Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL JONIŠKIO R. PAGRINDINĖS MOKYKLOS
nuostatų patvirtinIMO
2024 m. rugpjūčio 30 d. Nr. T-149
Joniškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, ir atsižvelgdama į Joniškio rajono savivaldybės mero teikimą (2024 m. kovo 5 d. potvarkis Nr. M-71), Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Įgalioti Joniškio r. pagrindinės mokyklos direktorių Liną Česnulį pasirašyti Joniškio r. pagrindinės mokyklos nuostatus, teisės aktų nustatyta tvarka pateikti juos valstybės įmonei Registrų centrui ir atlikti kitus veiksmus, susijusius su nuostatų registravimu.
3. Pripažinti netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2022 m. birželio 30 d. sprendimo Nr. T-149 „Dėl Joniškio r. Gasčiūnų pagrindinės mokyklos, Joniškio r. Gataučių Marcės Katiliūtės mokyklos, Joniškio r. Kriukų pagrindinės mokyklos reorganizavimo ir Joniškio r. pagrindinės mokyklos steigimo“ 2.2 papunktį.
PATVIRTINTA
Joniškio rajono savivaldybės tarybos
2024 m. rugpjūčio 30 d. sprendimu Nr. T-149
JONIŠKIO R. PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Joniškio r. pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Joniškio r. pagrindinės mokyklos (toliau – mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę ir kitas paskirtis, mokymo kalbą, mokymosi formas ir mokymo proceso organizavimo būdus, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą, valdyseną, savivaldą, darbo organizavimą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, turtą, lėšų naudojimą, finansinės veiklos kontrolę, veiklos priežiūrą, reorganizavimą, pertvarkymą ir likvidavimą.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Joniškio r. pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas – Joniškio mokykla, juridinio asmens kodas – 306139248.
6. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Joniškio rajono savivaldybės meras (toliau – Meras), išskyrus tas mokyklos savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos išimtinei ir paprastajai savivaldybės tarybos kompetencijai (jeigu paprastosios savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimo savivaldybės taryba nėra perdavusi Merui). Joniškio rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba) ir Meras sprendžia Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, biudžetinių įstaigų, švietimo įstatymuose šiuose Nuostatuose bei kituose teisės aktuose jų kompetencijai priskirtus klausimus:
6.1. Mero kompetencija:
6.1.1. priimti į pareigas ir atleisti iš jų mokyklos direktorių, įgyvendinti kitas funkcijas, susijusias su direktoriaus darbo santykiais, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
6.2. Savivaldybės tarybos kompetencija:
6.2.3. skirti ir atleisti likvidatorių arba sudaryti likvidacinę komisiją ir nutraukti jos įgaliojimus;
7. Mokyklos buveinė – S. Dariaus ir S. Girėno g. 2, Kriukų mstl., LT-84443 Joniškio rajono savivaldybė.
10. Mokyklos paskirtys:
14. Vykdomos švietimo programos: ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pradinio ugdymo pritaikyta ir individualizuota, pagrindinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pritaikyta ir individualizuota.
15. Mokyklą sudaro trys struktūriniai padaliniai (toliau – skyriai):
15.1. Joniškio r. pagrindinės mokyklos Gasčiūnų skyrius:
15.1.4. mokymo proceso organizavimo būdai:
15.2. Joniškio r. pagrindinės mokyklos Gataučių Marcės Katiliūtės skyrius:
15.2.4. mokymo proceso organizavimo būdai:
15.3. Joniškio r. pagrindinės mokyklos Kriukų skyrius:
15.3.4. mokymo proceso organizavimo būdai:
16. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: mokymosi pasiekimų, pradinio ugdymo pasiekimų, pagrindinio ugdymo pasiekimų, pradinio išsilavinimo, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai, pažymėjimas baigusiam pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį.
