VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS

PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2011 M. SPALIO 19 D. ĮSAKYMO NR. 1K-237 „DĖL CENTRALIZUOTAI PERKAMŲ VAISTŲ IR MEDICINOS PAGALBOS PRIEMONIŲ SPECIFIKACIJŲ RENGIMO BEI ŠIŲ VAISTŲ IR PRIEMONIŲ VIEŠOJO PIRKIMO KONKURSO PASIŪLYMŲ VERTINIMO KOMISIJOS SUDARYMO BEI POSĖDŽIŲ SU GYDYTOJAIS SPECIALISTAIS (EKSPERTAIS) ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. spalio 11 d. Nr. 1K-300

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių specifikacijų rengimo bei šių preparatų ir priemonių tiekėjų pateiktų pasiūlymų vertinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2011 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl Centralizuotai perkamų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių specifikacijų rengimo bei šių vaistų ir priemonių viešojo pirkimo konkurso pasiūlymų vertinimo komisijos sudarymo bei posėdžių su gydytojais specialistais (ekspertais) organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. S k e l b i u šį įsakymą Teisės aktų registre.

 

 

 

Direktorius                                                                                                             Gintaras Kacevičius

 


 

PATVIRTINTA

Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos

ministerijos direktoriaus

2011 m. spalio 19 d. įsakymu Nr. 1K-237

(Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos

ministerijos direktoriaus

2022 m. spalio 11 d. įsakymo Nr. 1K-300 redakcija)

 

CENTRALIZUOTAI APMOKAMŲ VAISTINIŲ PREPARATŲ IR

MEDICINOS PAGALBOS PRIEMONIŲ SPECIFIKACIJŲ RENGIMO BEI ŠIŲ PREPARATŲ IR PRIEMONIŲ TIEKĖJŲ PATEIKTŲ PASIŪLYMŲ VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių specifikacijų rengimo bei šių preparatų ir priemonių tiekėjų pateiktų pasiūlymų vertinimo tvarkos aprašas (toliau ‒ Aprašas) nustato centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių (toliau – MPP), kurių viešąjį pirkimą vykdo Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK), specifikacijų rengimo bei centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP tiekėjų pateiktų pasiūlymų vertinimo tvarką.

2.  Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP sąrašu (toliau – Sąrašas), patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. rugpjūčio 28 d. įsakymu Nr. V-910 „Dėl Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių sąrašo patvirtinimo“, ir kitais teisės aktais.

3.  Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Centralizuotai apmokami vaistiniai preparatai ir MPP – į Sąrašą įrašyti vaistiniai preparatai ir MPP, centralizuotai perkami vaistiniai preparatai nuo tuberkuliozės pagal Tuberkuliozės diagnostikos ir gydymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. rugpjūčio 22 d. įsakymu Nr. V-1012 „Dėl Tuberkuliozės diagnostikos ir gydymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir centralizuotai įsigyti imuniniai vaistiniai preparatai Nacionalinei imunoprofilaktikos programai vykdyti.

3.2. Centralizuotai apmokamo vaistinio preparato ar MPP specifikacija – VLK vykdomo viešojo pirkimo dokumentas, kuriame nustatomas pirkimo objektas (centralizuotai apmokami vaistiniai preparatai ar MPP) ir pateikiami reikiami duomenys jam apibūdinti, apimantys prekei taikomus reikalavimus, t. y. nurodomas prekės pavadinimas, kuriuo ji parduodamas, su preke susijusi terminija, prekės savybės, pakavimas, žymėjimas ir ženklinimas, vartojimo (naudojimo) instrukcija, taip pat atitikties reikalavimams vertinimo tvarka.

3.3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Aprašo 2 punkte išvardytuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

CENTRALIZUOTAI APMOKAMŲ VAISTINIŲ PREPARATŲ IR MPP SPECIFIKACIJŲ RENGIMAS

 

4.  Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP specifikacijos rengiamos vadovaujantis Viešųjų pirkimų tarnybos rekomendacijomis ir kitais viešuosius pirkimus reglamentuojančiais teisės aktais.

