herbas_jb_sm

 

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2023 M. KOVO 30 D. SPRENDIMO NR. T-31 „DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“

PAKEITIMO

 

2024 m. lapkričio 28 d. Nr. T-198

Joniškis

 

 

Joniškio rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

Pakeisti Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T-31 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (su pakeitimais, padarytais 2023 m. rugpjūčio 31 d. sprendimu Nr. T-120 ir 2024 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T-29):

1. išdėstyti 14 punktą taip:

14. Savivaldybės tarybos nario atlyginimas mažinamas proporcingai Savivaldybės tarybos nario praleistų to mėnesio Savivaldybės tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir kolegijos, kurių narys jis yra, posėdžių skaičiui, išskyrus Savivaldybės tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir Savivaldybės kolegijos posėdžius, kuriuos Savivaldybės tarybos narys praleidžia dėl vykimo į komandiruotę atliekant Savivaldybės tarybos nario pareigas. Laikoma, kad Savivaldybės tarybos narys dalyvavo posėdyje, jei jo faktiškai dalyvautas laikas yra ilgesnis nei pusė Savivaldybės posėdžio laiko.“;

2. išdėstyti 16 punktą taip:

16. Tarybos posėdžių sekretorius susistemina informaciją apie tarybos narių, tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir savivaldybės kolegijos posėdžių lankomumą ir atlyginimus ir pateikia savivaldybės administracijai informaciją paskelbti Vietos savivaldos įstatyme nustatytais terminais savivaldybės interneto svetainėje. Taip pat skelbiami duomenys apie tarybos narius, atsisakiusius atlyginimo ir pareigas atliekančius neatlygintinai.“;

3pripažinti netekusiu galios 17 punktą;

4 pripažinti netekusiu galios 18 punktą;

5 pripažinti netekusiu galios 19 punktą;

6. išdėstyti 31 punktą taip:

31. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka Savivaldybės meras sudaro Savivaldybės kolegiją (toliau – kolegija).“;

7. išdėstyti 63 punktą taip:

63. Komitetų posėdžiai protokoluojami. Komitetų posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Komitetų posėdžiai, išskyrus Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 24 straipsnio 4 dalyje nustatytas išimtis, transliuojami tiesiogiai ir komitetų posėdžių garso ir vaizdo įrašai Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje pateikiant nuorodą į vaizdo įrašus.“;

8. išdėstyti 66 punktą taip:

66. Komiteto sprendimai priimami komiteto posėdyje dalyvaujančių komiteto narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš, taip pat kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusiųjų kartu sudėjus), lemia komiteto pirmininko balsas.“;

9. išdėstyti 70.5 papunktį taip:

70.5. Kontrolės komitetas:

– siūlo tarybai Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skelbti konkursą į Savivaldybės kontrolieriaus pareigas ar skirti Savivaldybės kontrolierių antrai kadencijai be konkurso, skatinti ir apdovanoti, skirti priemoką, skirti tarnybinę nuobaudą, nušalinti nuo pareigų arba atleisti Savivaldybės kontrolierių, kai yra įstatymuose nurodyti atleidimo iš valstybės tarnybos pagrindai;

– svarsto Kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą ir teikia pasiūlymus dėl šio plano projekto pildymo ar pakeitimo. Savivaldybės kontrolierius kitų metų veiklos plano projektą Kontrolės komitetui pateikia iki einamųjų metų spalio 20 d., o Kontrolės komitetas iki einamųjų metų lapkričio 5 d. grąžina šį plano projektą (su komiteto posėdžio protokolo išrašu) Savivaldybės kontrolieriui tvirtinti;

įvertina Kontrolės ir audito tarnybos ateinančmetų veiklos planui vykdyti ir darbo užmokesčiui reikalingus biudžeto asignavimus ir išva dėl jų teikia Savivaldybės tarybai;

svarsto Kontrolės ir audito tarnybos metinių ataskaitų rinkinį, jų pagrindu rengia ir teikia Savivaldybės tarybai išvadas dėl Kontrolės ir audito tarnybos veiklos;

–   svarsto Kontrolės ir audito tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir jų išvadų pagrindu rengia ir teikia Savivaldybės tarybai išvadas dėl Savivaldybės turto ir lėšų naudojimo teisėtumo, tikslingumo ir efektyvumo;

siūlo Savivaldybės tarybai atlikti nepriklausomą Savivaldybės turto ir lėšų naudojimo ir Savivaldybės veiklos auditą, teikia savo išvadas dėl audito rezultatų;

periodiškai (kartą per ketvirtį) svarsto, kaip vykdomas Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos veiklos planas, Kontrolės ir audito tarnybos ar savo iniciatyva išklauso institucijų, įstaigų ir įmonių vadovus dėl Kontrolės ir audito tarnybos atlikto atitikties, finansinio ir veiklos audito metu nustatytrūkumų ar teisės aktų pažeidi pašalinimo, prireikus kreipiasi pagal kompetenciją į Savivaldybės merą ir (ar) tarybą dėl Kontrolės ir audito tarnybos reikalavimų įvykdymo;

