Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL Lietuvos Respublikos vyriausybės 2018 m. liepos 4 d. nutarimo Nr. 638 „DĖL NACIONALINIAM SAUGUMUI UŽTIKRINTI SVARBIOS ĮMONĖS SAUGUMO PLANO REIKALAVIMŲ IR RENGIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ pakeitimo
2024 m. gegužės 22 d. Nr. 389
Vilnius
1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 4 d. nutarimą Nr. 638 „Dėl Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės saugumo plano reikalavimų ir rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1.1. Pakeisti nurodytą nutarimą ir jį išdėstyti nauja redakcija (Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės saugumo plano reikalavimų ir rengimo tvarkos aprašas nauja redakcija nedėstomas):
„Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL NACIONALINIAM SAUGUMUI UŽTIKRINTI SVARBIOS ĮMONĖS SAUGUMO PLANO REIKALAVIMŲ IR RENGIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo 15 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės saugumo plano reikalavimų ir rengimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Įgalioti ministerijas, nurodytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 8 d. nutarimo Nr. 699 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymą“ priede, patvirtinti joms pagal šį priedą priskirtų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių saugumo planus.
3. Nustatyti, kad Nacionalinio krizių valdymo centro prašymu per jo nurodytą terminą, o pagal faktines aplinkybes atsiradus galinčių kelti grėsmę nacionalinio saugumo interesams rizikos veiksnių – nedelsiant nuo tokių aplinkybių atsiradimo, Nacionalinio krizių valdymo centrui:
3.1. žvalgybos institucijos teikia žvalgybinę informaciją, susijusią su rizikos veiksniais, galinčiais kelti grėsmę nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms ar nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbiems įrenginiams ir turtui;
3.2. Nacionalinis kibernetinio saugumo centras prie Krašto apsaugos ministerijos teikia informaciją apie kibernetinius incidentus, susijusius su nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių valdoma ypatingos svarbos informacine infrastruktūra;
3.3. Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos teikia informaciją apie kriminogeninių procesų (nusikalstamų grėsmių) įtaką nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms ar nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbiems įrenginiams ir turtui;
3.4. Viešojo saugumo tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos teikia informaciją, susijusią su rizikos veiksniais, galinčiais kelti grėsmę pirmos ir antros kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms ar nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbiems įrenginiams ir turtui, kurių fizinę apaugą vykdo pagal Vyriausybės patvirtintą sąrašą;
3.5. Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės teikia informaciją, susijusią su rizikos veiksniais, galinčiais kelti grėsmę šioms įmonėms ar joms priklausantiems ar jų valdomiems nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbiems įrenginiams ir turtui, išskyrus šio nutarimo 3.4 papunktyje nurodytus atvejus, taip pat informaciją apie kibernetinius incidentus, susijusius su įmonės vidaus dokumentuose nustatytomis ryšių ir informacinėmis sistemomis (ar jų dalimis), kurios yra reikšmingos įmonės veiklai.“
1.2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintą Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės saugumo plano reikalavimų ir rengimo tvarkos aprašą:
1.2.1. Pakeisti 2 punktą ir jį išdėstyti taip:
„2. Aprašas netaikomas nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms (toliau – Įmonės), kurioms taikoma civilinės aviacijos saugumo užtikrinimo priemones nustatanti Nacionalinė civilinės aviacijos saugumo programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 1613-7 „Dėl Nacionalinės civilinės aviacijos saugumo programos patvirtinimo“, Įmonėms, kurių saugumo priemones jūrų uoste reglamentuoja Tarptautinis laivų ir uosto įrenginių (terminalų) apsaugos kodeksas, Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymas ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 28 d. nutarimas Nr. 90 „Dėl Lietuvos Respublikos jūrų uostų, šių uostų infrastruktūros ir suprastruktūros įrenginių (terminalų) bei laivų apsaugos stiprinimo“, ir Įmonei, vykdančiai branduolinės energetikos objekto (objektų), išskyrus Maišiagalos radioaktyviųjų atliekų saugyklą, kurių saugumo priemones reglamentuoja Lietuvos Respublikos branduolinės saugos įstatymas ir Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatymas, statybą, eksploatavimą, eksploatavimo nutraukimą ir uždaryto radioaktyviųjų atliekų atliekyno (atliekynų) priežiūrą.“
