Pasvalio rajono savivaldybės taryba
Sprendimas
Dėl pasvalio specialiosios mokyklos nuostatų patvirtinimo
2015 m. kovo 31 d. Nr. T1-58
Pasvalys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 4 dalimi, 6 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Pasvalio specialiosios mokyklos nuostatų, patvirtintų Savivaldybės tarybos 2012 m. rugsėjo 26 d. sprendimu Nr. T1-206 „Dėl Pasvalio specialiosios mokyklos nuostatų patvirtinimo“, 76 ir 77 punktais, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Pripažinti netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2012 m. rugsėjo 26 d. sprendimą Nr. T1-206 „Dėl Pasvalio specialiosios mokyklos nuostatų patvirtinimo“.
3. Įpareigoti Pasvalio specialiosios mokyklos direktorę Gintę Januškevičienę patvirtintus Pasvalio specialiosios mokyklos nuostatus įregistruoti Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pasvalio rajono savivaldybės tarybos
2015 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T1-58
PASVALIO SPECIALIOSIOS MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pasvalio specialiosios mokyklos (toliau – Mokyklos) nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Mokyklos teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, Mokyklos turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę, Mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Oficialus Mokyklos pavadinimas – Pasvalio specialioji mokykla. Trumpasis pavadinimas – Specialioji mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190985972.
6. Mokyklos savininkas – Pasvalio rajono savivaldybė, kodas 111101496, adresas: Vytauto Didžiojo a. 1, LT-39143, Pasvalys.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Pasvalio rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba). Jos kompetenciją nustato Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.
11. Pagrindinė Mokyklos paskirtis – specialiųjų poreikių mokinių ugdymas, kitos paskirtys – socialinės globos paslaugos, socialinių įgūdžių mokymas.
15. Mokykla vykdo pradinio, pagrindinio, socialinių įgūdžių individualizuotas ugdymo ir neformaliojo švietimo programas.
16. Mokykloje mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas; pagrindinio ugdymo programos pirmosios dalies baigimo pažymėjimas; pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas, vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas.
17. Mokykla turi socialinės globos padalinį, neturintį atskiro juridinio statuso, kuriame teikiama dienos ir trumpalaikė socialinė globa vaikams ir jaunuoliams, turintiems sunkią negalią nuo 7 iki 21 metų (toliau – Socialinės globos padalinys), kurio nuostatus tvirtina Mokyklos direktorius.
19. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir Mokyklos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose, simboliką.
20. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, Pasvalio rajono savivaldybės institucijų teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI,FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
22. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
22.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
23. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
24. Mokyklos tikslas – kokybiškai įgyvendinti ugdymo programas, vykdyti vaikų ir Jaunuolių profesinę ir socialinę reabilitaciją, padedančią tapti pilnaverčiais visuomenės nariais. Teikti kokybiškas dienos ir trumpalaikės socialinės globos paslaugas vaikams ir jaunuoliams, turintiems sunkią negalią nuo 7 iki 21 metų.
25. Mokyklos uždaviniai:
25.1. organizuoti ugdymo procesą ir teikti individualizuotą pradinį, pagrindinį, socialinių įgūdžių mokymą didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams nuo 7 iki 21 metų;
25.2. sudaryti sąlygas mokinių gebėjimų ir interesų ugdymui, aprūpinant ugdymo procesą tam tikslui reikalingomis specialiosiomis priemonėmis, kompensacine technika bei plėtojant pedagogų profesinę kompetenciją;
25.3. sudaryti galimybes tęsti mokymąsi pagal socialinių įgūdžių ugdymo programą mokiniui, baigusiam pagrindinio ugdymo individualizuotą, adaptuotą pagrindinio ugdymo ar specialiojo ugdymo programą mokytis iki 21 metų;
25.4. teikti informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdyti mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą bei vaiko minimalios priežiūros priemones;
25.8. sudaryti vaikui artimas šeimos aplinkai gyvenimo sąlygas, atitinkančias jo amžių, sveikatą ir brandą, užtikrinti fizinį ir psichinį saugumą;
25.10. rūpintis tinkama mityba, sveikatos prevencija, saugoti vaikus nuo fizinę, psichinę sveikatą žalojančių veiksnių, apsaugant juos nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo;
25.12. bendradarbiauti su valstybės ir savivaldybės institucijomis bei įstaigomis, sprendžiant socialinio darbo su vaiko tėvų ir globėjų (rūpintojų) šeima organizavimo klausimus;
25.13. bendradarbiauti su įvairių sričių specialistais, mokytojais sprendžiant vaiko ugdymosi, sveikatos priežiūros klausimus, pagal sutartis pasitelkti Mokyklos darbui reikalingus specialistus;
26. Mokyklos funkcijos:
26.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, pradinio ugdymo bendrųjų programų pritaikymo rekomendacijomis specialiųjų poreikių mokinių kalbiniam, matematiniam ir socialiniam bei gamtamoksliniam ugdymui, pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrųjų programų pritaikymo rekomendacijomis specialiųjų poreikių mokinių, turinčių vidutinį, žymų ir labai žymų intelekto sutrikimą, ugdymui, pagrindinio ugdymo bendrųjų programų pritaikymo rekomendacijomis specialiųjų poreikių žemų ir labai žemų intelektinių gebėjimų mokinių ugdymui, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat į vaikų, mokinių ir ugdytinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymosi būdus ir tempą;
26.2. rengia pradinio, pagrindinio, socialinių įgūdžių ugdymo individualizuotas programas, neformaliojo švietimo programas;
