LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2015 M. GEGUŽĖS 6 D. ĮSAKYMO NR. V-457 „DĖL 2015–2016 IR 2016–2017 MOKSLO METŲ PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO PROGRAMŲ BENDRŲJŲ UGDYMO PLANŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2016 m. rugpjūčio 26 d. Nr. V-716
Vilnius
P a k e i č i u 2015–2016 ir 2016–2017 mokslo metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosius ugdymo planus, patvirtintus Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. gegužės 6 d. įsakymu Nr. V-457 „Dėl 2015–2016 ir 2016–2017 mokslo metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrųjų ugdymo planų patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:
„12. Mokyklos ugdymo turinys formuojamas pagal mokyklos tikslus, konkrečius mokinių ugdymo(si) poreikius ir įgyvendinamas, vadovaujantis Pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. V-1309 „Dėl Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Ugdymo programų aprašas), Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosiomis programomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. ISAK-2433 „Dėl Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“ (toliau – Pagrindinio ugdymo bendrosios programos), Vidurinio ugdymo bendrosiomis programomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. vasario 21 d. įsakymu Nr. V-269 „Dėl Vidurinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“ (toliau – Vidurinio ugdymo bendrosios programos), bendraisiais ugdymo planais, Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049 „Dėl Mokymosi formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Mokymosi formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašas).“
2. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:
3. Pakeičiu 68 punktą ir jį išdėstau taip:
4. Pakeičiu 94 punktą ir jį išdėstau taip:
5. Pakeičiu 96 punktą ir jį išdėstau taip:
6. Pakeičiu 123 punktą ir jį išdėstau taip:
„123. Pagrindinio ugdymo programai grupinio mokymosi forma kasdieniu ar nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu įgyvendinti skiriamas pamokų skaičius per dvejus metus:
Klasė
Ugdymo sritys / Dalykai |
5 |
6 |
7 |
8 |
Pagrindinio ugdymo programos I dalyje (5–8 klasė) |
9 / gimnazijos I |
10 / gimnazijos II |
Pagrindinio ugdymo programoje (iš viso) |
Dorinis ugdymas (tikyba arba etika) |
66 (1;1) |
68 (1;1) |
134 (4) |
68 (1;1) |
202 (6) |
|||
Kalbos |
|
|||||||
Lietuvių kalba (gimtoji) |
330 (5;5) |
340 (5;5) |
670 (20) |
306 (4;5 / 5;4) |
976 (29) |
|||
Lietuvių kalba ir literatūra**** |
330 (5;5) |
340 (5;5) |
670 (20) |
306 (4;5 / 5;4) |
976 (29) |
|||
Gimtoji kalba (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių)* |
330 (5;5) |
340 (5;5) |
670 (20) |
272 (4;4) |
942 (28) |
|||
Lietuvių kalba (valstybinė)* |
330 (5;5) |
340 (5;5) |
670 (20) |
306 (4;5 / 5;4) |
976 (29) |
|||
Užsienio kalba (1-oji) |
198 (3;3) |
204 (3;3) |
402 (12) |
204 (3;3) |
606 (18) |
|||
Užsienio kalba (2-oji) |
68 (0;2) |
136 (2;2) |
204 (6) |
136 (2;2) |
340 (10) |
|||
Matematika ir informacinės technologijos |
|
|||||||
Matematika |
264 (4;4) |
272 (4;4) |
536 (16) |
238 (3;4 / 4;3) |
774 (23) |
|||
Informacinės technologijos |
66 / 68 (1;1 / 2;0 / 0;2) |
34 (1;0 / 0,5;0,5) |
100 / 102 (3) |
68 (1;1 / 2;0 / 0;2) |
168 (5) |
|||
Gamtamokslinis ugdymas |
|
|||||||
Gamta ir žmogus |
132 (2;2) |
- |
132 |
- |
132 |
|||
Biologija |
- |
102 (2;1 / 1;2 / 3;0) |
102 (3) |
102 (2;1 / 1;2 / 0;3 / 3;0) |
204 (6) |
|||
Chemija |
- |
68 (0;2) |
68 (2) |
136 (2;2) |
204 ( 6) |
|||
Fizika |
- |
102 (2;1 / 1;2 / 0;3) |
