LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS 20 D. ĮSAKYMO NR. V-988 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS IR EFEKTYVUMO DIDINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 11-002-02-11-01 „GERINTI SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. rugsėjo 9 d. Nr. V-884

Vilnius

 

P a k e i č i u 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. V-988 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašo patvirtinimo“, ir papildau 29 priedu (pridedama).

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                 Aurimas Pečkauskas

 

 

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros  programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašo

29 priedas

 

2022–2030 METŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS IR EFEKTYVUMO DIDINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 11-002-02-11-01 „GERINTI SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ“

PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 29

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

Veiklos ar poveiklės pavadini-mas

Finansa-vimo šaltinis

Prioritetas ar kompo-nentas

Uždavi-nys ar priemonė

Veikla ar paprie-monė

Intervenci-nės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrin-dinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekono-minės veiklos kodas

(-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

 

 

Nepanau-dotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparu-mo didinimo priemonės lėšos

(Taip / Ne)

 

 

7.4.  

Integruotų psichikos sveikatos paslaugų bei modelių išbandymas ir diegimas, Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas

 

 

 

 

 

 

Europos Sąjungos fondų lėšos (toliau – ES lėšos) ir bendrojo finansavimo lėšos (toliau – BF lėšos)

 

 

 

 

4

4.8

 

4.8.8

Gerinti aukštos kokybės specializuo-tos sveikatos priežiūros prieinamumą

160

Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas

01

33

22

09

03

Ne

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Paramą gavusių nacionalinio, regionų ar vietos lygmens viešojo administravimo ar viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų skaičius

P.B.2.0518

P-11-002-02-11-01-22

 

 

subjektų skaičius

11

(2029 m.)

 

Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Ministerija) stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės

Stebėsenos rodiklio aprašymo kortelės skelbiamos Ministerijos interneto svetainėje https://sam.lrv.lt/lt/administracine-informacija/planavimo-dokumentai/pletros-programos/sveikatos-prieziuros-kokybes-ir-efektyvumo-didinimo-pletros-programa/priemone-nr-11-002-02-11-01-gerinti-sveikatos-prieziuros-paslaugu-kokybe-ir-prieinamuma/

 

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. V-988 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – Pažangos priemonė) patvirtintą 2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 29 (toliau – Aprašas):

1.1. bendrieji teisės aktai:

1.1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES)2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės;

1.1.2. 2022 m. rugpjūčio 3 d. Europos Komisijos sprendimas Nr. C(2022)5742, kuriuo patvirtinta 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – Investicijų programa);

1.1.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimas Nr. 998 „Dėl 2021–2030 m. nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“;

1.1.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimas Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos“;

1.1.5. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymas Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, kuriuo patvirtintos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės (toliau – Administravimo taisyklės) ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės (toliau – PAFT);

1.2. specialusis teisės aktas: Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2006 m. gegužės 17 d. įsakymas Nr. V-395 „Dėl Diagnostikos ir gydymo metodinio dokumento rengimo, taikymo ir atnaujinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Diagnostikos ir gydymo metodinio dokumento rengimo, taikymo ir atnaujinimo tvarkos aprašas).

2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams

2.1. Įgyvendinant Pažangos priemonę investicijos bus skiriamos:

2.1.1. psichikos ir elgesio sutrikimų diagnostikai ir gydymo metodikoms diegti ir (ar) atnaujinti: ne mažiau kaip 8 psichikos ir elgesio sutrikimų pagal TLK-10-AM kodus diagnostikos ir gydymo metodikų medžiagai parengti, įsigyti licencijoms metodikoms adaptuoti ir naudoti Lietuvoje, metodikoms išbandyti ir (ar) metodikų taikymui tobulinti, specialistų mokymams, diagnostikos ir gydymo metodikų rengimo ir jų taikymo tvarkos aprašo projektui parengti;