1.2.2. Pakeisti 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatyme, Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatyme, Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme (toliau – Įstatymas) ir Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos ir paslapčių įstatyme.“
1.2.3. Pakeisti 8.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
1.2.4. Papildyti 8.5 papunkčiu:
„8.5. Įmonės, nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įrenginių ir turto apsaugą užtikrinančių apsaugos tarnybų, vidaus reikalų ministro valdymo srities įstaigų (policijos, Viešojo saugumo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos, o jei Įmonė, nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbūs įrenginiai ir turtas yra pasienio ruože ar pasienio kontrolės punkte, teritorinėje jūroje bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje – ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos) bei Lietuvos kariuomenės, kuri gali būti pasitelkta Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatyme nustatytais pagrindais, sąveikos algoritmai.“
1.2.5. Pakeisti 13 punktą ir jį išdėstyti taip:
„13. Įmonė parengtą Saugumo plano projektą pateikia derinti ministerijai, kuriai vadovaujančio ministro valdymo sričiai priskirta Įmonė, Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijai, Viešojo saugumo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos, Policijos departamentui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, o jei Įmonė, nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbūs įrenginiai ir turtas yra pasienio ruože ar pasienio kontrolės punkte, teritorinėje jūroje bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje – ir Valstybės sienos apsaugos tarnybai prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos.“
2. Nustatyti, kad:
2.2. nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių saugumo planai turi būti atnaujinti laikantis šiuo nutarimu pakeisto Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės saugumo plano reikalavimų ir rengimo tvarkos aprašo reikalavimų ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo šio nutarimo įsigaliojimo dienos.
Nacionaliniam saugumui užtikrinti
svarbios įmonės saugumo plano
reikalavimų ir rengimo tvarkos
aprašo
priedas
GRĖSMIŲ LYGIAI, SAUGUMO UŽTIKRINIMO IR REAGAVIMO PRIEMONĖS
1. Atsižvelgiant į grėsmių tikimybę, Įmonėse turi būti nustatyti šie grėsmių lygiai:
2. Sprendimą dėl atitinkamo grėsmės lygio Įmonėje nustatymo ir pakeitimo priima Nacionalinis krizių valdymo centras, atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 4 d. nutarimo Nr. 638 „Dėl Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbios įmonės saugumo plano reikalavimų ir rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 3 punkte nurodytų institucijų pateiktą informaciją apie rizikos veiksnius, galinčius kelti grėsmę Įmonėms ar nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbiems įrenginiams ir turtui (toliau – svarbūs valstybės objektai), Įmonės valdomai ypatingos svarbos informacinei infrastruktūrai, Įmonės vidaus dokumentuose nustatytoms ryšių ir informacinėms sistemoms (ar jų dalims), kurios yra reikšmingos Įmonės veiklai, ir į Jungtinės grėsmių prevencijos ir krizių valdymo grupės pasiūlymus.
3. Rekomenduojama kibernetinio incidento grėsmių lygius nustatyti atsižvelgiant į kibernetinių incidentų kategorijas, nurodytas Nacionaliniame kibernetinių incidentų valdymo plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 818 „Dėl Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatymo įgyvendinimo“, ir atitiktį organizaciniams ir techniniams reikalavimams, nurodytiems Organizacinių ir techninių reikalavimų, taikomų kibernetinio saugumo subjektams, apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 818 „Dėl Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatymo įgyvendinimo“.
4. Pagal nustatytą atitinkamą grėsmės lygį rekomenduojama taikyti šias saugumo užtikrinimo ir reagavimo priemones (Įmonių saugumo planuose, įvertinus svarbių valstybės objektų bei ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros paskirtį bei ypatumus, gali būti numatytos ir papildomos saugumo užtikrinimo ir reagavimo priemonės):
Grėsmė |
Grėsmės lygis |
Pasirengimo reaguoti lygis |
Saugumo užtikrinimo ir reagavimo priemonės |
Teroro aktas, diversija, nesankcionuotas asmenų patekimas į svarbų valstybės objektą, (įskaitant ir ginkluotą įsiveržimą), masiniai neramumai, neteisėtas fizinis poveikis (tyčinis svarbaus valstybės objekto saugai turinčių reikšmės konstrukcijų, sistemų ir komponentų pažeidimas), sabotažas |
Žemas |
ALFA |
1. Kasdienių užduočių ir standartinių veiklos procedūrų svarbiame valstybės objekte vykdymas vadovaujantis saugumo planu. Apsaugos pamainos darbuotojų standartinis amunicijos komplektas. 2. Apsaugos pamainos darbuotojų informavimas apie galimą grėsmę. 3. Operatyvus pasikeitimas informacija su PD, VST, taip pat VSAT (jeigu svarbus valstybės objektas yra pasienio ruože ar pasienio kontrolės punkte, teritorinėje jūroje bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje), apsaugos tarnyba (jeigu svarbaus valstybės objekto fizinę apsaugą vykdo privati apsaugos tarnyba) ir svarbaus valstybės objekto valdytoju. 4. Papildomų pajėgų iškvietimo ir veiksmų sinchronizavimo schemos patikrinimas. 5. Sąveikos algoritmo (mechanizmo) tarp PD, VST, taip pat VSAT (jeigu svarbus valstybės objektas yra pasienio ruože ar pasienio kontrolės punkte, teritorinėje jūroje bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje), apsaugos tarnybos (jeigu svarbaus valstybės objekto fizinę apsaugą vykdo privati apsaugos tarnyba) ir svarbaus valstybės objekto valdytojo veikimo patikrinimas. 6. Pasirengimas vykdyti aukštesnio grėsmės lygio saugumo priemones. |
Vidutinis |
BRAVO |
1. Vykdomos žemam grėsmės lygiui nustatytos saugumo priemonės. 2. Techninių fizinės ir elektroninės saugos užtikrinimo priemonių, įrengtų svarbiame valstybės objekte, būklės patikra, intensyvesnė nuolatinė stebėsena. 3. Ginkluotės, specialiųjų, asmens apsaugos priemonių ir amunicijos patikra bei apsaugos pamainos darbuotojų aprūpinimas papildoma amunicija. 4. Apsaugos pamainos darbuotojų operatyvus instruktavimas atsižvelgiant į atnaujintą informaciją. 5. Operatyvus pasikeitimas atnaujinta informacija su PD, VST, taip pat VSAT (jeigu svarbus valstybės objektas yra pasienio ruože ar pasienio kontrolės punkte, teritorinėje jūroje bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje), apsaugos tarnyba (jeigu svarbaus valstybės objekto fizinę apsaugą vykdo privati apsaugos tarnyba) ir svarbaus valstybės objekto valdytoju. 6. Sustiprinamas svarbaus valstybės objekto teritorijos ir prieigų stebėjimas siekiant nustatyti įtartinus asmenis, daiktus bei užkardyti galimas grėsmes. 7. Pasirengimas vykdyti aukštesnio grėsmės lygio saugumo priemones. |
|
Aukštas |
CHARLIE |
1. Vykdomos vidutiniam grėsmės lygiui nustatytos saugumo priemonės. 2. PD, VST, taip pat VSAT (jeigu svarbus valstybės objektas yra pasienio ruože ar pasienio kontrolės punkte, teritorinėje jūroje bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje) pareigūnų operatyvaus reagavimo rezervo formavimas (budėjimų namuose ir (ar) įstaigoje organizavimas). 3. Apsaugos pamainos budinčių patrulių veiklos organizavimas. 4. Svarbaus valstybės objekto apsauga sustiprinama papildomai pasitelkiant LŠS narius. 5. Apsaugos pamainos darbuotojų operatyvus instruktavimas atsižvelgiant į atnaujintą informaciją. 6. Operatyvus pasikeitimas atnaujinta informacija su PD, VST, taip pat VSAT (jeigu svarbus valstybės objektas yra pasienio ruože ar pasienio kontrolės punkte, teritorinėje jūroje bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje), NKVC, VRM, apsaugos tarnyba (jeigu svarbaus valstybės objekto fizinę apsaugą vykdo privati apsaugos tarnyba) ir svarbaus valstybės objekto valdytoju. 7. Sustiprinama asmenų ir transporto priemonių patekimo į svarbų valstybės objektą ir (ar) jo teritoriją kontrolė (nuodugnus tikrinimas). 8. Aktyvuojama bepiločių orlaivių neutralizavimo įranga. 9. Pasirengimas vykdyti aukštesnio grėsmės lygio saugumo priemones. |
|
Aukščiausias |
DELTA |
1. Vykdomos aukštam grėsmės lygiui nustatytos saugumo priemonės. 2. Taikomos kompleksinės-organizacinės priemonės (fortifikacijų įrengimas, pagalba svarbaus valstybės objekto valdytojui dėl personalo evakuacijos ir kt.), mažinančios svarbaus valstybės objekto pažeidžiamumą. 3. Svarbaus valstybės objekto apsauga sustiprinama papildomai skiriant vidaus reikalų ministro valdymo srities statutinių įstaigų pareigūnus. 4. Svarbaus valstybės objekto prieigose ir išorinio perimetro erdvėje praplečiamos draudžiamo patekimo zonos policijai laikinai apribojant asmenų ar transporto priemonių patekimą į tam tikrą teritoriją ar patalpą dėl galimo pavojaus viešajai tvarkai, asmens ar valstybės saugumui. 5. Pasitvirtinus grėsmei vykdomos neteisėtos veiklos užkardymo ir pasekmių likvidavimo priemonės. |
|
Šnipinėjimas, išorinis svarbaus valstybės objekto stebėjimas (žvalgyba) |
Žemas |
ALFA |
1. Kasdienių užduočių ir standartinių veiklos procedūrų svarbiame valstybės objekte vykdymas vadovaujantis saugumo planu. Apsaugos pamainos darbuotojų standartinis amunicijos komplektas. 2. Apsaugos pamainos darbuotojų informavimas apie galimą grėsmę. 3. Operatyvus pasikeitimas informacija su PD, VST, taip pat VSAT (jeigu svarbus valstybės objektas yra pasienio ruože ar pasienio kontrolės punkte, teritorinėje jūroje bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje), apsaugos tarnyba (jeigu svarbaus valstybės objekto fizinę apsaugą vykdo privati apsaugos tarnyba) ir svarbaus valstybės objekto valdytoju. 4. Pasirengimas vykdyti aukštesnio grėsmės lygio saugumo priemones. |
Vidutinis |
BRAVO |
1. Vykdomos žemam grėsmės lygiui nustatytos saugumo priemonės. 3. Apsaugos pamainos darbuotojų operatyvus instruktavimas atsižvelgiant į atnaujintą informaciją. 4. Operatyvus pasikeitimas atnaujinta informacija su PD, VST, taip pat VSAT (jeigu svarbus valstybės objektas yra pasienio ruože ar pasienio kontrolės punkte, teritorinėje jūroje bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje), apsaugos tarnyba (jeigu svarbaus valstybės objekto fizinę apsaugą vykdo privati apsaugos tarnyba), VSD ir svarbaus valstybės objekto valdytoju. 5. Sustiprinamas svarbaus valstybės objekto teritorijos ir prieigų stebėjimas siekiant nustatyti įtartinus asmenis, daiktus bei užkardyti galimas grėsmes. 6. Pasirengimas vykdyti aukštesnio grėsmės lygio saugumo priemones. |
|
Aukštas |
CHARLIE |
1. Vykdomos vidutiniam grėsmės lygiui nustatytos saugumo priemonės. 2. Apsaugos pamainos budinčių patrulių veiklos organizavimas. 3. Apsaugos pamainos darbuotojų operatyvus instruktavimas atsižvelgiant į atnaujintą informaciją. 4. Operatyvus pasikeitimas atnaujinta informacija su PD, VST, taip pat VSAT (jeigu svarbus valstybės objektas yra pasienio ruože ar pasienio kontrolės punkte, teritorinėje jūroje bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje), VSD, NKVC, VRM, apsaugos tarnyba (jeigu svarbaus valstybės objekto fizinę apsaugą vykdo privati apsaugos tarnyba) ir svarbaus valstybės objekto valdytoju. 5. Sustiprinama asmenų ir transporto priemonių patekimo į svarbų valstybės objektą ir (ar) jo teritoriją kontrolė (nuodugnus tikrinimas). 6. Aktyvuojama bepiločių orlaivių neutralizavimo įranga. 7. Pasirengimas vykdyti aukštesnio grėsmės lygio saugumo priemones. |
|
Aukščiausias |
DELTA |
1. Vykdomos aukštam grėsmės lygiui nustatytos saugumo priemonės. 2. Svarbaus valstybės objekto prieigose ir išorinio perimetro erdvėje praplečiamos draudžiamo patekimo zonos policijai laikinai apribojant asmenų ar transporto priemonių patekimą į tam tikrą teritoriją ar patalpą dėl galimo pavojaus viešajai tvarkai, asmens ar valstybės saugumui. 3. Pasitvirtinus grėsmei vykdomos neteisėtos veiklos užkardymo ir pasekmių likvidavimo priemonės. |
|
Kibernetinis incidentas |
Žemas |
ALFA |
Kasdienių užduočių ir standartinių veiklos procedūrų svarbiame valstybės objekte vykdymas vadovaujantis saugumo planu. |
Vidutinis |
BRAVO |
1. Vykdomos žemam grėsmės lygiui nustatytos saugumo priemonės. 2. Operatyvus pasikeitimas informacija su ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros valdytoju (NKSC teikia rekomendacijas valdytojui dėl būtinų priemonių taikymo). |
|
Aukštas |
CHARLIE |
1. Vykdomos vidutiniam grėsmės lygiui nustatytos saugumo priemonės. 2. Ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros valdytojo ir NKSC suderintų priemonių vykdymas. |
|
Aukščiausias |
DELTA |
1. Vykdomos aukštam grėsmės lygiui nustatytos saugumo priemonės. 2. Ypatingos svarbos informacinės infrastruktūros valdytojo ir NKSC suderintų priemonių vykdymas. |
|
Hibridinės grėsmės
|
Žemas
|
ALFA |
1. Kasdienių užduočių ir standartinių veiklos procedūrų svarbiame valstybės objekte vykdymas vadovaujantis saugumo planu. Apsaugos pamainos darbuotojų standartinis amunicijos komplektas. 2. Apsaugos pamainos darbuotojų informavimas apie galimą grėsmę. 3. Operatyvus pasikeitimas informacija su PD, VST, taip pat VSAT (jeigu svarbus valstybės objektas yra pasienio ruože ar pasienio kontrolės punkte, teritorinėje jūroje bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje), apsaugos tarnyba (jeigu svarbaus valstybės objekto fizinę apsaugą vykdo privati apsaugos tarnyba) ir svarbaus valstybės objekto valdytoju. 4. Papildomų pajėgų iškvietimo ir veiksmų sinchronizavimo schemos patikrinimas. 5. Sąveikos algoritmo (mechanizmo) tarp PD, VST, taip pat VSAT (jeigu svarbus valstybės objektas yra pasienio ruože ar pasienio kontrolės punkte, teritorinėje jūroje bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje), apsaugos tarnybos (jeigu svarbaus valstybės objekto fizinę apsaugą vykdo privati apsaugos tarnyba) ir svarbaus valstybės objekto valdytojo veikimo patikrinimas. 6. Pasirengimas vykdyti aukštesnio grėsmės lygio saugumo priemones. |
Vidutinis
|
BRAVO |
1. Vykdomos žemam grėsmės lygiui nustatytos saugumo priemonės. 2. Techninių fizinės ir elektroninės saugos užtikrinimo priemonių, įrengtų svarbiame valstybės objekte, būklės patikra, intensyvesnė nuolatinė stebėsena. 3. Ginkluotės, specialiųjų, asmens apsaugos priemonių ir amunicijos patikra bei apsaugos pamainos darbuotojų aprūpinimas papildoma amunicija. 4. Apsaugos pamainos darbuotojų operatyvus instruktavimas atsižvelgiant į atnaujintą informaciją. 5. Operatyvus pasikeitimas atnaujinta informacija su PD, VST, taip pat VSAT (jeigu svarbus valstybės objektas yra pasienio ruože ar pasienio kontrolės punkte, teritorinėje jūroje bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje), apsaugos tarnyba (jeigu svarbaus valstybės objekto fizinę apsaugą vykdo privati apsaugos tarnyba) ir svarbaus valstybės objekto valdytoju. 6. Sustiprinamas svarbaus valstybės objekto teritorijos ir prieigų stebėjimas siekiant nustatyti įtartinus asmenis, daiktus bei užkardyti galimas grėsmes. 7. Pasirengimas vykdyti aukštesnio grėsmės lygio saugumo priemones. |
|
Aukštas
|
CHARLIE |
1. Vykdomos vidutiniam grėsmės lygiui nustatytos saugumo priemonės. 2. PD, VST, taip pat VSAT (jeigu svarbus valstybės objektas yra pasienio ruože ar pasienio kontrolės punkte, teritorinėje jūroje bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje) pareigūnų operatyvaus reagavimo rezervo formavimas (budėjimų namuose ir (ar) įstaigoje organizavimas). 3. Apsaugos pamainos budinčių patrulių veiklos organizavimas. 4. Svarbaus valstybės objekto apsauga sustiprinama papildomai skiriant vidaus reikalų ministro valdymo srities statutinių įstaigų pareigūnus, esant poreikiui – papildomai pasitelkiant LŠS narius. 5. Apsaugos pamainos darbuotojų operatyvus instruktavimas, atsižvelgiant į atnaujintą informaciją. 6. Operatyvus pasikeitimas atnaujinta informacija su PD, VST, taip pat VSAT (jeigu svarbus valstybės objektas yra pasienio ruože ar pasienio kontrolės punkte, teritorinėje jūroje bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijoje), NKVC, VRM, apsaugos tarnyba (jeigu svarbaus valstybės objekto fizinę apsaugą vykdo privati apsaugos tarnyba) ir svarbaus valstybės objekto valdytoju. 7. Sustiprinama asmenų ir transporto priemonių patekimo į svarbų valstybės objektą ir (ar) jo teritoriją kontrolė (nuodugnus tikrinimas). 8. Aktyvuojama bepiločių orlaivių neutralizavimo įranga. 9. Inicijuojamos konsultacijos su KAM dėl LK vienetų pasitelkimo siekiant sustiprinti svarbių valstybės objektų apsaugą. 10. Pasirengimas vykdyti aukštesnio grėsmės lygio saugumo priemones. |
|
Aukščiausias
|
DELTA |
1. Vykdomos aukštam grėsmės lygiui nustatytos saugumo priemonės. 2. Taikomos kompleksinės-organizacinės priemonės (fortifikacijų įrengimas, pagalba svarbaus valstybės objekto valdytojui dėl personalo evakuacijos ir kt.), mažinančios svarbaus valstybės objekto pažeidžiamumą. 3. Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatyme nustatytais pagrindais pasitelkiami LK vienetai siekiant sustiprinti svarbaus valstybės objekto apsaugą ir (ar) ginti svarbų valstybės objektą. 4. Pasitvirtinus grėsmei vykdomos neteisėtos veiklos užkardymo ir pasekmių likvidavimo priemonės. |
Vartojami trumpiniai:
KAM – Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija;
LK – Lietuvos kariuomenė;
LŠS – Lietuvos šaulių sąjunga;
NKSC – Nacionalinis kibernetinio saugumo centras prie Krašto apsaugos ministerijos;
NKVC – Nacionalinis krizių valdymo centras;
PD – Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos;
VSAT – Valstybės sienos apsaugos tarnyba prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos;
VSD – Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas;
VST – Viešojo saugumo tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos;
VRM – Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija.
Pastaba. Hibridinės grėsmės suprantamos kaip prievartinės ir ardomosios veiklos, įprastų ir neįprastų (t. y. diplomatinių, karinių, ekonominių, technologinių) metodų derinys, kuriuo valstybė arba nevalstybiniai subjektai gali siekti konkrečių tikslų oficialiai nepaskelbdami karo. Paprastai siekiama kuo geriau išnaudoti pasirinkto objekto pažeidžiamumą ir sukurti neaiškumą, siekiant apsunkinti sprendimų priėmimo procesus (Europos Komisija, „Bendras komunikatas Europos Parlamentui ir Tarybai. Bendra kovos su mišriomis grėsmėmis sistema. Europos Sąjungos atsakas“, JOIN (2016) 18 final, 2016-04-06, http://eur-lex.europa.eu/ legal-content/LT/TXT/?uri=CELEX%3A52016JC0018, 2017-10-20).
__________