DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KOMPLEKSINĖS PAGALBOS SAVIVALDYBĖS ŠEIMOMS, AUGINANČIOMS VAIKUS NUO GIMIMO IKI PRIVALOMO MOKYMO PRADŽIOS, KOORDINAVIMO IR TEIKIMO 2015-2018 METŲ PLANO PATVIRTINIMO
2015 m. vasario 23 d. Nr. T1-18
Druskininkai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 7 straipsnio 5 dalimi, 8 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. lapkričio 4 d. įsakymu Nr. V-2068/A1-467/V-946 „Dėl kompleksiškai teikiamos švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams (globėjams) tvarkos aprašo patvirtinimo“ , Druskininkų savivaldybės tarybos 2012 m. balandžio 26 d. sprendimu Nr.T1-106 „Dėl kompleksiškai teikiamos pagalbos Druskininkų savivaldybės teritorijoje gyvenantiems ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžius vaikams ir jų tėvams (globėjams) tvarkos aprašo ir kompleksinės pagalbos Druskininkų savivaldybės šeimoms, auginančioms vaikus nuo gimimo iki privalomojo mokymo pradžios paslaugų plėtros plano 2012 – 2014 metams patvirtinimo“ patvirtintu Kompleksiškai teikiamos pagalbos Druskininkų savivaldybės teritorijoje gyvenantiems ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžius vaikams ir jų tėvams (globėjams) tvarkos aprašu, Druskininkų savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti kompleksinės pagalbos Druskininkų savivaldybės šeimoms, auginančioms vaikus nuo gimimo iki privalomojo mokymo pradžios koordinavimo ir teikimo 2015-2018 metų planą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Druskininkų savivaldybės tarybos
2015 m. vasario 23 d. sprendimu Nr. T1-18
KOMPLEKSINĖS PAGALBOS SAVIVALDYBĖS ŠEIMOMS, AUGINANČIOMS VAIKUS NUO GIMIMO IKI PRIVALOMO MOKYMO PRADŽIOS, KOORDINAVIMO IR TEIKIMO 2015-2018 METŲ PLANAS
1 Tikslas – gerinti kompleksinės pagalbos teikimą, užtikrinant informacijos apie kompleksinės pagalbos prieinamumą savivaldybės šeimoms, auginančioms vaikus nuo gimimo iki privalomojo mokymo pradžios, sklaidą. |
||||
Uždaviniai |
Priemonės pavadinimas |
Atsakingas už priemonės vykdymą |
Priemonės vykdymo terminas |
Laukiamas rezultatas |
1 |
2 |
3 |
4 |
8 |
1.1. Įvairinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas vykdančių įstaigų paslaugas. |
1.1.1. Atlikti apklausą, įvertinti situaciją ir esant būtinumui, organizuoti vaikų užimtumą trumpo buvimo ikimokyklinio ugdymo grupėse.
|
Švietimo skyrius, Seniūnijų seniūnai |
2015 - 2018 |
Pagėrės ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumas. |
1.2. Kurti duomenų banką apie savivaldybės vaikus nuo gimimo iki privalomojo mokymo pradžios |
1.1.1. Sąrašų apie ikimokyklinio amžiaus vaikus (nuo gimimo iki privalomojo mokymo), kurie nėra ugdomi pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programas, tikslinimas |
Ikimokyklinės ugdymo įstaigos, švietimo skyrius, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius |
2015 - 2018 |
Kaupiama ir atnaujinama informacija apie savivaldybės teritorijoje registruotus ugdomus ir neugdomus pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas ikimokyklinio amžiaus vaikus, taip pat apie to paties amžiaus vaikus, kurie faktiškai gyvena kitose savivaldybėse ar užsienyje, nors deklaruota gyvenamoji vieta yra Druskininkų savivaldybėje. |
1.1.3. Duomenų bazės apie ikimokyklinio amžiaus vaikus, kurių faktinė gyvenamoji vieta yra Druskininkų savivaldybė, bet jie nedalyvauja ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programose, parengimas |
Švietimo skyrius, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius |
2015 - 2018 |
1.3. Užtikrinti informacijos apie galimybę gauti kompleksinę pagalbą savivaldybėje sklaidą, viešumą ir prieinamumą |
