MARIJAMPOLĖS APYLINKĖS TEISMO
PIRMININKAS
ĮSAKYMAS
DĖL MARIJAMPOLĖS APYLINKĖS TEISMO NUOSTATŲ
PATVIRTINIMO
2019 m. gruodžio 23 d. Nr. 1RV-133
Marijampolė
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 103 straipsniu ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu:
2. Pripažįstu netekusiu galios Marijampolės rajono apylinkės teismo pirmininko 2017 m. gruodžio 12 d. įsakymą Nr. 1RV-116 „Dėl Marijampolės apylinkės teismo nuostatų patvirtinimo“ (su visais pakeitimais ir papildymais).
3. Į p a r e i g o j u teismo kanclerę Dovilę Pangonytę patvirtintus Nuostatus paskelbti Teisės aktų registre (TAR).
PATVIRTINTA
Marijampolės apylinkės teismo
pirmininko 2019 m. gruodžio 23 d.
įsakymu Nr. 1RV-133
MARIJAMPOLĖS APYLINKĖS TEISMO NUOSTATAI
BENDROJI DALIS
1. Marijampolės apylinkės teismo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Marijampolės apylinkės teismo (toliau – Teismas) organizacinę struktūrą, uždavinius, funkcijas bei teises, reglamentuoja jo darbo organizavimą.
2. Teismas yra Lietuvos Respublikos teisminės valdžios institucija, vykdanti teisingumą Lietuvos Respublikos vardu.
3. Teismas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos teismų įstatymu ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės normomis ir Europos Sąjungos teisminių institucijų sprendimais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, taip pat šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.
4. Teismas yra viešasis juridinis asmuo (biudžetinė įstaiga), turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą bei nepriklausomumą, savarankiškai kuriantis vidaus kontrolės sistemą, tvarkantis buhalterinę apskaitą, valdantis ir disponuojantis bei naudojantis turtą.
5. Teismo pavadinimas – Marijampolės apylinkės teismas, kodas 191446312, buveinės adresas: Kauno g. 8, LT-68505 Marijampolė, Lietuvos Respublika. Teismas sudarytas iš teritorinių padalinių – Teismo rūmų:
7. Teisėjų valdžios vykdant teisingumą simboliai yra mantija ir ženklas su Lietuvos valstybės herbu. Teisėjai bylas nagrinėja dėvėdami mantijas ir ženklus su Lietuvos valstybės herbu. Teismo posėdžių salėje turi būti Lietuvos valstybės vėliava ir Lietuvos valstybės herbas.
II SKYRIUS
TEISMO STEIGIMAS IR JO KOMPETENCIJA VYKDANT TEISINGUMĄ
8. Teismo steigėjas yra Lietuvos Respublikos Seimas, jo steigimas ir veiklos teritorija nustatoma įstatymu.
9. Teisėjų skaičių Teismo rūmuose nustato Lietuvos Respublikos Prezidentas Teisėjų tarybos patarimu.
10. Teismas yra bendrosios kompetencijos teismas, nagrinėjantis civilines, baudžiamąsias ir administracinių nusižengimų bylas, priskirtas Teismo kompetencijai įstatymu.
11. Teismas yra pirmoji instancija:
12. Įstatymų nustatytais atvejais Teismo teisėjai atlieka ikiteisminio tyrimo teisėjo, vykdymo teisėjo funkcijas, taip pat kitas apylinkės teismo kompetencijai įstatymų priskirtas funkcijas.
III SKYRIUS
TEISMO TEISĖS
14. Teismas, įgyvendindamas teisingumą, turi šias teises:
14.1. gauti iš valstybės įstaigų ir organizacijų, savivaldos institucijų, kitų teismų, įmonių bei kitų fizinių ir juridinių asmenų informaciją, reikalingą priskirtoms funkcijoms vykdyti;
14.2. pagal kompetenciją nustatyta tvarka nagrinėti juridinių ir fizinių asmenų pareiškimus, skundus bei pasiūlymus, priimti sprendimus ir įgyvendinti reikiamas priemones;
14.3. bendradarbiauti su Lietuvos ir užsienio valstybių institucijomis bei įstaigomis savo veiklos klausimais, pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus;
IV SKYRIUS
TEISMO VALDYMAS, TEISMO PERSONALAS IR TEISMO STRUKTŪRA
15. Teismo, kaip valstybės valdžios institucijos ir biudžetinės įstaigos, vadovas yra teismo pirmininkas, kurį skiria ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos Prezidentas Teisėjų tarybos patarimu.
