PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS KOVOS SU KORUPCIJA

2015-2017 metų PROGRAMOS IR JOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

2014 m. lapkričio 27 d. Nr. T2-352

Palanga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsniu, 16 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2011–2014 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2011 m. birželio 16 d. nutarimu Nr. XI-1457 „Dėl Seimo nutarimo Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija programos patvirtinimo“ pakeitimo“, bei atsižvelgdama į 2014 m. liepos 14 d. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos išvadą dėl Palangos miesto savivaldybės korupcijos prevencijos programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano, Palangos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti pridedamus:

1.1. Palangos miesto savivaldybės kovos su korupcija 2015–2017 metų programą;

1.2. Palangos miesto savivaldybės kovos su korupcija 2015–2017 metų programos įgyvendinimo priemonių planą.

2. Pripažinti netekusiu galios Palangos miesto savivaldybės tarybos 2008 m. vasario 21 d. sprendimo Nr. T2-33 „Dėl Palangos miesto savivaldybės kovos su korupcija programos ir priemonių plano patvirtinimo“ 1 punktą.

 

 

 

Meras                                                                                                                            Šarūnas Vaitkus

 

PATVIRTINTA

Palangos miesto savivaldybės tarybos

2014 m. lapkričio 27 d. sprendimo Nr. T2-T2-352

1.1 punktu

 

 

Palangos miesto savivaldybės kovos su korupcija

20152017 metų programa

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Palangos miesto savivaldybės kovos su korupcija 2015–2017 metų programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 7 straipsniu, 16 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2011-2014 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2011 m. birželio 16 d. nutarimu Nr. XI-1457 „Dėl Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija programos patvirtinimo“ pakeitimo“, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. 2-185 „Dėl savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo, kitais teisės aktais bei atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos 2012 m. spalio 23 d. raštą Nr. 4-01-5493 „Dėl Lietuvos Respublikos savivaldybių kovos su korupcija programų ir programų įgyvendinimo priemonių planų kokybinės analizės“ ir 2014 m. liepos 14 d. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos išvadą dėl Palangos miesto savivaldybės korupcijos prevencijos programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano.

2. Programa reglamentuoja Palangos miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) ir jos įstaigų (institucijų) kovos su korupcija tikslus ir uždavinius, bendrąsias ir specialiąsias korupcijos prevencijos priemones bei visuomenės dalyvavimą, įgyvendinant šią programą.

3. Programa skirta korupcijos prevencijos užtikrinimui, korupcijos pasireiškimo tikimybės mažinimui Savivaldybėje bei Savivaldybės įstaigose (institucijose).

4. Programoje vartojamos sąvokos:

4.1. Korupcijabet koks asmenų, dirbančių valstybinėje tarnyboje (valstybės politiko, teisėjo, valstybės pareigūno, valstybės tarnautojo ir kito jam prilyginto asmens) elgesys, neatitinkantis jiems suteiktų įgaliojimų ar teisės aktuose nustatytų elgesio standartų, ar tokio elgesio skatinimas, siekiant naudos sau ar kitiems asmenims ir taip pakenkiant piliečių ir valstybės interesams;

4.2. Korupcijos prevencija –  korupcijos priežasčių, sąlygų atskleidimas ir šalinimas sudarant bei įgyvendinant atitinkamų priemonių sistemą, taip pat poveikis asmenims siekiant atgrasinti nuo korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų darymo;

4.3. Korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos – kyšininkavimas, prekyba poveikiu, papirkimas, kitos nusikalstamos veikos, jeigu jos padarytos viešojo administravimo sektoriuje arba teikiant viešąsias paslaugas siekiant sau ar kitiems asmenims naudos: piktnaudžiavimas tarnybine padėtimi arba įgaliojimų viršijimas, piktnaudžiavimas oficialiais įgaliojimais, dokumentų ar matavimo priemonių suklastojimas, sukčiavimas, turto pasisavinimas ar iššvaistymas, tarnybos paslapties atskleidimas, komercinės paslapties atskleidimas, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimas, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimas, kišimasis į valstybės tarnautojo ar viešojo administravimo funkcijas atliekančio asmens veiklą ar kitos nusikalstamos veikos, kai tokių veikų padarymu siekiama ar reikalaujama kyšio, papirkimo arba nuslėpti ar užmaskuoti kyšininkavimą ar papirkimą;

4.4. Valstybės ar savivaldybės įstaiga – valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga, taip pat viešoji įstaiga, kurios vienas iš steigėjų yra valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga.