102 (3) |
136 (2;2) |
238 (7) |
|||
Socialinis ugdymas |
|
|||||||
Istorija |
132 (2;2) |
136 (2;2) |
268 (8) |
136 (2;2) |
404 (12) |
|||
Pilietiškumo pagrindai |
- |
- |
- |
68 (1;1 / 2;0 / 0;2) |
68 (2) |
|||
Geografija |
68 (0;2) |
136 (2;2) |
204 (6) |
102 (2;1 / 1;2 / 0;3 / 3;0) |
306 (9) |
|||
Ekonomika ir verslumas |
- |
- |
- |
34 (1;0 / 0;1) |
34 (1) |
|||
Meninis ugdymas |
|
|||||||
Dailė |
66 (1;1) |
68 (1;1) |
134 (4) |
68 (1;1) |
202 (6) |
|||
Muzika |
66 (1;1) |
68 (1;1) |
134 (4) |
68 (1;1) |
202 (6) |
|||
Technologijos, kūno kultūra, žmogaus sauga |
|
|||||||
Technologijos |
132 (2;2) |
102 (2;1 / 1;2 / 0;3 / 3;0) |
234 (7) |
85 (1,5;1 / 1;1,5) |
319 (9,5) |
|||
Kūno kultūra |
164 (3;2 / 2;3) ir 132* (2*;2*) |
136 (2;2) |
300 (9) 268* |
136 (2;2) |
436 (12*;13) 404* |
|||
Žmogaus sauga |
32 / 34 (1) |
34 (1) |
66 (2) |
17 (0,5) |
83 (2,5) |
|||
Pasirenkamieji dalykai / dalykų moduliai |
|
|
|
|
|
|||
Minimalus pamokų skaičius mokiniui per savaitę |
26; 29*
|
28; 32* |
29; 32* |
30; 33* |
113; 126*
|
31; 33* |
31; 33* |
175; 192*
|
Minimalus pamokų skaičius mokiniui per dvejus mokslo metus |
1784; 2014* |
2006; 2210* |
2790; 4224* |
2108; 2244* |
5898; 6468* |
|||
Pažintinė ir kultūrinė veikla
|
Pažintinei ir kultūrinei veiklai per vienerius mokslo metus skiriama nuo 30 iki 60 pamokų klasei |
|
||||||
|
5–8 klasėse |
|
9–10 klasėse |
|
||||
Pamokų, skirtų mokinio ugdymo poreikiams tenkinti, mokymosi pagalbai teikti, skaičius per savaitę |
12; 12* |
12; 12*
|
14; 10* |
26; 22*
|
||||
Neformalusis vaikų švietimas (valandų skaičius per savaitę) |
8; 268** |
8; 270** |
5; 168*** |
13; 440 |
Pastabos:
*mokyklose, kuriose įteisintas mokymas tautinės mažumos kalba;
**per mokslo metus 5–8 klasėms;
***per mokslo metus 9–10, gimnazijos I–II klasėms
****dalyką nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. pradeda mokytis 5, 7, 9, gimnazijos I klasių mokiniai.
Lentelėje nurodomi: dalykai ir minimalus jiems skiriamų pamokų skaičius per dvejus metus, minimalus privalomas pamokų skaičius mokiniui; rekomenduojamas atskiroje klasėje dalykui skiriamų savaitinių pamokų paskirstymas; neformaliajam švietimui skiriamų valandų skaičius mokslo metams; pamokų, skirtų mokinių ugdymo poreikiams tenkinti, mokymosi pagalbai teikti, skaičius.
Lentelėje pateiktų duomenų paaiškinimas. Pavyzdžiui, biologija, 7 ir 8 klasė: 102 (2;1 / 1;2 / 3;0). Per dvejus metus skiriamos 102 pamokos. Skliausteliuose pateikiami galimi pamokų skirstymo variantai: 2 pamokos 7 klasėje ir 1 pamoka 8 klasėje arba atvirkščiai arba 3 pamokos 7 klasėje. 9–10 ir gimnazijos I–II klasėms skirtą dailės ir muzikos pamokų laiką (68 (1;1) ir 68 (1;1)) galima keisti šiuolaikine menų programa. Mokykla gali rinktis ir kitokį pamokų skirstymo variantą.“
7. Pakeičiu 127 punktą ir jį išdėstau taip:
„127. Mokykla, vykdydama vidurinio ugdymo programą, vadovaujasi Vidurinio ugdymo bendrosiomis programomis. Ugdymas organizuojamas, vadovaujantis Ugdymo programų aprašu, Mokymosi formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu, bendraisiais ugdymo planais, gali būti atsižvelgiama į Mokymosi krypčių pasirinkimo galimybių didinimo 14–19 metų mokiniams modelio aprašą.“
8. Pakeičiu 130 punktą ir jį išdėstau taip:
„130. Mokinys, vadovaudamasis Ugdymo programų aprašu, kartu su mokykla pasirengia individualų ugdymo planą. Mokykla sudaro sąlygas mokiniui pagal susidarytą individualų ugdymo planą pagilinti pasirinktų sričių, dalykų kompetencijas, pasirengti laikyti brandos egzaminus ir pasiruošti tęsti mokymąsi. Mokykla nustato pasirinktų individualaus ugdymo plano dalykų, dalyko programos kurso keitimo tvarką.“
