IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. vasario 24 d. Nr. T-30
Ignalina
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 32 dalimi, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos kelių įstatymo 4 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 8 dalimi, Ignalinos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Ignalinos rajono savivaldybės kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1. Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2021 m. birželio 29 d. sprendimą Nr. T-125 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo Ignalinos rajono savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašo patvirtinimo“.
2.2. Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2014 m. kovo 27 d. sprendimą Nr. T-49 „Dėl Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2014 m. vasario 27 d. sprendimo Nr. T-23 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, skirtų savivaldybei vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo ir skirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.
2.3. Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2014 m. vasario 19 d. sprendimą Nr. T-23 „Dėl Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, skirtų savivaldybei vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, naudojimo ir skirstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.
PATVIRTINTA
Ignalinos rajono savivaldybės tarybos
2022 m. vasario 24 d. sprendimu Nr. T-30
IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ignalinos rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau – programa) finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo, vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinės eilės sudarymo, einamųjų metų programos finansavimo lėšų objektų sąrašo sudarymo, fizinių ir juridinių asmenų perduotų tikslinių lėšų naudojimo, darbų atlikimo ir atsiskaitymo tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos kelių įstatymu, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu.
3. Aprašu siekiama užtikrinti savivaldybės vietinės reikšmės kelių ir gatvių tinkamą būklę ir tinkamą programos finansavimo lėšų paskirstymą ir naudojimą.
II SKYRIUS
PROGRAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO IR PASKIRSTYMO TVARKA
5. Programos finansavimo lėšos gali būti naudojamos Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 2 dalyje nurodytoms reikmėms finansuoti.
6. Ne mažiau kaip 50 procentų Programos finansavimo lėšų, skirtų Ignalinos rajono savivaldybės valdomiems vietinės reikšmės keliams, turi būti naudojama turtui įsigyti – vietinės reikšmės keliams tiesti, rekonstruoti ir kapitališkai remontuoti; ne mažiau kaip 10 procentų Programos finansavimo lėšų, skirtų Ignalinos rajono savivaldybės valdomiems vietinės reikšmės keliams, turi būti naudojama saugaus eismo priemonėms ir darnaus judumo priemonėms vietinės reikšmės keliuose finansuoti.
III SKYRIUS
VIETINĖS REIKŠMĖS KELIŲ OBJEKTŲ PRIORITETINĖS EILĖS SUDARYMO TVARKA
7. Ignalinos rajono savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinę eilę, atsižvelgiant į gautus seniūnijų ir fizinių ir juridinių asmenų, kitų organizacijų, jų padalinių (toliau – pareiškėjų) prašymus ir objektų atrankos vertinimo kriterijus, parengia administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta nuolat veikianti komisija (toliau – komisija), susidedanti iš penkių narių. Vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinėse eilėse turi būti įrašyti programos finansavimo lėšomis finansuojami kelių objektai, kuriuose bus atliekami naujos statybos, rekonstravimo, kapitalinio remonto darbai ir paprastojo remonto darbai, atliekami ne mažesniame kaip 1000 kv. m plote.
8. Vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinė eilė sudaroma taip:
8.1. Prašymus savivaldybės administracijos Urbanistikos ir infrastruktūros skyriui iki rugsėjo 1 dienos teikia:
8.1.1. seniūnijų seniūnai. Jie išplėstinėse seniūnaičių sueigose, dalyvaujant vietos bendruomenių atstovams, vietos gyventojams, juridinių asmenų atstovams, išanalizuoja, aptaria gautus fizinių ir (ar) juridinių asmenų prašymus (pasiūlymus) ir parengia seniūnijos vietinės reikšmės kelių objektų sąrašą, kuriame nurodoma objekto pavadinimas, vieta, aprašoma problema, būklė, gali būti pridedamos nuotraukos;
8.2. Savivaldybės administracijos Urbanistikos ir infrastruktūros skyrius apibendrina gautus prašymus ir teikia komisijai nagrinėti. Komisija siūlomus objektus apžiūri, įvertina jų esamą būklę ir, vadovaudamasi aprašo 2 priede nustatytais objekto atrankos vertinimo kriterijais, skiria bendrą balą kiekvienam objektui.