5.    Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP specifikacijas rengia VLK skyriaus, atsakingo už centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP pirkimą, darbuotojai (toliau – atsakingieji VLK darbuotojai) arba VLK direktoriaus įsakymu sudaryta Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP specifikacijų rengimo bei šių preparatų ir priemonių tiekėjų pateiktų pasiūlymų vertinimo komisija (toliau – Komisija).

6.    Atsakingieji VLK darbuotojai specifikacijas rengia tais atvejais, kai numatomų pirkti vaistinių preparatų ar MPP techniniai duomenys yra visuotinai žinomi ir (ar) jų specifikacijos nuo paskutiniojo jų viešojo pirkimo nesikeičia (išskyrus perkamą kiekį), kitu atveju sudaroma Komisija. Specifikacijų rengimą inicijuoja VLK Centralizuotai apmokamų vaistų skyrius.

7.    Centralizuotai apmokamo vaistinio preparato specifikacijoje nurodomas vaistinio preparato bendrinis pavadinimas, planuojamas įsigyti kiekis, taip pat gali būti nurodomas vaistinio preparato stiprumas, jo farmacinė forma ir galiojimo terminas bei pasiūlymų, pateiktų šio vaistinio preparato tiekėjų, vertinimo tvarka. Jei ligai gydyti gali būti taikomi skirtingų gamintojų gaminami vaistiniai preparatai (skirtingų pavadinimų ar skirtingų veikliųjų medžiagų), gali būti nurodomas ne vaisto bendrinis pavadinimas, o ligos, kuriai gydyti jis skiriamas, pavadinimas ar vaistinių preparatų grupė.

8.    Centralizuotai apmokamos MPP specifikacijoje nurodomi duomenys, apibūdinantys numatomą pirkti priemonę: MPP pavadinimas, techniniai parametrai (mažiausias ir didžiausias leistinas dydis) – ilgis, plotis ir (ar) eksploatavimo savybės (ar gali būti naudojama kartu su kitais prietaisais, galiojimo terminas), komplektacija (jei perkami rinkiniai), apibūdinamas siektinas MPP naudojimo rezultatas arba nurodomi MPP funkciniai ir (ar) MPP kokybės reikalavimai.

9.    Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP specifikacijos turi užtikrinti tiekėjų konkurenciją (išskyrus, kai vaistinį preparatą ar MPP tiekia vienas tiekėjas) ir jų nediskriminuoti. Specifikacijose nustatyti reikalavimai turi būti tikslūs, aiškūs, nedviprasmiški ir pagrįsti.

10.  Apibūdinant pirkimo objektą, centralizuotai apmokamo vaistinio preparato ar MPP specifikacijoje negali būti nurodomas konkretus modelis ar tiekimo šaltinis, prekės ženklas, patentas, tipas, konkreti kilmė ar gamybos būdas, jei dėl šių duomenų tam tikroms įmonėms ar tam tikriems produktams būtų sudarytos palankesnės sąlygos arba jie būtų atmesti. Šie duomenys gali būti pateikiami tik išimties tvarka, jei pirkimo objekto neįmanoma apibūdinti tiksliai ir suprantamai. Šiuo atveju specifikacijoje įrašomi žodžiai „arba lygiavertis“.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

11.  Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP specifikacijai parengti VLK direktoriaus įsakymu sudaroma Komisija, skiriamas Komisijos pirmininkas, pavaduotojas bei Komisijos sekretorius. Komisijos sekretorius gali būti Komisijos narys. Įsakyme nurodomas Komisijos sudarymo tikslas, uždaviniai, jai suteikiami įgaliojimai, atskaitingumas, kontrolė ir kiti reikiami duomenys. Komisija sudaroma terminuotam laikui – iki viešojo pirkimo pabaigos arba iki konkrečios datos, nurodytos įsakyme. Komisijai baigus darbą, parengiama Komisijos darbo rezultatų ataskaita, pridedant atitinkamus dokumentus (specifikaciją ir kt.).