9. Pakeičiu 137 punktą ir jį išdėstau taip:
„137. Vidurinio ugdymo programai grupinio mokymosi forma kasdieniu ar nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu įgyvendinti skiriamas pamokų skaičius per savaitę ir per dvejus metus:
Ugdymo sritys, dalykai |
Minimalus pamokų skaičius privalomam turiniui per savaitę |
Bendrasis kursas
|
Išplėstinis kursas
|
Dorinis ugdymas |
2 |
|
|
Tikyba |
|
2 |
- |
Etika |
|
2 |
- |
Kalbos |
|
|
|
Lietuvių kalba ir literatūra |
8 |
8 |
10 |
Lietuvių kalba ir literatūra* |
11 |
11 |
13 |
Gimtoji kalba (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių) * |
8 |
8 |
10 |
Užsienio kalbos |
|
Kursas, orientuotas į B1 mokėjimo lygį |
Kursas, orientuotas į B2 mokėjimo lygį |
Užsienio kalba (...) |
6 |
6 |
6 |
Užsienio kalba (...) * |
6 |
6 |
6 |
|
|
Bendrasis kursas |
Išplėstinis kursas |
Socialinis ugdymas |
4 |
|
|
Istorija |
|
4 |
6 |
Geografija |
|
4 |
6 |
Integruotas istorijos ir geografijos kursas |
|
4 |
|
Matematika |
6 |
6 |
9 |
Informacinės technologijos |
|
2 |
4 |
Gamtamokslinis ugdymas |
4 |
|
|
Biologija |
|
4 |
6 |
Fizika |
|
4 |
7 |
Chemija |
|
4 |
6 |
Integruotas gamtos mokslų kursas |
|
4 |
– |
Meninis ugdymas ir technologijos |
4 |
|
|
Dailė |
|
4 |
6 |
Muzika |
|
4 |
6 |
Teatras |
|
4 |
6 |
Šokis |
|
4 |
6 |
Menų pažinimas |
|
4 |
6 |
Kompiuterinės muzikos technologijos |
|
4 |
6 |
Grafinis dizainas |
|
4 |
6 |
Fotografija |
|
4 |
6 |
Filmų kūrimas |
|
4 |
6 |
Technologijos (kryptys): |
|
|
|
Turizmas ir mityba |
|
4 |
6 |
Statyba ir medžio apdirbimas |
|
4 |
6 |
Tekstilė ir apranga |
|
4 |
6 |
Taikomasis menas, amatai ir dizainas |
|
4 |
6 |
Verslas, vadyba ir mažmeninė prekyba |
|
4 |
6 |
Mechanika, mechaninis remontas |
|
4 |
6 |
Kitos technologijų kryptys |
|
4 |
6 |
Integruotas menų ir technologijų kursas |
|
4 |
6 |
Kūno kultūra |
4–6 |
|
|
Bendroji kūno kultūra |
|
4/6 |
8 |
Pasirinkta sporto šaka |
|
(4–6) |
|
Žmogaus sauga** |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Pasirenkamieji dalykai, dalykų moduliai/Projektinė veikla |
|
|
|
Brandos darbas |
0,5 |
|
|
Mokinio pasirinktas mokymo turinys |
|
Iki 26 iki 22 * |
Iki 26 iki 22* |
Minimalus privalomų pamokų skaičius mokiniui per savaitę |
28 pamokos per savaitę; 31,5 pamokos per savaitę* |
||
Neformalusis vaikų švietimas (valandų skaičius) klasei |
6 (201 valanda) |
||
Mokinio ugdymo poreikiams tenkinti |
24 pamokos per savaitę dvejiems metams |
||
Maksimalus pamokų skaičius klasei, esant 3 ir daugiau gimnazijos III klasių, – 51 pamoka per savaitę, mokyklose, kuriose įteisintas mokymas tautinės mažumos kalba, – 54 pamokos per savaitę. Minimalus pamokų skaičius klasei, esant vienai gimnazijos III klasei, – 43 pamokos per savaitę, mokyklose, kuriose įteisintas mokymas tautinės mažumos kalba, – 46 pamokos per savaitę. Klasei gali būti skiriama ir daugiau pamokų, atsižvelgiant į mokinių mokymosi poreikius ir neviršijant mokymui skirtų lėšų. |
Pastabos:
*mokyklose, kuriose įteisintas mokymas tautinės mažumos kalba;
**integruojama į ugdymo turinį.“
10. Pakeičiu 1 priedo 14 punktą ir jį išdėstau taip:
„14. Mokykla sudaro sąlygas mokiniui pasirengti individualų ugdymo planą, vadovaujantis Pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. V-1309 „Dėl Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų aprašo patvirtinimo“, ir atitinkama specializuoto ugdymo krypties programa.“
11. Pakeičiu 2 priedą:
11.1. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:
„7. Įgyvendinant modulines profesinio mokymo programas, į modulių turinį integruojami šie bendrieji profesinio mokymo dalykai: ekonomika ir verslo pagrindai, profesijos informacinės technologijos, estetika, lietuvių kalbos kultūra ir specialybės kalba. Mokinių, kurie mokosi pagal modulines profesinio mokymo programas, mokymosi pasiekimai apibendrinami baigus kiekvieną modulį. Į pusmečio mokymosi pasiekimų suvestinę įrašomi baigtų modulių įvertinimai.“
11.2. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:
„12. Pagrindinio ugdymo programos ekonomikos ir verslumo dalyko programa integruojama į profesinio mokymo programos ekonomikos ir verslo pagrindų dalyko turinį. Mokiniams, 9 klasėje nesimokiusiems ekonomikos ir verslumo dalyko, pirmame kurse šiam dalykui mokyti skiriamos ne mažiau kaip 34 pamokos. Pagrindinio ugdymo dienyne dalykui „Ekonomika ir verslumas“ skiriamoje vietoje įrašoma, kad ši programa (34 valandos) integruota į profesinio mokymo programos dalyko turinį).“
11.3. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:
„16. Vidurinio ugdymo programai, vykdomai kartu su profesinio mokymo programa, vidurinio ugdymo programos dalykams įgyvendinti skiriamas pamokų skaičius per dvejus metus ir profesiniam mokymui skiriamos valandos:
Ugdymo sritys, dalykai |
Minimalus pamokų skaičius privalomam turiniui per savaitę |
Bendrasis kursas
|
Išplėstinis kursas
|
Dorinis ugdymas |
2 |
|
|
Tikyba |
|
2 |
- |
Etika |
|
2 |
- |
Kalbos |
|
|
|
Lietuvių kalba ir literatūra |
8 |
8 |
10 |
Lietuvių kalba ir literatūra* |
11 |
11 |
13 |
Gimtoji kalba (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių) * |
8 |
8 |
10 |
Užsienio kalbos |
|
Kursas, orientuotas į B1 mokėjimo lygį |
Kursas, orientuotas į B2 mokėjimo lygį |
Užsienio kalba (...) |
6 |
6 |
6 |
Užsienio kalba (...) * |
6 |
6 |
6 |
|
|
Bendrasis kursas |
Išplėstinis kursas |
Socialinis ugdymas |
4 |
|
|
Istorija |
|
4 |
6 |
Geografija |
|
4 |
6 |
Integruotas istorijos ir geografijos kursas |
|
4 |
|
Matematika |
6 |
6 |
9 |
Informacinės technologijos |
|
2 |
4 |
Gamtamokslinis ugdymas |
4 |
|
|
Biologija |
|
4 |
6 |
Fizika |
|
4 |
7 |
Chemija |
|
4 |
6 |
Integruotas gamtos mokslų kursas |
|
4 |
– |
Meninis ugdymas ir technologijos |
4 |
|
|
Dailė |
|
4 |
6 |
Muzika |
|
4 |
6 |
Teatras |
|
4 |
6 |
Šokis |
|
4 |
6 |
Menų pažinimas |
|
4 |
6 |
Kompiuterinės muzikos technologijos |
|
4 |
6 |
Grafinis dizainas |
|
4 |
6 |
Fotografija |
|
4 |
6 |
Filmų kūrimas |
|
4 |
6 |
Technologijos (kryptys): |
|
|
|
Turizmas ir mityba |
|
4 |
6 |
Statyba ir medžio apdirbimas |
|
4 |
6 |
Tekstilė ir apranga |
|
4 |
6 |
Taikomasis menas, amatai ir dizainas |
|
4 |
6 |
Verslas, vadyba ir mažmeninė prekyba |
|
4 |
6 |
Mechanika, mechaninis remontas |
|
4 |
6 |
Kitos technologijų kryptys |
|
4 |
6 |
Integruotas menų ir technologijų kursas |
|
4 |
6 |
Kūno kultūra |
4–6 |
|
|
Bendroji kūno kultūra |
|
4/6 |
8 |
Pasirinkta sporto šaka |
|
(4–6) |
|
Žmogaus sauga** |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
Pasirenkamieji dalykai, dalykų moduliai/Projektinė veikla |
|
|
|
Brandos darbas |
0,5 |
|
|
Mokinio pasirinktas mokymo turinys |
|
Iki 26 iki 22 * |
Iki 26 iki 22* |
Minimalus privalomų pamokų skaičius mokiniui per savaitę |
28 pamokos per savaitę; 31,5 pamokos per savaitę* |
||
Neformalusis vaikų švietimas (valandų skaičius) klasei |
6 (201 valanda) |
||
Mokinio ugdymo poreikiams tenkinti |
24 pamokos per savaitę dvejiems metams |
||
