina su Mokyklos veiklos tikslais; keičiasi informacija ir bendradarbiauja su Vaiko gerovės komisija teikia Mokyklos administracijai siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinės grupės veiklą  koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui. 

Metodinė grupė nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, inicijuoja pedagogikos naujovių diegimą Mokykloje, gerosios pedagoginės patirties sklaidą, bendradarbiavimą su mokytojų asociacijomis, kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis, švietimo pagalbos įstaigomis, prireikus vertina mokytojų metodinius darbus ir praktinę veiklą, nustato mokytojų kvalifikacijos kėlimo prioritetus, teikia Mokyklos administracijai siūlymus dėl veiklos tobulinimo, Mokyklos direktoriui – dėl turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo.

35. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.

36. Vaiko gerovės komisija (toliau Komisija) sudaroma vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos teisės aktais, reglamentuojančiais vaiko gerovės komisijų veiklą bendrojo ugdymo įstaigose.

37. Komisijos kompetencija:

37.1.  remdamasi Mokyklos turimais įsivertinimo ir kitais duomenimis, reguliariai atlieka Mokyklos mokymosi aplinkos, jos saugumo, Mokyklos bendruomenės narių tarpusavio santykių ir kitų su vaiko gerove susijusių aspektų analizę;

37.2.  rūpinasi pozityvaus Mokyklos mikroklimato kūrimu ir pozityvių vertybių puoselėjimu, koordinuoja prevencijos ir intervencijos priemonių įgyvendinimą, teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl saugios ir mokymuisi palankios aplinkos užtikrinimo, vaikų socialinio ir emocinio ugdymo, prevencinių ir kitų programų įgyvendinimo, kitų su vaiko gerove susijusių aspektų;

37.3.  organizuoja Mokyklos bendruomenės švietimą vaiko teisių apsaugos, prevencijos, vaikų saviraiškos plėtojimo ir kitose vaiko gerovės srityse, rekomenduoja kvalifikacijos tobulinimo renginius vaikų socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo, kitose su vaiko gerove susijusiose srityse Mokykloje dirbantiems mokytojams;

37.4.  gavusi tėvų (kitų atstovų pagal įstatymą) sutikimą, atlieka pakartotinį vaikų specialiųjų ugdymosi poreikių, kylančių ugdymo (-si) procese, įvertinimą, kreipiasi į pedagoginę psichologinę ar švietimo pagalbos tarnybą dėl vaikų specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo specialiojo ugdymo ir (ar) švietimo pagalbos jiems skyrimo švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

37.5.  organizuoja ir koordinuoja mokymo (-si), ugdymo (-si), švietimo ar kitos pagalbos vaikui teikimą, tariasi su tėvais (kitais atstovais pagal įstatymą), mokytojais dėl jos turinio, teikimo formų ir būdų; švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, tvarko specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių apskaitą Mokykloje;

37.6.  teisės aktų nustatyta tvarka inicijuoja vaiko minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės skyrimą, vaiko minimalios priežiūros priemonės pakeitimą, pratęsimą ar panaikinimą, teikia siūlymus Šilutės rajono vaiko gerovės komisijai dėl vaiko minimalios priežiūros priemonių tobulinimo;

37.7.  vykdo kitas Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytas funkcijas.

38Komisijos pirmininką, jos pavaduotoją ir sekretorių skiria, Komisijos sudėtį ir jos darbo reglamentą tvirtina mokyklos direktorius, Komisijos narius gali siūlyti mokyklos taryba. Komisija kasmet tvirtina veiklos planą, kuris yra integrali mokyklos veiklos metinio plano dalis. Komisijos veiklos forma yra posėdžiai ir pasitarimai. Komisijos veiklos posėdžiai ar pasitarimai organizuojami vadovaujantis veiklos planu ar pagal poreikį. Komisijos posėdis yra teisėtas jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė jos narių. Komisijos nutarimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas.

 

V SKYRIUS

MOKYKLOS SAVIVALDA

 

39.  Mokykloje veikia šios savivaldos institucijos: Mokyklos taryba, Mokinių komitetas, mokinių klasių tėvų komitetai, tėvų komitetas. 

40. Mokyklos taryba (toliau Taryba) yra aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija.   Taryba telkia Mokyklos mokinių, mokytojų, tėvų (kitų teisėtų mokinio atstovų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam Mokyklos valdymui, padeda spręsti Mokyklos aktualius klausimus, atstovauti teisėtiems Mokyklos interesams.

41Mokyklos tarybos nariu negali būti tos pačios švietimo įstaigos vadovas, valstybės politikai, politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai. Taryba sudaroma iš mokinių tėvų (kitų teisėtų mokinio atstovų), mokytojų ir 5–10 klasių mokinių. Taryba renkama kas dveji metai, reikalui esant skelbiami neeiliniai rinkimai.

42.  Tarybos nario įgaliojimai nutrūksta, kai pasibaigia įgaliojimo laikas, kai jis nebegali eiti savo pareigų dėl sveikatos būklės, atsistatydina, pripažįstamas neveiksniu arba kai jo elgesys nesuderinamas su tarybos nario pareigomis. Naujas Tarybos narys paskiriamas atitinkamai Mokytojų tarybos, Mokinių komiteto arba klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetų pirmininkų siūlymu.

43. Į Tarybą lygiomis dalimis (3+3+3) tėvus (kitus teisėtus mokinių atstovus) deleguoja mokyklos tėvų komitetas, mokytojus – mokytojų taryba, mokinius – 5–10 klasių mokinių komitetas.

