ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2021 M. GRUODŽIO 23 D. SPRENDIMO NR. T-481 „DĖL FINANSINĖS PARAMOS SKYRIMO AUKŠTOS PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS SPECIALISTAMS TVARKOS APRAŠO  PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. lapkričio 7 d. Nr. T-424

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 38 punktu, įgyvendindama 2015–2024 m. Šiaulių miesto strateginį plėtros planą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2016 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-325 „Dėl 2015–2024 m. Šiaulių miesto strateginio plėtros plano patvirtinimo“,  Šiaulių miesto 20252033 metų strateginį plėtros planą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2024 m. birželio 6 d. sprendimu Nr. T-202 „Dėl Šiaulių miesto 2025–2033 metų strateginio plėtros plano patvirtinimo“,  Miesto ekonominės plėtros programos (Nr. 05) tikslą „Skatinti miesto ekonominę plėtrą sudarant palankias sąlygas verslo vystymuisi“, atsižvelgdama į Finansinės paramos teikimo aukštos kvalifikacijos specialistams komisijos siūlymą (2024 m. birželio 27 d. protokolas Nr. VM-60), Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

Pakeisti  Finansinės paramos skyrimo aukštos profesinės kvalifikacijos specialistams tvarkos aprašą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. T-481 „Dėl finansinės paramos skyrimo aukštos profesinės kvalifikacijos specialistams tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Artūras Visockas

 

 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. T-481

(Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2024 m. lapkričio 7 d. sprendimo

Nr. T-424 redakcija)

 

 

 

FINANSINĖS PARAMOS SKYRIMO AUKŠTOS PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS SPECIALISTAMS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Finansinės paramos skyrimo aukštos profesinės kvalifikacijos specialistams tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja finansinės paramos skyrimo aukštos profesinės kvalifikacijos specialistams (toliau – finansinė parama), siekiant juos pritraukti (paskatinti) dirbti Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje veikiančiose įmonėse, įstaigose ir institucijose, tvarką ir reikalavimus, subjektus, kuriems gali būti skiriama finansinė parama, atsakomybę už tinkamą finansinės paramos panaudojimą.

2. Finansinės paramos skyrimo tikslas – pritraukti (paskatinti) trūkstamų specialybių aukštos profesinės kvalifikacijos specialistus dirbti Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje veikiančiose įmonėse, įstaigose ir institucijose (toliau – įmonė).

3. Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Aukštos profesinės kvalifikacijos specialistas:

3.1.1. specialistas, ne anksčiau nei prieš 2 metus iki prašymo pateikimo dienos įgijęs profesinio bakalauro arba bakalauro ar magistro aukštojo mokslo diplomą aukštosiose mokyklose arba profesinio mokymo įstaigose, arba

3.1.2. specialistas, neturėjęs 5 metus darbo santykių su įmone, registruota ir (ar) veikiančia Šiaulių miesto savivaldybėje, ir turintis ne mažiau kaip penkerių metų profesinę patirtį, kuri yra būtina eiti atitinkamas pareigas ar dirbti konkrečiame sektoriuje, ir nurodytą darbo sutartyje ar kitame dokumente.

3.2. Bendroji nereikšminga (de minimis) pagalba – bendruoju subsidijos ekvivalentu išreiškiama nereikšminga (de minimis) pagalba, kuri neviršija de minimis valstybės pagalbai nustatyto maksimalaus dydžio, ne didesnė kaip 300 000,00 Eur vienam ūkio subjektui (vienai įmonei) per trejus metus, kaip apibrėžta 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamente (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai. Visa finansinė parama, kuri yra teikiama pagal Aprašą, yra prilyginama de minimis pagalbai.