12.  Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro bei VLK direktoriaus įsakymais, reglamentuojančiais viešuosius pirkimus, ir Aprašu.

13.  Komisija sudaroma iš nelyginio fizinių asmenų skaičiaus. Mažiausias Komisijos narių skaičius – 5 fiziniai asmenys: ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai turi būti VLK darbuotojai, 1 Komisijos narys – Sveikatos apsaugos ministerijos darbuotojas, atsakingas už korupcijos prevenciją, ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai – gydytojai specialistai ekspertai (toliau – gydytojai ekspertai) tuo atveju, jei vaistinį preparatą arba MPP naudoja (planuoja naudoti) iki 4 asmens sveikatos priežiūros įstaigų (toliau – ASPĮ), arba ne mažiau nei 4 gydytojai ekspertai, jei vaistinį preparatą arba MPP naudoja (planuoja naudoti) 5 ir daugiau ASPĮ. Jeigu rengiama sąnarių endoprotezų techninė specifikacija, daugiau kaip 2/3 Komisijos narių turi sudaryti gydytojai ekspertai.

14.  Į Komisijos sudėtį įeinančių gydytojų ekspertų darbas Komisijoje gali būti  apmokamas. Sprendimą dėl gydytojų ekspertų darbo apmokėjimo priima VLK direktorius prieš sudarydamas Komisiją. Nusprendus gydytojams ekspertams mokėti už darbą Komisijoje, vykdomas gydytojo (-ų) eksperto (-ų) paslaugų pirkimas, sudaromos atlygintinų paslaugų teikimo sutartys. Tais atvejais, kai gydytojų ekspertų paslaugų pirkimas neįvyksta arba vykdant pirkimą negaunamas reikiamas skaičius pasiūlymų, arba priimamas sprendimas neatlyginti gydytojų ekspertų darbo Komisijoje, į Komisijos sudėtį savo atstovus (dirbsiančius neatlygintinai) VLK raštišku prašymu deleguoja ASPĮ, kuriose daugiausia atliekama (arba planuojama atlikti) atitinkamų procedūrų ar operacijų, ar gydoma pacientų.

15.  Komisijos nariu skiriamas tik nešališkas, nepriekaištingos reputacijos, turintis aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą asmuo. Komisijos nariu, atstovaujančiu valstybės institucijoms, skiriamas asmuo, turintis ne mažesnę kaip vienų metų patirtį sveikatos sistemos srityje, o gydytoju ekspertu skiriamas gydytojas, kuris ne trumpiau kaip penkerius metus verčiasi medicinos praktika ir turi ne mažesnę kaip 5 metų praktinio darbo patirtį (sukauptą atliekant įvairias operacijas ir (ar) panaudojant numatomas pirkti MPP). Gydytojas ekspertas privalo turėti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka išduotą ir galiojančią medicinos praktikos licenciją. Gydytojui ekspertui gali būti taikomi papildomi kvalifikacijos reikalavimai, atsižvelgiant į Komisijos nustatytas užduotis ir rengiamos vaistinio preparato ar MPP techninės specifikacijos sudėtingumą.

16Į Komisijos sudėtį įtraukiami gydytojai ekspertai, kurie paskutiniais praėjusiais kalendoriniais metais nebuvo gydytojus vienijančių visuomeninių organizacijų vadovais ar valdybos nariais. Į Komisijos sudėtį negali būti įtraukiami tarpusavio pavaldumo ryšiais susiję gydytojai ekspertai.

17.  Jei sudaroma Komisija anksčiau pirktų centralizuotai apmokamų MPP specifikacijai atnaujinti ir (ar) parengti, turi būti atliekama į Komisiją įtrauktų ASPĮ atstovų rotacija, t. y. gydytojai ekspertai, jau dalyvavę rengiant atitinkamų MPP specifikaciją, negali būti 2 kartus iš eilės įtraukiami į Komisiją tokių pačių MPP specifikacijai parengti.