16. Teismo pirmininkas jam priskirtas administravimo funkcijas atlieka asmeniškai, tačiau prireikus dalį jam priskirtų funkcijų gali pavesti atlikti teismo pirmininko pavaduotojui (pavaduotojams), kitiems teisėjams, teismo kancleriui.
17. Teismo pirmininkas, vadovaudamas Teismo organizaciniam darbui:
17.1. sprendžia Teismo pirmininko kompetencijai priklausančius klausimus ir yra atsakingas už Teismo kompetencijai priskirtų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą;
17.2. užtikrina, kad Teismo veikloje būtų laikomasi tarptautinių teisės aktų, Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Teisėjų tarybos nutarimų ir kitų teisės aktų;
17.4. tvirtina Teismo vidaus darbo tvarkos taisykles ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius Teismo darbo organizavimą ir veiklą;
17.5. vadovauja Teismui, organizuoja jo darbą, koordinuoja, kontroliuoja Teismo veiklą teisės aktų nustatyta tvarka;
17.8. tiria asmenų skundus dėl teisėjų neprocesinių veiksmų, nesusijusių su teisingumo vykdymu, ir apie tyrimo rezultatus praneša suinteresuotiems asmenims;
17.10. atsako už finansinę ir kitą atskaitomybę, kontroliuoja Teismo turtinių įsipareigojimų vykdymą;
17.11. tvirtina Teismo programų išlaidų sąmatas, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų, ir atsako už programų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, rengimą ir vykdymą;
17.14. teisės aktų nustatyta tvarka teikia įgaliotoms institucijoms Teismo veiklos (strateginius, trumpalaikius, ilgalaikius) planus, valstybės biudžeto asignavimų poreikio ir valstybės kapitalo investicijų projektus;
18. Nesant teismo pirmininko, šias pareigas eina šio teismo pirmininko pavaduotojas arba didžiausią teisėjo darbo stažą Teisme turintis teismo pirmininko pavaduotojas, o nesant teismo pirmininko pavaduotojų – didžiausią darbo stažą Teisme turintis teisėjas.
19. Teismo kancleris yra karjeros valstybės tarnautojas, pavaldus teismo pirmininkui. Teismo kancleris vadovauja Teismo administracijai ir atlieka šias funkcijas:
19.1. koordinuoja ir kontroliuoja Teismo administracijos padalinių veiklą, užtikrina, kad įgyvendinant Teismo strateginius veiklos planus optimaliai būtų valdomi ir naudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informacijos ištekliai;
19.3. tvirtina Teismo administracijos padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus, vadovaudamasis Teisėjų tarybos patvirtintais pavyzdiniais pareigybių sąrašais ir aprašymais;
19.4. įstatymų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Teismo valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, juos skatina, skiria jiems pašalpas, taip pat tarnybines nuobaudas arba priima sprendimus dėl darbo pareigų pažeidimo;
20. Nesant teismo kanclerio visas arba dalį jo funkcijų, išskyrus funkcijas, susijusias su asignavimų valdymu ir naudojimu, atlieka vienas iš Teismo administracijos padalinių vadovų, paskirtas teismo pirmininko įsakymu.
21. Teismo pirmininkas kaip Teismo vadovas arba teismo kancleris kaip Teismo administracijos vadovas be atskiro pavedimo atstovauja ir Teismo vardu veda visas civilines, administracines ir baudžiamąsias bylas visų rūšių ir lygių teismuose. Kai vadovaujantis šiais nuostatais teismą atstovauja ir bylas Teismo vardu veda teismo pirmininkas arba teismo kancleris, laikoma, kad bylą veda pats Teismas kaip juridinis asmuo. Teismui atstovauti pagal pavedimą gali teismo pirmininko arba teismo kanclerio įgalioti asmenys.
22. Teismo administracijos struktūrą sudaro Teismo raštinės skyrius, Informacinių technologijų skyrius, Archyvo skyrius, Ūkio skyrius, vyresnysis patarėjas (vyriausiasis buhalteris), vyriausieji specialistai, teismo psichologas ir teismo administracijos sekretorius.
23. Teismo raštinės skyriaus valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, tvarko Teismo dokumentų valdymą ir statistiką, atlieka kitas jiems priskirtas funkcijas bei vykdo teismo pirmininko ir teismo kanclerio pavedimus. Už Teismo raštinės skyriaus darbą atsako šio skyriaus vedėjas.
