MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO 2022 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2022 m. vasario 28 d. Nr. 1-56
Marijampolė
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 16 dalimi, 7 straipsnio 18 punktu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 straipsniu, 20 straipsnio 2 dalimi, 48 straipsnio 1 dalies 3 punktu, 2 ir 3 dalimis, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsnio 5 dalies 7 punktu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Marijampolės savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Įgalioti Marijampolės savivaldybės administracijos direktorių Marijampolės savivaldybės vardu pasirašyti su šia programa susijusius dokumentus.
PATVIRTINTA
Marijampolės savivaldybės tarybos
2022 m. vasario 28 d. sprendimu Nr. 1-56
MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO 2022 METŲ PROGRAMA
I SKYRIUS
ĮVADAS
1. Marijampolės savivaldybės užimtumo didinimo 2022 metų programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymais, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
2. Programą rengia Marijampolės savivaldybės administracija (toliau – Administracija), bendradarbiaudama su Užimtumo tarnybos Kauno klientų aptarnavimo departamento Marijampolės skyriumi (toliau – Užimtumo tarnyba).
3. Programą įgyvendina Administracija kartu su atrankos būdu parinktais Programos vykdytojais (toliau – Vykdytojai).
4. Įgyvendinant Programą bus vykdoma valstybinė (valstybės perduota savivaldybei) funkcija - dalyvavimas rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas ir savarankiška savivaldybės funkcija - dalyvavimas sprendžiant gyventojų užimtumo, kvalifikacijos įgijimo ir perkvalifikavimo klausimus, viešųjų ir sezoninių darbų organizavimas.
5. Programos tikslai:
5.2. siekti didinti Marijampolės savivaldybės teritorijos gyventojų, užsiregistravusių Užimtumo tarnyboje, užimtumą, sudarant įsidarbinimo galimybes darbo neturintiems asmenims;
6. Programa rengiama vadovaujantis šiais principais:
6.1. bendradarbiavimo – aktyvus gyvenamosios vietovės bendruomenės įtraukimas į veiklą, skatinant jos iniciatyvą, bendradarbiavimas su visomis suinteresuotomis institucijomis, organizacijomis. Programa rengiama konsultuojantis, o įgyvendinama bendradarbiaujant su Užimtumo tarnyba, socialiniais partneriais, organizacijų (pavyzdžiui, nevyriausybinių) ir vietos bendruomenių atstovais, atstovaujančiais darbo ieškančių asmenų grupių interesams;
6.2. kompleksiškumo – įgyvendinant Programą, turi būti kompleksiškai sprendžiamos asmenų užimtumo problemos, įtraukiant Užimtumo tarnybą, socialinius partnerius ir organizacijas;
6.3. individualumo – Programoje numatomos priemonės turi būti organizuojamos ir paslaugos teikiamos atsižvelgiant į individualius asmenų poreikius bei jų motyvaciją integruotis į darbo rinką;
6.4. tęstinumo – Programoje numatytų veiklų tęstinumas, nuolatinė Programos įgyvendinimo priežiūra ir tikslinimas pagal kintančias aplinkybes;
6.5. efektyvumo – pagrindinis Programos priemonių įgyvendinimo ir paslaugų teikimo rezultatas bei vertinimo kriterijus yra asmens įsidarbinimas pagal darbo sutartį arba darbo santykiams prilygintinų teisinių santykių pagrindu, savarankiškos arba neatlygintinos veiklos vykdymas;
6.6. ekonomiškumo – maksimalus Programai įgyvendinti skirtų lėšų panaudojimas, vadovaujantis ekonominio naudingumo principu, tiek rengiant Programą, tiek ją įgyvendinant;
7. Programa rengiama asmenims, įvardintiems Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje (toliau – Asmenys), kurie yra:
7.2. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;
7.3. asmenys, grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;
7.5. asmenys, priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;
7.6. prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;
7.7. grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimų nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos;
II SKYRIUS
BŪKLĖS ANALIZĖ
9. Marijampolės savivaldybė (toliau – Savivaldybė) administraciniu požiūriu yra Suvalkijos regiono dalis, kuri ribojasi su kitomis Suvalkijos regiono – Vilkaviškio rajono, Kalvarijos ir Kazlų Rūdos savivaldybėmis, taip pat Dzūkijos regiono - Alytaus ir Lazdijų rajonų savivaldybėmis bei Prienų rajono savivaldybe. Savivaldybė randasi Lietuvos pietvakariuose, užima pakankamai patogią geografinę padėtį – nuo Marijampolės 140 kilometrų iki Lietuvos Respublikos sostinės Vilniaus. Savivaldybės teritoriją kerta tarptautinis greitkelis Via Baltica, geležinkelio trasa Rail Baltica. Teritoriniu - administraciniu požiūriu savivaldybė suskirstyta į 9 seniūnijas: Degučių, Gudelių, Igliaukos, Liudvinavo, Marijampolės, Mokolų, Narto, Sasnavos, Šunskų.