18.  Prieš pradėdami vykdyti jiems priskirtas funkcijas, Komisijos nariai turi pasirašyti nustatytos formos nešališkumo deklaraciją (Aprašo 1 priedas) ir konfidencialumo pasižadėjimą (Aprašo 2 priedas). Nešališkumo deklaracijas ir konfidencialumo pasižadėjimus Komisijos nariai turi atnaujinti (pasirašyti naujus) ne rečiau kaip vieną kartą per metus. Komisijos nariai, prieš pradėdami vykdyti jiems priskirtas funkcijas, turi užpildyti arba atnaujinti privačių interesų deklaracijas, kaip tai nurodyta Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme.

19.  Komisijos sekretorius užtikrina, kad visi asmenys, dalyvaujantys Komisijos veikloje, laiku pateiktų ar atnaujintų nešališkumo deklaracijas bei konfidencialumo pasižadėjimus, ir juos užregistruoja VLK Dokumentų valdymo sistemoje.

20.  Pasikeitus privačių interesų deklaracijoje nurodytiems duomenims, Komisijos narys privalo ją patikslinti ir informaciją apie tai pateikti Komisijos pirmininkui artimiausiame Komisijos posėdyje. Komisijos nariui ar bet kokiam kitam asmeniui draudžiama dalyvauti rengiant, svarstant ir priimant sprendimus arba kitaip paveikti Komisijos sprendimus, jei tai kelia ar gali sukelti interesų konfliktą. Komisijos narys, Komisijos veikloje dalyvaujantis specialistas, kviestinis ekspertas ar stebėtojas apie galimą arba Komisijos posėdžio metu, ar vykdant jiems priskirtas funkcijas paaiškėjusį interesų konfliktą privalo informuoti Komisiją, nusišalinti nuo sprendimų priėmimo ir jokia forma nedalyvauti toliau juos svarstant. Esant interesų konfliktui, nusišalinimo procedūros turi būti vykdomos laikantis reikalavimų, nustatytų Nusišalinimo tvarkos apraše, patvirtintame Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. KS-339 „Dėl Perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto vadovų, pirkimo komisijos narių, asmenų, pirkimų vykdytojo vadovo paskirtų atlikti supaprastintus pirkimus, ir pirkimų procedūrose dalyvaujančių ekspertų, pirkimų iniciatorių nusišalinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. Komisija, gavusi pagrįstos informacijos apie tai, kad nenusišalinęs nuo Komisijos sprendimų priėmimo asmuo gali būti patekęs į interesų konflikto situaciją, informuoja apie tai VLK direktorių ar jo įgaliotą atstovą ir sustabdo šio asmens dalyvavimą Komisijai priimant sprendimus, susijusius su centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP specifikacijos rengimu, ar dalyvavimą šio proceso stebėjime.

21.  Komisijos pirmininkas įvertina, ar Komisijos nario interesai gali turėti įtakos sprendimų priėmimui, ir sprendžia dėl tolesnio jo dalyvavimo Komisijos darbe. Jeigu dėl galimo interesų konflikto Komisijos narys nusišalina nuo sprendimo rengimo, svarstymo arba priėmimo ar kito klausimo sprendimo, Komisijos pirmininkas užtikrina, kad nusišalinimo faktas būtų tinkamai nurodytas Komisijos posėdžio protokole ir kad Komisijos narys nebedalyvautų interesų konfliktą sukeliančio ar galinčio sukelti sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrose, t. y. jis turi palikti posėdžių salę, kabinetą ar kitą patalpą, kurioje sprendžiamas interesų konfliktą keliantis ar galintis kelti klausimas; jei posėdis vyksta nuotoliniu būdu – atsijungti nuo jo transliacijos ir jokia forma daugiau nedalyvauti svarstant minėtą klausimą.

22.  Komisijos posėdžiai organizuojami pagal poreikį.

23.  Komisijos posėdį šaukia ir jam vadovauja Komisijos pirmininkas, jei jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojas.