2.1.2. psichologinio vertinimo instrumentams (toliau – Instrumentai), reikalingiems teikiant kokybiškas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, analizuoti, adaptuoti naudoti Lietuvoje, standartizuoti ir Instrumentų visos komplektacijos metodinei medžiagai paruošti naudoti (įdiegti):

2.1.2.1. Instrumentų, išvardytų šio Aprašo 1 priede, analizei atlikti pagal kriterijus, nurodytus šio Aprašo 2 priede. Rezultatas – remiantis projekto metu atlikta analize, taip pat įvertinus Instrumentams adaptuoti, standartizuoti būtinus terminus ir kaštus, teisinius aspektus, atrinktas ir su Ministerija suderintas ne mažesnis kaip 4 vnt. Instrumentų sąrašas, tolesnėms veikloms vykdyti;

2.1.2.2. Instrumentams, pagal šio Aprašo 2.1.2.1 papunkčio atliktas veiklas, adaptuoti ir standartizuoti;

2.1.2.3. parengti naudojimui (diegimui) pagal šio Aprašo 2.1.2.2 papunkčio veiklas kiekvieno Instrumento visos komplektacijos metodines medžiagas skaitmenine forma.

2.1.3. internetiniam tinklalapiui sukurti, įdiegti ir (ar) esamam tinklalapiui plėtoti (atnaujinti) skirto projekto įgyvendinimo metu parengtų metodinių dokumentų naudojimui bei valdymui ir informacijai apie adaptuotus Instrumentus skleisti, adaptuotų ir standartizuotų Instrumentų visos komplektacijos metodinei medžiagai skelbti su galimybe specialistams, kitiems naudotojams ją gauti bei pasinaudoti Instrumentais ir atlikti psichologinio vertinimo testus. 

2.2. Galimas pareiškėjas – Lietuvos medicinos biblioteka.

2.3. Galimi partneriai:

2.3.1. šio Aprašo 2.1.1 papunkčio veiklai Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Kauno ligoninė, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Kauno klinikos, VšĮ Klaipėdos universiteto ligoninės filialas „Jūrininkų ligoninė“, VšĮ Respublikinė Vilniaus psichiatrijos ligoninė, Vilniaus universiteto ligoninė Santaros klinikos, VšĮ Respublikinė Vilniaus universitetinė ligoninė (partneriai yra asmens sveikatos priežiūros įstaigos, kurių vienas iš dalininkų yra universitetas ir kurios teikia psichiatrijos aktyviojo gydymo paslaugas bei yra sudariusios sutartį su teritorine ligonių kasa dėl psichiatrijos dienos stacionaro ir (ar) vaikų ir paauglių psichiatrijos dienos stacionaro paslaugų teikimo);

2.3.2. šio Aprašo 2.1.2 papunkčio veiklai – Vilniaus universitetas, Vytauto Didžiojo universitetas, Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Klaipėdos universitetas (partneriai yra universitetai, rengiantys psichologus arba psichoterapeutus, arba psichiatrus, arba vaikų ir paauglių psichologus, arba vaikų ir paauglių psichoterapeutus, arba vaikų ir paauglių psichiatrus).

2.4. Projekto veiklos turi būti įgyvendintos iki 2027 m. gruodžio 31 d. Prireikus projekto veiklos gali būti pratęstos PAFT nustatyta tvarka, bet ne ilgiau kaip iki 2029 m. rugpjūčio 30 d.

2.5. Pareiškėjas privalo pateikti Ministerijai šio Aprašo 2.1.2.1 papunktyje minimos analizės rezultatus ir siūlomų adaptuoti bei standartizuoti Instrumentų sąrašą ne vėliau kaip per 240 dienų nuo projekto finansavimo sutarties pasirašymo dienos. Pareiškėjas raštu informuoja VšĮ Centrinę projektų valdymo agentūrą (toliau – administruojančioji institucija) apie suderintą su Ministerija Instrumentų sąrašą pagal nurodytą terminą ir pateikia preliminarų Instrumentų adaptavimo ir standartizavimo veiklų grafiką.