3.3. Viena įmonė – sąvoka suprantama, taip kaip ji apibrėžta 3.2 papunktyje minėto reglamento (ES) 2023/2831  2 straipsnio 2 dalyje. Viena įmonė, taikant šį reglamentą, – tai visos įmonės, tarpusavyje susietos bent viena šių santykių rūšimi:

3.3.1. viena įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą;

3.3.2. viena įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių;

3.3.3. viena įmonė turi teisę kitai įmonei daryti lemiamą poveikį, remdamasi su šia įmone sudaryta sutartimi arba vadovaudamasi steigimo sutarties ar įstatų nuostata;

3.3.4. viena įmonė, kuri yra kitos įmonės akcininkė arba narė, pagal susitarimą su kitais tos įmonės akcininkais ar nariais viena kontroliuoja tos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą;

3.3.5. įmonės, kurios 3.3.1–3.3.4 papunkčiuose nurodytais santykiais susietos per vieną ar daugiau kitų įmonių, taip pat laikomos viena įmone.  

3.4. Įmonė Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje veikianti įmonė, įstaiga ar institucija, kuriai reikalingas specialistas ir kuri pasirašo sutartį, nurodytą Aprašo 3.7 papunktyje.

3.5. Institucija viešojo administravimo subjektas (įstaiga, tarnyba, agentūra ar kitokia organizacinė struktūra, išskyrus Šiaulių miesto savivaldybės administraciją, turinti įstatymų suteiktas viešojo administravimo teises ir praktiškai įgyvendinanti vykdomąją valdžią ar atskiras vykdomosios valdžios funkcijas, taip pat organizacija, nesanti valstybės ar savivaldybių institucija, jei jai įstatymais pavesta vykdyti tam tikras viešojo administravimo funkcijas ir priimti sprendimus valstybės ar savivaldybės vardu, kuriai reikalingas specialistas ir kuri pasirašo sutartį, nurodytą Aprašo 3.7 papunktyje.

3.6. Finansinės paramos teikimo aukštos profesinės kvalifikacijos specialistams darbo grupė (toliau – Darbo grupė) – Šiaulių miesto savivaldybės mero potvarkiu sudaryta Darbo grupė.

3.7. Trišalė sutartis – sutartis, sudaryta tarp Savivaldybės administracijos, specialisto ir įmonės.

3.8. Profesijų, kurioms būtina aukšta profesinė kvalifikacija ir kurių darbuotojų trūksta Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje veikiančiose įmonėse, sąrašas sąrašas, patvirtintas Finansinės paramos teikimo aukštos kvalifikacijos specialistams Darbo grupės protokoliniu sprendimu ir suderintas su Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių klientų aptarnavimo departamentu, atnaujinamas ne rečiau kaip kartą per metus.

3.9. Finansinė parama – iki 6 000 eurų išmoka, skirta specialistui Aprašo 5 punkte pasirinktam vienam finansinės paramos tikslui.

3.10. Prašymas prašymas suteikti finansinę paramą aukštos profesinės kvalifikacijos specialistui. Prašymo forma tvirtinama mero potvarkiu.

3.11. Artimieji giminaičiai – artimaisiais giminaičiais pripažįstami tiesiosios linijos giminaičiai iki antrojo laipsnio imtinai (tėvai ir vaikai, seneliai ir vaikaičiai) ir šoninės linijos antrojo laipsnio giminaičiai (broliai ir seserys).

4. Vadovaujantis Aprašo nuostatomis suteikta finansinė parama yra laikoma bendrąja nereikšminga (de minimis) pagalba (toliau – de minimis pagalba) aukštos profesinės kvalifikacijos specialistus (toliau – specialistas) įdarbinusioms įmonėms (išskyrus institucijas).

 

II SKYRIUS

FINANSINĖ PARAMA IR JOS TAIKYMO TVARKA

 

5. Finansinė parama skiriama specialistui, su įmone ne anksčiau kaip prieš 3 mėnesius iki prašymo suteikti finansinę paramą pateikimo dienos sudariusiam darbo sutartį arba priimtam kito teisinio dokumento pagrindu, gausiančiam atlyginimą, ne mažesnį nei vidutinis mėnesinis šalies bruto darbo užmokestis (pagal Valstybės duomenų agentūros oficialiosios statistikos portale skelbiamą paskutinį ketvirtinį vidutinį mėnesinį šalies bruto darbo užmokesčio rodiklį) ir neturėjusiam  darbo santykių su įmone ar jos dukterinėmis įmonėmis ne trumpesnį nei 12 mėnesių laikotarpį iki prašymo pateikimo dienos ir įdarbintam ne mažiau kaip 0,5 etato pagal profesiją, nurodytą Profesijų, kurioms būtina aukšta profesinė kvalifikacija ir kurių darbuotojų trūksta Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje veikiančiose įmonėse, sąraše pasirinktinai vienam tikslui:

5.1. dvejų metų būsto nuomos Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje ar Šiaulių rajone išlaidoms padengti. Finansinės paramos suma negali būti didesnė nei būsto nuomos sutartyje numatyta dvejų metų būsto nuomos išlaidų suma; finansinė parama neteikiama, jei būsto nuomos sutartis pasirašyta tarp artimųjų giminaičių ir (ar) šeimos narių, kaip tai reglamentuota galiojančiuose teisės aktuose (pvz., Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 3.135 straipsnyje, 6.588 straipsnyje, Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso 38 straipsnyje ir kt.);

5.2. įsikūrimo išlaidoms: būsto įsigijimo pradiniam įnašui, būsto paskolos ar išperkamosios būsto nuomos įmokoms padengti, baldams, buitinei technikai, automobiliui įsigyti;

5.3. įsikūrimo išlaidoms, netikrinant finansinės  paramos panaudojimo.

6. Aprašo 5.1. papunktyje numatyta finansinė parama skiriama specialistui, neturinčiam nekilnojamojo turto Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje arba Šiaulių rajone.

7. Aprašo 5.3 papunktyje numatyta finansinė parama specialistui, vadovaujantis Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčių įstatymo nuostatomis, nėra priskiriama neapmokestinamosioms pajamoms, todėl Šiaulių miesto Savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Apskaitos skyrius (toliau – Apskaitos skyrius), išmokėdamas finansinės paramos sumą, privalo išskaičiuoti ir sumokėti į Lietuvos Respublikos biudžetą gyventojų pajamų mokestį.

8. Finansine parama specialistas gali pasinaudoti tik įsipareigodamas dirbti įmonėje ne trumpiau kaip dvejus metus nuo trišalės sutarties, nurodytos Aprašo 3.7 papunktyje, pasirašymo dienos (nėštumo ir gimdymo atostogų, atostogų vaikui prižiūrėti ir privalomos pradinės karo tarnybos laikotarpis neįskaičiuojamas).

9. Specialistui, kuriam parama suteikta 5.1 papunktyje nurodytam tikslui, finansinės paramos teikimo metais įsigijus nuosavą būstą Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje ar Šiaulių rajone, neišmokėta finansinės paramos suma, jo prašymu ir pateikus būsto įsigijimo sutartį, Darbo grupės siūlymu ir mero sprendimu gali būti pervesta į jo nurodytą sąskaitą ir turi būti panaudota būsto pirkimo išlaidoms padengti.

10. Jei  specialistas įsidarbina  ne visu etatu,  jam gali būti suteikta ne mažesnė kaip 50 proc. finansinė parama, numatyta Aprašo 3.9 papunktyje, vienam Aprašo 5 punkte pasirinktam finansinės paramos tikslui. Finansine parama specialistas gali pasinaudoti vieną kartą, nepriklausomai nuo to, kokiu krūviu dirbo / dirba prašymo pateikimo metu.

11. Išnaudojus einamųjų metų Šiaulių miesto savivaldybės biudžete (toliau – savivaldybės biudžetas) numatytas lėšas, skirtas finansinei paramai, specialistų prašymai nesvarstomi.