– dirba pagal Savivaldybės tarybos patvirtintą veiklos programą ir kiekvienų metų pradžioje už savo veiklą atsiskaito Savivaldybės tarybai. Savivaldybės taryba Kontrolės komiteto veiklos programą patvirtina per vieną mėnesį nuo Kontrolės komiteto sudarymo, o kai Kontrolės komitetas sudarytas, – per vieną mėnesį nuo kalendorinių metų pradžios. Savivaldybės taryba priima sprendimą dėl Kontrolės komiteto ataskaitos patvirtinimo;

– nagrinėja iš asmenų gaunamus pranešimus ir pareiškimus apie Savivaldybės administracijos, Savivaldybės valdomų įmonių, Savivaldybės įstaigų ir jų vadovų veiklą ir teikia dėl jų siūlymus pagal kompetenciją Savivaldybės merui ar Savivaldybės tarybai arba persiunčia juos nagrinėti kompetentingoms institucijoms ar įstaigoms.“;

10. išdėstyti 72 punktą taip:

72. Savivaldybės tarybos sprendimu arba Savivaldybės mero siūlymu, gali būti sudaromos ir kitos nuolatinės (tos kadencijos laikotarpiui) ir laikinosios (atskiriems klausimams nagrinėti) komisijos. Jų veiklos nuostatus tvirtina taryba. Deleguojant Savivaldybės tarybos narius į komisijas, sudaromas iš Savivaldybės tarybos narių, laikomasi proporcinio Savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo.“;

11. išdėstyti 77 punktą taip:

77. Komisijų posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Komisijų posėdžiai, išskyrus Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 22 straipsnio 7 dalyje nustatytas išimtis, transliuojami tiesiogiai ir komisijų posėdžių garso ir vaizdo įrašai Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje pateikiant nuorodą į vaizdo įrašą.“;

12. išdėstyti 87 punktą taip:

87. Atostogas Savivaldybės meras suteikia sau potvarkiu. Apie Savivaldybės merui suteiktas atostogas tarybos posėdžių sekretorius ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo potvarkio priėmimo dienos elektroniniu paštu informuoja Savivaldybės tarybą.“;

13. įrašyti 88¹ punktą ir išdėstyti jį taip:

88¹. Savivaldybės meras priima potvarkius dėl savo vykimo į komandiruotes. Apie Savivaldybės mero komandiruotę Savivaldybės tarybos posėdžių sekretorius ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo potvarkio priėmimo dienos elektroniniu paštu informuoja Savivaldybės tarybą.“;

14. išdėstyti 92 punktą taip:

92. Savivaldybės meras tarybai teikia kandidatūrą į vicemero pareigas. Teikimas įforminamas Savivaldybės mero potvarkiu. Savivaldybės tarybos posėdžio metu, svarstant kandidatą į vicemero pareigas, jį pradžioje pristato Savivaldybės meras, vėliau prisistato kandidatas. Po prisistatymo kandidatas atsako į Savivaldybės tarybos narių klausimus. Jeigu teikiamos kelios vicemerų kandidatūros, balsuojama atskirai už pritarimą kiekvienam kandidatui. Jeigu Savivaldybės taryba du kartus iš eilės nepritaria teikiamai kandidatūrai į vicemero pareigas ir (arba) šio klausimo nesvarsto, Savivaldybės meras turi teisę savo sprendimu Savivaldybės tarybai teiktą kandidatą paskirti vicemeru. Jeigu Savivaldybės meras, Savivaldybės tarybai pirmą kartą nepritarus jo teiktai kandidatūrai arba jos nesvarsčius, teikė kito asmens kandidatūrą į vicemero pareigas, Savivaldybės meras turi teisę savo sprendimu vicemeru paskirti pasirinktinai vieną iš Savivaldybės tarybai teiktų kandidatų į vicemero pareigas.“;

15. išdėstyti 102 punktą taip:

102. Išvykdamas iš Savivaldybės tarybos posėdžio jam nepasibaigus arba laikinai išeidamas iš Savivaldybės tarybos posėdžių salės, Savivaldybės tarybos narys apie tai turi informuoti Savivaldybės tarybos posėdžių sekretorių. Pasišalindamas (kai Savivaldybės tarybos posėdis vyksta nuotoliniu būdu) iš Savivaldybės tarybos posėdžio jam nepasibaigus arba laikinai pasišalindamas (kai Savivaldybės tarybos posėdis vyksta nuotoliniu būdu), Savivaldybės tarybos narys apie tai turi informuoti Savivaldybės tarybos posėdžio pirmininką ir palikti (atsijungti) nuotoliniu būdu vykstantį Savivaldybės tarybos posėdį. Savivaldybės tarybos narys apie jo išvykimą, laikiną išėjimą, pasišalinimą ar laikiną pasišalinimą privalo informuoti Savivaldybės tarybos posėdžio pirmininką prieš pradedant svarstyti klausimą, išsiregistruoti iš elektroninės balsavimo sistemos ir išeiti iš posėdžių salės.“;

16. išdėstyti 128 punktą taip:

128. Savivaldybės tarybos sprendimai priimami Savivaldybės tarybos posėdyje dalyvaujančių Savivaldybės tarybos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš, taip pat kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusiųjų kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, balsavimas tęsiamas arba skelbiama pertrauka, po kurios balsuojama dar kartą. Jeigu po trečio balsavimo balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.“;

17. išdėstyti 129 punktą taip:

129. Balsavimo rezultatai skaičiuojami nuo Savivaldybės tarybos posėdyje (svarstant klausimą) dalyvaujančių Savivaldybės tarybos narių skaičiaus.“;

18. išdėstyti 135 punktą taip:

135. Ne rečiau kaip kartą per pusę metų vieno iš Savivaldybės tarybos posėdžių pabaigoje yra organizuojama Savivaldybės tarybos mažumos valanda. Opozicijos lyderis inicijuoja Savivaldybės tarybos mažumos valandą raštu informuodamas Savivaldybės merą. Savivaldybės tarybos mažumos valandos metu Savivaldybės tarybos mažumos atstovai turi teisę užduoti klausimų Savivaldybės merui, vicemerams, Savivaldybės administracijos direktoriui, komitetų pirmininkams, komisijų pirmininkams ir gauti į juos atsakymus. Jeigu posėdžio dieną nurodyti asmenys eina pareigas, jie Savivaldybės tarybos mažumos valandoje privalo dalyvauti ir atsakyti į jiems užduotus klausimus. Ne vėliau kaip 3 darbo dienos iki Savivaldybės tarybos mažumos valandos opozicijos lyderis raštu pateikia Savivaldybės merui klausimus, į kuriuos atsakyti reikia išankstinio pasiruošimo. Savivaldybės tarybos mažumos valanda trunka ne trumpiau kaip vieną valandą. Pirmiausia teisę užduoti iki dviejų klausimų turi opozicijos lyderis, po to – kiti Savivaldybės tarybos mažumos atstovai. Savivaldybės tarybos mažumos atstovams uždavus visus klausimus, jeigu Savivaldybės taryba nenusprendžia kitaip, sudaroma galimybė Savivaldybės tarybos daugumos atstovams užduoti klausimų. Savivaldybės tarybos nariams uždavus klausimų, skiriamas laikas Savivaldybės tarybos narių pareiškimams. Pareiškimo trukmė negali būti ilgesnė kaip 5 minutės, kalbėtojų skaičius neribojamas.“;

19. išdėstyti 140 punktą taip:

140. Parengtas sprendimo projektas Savivaldybės tarybos posėdžių sekretoriui teikiamas per dokumentų valdymo sistemą arba elektroniniu paštu sekretorius@joniskis.lt. Savivaldybės tarybos sprendimo projektą, kurį rengė ne Savivaldybės administracija, Savivaldybės tarybos posėdžių sekretorius ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo projekto gavimo dienos per dokumentų valdymo sistemą pateikia Savivaldybės administracijai pateikti išvadą. Savivaldybės administracija Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 33 straipsnio 3 dalies 6 punkte nustatytais terminais per dokumentų valdymo sistemą pateikia Savivaldybės tarybos posėdžio sekretoriui išvadą dėl sprendimo projekto. Savivaldybės administracijos išvadoje aptariamas sprendimo projekto teisinis reglamentavimas, teikiamos pastabos, pasiūlymai (jei jų yra), nurodomos teisinės kliūtys (jei jų yra) spręsti dėl projekto priėmimo.“.

 

 

 

Laikinai einantis mero pareigas tarybos narys                                                  Gediminas Čepulis