24.  Komisijos darbą organizuoja Komisijos sekretorius.

25.  Komisijos posėdžiai Komisijos pirmininko, o jo laikinai nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo sprendimu gali būti organizuojami vaizdo ir garso konferencijos būdu, naudojantis perduodamų duomenų šifravimą užtikrinančiomis elektroninėmis bendravimo programomis (toliau – nuotolinis posėdis).

26.  Komisijos posėdžio medžiagą rengia atsakingieji VLK darbuotojai.

27.  Kvietimus į Komisijos posėdį ir reikiamą medžiagą Komisijos nariams pateikia Komisijos sekretorius ne vėliau kaip prieš 5 dienas iki Komisijos posėdžio. Išimtiniais atvejais dėl objektyvių aplinkybių Komisijos posėdžiai Komisijos pirmininko, o jo laikinai nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo sprendimu gali būti organizuojami nedelsiant (nesilaikant šiame punkte nurodytų terminų). Objektyvios aplinkybės turi būti nurodytos Komisijos posėdžio protokole.

28.  Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių.

29.  Komisijos nariai, negalintys dalyvauti posėdyje, ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki posėdžio apie tai informuoja Komisijos sekretorių.

30.  Nedalyvaujantys posėdyje Komisijos nariai gali raštu arba elektroniniu paštu pareikšti nuomonę svarstomais klausimais. Jų nuomonę Komisijos sekretorius paskelbia posėdžio metu.

31.  Komisijos pirmininkas prireikus gali kviesti į posėdžius ir (ar) prašyti pateikti savo nuomonę Sveikatos apsaugos ministerijos, Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos ir kitų institucijų specialistus, specialistus konsultantus, gydytojus specialistus ir nepriklausomus ekspertus. Visų šių institucijų ir (ar) organizacijų atstovai, prieš dalyvaudami Komisijos posėdyje, turi pasirašyti nustatytos formos nešališkumo deklaraciją (Aprašo 1 priedas) ir konfidencialumo pasižadėjimą (Aprašo 2 priedas), taip pat turi užpildyti arba atnaujinti privačių interesų deklaracijas, kaip tai nurodyta Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme.

32.  Komisijos posėdžio eigai fiksuoti ir objektyvumui užtikrinti Komisijos sekretorius daro skaitmeninį Komisijos posėdžio garso įrašą, o nuotolinio posėdžio eigai fiksuoti, objektyvumui užtikrinti bei nuotoliniame posėdyje dalyvaujančių asmenų tapatybei nustatyti – nuotolinio posėdžio skaitmeninį vaizdo įrašą. Kitiems Komisijos posėdžio dalyviams daryti posėdžio garso, taip pat vaizdo ir garso įrašus, fotografuoti, transliuoti posėdį bei posėdžio metu naudoti kitas technines vaizdo fiksavimo priemones draudžiama. Laikmena su skaitmeniniu garso ar vaizdo ir garso įrašu pridedama prie Komisijos posėdžio protokolo. Komisijos posėdžių protokolai, jų išrašai, garso ir (ar) vaizdo įrašai ar jų dalys gali būti teikiami susipažinti tik asmenims, kuriems tokią teisę suteikia įstatymai. Su Komisijos posėdžių protokolais, jų išrašais, Komisijos posėdžių garso ir (ar) vaizdo įrašais ar jų dalimis taip pat galima susipažinti įgyvendinant duomenų subjekto teises, numatytas 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas). Vadovaujantis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, Komisijos posėdžių dokumentai (protokolai, stenogramos, garso ir (ar) vaizdo įrašai) saugomi 10 metų VLK Dokumentų valdymo sistemoje.

33.  Komisija sprendimus priima Komisijos posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių bendru sutarimu. Jeigu Komisijos nariai nepasiekia bendro sutarimo, Komisija sprendimus priima Komisijos posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Komisijos narių balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas, o kai jo nėra – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas. Komisijos narys turi teisę pateikti atskirąją nuomonę dėl Komisijos posėdyje svarstomų klausimų – ši nuomonė įrašoma į Komisijos posėdžio protokolą.