 

III SKYRIUS

DOKUMENTŲ PATEIKIMO IR FINANSAVIMO TVARKA

 

12. Specialistas, norėdamas gauti finansinę paramą, Savivaldybės administracijai pateikia:

12.1. kai finansinė parama teikiama Aprašo 5.1 papunktyje nurodytam tikslui:

12.1.1. prašymą;

12.1.2. darbo sutarties ar susitarimo su įmone dėl priėmimo į darbą arba kito dokumento, įrodančio priėmimo į darbą faktą, kopiją;

12.1.3. aukštojo mokslo baigimo diplomo kopiją ir (arba) kvalifikaciją patvirtinančio dokumento kopiją, jei įsidarbina į reglamentuojamas pareigas, kurioms reikia turėti tam tikrą kvalifikaciją, arba dokumento, patvirtinančio ne mažesnę kaip penkerių metų profesinę patirtį, kuri yra būtina siekiant eiti tam tikras pareigas, nurodytas darbo sutartyje ar kitame teisiniame dokumente, kopiją;

12.1.4. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos www.sodra.lt asmeninėje paskyroje „Gyventojui“ suformuotos suvestinės informacijos  apie valstybinio socialinio draudimo laikotarpius (Suvestinė REP.03) 1 metų iki prašymo pateikimo datos kopiją;

12.1.5. būsto nuomos sutarties kopiją;

12.1.6. valstybės įmonės Registrų centro Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašą (originalą) apie būsto nuomos sutarties įregistravimą (informacijos pateikti nereikia, jei būstas nuomojamas iš įmonės ar įstaigos, kurios veikla yra patalpų nuoma, pvz., mokymo įstaigų bendrabutis);

12.1.7. įmonės, kurioje ketina įsidarbinti ar įsidarbino specialistas, užpildytą „Vienos įmonės“ deklaraciją ar kitos formos dokumentą;

12.1.8. įmonės, kurioje ketina įsidarbinti ar įsidarbino specialistas, išduotą dokumentą, kuriame nurodyta informacija apie vykusias ar vykdomas įmonės reorganizacijas; 

12.2. kai finansinė parama teikiama Aprašo 5.2 ir 5.3 papunktyje nurodytam tikslui:

12.2.1. prašymą;

12.2.2. darbo sutarties ar susitarimo su įmone dėl priėmimo į darbą arba kito dokumento, įrodančio priėmimo į darbą faktą, kopiją;

12.2.3. aukštojo mokslo baigimo diplomo kopiją ir (arba) kvalifikaciją patvirtinančio dokumento kopiją, jei įsidarbina į reglamentuojamas pareigas, kurioms reikia turėti tam tikrą kvalifikaciją, arba dokumento, patvirtinančio ne mažesnę kaip penkerių metų profesinę patirtį, kuri yra būtina siekiant eiti tam tikras pareigas, nurodytas darbo sutartyje ar kitame teisiniame dokumente, kopiją;

12.2.4. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos www.sodra.lt asmeninėje paskyroje „Gyventojui“ suformuotos suvestinės informacijos apie valstybinio socialinio draudimo laikotarpius (Suvestinė REP.03) 1 metų iki prašymo pateikimo datos kopiją;

12.2.5. įmonės, kurioje ketina įsidarbinti ar įsidarbino specialistas, užpildytą „Vienos įmonės“ deklaraciją ar kitos formos dokumentą;

12.2.6. įmonės, kurioje ketina įsidarbinti ar įsidarbino specialistas, išduotą dokumentą, kuriame nurodyta informacija apie vykusias ar vykdomas įmonės reorganizacijas. 

13. Prašymas ir dokumentai gali būti pateikti paštu, elektroniniu būdu (el. paštu info@siauliai.lt arba šiauliečių savitarnos interneto svetainėje mano.siauliai.lt) arba Savivaldybės administracijos priimamajame Vasario 16-osios g. 62, Šiauliuose.

14. Specialisto prašymą nagrinėja Darbo grupė, kuri turi teisę prašyti specialisto pateikti kitus papildomus dokumentus, nenumatytus Apraše, bet reikalingus išnagrinėti jo prašymą. Prašymai, neatitinkantys Apraše numatytų finansinės paramos teikimo sąlygų, Darbo grupei svarstyti neteikiami. Darbo grupė protokoliniu sprendimu priima sprendimą siūlyti merui skirti finansinę paramą ar jos neskirti. Sprendimą dėl finansinės paramos specialistui skyrimo arba neskyrimo priima meras savo potvarkiu.