Eil. Nr. |
Objekto atrankos vertinimo kriterijai |
Objekto atrankos vertinimo kriterijų reikšmės balais
|
1. |
Naudingumas visuomenei |
0–10 |
2. |
Susisiekimo infrastruktūros objekto esama būklė |
5–20 |
3. |
Susisiekimo infrastruktūros objekto intensyvumas |
5–10 |
4. |
Darbų tęstinumas |
0–4 |
5. |
Pareiškėjo nurodytas planuojamas finansavimo dydis (kaip numatyta aprašo 8.1.2 papunktyje) |
10 (už aprašo 8.1.2 papunktyje nurodytą minimalią prisidėjimo reikšmę) +1 balas už kiekvieną papildomą prisidėjimo procentą |
8.3. Komisija objekto atrankos vertinimo kriterijų reikšmės balų sumos mažėjimo tvarka sudaro vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinę eilę ne trumpesniam kaip trejų metų laikotarpiui ir iki gruodžio 1 d. teikia tvirtinti savivaldybės administracijos direktoriui.
8.4. Jei surenkamas vienodas balų skaičius, pirmenybė teikiama tam objektui, kurio būklė (kriterijus Nr. 2) įvertinta didesniu balu. Jei būklės vertinimo balų skaičius vienodas, pirmenybė teikiama objektui, kurio eismo intensyvumas (kriterijus Nr. 3) yra įvertintas didesniu balu. Jei eismo intensyvumo vertinimo balų skaičius vienodas, pirmenybė teikiama objektui, dėl kurio prašymas gautas anksčiau.
9. Atnaujinant prioritetinę eilę, į ją pirmumo tvarka įrašomi objektai:
9.1. kurie programos lėšomis buvo finansuojami praėjusiu įgyvendinimo laikotarpiu, tačiau darbai nebuvo neužbaigti;
10. Objektų prioritetinė eilė yra viešai skelbiama savivaldybės interneto svetainėje ir nuolat atnaujinama.
IV SKYRIUS
EINAMŲJŲ METŲ PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ OBJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMO TVARKA
12. Komisija, gavusi pranešimą apie programos finansavimo lėšų skyrimą, vadovaudamasi aprašo 6 punktu, paskirsto lėšas ir teikia administracijos direktoriui tvirtinti einamųjų metų vietinės reikšmės kelių, gatvių ir (ar) kelių statinių projektavimo, tiesimo (statybos), rekonstravimo, remonto ir priežiūros darbų objektų sąrašą (toliau – objektų sąrašas). Objektų sąrašas tvirtinamas administracijos direktoriaus įsakymu.
13. Objektų sąrašo vietinės reikšmės kelių objektai, finansuojami turtui įsigyti skirtomis lėšomis, atrenkami iš vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinėje eilėje įrašytų objektų pirmumo eilės tvarka.
14. Viešųjų pirkimų metu sutaupytos ar nepanaudotos einamųjų metų savivaldybei skirtos programos finansavimo lėšos gali būti skiriamos kitiems vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinėje eilėje įrašytiems objektams, taip pat ir einamiesiems tikslams, atsižvelgiant į šiame sąraše nurodytą eiliškumą, lėšų skirstymo tvarką ir į technines galimybes iki einamųjų metų pabaigos atlikti darbus ir iki einamųjų pabaigos panaudoti skirtas lėšas. Einamųjų metų programos finansavimo lėšų objektų sąrašas tikslinamas, papildomas savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.
15. Objektas, kuris buvo įrašytas ankstesnių metų programos finansavimo lėšų objektų sąraše, tačiau nebaigtas vykdyti, yra keliamas į einamųjų metų objektų sąrašą.