Maksimalus pamokų skaičius klasei, esant 3 ir daugiau gimnazijos III klasių, – 51 pamoka per savaitę, mokyklose, kuriose įteisintas mokymas tautinės mažumos kalba, – 54 pamokos per savaitę. Minimalus pamokų skaičius klasei, esant vienai gimnazijos III klasei, – 43 pamokos per savaitę, mokyklose, kuriose įteisintas mokymas tautinės mažumos kalba, – 46 pamokos per savaitę. Klasei gali būti skiriama ir daugiau pamokų, atsižvelgiant į mokinių mokymosi poreikius ir neviršijant mokymui skirtų lėšų. |
*integruojama į kito dalyko turinį arba mokoma kaip savarankiško dalyko ar modulio;
**grupėms tautinių mažumų kalba;
***mokinys gali rinktis kaip pasirenkamąjį dalyką;
****mokykla gali priimti sprendimą perskirstyti profesinio mokymo dalykų valandas I–II ir III kursams, neviršydama jai skiriamų lėšų.“
12. Pakeičiu 3 priedą:
12.1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. Mokinio, kuris mokosi pagal Vidurinio ugdymo programą, ugdymas organizuojamas, vadovaujantis Vidurinio ugdymo bendrosiomis programomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. vasario 21 d. įsakymu Nr. V-269 „Dėl Vidurinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“ (toliau – Vidurinio ugdymo bendrosios programos), ir Pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. V-1309 „Dėl Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Ugdymo programų aprašas).“
12.2. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:
„14. Vidurinio ugdymo programa sanatorijos mokykloje, skirtoje mokiniams, sergantiems įvairiomis tuberkuliozės formomis, ir sanatorijos mokykloje, skirtoje mokiniams, sergantiems įvairiomis ligomis (išskyrus įvairiomis tuberkuliozės formomis), įgyvendinama, vadovaujantis Ugdymo programų aprašu, Vidurinio ugdymo bendrosiomis programomis ir bendrųjų ugdymo planų 137 punktu.“
13. Pakeičiu 4 priedą:
13.1. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:
„2. Pagrindinio ugdymo programas jaunimo mokyklos ir mokyklos, kuriose suformuotos jaunimo klasės, ir vaikų socializacijos centrai įgyvendina, vadovaudamiesi Pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. V-1309 „Dėl Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Ugdymo programų aprašas), Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosiomis programomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. ISAK-2433 „Dėl Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“ (toliau – Pagrindinio ugdymo bendrosios programos, Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049 „Dėl Mokymosi formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, bendraisiais ugdymo planais.“
13.2. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3.Vidurinio ugdymo programa vaikų socializacijos centre įgyvendinama, vadovaujantis Ugdymo programų aprašu, Vidurinio ugdymo bendrosiomis programomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. vasario 21 d. įsakymu Nr. V-269 „Dėl Vidurinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“ (toliau – Vidurinio ugdymo bendrosios programos).“
13.3. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:
„9. Ikiprofesinio mokymo dalykas įvedamas nuo 8 klasės. Atsižvelgiant į mokinio individualius ugdymo poreikius, brandą, gali būti įvedamas ir anksčiau. Ikiprofesinio dalyko mokymasis numatomas individualiame mokinio plane. Ugdymo procesas pradedamas visiems mokiniams privalomu įvadiniu moduliu ir organizuojamas taip, kad 7–8 klasėse mokiniai galėtų susipažinti ir išbandyti visus mokykloje siūlomus ikiprofesinio ugdymo programos modulius, derinti juos su profesiniu veiklinimu, motyvuotai ir kryptingai juos rinktis 9–10 klasėse. Rekomenduojama ikiprofesinio ugdymo procesą organizuoti taip, kad mokinys per visą dalyko programos mokymosi laiką galėtų pasirinkti kuo daugiau ir įvairesnių modulių.“