1.2.1. Informacijos apie kompleksinės pagalbos (informacinės, specialiosios pedagoginės, psichologinės, socialinės) teikimas savivaldybės gyventojams savivaldybės spaudoje, Savivaldybės, seniūnijų, atsakingų institucijų interneto svetainėse. |
Visuomenės sveikatos biuras, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius, Pedagoginė psichologinė tarnyba, |
2014 – 2015 |
Gerės kompleksinės pagalbos prieinamumas mieste ir kaimo vietovėse |
2. Tikslas – stiprinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą, siekiant laiku užtikrinti veiksmingą kompleksinę pagalbą vaikams ir jų tėvams, koordinuoti pagalbos specialistų kvalifikacijos kėlimą |
||||
2.1. Teikti seniūnijų socialiniams darbuotojams, ikimokyklinių įstaigų auklėtojams, pedagoginei psichologinei tarnybai informaciją apie savivaldybės vaikus, turinčius raidos, elgesio ir emocijų, sveikatos sutrikimų, gavus tėvų sutikimą |
2.1.1. Mokymų, seminarų seniūnijų socialiniams darbuotojams, tėvams, kitiems bendruomenės nariams organizavimas |
Visuomenės sveikatos biuras, Pedagoginė psichologinė tarnyba, Švietimo centras |
2015 - 2018 |
Kompleksinę pagalbą teikiantys specialistai įgys žinių, gebės laiku pastebėti galimus vaiko raidos, elgesio ir emocijų ar sveikatos sutrikimus, tikslingai numatys kompleksinės pagalbos formą, teikėjus. Bus vykdoma ankstyvoji neigiamų socialinių veiksnių prevencija
|
2.1.3. Mokomosios švietėjiškos medžiagos apie vaikų raidos, elgesio ir emocijų sutrikimus ir jų prevenciją platinimas seniūnijų socialiniams darbuotojams, pirminės sveikatos priežiūros slaugytojams, tėvams, kitiems bendruomenės nariams |
Visuomenės sveikatos biuras, Pedagoginė psichologinė tarnyba, Švietimo centras |
2015 - 2018 |
||
3. Tikslas — plėtoti švietimo pagalbos, sveikatos priežiūros ir socialinių paslaugų teikimą vaikams, nedalyvaujantiems ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programose, ir jų tėvams |
||||
3.1. Organizuoti tėvų, socialinių darbuotojų ir kitų suinteresuotų specialistų švietimą |
3.1.1.Mokymai, seminarai tėvystės įgūdžių ugdymo, konfliktų valdymo, vaiko raidos ir panašiais klausimais |
Pedagoginė psichologinė tarnyba, Švietimo centras, švietimo įstaigos, Visuomenės sveikatos biuras |
2015 - 2018 |
Tėvai įgys pedagoginių žinių, susipažins su amžiaus tarpsnių psichologiją, vaiko raidos ypatumais, tobulės bendravimo su vaikais, kitais šeimos ir bendruomenės nariais įgūdžiai, gerės tėvų ir vaikų tarpusavio santykiai. Anksčiau bus pastebėti vaiko elgesio ir emocijų, kiti sutrikimai, neigiami socialiniai veiksniai, anksčiau bus suteikta kompleksinė pagalba. Gerės kompleksinės pagalbos prieinamumas, kokybė |
3.2. Inicijuoti šeimų, kurių vaikai nelanko ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių, dalyvavimą edukaciniuose, kultūriniuose, prevenciniuose renginiuose |
3.2.1. Skatinti šeimas dalyvauti švietimo, kultūros įstaigų, dienos centrų organizuojamuose renginiuose bei vykdomuose projektuose (tradiciniai renginiai, sveikatingumo dienos, akcijos, šeimų stovyklos, neformaliojo ugdymo būreliai) |
Švietimo įstaigos, kultūros centrai, dienos centrai, bendruomenės, kt. |
2015 - 2018 |
|
3.4. Teikti kompleksinę pagalbą vaikui ir jo šeimai |
3.4.1. Vykdyti ankstyvąją pedagoginę ir psichologinę intervenciją (dirbti korekcinį darbą su vaikais tarnyboje, šeimoje, ugdymo įstaigoje)
3.4.2. Individuali pagalba vaikui, šeimai, gavus informaciją iš Vaiko teisių apsaugos skyriaus, Socialinės paramos ir rūpybos skyriaus, seniūnijų, sveikatos priežiūros ir kitų institucijų ar kitaip nustačius pagalbos poreikį ir būtinybę |
Pedagoginė psichologinė tarnyba
Pedagoginė psichologinė tarnyba, vaiko gerovės komisija |
2015 - 2018 |
Bus suteikta pagalba tėvams, stokojantiems socialinių įgūdžių, laiku suteikta būtina kompleksinė pagalba padės vaikams greičiau integruotis ir socializuotis visuomenėje |