PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO, PATVIRTINTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2017 M. BIRŽELIO 29 D. SPRENDIMU NR. 1-244, PAKEITIMO
2018 m. sausio 25 d. Nr. 1-6
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. V-1088 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymo Nr. V-1 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Pakeisti Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2017 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. 1-244:
1. Pakeisti 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1. Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės biudžeto ir (arba) Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų (toliau kartu – lėšos), skiriamų Panevėžio miesto savivaldybei (toliau – Savivaldybė) mokiniams ugdyti pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas NVŠ lėšų skyrimą ir jų panaudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo, NVŠ lėšas gaunančių vaikų apskaitos ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.“
2. Pakeisti 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
3. Pakeisti 10 punktą ir jį išdėstyti taip:
„10. Kitų NVŠ teikėjų (ne Savivaldybės biudžetinių įstaigų) NVŠ programas lankantiems vaikams NVŠ lėšų dydis nustatomas laikantis šių nuostatų:
10.2. Aprašo 8 punkte išvardintų prioritetinių krypčių programas pasirinkusiems mokiniams NVŠ lėšų dydis vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui gali būti 1/3 didesnis nei kitų krypčių programas lankantiems mokiniams;
10.3. konkretus NVŠ lėšų dydis nustatomas įvertinus NVŠ programas pasirinkusių vaikų skaičių ir NVŠ programoms įgyvendinti skirtas lėšas, bet negali būti mažesnis nei 10 eurų ir didesnis nei 20 eurų;
4. Pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:
„11. Jei vienam NVŠ teikėjų siūlomose NVŠ programose pageidaujančiam dalyvauti vaikui tenka mažiau nei 10 Eur per mėnesį, pirmumas skiriant NVŠ lėšas suteikiamas tiems vaikams, kurie:
5. Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:
„14. NVŠ lėšų negalima naudoti:
6. Pakeisti 34 punktą ir jį išdėstyti taip:
Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo
3 priedas
(Paraiškos forma)
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS PARAIŠKOS FORMA
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ |
|||||||||
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
|||||||||
1. |
Pavadinimas |
|
|||||||
2. |
Kodas |
|
|||||||
3. |
Juridinis statusas |
|
|||||||
4. |
Adresas |
|
|||||||
5. |
Telefono numeris |
|
|||||||
6. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
7. |
Interneto svetainės adresas |
|
|||||||
8. |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite: švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.) |
|
|||||||
9. |
Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą |
|||||||||
10. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
11. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
12. |
Telefono numeris |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|||||||||
13. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
14. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono numeris, el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
|
|||||||
Informacija apie teikėjo (fizinio / juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje |
|||||||||
15. |
Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
|
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
||||||||
|
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
|||||||
|
1) |
|
|||||||
|
2) |
|
|||||||
|
... |
|
|||||||
16. |
Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
|
Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
||||||||
|
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas |
El. paštas |
Rekomenduoja / bendradarbiauja |
||||
|
1) |
|
|
|
☐ R |
☐ B |
|||
|
2) |
|
|
|
☐ R |
☐ B |
|||
|
... |
|
|
|
|
|
|||
INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ |
|
|||||||||||
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
|
|||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|
||||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
|
||||||||||
3. |
El. pašto adresas |
|
||||||||||
4. |
Telefono numeris |
|
||||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
|
||||||||||
Informacija apie NVŠ programos turinį |
|
|||||||||||
6. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
7. |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR) |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
8. |
Programos anotacija (programos esmė, trumpas turinys, pagrindinės veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
9. |
Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą) |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
10. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
|
||||||||||
☐ Muzika ☐ Dailė ☐ Šokis ☐ Teatras ☐ Sportas ☐ Techninė kūryba ☐ Turizmas ir kraštotyra ☐ Gamta, ekologija |
☐ Saugus eismas ☐ Informacinės technologijos ☐ Technologijos ☐ Medijos ☐ Etnokultūra ☐ Kalbos ☐ Pilietiškumas ☐ Kita (įrašyti)........................ |
|
||||||||||
11. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas vienu aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
12. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą; uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos įgyvendinimo galimybes) |
|
||||||||||
1. 2. 3. |
|
|||||||||||
13. |
Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos NVŠ uždavinius: ☐ ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas tenkinant saviraiškos poreikį; ☐ ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdų įvairovę; ☐ ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje; ☐ spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas; ☐ padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas; ☐ tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų. |
|
||||||||||
14. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
|
||||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
|
||||||||||
Asmeninės kompetencijos |
☐ Pažinti save ir save gerbti ☐ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius ☐ Kryptingai siekti tikslų ☐ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio ☐ Valdyti emocijas ir jausmus ☐ Kita – įrašykite: |
