ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ALYTAUS „SAKALĖLIO“ IR SENAMIESČIO PRADINIŲ MOKYKLŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2019 m. gegužės 23 d. Nr. T-174
Alytus
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Biudžetinių įstaigų įstatymo 6 straipsnio 5 dalimi, Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 37 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 dalimi, 59 straipsnio 8 dalimi ir 60 straipsnio 5 dalimi Alytaus miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Alytaus miesto pradinių mokyklų nuostatus:
2. Įpareigoti Alytaus miesto pradinių mokyklų direktorius:
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Alytaus miesto savivaldybės tarybos
2019 m. gegužės 23 d.
sprendimu Nr. T-174
PRITARTA
Mokyklos tarybos
2019 m. vasario 12 d.
(protokolo Nr. T-1)
ALYTAUS SENAMIESČIO PRADINĖS MOKYKLOS
NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Alytaus Senamiesčio pradinės mokyklos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Alytaus Senamiesčio pradinės mokyklos (toliau – mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Alytaus Senamiesčio pradinė mokykla; trumpasis
pavadinimas – Senamiesčio pradinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 193313549.
3. Mokyklos istorija: mokykla įkurta 1996 metais rugsėjo 1 dieną, reorganizavus Alytaus
Adolfo Ramanausko-Vanago vidurinę mokyklą.
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Alytaus miesto savivaldybės taryba. Savivaldybės tarybos kompetencija apibrėžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme.
12. Mokyklos kitos paskirtys – specialiųjų mokymosi poreikių turinčių mokinių integravimas, nuotolinis mokymas pagal pradinio ugdymo programą.
15. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su savivaldybės herbu ir savo pavadinimu – Alytaus Senamiesčio pradinė mokykla, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu ir kitais įstatymais, teisės aktais bei šiais nuostatais.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
17. Vykdomos švietimo programos: priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, neformaliojo švietimo programos.
18. Mokiniams išduodami mokymosi pagal pradinio ugdymo programas pasiekimus įteisinantys dokumentai švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.
19. Mokyklos veiklos sritis – švietimas. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
19.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
20. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
21. Mokyklos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį kompetenciją, būtiną tolesniam mokymuisi, sėkmingai socialinei integracijai.
22. Mokyklos veiklos uždaviniai:
22.1. teikti mokiniams kokybišką pradinį išsilavinimą bei priešmokyklinio ir neformaliojo vaikų švietimo paslaugas;
22.3. teikti mokiniams reikiamą informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą;
23. Vykdydama jai pavestus uždavinius, mokykla atlieka šias funkcijas:
23.1. vadovaudamasi švietimo, mokslo ir sporto ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat į mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
23.3. vykdo priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
23.4. vykdo pradinio ugdymo pasiekimų patikrinimą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
23.5. išduoda mokymosi pagal pradinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
23.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
23.7. teikia švietimo informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, profesinį orientavimą. Vykdo mokinių sveikatos priežiūrą ir sudaro sąlygas Visuomenės sveikatos biurui vykdyti vaikų sveikatos priežiūrą. Užtikrina visapusišką pagalbą vaikams, gyvenantiems šeimose, kurioms taikoma atvejo vadyba ir kurioms administracijos direktoriaus įsakymu skirtos socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos;
23.8. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
23.9. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (pailgintos darbo dienos grupes, būrelius, klubus, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
23.11. užtikrina higienos normų, kitų teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
23.14. viešai skelbia informaciją apie mokyklos veiklą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
24. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
24.6. teisės aktų nustatyta tvarka teikti investicinių projektų paraiškas Europos Sąjungos finansinei paramai gauti;
25. Mokykla privalo užtikrinti:
25.2. gerbti mokinio asmenybę, pripažinti kiekvieno unikalumą, nuoširdžiai domėtis kiekvienu nepriklausomai nuo to, kaip jis elgiasi ir mokosi, ugdyti tvirtas mokinių dorovines, pilietines, tautines bei patriotines nuostatas, laiduoti jų asmenybės galių plėtotę;
