NEW-4

ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. SPALIO 16 D. SPRENDIMO NR. T-173 „DĖL RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO IR PAPILDYMO

 

2016 m. gruodžio 23 d. Nr. T-395

Šakiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Pakeisti ir papildyti rajono savivaldybės tarybos 2015 m. spalio 16 d. sprendimu Nr. T-173 (su vėlesniais rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 5 d. sprendimo Nr. T-4, 2016 m. liepos 29 d. sprendimo Nr. T-240, 2016 m. spalio 28 d. sprendimo Nr. T-326 pakeitimais) patvirtinto Rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento:

1.1. pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

8. Per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto savivaldybės mero priesaikos priėmimo dienos turi būti paskirti mero pavaduotojas ir savivaldybės administracijos direktorius, sudaryti savivaldybės tarybos komitetai ir paskirti šių komitetų pirmininkai, sudarytos Vietos savivaldos įstatyme nustatytos komisijos ir paskirti šių komisijų pirmininkai, sudaryta savivaldybės tarybos kolegija, jeigu nusprendžiama ją sudaryti. Jeigu mero pavaduotojo įgaliojimai nutrūksta ir (ar) savivaldybės administracijos direktorius atleidžiamas iš pareigų prieš terminą, per du mėnesius nuo jo įgaliojimų nutrūkimo ar atleidimo iš pareigų dienos savivaldybės taryba turi paskirti mero pavaduotoją ir (ar) savivaldybės administracijos direktorių.“

1.2. pakeisti 22 punktą ir jį išdėstyti taip:

22. Apie savivaldybės tarybos posėdžio laiką, svarstyti parengtus ir reglamento 65 punkte nustatyta tvarka įregistruotus klausimus kartu su sprendimų projektais savivaldybės meras, o kai jo nėra (komandiruotėje, atostogų metu, ligos atveju, laikinai nušalinus nuo pareigų), – mero pavaduotojas, o kai šio nėra, – laikinai mero pareigas einantis tarybos narys arba įgaliojimus iš 1/3 išrinktų tarybos narių gavęs tarybos narys ne vėliau kaip prieš 7 darbo dienas iki posėdžio pradžios reglamento 69 punkte nustatyta tvarka praneša visiems tarybos nariams.“.

1.3. pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:

24. Apie visa tai informuojami gyventojai ir seniūnaičiai, kai svarstomi klausimai yra susiję su jo atstovaujama gyvenamosios vietovės bendruomene, taip pat seniūnai ir vietos gyventojų apklausos iniciatyvinės grupės atstovai, kai svarstomi vietos gyventojų apklausos rezultatai ar klausimai dėl vietos gyventojų apklausai pateikto (pateiktų) klausimo (klausimų).“

1.4. pakeisti 38 punktą ir jį išdėstyti taip:

38. Savivaldybės tarybos posėdžio darbotvarkė gali būti papildyta ar pakeista savivaldybės tarybos sprendimu komiteto, komisijos, frakcijos ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje tarybos narių siūlymu, jeigu dėl šių siūlymų sprendimų projektai įregistruoti ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu, siūlymams, susijusiems su mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, Kontrolės komiteto ir šiame įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų kandidatūrų pateikimu, taip pat siūlymams, susijusiems su nepasitikėjimo meru, mero pavaduotoju, savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju, Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininku pareiškimu. Ekstremaliųjų įvykių, atitinkančių Vyriausybės patvirtintus kriterijus, atvejais savivaldybės meras turi teisę pateikti savivaldybės tarybai svarstyti klausimą ir siūlyti priimti sprendimą skubos tvarka. Šie klausimai gali būti įtraukti į darbotvarkę, jei yra sprendimo projektas ir kiti su svarstymu susiję dokumentai.“.

1.5. pakeisti 40 punktą ir jį išdėstyti taip:

40. Dėl savivaldybės tarybos posėdžiuose svarstomų klausimų balsuojama atvirai, išskyrus atvejus, kai skiriamas savivaldybės mero pavaduotojas, savivaldybės administracijos direktorius, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, sprendžiamas mero įgaliojimų netekimo prieš terminą, mero nušalinimo klausimas, sprendžiamas nepasitikėjimo mero pavaduotojau, savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojau klausimas. Slaptas balsavimas reglamento 44 punkte nustatyta tvarka galimas ir tais atvejais, kai skiriami Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas, Etikos komisijos pirmininkas, Antikorupcijos komisijos pirmininkas, sprendžiamas nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Etikos komisijos pirmininku, Antikorupcijos komisijos pirmininku klausimas. Duomenys apie kiekvieno savivaldybės tarybos nario balsavimą, išskyrus atvejus, kai balsuojama slaptai, yra vieši. Kiekvieno savivaldybės tarybos nario balsavimo rezultatai turi būti saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje.

