Pasvalio rajono savivaldybės taryba

 

Sprendimas

Dėl PASVALIO R. SALOČIŲ ANTANO POŠKOS PAGRINDINĖS MOKYKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2017 m. birželio 20 d. Nr. T1-139

Pasvalys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 dalimi bei 4 dalimi, 5 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Pasvalio r. Saločių Antano Poškos pagrindinės mokyklos nuostatų, patvirtintų Savivaldybės tarybos 2015 m. birželio 25 d. sprendimu Nr. T1-51 „Dėl Pasvalio r. Saločių Antano Poškos pagrindinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“, 66 ir 67 punktais bei atsižvelgdama į Pasvalio r. Saločių Antano Poškos pagrindinės mokyklos tarybos 2017 m. birželio 5 d. nutarimą Nr. 2, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Pasvalio r. Saločių Antano Poškos pagrindinės mokyklos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. birželio 25 d. sprendimą Nr. T1-51 „Dėl Pasvalio r. Saločių Antano Poškos pagrindinės mokyklos nuostatų patvirtinimo“.

3. Įpareigoti Pasvalio r. Saločių Antano Poškos pagrindinės mokyklos direktorę Laimą Jankauskienę patvirtintus Pasvalio r. Saločių Antano Poškos pagrindinės mokyklos nuostatus įregistruoti Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.

4. Sprendimas įsigalioja nuo 2017 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Gintautas Gegužinskas

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės tarybos

2017 m. birželio 20 d. sprendimu Nr. T1-139

 

 

PASVALIO R. SALOČIŲ ANTANO POŠKOS PAGRINDINĖS MOKYKLOS

NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pasvalio r. Saločių Antano Poškos pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Pasvalio r. Saločių Antano Poškos pagrindinės mokyklos (toliau – Mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, Mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbas ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Pasvalio r. Saločių Antano Poškos pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas – Saločių Antano Poškos pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 190615670.

3. Mokykla įsteigta ir pradėjo veikti 1930 m. rugsėjo 1 d. (pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstaigų registro registravimo kortą).

4. Mokyklos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Mokyklos priklausomybė – Pasvalio rajono savivaldybės mokykla.

6. Mokyklos savininkas – Pasvalio rajono savivaldybė, kodas 111101496, adresas: Vytauto Didžiojo a. 1, LT-39143, Pasvalys. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Pasvalio rajono savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba). Jos kompetenciją nustato Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.

7. Mokyklos buveinė – Vytauto g. 11, Saločių mstl., LT-39423, Pasvalio r.

8. Mokyklos grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

9. Mokyklos tipas – pagrindinė mokykla.

10. Mokyklos pagrindinė paskirtis – ugdymas.

11. Mokykla vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo, neformaliojo švietimo programas. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai:

11.1. mokymosi pasiekimų pažymėjimas;

11.2. pradinio išsilavinimo pažymėjimas;

11.3. pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

11.4. pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimas;

11.5 pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas;

11.6. pažymėjimas.

12. Mokymo kalba – lietuvių.

13. Mokymosi forma – dieninė, grupinio mokymosi, pavienio mokymosi. Grupinio mokymosi forma įgyvendinama kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu. Pavienio mokymosi forma įgyvendinama savarankiško mokymosi būdu.

14. Mokykla turi:

14.1. skyrių pavadinimu – Pasvalio r. Saločių Antano Poškos pagrindinės mokyklos Namišių skyrius, sutrumpintai – Namišių skyrius (toliau – Skyrius);

14.1.1. Skyrius įsteigtas 2004 m. sausio 1 d. pagal Savivaldybės tarybos 2003 m. spalio 29 d. sprendimą Nr. 268;

14.1.2. Skyriaus buveinė – Eglių g. 3, Namišių k., Pasvalio r.;

14.1.3. Skyriaus paskirtis – ugdymas;

14.1.4. mokymo kalba – lietuvių;

14.1.5. mokymo formos – grupinio mokymosi, pavienio mokymosi. Grupinio mokymosi forma įgyvendinama kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu. Pavienio mokymosi forma įgyvendinama savarankiško mokymosi būdu;

14.1.6. Skyrius vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas;

14.1.7. mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus išduoda Mokykla.