16. Savivaldybės administracija objektų sąrašą teikia derinti VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijai (toliau – LAKD).
V SKYRIUS
FIZINIŲ AR JURIDINIŲ ASMENŲ PERDUOTŲ TIKSLINIŲ LĖŠŲ NAUDOJIMAS
18. Fizinių ar juridinių asmenų, kitų organizacijų, jų padalinių (toliau – pareiškėjų) perduotos tikslinės lėšos gali būti naudojamos tik šių asmenų siūlomiems vietinės reikšmės kelių juostoje esantiems kelių objektams projektuoti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), neįsigyjant naujų žemės sklypų (toliau – kelių projektas).
18.1. Kelių projektas gali būti finansuojamas pareiškėjų perduotomis tikslinėmis lėšomis arba bendromis fizinių ar juridinių asmenų ir savivaldybei skirtomis programos finansavimo lėšomis. Iš savivaldybės programos finansavimo lėšų naudojimo sąmatos tam tikram kelių projektui įgyvendinti skiriamos lėšos negali viršyti 70 procentų visos projekto vertės. Įvertinus kelių projekto atitiktį aprašo 18.3 papunktyje nustatytiems reikalavimams, komisija nustato konkretų kelių projektui įgyvendinti skiriamų programos finansavimo lėšų dydį.
18.2. Fiziniai ar juridiniai asmenys, pageidaujantys perduoti tikslinių lėšų kelių projektui įgyvendinti, teikia savivaldybei prašymus, kuriuose pateikiamas kelių projekto aprašymas, nurodoma šio projekto įgyvendinimo vieta, tikslas, nauda, siūloma perduoti tikslinių lėšų suma, preliminari kelių projekto vertė, kartu su techniniu darbo projektu, jeigu jis parengtas.
18.3. Komisija pateiktus prašymus įvertina atsižvelgdama į siūlomų perduoti tikslinių lėšų dydį, kelių projekto atitiktį teritorijų planavimo dokumentams, galimybę skirti lėšų iš savivaldybės programos finansavimo lėšų naudojimo sąmatoje kelių projektams įgyvendinti numatytų lėšų, poveikį saugiam eismui tame kelyje, naudą visuomenei ir darbo vietų kūrimui. Prašymai vertinami ir kelių projektai pripažįstami tinkamais įgyvendinti pritarus daugumai komisijos narių ir patvirtinus savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
18.4. Komisija, pripažinusi pasiūlytą kelių projektą tinkamu įgyvendinti, su fiziniu ar juridiniu asmeniu, pateikusiu pasiūlymą, sudaro kelių projekto finansavimo sutartį. Kelių projekto finansavimo sutartyje numatomas fizinio ar juridinio asmens perduotų tikslinių ir iš Programos finansavimo lėšų naudojimo sąmatos skiriamų lėšų dydis, jų perdavimo ir skyrimo terminai, sutarties sąlygų laikymosi užtikrinimo būdai, šalių atsakomybė. Kelių projekto finansavimo sutarties pavyzdinė forma pateikta aprašo 3 priede.
18.5. Sudariusi kelių projekto finansavimo sutartį, savivaldybė organizuoja kelių projekto įgyvendinimą, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka parenka kelių projekto įgyvendinimo rangovą.
18.6. Parinkus kelių projekto įgyvendinimo rangovą ir nustačius tikslią kelių projekto įgyvendinimo darbų kainą, fizinis ar juridinis asmuo privalo įmokėti į savivaldybės pajamų įmokų sąskaitą kelių projekto finansavimo sutartyje numatytas perduoti tikslines lėšas.