5. Kitos Programoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

6. Korupcijos prevencija įgyvendinama vadovaujantis šiais principais:

6.1. Teisėtumo – korupcijos prevencijos priemonės įgyvendinamos laikantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų bei užtikrinant pagrindinių asmens teisių ir laisvių apsaugą;

6.2. Visuotinio privalomumo – korupcijos prevencijos subjektais gali būti visi asmenys;

6.3. Sąveikos – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumas užtikrinamas derinant visų korupcijos prevencijos subjektų veiksmus, keičiantis subjektams reikalinga informacija ir teikiant vienas kitam kitokią pagalbą;

6.4. Pastovumo – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumo užtikrinimas nuolat tikrinant ir peržiūrint korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo rezultatus bei teikiant pasiūlymus dėl atitinkamų priemonių veiksmingumo didinimo institucijai, kuri pagal savo kompetenciją įgaliota įgyvendinti tokius pasiūlymus.

7. Korupcijos požymiai tiek viešajame, tiek privačiame sektoriuje kenkia valstybei ir jos teisinei sistemai, taigi kovos priemonės turi būti nuoseklios ir visapusiškos.

8. Programa siekiama skatinti visuomenę reikšti nepakantumą korupcijai, visuomenės paramą numatytų korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimui, glaudų Savivaldybės bendradarbiavimą su vyriausybinėmis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, kitais asmenimis, ginant prigimtines ir kitas bendras žmogaus teises ir laisves. Antikorupcinė iniciatyva turi būti prieinama kiekvienam visuomenės nariui ir atitikti jo lūkesčius, visokeriopai skatintina visuomenės parama numatytoms kovos su korupcija priemonėms įgyvendinti, todėl būtinas glaudus valstybės institucijų bendradarbiavimas su nevyriausybinėmis organizacijomis ir kitais asmenimis.

 

II. SAVIVALDYBĖS VEIKLOS SITUACIJOS ANALIZĖ ANTIKORUPCINIU POŽIŪRIU

 

9. Savivaldybėje veikia antikorupcinius teisės aktus atitinkanti korupcijos prevencijos sistema – vykdomi teisės aktų reikalavimai, teisės aktų projektai vertinami antikorupciniu požiūriu, vykdomas antikorupcinis informavimas, sudaryta nuolatinė Komisija kovai su korupcija.

10. Palangos miesto savivaldybėje veikia Komisija kovai su korupcija, sudaryta ir patvirtinta Palangos miesto savivaldybės tarybos 2011 m. birželio 16 d. sprendimu Nr. T2-77 „Dėl komisijos kovai su korupcija sudarymo“.

11. Palangos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2011 m. rugsėjo 22 d. įsakymu Nr. A1-853 „Dėl atsakingo asmens paskyrimo“ paskirtas asmuo, atsakingas už korupcijos prevenciją ir kontrolę savivaldybės administracijoje.

12. Savivaldybėje įdiegta „vieno langelio“ principu veikianti fizinių ir juridinių asmenų aptarnavimo sistema, užtikrinanti kokybiškesnį bei spartesnį gyventojų aptarnavimo procesą.

13. Savivaldybės interneto svetainėje www.palanga.lt Palangos miesto savivaldybė skelbia informaciją apie savo veiklą, Savivaldybės tarybos sprendimus ir ruošiamų sprendimų projektus, taip pat kitą teisinę informaciją. Interneto svetainės skiltyje „Korupcijos prevencija“ skelbiama aktuali informacija apie atliktus antikorupcinius veiksmus.

14. Korupcijos prielaidos:

14.1. bendrosios (nedarbas, nedideli valstybės tarnautojų atlyginimai);

14.2. teisinės (teisės aktų netobulumas, dažnas jų keitimas bei kolizijos);

14.3. institucinės (netobuli darbuotojų priėmimo į tarnybą atrankos kriterijai, motyvacinės karjeros sistemos nebuvimas, darbuotojų, žinančių apie korupcijos atvejus, baimė dalyvauti antikorupcinėje veikloje, nepakankamai skaidrus sprendimų priėmimo procesas);

14.4. visuomenės pilietiškumo stoka (visuomenės požiūrio į korupciją neapibrėžtumas ir prieštaringumas, nesipriešinimas korumpuotiems valstybės tarnautojams, piliečių pasyvumas antikorupcinėje veikloje).