14.2. daugiafunkcius centrus, kurių paskirtis – vykdyti neformalųjį švietimą ir socialinės priežiūros paslaugas:

14.2.1. Dagių daugiafunkcį centrą, įsteigtą 2007 m. rugsėjo 1 d. pagal Savivaldybės tarybos 2006 m. lapkričio 29 d. sprendimą Nr.T1-259; 

14.2.1.1. buveinė – Baltpamūšio g. 17, Dagių k., Pasvalio r.;

14.2.2. Puškonių daugiafunkcį centrą, įsteigtą 2007 m. sausio 1 d. pagal Savivaldybės tarybos 2006 m. spalio 31 d. sprendimą Nr.T1-230;

14.2.2.1. buveinė – Mūšos g. 20, Puškonių k., Pasvalio r.;

14.2.3. Žadeikonių daugiafunkcį centrą, įsteigtą 2009 m. vasario 1 d. pagal Savivaldybės tarybos 2008 m. lapkričio 5 d. sprendimą Nr.T1-213;

14.2.3.1. buveinė – Mokyklos g. 1, Žadeikonių k., Pasvalio r.

14.2.4. Saločių daugiafunkcį centrą, įsteigtą 2014 m. lapkričio 1 d. pagal Savivaldybės tarybos 2014 m. rugsėjo 24 d. sprendimą Nr.T1-153 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo Saločiuose vykdymo“;

14.2.4.1. buveinė – Vytauto g. 11, Saločių mstl., LT- 39423, Pasvalio r.

15. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su valstybės herbu ir Mokyklos pavadinimu, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose.

16. Mokykla savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos, Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) institucijų teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

17. Mokyklos veiklos sritis – švietimas.

18. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:

18.1. pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

18.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

18.2.1. ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

18.2.2. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

18.2.3. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

18.2.4. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

18.2.5. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

18.2.6. kitas, niekur nepriskirtas švietimas, kodas 85.59;

18.2.7. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

19. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:   

19.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

19.2. kitas keleivinis sausumos transportas, kodas 49.39;

19.3. bibliotekų ir archyvų veikla, kodas 90.01;

19.4. kita žmonių sveikatos priežiūros veikla, kodas 86.90;

19.5. vaikų poilsio stovyklų veikla, kodas 55.20.

20. Mokyklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį kompetencijų, būtinų sėkmingai socialinei integracijai ir mokymuisi visą gyvenimą, lyderystei.

21. Mokyklos veiklos uždaviniai:

21.1. teikti vaikams ir mokiniams kokybišką ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą, pradinį, ir pagrindinį išsilavinimą;

21.2. tenkinti vaikų ir mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius;

21.3. teikti vaikams ir mokiniams reikiamą socialinę, pedagoginę ir psichologinę pagalbą. Asmenybės ir ugdymosi problemų turinčiam, taip pat smurtaujančiam ar smurtą patyrusiam mokiniui psichologinė pagalba visuotinai teikiama pagalbos teikėjams bendradarbiaujant su mokinio tėvais (globėjais, rūpintojais) ir mokytojais, juos konsultuojant;

21.4. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką, ugdymo, mokymo,  švietimo programų vykdymą, atvirumą vietos bendruomenei, mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą, geros kokybės švietimą;

21.5. sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant pateiktas švietimo ir mokslo ministro patvirtintas rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo Mokykloje.

22. Mokyklos funkcijos:

22.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis programomis, ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašu, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat į vaikų ir mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

22.2. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies ugdymo programą papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;

22.3. vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, pagrindinio ugdymo antrosios dalies, individualizuotą pradinio ugdymo, individualizuotą pagrindinio ugdymo, neformaliojo vaikų ir mokinių ugdymo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina švietimo kokybę;

22.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

22.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

22.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, ugdo karjeros planavimo kompetencijas, vykdo vaiko minimalios priežiūros priemones;

22.7. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

22.8. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti;

22.9. užtikrina higienos normų, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

22.10. draudžia bet kokią smurto formą, nukreiptą tarp bendruomenės narių;

22.11. bet kuris Mokyklos bendruomenės narys apie pastebėtą smurto atvejį privalo pranešti Mokyklos direktoriui;

22.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę;

22.13 organizuoja vaikų ir mokinių maitinimą Mokykloje;

22.14. organizuoja vaikų ir mokinių vežiojimą į Mokyklą ir iš jos į namus;

22.15. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos veiklą;

22.16. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

23. Mokyklos mokiniams Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo, švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys pažymėjimai.