2.6. Projektams taikoma finansavimo forma – dotacija.

2.7. Projektams įgyvendinti skiriama (lėšų sumos negali būti perskirstomos tarp šio Aprašo 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčių veiklų):

Veiklos pagal Aprašą

ES lėšos, Eur

BF lėšos, Eur

Bendra suma, Eur

Aprašo 2.1.1 papunkčio veikloms

1 666 000,00

294 000,00

1 960 000,00

Aprašo 2.1.2 papunkčio veikloms

1 700 000,00

300 000,00

2 000 000,00

2.8. Projektams taikomos matomumo ir informavimo priemonės, nurodytos PAFT VIII skyriaus „Kiti projektų reikalavimai“ pirmame skirsnyje „Informavimas apie projektą ir komunikacija“. Papildomi matomumo reikalavimai nenustatomi.

2.9. Projektai priskiriami Vidurio ir vakarų Lietuvos regionui. Taikant Reglamento (ES) 2021/1060 63 straipsnio 3 dalies nuostatą dėl ESF+, su veiksmais susijusios išlaidos gali būti priskirtos bet kuriam Investicijų programos įgyvendinimo regionui nepriklausomai nuo to, kuriam Investicijų programos regionui atitenka investicijos kuriama nauda, kadangi projektas padeda siekti Investicijų programos konkretaus uždavinio, pagal kurį jis finansuojamas, tikslų.

2.10. Kartu su PĮP (PAFT 1 priedas „Projekto įgyvendinimo plano forma“) administruojančiajai institucijai turi būti pateikti:

2.10.1. įgaliojimas pasirašyti PĮP, jei jį pasirašo ne pareiškėjo įstaigos vadovas;

2.10.2. partnerio (-ių) deklaracija (-os) (PAFT 1 priedo „Projekto įgyvendinimo planas“ 1 priedas „Partnerio deklaracija“);

2.10.3. informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius (PAFT 1 priedo „Projekto įgyvendinimo plano forma“ 2 priedas „Informacija apie projekto biudžeto paskirstymą“);

2.10.4. dokumentai, pagrindžiantys projekto išlaidų pagrįstumą (sudarytos sutartys, viešai skelbiama informacija, komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas (pvz., Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje) ir kt.);

2.10.5. dokumentai, pagrindžiantys darbo užmokesčio išlaidų pagrįstumą (pažyma darbo užmokesčiui apskaičiuoti (veiklų sąrašas, kuriame turi būti nurodytos projektą vykdančių asmenų darbo valandos projekte, valandinis įkainis, jo pagrindimas);

2.10.6. darbo užmokesčio įkainiui pagrįsti pateikiami įrodantys dokumentai (3–12 mėn. laikotarpio analogiškos pareigybės nuasmenintas priskaitymo-apmokėjimo žiniaraštis, įrodantis darbo užmokesčio paskyrimo ir išmokėjimo faktą);

2.10.7. su Ministerija suderintas raštas dėl ne mažiau kaip 8 psichikos ir elgesio sutrikimų pagal TLK-10-AM kodų sąrašo, kuriems bus rengiami diagnostikos ir gydymo metodiniai dokumentai. Taip pat raštas dėl su Ministerija suderinto PĮP.

2.11. Pareiškėjas ir (ar) partneris, vykdydami projekto veiklas iki projekto sutarties pasirašymo, įsipareigoja, kad projekto veiklos atitiks šiame Apraše numatytas finansuoti projekto veiklas, o patirtos išlaidos bus tinkamai dokumentuotos, patirtos vadovaujantis PAFT ir šio Aprašo nuostatomis bei tinkamos finansuoti ESF+ lėšomis. Pareiškėjas ir (ar) partneris prisiima riziką apmokėti administruojančiosios institucijos pripažintas netinkamomis finansuoti išlaidas.