18.7. Jeigu parinkus kelių projekto įgyvendinimo rangovą tiksli kelių projekto įgyvendinimo darbų kaina yra mažesnė arba didesnė už aprašo 18.2 papunktyje nustatyta tvarka savivaldybei pateiktame pasiūlyme nurodytą preliminarią kelių projekto vertę, tuomet kelių projekto finansavimo sutartyje savivaldybės ir fizinio ar juridinio asmens, pageidaujančio perduoti tikslinių lėšų kelių projektui įgyvendinti, finansiniai įsipareigojimai yra proporcingai mažinami arba didinami išlaikant kelių projekto finansavimo sutartyje nustatytą procentinį kiekvienos šalies finansavimo santykį.
VI SKYRIUS
DARBŲ ATLIKIMO IR ATSISKAITYMO TVARKA
19. Darbams ir paslaugoms vykdyti savivaldybės administracija pasirašo sutartis su viešuosius pirkimus laimėjusiais tiekėjais.
20. Darbai vykdomi Statybos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, atliekami per sutartyje nustatytą terminą.
21. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais, vykdo vietinės reikšmės kelių objektų užsakovo funkcijas, Urbanistikos ir infrastruktūros skyrius rengia reikalingus dokumentus viešiesiems darbų ir paslaugų pirkimams organizuoti, pirkimų sutartims sudaryti, vykdo darbų kontrolę, organizuoja techninę priežiūrą ir atliktų darbų priėmimą, teikia ataskaitas apie lėšų panaudojimą.
22. Atlikus darbus, Urbanistikos ir infrastruktūros skyrius perduoda naujai sukurtą ar rekonstruotą (suremontuotą) turtą ir visą dokumentaciją Investicijų, planavimo ir turto valdymo skyriui.
23. Finansų valdymo ir apskaitos skyrius apskaito atliktų darbų vertę, įvardydamas atskirų finansavimo šaltinių sumas.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Ignalinos rajono savivaldybės kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašo
1 priedas
Ignalinos rajono savivaldybės administracijai
_______________________________________________________________________________
( pareiškėjo pavadinimas, adresas, telefono Nr. )
PRAŠYMAS
............................
(data)
Ignalina
Vadovaudamiesi Ignalinos savivaldybės kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašu, prašome į vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinę eilę įrašyti:
_____________________________________________________________________________
(objekto pavadinimas)
Įsipareigojame prie ________________________ įgyvendinimo prisidėti _______ proc.
(objekto pavadinimas) (skaičiais ir žodžiu)
objekto įgyvendinimo kainos, apskaičiuotos pagal aprašo 8.1.2 papunktyje nurodytą metodiką.
Įgaliojame ___________________________ atstovauti mūsų interesams, vykdyti finansinius
(vardas, pavardė)
įsipareigojimus ir pasirašyti sutartį.
Pareiškėjas
_______________________ _______________________ ___________________
(vardas, pavardė) (adresas) (parašas)
Ignalinos rajono savivaldybės kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašo
2 priedas
OBEJKTŲ ATRANKOS VERTINIMO KRITERIJAI
1. Naudingumas visuomenei: 0–10 balų skiriama, jei atrankos objektas pagerina susisiekimą su šiais statiniais (už kiekvieną žemiau išvardytą objektą skiriamas 1 balas, +1 balas už kiekvieną papildomą šiame kelyje (gatvėje) esantį statinį, bet iš viso ne daugiau kaip 10 balų):
2. Susisiekimo infrastruktūros objekto esama būklė:
Objekto su asfalto / betono danga vertinimo balai:
Vertinimo balas |
Dangos techninės būklės vertinimo kriterijai |
20 (labai bloga būklė) |