14. Pakeičiu 5 priedą:
14.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. Perauklėjimo ar bausmės atlikimo vietoje ugdymas organizuojamas, vadovaujantis Suimtųjų ir nuteistųjų bendrojo ugdymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. sausio 14 d. nutarimu Nr. 30 „Dėl Suimtųjų ir nuteistųjų bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo organizavimo.“
14.2. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:
„3. Asmenų mokymas pagal pagrindinio ugdymo programą ir vidurinio ugdymo programą organizuojamas, vadovaujantis Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049 „Dėl Mokymosi formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. V-1309 „Dėl Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Ugdymo programų aprašas), bendraisiais ugdymo planais.“
15. Pakeičiu 6 priedą:
15.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. Mokykla, vykdanti suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programas, vadovaujasi Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosiomis programomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. ISAK-2433 „Dėl Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“ (toliau – Pagrindinio ugdymo bendrosios programos), o mokykla, vykdanti suaugusiųjų vidurinio ugdymo programas, vadovaujasi Vidurinio ugdymo bendrosiomis programomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. vasario 21 d. įsakymu Nr. V-269 „Dėl vidurinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“ (toliau – Vidurinio ugdymo bendrosios programos), ir Pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. V-1309 „Dėl Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų aprašo patvirtinimo“. Mokykla, sudarydama ugdymo planą, vadovaujasi bendrųjų ugdymo planų nuostatomis ir Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049 „Dėl Mokymosi formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, kitais pagrindinį ir vidurinį ugdymą reglamentuojančiais teisės aktais.“
15.2. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:
„12. Dalykai ir jiems skiriamų savaitinių pamokų skaičius suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programoms įgyvendinti kasdieniu arba nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdais (grupinio mokymosi forma):
Dalykų sritys, dalykai |
5–6 klasės |
7–8 klasės |
Pagrindinio ugdymo programos pirmoji dalis (5–8 klasės) |
Pagrindinio ugdymo programos antroji dalis (gimnazijos I–II, 9–10 klasės |
Pagrindinio ugdymo programa
|
Dorinis ugdymas (tikyba arba etika) |
2 |
2 |
4 |
2 |
6 |
Kalbos: |
|
|
|
|
|
Lietuvių kalba (gimtoji)
|
8 |
8 |
16 |
9 |
25 |
Lietuvių kalba ir literatūra** |
8 |
8 |
16 |
9 |
25 |
Gimtoji kalba (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių)* |
8 |
8 |
16 |
6 |
22 |
Lietuvių kalba (valstybinė)
|
8 |
8 |
16 |
9 |
25 |
Užsienio kalba (1-oji) |
6;4* |
4 |
10;8* |
4 |
14;12* |
Užsienio kalba (2-oji) |
2 |
4 |
6 |
4 |
10 |
Matematika |
8 |
6 |
14 |
6 |
20 |
Gamtamokslinis ugdymas: |
|
|
|
|
|
Gamta ir žmogus |
2 |
|
2 |
|
2 |
Biologija |
|
2 |
2 |
2 |
4 |
Fizika |
|
2 |
2 |
2 |
4 |
Chemija |
|
1 |
1 |
2 |
3 |
Informacinės technologijos |
1 |
1 |
2 |
2 |
4 |
Socialinis ugdymas: |
|
|
|
|
|
Istorija |
2 |
2 |
4 |
2 |
6 |
Pilietiškumo pagrindai |
|
|
|
1 |
1 |
Geografija |
1 |
2 |
3 |
2 |
5 |
Ekonomika ir verslumas |
|
|
|
1 |
1 |
Meninis ugdymas: |
|
|
|
|
|
Dailė |
2 |
2 |
4 |
2 |
6 |
Muzika |
2 |
2 |
4 |
2;1* |
6; 5* |
Technologijos: |
|
|
|
|
|
Technologijos |
4 |
3 |
7 |
2,5 |
9,5 |
Kūno kultūra |