2.12. Projekto veiklos gali būti pradėtos vykdyti iki projekto sutarties pasirašymo, tačiau turi atitikti PAFT ir šio Aprašo nuostatas. Visos projekto veiklos negali būti baigtos iki pareiškėjui pateikiant PĮP.

2.13. Iki projekto sutarties sudarymo pareiškėjas su partneriu turi sudaryti partnerystės sutartį, kurioje turi būti nustatytos tarpusavio teisės, lėšų pasiskirstymas, vykdomos veiklos, pareigos ir atsakomybės įgyvendinant projektą. Iki projekto sutarties sudarymo pareiškėjas su partneriu (-iais) susitaria dėl tarpusavio teisių ir pareigų įgyvendinant projektą ir pateikia administruojančiajai institucijai tai įrodantį dokumentą. Projekto vykdytojas atstovauja partneriui vadovaudamasis PAFT 90 punktu.  

2.14. Iki PĮP pateikimo pareiškėjas turi suderinti su Ministerija ne mažiau kaip 8 psichikos ir elgesio sutrikimų pagal TLK-10-AM kodus, kuriems bus rengiami diagnostikos ir gydymo metodiniai dokumentai, sąrašą bei preliminarų diagnostikos ir gydymo metodikų adaptavimo grafiką tolesnėms šio Aprašo 2.1.1 papunkčio veikloms vykdyti. Taip pat parengtas PĮP turi būti pateiktas suderinti su Ministerija, prieš pateikiant jį administruojančiajai institucijai.

2.15. Pagal šio Aprašo 2.1.1 papunkčio veiklas parengtos psichikos ir elgesio sutrikimų diagnostikos ir gydymo metodikos turi būti patvirtintos pagal Diagnostikos ir gydymo metodinio dokumento rengimo, taikymo ir atnaujinimo tvarkos aprašą.

3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams

Netaikoma

4. Projekto tikslinės grupės

4.1. Šio Aprašo 2.1.1 papunkčio veiklos – sveikatos priežiūros specialistai, šalies gyventojai.

4.2. Šio Aprašo 2.1.2 papunkčio veiklos – šalies gyventojai, specialistai: medicinos psichologai, psichoterapeutai, psichiatrai (įskaitant vaikų ir paauglių psichiatrus, psichoterapeutus, psichologus).

5. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai

5.1. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiamas HP laikymasis. HP – darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ir kitų aspektų), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumas ir pan.), inovatyvumo (kūrybingumo) (inovatyvūs viešieji pirkimai, naujos technologijos, inovatyvūs sprendimai ir pan.) bei atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas. Neturi būti numatyta projekto įgyvendinimo veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį laikantis HP.

5.2. Projekto įgyvendinimo metu turi būti laikomasi klimato ir aplinkos apsaugos standartų, atsižvelgiant į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą. Jokia projekto veikla neturi būti daroma reikšmingos žalos nė vienam iš aplinkos apsaugos 6 tikslų, nurodytų 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami šio Aprašo 3 priede „Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas“.

6. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai

Projektas neturi pažeisti Chartijos pagrindinių teisių: žmogaus orumo, asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos reikalavimų.

7. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai

Netaikoma.

8. Reikalavimai valstybės pagalbai (kurie nėra nurodyti kituose Aprašo punktuose)

Pagal šį Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai nuostatas, neteikiama.

9. Projektų atrankos kriterijai

(Kiekvienas projektas turi atitikti PAFT 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.)

Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nėra nustatomi.

10. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik jungtiniam projektui)

(Kiekvienas jungtinio projekto projektas turi atitikti PAFT 2 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus.)

Netaikoma.

11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

Netaikoma.

12. Kiti reikalavimai

Vadovaudamasi Administravimo taisyklių 99.4 papunkčiu, projektą administruojanti institucija gali priimti PĮP, pateiktą po kvietime teikti projekto įgyvendinimo planus nustatyto PĮP pateikimo termino pabaigos, gavusi ir įvertinusi pareiškėjo argumentus.