 

III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

24. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

24.1. parinkti mokymo metodus ir mokymosi veiklos būdus;

24.2. kurti naujus mokymo ir mokymosi modelius, užtikrinančius kokybišką išsilavinimą;

24.3. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

24.4. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

24.5. įstatymų nustatyta tvarka stoti ir jungtis į asociacijas, dalyvauti jų veikloje;

24.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

24.7. netinkamai besielgiantiems mokiniams taikyti poveikio priemones teisės aktų nustatytą tvarka;

24.8. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

25. Mokyklos pareigos:

25.1. užtikrinti kokybišką ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programų vykdymą;

25.2. suprantamai ir aiškiai, taisyklinga lietuvių kalba perteikti ugdymo turinį;

25.3. sudaryti higienos normas atitinkančias ugdymo sąlygas;

25.4. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

25.5. informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jų vaiko būklę, ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, mokyklos lankymą ir elgesį, taip pat informuoti Mokyklos direktorių apie pastebėtą smurto atvejį;

25.6. užtikrinti veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą;

25.7. rūpintis mokytojų ir kitų ugdymo proceso dalyvių kvalifikacijos kėlimu; ne rečiau kaip kartą per ketverius metus pedagoginiai darbuotojai privalo tobulinti kvalifikaciją mokinių socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo srityje;

25.8. viešai skelbti informaciją apie Mokyklos veiklą;

25.9. užtikrinti mokymo sutarčių sudarymą ir priimtų įsipareigojimų vykdymą.

25.10. vykdyti kitas pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir kituose teisės aktuose.

26. Mokytojų, mokinių, tėvų (rūpintojų, globėjų) teises, pareigas ir atsakomybę reglamentuoja Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas.

 

IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

27. Mokyklos veiklos organizavimo teisinis pagrindas:

27.1. direktoriaus patvirtintas strateginis veiklos planas, kuriam yra pritarę Mokyklos taryba ir Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo;

27.2. direktoriaus patvirtintas metinis veiklos planas, rekomendacijos dėl smurto prevencijos įgyvendinimo priemonių planas, kuriems yra pritarusi Mokyklos taryba;

27.3. direktoriaus patvirtintas Mokyklos ugdymo planas, kuriam yra pritarę Mokyklos taryba ir Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo;

27.4. Mokyklos direktoriaus patvirtinti teisės aktai (tvarkos, aprašai, taisyklės, reglamentai ir pan.).

28. Mokyklai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka. Direktorius pavaldus ir atkaitingas Savivaldybės tarybai ir Savivaldybės merui.Didžiausią leistiną pareigybių (etatų) skaičių nustato Savivaldybės taryba.

29. Direktorius:

29.1.tvirtina Mokyklos vidaus struktūrą, Mokyklos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant Savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino pareigybių (etatų) skaičiaus;

29.2. nustato Mokyklos direktoriaus pavaduotojų veiklos sritis;

29.3. tvirtina darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, nustato darbo užmokestį, atlieka kitas personalo valdymo funkcijas;

29.4. teisės aktų nustatyta tvarka priima mokinius į Mokyklą, sudaro mokymo sutartis;

29.5. suderinęs su Mokyklos taryba, tvirtina Mokyklos darbo tvarkos taisykles; 

29.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymu, mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;

29.7. vadovauja Mokyklos strateginio plano, metinio veiklos plano rengimui, įgyvendinimui ir tvirtina juos; organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

29.8. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą;

29.9. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas bei darbo grupes;

29.10. sudaro Mokyklos vardu sutartis Mokyklos funkcijoms atlikti;

29.11. organizuoja Mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

29.12. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

29.13. inicijuoja Mokyklos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

29.14. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

29.15. vadovauja Mokyklos Mokytojų tarybai;

29.16. atsako, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingos;

29.17. kreipiasi į Savivaldybės administracijos direktorių ar jo įgaliotą instituciją dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo pagal Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatytą tvarką;

29.18. už mokinio elgesio taisyklių pažeidimą turi teisę skirti drausmines auklėjimo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;

29.19. kartu su Mokyklos taryba priima sprendimą, ar leisti ant Mokyklos pastatų ar Mokyklos teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;

29.20. atstovauja Mokyklai kitose institucijose;

29.21. užtikrina veiksmingą Mokyklos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, funkcionavimą ir tobulinimą;

29.22. yra asignavimų valdytojas ir vykdo jam pavestas pareigas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu. Teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja, rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina optimalų jų valdymą ir naudojimą;

29.23. užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, skaidriai ir demokratiškai priima sprendimus;

29.24. kuria sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto apraiškoms aplinką:

29.24.1. tais atvejais, kai smurtauja ar smurtą patiria mokinys, direktorius apie pastebėtą smurto atvejį nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, praneša ir smurtaujančio (smurtaujančių), ir smurtą patyrusio (patyrusių) mokinio (mokinių) tėvams (globėjams, rūpintojams), ir vaiko teisių ir teisėtų interesų apsaugą užtikrinančiai  savivaldybės institucijai pagal kompetenciją;

29.24.2. tais atvejais, kai smurtauja ar smurtą patiria mokytojai, kiti Mokyklos darbuotojai, direktorius apie įvykusį smurto faktą nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, praneša Savivaldybės Švietimo pagalbos tarnybai  dėl psichologinės pagalbos teikimo ir rekomenduoja smurtavusiam ar smurtą patyrusiam asmeniui kreiptis psichologinės pagalbos;

29.24.3. imasi priemonių, kad  smurtavęs (smurtavę) ir smurtą patyręs (patyrę) nepilnametis (nepilnamečiai) asmuo (asmenys) kartu su jį (juos) lydinčiais tėvais (globėjais, rūpintojais) turėtų galimybę neatlygintinai gauti psichologinę pagalbą, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo apie smurto faktą momento. Psichologinės pagalbos trukmę nustato psichologas, įvertinęs kiekvieno smurto epizodo aplinkybių visumą ir atsižvelgdamas į švietimo ir mokslo ministro nustatytą psichologinės pagalbos teikimo tvarką;

29.25. atlieka kitas funkcijas, nustatytas Mokyklos nuostatuose ir Mokyklos direktoriaus pareigybės aprašyme.

30. Mokyklos direktoriui sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu ar nesant darbe dėl kitų pateisinamų priežasčių jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui, nesant jo – Savivaldybės mero įgaliotas asmuo.

31. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, Mokyklos nuostatų laikymąsi Mokykloje, už demokratinį Mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Mokyklos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą, personalo tobulėjimą, už viešą informacijos skelbimą.

32. Mokykloje sudaromos Metodikos grupės ir Metodikos taryba.

33. Metodikos grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai, švietimo pagalbos specialistai. Dalyvavimas Metodikos grupės veikloje yra privalomas. Metodikos grupės veiklai vadovauja pirmininkas, kurį kasmet renka grupės nariai Metodikos grupių susirinkimuose atviru balsavimu, balsų dauguma. Siūlyti kandidatus arba kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris narys. Metodikos grupės:

33.1. posėdžiai vyksta pagal grupės veiklos planą arba esant reikalui. Darbą organizuoja, posėdžius kviečia ir posėdžiuose pirmininkauja grupės pirmininkas. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia grupės pirmininko balsas;

33.2. posėdžiuose mokytojai, švietimo pagalbos specialistai planuoja ugdymo turinį (aptaria programas, mokymo(si) metodus, kontekstą, vadovėlius mokymo(si) priemones bei jų naudojimą; įvertina ugdymo(si) procese sukauptą patyrimą, susitaria dėl vertinimo būdų, pritaiko ugdymo turinį individualioms reikmėms), nagrinėja praktinę veiklą ir dalijasi gerąja patirtimi, plėtoja profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais, siekia mokinių ir Mokyklos pažangos.

34. Metodikos tarybą sudaro 7 nariai: mokomųjų dalykų metodikos grupių pirmininkai (5) ir 2 mokytojai bei pagalbos specialistai, išrinkti mokytojų tarybos posėdyje atviru balsavimu balsų dauguma. Metodikos tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas pirmininkas, Metodikos tarybos sudėtis atnaujinama, jei keičiasi mokykloje dirbantys mokytojai arba jiems atsisakius toliau dalyvauti Metodikos tarybos veikloje.

34.1. Metodikos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip kartą per ketvirtį. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami atviru balsavimu, balsų dauguma. Esant vienodam balsų skaičiui, lemia tarybos  pirmininko balsas;

34.2. Metodikos taryba:

34.2.1. aptaria mokytojų metodinės veiklos prioritetus;

34.2.2. aptaria mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, nustato prioritetus;

34.2.3. inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje;

34.2.4. teikia Mokyklos direktoriui siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo;

34.2.5. inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą ir gerosios patirties sklaidą;

34.2.6. vertina mokytojų metodinius darbus.

 

 

V. MOKYKLOS SAVIVALDA

 

35. Mokyklos taryba (toliau – Taryba) yra aukščiausioji Mokyklos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei.

36. Taryba sudaroma iš 5 mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), 5 mokytojų ir 5 mokinių (610 klasių) atstovų. Taryba renkama trejiems metams. Išvykus Tarybos nariui, Taryba likusiam kadencijos laikotarpiui atnaujinama. Rinkimus į Tarybą organizuoja Mokyklos direktorius.

37. Tėvus (globėjus, rūpintojus) į Tarybą renka visuotinis tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas. Tėvai išrenkami atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip pusės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kurio mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai).

38. Mokytojai renkami Mokytojų tarybos posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Mokytojų tarybos narių. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris Mokytojų tarybos narys.

39. Mokinius į Tarybą renka 610 klasių mokinių susirinkimas atviru balsavimu, balsų dauguma. Susirinkimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 610 klasių mokinių. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris 6–10 klasės mokinys.

40. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje atviru balsavimu, dalyvaujančių balsų dauguma. Mokyklos direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.

41. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas Tarybos posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą gali bet kuris Tarybos narys. Pirmininkas kviečia Tarybos posėdžius ir jiems pirmininkauja.

42. Taryba:

42.1. teikia pasiūlymus dėl Mokyklos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

42.2. pritaria Mokyklos strateginiam planui, Mokyklos metiniam veiklos planui, Mokyklos darbo tvarkos taisyklėms, Mokyklos nuostatams, jų pakeitimams ir papildymams, kitiems Mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Mokyklos direktoriaus;

42.3. teikia pasiūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;

42.4. svarsto Mokyklos lėšų naudojimo klausimus;

42.5. išklauso Mokyklos metinės veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;

42.6. teikia siūlymus Savivaldybės tarybai dėl Mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

42.7. svarsto Metodikos tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ir Mokyklos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui;

42.8. teikia siūlymus dėl Mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

42.9. svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus;

42.10. analizuoja įsivertinimo rezultatus, parenka veiklos įsivertinimo sritis, priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;

42.11. vykstant konkursui į Mokyklos vadovo pareigas, teikia kandidatus į konkurso komisijos sudėtį teisės aktų nustatyta tvarka.

43. Taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito Mokyklos bendruomenei.

44. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistas, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkas, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

45. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius.

46. Mokytojų tarybos posėdžius kviečia Mokyklos direktorius. Posėdžiai kviečiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, tai pat ne rečiau kaip kartą per 3 mėnesius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje atviru balsavimu, balsų dauguma. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis.

47. Mokytojų taryba:

47.1. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais;

47.2. aptaria Ugdymo plano įgyvendinimo klausimus;

47.3. aptaria Mokyklos strateginį planą, metinį veiklos planą, teikia siūlymus veiklos tobulinimui;

47.4. aptaria mokinių sveikatos, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus, pedagoginės veiklos klausimus;

47.5. svarsto ugdymo (-si), nepamokinės veiklos klausimus, skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą;

47.6. derina ugdymo turinį ir metodus su Mokyklos keliamais uždaviniais ir bendruomenės poreikiais;

47.7. renka atstovus į Tarybą.