24. Informacinių technologijų skyriaus darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, prižiūri Teismo kompiuterinę ir programinę įrangą, organizuoja informacinių sistemų plėtrą, užtikrina Teismo informacinės sistemos apsaugą, tinkamą asmens duomenų apsaugą, Teismo tvarkomų registrų, informacinių sistemų bei duomenų bazių valdymą bei tvarkymą, koordinuoja Teismo informacinių technologijų diegimą, informacinių sistemų projektavimą ir plėtrą. Už Informacinių technologijų skyriaus darbą atsako šio skyriaus vedėjas.
25. Archyvo skyriaus darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, atsakingi už Teismo dokumentų kaupimą, saugojimą, jų apskaitą, panaudojimą, paruošimą valstybiniam saugojimui. Už Archyvo skyriaus darbą atsako šio skyriaus vedėjas.
26. Ūkio skyriaus darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, rūpinasi Teismo pastatų ir patalpų tinkama būkle, turto apsauga, remontu, rekonstrukcija ir statybos darbais, tinkamų darbo sąlygų Teismo personalui užtikrinimu, Teismo aprūpinimu materialinėmis, organizacinėmis-techninėmis priemonėmis, taip pat atlieka kitus techninius, ūkinius, tvarkos palaikymo darbus, reikalingus tinkamam Teismo funkcionavimui. Už Ūkio skyriaus darbą atsako šio skyriaus vedėjas.
27. Teismo vyresnysis patarėjas (vyriausiasis buhalteris) ir vyriausiasis specialistas (finansininkas) rengia ir teikia teismo pirmininkui tvirtinti apskaitos politiką ir finansų kontrolės taisykles, tvarko Teismo buhalterinę ir materialinių vertybių apskaitą, rengia kitų metų biudžeto projektą, finansines ir kitas ataskaitas, susijusias su Teismo finansine, materialine – ūkine veikla, atlieka kitas pagal kompetenciją priskirtas funkcijas. Šie darbuotojai yra tiesiogiai pavaldūs teismo kancleriui.
28. Teismo struktūrinių padalinių veiklą reglamentuoja jų nuostatai, o Teismo valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, veiklos funkcijas reglamentuoja jų pareigybių aprašymai.
V SKYRIUS
TEISMO PERSONALO ATSAKOMYBĖ
30. Teismo pirmininko pavaduotojai atsako už tą Teismo organizacinės veiklos sritį, kurią jiems paveda kuruoti Teismo pirmininkas arba nustato teisės aktai.
31. Teisėjai atsakingi už priskirtos specializacijos atskirų kategorijų bylų nagrinėjimą ir jiems patikėtų materialinių vertybių, turto valdymą bei naudojimą, kitais teisės aktais priskirtų funkcijų tinkamą vykdymą.
VI SKYRIUS
TEISMO FINANSAVIMAS IR MATERIALINIS TECHNINIS APRŪPINIMAS
33. Teismas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto teisės aktų nustatyta tvarka. Teismui finansuoti gali būti naudojamos ir kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.
35. Teismas sudaro biudžeto ir investicijų programų projektus, pasiūlymus dėl savo biudžetų projektų teikia Teisėjų tarybai svarstyti.
36. Teismas informacinį bei organizacinį savo veiklos aprūpinimą atlieka savarankiškai, išskyrus atvejus, kai Teismo poreikiams reikalingų prekių ir paslaugų įgijimas organizuojamas centralizuotai. Centralizuotą aprūpinimą reikiamu ilgalaikiu turtu, inventoriumi ir paslaugomis organizuoja ir užtikrina Nacionalinė teismų administracija.
37. Pastatai ir kitas ilgalaikis turtas, kuriuo Teismas naudojasi, yra valstybės nuosavybė, Teismas šį turtą valdo, juo naudojasi bei disponuoja turto patikėjimo teise.
VII SKYRIUS
TEISMO VEIKLOS PRIEŽIŪRA
39. Teismo administracinės veiklos priežiūrą atlieka teismo pirmininkas ir teisės aktų nustatyta tvarka aukštesnės pakopos teismas.
40. Teismo finansinės ir veiklos išorės auditą įstatymų nustatyta tvarka pagal savo įgaliojimus atlieka Valstybės kontrolė.
VIII SKYRIUS
TEISMO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS