TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m.  lapkričio 27  d. Nr. 1-367

Tauragė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. A1-448 „Dėl Pagalbos į namus paslaugų organizavimo ir teikimo rekomendacijų patvirtinimo“, Tauragės rajono savivaldybės taryba   n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Pagalbos į namus paslaugų teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Tauragės rajono savivaldybės tarybos 2010 m. spalio 13 d. sprendimą Nr. 1-1689 „Dėl Pagalbos į namus paslaugų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2020 m. sausio 1 d.

4. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.

Savivaldybės meras                                                                                       Dovydas Kaminskas

 

 

PATVIRTINTA

Tauragės rajono savivaldybės tarybos

2019 m. lapkričio 27 d. sprendimu Nr. 1-367

 

 

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pagalbos į namus paslaugų teikimo tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja pagalbos į namus paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo Tauragės rajono gyventojams tvarką, mokėjimo už paslaugas tvarką.

2. Pagalba į namus – tai asmens namuose teikiamos paslaugos, padedančios asmeniui (šeimai) tvarkytis buityje, rūpintis asmeniniu gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime; šeimos nariams, prižiūrintiems asmenis su negalia, senyvo amžiaus asmenis, turėti laikiną atokvėpį.

3. Pagalbos į namus socialinių paslaugų teikimo tikslas – suteikti pagalbą asmeniui (šeimai) dėl amžiaus, negalios, socialinių problemų, iš dalies ar visiškai neturinčiam, neįgijusiam arba praradusiam gebėjimus ar galimybes savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime bei sudaryti sąlygas ir galimybę gyventi pilnavertį gyvenimą savo namuose.  

4. Pagalbos į namus paslaugos teikimo trukmė ir sudėtis asmeniui (šeimai) nustatoma individualiai, įvertinus šių paslaugų asmeniui (šeimai) poreikį, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Socialinių paslaugų katalogo nuostatomis.

5. Pagalbos į namus paslaugų teikimą koordinuoja Tauragės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius, paslaugas organizuoja ir teikia Tauragės socialinių paslaugų centras ir seniūnijos.

6. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialinių paslaugų teikimą, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ GAVĖJAI

 

7. Pagalbos į namus paslaugos teikiamos Tauragės rajono gyventojams, deklaruojantiems gyvenamąją vietą ir faktiškai gyvenantiems Tauragės rajono savivaldybėje, kuriems teisės aktų tvarka nustatytas pagalbos į namus paslaugų poreikis.

8. Pagalbos į namus paslaugų gavėjai:

8.1. suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

8.2. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;

8.3. socialinę riziką patiriančios šeimos;

8.4. vaikai su negalia ir jų šeimos;

8.5. kiti asmenys ir jų šeimos, laikinai dėl ligos ar kitų priežasčių netekę savarankiškumo.

9.    Pirmenybę gauti pagalbos į namus paslaugas turi suaugę asmenys su negalia ir senyvo amžiaus asmenys, gyvenantys vieni ir neturintys artimųjų.

10.  Pagalbą į namus sudaro paslaugos, nurodytos Aprašo 1 ir 2 prieduose.

11.  Pagalba buityje ir namų ruošoje (tvarkant gyvenamuosius kambarius, valant virtuvę, tualetą, plaunant grindis, valant langus, tvarkant drabužių spintas, skalbiant ar pan.) teikiama (1 priedas):

11.1.  suaugusiems asmenims su negalia ir senyvo amžiaus asmenims, gyvenantiems vieniems ir neturintiems artimųjų;

11.2.  suaugusiems asmenims su negalia ir senyvo amžiaus asmenims (šeimoms), kuriems šios pagalbos negali suteikti suaugę vaikai, anūkai ar kiti artimi giminaičiai, kai jie gyvena užsienyje, ar toliau nei 40 km. atstumu nuo asmens (šeimos) gyvenamosios vietos, atlieka bausmę laisvės atėmimo vietose, yra neįgalūs, senyvo amžiaus ar yra socialinės rizikos asmenys.

12.  Paslaugų gavėjams, turintiems suaugusius vaikus (artimuosius), gyvenančius iki 40 km. atstumu iki jų gyvenamosios vietos, gali būti teikiamos tik būtinosios paslaugos iš pagalbos į namus paslaugų sąrašo (2 priedas).

13.  Paslaugų gavėjų šeimos nariai ir kiti asmenys, gyvenantys kartu su paslaugų gavėju, kuriems nenustatytas pagalbos į namus paslaugų poreikis, neturi teisės gauti pagalbos į namus paslaugų saviems poreikiams tenkinti.

 

III SKYRIUS

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS

 

14. Asmenys, pageidaujantys gauti pagalbos į namus paslaugą, kreipiasi į Tauragės socialinių paslaugų centrą ar gyvenamosios vietos seniūniją ir užpildo prašymą – paraišką socialinėms paslaugoms gauti (toliau – prašymas), kurio forma patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

15. Kartu su prašymu pateikiami šie dokumentai:

15.1.  asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas, asmens tapatybės kortelė) arba leidimas laikinai gyventi Lietuvoje (ne Europos Sąjungos valstybių narių piliečiams);

15.2. asmens socialinį statusą patvirtinantis dokumentas: pensininko ar neįgaliojo pažymėjimas;

15.3. darbingumo lygio pažyma ir/ar specialiųjų poreikių nustatymo pažyma, išduota Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

15.4. pažyma apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažyma, patvirtinanti, kad asmuo yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai nėra duomenų registro duomenų bazėje);

15.5. pažymos apie savo ir šeimos narių pajamas per 3 paskutinius mėnesius iki kreipimosi dienos (išskyrus duomenis, kurie yra gaunami iš valstybės registrų bei informacinių sistemų);

15.6. apylinkės teismo sprendimas ar nutartis dėl globos / rūpybos nustatymo bei globėjo / rūpintojo paskyrimo (jei nustatyta).

16. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą pagalbos į namus paslaugoms gauti gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti.   

17. Tauragės socialinių paslaugų centro Pagalbos į namus tarnybos vadovas ar seniūnijos socialinio darbo organizatorius, gavęs prašymą skirti pagalbos į namus paslaugas:

17.1. registruoja asmens (šeimos) prašymą  SPIS sistemoje;

17.2.  surenka iš valstybės registrų bei informacinių sistemų reikalingus dokumentus;

17.3.   per 14 kalendorinių dienų nuo asmens prašymo gavimo dienos apsilanko asmens (šeimos) namuose ir nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, užpildydamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro;

17.4. vertina paslaugų teikimo trukmės (valandos) ir dažnumo (kartai per savaitę) poreikį;

17.5. surašo buities tyrimo aktą su išvada dėl asmeniui (šeimai) siūlomų socialinių paslaugų;

17.6.  įvertina asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už pagalbos į namus paslaugą;

17.7.  sudaro dokumentų bylą ir pateikia Socialinės paramos skyriaus atsakingam specialistui.

18. Pagalbos į namus paslaugų poreikis nustatomas individualiai pagal asmens (šeimos) nesavarankiškumą bei galimybes savarankiškumą ugdyti ar kompensuoti asmens (šeimos) interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis, taip pat kompleksiškai vertinant šeimos narių, suaugusių vaikų gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis.

19. Jei socialiniams darbuotojams, atliekantiems vertinimą, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) pagalbos į namus paslaugų poreikio nustatymu, jie gali pareikalauti iš asmens, sveikatos priežiūros, policijos ir kitų institucijų papildomų dokumentų, reikalingų pagalbos į namus paslaugų poreikiui nustatyti.

20. Paslaugų gavėjų poreikiai peržiūrimi atsiradus naujoms aplinkybėms, susijusioms su jų sveikatos būkle ar teikiamų pagalbos į namus paslaugų poreikių pasikeitimais.

 

IV SKYRIUS

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ SKYRIMAS

 

21.       Atsakingas Socialinės paramos skyriaus specialistas, gavęs asmens, pageidaujančio pagalbos į namus paslaugų, bylą patikrina gautus dokumentus ir parengia Sprendimo dėl pagalbos į namus paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo projektą (forma patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu).