Slaptai balsuojama pertraukos metu.“.

1.6. papildyti 74.17. papunktį žodžiais „Biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės kontroliuojamų įmonių veiklos ataskaitose nurodoma:

74.17.1. informacija apie įstaigos, įmonės vadovą;

74.17.2. įstaigos, įmonės tikslai ir pagrindinės veiklos kryptys;

74.17.3. informacija apie tikslų įgyvendinimą;

74.17.4. pagrindiniai finansiniai rodikliai;

74.17.5. veiklos tobulinimo perspektyvos;

74.17.6. kita privaloma informacija nurodyta įstaigos, įmonės veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose ir įstaigos, įmonės nuostatuose (įstatuose)“ ir jį išdėstyti taip:

74.17. savivaldybės mero, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės kontrolieriaus biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) savivaldybės kontroliuojamų įmonių ir organizacijų vadovų ataskaitų ir atsakymų į savivaldybės tarybos narių paklausimus išklausymas reglamento nustatyta tvarka, sprendimų dėl šių ataskaitų ir atsakymų priėmimas. Biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės kontroliuojamų įmonių veiklos ataskaitose nurodoma:

74.17.1. informacija apie įstaigos, įmonės vadovą;

74.17.2. įstaigos, įmonės tikslai ir pagrindinės veiklos kryptys;

74.17.3. informacija apie tikslų įgyvendinimą;

74.17.4. pagrindiniai finansiniai rodikliai;

74.17.5. veiklos tobulinimo perspektyvos;

74.17.6. kita privaloma informacija nurodyta įstaigos, įmonės veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose ir įstaigos, įmonės nuostatuose (įstatuose).“      

1.7. papildyti 74.19. papunktį žodžiais „seniūnijų – biudžetinių įstaigų – nuostatų tvirtinimas“ ir jį išdėstyti taip:

74.19. biudžetinių ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), savivaldybės įmonių, akcinių bendrovių, uždarųjų akcinių bendrovių (toliau – savivaldybės juridiniai asmenys) steigimas, reorganizavimas, likvidavimas ir jų priežiūra, savivaldybės mokymo ir auklėjimo (toliau – švietimo) įstaigų vadovų skyrimas į pareigas ir atleidimas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka, dalyvavimas steigiant, reorganizuojant ir likviduojant viešuosius ir privačius juridinius asmenis; seniūnijų – biudžetinių įstaigų – nuostatų tvirtinimas;“.

1.8. pakeisti 74.33. papunktį ir jį išdėstyti taip:

74.33. savivaldybės triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių nustatymas savivaldybės strateginio planavimo dokumentuose, triukšmo savivaldybės teritorijoje rodiklių, aglomeracijų strateginių triukšmo žemėlapių, aglomeracijose esančių pagrindinių kelių ruožų, pagrindinių geležinkelio kelių ruožų ir stambių oro uostų strateginių triukšmo žemėlapių ir aglomeracijų triukšmo prevencijos veiksmų planų, kurie įgyvendinami savivaldybės strateginio planavimo dokumentais, bei gyvenamųjų vietovių teritorijų, kuriose būtina įgyvendinti triukšmo prevencijos ir mažinimo priemones (triukšmo prevencijos zonų), ir triukšmo prevencijos viešosiose vietose taisyklių tvirtinimas, tyliųjų aglomeracijos zonų, tyliųjų gamtos zonų ir tyliųjų viešųjų zonų nustatymas. Savivaldybės vykdomosios institucijos, kitų pavaldžių viešojo administravimo subjektų funkcijų triukšmo valdymo srityje įgyvendinimo priežiūra;“.

1.9. papildyti nauju 1001 punktu ir jį išdėstyti taip:

1001. Savivaldybės administracija, jos padaliniai, biudžetinės ir viešosios įstaigos ir savivaldybės kontroliuojamos įmonės su jų veikla susijusius komitetų sprendimus turi apsvarstyti ir apie svarstymo rezultatus pranešti komitetams.“;

1.10. papildyti IX skyrių nauju 1361 punktu ir jį išdėstyti taip:

1361. Etikos komisija, veikdama pagal reglamento 136 punkto 2 ir 6 papunkčius, rengia posėdžius ne rečiau kaip kartą per mėnesį“. 