2 |
1 |
3 |
1 |
4 |
Žmogaus sauga |
|
1 |
1 |
|
1 |
Pasirenkamieji dalykai, dalykų moduliai |
|
|
|
|
|
Minimalus privalomų pamokų skaičius mokiniui |
5 – 18;21* 6 klasėje –20; 21* |
7 – 18;21* 8 klasėje – 22;23* |
78;86* |
9 – 22;23* 10 klasėje –22;23* |
121;132* |
Pamokos mokinių ugdymo poreikiams tenkinti |
4; |
5;1* |
9;1* |
6;6* |
15;7* |
Neformalusis švietimas |
0–4; |
0–4; |
0–8; |
0–5 |
|
Projektinė veikla |
|
|
|
0–2 |
|
Pastabos:
*mokyklose, kuriose įteisintas mokymas tautinės mažumos kalba;
**dalyką nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. pradeda mokytis 5, 7, 9, gimnazijos I klasių mokiniai.“
15.3. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:
„13. Dalykai ir jiems skiriamų savaitinių pamokų skaičius suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programai įgyvendinti besimokantiesiems neakivaizdiniu mokymo proceso organizavimo būdu:
Klasė
Dalykų sritys, dalykai |
Grupinės konsultacijos |
||||||
5 |
6 |
7 |
8 |
I gimnazijos, 9 |
II gimnazijos, 10 |
Iš viso |
|
Dorinis ugdymas (tikyba arba etika) |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
1,5 |
Kalbos: |
|
|
|
|
|
|
|
Lietuvių kalba (gimtoji) |
1,5–2 |
1,5–2 |
1,5–2 |
1,5–2 |
1,5–2 |
1,5–2 |
9–12 |
Lietuvių kalba ir literatūra* |
1,5–2 |
1,5–2 |
1,5–2 |
1,5–2 |
1,5–2 |
1,5–2 |
9–12 |
Gimtoji kalba (baltarusių, lenkų, rusų vokiečių) |
1,5–2 |
1,5–2 |
1,5–2 |
1,5–2 |
1,5–2 |
1,5–2 |
9–12 |
Lietuvių kalba (valstybinė) |
1–1,5 |
1–1,5 |
1–1,5 |
1–1,5 |
1–1,5 |
1–1,5 |
6–9 |
Užsienio kalba (1-oji) |
1–1,5 |
1–1,5 |
1–1,5 |
1–1,5 |
1–1,5 |
1–1,5 |
6–9 |
Užsienio kalba (2-oji) |
|
0,5–1 |
0,5–1 |
0,5–1 |
0,5–1 |
0,5–1 |
2,5–5 |
Matematika |
1,25–1,5 |
1,25–1,5 |
1,25–1,5 |
1,25–1,5 |
1,25–1,5 |
1,25–1,5 |
7,5–9 |
Ekonomika ir verslumas |
|
|
|
|
0,25 |
|
0,25 |
Gamtamokslinis ugdymas: |
|
|
|
|
|
|
|
Gamta ir žmogus |
0,5 |
0,5 |
|
|
|
|
|
Biologija |
|
|
0,5 |
0,5–1 |
0,5–1 |
0,5–1 |
3–5 |
Fizika |
|
|
0,5 |
0,75–1 |
0,75–1 |
0,75–1 |
2,75–4 |
Chemija |
|
|
|
0,75–1 |
0,75–1 |
0,75–1 |
2,25–3 |
Informacinės technologijos |
0,5 |
0,5 |
|
|
(0,5) |
(0,5) |
1,75–2 |
Socialinis ugdymas: |
|
|
|
|
|
|
|
Istorija |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5–1 |
0,5–1 |
0,5–1 |
3–5 |
Pilietiškumo pagrindai |
|
|
|
|
|
0,25 |
0,25 |
Geografija |
|
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
2,5 |
Meninis ugdymas: |
|
|
|
|
|
|
|
Dailė |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
1,5 |
Muzika |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
0,25 |
1,5 |
Technologijos |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,25 |
(0,25) |
0,25 |
2,5 |
Pasirenkamieji dalykai |
|
|
|
|
|
|
|
Pamokos mokinio ugdymo poreikiams tenkinti |
1 |
1 |
1 |
1 |
1–1,75 |
1–2 |
6–7,75 |
Iš viso (grupinėms konsultacijoms) |
0–8 |
0–8 |
0–8 |
0–8 |
0–9 |
0–9 |
0–50 |
Projektai |
0–1 |
0–1 |
0–1 |
0–1 |
0–1 |
0–2 |
0–7 |
Neformalusis švietimas |
|
|
|
|
0–2; 0–70 |
0–2 0–70 |
|
*dalyką nuo 2016 m. rugsėjo 1 d. pradeda mokytis 5, 7, 9, gimnazijos I klasių mokiniai.“
15.4. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:
„17. Dalykai ir jiems skiriamų pamokų skaičius suaugusiųjų vidurinio ugdymo programai įgyvendinti per dvejus metus:
Ugdymo sritys, dalykai |
Minimalus pamokų skaičius |
Pamokų skaičius (kasdieniu arba nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (grupinio mokymosi forma)) |
Pamokų skaičius (neakivaizdiniu mokymo proceso organizavimo būdu) |
||
|
|
Bendrasis kursas |
Išplėstinis kursas |
Bendrasis kursas |
Išplėstinis kursas |
Dorinis ugdymas: |
2 |
|
|
|
|