26.3. vykdo pradinio specialiojo ir pagrindinio specialiojo ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo programas, prevencines programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina švietimo kokybę;
26.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
26.6. organizuoja mokinių neformalųjį ugdymą, jį sieja su bendruoju ugdymu, sudaro sąlygas mokiniams po pamokų dalyvauti pedagogų organizuojamoje veikloje;
26.7. teisės aktų nustatyta tvarka ruošia ir teikia dokumentus Švietimo pagalbos tarnybos Pedagoginiam psichologiniam skyriui dėl specialiųjų ugdymosi poreikių pakartotinio įvertinimo ir specialiojo ugdymosi ir (ar) švietimo pagalbos skyrimo;
26.9. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
26.10. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
26.13. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka, organizuoja tėvų švietimą;
III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
28. Mokykla, įgyvendindama tikslą ir jai pavestus uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
29. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi pareigas:
29.1. užtikrinti kokybišką pradinio, pagrindinio, socialinių įgūdžių ugdymo individualizuotų ir neformaliojo švietimo programų vykdymą; sudaryti higienos normas atitinkančias ugdymo sąlygas;
29.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančia kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
29.5. viešai skelbti informaciją apie Mokyklos veiklą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu;
IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
30. Mokyklos veiklos organizavimo teisinis pagrindas:
30.1. direktoriaus patvirtintas Mokyklos strateginis planas, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo;
30.2. direktoriaus patvirtintas Mokyklos metinis veiklos planas, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba;
31. Mokyklai vadovauja direktorius, kurį konkurso būdu į pareigas skiria ir iš pareigų atleidžia Savivaldybės taryba teisės aktų nustatyta tvarka. Mokyklos direktoriaus pareiginę instrukciją tvirtina, skatina ir skiria nuobaudas, nustato Mokyklos didžiausią leistiną pareigybių (etatų) skaičių Savivaldybės taryba. Mokyklos direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Savivaldybės tarybai.
32. Direktorius:
32.1. tvirtina Mokyklos vidaus struktūrą ir pareigybių sąrašą, neviršijant Savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino pareigybių (etatų) skaičiaus;
32.2. tvirtina darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas, nustato tarnybinius atlyginimus;
32.4. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Mokyklos darbo tvarkos taisyklėmis nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
32.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
32.7. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti;
32.12. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
32.14. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, sveikatos įstaigomis, ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
32.18. kartu su Mokyklos taryba sprendžia, ar leisti ant mokyklos pastato ir teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;
32.20. užtikrina, prižiūri ir atsako už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą mokykloje;
32.21. vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į Pasvalio rajono savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
32.22. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
32.23. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba mokiniui, kurio atžvilgiu buvo taikytas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas;
32.24. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, tvirtina Mokyklos bendrabučio suteikimo ir naudojimosi tvarką;
32.25. yra asignavimų valdytojas ir vykdo jam pavestas pareigas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu. Teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina optimalų jų valdymą ir naudojimą;
33. Mokyklos direktoriui išvykus į komandiruotę, sergant, atostogų metu ar nesant darbe dėl kitų pateisinamų priežasčių, jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas, jo nesant – Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo.
34. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje, už demokratinį Mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, personalo tobulėjimą, už viešą informacijos skelbimą.
35. Mokykloje sudaroma Metodinė taryba. Ją sudaro pedagogai, išrinkti Mokytojų tarybos posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Metodinės tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip kartą per ketvirtį. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau, kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia Metodinės tarybos pirmininko balsas.
36. Metodinės tarybos veiklą koordinuoja Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui, vadovaudamasis Mokyklos nuostatais, Mokyklos tarybos veiklos nuostatais.
37. Metodinė taryba:
37.6. planuoja ir aptaria ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, mokinių pasiekimų ir vertinimo būdus, mokymo (si) ir ugdymo (si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaiko jį individualioms reikmėms, nagrinėja praktinę veiklą, plėtoja pedagogų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais ir kartu siekia mokinių ir Mokyklos pažangos;
37.7. teikia Mokyklos direktoriui siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo;
V. MOKYKLOS SAVIVALDA
39. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausia Mokyklos savivaldos institucija. Taryba telkia Mokyklos pedagogų, tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam Mokyklos valdymui, padeda spręsti Mokyklai aktualius klausimus, direktoriui atstovauti teisėtiems Mokyklos interesams.
40. Taryboje tėvai (globėjai, rūpintojai), pedagogai, vietos bendruomenės nariai atstovauja lygiomis dalimis. Tarybą sudaro 6 nariai: 2 pedagogai, 2 tėvai (globėjai, rūpintojai), 2 vietos bendruomenės atstovai.
41. Taryba renkama dvejiems metams. Taryba vadovaujasi Tarybos nuostatais, kuriuos tvirtina Mokyklos direktorius.
42. Tėvus (globėjus, rūpintojus) į Tarybą renka visuotinis tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas. Tėvai išrenkami atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų).
43. Mokytojai į Tarybą renkami Mokytojų tarybos posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Mokytojų tarybos narių.
44. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu, balsų dauguma Tarybos posėdyje. Tarybos pirmininku negali būti renkamas Mokyklos direktorius.
45. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų Tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
47. Taryba:
47.2. pritaria Mokyklos strateginiam planui, metiniam Mokyklos veiklos planui, Mokyklos darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Mokyklos direktoriaus;
47.3. teikia pasiūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
47.5. išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl mokyklos veiklos tobulinimo;
47.6. teikia siūlymus Savivaldybės tarybai dėl Mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
47.7. svarsto Metodinės tarybos, Mokytojų tarybos, mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų) ar Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;
47.8. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
47.10. susipažįsta su Mokyklos veiklos įsivertinimo ataskaita ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;
47.11. analizuoja įsivertinimo rezultatus, parenka veiklos įsivertinimo sritis, priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
49. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti.
50. Mokytojų tarybą sudaro Mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Mokykloje dirbantys pedagogai, bibliotekininkas, sveikatos priežiūros specialistas, Socialinės globos padalinio darbuotojai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Į posėdžius gali būti kviečiami Pasvalio rajono savivaldybės administracijos, Švietimo ir sporto skyriaus, kitų savivaldos institucijų atstovai, Mokyklos bendruomenės nariai.
52. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokyklos direktorius. Posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per keturis mėnesius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Mokytojų taryba vadovaujasi nuostatais, kuriuos tvirtina Mokyklos direktorius.
53. Mokytojų taryba:
53.1. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais;
53.4. aptaria mokinių sveikatos, mokymosi, poilsio ir mitybos, apgyvendinimo Mokyklos bendrabutyje, pedagoginės veiklos klausimus;
53.5. svarsto ugdymo(-si), nepamokinės veiklos klausimus, skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą;
54. Visuotinis tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas šaukiamas ne rečiau kaip 2 kartus per mokslo metus.
55. Visuotinis tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas:
56. Klasių, šeimynų mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus) susirinkimų metu klasės vadovai ar šeimynų auklėtojai aptaria mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, teikia pasiūlymus Tarybai ir direktoriui.
VI. SOCIALINĖS GLOBOS PADALINIO VEIKLA
57. Pagrindinis Socialinės globos padalinio veiklos tikslas – teikti dienos ir trumpalaikės socialinės globos paslaugas vaikams ir jaunuoliams turintiems sunkią negalią nuo 7 iki 21 metų (toliau – neįgalus asmuo).
58. Dienos socialinės globos paslaugų pagrindinis uždavinys teikti visumą paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba dienos metu.
59. Trumpalaikės socialinės globos paslaugų pagrindinis uždavinys – teikti visumą paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba šeimos nariams (globėjams, rūpintojams) dėl tam tikrų priežasčių (ligos, komandiruotės, atostogų, šeimos ar darbo įsipareigojimų ir kt.) laikinai ar darbo savaitę negalint prižiūrėti asmenų, kuriems reikalinga nuolatinė priežiūra ar tęstinės socialinės paslaugos iki 4,5 parų per savaitę.
60. Dienos ir trumpalaikės socialinės globos paslaugos yra mokamos, vadovaujantis galiojančiais Pasvalio rajono savivaldybės tarybos teisės aktais.
VII. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
62. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
63. Darbo apmokėjimo tvarką Mokyklos darbuotojams nustato Darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Vyriausybės nutarimai, švietimo ir mokslo ministro įsakymai ir kiti tesės aktai.
VIII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
65. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
66. Mokyklos lėšos:
66.4. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
69. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka. Finansines operacijas vykdo Mokyklos buhalteris, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Mokyklos direktoriaus patvirtinta apskaitos politika, finansų kontrolės taisyklėmis.
70. Mokyklos finansinį auditą atlieka Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba, Centralizuotas vidaus audito skyrius.
71. Mokyklos veiklos valstybinę priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.
73. Mokyklos veiklos priežiūrą vykdo Pasvalio rajono savivaldybės taryba ir Pasvalio rajono savivaldybės administracija.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
75. Informacija apie mokyklos veiklą, kurią, remiantis Nuostatais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, pateikiama Mokyklos interneto svetainėje. Skelbdama informaciją apie mokyklos veiklą ir rezultatus, Mokykla vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės galiojančiais teisės aktais dėl bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėms.
76. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus, pritarus Mokyklos tarybai. tvirtina Savivaldybės taryba.
77. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos, Mokyklos direktoriaus ir Mokyklos tarybos iniciatyva laikantis įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų ir Dokumentų rengimo taisyklių.
79. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimas dėl mokyklos reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo, Mokyklos grupės ar tipo pakeitimo skelbiamas vietos spaudoje, Pasvalio rajono savivaldybės ir Mokyklos interneto svetainėse.