22. Sprendimą dėl pagalbos į namus asmeniui (šeimai) skyrimo priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas per 14 kalendorinių dienų nuo pateiktų dokumentų skyriui dienos.

23. Atsakingas Socialinės paramos skyriaus specialistas informaciją apie paslaugos skyrimą asmeniui suveda į Socialinės paramos informacinę sistemą SPIS.

24. Jeigu nėra galimybės teikti pagalbos į namus paslaugų, asmuo (šeima) yra įrašomas į eilę šiai paslaugai gauti. Apie tai Tauragės socialinių paslaugų centro Pagalbos į namus tarnybos vadovas ar seniūnijos socialinio darbo organizatorius raštu informuoja asmenį (šeimą).

 

V SKYRIUS

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ TEIKIMAS

 

25.       Pagalbos į namus paslaugos pradedamos teikti Tauragės socialinių paslaugų centro direktoriui ar seniūnijos seniūnui su asmeniu (jo teisėtais atstovais) pasirašius Pagalbos į namus paslaugų teikimo sutartį (3 priedas).

26. Kai pagalbos į namus gavėjas dėl objektyvių priežasčių (ligos, negalios) pats pasirašyti Sutarties negali ir/ar už pagalbos į namus paslaugas moka ne pats paslaugų gavėjas, o jo suaugę vaikai ar kiti suinteresuoti asmenys, gali būti sudaroma trišalė Sutartis.

27. Sutartis gali būti keičiama arba papildoma šalių susitarimu. Visi sutarties pakeitimai yra įforminami raštu ir laikomi neatsiejama sutarties dalimi.

28. Pagalbos į namus paslaugoms teikti paskiriamas lankomosios priežiūros darbuotojas ir nustatomas paslaugų teikimo grafikas.

29. Pagalbos į namus paslaugos teikiamos Tauragės socialinių paslaugų centro ir seniūnijų darbo  dienomis ir valandomis.

30. Pagalbos į namus paslaugų sudėtis konkrečiam asmeniui (šeimai) gali būti skirtinga, ji nustatoma atsižvelgiant į asmens (šeimos) poreikius, bet turi būti sudaryta ne mažiau kaip iš 3 paslaugų, teikiamos pagalbos trukmė negali būti didesnė kaip 10 val. per savaitę. Kai teikiama laikino atokvėpio paslauga – pagal poreikį ir susitarimą tarp paslaugos teikėjo ir asmens, bet ne daugiau nei 208 val. per metus.

31. Paslaugų gavėjo (jo teisėto atstovo) prašymu paslaugų sudėtis gali būti keičiama (pakitus paslaugų gavėjo sveikatos būklei ar dėl kitų svarbių priežasčių).

32. Pagalbos į namus paslaugas teikiantys lankomosios priežiūros darbuotojai pildo pagalbos į namus paslaugų suteikimo ataskaitą (4 priedas). Ataskaitą pasirašo paslaugų gavėjas ir lankomosios priežiūros darbuotojas. Ataskaita saugoma asmens byloje.

33. Tauragės socialinių paslaugų centro Pagalbos į namus tarnybos vadovas ar seniūnijos socialinio darbo organizatorius kas mėnesį duomenis apie asmeniui (šeimai) suteiktas pagalbos į namus paslaugas suveda į SPIS sistemą.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGĄ

 

34. Pagalbos į namus paslauga apmokama iš asmens, kitų suinteresuotų asmenų pajamų ir savivaldybės biudžeto lėšų.

35. Pagalbos į namus paslaugų vienos valandos kaina nustatoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu, reglamentuojančiu minimalaus valandinio  atlygio dydį.

36. Nustatant šeimos finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo nuostatomis.

37. Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už pagalbos į namus paslaugas vertina Tauragės socialinių paslaugų centro Pagalbos į namus tarnybos vadovas ar seniūnijos socialinio darbo organizatorius. Asmens (šeimos) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą pagalbos į namus paslaugos kainą.

38. Asmens (šeimos) pajamos apskaičiuojamos vadovaujantis Vyriausybės ir Savivaldybės patvirtintais mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašais.

39. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, bendravimo paslaugos teikiamos nemokamai.

40. Mokėjimo už pagalbą į namus dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už pagalbos į namus paslaugas.

41. Mokėjimo už pagalbos į namus paslaugą dydis neturi viršyti 20 proc. asmens (šeimos) pajamų ir negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamos pagalbos į namus kainą.

42. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už pagalbos į namus paslaugą dalį, asmens  (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

43. Asmeniui (šeimai), Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už 2 valstybės remiamų pajamų dydį, pagalba į namus teikiama nemokamai.

44. Asmenys (šeimos), kurių pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) didesnės už valstybės remiamų dvigubą dydį, už teikiamas pagalbos į namus paslaugas moka:

- jei pajamos nuo 2 iki 3 valstybės remiamų pajamų dydžio – 20 proc. procentų paslaugos kainos, bet ne daugiau kaip 5 proc. asmens pajamų;

- jei pajamos nuo 3 iki 4 valstybės remiamų pajamų dydžio – 40 procentų paslaugos kainos;

- jei pajamos nuo 4 iki 5 valstybės remiamų pajamų dydžio –  60 procentų paslaugos kainos;

- jei pajamos nuo 5 iki 6 valstybės remiamų pajamų dydžio – 80 procentų paslaugos kainos;

- jei pajamos virš 6 valstybės remiamų pajamų dydžio – 100 procentų paslaugos kainos.

45. Tais atvejais, kai šeima (jos nariai) negyvena kartu ir neveda bendro namų ūkio, pateikus buities tyrimo aktą mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas dydis apskaičiuojamas vertinant tik asmens, kuriam skiriamos paslaugos, faktiškai gaunamas pajamas.

46. Asmuo (kiti suinteresuoti asmenys), už pagalbos į namus paslaugas pagal pateiktus buhalterinės apskaitos dokumentus susimoka iki kito mėnesio 15 d.

47. Asmuo (šeima), gaunantis pagalbos į namus paslaugą, privalo pranešti Tauragės socialinių paslaugų centro Pagalbos į namus tarnybos vadovui ar seniūnijos socialinio darbo organizatoriui apie jo (šeimos) pajamų pokyčius per 30 kalendorinių dienų nuo pajamų pasikeitimo datos.

48. Pasikeitus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytam valstybės remiamų pajamų dydžiui, mokėjimą už socialines paslaugas reglamentuojantiems norminiams aktams ar asmens (šeimos) pajamoms, ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo šių pasikeitimų datos iš naujo vertinamos asmens (šeimos narių) finansines galimybės mokėti už paslaugas.

49. Perskaičiavus asmens (šeimos narių) finansines galimybes, asmuo (šeima) už suteiktas paslaugas moka nuo to mėnesio, per kurį pasikeitė asmens (šeimos narių) finansinės galimybės.

 

VII SKYRIUS

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS

 

50. Pagalbos į namus paslaugos gali būti laikinai sustabdomos šiais atvejais:

50.1. paslaugų gavėjui gydantis stacionarinėje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje ar slaugos ligoninėje;

50.2. paslaugų gavėjo namuose laikinai svečiuojantis, apsigyvenus kitiems asmenims, kurie suteikia reikalingas paslaugas.

50.3.  įtarus, kad pagalbos į namus paslaugą gaunantis asmuo (šeima) gali sirgti užkrečiama liga, iki tol, kol bus gauta sveikatos priežiūros įstaigos pažyma, kad asmuo nekelia pavojaus užsikrėsti. Kilus tokiam įtarimui, lankomosios priežiūros darbuotojas nedelsdamas organizuoja asmeniui (šeimai) sveikatos priežiūros paslaugas.