15. Darbo grupė savo darbe vadovaujasi Savivaldybės mero patvirtintu Darbo grupės darbo reglamentu ir Aprašu.

16. Darbo grupė prašymą atmeta ir nevertina, jeigu:

16.1.    prašymą pateikė asmuo, neatitinkantis Aprašo 3.1 papunktyje ir 5 punkte nurodytų reikalavimų;

16.2.    įmonė likviduojama ar jai iškelta bankroto byla;

16.3.    įmonei skirta bauda už Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 56, 57 ir (ar) 58 straipsniuose nustatytus pažeidimus per pastaruosius vienus metus iki prašymo pateikimo Darbo grupei dienos;

16.4.    įmonė neįvykdžiusi mokestinių įsipareigojimų ir (ar) prievolių valstybės ir (ar) savivaldybės (-ių) biudžetui (-ams);

16.5.    prašyme ir (ar) jo prieduose pateikta melaginga, tikrovės neatitinkanti informacija;

16.6.    per Darbo grupės nurodytą terminą jos nustatytu būdu ir (ar) forma nepateikti prašymo paaiškinimai ir (ar) patikslinimai, papildomi dokumentai;

16.7. kai nustatomos kitos aplinkybės, dėl kurių pasirašytos trišalės sutarties įsipareigojimai gali būti nevykdomi.

17. Apie mero priimtą sprendimą dėl finansinės paramos skyrimo ar neskyrimo specialistas informuojamas ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos elektroniniu būdu ar registruotu paštu prašyme nurodytu adresu išsiunčiant pranešimą.

18. Savivaldybės administracija ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) darbo dienų nuo mero priimto sprendimo, kuriuo nuspręsta skirti finansinę paramą, su specialistu ir įmone pasirašo trišalę sutartį dėl finansinės paramos skyrimo. Jei specialistui darbo sutartyje (ar kitame teisiniame dokumente) nustatytas bandomasis laikotarpis, trišalė sutartis gali būti pasirašoma tik bandomajam laikotarpiui pasibaigus, bet ne vėliau kaip per 30 (trisdešimt) darbo dienų. Jei trišalė sutartis per nustatytus terminus nesudaroma, Savivaldybės mero potvarkis dėl finansinės paramos skyrimo pripažįstamas negaliojančiu, išskyrus atvejus, kai trišalės sutarties nesudarymo priežastys yra pateisinamos (liga, būtinumas įgyti papildomą kvalifikaciją ir pan.). Specialisto pateiktus dokumentus, įrodančius pateisinamas priežastis, nagrinėja Darbo grupė, ji priima protokolinį siūlymą, pratęsti sutarties pasirašymo terminą per 20 darbo dienų nuo dokumentų pateikimo.

19. Trišale sutartimi Savivaldybės administracija įsipareigoja skirti specialistui iki 6 000 Eur finansinę paramą Aprašo 5 punkte numatytam vienam pasirinktam finansinės paramos tikslui. Jei specialistas įsidarbina nuo 0,5 iki viso etato, galima paramos suma apskaičiuojama taip: 6 000 Eur dauginama iš etato dalies. Įmonė  įsipareigoja suteikti specialistui darbo vietą. Specialistas įsipareigoja dirbti įmonėje trišalėje sutartyje nustatytą laiką, bet ne trumpiau kaip 2 (dvejus) metus.

20. Savivaldybės administracijos Ekonomikos skyrius (toliau – Ekonomikos skyrius) rengia trišalės sutarties, kurios forma tvirtinama Savivaldybės mero potvarkiu, projektą, vertina finansinės paramos tikslinio panaudojimo dokumentus ir teikia Apskaitos skyriui pranešimą dėl finansinės paramos išmokėjimo. Trišalę sutartį Savivaldybės administracijos vardu pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius.