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

13. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

13.1. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai nustatyti PAFT VII skyriuje „Projektų išlaidų reikalavimai“ ir Rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, patvirtintose viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2023 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 2023/8-246 (https://www.esinvesticijos.lt/dokumentai/rekomendacijos-del-projektu-islaidu-atitikties-europos-sajungos-fondu-reikalavimams).

13.2. Didžiausia galima projektų finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas ir (ar) partneriai savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

13.3. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerių lėšų.

13.4. Projekto vykdytojui, vadovaujantis PAFT numatytomis sąlygomis, gali būti mokamas avansas.

13.5. Projekto išlaidos įgyvendinimo metu apmokamos išlaidų kompensavimo būdu projekto vykdytojui deklaruojant patirtas ir apmokėtas išlaidas, supaprastintai apmokamas išlaidas arba kartu derinant šias abi apmokėjimo formas.

13.6. Sudarant projekto biudžetą ir nustatant išlaidas projektą vykdantiems asmenims, kurie yra projekto vykdytojo darbuotojai ar planuojami įdarbinti nauji darbuotojai, būtina remtis dabartiniu darbo užmokesčiu analogiškoms tos institucijos pareigybėms. Valstybės tarnautojų, biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio valandinis įkainis turi būti apskaičiuotas vadovaujantis nacionaliniais teisės aktais, reglamentuojančiais tokių darbuotojų darbo užmokesčio apskaičiavimą.

13.7. Projektams taikomi supaprastinti išlaidų dydžiai, kurie nurodyti šio Aprašo 14 punkte „Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai“.

13.8. Pagal šį Aprašą netinkamos finansuoti projekto lėšomis išlaidos nustatytos PAFT VII skyriaus „Projektų išlaidų reikalavimai“ 3 skirsnyje „Netinkamos finansuoti išlaidos“, kitos išlaidos, vadovaujantis Rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams 4 skyriumi, taip pat:

13.8.1. infrastruktūros, žemės ir kito nekilnojamojo turto pirkimo išlaidos;

13.8.2. baldų, įrangos (įrenginių) ar transporto priemonių pirkimo išlaidos, lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir susijusios išlaidos;

13.8.3. pastatų, kitų statinių ir patalpų statybos, rekonstravimo, remonto ir panašios išlaidos;

13.8.4. naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos;

13.8.5. nepiniginis projekto vykdytojo / partnerio įnašas;

13.8.6. vienkartinės, kanceliarinės priemonės, higienos prekės ir kitos panašios paslaugoms teikti reikalingos priemonės;

13.8.7. išlaidos, kuriomis pakeičiamos periodinės nacionalinės biudžeto išlaidos (tokios kaip valstybės tarnautojų, mokytojų, gydytojų atlyginimai už kasdienį darbą, periodinės infrastruktūros priežiūros išlaidos ir pan. (angl. recurrent costs), išskyrus atvejus, kai tokios išlaidos suderintos su Europos Komisija.

13.9. Darbo užmokesčio išlaidos tinkamos finansuoti esamiems įstaigų darbuotojams tik tuo atveju, jei darbo užmokestis mokamas už papildomų funkcijų ar užduočių, nenustatytų pareigybės aprašyme, vykdymą.

13.10. Pažyma darbo užmokesčio apskaičiavimui pildoma pagal viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2024 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. 2024/8-265 patvirtintą formą, kuri paskelbta: https://www.esinvesticijos.lt/dokumentai/pazyma-darbo-uzmokescio-apskaiciavimui.