9.1. Vidutinis metinis nedarbo lygis procentais nuo darbingo amžiaus gyventojų:
1 lentelė
Teritorija |
Vidutinis metinis nedarbo lygis 2019 metais |
Vidutinis metinis nedarbo lygis 2020 metais |
Vidutinis metinis nedarbo lygis 2021 metais |
2021 metus palyginti su 2020 metais, +, - proc. |
Marijampolės savivaldybėje: moterų vyrų |
7,8 8,4 7,2 |
12,1 11,6 12,6 |
12,4 14,0 11,0 |
+0,3 +2,4 -1,6 |
Lietuvos Respublikoje: moterų vyrų |
8,4 8,3 8,5 |
12,6 12,6 12,5 |
13,0 13,3 12,7 |
+0,4 +0,7 +0,2 |
Šaltinis. Užimtumo tarnybos duomenys
2021 m. vidutinis metinis nedarbo lygis Savivaldybėje 0,6 proc. mažesnis už vidutinį metinį nedarbo lygį Lietuvoje. 2021 m. palyginti su 2020 m.., vidutinis metinis nedarbo lygis savivaldybėje padidėjo 0,3 proc. Ypatingai padidėjo moterų vidutinis metinis nedarbo lygis - 2,4 proc. ir yra 0,7 proc. didesnis nei šalyje. Vyrų vidutinis metinis nedarbo lygis sumažėjo 1,6 proc. ir yra 1,7 proc. mažesnis nei šalyje. Išlieka poreikis didinti šių asmenų užimtumą.
Nors vidutinis metinis nedarbo lygis ir padidėjo, tačiau situacija darbo rinkoje po truputį stabilizavosi. Vienodėjo darbo pasiūlymų skaičius, ir grįžimas į darbo rinką. Nedarbo lygis 2021 m. gruodžio mėnesio pabaigoje buvo 9,4 proc. Palaipsniui mažėjančiam nedarbui įtakos turėjo gerėjanti situacija darbo rinkoje: pasibaigęs karantinas ir veiklų ribojimai, darbdaviai ir darbuotojai prisitaikė prie naujų aplinkybių, buvo grįžtama į įprastą gyvenimo ritmą, intensyviau buvo įdarbinama į laisvas darbo vietas.
9.2. Užimtumo rodikliai Savivaldybėje:
2 lentelė
Rodikliai |
2020 m. |
2021 m. |
2021 m. palyginti su 2020 m. , +,- proc. |
Vidutinis metinis ilgalaikių bedarbių skaičius laikotarpio pabaigoje, vnt.: Šalyje Marijampolės savivaldybėje |
45217,2 784,9 |
86889,3 1408,7 |
+ 92,2 + 79,5 |
Vidutinis metinis bedarbių skaičius laikotarpio pabaigoje, vnt.: Šalyje Marijampolės savivaldybėje |
216186,9 4152,3 |
225225,1 4155,6 |
+ 4,2 + 0,1 |
Vidutinis metinis laisvų darbo vietų skaičius laikotarpio pabaigoje, vnt.: Šalyje Marijampolės savivaldybėje |
10015,4 89,3 |
15952,1 154,4 |
+ 59,3 + 72,9 |
Vidutinis metinis vyresnių kaip 50 metų bedarbių skaičius laikotarpio pabaigoje, vnt.: Šalyje Marijampolės savivaldybėje
|
83317,8 1689,7 |
89043,0 1769,3 |
+ 6,9 + 4,7 |
9.3. 2021 m. palyginti su 2020 m., . savivaldybėje beveik du kartus 79,5 proc.) padidėjo vidutinis metinis bedarbių skaičius, vidutinis metinis laisvų darbo vietų skaičius padidėjo tik 59,3 proc. Vidutinis metinis vyresnių kaip 50 metų bedarbių skaičius sudarė 42,6 proc. (2020 m. - 40,7 proc.) nuo vidutinio metinio bedarbių skaičiaus. 2021 m. palyginti su 2020 m., šis procentas padidėjo 1,9 proc.