34.  Komisijos sprendimai įforminami posėdžio protokolu, prie kurio pridedamas posėdžio garso įrašas. Kaip atskiras dokumentas (priedas prie paskutinio posėdžio protokolo) parengiama centralizuotai apmokamo vaistinio preparato ar MPP specifikacija arba pasiūlymų vertinimo išvada.

35.  Komisijos sekretorius Komisijos posėdžio protokolą parengia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio dienos. Protokole nurodoma Komisijos posėdžio data ir vieta, Komisijos pirmininko ir Komisijos posėdžio sekretoriaus (-ų) vardas (-ai) ir pavardė (-ės), posėdžio dalyviai, posėdyje svarstomi klausimai, posėdžio dalyvių pasisakymai, sprendimo priėmimo būdas (bendru sutarimu arba balsuojant), balsavimo rezultatai, sprendimai. Prie protokolo gali būti pridedamos atskirosios Komisijos narių nuomonės, papildomi dokumentai, rekomendacijos. Protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius.

36.  Prieš pasirašant protokolą, jo projektas siunčiamas elektroniniu paštu visiems posėdyje dalyvavusiems Komisijos nariams susipažinti ir pastaboms pateikti. Komisijos nariai pastabas ir siūlymus dėl posėdžio protokolo projekto turinio tikslumo elektroniniu paštu turi pateikti ne vėliau kaip per 1 darbo dieną po protokolo išsiuntimo dienos. Pastabų ir siūlymų dėl posėdžio protokolo projekto nepateikimas prilyginamas Komisijos nario pritarimui šio dokumento projektui.

37.  Atsakingieji VLK darbuotojai pristato Komisijos parengtas centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP specifikacijas VLK sudarytos Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP viešųjų pirkimų komisijos posėdyje.

38.  VLK paskelbus Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatyta tvarka centralizuotai apmokamo vaistinio preparato ar MPP specifikaciją Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje ir gavus tiekėjų pasiūlymų ar pastabų dėl specifikacijos, Komisija įvertina jų pagrįstumą ir savo išvadą pateikia Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP viešųjų pirkimų komisijai.

39.  Komisija pagal kompetenciją nagrinėja suinteresuotųjų viešojo pirkimo dalyvių prašymus, pretenzijas, skundus ir kitus klausimus, susijusius su viešojo pirkimo objektu bei specifikacija, ir savo išvadas pateikia Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP viešųjų pirkimų komisijai.

 

IV SKYRIUS

PASIŪLYMŲ VERTINIMAS

 

40.  Komisija, parengusi tam tikrų centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ar MPP specifikacijas, įvertina šių vaistinių preparatų ar MPP tiekėjų pasiūlymų atitiktį specifikacijose nustatytiems reikalavimams. Komisijos vertinimo išvadas atsakingieji VLK darbuotojai pateikia Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir MPP viešųjų pirkimų komisijai.

41.  Atsakingieji VLK darbuotojai, parengę tam tikrų centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ar MPP specifikaciją, gali kviesti į posėdį ASPĮ, kurioms turi būti tiekiami šie vaistiniai preparatai ar MPP, gydytojus ekspertus, jei tai būtina tiekėjų pateiktiems pasiūlymams įvertinti. Tokiu atveju VLK direktoriaus įsakymu sudaroma centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ar MPP tiekėjų pateiktų pasiūlymų vertinimo darbo grupė (toliau – darbo grupė), skiriamas darbo grupės pirmininkas ir sekretorius.

42.  Gavusi prašymą deleguoti gydytojus ekspertus į darbo grupę, ASPĮ informuoja VLK apie deleguojamus asmenis. Prieš dalyvaudami posėdyje, kuriame bus vertinama tiekėjų pateiktų pasiūlymų atitiktis specifikacijoje nustatytiems reikalavimams, gydytojai ekspertai pasirašo nustatytos formos nešališkumo deklaraciją (Aprašo 1 priedas), konfidencialumo pasižadėjimą (Aprašo 2 priedas), kurie registruojami VLK Dokumentų valdymo sistemoje.