15. Galimos korupcijos pasireiškimo prielaidos Savivaldybėje:

15.1. priimant valstybės tarnautojus (darbuotojus) į valstybės tarnybą (darbą);

15.2. pareigybių aprašymų, struktūrinių padalinių veiklos nuostatų netobulumas;

15.3. politinių asmenų galimybė dėl asmeninio suinteresuotumo daryti įtaką priimamiems sprendimams;

15.4. galimybė vienam darbuotojui priimti sprendimus dėl lėšų panaudojimo ir kito turto;

15.5. organizuojant ir vykdant viešuosius pirkimus;

15.6. išduodant leidimus, licencijas;

15.7. atliekant kitas viešojo administravimo funkcijas.

 

III. PROGRAMOS TIKSLAS

 

16. Programos tikslas – stiprinti korupcijos prevenciją ir kontrolę Palangos miesto savivaldybėje ir Palangos miesto savivaldybės įstaigose (institucijose), įgyvendinant korupcijos prevencijos priemones taip, kad korupcija kuo mažiau trukdytų ekonomikos, demokratijos plėtrai, socialinės gerovės kūrimui, bei skatinti ir vykdyti antikorupcinį švietimą ir informavimą.

 

IV. PROGRAMOS UŽDAVINIAI

 

17. Programos uždaviniai:

17.1. nustatyti veiklos sritis, kuriose yra didelė korupcijos pasireiškimo tikimybė;

17.2. didinti teisėkūros proceso viešumą ir skaidrumą;

17.3.  tobulinti Palangos miesto savivaldybės teisės aktų ir teisės aktų projektų vertinimo antikorupciniu požiūriu mechanizmą parengiant teisės aktų ir jų projektų antikorupcinio vertinimo metodiką;

17.4. tobulinti viešųjų paslaugų teikimo ir jų administravimo procedūras, didinti jų skaidrumą ir efektyvumą;

17.5. skatinti visuomenės nepakantumą korupcijos apraiškoms ir didinti antikorupcinio švietimo sklaidą pasitelkiant visuomenės informavimo ir kitas priemones;

17.6. viešai skelbti informaciją apie antikorupcinius veiksmus ir jų poveikį.

 

V. SIEKIAMI REZULTATAI IR PROGRAMOS TIKSLŲ BEI UŽDAVINIŲ VERTINIMO KRITERIJAI

 

18. Siekiami rezultatai:

18.1. sumažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę;

18.2. patobulinti korupcijos prevencijos organizavimą Palangos miesto savivaldybėje ir Palangos miesto savivaldybės įstaigose (institucijose);

18.3. padidinti Palangos miesto savivaldybės visuomenės nepakantumą korupcijai;

18.4. padidinti visuomenės pasitikėjimą Palangos miesto savivaldybe ir Palangos miesto savivaldybės įstaigomis (institucijomis).

19. Programos tikslų ir uždavinių įgyvendinimo rezultatyvumas nustatomas vadovaujantis šiais kokybės ir kiekybės kriterijais:

19.1. parengtų bei laiku ir tinkamai įvykdytų Programos įgyvendinimo plano priemonių skaičius;

19.2. parengtų ir priimtų Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimų skaičiaus santykis;

19.3. teisės aktų projektų, įvertintų antikorupciniu požiūriu, skaičius;

19.4. skundų, pateiktų teismui, administracinių ginčių komisijai, Seimo kontrolieriui dėl Savivaldybės priimtų sprendimų, sumažėjęs skaičius;

19.5. didėjantis nepakantumas korupcijai, t. y. anonimiškų ir oficialių gautų pranešimų skaičiaus didėjimas apie galimas korupcinio pobūdžio apraiškas Savivaldybėje teikiant administracines ir viešąsias paslaugas;

19.6. teisės aktų nustatyta tvarka užfiksuotų Savivaldybės politinių asmenų ir Savivaldybės valstybės tarnautojų (darbuotojų) korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų skaičius.

20. Kiekviena konkreti Palangos miesto savivaldybės kovos su korupcija 2015–2017 metų programos įgyvendinimo priemonių plane numatyta priemonė vertinama pagal Programos įgyvendinimo priemonių plane numatytus vertinimo kriterijus.