Tikyba |
|
2 |
– |
0,5 |
– |
Etika |
|
2 |
– |
0,5 |
– |
Kalbos: |
|
|
|
|
|
Lietuvių kalba ir literatūra |
6 |
6 |
8 |
3 |
4 |
Gimtoji kalba (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių) * |
6 |
6 |
8 |
3 |
4 |
Lietuvių kalba ir literatūra* |
8 |
8 |
9 |
3 |
4 |
Užsienio kalbos |
|
Kursas, orientuotas į B1 mokėjimo lygį |
Kursas, orientuotas į B2 mokėjimo lygį |
Kursas, orientuotas į B1 mokėjimo lygį |
Kursas, orientuotas į B1 mokėjimo lygį |
Užsienio kalba ( )
|
|
5 |
5 |
2 |
2 |
Užsienio kalba ( )
|
|
5 |
5 |
2 |
2 |
Socialinis ugdymas: |
2 |
|
|
|
|
Istorija |
|
2 |
4 |
1,25 |
2 |
Geografija |
|
2 |
4 |
1,25 |
2 |
Integruotas istorijos ir geografijos kursas |
|
2 |
– |
1,25 |
– |
Matematika |
5 |
5 |
8 |
2 |
4 |
Informacinės technologijos |
|
2 |
3 |
0,5 |
1 |
Gamtamokslinis ugdymas: |
2 |
|
|
|
|
Biologija |
|
2 |
4 |
1,25 |
2 |
Fizika |
|
2 |
4 |
1,25 |
2 |
Chemija |
|
2 |
4 |
1,25 |
2 |
Integruotas gamtos mokslų kursas |
|
2 |
– |
1,25 |
– |
Menai, technologijos, integruotas menų ir technologijų kursas |
1,5 |
|
|
|
|
Menai: |
|
|
|
|
|
Dailė |
|
1,5 |
2 |
0,5 |
1,5 |
Muzika |
|
1,5 |
2 |
0,5 |
1,5 |
Teatras |
|
1,5 |
2 |
0,5 |
1,5 |
Šokis |
|
1,5 |
2 |
0,5 |
1,5 |
Menų pažinimas |
|
1,5 |
2 |
0,5 |
1,5 |
Kompiuterinės muzikinės technologijos |
|
1,5 |
2 |
0,5 |
1,5 |
Grafinis dizainas |
|
1,5 |
2 |
0,5 |
1,5 |
Fotografija |
|
1,5 |
2 |
0,5 |
1,5 |
Filmų kūrimas |
|
1,5 |
2 |
0,5 |
1,5 |
Technologijos (kryptys): |
|
|
|
|
|
Integruotas menų ir technologijų kursas |
|
1,5 |
2 |
0,5 |
1,5 |
Technologijos: |
|
|
|
|
|
Turizmas ir mityba |
|
1,5 |
2 |
1 |
1,5 |
Statyba ir medžio apdirbimas |
|
1,5 |
2 |
1 |
1,5 |
Tekstilė ir apranga |
|
1,5 |
2 |
1 |
1,5 |
Taikomasis menas, amatai ir dizainas |
|
1,5 |
2 |
1 |
1,5 |
Verslas ir vadyba bei mažmeninė prekyba |
|
1,5 |
2 |
1 |
1,5 |
Mechanika, mechaninis remontas |
|
1,5 |
2 |
1 |
1,5 |
Kitos technologijų kryptys |
|
1,5 |
2 |
1 |
1,5 |
Integruotas menų ir technologijų kursas |
|
1,5 |
2 |
1 |
1,5 |
Kūno kultūra: |
1,5 |
|
|
|
|
Bendroji kūno kultūra |
|
1,5 |
2 |
0,5 |
1,5 |
Pasirinkta sporto šaka |
|
1,5 |
– |
0,5 |
– |
Žmogaus sauga |
|
0,5** |
– |
– |
– |
Pasirenkamieji dalykai, dalykų moduliai / Projektinė veikla |
|
|
|
|
|
Brandos darbas |
|
0,5 |
|
|
|
Privalomi bendrojo kurso dalykai |
25; 33* |
|
|
12; 15* |
12; 15* |
Mokinio pasirinktas mokymo turinys |
|
20; 14*
|
20; 14*
|
10; 7 |
10; 7* |
Minimalus dalykų skaičius mokiniui |
Kasdieniu ar nuotoliniu mokymo proceso ir neakivaizdiniu mokymo proceso organizavimo būdais besimokantiesiems – 7 dalykai pasirinktu dalyko kursu. Neakivaizdiniu mokymo proceso organizavimo būdu – 0–9 grupinės konsultacijos per savaitę. |
||||
Neformalusis švietimas |
Kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu besimokantiesiems – 6 valandos (3 – gimnazijos III kl. ir 3 – gimnazijos IV kl. per savaitę). Neakivaizdiniu mokymo proceso organizavimo būdu besimokantiesiems – 2 valandos per savaitę (1 – gimnazijos III kl. ir 1 – gimnazijos IV kl.). |
||||
Pamokos laikinosioms grupėms sudaryti |
14 valandų per savaitę per dvejus metus besimokantiesiems kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, 6 valandos per savaitę per dvejus metus besimokantiesiems neakivaizdiniu mokymo proceso organizavimo būdu. |
||||
Individualios konsultacijos |
Neakivaizdiniu mokymo proceso organizavimo būdu dalykų individualioms konsultacijoms skiriama 0–4 savaitinių pamokų per dvejus mokslo metus. |
Pastabos:
*mokyklose, kuriose įteisintas mokymas tautinės mažumos kalba;
**integruojama į dalykų mokymo turinį.“