25.4. rūpintis pedagogų ir kitų darbuotojų kvalifikacija, nuolat domėtis valstybine ir regionine švietimo politika;
25.6. nuolat informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jų vaikų ugdymosi poreikius ir pasiekimus, vykdyti kitas Specialiojo ugdymo įstatymu nustatytas pareigas;
25.7. vykdyti tabako, alkoholio, narkotikų ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, tirti mokinių polinkius, poreikius, interesus;
25.8. bendrauti su mokiniu ir jo šeima, nuolat informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie mokiniui iškylančias mokymosi, bendravimo, elgesio problemas, ugdymo(si) rezultatus;
25.9. teikti mokiniams informaciją apie tai, kaip elgtis, kur kreiptis vaikų teisių pažeidimo atvejais;
25.12. analizuoti pedagoginę veiklą, vertinti ugdymo rezultatus, supažindinti su jais mokinius, tėvus;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
26. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
26.1. direktoriaus patvirtintą mokyklos strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba ir Alytaus miesto savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
29. Alytaus miesto savivaldybės taryba, vadovaudamasi teisės aktais:
30. Alytaus miesto savivaldybės meras vadovaudamasis teisės aktais:
31. Alytaus miesto savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas teisės aktų nustatyta tvarka rengia direktoriaus pareigybės aprašymą ir teikia jį tvirtinti savivaldybės merui.
32. Kvalifikacinius reikalavimus mokyklos direktoriui nustato švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu patvirtinti savivaldybių švietimo įstaigų vadovų kvalifikaciniai ir viešojo konkurso organizavimo reikalavimai.
33. Mokyklos direktorius:
33.1. atskaitingas Alytaus miesto savivaldybės tarybai, savo užduočių vykdymo klausimais pavaldus Alytaus miesto savivaldybės merui arba jo įgaliotam asmeniui;
33.2. vadovauja mokyklos strateginio plano ir metinių veiklos programų, mokyklos švietimo programų rengimui, jas tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
33.3. tvirtina mokyklos vidaus struktūrą, mokyklos pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
33.4. nustato mokyklos struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, mokyklos struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;
33.5. tvirtina mokytojų ir kitų darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia darbuotojus. Nustato darbuotojams metines užduotis, siektinus rezultatus ir vertina darbuotojų veiklą, skatina juos, už darbo pareigų pažeidimus skiria nuobaudas;
33.6. priima mokinius ir juos išbraukia iš mokyklos mokinių sąrašų Alytaus miesto savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
33.7. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais Mokyklos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
33.9. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais. Užtikrina rekomendacijų dėl smurto prevencijos priemonių įgyvendinimą;
33.10. organizuoja ir koordinuoja mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina mokyklos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
33.11. ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais organizuoja mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus;
33.16. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja: rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
33.17. rūpinasi mokytojų metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas tobulinti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
33.19. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklos teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis vaiko teisių apsaugos institucijomis;
33.21. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojams ugdymui;
33.22. savo darbo laiką tvarko pats, nepažeisdamas darbo teisės normomis nustatytų maksimaliojo darbo laiko ir minimaliojo poilsio laiko trukmės reikalavimų (įskaitant atostogas ir komandiruotes);
34. Mokyklos direktorius atsako už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi mokykloje, demokratinį mokyklos valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, mokyklos veiklos rezultatus, gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
35. Mokytojų taryba – nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi mokykloje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.
37. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia mokyklos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai tuo metu dirbančių mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
38. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams ir kartą per pusmetį. Prireikus šaukiami neeiliniai posėdžiai.