51. Pagalbos į namus paslauga nutraukiama šiais atvejais:

51.1. gavus asmens ar jį teisėtai atstovaujančio asmens raštišką prašymą;

51.2. paaiškėjus, kad paslaugų gavėjas, jo globėjas, rūpintojas, besikreipiantis dėl pagalbos į namus paslaugų, pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikio vertinimui, norėdamas gauti paslaugas;

51.3. asmeniui mirus;

51.4. asmeniui išvykus gyventi į kitą seniūniją, savivaldybę, valstybę ir/ar pakeitus deklaruotą gyvenamąją vietą;

51.5. atlikus socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustačius, kad nėra pagrindo teikti pagalbos į namus paslaugų;

51.6. asmeniui pradėjus teikti kitos rūšies socialines paslaugas;

51.7.  asmeniui, piktnaudžiaujančiam alkoholiu ar kitomis psichiką veikiančiomis medžiagomis;

51.8. agresyviai besielgiančiam ar psichikos liga sergančiam asmeniui, keliančiam grėsmę darbuotojų sveikatai ir gyvybei;

51.9 kai pagalbos į namus paslaugai teikti nesudaromos sąlygos (neįsileidžiama į namus, nepriimama pagalbos, paslaugų gavėjo gyvenamojoje vietoje nuolat lankosi pašaliniai asmenys, namuose antisanitarinės sąlygos ir pan.), ar darbuotojui daromas psichologinis spaudimas (jis yra žeminamas, vadinamas necenzūriniais žodžiais ir pan.);

51.10. paslaugų gavėjui, nesilaikančiam sutarties sąlygų.

52. Pagalbos į namus paslaugos asmeniui (šeimai) nutraukiamos Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu. Atsakingas Socialinės paramos skyriaus specialistas informaciją apie paslaugos nutraukimą asmeniui suveda į Socialinės paramos informacinę sistemą SPIS.

53. Nutraukus sutartį, paslaugos gavėjas (jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys) už gautas paslaugas privalo visiškai atsiskaityti per 5 darbo dienas.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys išvadas dėl asmens (šeimos) pagalbos į namus poreikio vertinimo, sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo gali apskųsti Tauragės rajono savivaldybės administracijos direktoriui. Tokiu atveju, administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija, kuri pakartotinai nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį ir pateikia išvadas dėl socialinių paslaugų skyrimo pagrįstumo.

55.  Lėšos, gautos už pagalbos į namus paslaugą, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

56. Darbuotojo laikas, praleistas kelionėje iš vieno pagalbos į namus paslaugų gavėjo pas kitą, įskaičiuojamas į jo darbo laiką.

57. Lankomosios priežiūros darbuotojo, teikiančio pagalbos į namus paslaugas, patirtos transporto išlaidos vykstant pas paslaugų gavėjus gali būti kompensuojamos suderinus su Tauragės socialinių paslaugų centru ar seniūnija.

58. Tauragės socialinių paslaugų centro, seniūnijų specialistai, organizuojantys ir teikiantys pagalbos į namus paslaugas, užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

________________________________________

 

Pagalbos į namus paslaugų teikimo

tvarkos aprašo

1 priedas

 

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ SUDĖTIS

 

Eil. nr.

Paslaugos pavadinimas

Paslaugos teikimo dažnumas

1 karto trukmė

1

Informavimas, konsultavimas

Pagal poreikį

15 min.

2

Tarpininkavimas

Pagal poreikį

1 val.

2.1.

Pagalba tarpininkaujant tarp asmens ir kitų institucijų, specialistų

 

 

2.2.

Transporto paslaugų organizavimas

 

 

2.3.

Lydėjimas į įstaigas (tik grafiko metu)

 

 

3

Bendravimas

Pagal poreikį

0,5 val.

3.1.

Pokalbio palaikymas

 

 

3.2.

Laikraščių, žurnalų, knygų skaitymas, laiškų rašymas

 

 

3.3.

Pasivaikščiojimas

 

 

4

Asmens higienos paslaugos

2 k. per mėnesį

1 val.

4.1.

Pagalba prausiantis, maudantis, rengiantis

 

 

4.2.

Patalynės keitimas

 

 

4.3.

Plaukų, rankų ir kojų nagų priežiūros organizavimas

 

 

5

Skalbinių tvarkymas

2 k. per mėnesį

2 val.

5.1

Skalbimas asmens namuose (skalbimo mašina)

 

 

5.2.