Nedarbo lygio, ilgalaikių bedarbių skaičiaus padidėjimui įtakos turėjo nuo 2020 m. birželio 1 d. pradėta mokėti darbo paieškos išmoka COVID 19 padariniams švelninti, karantinas bei ekstremali situacija. Karantinas ir priemonės, skirtos koronaviruso pandemijai suvaldyti, lėmė mažesnį darbo rinkos dalyvių aktyvumą - dalis neturinčių darbo asmenų laikinai pasitraukė iš darbo rinkos.
Marijampolė – patrauklus besiplečiančios pramonės miestas. Mieste veikia stiprios statybos ir maisto pramonės, logistikos, metalo ir medžio apdirbimo bei kitos įmonės, kurios nuolat atnaujinamos, plečiama gamyba bei paslaugos. Administracija aktyviai bendradarbiauja su įmonėmis. Visų bendras tikslas – daugiau verslo ir pramonės įmonių, daugiau gerai mokamų darbo vietų.
Marijampolės savivaldybėje daugiausiai laisvų darbo vietų yra šiose grupėse: nekvalifikuotas darbas, įrengimai bei techninė priežiūra, statyba, pardavimai, pirkimai ir rinkodara, transportas, ryšiai. Be to, dauguma laisvų darbo vietų yra skirta nuolatinio užimtumo problemoms spręsti. Savivaldybėje kuriamos naujos įmonės pasitelkiant užsienio kapitalo investuotojus, kurie į rinką ateina su naujausiomis technologijomis bei įranga, todėl auga aukštą pridėtinę vertę kuriančių darbuotojų poreikis. Vis daugiau reikia ir reikės aukštos kvalifikacijos ir mažiau nekvalifikuotų darbuotojų. Tačiau įmonės vis dažniau susiduria su sunkumais norėdamos užpildyti darbo vietas, nes į jas pretenduojantys asmenys neturi tinkamos kvalifikacijos, kompetencijų ar patirties. 2021 m. net 70,1 proc. visų Užimtumo tarnyboje registruotų asmenų turi tik vidurinį, pagrindinį ar pradinį išsilavinimą.
9.4 Savivaldybėje registruoti bedarbiai:
1 pav. Marijampolės savivaldybėje registruoti bedarbiai
Pirmame paveiksle matome, kad net 42,6 proc. visų registruotų bedarbių sudaro asmenys, kuriems daugiau nei 50 metų, 33,9 proc. sudaro ilgalaikiai bedarbiai. Todėl, įdarbinant asmenis pagal Užimtumo programą, prioritetas turi būti skiriamas šios grupės asmenims.
9.5. Savivaldybės teritorijoje registruotų darbo ieškančių asmenų užimtumo problemos*:
3 lentelė
Veiksniai įtakojantys užimtumo problemas
|
Proc. |
Nepilnamečių vaikų priežiūra/Šeimos narių slauga |
2,3 |
Susisiekimo problemos |
4,8 |
Laikinai negalintis dalyvauti užimtume |
15,4 |
Nekvalifikuotas/žema kvalifikacija/nepaklausi profesija |
2,3 |
Sveikatos problemos |
10,4 |
* atlikta Užimtumo tarnyboje registruotų ribotų įsidarbinimo galimybių klientų analizė
Šaltinis. Užimtumo tarnybos duomenys.