39. Mokytojų taryba:
39.2. svarsto valstybės nustatytą švietimo standartų įgyvendinimą, ugdymo turinio atnaujinimą, optimalių mokymosi sąlygų ir mokytojų veiklos tobulinimo būdus;
39.4. aptaria skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo programas, metodus;
39.5. nustato bendrą mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo, fiksavimo, panaudojimo tvarką;
39.6. kartu su mokyklos pagalbos vaikui specialistais, visuomenės sveikatos priežiūros specialistu, Alytaus pedagoginės psichologinės tarnybos psichologais sprendžia mokinių sveikatos, saugios aplinkos, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus;
39.7. teikia siūlymus Mokyklos tarybai įvairiais mokyklos veiklos organizavimo ir ugdymo klausimais;
40. Mokykloje sudaroma mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų metodinė grupė. Metodinė grupė nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą mokykloje, teikia mokyklos direktoriui siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
41. Metodinė grupė skirta mokytojams kartu su pagalbos mokiniui specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo (-si) ir ugdymo (-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetenciją, suderintą su mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir mokyklos pažangos.
43. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija renkama klasės tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkime. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijai vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija aptaria su klasės auklėtoju klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymų mokyklos tarybai ir direktoriui.
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
45. Mokyklos taryba (toliau – taryba) yra aukščiausia mokyklos savivaldos institucija. Taryba telkia mokyklos mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų ir vietos bendruomenės atstovus svarbiausiems tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti. Taryba padeda spręsti mokyklai aktualius klausimus, direktoriui atstovauti teisėtiems mokyklos interesams.
47. Mokyklos taryba sudaroma iš mokykloje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų ir vietos bendruomenės atstovų. Tarybos narių skaičių nustato mokyklos direktorius.
48. Į Mokyklos tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja visuotinis mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba. Mokyklos tarybos sudėtis – 5 mokinių tėvų (globėjų) atstovai ir 5 pedagoginiai darbuotojai. Mokyklos direktorius ir kitų savivaldos institucijų atstovai bei mokyklos bendruomenės nariai tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis. Mokyklos taryba renkama metų pradžioje ketverių metų kadencijai. Mokyklos tarybos nariai (mokinių tėvai), išvykę ir pakeitę ugdymo įstaigą, perrenkami tėvų aktyvo susirinkime.
49. Mokyklos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto vienodai, lemia pirmininko balsas. 50. Mokyklos tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu tarybos narių posėdyje. Mokyklos direktorius negali būti tarybos pirmininku.
50. Mokyklos taryba:
50.2. pritaria mokyklos nuostatams, strateginiam planui, mokyklos metiniam veiklos planui, mokyklos darbo tvarkos taisyklėms, ugdymo plano projektui ir kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, kuriuos teikia mokyklos direktorius;
50.3. teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
50.5. išklauso mokyklos veiklos metines ataskaitas, įvertina direktoriaus metinių užduočių atlikimą, teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos veiklos kokybės tobulinimo;
50.6. teikia siūlymus Alytaus miesto savivaldybės tarybai dėl mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
50.7. svarsto mokytojų Metodinės tarybos, mokinių ir jų tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar mokyklos bendruomenės narių iniciatyvą ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui;
50.8. teikia siūlymus dėl mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
51. Mokyklos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja Lietuvos Respublikos teisės aktams. Mokyklos direktorius, Alytaus miesto savivaldybės taryba, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustatę, kad Mokyklos tarybos priimti sprendimai prieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo tarybai juos svarstyti iš naujo. Tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų numatyta tvarka.
53. Mokyklos tėvų aktyvas – Mokyklos tarybai pavaldi tėvų savivaldos grupė, sudaroma iš kiekvienos klasės tėvų bendruomenės deleguojant 2 atstovus, kurie renkami kasės tėvų bendruomenės susirinkime mokslo metų pradžioje.
54. Mokyklos tėvų aktyvas atstovauja klasių bendruomenių tėvams, teikia rekomendacijas ir pasiūlymus Mokyklos tarybai.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
56. Darbuotojai į darbą mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
57. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
59. Mokykla patikėjimo teise valdo savivaldybės tarybos perduotą turtą pagal įstatymų ir savivaldybės tarybos nustatytą tvarką ir naudojasi paskirtais pastatais, inventoriumi, finansiniais ištekliais tik šiuose nuostatuose numatytai veiklai vykdyti. Mokyklos bendruomenės nariai gali naudotis mokyklos patalpomis ir kitu turtu neatlygintinai teisės aktų nustatyta tvarka.
60. Mokyklos lėšos:
60.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Alytaus miesto savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
60.2. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
64. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkdama išorinius vertintojus.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
66. Mokykla turi interneto svetainę, kurioje viešai skelbia informaciją apie mokyklos
veiklą Lietuvos Respublikos nustatyta tvarka. Mokyklos internetinės svetainės adresas www.senamiestis.alytus.lm.lt.
68. Mokyklos nuostatai keičiami ir papildomi Alytaus miesto savivaldybės tarybos,
mokyklos direktoriaus ar mokyklos tarybos iniciatyva.
70. Mokykla reorganizuojama, pertvarkoma ar likviduojama Lietuvos Respublikos
teisės aktų nustatyta tvarka.
71. Pranešimai, kuriuos pagal šiuos nuostatus ar Lietuvos Respublikos teisės aktus
reikia paskelbti viešai, skelbiami mokyklos interneto svetainėje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos svetainėse.
72. Pranešimai apie mokyklos likvidavimą, reorganizavimą ar vidaus struktūros pertvarką ar pertvarkymą, kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai spaudoje ir / arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir/arba registruotu laišku.
PATVIRTINTA
Alytaus miesto savivaldybės tarybos
2019 m. gegužės 23 d.
sprendimu Nr. T-174
PRITARTA
Mokyklos tarybos
2019 m. kovo 26 d.
protokolo Nr. L-16-(1.3.)
ALYTAUS „SAKALĖLIO“ PRADINĖS MOKYKLOS
NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Alytaus „Sakalėlio“ pradinės mokyklos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Alytaus „Sakalėlio“ pradinės mokyklos (toliau – mokykla) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Mokyklos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką, nuostatų pakeitimą, papildymą, tvirtinimą.
2. Mokyklos oficialusis pavadinimas – Alytaus „Sakalėlio“ pradinė mokykla; trumpasis pavadinimas – „Sakalėlio“ pradinė mokykla; juridinio asmens kodas 291054230.
3. Mokyklos reorganizavimo raida:
7. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Alytaus miesto savivaldybės taryba, kuri savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Biudžetinių įstaigų įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.
12. Mokyklos kitos paskirtys – specialiųjų mokymosi poreikių turinčių mokinių integravimas, nuotolinis ugdymas pagal Pradinio ugdymo programą, etnokultūrinis ugdymas formaliajame ir neformaliajame švietime.
15. Mokykla vykdo pradinį ugdymą vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintomis Pradinio ugdymo bendrosiomis programomis ir Ugdymo planais.
16. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su savivaldybės herbu ir savo pavadinimu – Alytaus „Sakalėlio“ pradinė mokykla, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką. Savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Civiliniu kodeksu, Švietimo įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais ir šiais nuostatais. Mokyklos veiklos laikotarpis neribotas.
II SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
18. Mokyklos švietimo veiklos rūšys:
19. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
20. Mokyklos veiklos tikslas – teikti mokiniams kokybišką pradinį išsilavinimą, aktualias žinias, dorinės ir socialinės brandos pradmenis, etninės kultūros pagrindus, padėti pasirengti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programą; plėtoti mokyklos kultūrą ir puoselėti jos aplinką.