44. Mokyklos tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia tarybos pirmininko balsas.

45. Mokyklos tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas slaptu balsavimu Mokyklos tarybos posėdyje. Mokyklos direktorius tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.

46. Mokyklos taryba:

46.1. teikia siūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

46.2. pritaria Mokyklos strateginiam planui, metiniam Mokyklos veiklos planui, Mokyklos nuostatams, Mokyklos vidaus ir darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Mokyklos direktoriaus;

46.3. priima sprendimą dėl ugdymo plano pakeitimų;

46.4. teikia Mokyklos direktoriui siūlymus dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;

46.5. svarsto Mokyklos lėšų naudojimo klausimus;

46.6. kiekvienais metais vertina Mokyklos vadovo metų veiklos ataskaitą ir teikia savo sprendimą dėl ataskaitos Savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai; išklauso mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia mokyklos direktoriui siūlymus dėl mokyklos veiklos tobulinimo;

46.7. teikia Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai siūlymus dėl Mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

46.8. svarsto mokytojų metodinės grupės, mokinių ir tėvų (kitų teisėtų mokinio atstovų) savivaldos institucijų ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;

46.9. teikia siūlymus dėl Mokyklos veiklos tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

46.10.  svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus, priima sprendimus, daro įtaką direktoriaus priimamiems sprendimams;

47. Mokyklos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja Lietuvos Respublikos teisės aktams.

48. Mokyklos taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito Mokyklos bendruomenei.

49. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

50. Mokytojų tarybai vadovauja Mokytojų tarybos išrinktas asmuo.

51. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokytojų tarybos pirmininkas. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma.

52. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais.

53. Mokykloje veikia klasių mokinių tėvų komitetai. Jie renkami klasių tėvų susirinkime kiekvienų mokslo metų pradžioje (rugsėjo mėnesį) iš trijų asmenų. Tėvų komitetai, bendraudami su klasių auklėtojais, padeda spręsti klasės veiklos ir mokinių auklėjimo klausimus: aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, teikia siūlymus Mokyklos tarybai ir direktoriui.

54. Klasių tėvų komitetų pirmininkai sudaro Mokyklos tėvų komitetą, kuris renka Mokyklos tėvų komiteto pirmininką balsų dauguma, dalyvaujant ne mažiau kaip 2/3 komiteto narių. Mokyklos tėvų komitetas padeda spręsti svarbiausius šeimos ir Mokyklos bendradarbiavimo klausimus.

55. Visuotinis Mokyklos mokinių tėvų susirinkimas gali būti šaukiamas direktoriaus iniciatyva arba 1/3 tėvų reikalavimu ypač svarbiais Mokyklos veiklos organizavimo klausimais.

56. Klasės mokinių aktyvas. Renkamas klasių mokinių susirinkime kiekvienų mokslo metų pradžioje (rugsėjo mėnesį) iš trijų asmenų. Mokinių aktyvas ruošia klasės veiklos planą, renka atstovus į mokinių komitetą.

57. Mokinių komitetą sudaro po vieną 5-10 kl. mokinį. Mokinių komitetas planuoja ir organizuoja mokinių popamokinę veiklą, rūpinasi drausmės ir tvarkos palaikymu mokykloje, teikia siūlymus direktoriui.      

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO

TVARKA IR ATESTACIJA

 

58. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodeksu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo santykius.

59. Mokyklos darbuotojų atlyginimas už darbą mokomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

60. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui ir kiti pedagoginiai darbuotojai kvalifikaciją tobulina, o pedagogai atestuojami Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų Lietuvos Respublikos ir švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA,

FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

61. Mokykla patikėjimo teise perduotą Šilutės rajono savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo įstatymų ir Šilutės rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

62. Mokyklos lėšos:

62.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Šilutės rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

62.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

62.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

62.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

63.     Lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

64.     Mokykla yra asignavimų valdytojas. Mokyklos buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka. Finansines operacijas vykdo Mokyklos vyriausiasis buhalteris.

65.     Mokyklos finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolė, Šilutės rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Centralizuotas vidaus audito skyrius.

66. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Šilutės rajono savivaldybės administracija teisės aktų nustatyta tvarka, prireikus pasitelkia išorinius vertintojus.

67. Mokyklos veiklos kokybės įsivertinimą inicijuoja Mokyklos direktorius.

68. Mokykla vykdo švietimo stebėseną, vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais švietimo stebėsenos rodikliais ir jo nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

69.     Mokykla turi teisės aktų reikalavimus atitinkančią interneto svetainę, kurioje skelbia informaciją apie Mokykloje vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius Mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, Mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus.

70. Pranešimai, kuriuos remiantis Nuostatais ar Lietuvos Respublikos teisės aktais reikia paskelbti viešai, skelbiami Mokyklos interneto svetainėje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka Šilutės rajono savivaldybės interneto svetainėje, rajoninėje spaudoje.

71. Apie mokyklos reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą, mokyklos grupės ar tipo pakeitimą pranešama kiekvienam mokyklos mokiniui Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme nustatyta tvarka ir terminais.

72. Mokyklos nuostatai keičiami ar papildomi Šilutės rajono savivaldybės tarybos, Mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva.

73. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus, pritarus Mokyklos tarybai, tvirtina Šilutės rajono savivaldybės taryba.

74. Mokykla registruojama Juridinių asmenų registre Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

75. Mokykla likviduojama, reorganizuojama, pertvarkoma ar vykdoma Mokyklos struktūros pertvarka Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_____________________________

 

SUDERINTA

Šilutės r. Katyčių pagrindinės mokyklos

tarybos 2021 m. gegužės 3 d. 

posėdžio protokoliniu nutarimu

(protokolas Nr. V5-2)