48. Mokykloje veikia Mokyklos mokinių savivaldos institucija – Mokinių taryba. Ji renkama visuotiniame 6–10 klasių mokinių susirinkime atviru balsavimu, balsų dauguma. Siūlyti kandidatus arba kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris 6–10 klasių mokinys. Susirinkimas teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 6–10 klasių mokinių. Mokinių tarybą sudaro 9 mokiniai. Mokinių tarybai vadovauja pirmininkas. Pirmininkas renkamas iš Mokinių tarybos narių pirmojo Mokinių tarybos susirinkimo metu atviru balsavimu, balsų dauguma. Siūlyti kandidatus, kelti savo kandidatūrą turi teisę bet kuris Mokinių tarybos narys. Mokinių taryba renkasi ne rečiau kaip kartą per mėnesį.

49. Mokinių taryba:

49.1. teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos;

49.2. inicijuoja ir padeda organizuoti Mokyklos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, projektus;

49.3. svarsto Mokyklos direktoriaus teikiamus klausimus;

49.4. teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauja rengiant Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus;

49.5. renka narius į rajono Mokinių tarybą bei Mokinių parlamentą;

50. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Klasės mokinių (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijai vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintoju) savivaldos institucija aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia pasiūlymus Tarybai ir direktoriui.

51. Klasėse renkami klasių seniūnai. Jie renkami vieneriems mokslo metams klasės mokinių susirinkime atviru balsavimu.

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

52. Darbuotojus į darbą Mokykloje priima ir atleidžia iš darbo Mokyklos direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

53. Darbo apmokėjimo tvarką Mokyklos darbuotojams nustato Darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, švietimo ir mokslo ministro įsakymai, Savivaldybės tarybos sprendimai.

54. Mokyklos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui, pagalbos mokiniui specialistai ir mokytojai atestuojami ir kvalifikaciją tobulina švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

55. Mokykla valdo patikėjimo teise perduotą Savivaldybės turtą, naudoja ir disponuoja juo Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

56. Mokyklos lėšos:

56.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Pasvalio rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

56.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

56.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

56.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

57. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

58. Mokykla gali būti paramos gavėja. Paramos lėšos naudojamos įstatymų numatyta tvarka.

59. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka. Finansines operacijas vykdo Mokyklos buhalteris, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Mokyklos direktoriaus patvirtinta apskaitos politika, finansų kontrolės taisyklėmis.

60. Mokyklos finansinį auditą atlieka Pasvalio rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba, Centralizuotas vidaus audito skyrius.

61. Mokyklos veiklos valstybinę priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.

62. Mokyklos veiklos kokybės išorinį vertinimą atlieka Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra.

63. Mokyklos veiklos priežiūrą vykdo Savivaldybės taryba ir Savivaldybės administracija.

64. Valstybinį auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.

 

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

65. Informacija apie Mokyklos veiklą, kurią, remiantis Nuostatais ir Lietuvos Respublikos teisės aktais, reikia paskelbti viešai, pateikiama Mokyklos interneto svetainėje. Skelbdama informaciją apie savo veiklą ir rezultatus, Mokykla vadovaujasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintu Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašu.

66. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus ir papildymus, pritarus Mokyklos tarybai, tvirtina Savivaldybės taryba.

67. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Savivaldybės tarybos, Mokyklos direktoriaus ir Mokyklos tarybos iniciatyva laikantis įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų ir Dokumentų rengimo taisyklių. Nuostatų pakeitimams ir papildymams pritaria Mokyklos taryba.

68. Mokykla registruojama teisės aktų nustatyta tvarka.

69. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Savivaldybės tarybos sprendimu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Švietimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Sprendimas dėl Mokyklos reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ar Mokyklos grupės ar tipo pakeitimo skelbiamas vietos spaudoje, Pasvalio rajono savivaldybės ir Mokyklos interneto svetainėse.

70. Klausimai, neaptarti šiuose Nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

71. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems šiuose Nuostatuose išdėstytus klausimus, ar, jei Nuostatų 67 punkte nurodyti teisės aktai atitinkamus klausimus reglamentuoja kitaip nei šie nuostatai, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

______________________________