21. Mokyklos veiklos uždaviniai:
21.1. padėti mokiniams įgyti bendrąją kompetenciją, etnines, dvasines vertybes bei gebėjimus, reikalingus žinioms ir patirčiai kaupti, atrasti ir kelti idėjas, numatyti ir įgyvendinti sumanymus, tapti socialiais, atsakingais, laisvais, savarankiškais, nuolat besimokančiais, motyvuotais, brandžiais, pilietiškais visuomenės nariais;
21.2. teikti kokybišką išsilavinimą, atsižvelgiant į mokinių poreikius diferencijuoti ir individualizuoti ugdymo procesą, bendraujant ir bendradarbiaujant su mokiniu ir jo šeima, padėti kiekvienam mokiniui pagal gebėjimus ir poreikius pasiekti individualios pažangos;
21.3. skatinti mokinio savarankiškumą, sąmoningumą, kūrybiškumą, iniciatyvą, orientuotą į vaiko prigimtinių galių atskleidimą, doro, laisvo, atsakingo žmogaus ugdymą, integruojant į formalųjį ir neformalųjį švietimą etninę kultūrą;
22. Mokyklos funkcijos:
22.1. užtikrina geros kokybės švietimą, atsižvelgdama į mokinių poreikius ir interesus individualizuoja ugdymo turinį;
22.2. vykdo pradinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, vertinimą ir išduoda mokymosi pagal pradinio ugdymo bendrąsias programas pasiekimus įteisinančius dokumentus;
22.3. sudaro palankias sąlygas mokinių doroviniam, tautiniam, pilietiniam sąmoningumui, patriotizmui, kultūrinei ir socialinei brandai vystytis, padeda tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
22.5. teikia švietimo informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę ir specialiąją pagalbą bei vykdo minimalios priežiūros priemones;
22.6. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
22.7. organizuoja tėvų (globėjų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (pailgintos darbo dienos grupes, būrelius, klubus, stovyklas, ekskursijas ir kita) Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
22.8. mokykloje gali veikti etnokultūrinio ugdymo šeštadieninis būrelis, kurį turi teisę lankyti mokiniai ir jų tėvai iš visų miesto mikrorajonų (mokesčio dydį už šio būrelio lankymą nustato mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija); surinkti pinigai skiriami apmokėti būrelyje dirbantiems mokytojams už darbą ir kitoms būrelio veiklos organizavimo reikmėms;
22.10. užtikrina sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką, atitinkančią higienos normas bei kitus Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus;
22.13. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis (policija, socialinių paslaugų įstaigoms, vaiko teisių apsaugos institucijos ir kt.);
III SKYRIUS
MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
24. Mokykla, įgyvendindama jai pavestus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
24.5. dalyvauti šalies ir tarptautiniuose švietimo projektuose, akcijose, renginiuose, olimpiadose, konkursuose ir kt.;
25. Mokykla privalo:
25.1. užtikrinti ugdymo ir kitų švietimo programų vykdymą, atvirumą vietos bendruomenei, mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą, geros kokybės ugdymą, visapusišką pagalbą vaikams, gyvenantiems šeimose, kurioms taikoma atvejo vadyba ir kurioms administracijos direktoriaus įsakymu skirtos socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos;
25.3. ugdyti tvirtas mokinių dorovines, pilietines, etnokultūrines bei patriotines nuostatas, laiduoti jų asmenybės galių plėtotę;
25.5. analizuoti pedagoginę veiklą, rūpintis pedagogų ir kitų darbuotojų kvalifikacija, nuolat domėtis valstybine ir regionine švietimo politika;
25.7. nuolat informuoti tėvus (globėjus) apie mokinių ugdymosi poreikius, pasiekimus, iškylančias mokymosi, bendravimo, elgesio problemas;
25.8. vykdyti tabako, alkoholio, narkotikų ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją;
IV SKYRIUS
MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
26. Mokyklos veikla organizuojama vadovaujantis:
26.1. Mokyklos strateginiu planu, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba ir Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
26.2. direktoriaus patvirtintu Mokyklos metiniu veiklos planu, kuriam yra pritarusi Mokyklos taryba ir Mokyklos metine veiklos programa, kuriai yra pritarusi Mokytojų taryba;
26.3. iki ugdymo proceso pradžios direktoriaus patvirtintu Mokyklos ugdymo planu, kurio projektas turi būti suderintas su Mokyklos taryba ir mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija ar jos įgaliotu asmeniu;
26.4. iki ugdymo proceso pradžios direktoriaus pavaduotojo ugdymui patvirtintais ilgalaikiais mokomųjų dalykų planais, kuriems yra pritarusi Metodinė taryba;
28. Alytaus miesto savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais:
28.3. priima sprendimus dėl:
29. Alytaus miesto savivaldybės meras, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktais:
30. Alytaus miesto savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas teisės aktų nustatyta tvarka rengia direktoriaus pareigybės aprašymą ir teikia jį tvirtinti savivaldybės merui arba jo įgaliotam asmeniui.