Skalbinių džiaustymas, lyginimas

 

 

5.3

Skalbinių nunešimas (iki 5 kg) į skalbyklą ir parnešimas atgal

 

 

6

Maitinimo organizavimas

8 k. per mėnesį

2 val.

6.1.

Maisto produktų nupirkimas (iki 5 kg.)

 

 

6.2.

Karšto maisto pagaminimas (nesudėtingų pusryčių, pietų ar vakarienės paruošimas), pagaminto maisto pašildymas

 

 

6.3.

Karšto maisto atnešimas iš maitinimo įstaigos

 

 

6.4.

LPF „Maisto bankas“ produktų pristatymas

 

 

7

Pagalba tvarkant namus

4 k. per mėnesį

2 val.

7.1.

Kambarių sutvarkymas

 

 

7.2.

Vonios, tualeto, virtuvės sutvarkymas

 

 

7.3.

Langų, šviestuvų valymas

2 k. per metus

 

8

Sveikatos paslaugų organizavimas

2 k. per mėnesį

2 val.

8.1.

Gydytojo iškvietimas

 

 

8.2.

Registravimas pas gydytoją

 

 

8.3.

Medikamentų nupirkimas

 

 

8.4.

Asmens lydėjimas į gydymo įstaigą (grafiko metu)

 

 

9

Ūkio darbai

8 k. per mėnesį

1 val.

9.1

Malkų, anglių atnešimas

 

 

9.2

Krosnies valymas, kūrenimas

 

 

9.3

Dujų baliono pakeitimo organizavimas

 

 

9.4.

Buitinių prietaisų remonto, avalynės ir drabužių taisymo organizavimas

 

 

9.5.

Vandens iš šulinio atnešimas, išnešimas

 

 

9.6.

Higienos ir ūkinių priemonių pirkimas

 

 

____________________

 

Pagalbos į namus paslaugų teikimo

tvarkos aprašo

2 priedas

 

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ SUDĖTIS

(BŪTINOSIOS PASLAUGOS)

 

Eil. nr.

Paslaugos pavadinimas

Paslaugos teikimo dažnumas

1 karto trukmė

1

Informavimas, konsultavimas

Pagal poreikį

15 min.

2

Bendravimas

Pagal poreikį

0,5 val.

2.1.

Pokalbio palaikymas

 

 

2.2.

Laikraščių, žurnalų, knygų skaitymas, laiškų rašymas

 

 

2.3.

Pasivaikščiojimas

 

 

3

Asmens higienos paslaugos

2 k. per mėnesį

1val.

3.1.

Pagalba prausiantis, maudantis, rengiantis

 

 

3.2.

Patalynės keitimas

 

 

3.3.

Plaukų, rankų ir kojų nagų priežiūros organizavimas

 

 

4

Maitinimo organizavimas

8 k. per mėnesį

2 val.

4.1.

Maisto produktų nupirkimas (iki 5 kg.)

 

 

4.2.

Karšto maisto pagaminimas (nesudėtingų pusryčių, pietų ar vakarienės paruošimas), pagaminto maisto pašildymas

 

 

4.3.

Karšto maisto atnešimas iš maitinimo įstaigos

 

 

5

Sveikatos paslaugų organizavimas

2 k. per mėnesį

2 val.

5.1.

Gydytojo iškvietimas

 

 

5.2.

Registravimas pas gydytoją

 

 

5.3.

Medikamentų nupirkimas

 

 

5.4.

Asmens lydėjimas į gydymo įstaigą (grafiko metu)

 

 

6

Ūkio darbai

8 k. per mėnesį

1 val.

6.1

Malkų, anglių atnešimas

 

 

6.2

Krosnies valymas, kūrenimas

 

 

6.3.