17. Mokykla yra juridinis asmuo, turintis antspaudą, išlaidų sąmatą, savarankišką balansą, atsiskaitomąją ir kitų sąskaitų Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – ŠMSM), socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais, Savivaldybės tarybos sprendimais, Mero potvarkiais, Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
19. Mokyklos veiklos rūšys:
19.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
19.2.1. ikimokyklinis ugdymas, kodas 85.10;
19.3. kitos ne švietimo veiklos rūšys:
20. Mokyklos veiklos tikslas – kurti sąlygas mokiniui tenkinti prigimtinius, kultūros, etninius, socialinius, pažintinius poreikius, užtikrinti ugdymo kokybę, sveiką ir saugią aplinką, ugdyti kūrybingą, atsakingą, neabejingą tautos tradicijoms, demokratišką asmenybę, turinčią dorinius pagrindus, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.
21. Mokyklos veiklos uždaviniai:
22. Mokykla, įgyvendindama savo tikslus ir vykdydama jai pavestus uždavinius, vykdo šias funkcijas:
22.1. vadovaudamasi ŠMSM patvirtintais Bendraisiais ugdymo planais, Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosiomis programomis, Priešmokyklinio ugdymo bendrąja programa ir Ikimokyklinio ugdymo programos kriterijų aprašu, atsižvelgdama į mokyklos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių ugdymosi poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimų, mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
22.3. sudaro formaliojo švietimo programas papildančius ir mokinių saviraiškos poreikius tenkinančius šių programų modulius;
22.5. laiduoja programos turinio lankstumą ir variantiškumą, programos turinio ir jo perteikimo būdų dermę individualizuojančias programas, mokinių poreikių ir gebėjimų, vykdomų programų ir valstybės nustatytų išsilavinimo bei kvalifikacijos atitiktį standartams;
22.10. dalyvauja mokinių ugdymo pasiekimų tyrimuose, vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą ŠMSM nustatyta tvarka;
22.11. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones;
22.13. sudaro sąlygas darbuotojų profesiniam tobulėjimui, užtikrina sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
22.14. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius, kuria mokymosi visą gyvenimą prielaidas;
22.15. užtikrina interesantų ir svečių, apsilankančių mokykloje, kontrolę ir griežtai riboja pašalinių asmenų patekimą į ją ir jos teritoriją;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
24. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
24.7. gauti reikiamą informaciją su mokyklos veikla susijusiais klausimais iš Savivaldybės tarybos, Mero, administracijos struktūrinių padalinių, kitų valstybinių ir nevalstybinių įstaigų, visuomeninių organizacijų;
24.8. sudaryti sutartis, prisiimti įsipareigojimus, atsiskaityti už prekes ir atliktus darbus bei paslaugas bet kuria sutarta forma, neprieštaraujančia Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams;
26. Mokykla privalo užtikrinti:
26.4. sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo (-si) aplinką;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYSENA
27. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
27.1. mokyklos direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarę mokyklos taryba ir Joniškio rajono savivaldybės vykdomoji institucija arba jos įgaliotas asmuo;
27.3. direktoriaus patvirtintą mokyklos ugdymo planą, kuris yra suderintas su mokyklos taryba ir kitomis institucijomis teisės aktų nustatyta tvarka;
27.4. vykdomų mokymo programų įgyvendinimo planus aprobuoja mokyklos metodinė taryba, tvirtina mokyklos direktorius;
28. Mokyklai vadovauja direktorius. Sprendimą dėl direktoriaus priėmimo į pareigas, jo atleidimo arba atšaukimo priima Meras Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka. Mokyklos direktorius nepasibaigus jo kadencijai gali būti atšaukiamas iš pareigų tik dėl Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 59 straipsnio 16 dalyje nustatytų priežasčių. Direktorius tiesiogiai pavaldus Merui, atskaitingas Savivaldybės tarybai, Merui. Direktorius į pareigas skiriamas penkerių metų kadencijai viešo konkurso būdu. Direktoriaus teises ir pareigas nustato nuostatai ir direktoriaus pareigybės aprašymas. Direktoriaus atšaukimo tvarka:
28.1. mokyklos direktorius atšaukiamas Merui priėmus sprendimą (išleidus potvarkį) atšaukti mokyklos direktorių šiuose nuostatuose, Lietuvos Respublikos darbo kodekse ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka;
28.2. mokyklos direktorius apie galimą jo atšaukimą rašytiniu Mero pranešimu
informuojamas ne vėliau kaip likus 7 darbo dienoms iki planuojamo atšaukimo. Pranešime nurodoma
atšaukimo priežastis (priežastys) ir nurodoma mokyklos direktoriaus teisė ne vėliau kaip per 5 darbo
dienas pateikti savo argumentuotus paaiškinimus;
29. Direktorius:
29.2. nustato mokyklos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą ir padaro ją prieinamą susipažinti visiems darbuotojams;
29.3. nustato mokyklos tikslus, uždavinius, funkcijas, mokyklos direktoriaus pavaduotojo veiklos sritis;
29.4. nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus;
29.5. skatina mokyklos darbuotojus ir drausmina juos Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
29.6. atsako už viešą informacijos apie mokykloje vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus skelbimą;
29.7. atsako už demokratinį mokyklos valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą;
29.8. atsako už sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
29.10. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, mokyklos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
29.15. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
29.16. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas tobulinti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją ŠMSM nustatyta tvarka;
29.19. analizuoja mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už mokyklos veiklos rezultatus;
29.20. kartu su mokyklos taryba sprendžia, ar leisti ant mokyklos pastatų ar mokyklos teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;
29.21. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme ir mokyklos darbo tvarkos taisyklėse;
29.21. vykdo Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatyme nustatytus mokyklos vadovo įgaliojimus:
29.21.1. sudaro mokyklos Vaiko gerovės komisiją ir Vaiko gerovės komisijos grupes skyriuose bei tvirtina jų darbo reglamentą;
29.21.2. užtikrina, prižiūri ir atsako už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą mokykloje;
29.21.3. organizuoja pašalinių asmenų patekimo į mokyklos skyrių teritorijas apskaitą ir tai kontroliuoja, organizuoja mokyklos skyrių teritorijų ir jų prieigų stebėjimą, informuoja teritorinę policijos įstaigą apie žinomus ar įtariamus smurto, prievartos, narkotinių ar psichotropinių medžiagų platinimo bei viešosios tvarkos ir kitų pažeidimų atvejus;
29.21.4. supažindina mokyklos bendruomenę su teisės aktais, reglamentuojančiais vaiko teises, pareigas ir atsakomybę už teisės pažeidimus, mokyklos lankymą, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo, smurto, nusikalstamumo prevenciją ir mokinių užimtumą;
29.21.5. bendradarbiauja su pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, Joniškio rajono savivaldybės administracijos struktūriniais padaliniais, teritorine policijos įstaiga, socialinių paslaugų ir sveikatos įstaigomis, Joniškio rajono savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisija ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
29.21.6. prireikus sudaro su institucijomis, dirbančiomis prevencinį darbą savivaldybės teritorijoje, kitose vietovėse, sutartis dėl pagalbos teikimo mokykloje ar už jos ribų;
29.23. gali pavesti dalį savo funkcijų direktoriaus pavaduotojui ugdymui, skyriaus vedėjui ir / ar direktoriaus paskirtiems mokytojams teisės aktų nustatyta tvarka;
29.24. teikia mokyklos bendruomenei ir mokyklos tarybai svarstyti ir viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą pagal ŠMSM nustatytus reikalavimus;
30. Direktorius vykdo ir kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, Savivaldybės tarybos, Mero, administracijos direktoriaus ir Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjo pavedimus, neprieštaraujančius Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.
31. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi mokykloje, tinkamą funkcijų vykdymą, mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
32. Mokykloje mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų metodinei veiklai organizuoti sudaroma mokyklos metodinė taryba ir metodinės tarybos grupės skyriuose.