31. Kvalifikacinius reikalavimus Mokyklos direktoriui ir konkurso direktoriaus pareigoms eiti tvarką nustato Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu patvirtinti savivaldybių švietimo įstaigų vadovų kvalifikaciniai ir viešojo konkurso organizavimo reikalavimai.
32. Mokyklos direktorius:
32.2. savo užduočių vykdymo klausimais pavaldus Alytaus miesto savivaldybės merui arba jo įgaliotam asmeniui;
32.3. savo darbo laiką tvarko pats, nepažeisdamas darbo teisės normomis nustatytų maksimaliojo darbo laiko ir minimaliojo poilsio laiko trukmės reikalavimų (įskaitant atostogas ir komandiruotes);
32.4. kartu su bendruomene numato mokyklos veiklos kryptis, rengia Mokyklos veiklos programą, nuostatus, kitus dokumentus ir teikia aprobuoti Mokyklos tarybai ir / ar Mokytojų tarybai;
32.5. užtikrina bendradarbiavimu pagrįstus santykius, mokytojo etikos normų laikymąsi, priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, rekomendacijų dėl smurto prevencijos priemonių įgyvendinimą, sveiką, saugią aplinką;
32.6. Alytaus miesto savivaldybės tarybos nustatyta tvarka priima mokinius į mokyklą ir išbraukia iš jos, sudaro mokymo sutartis, nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
32.7. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja mokyklos turtą, lėšas ir jomis disponuoja;
32.8. rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
32.9. palaiko ryšius su mokinių tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis ir kitomis institucijomis, visuomene, mokyklos rėmėjais;
32.10. organizuoja mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų pasitarimus ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais;
32.11. rūpinasi mokytojų metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas tobulinti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoti jų atestaciją Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;
32.13. paskirsto vadybos funkcijas pavaduotojams, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, įpareigoja periodiškai atsiskaityti už nuveiktus darbus;
32.15. organizuoja mokyklos dokumentų saugojimą ir valdymą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;
32.16. atlieka kitas mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos priskirtas funkcijas.
32.18. vadovauja Mokyklos strateginio plano ir metinio veiklos plano, švietimo programų rengimui, juos tvirtina, prižiūri jų vykdymą;
32.19. tvirtina darbuotojų pareigybių aprašymus, Mokyklos vidaus struktūrą ir Pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
32.20. nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą;
32.21. atsako už demokratinį mokyklos valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, mokytojų etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
32.22. analizuoja mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už mokyklos veiklos rezultatus;
32.23. kartu su Mokyklos taryba sprendžia, ar leisti ant mokyklos pastatų ar jos teritorijoje statyti judriojo (mobiliojo) ryšio stotis įstatymų nustatyta tvarka;
32.24. už mokinio elgesio normų pažeidimą gali skirti mokiniui drausmines auklėjamojo poveikio priemones, numatytas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme;
32.25. Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo nustatyta tvarka kreipiasi į savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių vaikui skyrimo;
32.27. atlieka kitas funkcijas, nustatytas Mokyklos nuostatuose, Mokyklos direktoriaus pareigybės aprašyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.