21. Finansinė parama, numatyta 5.1–5.3 papunkčiuose, išmokama pasirašius trišalę sutartį ir Ekonomikos skyriui įvertinus Aprašo 22, 24, 25 punktuose specialisto pateiktus dokumentus.

22. Kai finansinė parama teikiama Aprašo 5.1 papunktyje nurodytam tikslui, specialistas Ekonomikos skyriui pateikia:

22.1. laisvos formos prašymą (prašyme nurodomas vardas, pavardė, kontaktiniai duomenys, prašomos finansinės paramos suma ir jos panaudojimo tikslas);

22.2. būsto nuomos sutarties kopiją;

22.3. valstybės įmonės Registrų centro Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašą (originalą) apie būsto nuomos sutarties įregistravimą (informacijos pateikti nereikia, jei būstas nuomojamas iš įmonės ar įstaigos, kurios veikla yra patalpų nuoma, pvz., mokymo įstaigų bendrabutis).

23. Finansinė parama, nurodyta Aprašo 5.1. papunktyje, specialistui pervedama avansiniais mokėjimais kas 6 (šešis) mėnesius. Avansinių mokėjimų suma perskaičiuojama priklausomai nuo būsto nuomos kainos, nurodytos būsto nuomos sutartyje, ir negali būti didesnė kaip 1 500 Eur. Pirminis avansas išmokamas per 20 (dvidešimt) kalendorinių dienų po trišalės sutarties pasirašymo dienos trišalėje sutartyje nustatytomis sąlygomis. Vėlesni avansiniai mokėjimai išmokami, kai specialistas Ekonomikos skyriui pateikia Savivaldybės mero patvirtintą nustatytos formos ataskaitą apie pirminiu avansu gautos sumos tikslinį panaudojimą, nuomos apmokėjimą pagrindžiančius dokumentus ir Savivaldybės mero patvirtintą nustatytos formos prašymą (trišalės sutarties priedai). 

24. Kai finansinė parama teikiama Aprašo 5.2 papunktyje nurodytam tikslui, specialistas Ekonomikos skyriui pateikia:

24.1. trišalės sutarties 1 priedą;

24.2. įsikūrimo išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijas (kredito įstaigos mokėjimo pavedimus arba kasos čekius, kredito sutartį, kurioje nurodytas reikalaujamas pradinis būsto įsigijimo įnašas, būsto pirkimo sutartį arba išperkamosios būsto nuomos sutartį, kitus dokumentus, reikalingus finansinės paramos panaudojimo tiksliniam pagrindimui, kurių paprašo Ekonomikos skyrius).

25. Kai finansinė parama teikiama Aprašo 5.3 papunktyje nurodytam tikslui, specialistas Ekonomikos skyriui pateikia trišalės sutarties 1 priedą.

26. Aprašo 24.2 papunktyje nurodyti finansinės paramos tikslinį panaudojimą patvirtinantys dokumentai negali būti išrašyti ir apmokėti anksčiau, nei bus pasirašyta Aprašo 3.7 papunktyje nurodyta trišalė sutartis.

27. Specialistui finansinės paramos teikimo metais įsigijus nuosavą būstą Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje ar Šiaulių rajone (jei finansinė parama išmokėta Aprašo 5.1 papunktyje nurodytam tikslui) likusi neišmokėta finansinės paramos suma, pateikus būsto įsigijimo sutartį, pervedama specialistui, neatsižvelgiant į Aprašo 22 punkto nuostatas.

28. Aprašo įgyvendinimą koordinuoja Ekonomikos skyrius. Aprašui įgyvendinti lėšos kiekvienais metais numatomos Šiaulių miesto savivaldybės ekonominės plėtros  programoje (Nr. 05) ir skiriamos iš savivaldybės biudžeto.

 

 

IV SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ

 

29. Šalims nutraukus darbo santykius (nepriklausomai nuo priežasčių ir šalies iniciatorės) ir specialistui per 3 mėnesių laikotarpį įsidarbinus kitoje įmonėje pagal Aprašo 5 punkto nuostatas, jis turi teisę kreiptis į Savivaldybės administraciją dėl finansinės paramos teikimo tęsimo ir trišalės sutarties pasirašymo su ta įmone, kurioje įsidarbino. Pasirašomas papildomas susitarimas dėl galiojančios sutarties nutraukimo, juo specialistas įsipareigoja pasirašyti naują trišalę sutartį su nauju darbdaviu, nurodant konkrečią datą.