13.11. Kryžminis finansavimas netaikomas.

14. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Indeksuojama

X Neindeksuojama

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės

FS-01-01

 

03

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma (toliau – FS), pirmojo rinkinio FS be pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM)

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės

FS-01-02

03

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS su PVM

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės

FS-01-03

 

03

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS be PVM

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Privalomos projektų matomumo ir informavimo apie projektus priemonės

FS-01-04

03

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS su PVM

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Netiesioginės išlaidos

FN-01

-

Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma

Projektui nustatoma iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-01

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-02

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-03

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-04

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-05

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-06

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-07

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

 

________________

 

 

2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 29

1 priedas

 

REIKALINGŲ ADAPTUOTI PSICHOLOGINIŲ INSTRUMENTŲ SĄRAŠAS

 

 

1. Minnesota Multiphasic Personality Inventory-3 (MMPI-3)

 

2. d2 Test of Attention – Revised (D2-R);

 

3. Autism Diagnostic Observation Schedule | Second Edition (ADOS-2);

 

4. Childhood Autism Rating Scale | Second Edition (CARS-2)

 

5. The Delis-Kaplan Executive Function System (D-KEFS); PS

 

6. Wechsler Preschool & Primary Scale of Intelligence | Fith Edition (WPPSI V)

 

7. Social Responsiveness Scale | Second Edition (SRS-2)

 

8. Development and Well-Being Assessment (DAWBA); PS

 

9. Wechsler Memory Scale | Fourth Edition (WMS-4);

 

10. WAIS 4 (suaugusiems)

 

11. RAADS-R

 

12. ADOS 4

____________

 

2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 29

2 priedas

 

PSICHOLOGINIO VERTINIMO INSTRUMENTŲ ANALIZĖ

 

 

Psichologinio vertinimo instrumentų analizė atliekama pagal šiuos kriterijus:

1. Psichologinio vertinimo instrumento (toliau – Instrumentas) aprašymas:

1.1. kokias funkcijas, psichologinius ypatumus vertina Instrumentas;

1.2. kokiai tikslinei žmonių grupei Instrumentas skirtas (amžius, gebėjimų lygmuo ir kt.);

1.3. įvertinimo Instrumentu trukmė;

1.4. kokioms diagnozėms tikslinti, simptomams, sindromams vertinti naudojamas Instrumentas;

1.5. kiek diagnozių buvo nustatyta per 2022 m. Lietuvos Respublikoje;

1.6. kokie Instrumento patikimumo rodikliai.

2. Tikslinė specialistų grupė (specialistai, kurie taikys Instrumentą teikdami asmens sveikatos priežiūros paslaugas):

2.1. kvalifikacijos reikalavimai specialistams, norintiems taikyti Instrumentą;

2.2. kiek minėtą kvalifikaciją turinčių specialistų dirbo 2022 m. Lietuvos Respublikoje;

2.3. ar privalomi specialūs mokymai taikyti Instrumentą; jei taip, kuriems Instrumentams ir kokios kvalifikacijos specialistams.

3. Esama Instrumento situacija Lietuvoje:

3.1. ar Lietuvoje yra subjektų, turinčių teisę Instrumentą adaptuoti ir standartizuoti; jei taip, kas ir kokias teises yra įgiję;

3.2. ar Lietuvoje pradėta Instrumento adaptacija ir standartizacija; jei taip, kokie Instrumento adaptacijos ir standartizacijos etapai atlikti ir kokie dar ne; ar subjektas, turintis teisę Instrumentą adaptuoti ir standartizuoti, ketina užbaigti šį procesą ir kada.

4. Instrumento teisinė situacija:

4.1. ar Instrumentas reglamentuojamas autorių turtinių teisių subjektams taikoma apsauga;

4.2. kokios autorių sąlygos gauti leidimą pritaikyti naudotis Instrumentu Lietuvoje;

4.3. kokios autorių sąlygos taikyti Instrumentą praktikoje (ar reikia mokėti autoriams už kiekvieno asmens įvertinimą Instrumentu);

4.4. kokios autorių sąlygos dėl Instrumento kokybės lygio palaikymo (ar privaloma tam tikru periodu atnaujinti normas ir pan.);

4.5. kokios galimybės, kad Instrumento lietuviškos versijos autorinių teisių valdytojas būtų Sveikatos apsaugos ministerija.