32.28. atsako už viešą informacijos skelbimą apie mokykloje vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius mokyklos išorinio vertinimo rezultatus, mokyklos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus.
33. Mokykloje veikia Metodinė taryba, ji nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą mokykloje, teikia mokyklos direktoriui suderintus metodinių pogrupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo, vykdo gerosios patirties sklaidą, siekdama mokinių ir mokyklos pažangos.
34. Metodinę tarybą sudaro keturi mokytojų pogrupiai. Kiekvieno pogrupio narių skaičius yra proporcingas dirbančių mokykloje pedagoginių darbuotojų skaičiui. Metodinės tarybos veiklą koordinuoja mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
V SKYRIUS
MOKYKLOS SAVIVALDA
36. Mokyklos taryba yra aukščiausia mokyklos savivaldos institucija. Mokyklos taryba telkia mokyklos mokinių, jų tėvų (globėjų), mokytojų atstovus mokyklos veiklos ir finansavimo klausimams numatyti ir uždaviniams spręsti; pagal kompetenciją, apibrėžtą Mokyklos nuostatuose, savo veiklos nuostatuose, priima sprendimus, teikia siūlymus dėl mokyklos direktoriaus priimamų sprendimų, atlieka visuomeninę mokyklos valdymo priežiūrą.
38. Mokyklos taryba sudaroma lygiomis dalimis iš mokykloje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų) ir pedagogų (3 mokinių tėvai (globėjai) ir 3 mokytojai). Į Mokyklos tarybos posėdžius pagal poreikį kviečiami vietos bendruomenės atstovai.
39. Atstovai į Mokyklos tarybą renkami mokslo metų pradžioje dvejų metų kadencijai, remiantis visuotinumo, lygiateisiškumo ir demokratiškumo principais:
39.1. mokytojų atstovai į Mokyklos tarybą išrenkami Mokytojų tarybos posėdyje slaptu, pagal susitarimą – viešu balsavimu, balsų dauguma;
39.2. tėvų (globėjų) atstovai į Mokyklos tarybą išrenkami iš Mokyklos klasių tėvų komitetų narių slaptu, pagal susitarimą – viešu balsavimu, balsų dauguma;
39.3. jeigu Mokyklos tarybos nario įgaliojimai nutrūksta iki kadencijos pabaigos, naują Mokyklos tarybos narį likusiam kadencijos laikotarpiui skiria grupė, skyrusi Mokyklos tarybos narį, kurio įgaliojimai nutrūko;
40. Mokyklos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto vienodai, lemia Mokyklos tarybos pirmininko balsas. Mokyklos direktorius ir kitų savivaldos institucijų atstovai bei Mokyklos bendruomenės nariai Mokyklos tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
41. Mokyklos tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu Mokyklos tarybos narių posėdyje. Mokyklos direktorius negali būti Mokyklos tarybos pirmininku.
42. Mokyklos taryba:
42.2. pritaria nuostatams, Mokyklos strateginiam planui, metiniam veiklos planui, Darbo tvarkos taisyklėms, Ugdymo plano projektui;
42.3. susipažįsta su Mokyklos metine veiklos ataskaita, teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl nuostatų pakeitimo ar papildymo, mokyklos vidaus struktūros ir veiklos tobulinimo;
42.4. svarsto mokyklos lėšų naudojimo, mokyklos direktoriaus, Mokytojų tarybos, mokinių ir jų tėvų (globėjų) ar mokyklos bendruomenės narių teikiamus klausimus ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui dėl mokyklos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbuotojų darbo sąlygų sudarymo;
42.5. teikia siūlymus Alytaus miesto savivaldybės tarybai dėl mokyklos materialinio aprūpinimo, veiklos kokybės tobulinimo;
42.6. svarsto Mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir jų tėvų (globėjų), savivaldos institucijų ar mokyklos bendruomenės narių iniciatyvą ir teikia siūlymus mokyklos direktoriui;
42.7. talkina formuojant mokyklos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius, inicijuoja vietos bendruomenės, šeimos ir mokyklos bendradarbiavimą;
43. Mokyklos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja Lietuvos Respublikos teisės aktams. Mokyklos direktorius, Alytaus miesto savivaldybės taryba, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustatę, kad Mokyklos tarybos priimti sprendimai prieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems mokyklos veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo Mokyklos tarybai juos svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų numatyta tvarka.