9.7. Savivaldybėje, 2021 m. palyginti su 2020 m., gyventojų skaičius padidėjo 0,9 proc.
9.8. Verslas yra visuotinai pripažintas ekonominės ir socialinės plėtros variklis, o jo plėtra – būtina užimtumo augimo prielaida Vienas svarbiausių rodiklių, apibūdinančių verslo situaciją ir gyventojų verslumo lygį, yra bendras veikiančių įmonių skaičius ir įmonių skaičius tūkstančiui gyventojų. Marijampolės savivaldybėje koncentruojasi didžioji dalis visos Marijampolės apskrities ekonomikos. 2022 metų pradžioje veikė 1769 ūkio subjektai (2021 m. pradžioje 1471 ūkio subjektas), t. y. 51,4 proc. apskrities ūkio subjektų. Todėl, galima teigti, kad koronaviruso pandemija neigiamos įtakos neturėjo, nes veikiančių ūkio subjektų skaičius netgi 1,6 proc. išaugo. Savivaldybėje tūkstančiui gyventojų teko 32,6 ūkio subjektai, Lietuvoje - 40,8 ūkio subjektai. Dauguma ūkio subjektų vykdė didmeninę ir mažmeninę prekybą, variklinių transporto priemonių remontą. Savivaldybėje didelis skaičius ūkio subjektų, dirbančių paslaugų sektoriuje, pramonės, logistikos ir statybos srityse.
9.9. Socialinės pašalpos gavėjų skaičius seniūnijose 2021 m.:
5 lentelė
Seniūnijos |
Socialinę pašalpą gaunančių šeimų skaičius, vnt. |
Socialinę pašalpą gaunančių šeimų, kurios augina vaikus, skaičius, vnt. |
Socialinę pašalpą gaunančių šeimų, kurios neaugina vaikų, |
|
skaičius, vnt. |
proc. nuo visų seniūnijoje socialinę pašalpą gaunančių šeimų |
|||
Gudelių |
23 |
8 |
15 |
65,2 |
Igliaukos |
17 |
4 |
13 |
76,4 |
Liudvinavo |
83 |
27 |
56 |
67,4 |
Marijampolės |
58 |
22 |
36 |
55,1 |
Sasnavos |
24 |
8 |
16 |
62,1 |
Šunskų |
42 |
13 |
29 |
69,0 |
Viso kaimiškose seniūnijose |
247 |
82 |
165 |
66,8 |
Marijampolės mieste |
410 |
117 |
293 |
71,5 |
Viso savivaldybėje |
657 |
199 |
458 |
69,7 |
66,8 proc. socialinę pašalpą gaunančių šeimų kaimiškose seniūnijose, buvo asmenys, gyvenantys po vieną ar po du, tačiau neauginantys vaikų. Šis procentas ypatingai didelis Igliaukos seniūnijoje – 76,4 proc., Šunskų sen. – 69,0 proc. 2021 m. palyginti su 2020 m., bendras procentas šių asmenų kaimiškose seniūnijose sumažėjo 3 proc. ir 22,4 proc. padidėjo šeimų, auginančių vaikus ir gaunančių socialinę pašalpą, skaičius. Marijampolės mieste asmenys, neauginantys vaikų ir gavę socialinę pašalpą, sudarė 71,5 proc., savivaldybėje šis procentas sudarė 69,7 proc. Šiems asmenims vaikų auginimas nėra kliūtis įsidarbinti, todėl bus siekiama kuo daugiau šių asmenų įdarbinti pagal Užimtumo didinimo programą.
10. Užimtumo tarnyboje 2022 sausio 01 d. buvo užregistruoti 4126 asmenys, patenkantys į Programos 7 punkte išvardintas asmenų grupes:
10.2. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra - 107;
10.3. asmenys, grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų - 5;
10.5. asmenys, priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo - 0;
10.6. prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo - 0;
10.7. grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimų nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos - 0;
10.8. asmenys, kurie turi pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ar laikinoji apsauga - 0;
III SKYRIUS
PASLAUGŲ IR (AR) PRIEMONIŲ PLANAS
11. Programos įgyvendinimo metu gyventojų užimtumui didinti numatyta vykdyti priemonę „Prisidėjimas prie ES įgyvendintų projektų tęstinumui užtikrinti“ (toliau – Priemonė). Savivaldybė įgyvendina daug projektų finansuojamų iš Europos Sąjungos įvairių fondų. Įgyvendinant projektus kompleksiškai sutvarkytos Savivaldybės viešosios erdvės, atnaujinta savivaldybės poilsio ir rekreacinių zonų infrastruktūra, sukurtos palankios sąlygos verslo plėtrai, regeneruojant ir tvarkant apleistas ir užterštas savivaldybės teritorijas. Savivaldybės kaimo bendruomenės taip pat noriai pasinaudojo Europos Sąjungos skiriama parama, kurios pagalba buvo sutvarkytos viešosios erdvės, bendruomenių namai, įrengtos sporto aikštelės ir kt.