43.  Gydytojui ekspertui draudžiama dalyvauti darbo grupės posėdyje, jeigu darbo grupės pirmininkas, įvertinęs gydytojo eksperto privačių interesų deklaracijos duomenis, nustato, kad galėtų kilti interesų konfliktas ir šie interesai turėtų įtakos sprendimų priėmimui.

44.  Darbo grupės posėdžiams medžiagą rengia atsakingieji VLK darbuotojai.

45.  Darbo grupės posėdžiai protokoluojami. Protokolą rengia darbo grupės sekretorius. Prieš pasirašant protokolą, jis siunčiamas elektroniniu paštu ar kitomis elektroninių ryšių priemonėmis visiems posėdyje dalyvavusiems asmenims susipažinti ir pastaboms pareikšti. Protokolą pasirašo darbo grupės pirmininkas ir sekretorius.

46.  Darbo grupės pirmininkas gali raštu pakviesti pasiūlymų vertinimo posėdžiuose dalyvauti Sveikatos apsaugos ministerijos, Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos ir kitų institucijų specialistus, taip pat visuomeninių pacientų organizacijų atstovus, pasirašiusius nustatytos formos nešališkumo deklaraciją (Aprašo 1 priedas) ir konfidencialumo pasižadėjimą (Aprašo 2 priedas). Posėdžiuose dalyvaujantys asmenys, kurių tiesioginiai ar netiesioginiai interesai yra susiję su perkamu vaistiniu preparatu ar MPP, privalo nusišalinti nuo diskusijų ir balsavimo.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

47.  Komisijos nariai, atsakingieji VLK darbuotojai ir darbo grupės nariai už priimtų sprendimų teisėtumą ar neteisėtais veiksmais padarytą žalą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

48.  Komisijos nariai, atsakingieji VLK darbuotojai ir darbo grupės nariai bei kiti Komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys privalo saugoti posėdžio metu pateikiamą neskelbtiną informaciją.

49.  Su Aprašu supažindinamas kiekvienas Komisijos ir darbo grupės narys.

 

______________________

 

 

part_5947770292dd42ae918d2f00d4049965_end


 

Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir

medicinos pagalbos priemonių specifikacijų

rengimo bei šių preparatų ir priemonių tiekėjų

pateiktų pasiūlymų vertinimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

CENTRALIZUOTAI APMOKAMŲ VAISTINIŲ PREPARATŲ IR MEDICINOS PAGALBOS PRIEMONIŲ SPECIFIKACIJŲ RENGIMO BEI ŠIŲ PREPARATŲ IR PRIEMONIŲ TIEKĖJŲ PATEIKTŲ PASIŪLYMŲ VERTINIMO KOMISIJOS NARIO AR EKSPERTO

 

 

(Nario ar eksperto vardas ir pavardė)

 

NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA

 

2022 m. ____________ d. Nr. ______

Vilnius

 

Būdamas (-a) Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių specifikacijų rengimo bei šių preparatų ir priemonių tiekėjų pateiktų pasiūlymų vertinimo komisijos (toliau – Komisija) ____________, pasižadu:

(nariu, ekspertu)

 

1. objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis (-i) lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo, abipusio pripažinimo ir skaidrumo principais, atlikti Komisijos _____________ pareigas;

(nario, eksperto)

2. paaiškėjus bent vienai iš šių aplinkybių:

2.1. asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, arba juridinis asmuo, kuriam vadovauja minėtais ryšiais susijęs su manimi asmuo, dalyvauja pirkimo procedūrose kaip pirkimo objekto (-ų) gamintojo atstovas ar tiekėjas;

2.2. aš arba asmuo, susijęs su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais:

2.2.1. esu (yra) pirkimo procedūrose dalyvaujančio juridinio asmens valdymo organų narys;

2.2.2. turiu (-i) pirkimo procedūrose dalyvaujančio juridinio asmens akcijų;

2.2.3. gaunu (-a) iš pirkimo procedūrose dalyvaujančio juridinio asmens bet kokios rūšies pajamų;

2.3. dėl bet kokių kitų aplinkybių negaliu laikytis 1 punkte nustatytų principų,

nedelsdamas raštu pranešti apie tai mane Komisijos _____________ paskyrusios perkančiosios

(nariu, ekspertu)

organizacijos vadovui ir nusišalinti.