5. Universitetai, turintys pakankamus pajėgumus (patirtis, žmogiškieji ištekliai ir kt. kriterijai) atlikti Instrumento adaptaciją ir standartizaciją.

6. Instrumento finansiniai kaštai:

6.1. Instrumento adaptacijos ir standartizacijos finansiniai kaštai;

6.2. Specialistų apmokymo taikyti Instrumentą kaštai (1 specialisto mokymo kaina);

6.3. Pritaikyto Lietuvai Instrumento kaina (vieneto kaina);

6.4. Vieno asmens įvertinimo naudojant Instrumentą kaštai (privalomas protokolas, atsakymų knygelė ir pan., neskaičiuojant specialisto darbo kainos);

6.5. Instrumento palaikymo kaštai (Instrumento protokolų leidyba; jei yra privalomas Instrumento atnaujinimas tam tikru periodu, atnaujinimo kaštai ir pan.).

7. Tikėtina Instrumento adaptacijos ir standartizacijos trukmė pagal universitetų, galinčių tai atlikti, vertinimus.

 

_________________

 

 

2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 29

3 priedas

 

PROJEKTO (ĮSKAITANT JUNGTINĮ PROJEKTĄ) ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas (pažymėkite tinkamą):

£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)

X Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESFIP)

 

Aplinkos tikslai

(pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088)

Su Europos Komisija suderintas pagrindimas

(remiantis priemonių (kai finansavimo šaltinis EGADP) arba veiksmų (veiklų) (kai finansavimo šaltinis ESFIP) vertinimo anketomis, nurodoma tik ta vertinimo anketos dalis, kuri aktuali finansuotinai veiklai)

(papildomai gali būti nurodomi nacionaliniai teisės aktai, kuriais įgyvendinami vertinimo anketose minimi Europos Sąjungos teisės aktai)

Pagrindimo dokumentai

(nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija)

1.  Klimato kaitos švelninimas

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamos veiklos prisidės prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų išsiskyrimo.

 

Netaikoma, nes veiklos apima sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimą ir pasiūlos užtikrinimą.

2.  Prisitaikymas prie klimato kaitos

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamos veiklos darys neigiamą poveikį klimatui, žmonėms, gamtai ar turtui.

 

Netaikoma, nes veiklos apima sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimą ir pasiūlos užtikrinimą.

3.  Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamos veiklos darys neigiamą poveikį tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslui. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti jokios infrastruktūros, kuri galėtų daryti poveikį tausiajam vandens ir jūrų išteklių naudojimui. Įgyvendinant projektą nenumatoma naudoti vandens ir jūrų išteklių.

 

Netaikoma, nes veiklos apima sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimą ir pasiūlos užtikrinimą.

 

4.  Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, nes vykdant veiklas nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų daryti žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą. Nenumatoma, kad įgyvendinant projektą galėtų susidaryti atliekų.

 

Netaikoma, nes veiklos apima sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimą ir pasiūlos užtikrinimą.

 

 

5.  Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad dėl įgyvendinamų veiklų didės į orą, vandenį ar žemę išmetamų teršalų kiekis. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros, dėl kurios susidarytų oro, vandens ir dirvožemio tarša.

 

Netaikoma, nes veiklos apima sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimą ir pasiūlos užtikrinimą.

 

 

6.  Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas

Vertinama, kad planuojamos įgyvendinti veiklos dėl savo pobūdžio neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamos veiklos turėtų neigiamą poveikį gerai ekosistemų būklei ir atsparumui arba kenktų buveinių ir rūšių, įskaitant Europos Sąjungos svarbos buveines ir rūšis, išsaugojimo būklei, nes įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros.

 

Netaikoma, nes veiklos apima sveikatos žmogiškųjų išteklių valdymo efektyvumo didinimą ir pasiūlos užtikrinimą.

 

________________