33. Metodinė taryba nustato mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų metodinės veiklos prioritetus, kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių naujovių diegimą mokykloje, teikia mokyklos direktoriui siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
34. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais mokyklos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
36. Mokyklos taryba – aukščiausia mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei, telkianti mokinių, jų tėvų (ar globėjų, rūpintojų) ir pedagogų atstovus svarbiausiems mokyklos veiklos tikslams nustatyti ir uždaviniams spręsti. Mokyklos taryba dirba pagal savo sudarytą darbo planą, už savo veiklą mokyklos taryba kartą per metus atsiskaito ją rinkusiems mokyklos bendruomenės nariams.
37. Mokyklos taryba sudaroma kas dveji metai remiantis demokratiniais rinkimų principais. Mokykloje nedirbančius tėvus (globėjus, rūpintojus) į mokyklos tarybą siūlo tėvai (globėjai, rūpintojai) skyrių susirinkimuose, mokytojus – skyrių mokytojų tarybos grupės, mokinius – skyrių mokinių tarybos grupės. Mokyklos tarybą mokiniai, mokykloje nedirbantys tėvai (globėjai, rūpintojai) ir mokytojai sudaro lygiomis dalimis (iš trijų mokyklos skyrių) 3 : 3 : 3. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu tarybos posėdyje.
38. Tarybos nario įgaliojimai nutrūksta, kai pasibaigia įgaliojimo laikas, kai jis nebegali eiti savo pareigų dėl sveikatos būklės, atsistatydina, pripažįstamas neveiksniu arba kai jo elgesys nesuderinamas su tarybos nario pareigomis. Naujas tarybos narys paskiriamas atitinkamai skyrių tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimų, mokytojų tarybos ar mokinių tarybos grupių siūlymu.
39. Mokyklos tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų mokyklos tarybos narių. Nutarimai priimami paprasta dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Mokyklos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, mokyklos direktorius prašo svarstyti iš naujo.
40. Savivaldybės taryba, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustačiusios, kad mokyklos tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius tai daryti, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
41. Mokyklos tarybos funkcijos:
41.1. teikia pasiūlymus dėl mokyklos veiklos perspektyvų, pagrindinių darbo krypčių, aprobuoja mokyklos strateginį planą, veiklos programą, nuostatus, darbo tvarkos taisykles, ugdymo organizavimo tvarką;
41.2. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo;
41.6. deleguoja atstovus į mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos ir konkurso laisvai mokyklos direktoriaus vietai užimti komisijas;
41.7. gali sustabdyti kitų mokyklos ir jos skyrių savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos;
42. Mokytojų taryba – nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro: pavaduotojas ugdymui, skyriaus vedėjas, skyrių mokytojų tarybos grupių pirmininkai ir deleguoti skyrių atstovai. Mokyklos skyriaus mokytojų tarybos grupę sudaro visi skyriuje dirbantys mokytojai, socialiniai, specialieji pedagogai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
44. Mokytojų tarybos ir jos skyrių grupių posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per trimestrą ar pusmetį. Prireikus gali būti sušaukti neplanuoti mokytojų tarybos ir jos skyrių grupių posėdžiai.
45. Mokytojų tarybos ir jos skyrių grupių posėdžių pirmininką ir sekretorių renka mokytojų tarybos ir jos skyrių grupių nariai atviru balsavimu.
46. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu dirbančių tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia pirmininko balsas.
47. Mokytojų tarybos ir jos skyrių grupių funkcijos:
47.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
47.2. priima sprendimus, kurie ŠMSM patvirtintuose Bendruosiuose ugdymo planuose, Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo lavinimo programas tvarkos apraše, Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo sampratoje ir kituose norminiuose dokumentuose, priskiriami mokytojų tarybos kompetencijai;
47.3. derina ugdymo turinį ir metodus prie mokyklos keliamų uždavinių ir bendruomenės poreikių, svarsto ugdymo(-si) turinio derinimą tarpusavyje;
47.4. kartu su mokyklos socialiniu, specialiuoju pedagogais, psichologu, visuomenės sveikatos priežiūros specialistu aptaria mokinių sveikatos, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
48. Mokinių taryba – veikianti mokyklos mokinių savivaldos institucija, savo veiklą grindžia mokyklos nuostatais, mokyklos darbo tvarkos taisyklėmis, turi patariamojo balso teisę mokyklos tarybai, administracijai.