12. Savivaldybės teritorijoje gausu turistams patrauklių gamtos objektų, lankomų turistų ne tik iš Lietuvos, bet ir iš užsienio. Siekiant išlaikyti sukurtą infrastruktūrą, reikalinga jos priežiūra, kuri užtikrintų įgyvendintų projektų tęstinumą. Manoma, jog vietos bendruomenių gyventojai, dalyvaudami Programoje, galėtų prisidėti prie jų gyvenamojoje teritorijoje įgyvendintų ES projektų, turizmo, poilsio ir laisvalaikio viešųjų erdvių, kitų lankytinų vietų ir objektų, kultūros, sporto, ugdymo, socialinės globos teritorijų priežiūros ir tvarkymo bei prie kitų darbų, gerinančių bendruomenių gyventojų gyvenimo kokybę.
13. Vykdant Priemonę, prisidedant prie sukurtos Savivaldybės infrastruktūros tvarkymo, bus vykdomi šie laikino pobūdžio darbai (toliau – Darbai):
13.1. Savivaldybei priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto bei šioje žemėje esančių, vandens telkinių pakrančių, paplūdimių, takų, pakelių, želdinių tvarkymo ir priežiūros, infrastruktūros objektų smulkaus remonto, laikino pobūdžio pagalbiniai darbai;
13.2. aplinkos tvarkymo ir smulkaus remonto laikino pobūdžio pagalbiniai darbai ikimokyklinio ugdymo, bendrojo lavinimo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo ugdymo, kultūros bei laisvalaikio organizavimo įstaigose;
13.3. aplinkos tvarkymo ir smulkaus remonto laikino pobūdžio pagalbiniai darbai socialinės bei visuomeninės paskirties įstaigose ir objektuose, esančiuose joms priskirtoje valstybinėje žemėje;
13.4. istorijos ir kultūros paminklų, kultūros paveldo objektų, regioninių parkų, neveikiančių kapinių, kitų saugomų bei turinčių išliekamąją vertę objektų priežiūros pagalbiniai laikino pobūdžio darbai;
15. Įgyvendinus Programą, tikimasi nedarbo lygio mažėjimo, ilgalaikio asmenų įsidarbinimo pagal grupes, išvardintas Programos 10 punkte:
16. Asmenys, kurie dalyvaus Programoje, bus atrenkami pagal poreikį, atsižvelgiant į darbų pobūdį, į tuo metu Užimtumo tarnyboje registruotų Asmenų skaičių, jų gyvenamąją vietą. Pagal galimybes bus sudaromos sąlygos dalyvauti visoms Asmenų grupėms, kurioms skirta ši Programa.
17. Programos įgyvendinimo planas:
18. Programos dalyvių atranka:
18.1. Savivaldybės interneto svetainėje bus skelbiama informacija apie galimybę dalyvauti Programoje;
18.2. Programos Vykdytojai, pageidaujantys dalyvauti Programoje, nustatytu terminu teikia Administracijai nustatytos formos paraišką, patvirtintą Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – Administracijos direktorius).
18.3. Programos Vykdytojus atrenka Administracijos direktoriaus sudaryta Darbdavių atrankos komisija pagal Marijampolės savivaldybės užimtumo programos įgyvendinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Administracijos direktoriaus.
18.4. Skyriaus atsakingas darbuotojas patikrina paraiškas, parengia suvestinę ir pateikia svarstyti Darbdavių atrankos komisijai, kurios paskirtis atrinkti darbdavius, paskirstyti lėšas ir teikti tvirtinti Administracijos direktoriui Programos lėšų paskirstymo projektą. Programos vykdymo pabaigoje Vykdytojų (Administracijos padalinių-seniūnijų) likę nepanaudotos lėšos paskirstomos tarp Administracijos padalinių pagal jų pateiktus poreikius Administracijos direktoriaus įsakymu.