45. Mokytojų taryba yra nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi mokykloje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. Į posėdžius gali būti kviečiami kitų savivaldos institucijų atstovai.
47. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia mokyklos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai tuo metu dirbančių Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
48. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams ir kartą per pusmetį. Pagal poreikį šaukiami neeiliniai posėdžiai.
49. Mokytojų taryba:
49.2. svarsto valstybės nustatytą švietimo standartų įgyvendinimą, ugdymo turinio atnaujinimą, optimalių mokymosi sąlygų ir mokytojų veiklos tobulinimo būdus;
49.4. aptaria skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo programas, metodus;
49.5. nustato bendrą mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo, fiksavimo, panaudojimo tvarką;
49.6. teikia siūlymus Mokyklos tarybai įvairiais mokyklos veiklos organizavimo ir ugdymo klausimais;
50. Klasės mokinių tėvų (globėjų) savivaldos institucijos – klasės tėvų tarybos – įsteigimą inicijuoja klasės mokytojas pirmajame mokslo metų susirinkime. Klasės mokinių tėvų (globėjų) tarybai vadovauja susirinkime išrinktas pirmininkas. Klasių mokinių tėvų (globėjų) taryba aptaria su klasės mokytoju klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus Mokyklos tarybai ir direktoriui.
51. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (globėjams) aktualiais klausimais mokyklos direktorius gali organizuoti klasių mokinių tėvų (globėjų) savivaldos institucijų pirmininkų pasitarimus.
VI SKYRIUS
DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
53. Darbuotojai į darbą mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymų ir kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
54. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
56. Mokykla patikėjimo teise valdo savivaldybės jai perduotą turtą, naudoja ir disponuoja juo Alytaus miesto savivaldybės tarybos teisės aktų nustatyta tvarka.
57. Mokyklos bendruomenės nariai, siekdami įgyvendinti ugdymo tikslus, gali naudotis mokyklos patalpomis ir kitu turtu neatlygintinai.
58. Mokyklos lėšos:
58.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Alytaus miesto savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
58.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
60. Mokykla buhalterinę apskaitą ir finansinę atskaitomybę organizuoja Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka; mokyklos buhalterinę apskaitą tvarko Alytaus miesto paslaugų centras, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ir Alytaus miesto savivaldybės teisės aktais, Alytaus miesto savivaldybės biudžetinių įstaigų buhalterinės apskaitos tvarkymo sutartimi.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
63. Mokykla turi interneto svetainę www.sakalelio.lt, atitinkančią Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytus reikalavimus. Informacija, kurią pagal šiuos nuostatus ar Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia paskelbti viešai, skelbiama mokyklos internetinėje svetainėje, Alytaus miesto savivaldybės interneto svetainėje www.alytus.lt.
65. Mokyklos nuostatai keičiami ir pildomi Alytaus miesto savivaldybės tarybos, mokyklos direktoriaus ar Mokyklos tarybos iniciatyva.
67. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
68. Pranešimai, kuriuos pagal šiuos nuostatus ar Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia paskelbti viešai, skelbiami mokyklos interneto svetainėje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.
69. Pranešimai apie mokyklos likvidavimą, reorganizavimą ar vidaus struktūros pertvarką ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai spaudoje ir/arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir / arba registruotu laišku.