49. Rugsėjo mėnesį mokyklos skyriuose kiekviena 5–10 klasė į mokinių tarybos skyriaus grupę renka po 2 atstovus.
54. Mokinių tarybos funkcijos:
54.4. kartu su mokyklos pedagogais ir administracija rūpinasi drausmės ir tvarkos palaikymu mokykloje;
55. Pagrindinis mokinių tarybos valdymo organas yra tarybos narių susirinkimas:
56. Mokinių tarybos ir jos skyrių koordinatoriai yra mokykloje dirbantys mokytojai, profesionaliais patarimais ir veiksmais padedantys vykdyti įprastą mokinių tarybos veiklą, bendrauti ir bendradarbiauti su mokyklos administracija ir kitomis organizacijomis.
57. Mokykloje gali veikti šios tėvų savivaldos institucijos:
58. Klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetus mokyklos skyriuose sudaro trys tėvų (globėjų, rūpintojų) atstovai, kuriuos renka klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimai balsų dauguma. Komiteto pirmininku tampa asmuo, surinkęs daugiausia balsų.
59. Klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetai padeda klasių vadovams spręsti psichologines, bendravimo, mokymosi ir kitas problemas, domisi klasės mokinių dienos ir savaitės pamokų krūviu, kartu su klasės vadovu ir mokytojais jį koreguoja, talkina organizuojant mokinių ekskursijas, išvykas, popamokinę veiklą.
60. Mokyklos tėvų (globėjų, rūpintojų) tarybą sudaro 1–10 klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetų pirmininkai. Tarybos pirmininkas renkamas tėvų (globėjų, rūpintojų) tarybos narių balsų dauguma.
61. Mokyklos tėvų (globėjų, rūpintojų) taryba padeda mokyklos direktoriui spręsti psichologines, bendravimo, mokymosi ir kitas problemas, domisi mokinių dienos ir savaitės krūviu, kartu su mokyklos vadovais ir mokytojais jį koreguoja, talkina organizuojant mokinių ekskursijas, išvykas, popamokinę veiklą, dalyvauja tobulinant ugdymo procesą ir sprendžiant mokyklos ūkines problemas.
62. Mokyklos ir mokyklos skyrių savivaldos institucijų narių skaičių ir jų veiklos kadencijų trukmę gali keisti mokyklos direktorius, suderinęs su mokyklos taryba.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO
TVARKA IR ATESTACIJA
64. Mokyklos darbuotojų darbo santykius reglamentuoja Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, kiti teisės aktai.
65. Mokyklos darbuotojus priima į darbą ir atleidžia mokyklos direktorius Lietuvos respublikos darbo įstatymų nustatyta tvarka.
66. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
67. Mokyklos direktorius ir mokytojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
71. Mokykla Joniškio rajono savivaldybei nuosavybės teise priklausantį turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pasitikėjimo teise įstatymų ir Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
72. Mokyklos lėšų šaltiniai:
72.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui lėšos ir Joniškio rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
72.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
74. Mokyklos materialinės vertybės, įgytos naudojant biudžeto ir nebiudžetines lėšas, realizuojamos ir nurašomos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
75. Mokykla finansinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
76. Mokyklos finansinės veiklos kontrolę atlieka steigėjas ir kitos kompetentingos kontrolės funkcijas atliekančios institucijos.
77. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Joniškio rajono savivaldybės vykdomoji institucija teisės aktų nustatyta tvarka, prireikus pasitelkia išorinius vertintojus.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
80. Mokyklos nuostatai rengiami, keičiami ir pildomi vadovaujantis ŠMSM patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Savivaldybės tarybos, mokyklos direktoriaus ar mokyklos tarybos iniciatyva, derinami su mokyklos taryba.
82. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus. Joje skelbiama informacija apie mokyklos veiklą.