1.11. pakeisti 144 punktą ir jį išdėstyti taip:

144. Savivaldybės tarybos sudaromų komisijų nariais gali būti savivaldybės tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai bei kiti savivaldybės gyventojai.

1.12. pakeisti 176.4. papunktį ir jį išdėstyti taip:

„176.4. frakcijos posėdžiuose pristato, derina ir teikia savivaldybės tarybai mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo (savivaldybės administracijos direktoriaus siūlymu), savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo, Vietos savivaldos įstatymo 14 straipsnio 3 dalyje nustatytais atvejais Kontrolės komiteto pirmininko ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų savivaldybės tarybos komisijų pirmininkų kandidatūras, taip pat raštišku motyvuotu teikimu gali siūlyti atleisti juos iš pareigų, siūlyti skirti nuobaudas savivaldybės administracijos direktoriui;“.

1.13. pakeisti 176.16. papunktį ir jį išdėstyti taip:

176.16. priima į pareigas ir atleidžia iš jų biudžetinių įstaigų, išskyrus švietimo įstaigas ir seniūnijas – biudžetines įstaigas, vadovus; įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su visų biudžetinių įstaigų vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka įgyvendina pats arba Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais mero pareigas laikinai einantis savivaldybės tarybos narys;“.

1.14. pakeisti 176.17. papunktį ir jį išdėstyti taip:

176.17. priima į pareigas ir atleidžia iš jų viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), išskyrus švietimo įstaigas, vadovus; įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su visų viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka įgyvendina pats arba Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais mero pareigas laikinai einantis savivaldybės tarybos narys;“.

1.15. papildyti XI skyrių nauju 176.23. papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

176.23. suteikia savivaldybės administracijos direktoriui, kai savivaldybės administracijos direktoriaus nėra, – jo pavaduotojui, savivaldybės kontrolieriui, kai savivaldybės kontrolieriaus nėra, – jo pavaduotojui atostogas, siunčia administracijos direktorių, kai savivaldybės administracijos direktoriaus nėra, – jo pavaduotoją, savivaldybės kontrolierių, kai savivaldybės kontrolieriaus nėra, – jo pavaduotoją į komandiruotes;“.

1.16. papildyti XI skyrių ir 176.24. papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

176.24. savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių konsultantų, kurie mero prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją. Mero visuomeniniu konsultantu gali būti pilnametis asmuo. Mero visuomeniniu konsultantu negali būti asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą, taip pat esantis įstatymų nustatyta tvarka uždraustos organizacijos nariu. Už konsultantus, atitinkančius šiame punkte keliamus reikalavimus, atsako pats savivaldybės meras. Savivaldybės mero konsultantams išduodamas konsultanto pažymėjimas, kurio formą tvirtina savivaldybės meras“.

1.17. papildyti 182 punktą žodžiais „išskyrus funkcijas, kurias šio įstatymo nustatytais atvejais atlieka mero pareigas laikinai einantis savivaldybės tarybos narys“ ir jį išdėstyti taip:

182. Savivaldybės mero pavaduotojas atlieka savivaldybės mero nustatytas funkcijas ir pavedimus. Savivaldybės meras mero pavaduotojo funkcijas nustato savivaldybės mero pavaduotojo kadencijos laikotarpiui ir jas gali keisti. Kai savivaldybės meras negali eiti pareigų savivaldybės mero pavaduotojas ar laikinai savivaldybės mero pareigas einantis savivaldybės tarybos narys atlieka visas savivaldybės mero pareigas, išskyrus reglamento 176.4.-176.8. ir 177.15-177.22. punktuose numatytus įgaliojimus. Tokiu atveju 177.15.-177.22. punktuose numatytus mero įgaliojimus atlieka savivaldybės taryba, išskyrus funkcijas, kurias Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais atlieka mero pareigas laikinai einantis savivaldybės tarybos narys“.

1.18. papildyti XI skyrių naujais 185 ir 186 punktais bei juos išdėstyti taip:

185. Jeigu įstatymų nustatyta tvarka savivaldybės meras neišrinktas arba išrinktas savivaldybės meras laikinai nušalintas nuo pareigų Vietos savivaldos ir kitų įstatymų nustatyta tvarka, savivaldybės mero pareigas laikinai einančiam savivaldybės tarybos nariui mokamas mero darbo užmokestis.