30. Aprašo 29 punkte numatytu atveju nesikreipus į Savivaldybės administraciją arba Darbo grupei nesutikus keisti finansinės paramos sąlygų, specialistas privalo:

30.1. per pirmuosius metus po trišalės sutarties pasirašymo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo darbo santykių nutraukimo dienos ne ginčo tvarka grąžinti iki darbo santykių nutraukimo gautas visas finansinės paramos lėšas į savivaldybės biudžetą;

30.2. praėjus daugiau nei vieniems metams nuo trišalės sutarties pasirašymo dienos, ne vėliau kaip per 10 dienų nuo darbo santykių nutraukimo dienos ne ginčo tvarka grąžinti lėšas proporcingai neišdirbtam laikui.

31. Nutraukus darbo santykius praėjus daugiau nei vieniems metams, grąžinama finansinės paramos suma apskaičiuojama taip: gauta finansinės paramos suma dalijama iš 2, gautas skaičius dalijamas iš 365 kalendorinių dienų ir dauginamas iš neišdirbtų kalendorinių dienų, likusių iki sutartinių įsipareigojimų pabaigos, skaičiaus.

32. Panaudotos ne pagal paskirtį arba pagal Aprašo 30 punktą negrąžintos išmokėtos  finansinės paramos lėšos iš specialisto išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

33. Specialistas atsako už pateiktos informacijos ir duomenų teisingumą. Specialistas sutinka, kad jo asmens duomenys būtų naudojami paramos gavimo ir viešinimo tikslais. 

34. Darbo grupė turi teisę tikrinti, ar finansinės paramos lėšos naudojamos pagal numatytą paskirtį.

35. Įmonė trišale sutartimi turi įsipareigoti teikti Savivaldybės administracijai prašomą informaciją, reikalingą tikrinant, ar specialistas tinkamai vykdo sutartinius įsipareigojimus. Įmonė atsako už pateiktos informacijos ir duomenų teisingumą ir sutartinių įsipareigojimų vykdymą. 

 

V SKYRIUS

DE MINIMIS PAGALBA

 

36. Finansinė parama specialistui gali būti suteikta, jei per trejus metus įmonei kaip vienam ūkio subjektui suteiktos valstybės pagalbos dydis, įvertinus ir naujai teikiamą pagalbą, neviršys de minimis valstybės pagalbai nustatyto maksimalaus dydžio, kaip apibrėžta 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamente (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – Reglamentas)

37. Reglamentas taikomas pagalbai, teikiamai įmonėms visuose sektoriuose, išskyrus:

37.1. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklą;

37.2. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklą, kai pagalbos dydis nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį;

37.3. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą;

37.4. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais veiklą, vienu iš šių atvejų:

37.4.1. kai pagalbos suma nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą arba kiekį;

37.4.2. kai pagalba priklauso nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminės produkcijos gamintojams;

37.5. pagalbą, suteiktą su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse, t. y. pagalbą, tiesiogiai susijusią su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu bei veikla, arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla;

37.6. pagalbą, kuri priklauso nuo to, ar naudojama daugiau vidaus nei importuotų prekių arba paslaugų.

38. Jeigu įmonė vykdo veiklą viename iš 37.1, 37.2, 37.3 arba 37.4 papunkčiuose nurodytų sektorių ir taip pat vykdo veiklą viename ar keliuose kituose sektoriuose, kuriems taikomas Reglamentas, arba kitą veiklą, kuriai taikomas Reglamentas, Reglamentas taikomas pagalbai, kuri suteikta pastaruosiuose sektoriuose ar pastarajai veiklai, su sąlyga, kad atitinkama valstybė narė tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui, atskirdama veiklos sritis ar apskaitą, užtikrins, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems Reglamentas netaikomas, nebūtų naudojama de minimis pagalba, suteikta pagal Reglamentą.

39. Bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 300 000 EUR per bet kurį trejų metų laikotarpį.

40. Susijungimų ar įsigijimų atveju apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujai arba įsigyjančiai įmonei viršija 39 punkto nustatytą viršutinę ribą, atsižvelgiama į visą ankstesnę susijungiančioms įmonėms suteiktą de minimis pagalbą. De minimis pagalba, kuri teisėtai suteikta prieš susijungimą arba įsigijimą, tebėra teisėta.

41. Jei viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių, iki suskaidymo suteikta de minimis  pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo, o tai iš principo yra įmonė, perimanti veiklą, kuriai vykdyti de minimis pagalba panaudota. Jei toks priskyrimas neįmanomas, de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną.

42. Pagal Reglamentą suteikta de minimis pagalba gali būti sumuojama su de minimis pagalba, suteikta pagal Komisijos reglamentą (ES) 2023/2832.

43. Pagal Reglamentą suteikta de minimis pagalba gali būti sumuojama su de minimis pagalba, suteikta pagal Komisijos reglamentus (ES) Nr. 1408/2013 ir (ES) Nr. 717/2014, neviršijant 39 punkto nustatytos atitinkamos viršutinės ribos.

44. Pagal Reglamentą skiriama de minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti išlaidoms, arba su valstybės pagalba, susijusia su ta pačia rizikos finansų priemone, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas bendrosios išimties reglamente arba Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma. De minimis pagalba, kuri nėra teikiama arba priskiriama konkrečioms tinkamoms finansuoti išlaidoms, gali būti sumuojama su kita valstybės pagalba, suteikta pagal bendrosios išimties reglamentą arba Komisijos priimtą sprendimą.

45. Laikantis 39 punkto nustatytos viršutinės ribos, pagalba išreiškiama kaip piniginė dotacija. Visi naudojami skaičiai yra bruto, t. y. neatskaičius mokesčių ar kitų rinkliavų. Jei pagalba teikiama ne kaip dotacija, pagalbos suma atitinka pagalbos bendrąjį subsidijos ekvivalentą.

46. Ekonomikos skyrius patikrina informaciją Valstybės pagalbos ir nereikšmingos pagalbos registre apie įmonei suteiktą de minimis pagalbą 36 mėnesių laikotarpiu Savivaldybės administracijos nustatyta tvarka.

47. Suteikta finansinė parama teisės aktų nustatyta tvarka registruojama valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre. Duomenys Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui teikiami registro nuostatuose, kurie patvirtinti 2005 m. sausio 19 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Duomenys apie suteiktą de minimis pagalbą į registrą turi būti pateikti per 5 darbo dienas nuo trišalės sutarties įsigaliojimo dienos.

48. Visi dokumentai apie suteiktą de minimis pagalbą saugomi 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal Aprašą suteikimo.

49. Privalomos grąžinti lėšos, kurios paramos gavėjams buvo neteisėtai išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, ir su minėtomis lėšomis susijusios palūkanos administruojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsnio nuostatomis.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

50. Tai, kas nereglamentuota Apraše, sprendžiama taip, kaip numatyta Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose ar Savivaldybės tarybos priimtuose sprendimuose.

51. Aprašą tvirtina, keičia, papildo ar pripažįsta netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės taryba.

52. Mero sprendimai dėl finansinės paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

53. Asmens duomenys, pateikti Savivaldybės administracijai, tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (toliau – Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų teisinę apsaugą. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – finansinės paramos aukštos profesinės kvalifikacijos specialistams administravimas, mokėjimas ir kontrolė. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Savivaldybės administracijos nustatyta tvarka ir remiantis Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu.

54. Asmens duomenys saugomi ne ilgiau, nei to reikalauja duomenų tvarkymo tikslai. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka. Pasibaigus saugojimo terminui, dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugoti pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, jo įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą.

 

__________________