 

VI. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS

 

21. Programai įgyvendinti sudaromas Palangos miesto savivaldybės kovos su korupcija 2015–2017 metų programos įgyvendinimo priemonių planas, kurio priemonių įvykdymo laikotarpis sutampa su programos įgyvendinimo pradžia ir pabaiga.

22. Už antikorupcinius veiksmus ir metodinės pagalbos teikimą korupcijos prevencijos srityje pagal kompetenciją atsako Savivaldybės meras, Savivaldybės administracijos direktorius, visų Savivaldybės administracijos struktūrinių ir struktūrinių teritorinių padalinių vadovai, Kontrolieriaus tarnyba, Centralizuotas vidaus audito skyrius.

23. Programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano vykdymą kontroliuoja Savivaldybės komisija kovai su korupcija.

24. Kovos su korupcija programos įgyvendinimo priemonių plano vykdymo ataskaitą už praeitus metus Komisija kovai su korupcija parengia iki einamųjų metų kovo 1 d. ir ataskaitą teikia Savivaldybės tarybai. Savivaldybės taryba, išnagrinėjusi komisijos kovai su korupcija ataskaitą, esant poreikiui koreguoja Programą.

25. Siekiant veiksmingo antikorupcinės programos įgyvendinimo, privaloma supažindinti visus Savivaldybės ir jos įstaigų (institucijų) tarnautojus (darbuotojus) bei biudžetinių įstaigų vadovus su šia programa.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Programa įsigalioja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Programa skelbiama Palangos miesto savivaldybės interneto svetainėje www.palanga.lt (Korupcijos prevencija).

 

 

___________________________

 

 

 

PATVIRTINTA

Palangos miesto savivaldybės tarybos

2014 m. lapkričio 27 d. sprendimo Nr. T2-352

1.2 punktu

 

Palangos miesto savivaldybės kovos su korupcija

20152017 metų programos įgyvendinimo priemonių planas

 

Eil. Nr.

Priemonės pavadinimas

Vykdytojai

Vykdymo laikas

Laukiami rezultatai

Įgyvendinimo vertinimo kriterijai

Finansavimas

1

Antikorupciniu požiūriu vertinti teisės aktų projektus kiekvienu atveju, kai teisės akto projekto rengėjo nuomone, rengiamu teisės aktu numatomas teisinis reguliavimas gali paveikti korupcijos mastą.

Juridinis ir personalo skyrius (asmuo, atsakingas už teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą)

2015–2017 m.

Pagerės Savivaldybės institucijų (įstaigų) priimtų teisės aktų kokybė

Įvertintų teisės aktų projektų skaičius

2

Parengti teisės aktų ir teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo metodiką, vadovaujantis Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodika, patvirtinta Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276, bei Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėmis, patvirtintomis Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243.

Juridinis ir personalo skyrius,

Asmenys, atsakingi už korupcijos prevenciją ir kontrolę įstaigose

2015 m.

II ketv.

Antikorupcinio vertinimo procedūra teisės aktų projektų rengėjui bei teisės aktų projektų vertintojui taps aiškesnė, o pati teisėkūros procedūra taps skaidresnė

Parengta metodika

3

Organizuoti mokymus/seminarus (tarnautojų (darbuotojų) elgesys susidūrus su korupcinio pobūdžio veikomis ir kt. korupcijos prevencijos bei kontrolės tematikos klausimais) Savivaldybės ir jos institucijoms (įstaigoms) tarnautojams (darbuotojams).

Komisija kovai su korupcija,

Savivaldybės administracijos direktorius,

Juridinis ir personalo skyrius

Kiekvienais metais

Padidės žinios apie korupcijos apraiškų valdymą bei prevenciją Savivaldybėje

Organizuotų seminarų bei juose dalyvavusių asmenų skaičius

Bendrieji Savivaldybės biudžeto asignavimai Savivaldybės administracijai

4

Teikti Savivaldybės biudžetinėms ir viešosioms įstaigoms, kurių steigėja (savininkė) yra Savivaldybės taryba, pasiūlymus bei metodinę informaciją korupcijos prevencijos klausimais.

Komisija kovai su korupcija

2015–2017 m.