|
||||||||||
Socialinės kompetencijos |
☐ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus ☐ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus ☐ Padėti kitiems ir priimti pagalbą ☐ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime ☐ Kita – įrašykite: |
|
||||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
☐ Mąstyti kūrybiškai, drąsiai kelti idėjas ☐ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus ☐ Aktyviai ir kūrybingai veikti ☐ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių ☐ Kita – įrašykite: |
|
||||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
☐ Išsakyti mintis ☐ Išklausyti ☐ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą ☐ Parinkti tinkamą kalbos stilių ☐ Kita – įrašykite: |
|
||||||||||
Pažinimo kompetencijos |
☐ Klausti ir ieškoti atsakymų ☐ Daryti išvadas ☐ Plėsti akiratį ☐ Stebėti, vertinti ☐ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi ☐ Kita – įrašykite: |
|
||||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
☐ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis ☐ Išsikelti realius mokymosi tikslus ☐ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones ☐ Vertinti mokymosi pažangą ☐ Numatyti tolesnius žingsnius ☐ Kita – įrašykite: |
|
||||||||||
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite
|
|
||||||||||
15. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; prašome pateikti ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinį) |
|
||||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
|
||||||
|
|
|
|
Įrašyti bent vieną konkrečią kompetenciją, pažymėtą 14 punkte. |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
Iš viso val.: |
|
|
||||||
16. |
Patvirtinkite, kad programos veiklų pobūdis ir trukmė yra subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas) |
|
||||||||||
☐ TAIP |
|
|||||||||||
17. |
Programos apimtis ir trukmė (įrašyti) |
|
||||||||||
|
valandas per savaitę |
|
kartai per mėnesį |
|
mėnesių skaičius |
|||||||
Programa turi būti vykdoma ne mažiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį. |
|
|||||||||||
18. |
Numatomas rezultatas (nurodyti, ar (koks) numatomas programos (veiklos ar sukurto produkto) pristatymas bendruomenei (pvz. viešas koncertas, paroda, pasirodymas ir pan.), ar programa skirta tik vaikų užimtumui) |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
19. |
Programos kokybės užtikrinimas (ar numatoma kokybės stebėsena, pvz. tėvų ar vaikų apklausa ir pan.) |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
20. |
Programos viešinimas (ar numatoma veiklos sklaida, kokiais būdais) |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
|
|
|||||||||||
INFORMACIJA APIE PROGRAMOS DALYVIUS |
|
|||||||||||
1. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai) |
|
||||||||||
☐ 6 ☐ 7 ☐ 8 ☐ 9 ☐ 10 ☐ 11 ☐ 12 ☐ 13 ☐ 14 ☐ 15 ☐ 16 ☐ 17 ☐ 18 ☐ 19 metų; tik spec. poreikių: ☐ 20 metų ☐ 21 metai |
|
|||||||||||
2. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai) |
|
||||||||||
☐ Berniukai ☐ Mergaitės |
|
|||||||||||
3. |
Kita svarbi informacija apie vaikus (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą) |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
4. |
Numatomas grupės dydis |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
5. |
Numatomas grupių skaičius |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
6. |
Vaikų vaidmuo įgyvendinant programą (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
7. |
Vaikų pažangos skatinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti programoje ir siekti pažangos) |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
8. |
Vaikų vertinimas (įsivertinimas) (kokiais būdais vertinama pažanga, kaip vaikai dalyvaus įsivertinime) |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
9. |
Pasiekimų paliudijimas (kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti) |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
|
|
|||||||||||
KITA INFORMACIJA |
|
|||||||||||
1. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (konkrečiai įvardykite mokytojus, kurie vykdys programą, jų išsilavinimą, patirtį ir kvalifikaciją, kompetencijas) |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
2. |
Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais: |
|
||||||||||
· savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi NVŠ teikėją ir jo siūlomas veiklas; · prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties; · individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus; · aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti; · demokratiškumo – mokytojai, tėvai ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius; · patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija; · ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe; · pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai. |
|
|||||||||||
☐ TAIP |
|
|||||||||||
3. |
Patvirtinkite, kad: · vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių ir renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas; · vykdant programą, nebus teikiamos korepetavimo paslaugos; |
|
||||||||||
☐ TAIP |
|
|||||||||||
4. |
Patvirtinkite, kad programos įgyvendinimo priemonės: · nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai; · jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams; · jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų, psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų; · jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų. |
|
||||||||||
☐ TAIP |
|
|||||||||||
5. |
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais. |
|
||||||||||
☐ TAIP |
|
|||||||||||
6. |
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų ugdymo(si) aplinką. |
|
||||||||||
☐ TAIP |
|
|||||||||||
7. |
Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti. |
|
||||||||||
☐ TAIP |
|
|||||||||||
8. |
Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai. |
|
||||||||||
☐ TAIP |
|
|||||||||||
Institucijos vadovas / laisvasis mokytojas
A. V. |
____________________ (Parašas)
|
_____________________________ (Vardas ir pavardė) |