Vandens iš šulinio atnešimas, išnešimas

 

 

 

__________________________

 

Pagalbos į namus paslaugų teikimo

tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGŲ TEIKIMO SUTARTIS

 

20__ m. ______________________ d. Nr. __

____________

(vieta)

 

 

_________________________________(toliau – įstaiga), atstovaujamas (-a)  direktoriaus (-ės),

(socialinių paslaugų įstaiga)

veikiančio (-ios) pagal įstaigos nuostatus ir ____________________________________________

(vardas, pavardė, gimimo data, adresas) 

_______________________________________________________________________(toliau –

 

asmuo), sudarė šią pagalbos į namus paslaugų teikimo sutartį (toliau – sutartis):

 

 

I. SUTARTIES DALYKAS

 

1. Pagalbos į namus paslaugų teikimas ______________________________________________.

(vardas, pavardė, gimimo data, adresas)

2. Juridinis pagrindas:

2.1. Pagalbos į namus paslaugų teikimo tvarkos aprašas, patvirtintas Tauragės rajono savivaldybės tarybos 20__ m. _____________ d. sprendimu Nr. ______ „Dėl pagalbos į namus paslaugų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.2. Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimas dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo Nr. ____.

II. MOKĖJIMAS UŽ PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGAS

 

3. Pagalbos į namus paslaugos 1 valandos kaina ______  Eur.

4. Asmens (šeimos) mokėjimo už teikiamas pagalbos į namus paslaugas mokamas dydis (atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas) - _____Eur/val.

5. Už pagalbos į namus paslaugas asmuo (šeima) moka ___________ Eur per mėnesį.

6. Mokėjimo už trumpiau nei visą kalendorinį mėnesį teikiamas paslaugas dydis nustatomas proporcingai teikiamų pagalbos į namus paslaugų trukmei.

7. Asmuo (šeima)  už jam teikiamas pagalbos į namus paslaugas sumoka iki kito mėnesio 15 d.

 

 

 

III. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, TEISĖS IR PAREIGOS

 

8. Įstaiga įsipareigoja:

8.1. Teikti šias pagalbos į namus paslaugas (įrašyti):

8.1.1. ____________________________________;

8.1.2. ____________________________________;

8.1.3. ____________________________________;

8.1.4. ____________________________________;

8.1.5. ____________________________________;

8.1.6. ____________________________________.

8.2. Teikti asmeniui (šeimai) pagalbos į namus paslaugas, atitinkančias teisės aktų reikalavimus;

8.3. Pagalbos į namus paslaugas teikti pagal įvertintus asmens (šeimos) poreikius ____val. per mėnesį  Įstaigos darbo valandomis ir darbo dienomis.

8.4. Pasikeitus asmens (šeimos) sveikatos būklei, socialinėms aplinkybėms, paslaugų poreikį įvertinti iš naujo. Tuo atveju, jei reikia keisti socialinių paslaugų rūšį, Įstaiga dėl pagalbos į namus paslaugų nutraukimo ar kitų socialinių paslaugų skyrimo kreipiasi į Tauragės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių.

8.5. informuoti asmenį (šeimą) apie pasikeitusius teisės aktus, reglamentuojančius pagalbos į namus paslaugų teikimą.

8.6. bendradarbiauti su asmens (šeimos) artimaisiais, šeimos gydytoju ir gyvenamosios vietos bendruomene, sprendžiant jo socialines, sveikatos ir kitas problemas.

8.7. gavus informaciją apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius, atlikti asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už pagalbos į namus paslaugas vertinimą iš naujo;

8. 8. užtikrinti informacijos apie asmenų (šeimą) konfidencialumą.

9. Asmuo (šeima) įsipareigoja:

9.1. sudaryti sąlygas lankomosios priežiūros darbuotojams teikti kokybiškas pagalbos į namus paslaugas.

9.2. suteikti lankomosios priežiūros darbuotojams informaciją apie savo sveikatos būklę ir kitą reikalingą informaciją, būtiną kokybiškam pagalbos į namus paslaugų teikimui.

9.3. kiekvieną mėnesį iki 15 d. sumokėti už praėjusį mėnesį suteiktas paslaugas.

9.4. pagal galimybes aprūpinti darbuotojus reikalingomis darbo priemonėmis.

9.5. kultūringai bendrauti ir bendradarbiauti su specialistais, teikiančiais pagalbos į namus paslaugas.

9.6. pageidaujant, kad darbuotojas nupirktų maisto produktų, vaistų ar kt., iš anksto duoti pinigus jiems nupirkti.