Užkirsti kelią korupcijai Savivaldybės biudžetinėse ir viešose įstaigose, kurių steigėja (savininkė) yra Savivaldybės taryba

Pasiūlymų, rekomendacijų, metodinės informacijos pateikimas

Bendrieji Savivaldybės biudžeto asignavimai Savivaldybės administracijai

5

Rengti pasitarimus siekiant aktyviau bendradarbiauti su teisėtvarkos ir teisėsaugos institucijomis, išaiškinant piktnaudžiavimo tarnybine padėtimi ir galimos korupcijos požymius, korupcijos prevencijos ir kontrolės klausimais.

Komisija kovai su korupcija

Ne rečiau kaip kas ketvirtį

Pasikeitimas naudinga informacija, patirties, leidžiančios įdiegti naujas korupcijos prevencijos priemones, sklaida, metodinės pagalbos gavimas

Pasitarimų skaičius

Bendrieji Savivaldybės biudžeto asignavimai Savivaldybės administracijai

6

Parengti savivaldybės įstaigų veiklos sričių, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo rizika, nustatymo ir vertinimo motyvuotą išvadą ir pateikti ją Savivaldybės merui

Komisija kovai su korupcija

2015–2017 m.

Įvertinta situacija Savivaldybės įstaigų (institucijų) veiklos srityse, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo rizika ir padarytos išvados

Parengta išvada dėl Savivaldybės įstaigų (institucijų) veiklos sričių, kuriose egzistuoja korupcijos pasireiškimo rizika

7

Skelbti Savivaldybės interneto svetainės www.palanga.lt skiltyje „Korupcijos prevencija“ ir pagal galimybes Savivaldybės informaciniame stende Palangos miesto savivaldybės kovos su korupcija 2015–2017 metų programą bei jos įgyvendinimo priemonių planą bei visą kitą informaciją apie Savivaldybės vykdomą antikorupcinę veiklą.

Komisija kovai su korupcija

2015–2017 m.

Visuomenė informuota apie Savivaldybės antikorupcinę veiklą

Paskelbta Palangos miesto savivaldybės kovos su korupcija 2015–2017 metų programa bei jos įgyvendinimo priemonių planas, taip pat visa kita informacija apie Savivaldybės antikorupcinę veiklą

8

O taip pat teisės aktų nustatyta tvarka Savivaldybės interneto svetainėje www.palanga.lt viešai skelbti informaciją apie:

 

8.1.

visus vykdomus bei numatomus viešuosius pirkimus ir jų rezultatus

Viešųjų pirkimų skyrius,

padalinių vadovai

2015–2017 m.

Užtikrintas viešųjų pirkimų skaidrumas, visuomenė informuota apie Savivaldybės vykdomus viešuosius pirkimus

Paskelbta informacija apie viešuosius pirkimus ir jų rezultatus

8.2.

Savivaldybei priklausančio turto privatizavimą ir nuomą

Ūkio ir turto skyrius

2015–2017 m.

Užtikrintas administracinės procedūros skaidrumas ir visuomenės informavimas

Paskelbta informacija apie Savivaldybei priklausančio turto privatizavimą ir nuomą

8.3.

išduotas licencijas (leidimus)

Rinkliavų skyrius

2015–2017 m.

Užtikrintas administracinės procedūros skaidrumas ir visuomenės informavimas

Paskelbta informacija apie išduotas licencijas (leidimus)

8.4.

pradedamų rengti detaliųjų ir specialiųjų planų procedūras ir planavimo proceso etapus

Architektūros ir teritorijų planavimo skyrius

2015–2017 m.

Bus užtikrintas teritorijų planavimo dokumentų rengimo organizavimo ir sprendimų priėmimo procedūrų viešumas

Paskelbtų parengtų ir patvirtintų teritorijų planavimo dokumentų skaičius

8.5.

nusišalinimus nuo sprendimų priėmimo Savivaldybės taryboje ar Savivaldybės administracijoje vykdant administracines procedūras.

Bendrasis skyrius

2015–2017 m.

Visuomenės informuota apie valstybės tarnautojo (darbuotojo) nusišalinimo faktą, priežastis ir aplinkybes

Paskelbtų nusišalinimų skaičius

9.

Parengti tvarką, kad visos Palangos miesto savivaldybės įmonės (biudžetinės įstaigos ir Savivaldybės valdomos UAB) viešai skelbtų informaciją apie laisvas darbo vietas

Juridinis ir personalo skyrius

2015 m. I ketv.

Pagerės Savivaldybės ir jos įstaigų viešumas bei skaidrumas

Paskelbta informacija

 

 

____________________________________