Danga suirusi, pažaidos sudaro daugiau kaip 50 %, transporto eismas ribojamas, kelio (gatvės) visai nėra. |
15 (nepatenkinama būklė) |
Pažaidos sudaro iki 50 % dangos ploto vertinamame ruože, yra nelygumų, kurie lemia nepatogų transporto važiavimą. |
10 (patenkinama būklė) |
Dangos pažaidos užtaisytos kokybiškai, tačiau pažaidos sudaro ne daugiau kaip 5 % dangos ploto vertinamame ruože. |
5 (gera būklė) |
Dangos paviršius vientisas, lygus, nėra įdubų. |
Objekto su žvyro danga vertinimo balai:
Vertinimo balas |
Dangos techninės būklės vertinimo kriterijai |
20 (labai bloga būklė) |
Žvyro danga nusidėvėjusi daugiau kaip 50 proc. dangos ploto vertinamame ruože, transporto eismas ribojamas. |
15 (patenkinama būklė) |
Žvyro dangoje yra įdubų, profiliuojamojo sluoksnio nusidėvėjimas sudaro ne daugiau kaip 50 proc. dangos ploto vertinamame ruože, važiavimas suvaržytas. |
5 (gera būklė) |
Profiliuojamojo sluoksnio nusidėvėjimas sudaro ne daugiau kaip 5 proc. dangos ploto vertinamame ruože. |
3. Susisiekimo infrastruktūros objekto intensyvumas: 5–10 balų skiriama, jei kelias (gatvė) ar jo priklausiniai atitinka šiuos kriterijus:
- kelias (gatvė) jungiasi su dviem asfaltuotais valstybinės reikšmės keliais – 10 balų;
- kelias (gatvė) yra pagrindinė miesto, miestelio ar kaimo gatvė – 7 balai;
- kelias (gatvė) jungiasi su dviem asfaltuotomis pagrindinėmis miesto, miestelio ar kaimo gatvėmis – 5 balai.
4. Darbų tęstinumas: po 1 balą skiriama, jei kelias (gatvė) ar jo priklausinys atitinka kiekvieną iš šių kriterijų:
4.2. įrengiama nauja asfalto danga gatvėje, kurioje įrengti nauji ar suremontuoti pėsčiųjų ir dviračių takai;
Ignalinos rajono savivaldybės kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašo
3 priedas
LĖŠŲ PERVEDIMO SUTARTIS
20 m. __________________ d. Nr.
Ignalina
Ignalinos rajono savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybė), atstovaujama Savivaldybės administracijos direktoriaus______________________________________________ ,
(vardas, pavardė)
veikiančio pagal _________________, ir __________________atstovaudamas________________,
(pareigos, vardas, pavardė),
veikiančio pagal ________________ (toliau – Pareiškėjas), vadovaudamiesi Ignalinos rajono
savivaldybės administracijos 2022 m. ______________d. įsakymu Nr. _____________________
______________________________________________________________________________,
(įsakymo pavadinimas)
sudarė šią sutartį.
I SKYRIUS
SUTARTIES OBJEKTAS
II SKYRIUS
ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI
2. Savivaldybė įsipareigoja:
2.1. panaudoti sutarties 2.2 papunktyje gautas lėšas įgyvendinant ____________________________________________________________________
(objekto pavadinimas)
III SKYRIUS
ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ
3. Jei Savivaldybė nevykdo 2.1 papunktyje numatytų įsipareigojimų, ji privalo grąžinti gautą sumą Pareiškėjui ir sumokėti 5 proc. dydžio gautos pinigų sumos baudą.
IV SKYRIUS
GINČŲ SPRENDIMAS IR SUTARTIES GALIOJIMAS
5. Ginčai tarp šalių dėl sutarties sprendžiami derybomis, o šalims nesutarus – Lietuvos Respublikos įstatymų numatyta tvarka.
V SKYRIUS
ŠALIŲ ADRESAI IR REKVIZITAI
Ignalinos rajono savivaldybės administracija Pareiškėjas
Laisvės a. 70, LT-30122 Ignalina
Įstaigos kodas 288768350
Tel. (8 386) 5 30 45
AB Šiaulių bankas
Banko kodas 71822
A. s. Nr. LT067182200001130990
____________________________
(pareigos, vardas, pavardė)
__________________________