LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ELEKTRONINIŲ KELEIVINIO TRANSPORTO BILIETŲ SISTEMŲ DIEGIMO KONCEPCIJOS PATVIRTINIMO
2014 m. vasario 24 d. Nr. 3-87-(E)
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatymu, Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1253 „Dėl Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos patvirtinimo“, 13.6.3 papunkčiu ir atsižvelgdamas į Valstybės kontrolės valstybinio audito 2011 m. rugsėjo 30 d. ataskaitą Nr. VA-P-90-1-15 „Viešojo transporto elektroninio bilieto sistemos Lietuvoje“,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2014 m. vasario 24 d.
įsakymu Nr. 3-87-(E)
ELEKTRONINIŲ KELEIVINIO TRANSPORTO BILIETŲ SISTEMŲ DIEGIMO KONCEPCIJA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Elektroninių keleivinio transporto bilietų sistemų diegimo koncepcija (toliau – koncepcija) nustato bendrąsias elektroninių keleivinio transporto bilietų sistemų diegimo Lietuvos Respublikoje rekomendacijas.
2. Koncepcija parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatymu, Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1253 „Dėl Nacionalinės susisiekimo plėtros 2014–2022 metų programos patvirtinimo“, 13.6.3 papunkčiu ir atsižvelgiant į Valstybės kontrolės valstybinio audito 2011 m. rugsėjo 30 d. ataskaitą Nr. VA-P-90-1-15 „Viešojo transporto elektroninio bilieto sistemos Lietuvoje“.
3. Koncepcijoje vartojama sąvoka:
Vieno bilieto sistema – integrali viešojo transporto bilieto sistema, leidžianti turint vieną bilietą keliauti skirtingų rūšių viešuoju transportu, naudojantis dviejų ir daugiau vežėjų paslaugomis tam tikrame teritoriniame vienete (mieste, rajone, apskrityje ir t. t.). Ši sąvoka neapima mišriojo bilieto, skirto keliauti lėktuvu ir traukiniu arba autobusu.
II. BENDRŲJŲ ELEKTRONINIŲ KELEIVINIO TRANSPORTO BILIETŲ sistemų plėtrA
5. Elektroninis keleivinio transporto bilietas yra vieno bilieto sistemos pagrindinis technologinio įgyvendinimo sprendimas, leidžiantis keliauti tam tikrame regione visų rūšių viešuoju transportu.
6. Elektroninių keleivinio transporto vieno bilieto sistemų plėtros tikslas – sukurti visus Lietuvos vežėjus ir visų rūšių transportą jungiančią sistemą.
7. Elektroninių keleivinio transporto vieno bilieto sistemų plėtros uždavinys – užtikrinti patogų ir patrauklų atsiskaitymo už keliones viešuoju transportu būdą. Vežėjai, savivaldybės ir kiti subjektai, kurdami ir plėtodami elektronines keleivinio transporto bilietų sistemas, atsižvelgia į jų kūrimo tikslą, nustatytą šios koncepcijos 6 punkte, ir turi užtikrinti:
7.1. kelionės tęstinumą, tai yra galimybę vienu bilietu naudotis dviejų ir daugiau vežėjų paslaugomis keliaujant skirtingų rūšių transportu;
7.2. vieno bilieto sistemų atvirumą, tai yra techninių, institucinių, administracinių ir kitų priemonių, kurios yra būtinos kuriamų sistemų sąveikai su kitomis vieno bilieto sistemomis ir transporto paslaugų tęstinumui užtikrinti, pritaikymą;
7.3. taikomų priemonių viešumą, tai yra sistemų sąveikai užtikrinti numatytų ir taikomų priemonių paskelbimą interneto svetainėje arba pateikimą esant suinteresuoto subjekto paklausimui;
8. Mokėjimai ir atsiskaitymai tarp skirtingų vežėjų, naudojančių vieno bilieto sistemą, tvarkomi pačių vežėjų ir (arba) suinteresuotų institucijų, įstaigų tarpusavio susitarimu.
III. ELEKTRONINIŲ KELEIVINIO TRANSPORTO BILIETŲ SISTEMŲ DIEGIMO REKOMENDACIJOS
10. Regionai, diegiantys vieno bilieto sistemas, tarpusavyje derina technologinius sprendimus ir užtikrina, kad pasirinkti technologiniai sprendimai sudarytų galimybes ateityje prie vieno bilieto sistemų prisijungti naujiems dalyviams.
11. Rekomenduojama besiribojančioms savivaldybėms, kuriant elektroninių keleivinio transporto bilietų sistemas, bendradarbiauti tarpusavyje ir kartu diegti vieno bilieto sistemas. Kai viena iš besiribojančių savivaldybių jau turi įdiegtą elektroninių keleivinio transporto bilietų sistemą, kitoms su šia savivaldybe besiribojančioms savivaldybėms rekomenduojama jungtis prie šios sistemos.
12. Vieno bilieto sistemoje gali būti naudojami įvairūs apmokėjimo už bilietus, bilieto formų ir bilietų kontrolės sprendimai. Visais atvejais šie sprendimai turi būti vienodai taikomi visų rūšių transportui. Jeigu vieno bilieto sistemoje veikia ir elektroninis bilietas, būtina užtikrinti, kad abi šios elektroninio keleivinio transporto bilieto formos turėtų vienodą technologinį sprendimą, priimtiną visiems vieno bilieto sistemos vežėjams toje teritorijoje.
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
13. Susisiekimo ministerija:
13.2. koordinuoja įvairių vieno bilieto sistemų plėtrą, siekdama užtikrinti šios koncepcijos
6 punkte nurodyto tikslo įgyvendinimą;
13.3. konsultuoja suinteresuotus asmenis ir institucijas sąveikos ir paslaugų tęstinumo užtikrinimo ir vieno bilieto sistemų kūrimo klausimais;
14. Vieno bilieto sistemų plėtros ir elektroninių bilietų diegimo problemoms spręsti susisiekimo ministro įsakymu sudaroma darbo grupė, kurioje dalyvauja vežėjų, savivaldybių ir kitų suinteresuotų institucijų atstovai ir kuriai vadovauja Susisiekimo ministerijos atstovas.