 

Man išaiškinta, kad asmenys, susiję su manimi santuokos, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, yra: sutuoktinis, seneliai, tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), jų sutuoktiniai, vaikaičiai, broliai, seserys ir jų vaikai, taip pat sutuoktinio tėvai, broliai, seserys ir jų vaikai.

 

 

 

 

(Parašas)

 

(Vardas, pavardė)

 

part_cef0b8ec62024761a0f5b51ce30b212b_end


 

Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir

medicinos pagalbos priemonių specifikacijų

rengimo bei šių preparatų ir priemonių tiekėjų

pateiktų pasiūlymų vertinimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

CENTRALIZUOTAI APMOKAMŲ VAISTINIŲ PREPARATŲ IR MEDICINOS PAGALBOS PRIEMONIŲ SPECIFIKACIJŲ RENGIMO BEI ŠIŲ PREPARATŲ IR PRIEMONIŲ TIEKĖJŲ PATEIKTŲ PASIŪLYMŲ VERTINIMO KOMISIJOS NARIO AR EKSPERTO

 

 

(Nario ar eksperto vardas ir pavardė)

 

KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS

 

2022 m. ____________ d. Nr. ______

Vilnius

 

Būdamas (-a) Centralizuotai apmokamų vaistinių preparatų ir medicinos pagalbos priemonių specifikacijų rengimo bei šių preparatų ir priemonių tiekėjų pateiktų pasiūlymų vertinimo komisijos (toliau – Komisija)____________:

(nariu, ekspertu)

1. Pasižadu:

1.1. saugoti ir tik įstatymų bei kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią informaciją, kuri man taps žinoma būnant Komisijos nariu ar ekspertu;

1.2. man patikėtus dokumentus, kuriuose yra konfidencialios informacijos, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar pasinaudoti;

1.3. neatskleisti tiekėjams konfidencialios informacijos, pateiktos tiekėjo pasiūlyme, jei jos atskleidimas prieštarauja teisės aktams, kenkia visuomenės interesams, teisėtiems tiekėjo ar perkančiosios organizacijos komerciniams interesams ar trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.

2. Man žinoma, kad su Komisijos ar eksperto darbu susijusią informaciją, kurią Viešųjų pirkimų įstatymas ir jo įgyvendinamieji teisės aktai numato teikti pirkimo procedūrose dalyvaujančioms arba nedalyvaujančioms šalims, galėsiu teikti tik įpareigotas Komisijos ar Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos vadovo (ar jo įgalioto asmens). Konfidencialią informaciją galėsiu atskleisti tik Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais.

3. Man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro:

3.1. informacija, kurios konfidencialumą nurodė šią informaciją pateikusioji šalis ir kurios atskleidimas nėra privalomas pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

3.2. visa su pirkimo dokumentų rengimu ar pirkimo procedūrų vykdymu susijusi informacija ir dokumentai, kuriuos Viešųjų pirkimų įstatymas ir jo įgyvendinamieji teisės aktai nenumato teikti pirkimo procedūrose dalyvaujančioms arba nedalyvaujančioms šalims;

3.3. informacija, kurios atskleidimas prieštarautų įstatymams, darytų nuostolių teisėtiems šalių komerciniams interesams arba trukdytų užtikrinti sąžiningą konkurenciją.

4. Esu įspėtas, kad, pažeidęs šį pasižadėjimą, turėsiu atlyginti Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir tiekėjams padarytus nuostolius.

 

 

 

 

(Parašas)

 

(Vardas, pavardė)

 

part_d45fa8fb15f3410ea5fa1c3455cce6fa_end