9.7. informuoti Įstaigą apie pajamų pasikeitimą per 30 kalendorinių dienų nuo pajamų pasikeitimo dienos.

10. Įstaiga turi teisę:

10.1. gauti iš Tauragės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus visą pagalbos į namus paslaugų teikimui reikalingą informaciją;

10.2. pakeisti pagalbos į namus paslaugas teikiantį darbuotoją jam negalint teikti paslaugų.

10.3. pakeisti dirbantį specialistą ne daugiau nei 1 kartą, esant raštiškam motyvuotam asmens (šeimos) ar paslaugas teikiančio darbuotojo prašymui.

10.4. prašyti, kad asmuo (šeima) suteiktų informaciją apie savo artimuosius: vardą, pavardę, gyvenamosios vietos adresą, telefono numerį, kuriuo Įstaiga galėtų palaikyti kontaktus.

10.5. atstovauti asmenį (šeimą) įvairiose institucijose, įstaigose klausimais, susijusiais su pagalbos į namus paslaugų teikimu.

10.6. vertinti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

10.7. teikti siūlymus Tauragės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui dėl pagalbos į namus paslaugų asmeniui pakeitimo, sustabdymo ar nutraukimo.

11. Asmuo (šeima) turi teisę:

11.1. gauti kokybiškas pagalbos į namus paslaugas.

11.2. esant pagrindui, prašyti pakeisti lankomosios priežiūros darbuotoją ne daugiau kaip 1 kartą.

11.3. gauti informaciją apie pagalbos į namus paslaugų teikimą, paslaugos kainos pasikeitimą ir kitą, su pagalbos į namus paslaugų teikimu susijusią, informaciją.

 

IV. KITOS SĄLYGOS

 

12. Sutartis įsigalioja nuo 20____ m. _______ dienos ir galioja kol asmeniui (šeimai) teikiamos pagalbos į namus paslaugos.

13. Sutartis ne rečiau kaip kartą per metus peržiūrima, ji gali būti keičiama arba papildoma sutarties šalių susitarimu. Visi sutarties pakeitimai ir papildymai įforminami raštu.

14. Už sutartinių įsipareigojimų nevykdymą arba netinkamą vykdymą šios sutarties šalys atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

15. Ginčai ir nesutarimai tarp šalių sprendžiami šalių derybose, o nepavykus susitarti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

16. Sutartis gali būti nutraukta vienos iš sutarties šalių iniciatyva, raštu apie tai pranešus prieš 10 darbo dienų kitai sutarties šaliai, nurodant sutarties nutraukimo priežastis, ar sutarties šalių susitarimu.

17. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią, po vieną kiekvienai šaliai. Sutarties sąlygos privalomos visoms šios sutarties šalims.

 

 

V. ŠALIŲ ADRESAI IR REKVIZITAI:

 

Įstaiga                                                                                   Asmuo

___________________________                                        ____________________________

(įstaigos pavadinimas)                                                                                     (vardas, pavardė)

 

Įstaigos adresas_______________                                       Asmens adresas________________

_____________________________                                     ____________________________         

(Parašas, vardas, pavardė)                                              (Parašas, vardas, pavardė)

 

 

Pagalbos į namus paslaugų teikimo

tvarkos aprašo

4 priedas

 

 

 

___________________________________________________________

(įstaigos pavadinimas)

 

PAGALBOS Į NAMUS  PASLAUGŲ TEIKIMO ATASKAITA

 

Laikotarpis nuo 20__m._________________________d. iki ___d.

 

Paslaugų gavėjas_________________________________________________________________

(vardas, pavardė, adresas)

 

Lankomosios priežiūros darbuotojas_____________________________ ____________________

(vardas, pavardė)

 

Data

Suteikta paslauga

Darbo valandos

Paslaugos kaina

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

Mokėjimo dydis %, suma

 

 

Paslaugų gavėjas_________________________________________________________________

(vardas, pavardė, parašas)

 

Lankomosios priežiūros darbuotojas__________________________________________________

(vardas, pavardė, parašas)