186. Kai Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais ir tvarka savivaldybės mero įgaliojimai nutrūksta prieš terminą, naujai išrinktas savivaldybės meras turi teisę siūlyti savivaldybės tarybai atleisti iš pareigų asmenis, einančius mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas, ir siūlyti į šias pareigas naujus asmenis“.

1.19. papildyti 190.1. papunktį žodžiais „kurio narys jis yra“ ir jį išdėstyti taip:

190.1. dalyvauti tarybos ir komiteto, kurio narys jis yra, posėdžiuose. Jeigu negali atvykti į posėdį, apie tai jis privalo pranešti merui, jo pavaduotojui ar tarybos sekretoriui (dėl tarybos posėdžio) bei komiteto pirmininkui ar jo pavaduotojui (dėl komiteto posėdžio), nurodydamas priežastį“.

1.20. papildyti XII skyrių nauju 192.11. papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

192.11. savo įgaliojimų laikotarpiu turėti visuomeninių padėjėjų, kurie tarybos nario prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją. Tarybos nario visuomeniniu padėjėju gali būti pilnametis asmuo, kuris nėra tos savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Tarybos nario visuomeniniu padėjėju negali būti asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą, taip pat kuris įstatymų nustatyta tvarka yra uždraustos organizacijos narys. Už visuomeninius padėjėjus, atitinkančius šiame punkte keliamus reikalavimus, atsako pats tarybos narys. Padėjėjų sąrašas kartu su atitinkančius šiame punkte keliamus reikalavimus įrodančiais dokumentais bei fotografijomis pateikiamas tarybos sekretoriui ir viešinamas savivaldybės interneto svetainėje. Tarybos narys gali turėti ne daugiau kaip 3 visuomeninius padėjėjus, kurie, vykdydami tarybos nario pavedimus, turi teisę:

192.11.1. organizuoti tarybos nario susitikimus su rinkėjais;

192.11.2. rinkti tarybos nario raštiškame pavedime nurodytą informaciją;

192.11.3. dalyvauti tarybos posėdžiuose stebėtojų teisėmis;

192.11.4. teikti tarybos nariams paaiškinimus, padėti jiems pasiruošti tarybos posėdžiams;

192.11.5. tarybos nario visuomeninių padėjėjų nurodymai nėra privalomi savivaldybės administracijos darbuotojams. Tarybos nario padėjėjams išduodamas tarybos nario visuomeninio padėjėjo pažymėjimas, kurio formą tvirtina meras“.

1.21. papildyti 277 punktą žodžiais „savivaldybės mero“ ir jį išdėstyti taip:

277. Savivaldybės administracijos direktoriaus kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui neribojamas. Tol, kol administracijos direktorius ir jo pavaduotojas nėra paskirti, direktoriaus pareigas gali eiti savivaldybės mero ar laikinai savivaldybės mero pareigas einančio tarybos nario siūlymu savivaldybės tarybos paskirtas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas“;

1.22. papildyti 279 punktą žodžiais „tarnybinės nuobaudos skyrimo procedūra pradedama mero iniciatyva arba remiantis jo gauta rašytine informacija apie savivaldybės administracijos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo tarnybinius nusižengimus ar apie savivaldybės tarybos pateiktus nepasitikėjimo savivaldybės administracijos direktoriumi motyvus“ ir jį išdėstyti taip:

279. Tarnybines nuobaudas savivaldybės administracijos direktoriui ir savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui už tarnybinius nusižengimus skiria savivaldybės taryba. Tarnybinės nuobaudos skyrimo procedūra pradedama savivaldybės mero iniciatyva arba remiantis jo gauta rašytine informacija apie savivaldybės administracijos direktoriaus, administracijos direktoriaus pavaduotojo tarnybinius nusižengimus ar apie savivaldybės tarybos pateiktus nepasitikėjimo savivaldybės administracijos direktoriumi motyvus.“

1.23. pakeisti 280 punktą ir jį išdėstyti taip:

280. Savivaldybės administracijos direktoriaus ir administracijos direktoriaus pavaduotojo atleidimo iš pareigų procedūra pradedama savivaldybės mero iniciatyva arba remiantis jo gauta rašytine informacija apie savivaldybės administracijos direktoriaus, administracijos direktoriaus pavaduotojo tarnybinius nusižengimus ar apie savivaldybės tarybos pateiktus nepasitikėjimo savivaldybės administracijos direktoriumi motyvus.“.

2. Šio sprendimo 1.2., 1.3., 1.7., 1.9., 1.11., 1.13., 1.14., 1.15., 1.17. papunkčiai įsigalioja 2017 m. sausio 1 d.

Sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. 

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Juozas Bertašius