19. Prioritetas bus teikiamas Vykdytojams:
19.2. kurie vykdys darbus, padedančius palaikyti ir plėtoti vietos bendruomenės socialinę infrastruktūrą;
20. Su atrinktais Vykdytojais Administracijos direktorius sudaro dvišales sutartis, išskyrus tuos atvejus, kai Vykdytojai yra seniūnijos.
21. Dėl Asmenų parinkimo pagal Programos 13.1–13.5 punktuose numatytus vykdyti pasirinktus darbus į Užimtumo tarnybą kreipiasi patys Vykdytojai.
22. Į Programos 13.1-13.5 punktuose numatytus vykdyti pasirinktus darbus Asmenis siunčia Užimtumo tarnyba.
23. Vadovaudamasis užimtumo didinimo programų rengimo bendradarbiavimo principu Programos vykdymą organizuoja Skyrius bendradarbiaudamas su Užimtumo tarnyba.
IV SKYRIUS
FINANSAVIMO PLANAS
25. Programa finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Marijampolės savivaldybės biudžetui lėšų ir iš savivaldybės biudžeto lėšų.
26. Programai finansuoti numatoma skirti – 137,4 tūkst. Eur iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Marijampolės savivaldybės biudžetui lėšų ir 70,0 tūkst. Eur iš savivaldybės biudžeto lėšų. Iš jų:
26.1. darbo užmokesčiui (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio draudimo įmokų sumą) ir piniginėms kompensacijoms už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio draudimo įmokų sumą) iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų – 96 proc., iš savivaldybės biudžeto lėšų – 100 proc.;
27. Vykdant Programą planuojama įdarbinti iki 60 Užimtumo tarnybos siunčiamų Asmenų sudarant terminuotas darbo sutartis vidutiniam 4 mėnesių laikotarpiui (su galimybe pratęsti sutarties trukmę) ir mokant:
27.1. darbo užmokestį, apskaičiuotą už faktiškai dirbtą laiką pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalųjį valandinį atlygį (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą);
V SKYRIUS
PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS
30. Darbų kokybės priežiūrą vykdo Skyriaus vyriausiasis specialistas, esant būtinybei, Administracijos direktoriaus nurodymu pasitelkdamas kitų Administracijos padalinių specialistus.
31. Siekiant nustatyti, ar efektyviai vykdoma Priemonė, bus vertinama vykdomų Darbų kokybė, kiekybė, naudingumas vietos bendruomenei ir Asmenų galimybė įsidarbinti nuolatiniam darbui.
32. Priežiūra vykdoma, atvykstant Administracijos specialistams į Darbų vietą, informavus Vykdytoją.
33. Programos Priemonės įgyvendinimo vertinimas įtraukiamas į metinę Administracijos direktoriaus ataskaitą.
34. Veiksmai siekiant užtikrinti Programos įgyvendinimui skiriamų lėšų naudojimo efektyvumą ir tinkamumą:
34.1. Vykdytojas (ne Administracijos padalinys) mėnesiui pasibaigus, ne vėliau kaip per 5 kito mėnesio darbo dienas, pateikia Skyriui raštą ir Užimtumo tarnybos siųstų ir įdarbintų asmenų su darbo laiko apskaita ir apmokėjimu susijusius dokumentus:
34.1.3. darbo užmokesčio priskaičiavimo ir išmokėjimo žiniaraštį (jo išrašą) arba žiniaraščio (jo išrašo) kopiją;
34.2. Vykdytojas (Administracijos padalinys) pateikia Administracijos Piniginės paramos ir Buhalterijos skyriams Užimtumo tarnybos siųstų ir įdarbintų asmenų su darbo laiko apskaita ir apmokėjimu susijusius dokumentus:
34.2.2. darbo laiko apskaitos žiniaraštį (jo išrašą) arba žiniaraščio (jo išrašo) kopiją iki kiekvieno mėnesio paskutinės darbo dienos;
36. Skyrius pažymą dėl lėšų pervedimo Vykdytojams (ne Administracijos padaliniams) teikia Administracijos Buhalterijos skyriui.
VI SKYRIUS
VIEŠINIMAS