vilk_herb

 

VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2021-2025 METŲ ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2021 m. balandžio 30 d. Nr. B-TS-762

Vilkaviškis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 22 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, 4 dalimi, Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. gruodžio 28 d. nutarimo Nr. 1556 redakcija), 24 punktu, Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1725 „Dėl Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“ (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. sausio 17 d. nutarimo Nr. 54 redakcija), Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Vilkaviškio rajono savivaldybės 2021–2025 metų energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programą (toliau – Programa) (pridedama).

2. Paskirti Programos įgyvendinimo administratoriais daugiabučių gyvenamųjų namų bendro naudojimo objektų administratorius UAB „Vilkuva“ ir UAB „Kybartų darna“.

3. Pavesti Vilkaviškio rajono savivaldybės merui sudaryti Vilkaviškio rajono savivaldybės energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos įgyvendinimo priežiūros komisiją.

4. Įpareigoti Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos direktorių paskirti už Programos įgyvendinimo administratoriaus veiklos priežiūrą ir kontrolę atsakingą asmenį.

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Algirdas Neiberka

 

 

PATVIRTINTA

Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos

2021 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. B-TS-762

 

VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS 2021-2025 METŲ ENERGINIO EFEKTYVUMO DIDINIMO DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilkaviškio rajono savivaldybės 2021–2025 metų energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programos (toliau – Programa) paskirtis – atkurti ir pagerinti Vilkaviškio rajone esančių daugiabučių namų technines ir energines normatyvines savybes, siekiant išlaikyti esminių statinio reikalavimų visumą, sumažinti šiluminės energijos sąnaudas ir racionaliai naudoti energinius išteklius, sumažinti gyventojų išlaidas šildymui ir pagerinti gyvenamosios aplinkos kokybę.

2. Programa parengta Vilkaviškio rajono savivaldybei vykdant Lietuvos Respublikos statybos įstatymo, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytą statinių naudojimo priežiūros atlikimo funkciją bei įgyvendinant vieną iš Lietuvos būsto strategijos tikslų – užtikrinti efektyvų esamo būsto naudojimą, priežiūrą, atnaujinimą (modernizavimą), racionalų energijos išteklių naudojimą, bei vadovaujantis Statybos techniniu reglamentu STR 2.01.02:2016 „Pastatų energinio naudingumo projektavimas ir sertifikavimas“, Statybos techniniu reglamentu STR 2.01.01(6):2008 „Esminis statinio reikalavimas „Energijos taupymas ir šilumos išsaugojimas“ ir Statybos techniniu reglamentu STR 1.07.03:2017 „Statinių techninės ir naudojimo priežiūros tvarka. Naujų nekilnojamojo turto kadastro objektų formavimo tvarka“.

3. Programa parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos iniciatyva dėl daugiabučių namų Lietuvos Respublikos savivaldybėse energijos taupymo priemonių įgyvendinimo, Vilkaviškio rajono savivaldybės daugiabučių gyvenamųjų namų gyventojų susirinkimų metu priimtais sprendimais, Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) iniciatyva užsakytais ir parengtais energinio efektyvumo didinimo investicijų planais bei investicijų planų rengėjų parengtomis pastatus ir jų energinio efektyvumo didinimo priemonių įgyvendinimą apibendrinančiomis ataskaitomis, kurios yra neatskiriama šios Programos dalis.

 

II SKYRIUS

ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

4. Vilkaviškio rajono savivaldybėje yra 551 daugiabutis namas. Daugiausiai daugiabučių namų yra: Vilkaviškio mieste – 124, Kybartų mieste – 154, Virbalio mieste – 35, Pilviškių miestelyje – 27. Likusieji daugiabučiai namai 211 – yra kaimiškose seniūnijose, jie potencialiai nedalyvaus energinio efektyvumo didinimo daugiabučiuose namuose programoje. 24 daugiabučius namus administruoja daugiabučių namų savininkų bendrijos, 43 daugiabučius namus administruoja butų ir kitų patalpų savininkai, sudarę daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdymo, naudojimo ir priežiūros jungtinės veiklos sutartis, 65 daugiabučius namus administruoja Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administratorius UAB „Vilkuva“, 117 daugiabučių namų administruoja Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administratorius UAB „Kybartų Darna“. Iš centralizuotų šilumos tinklų šiluma tiekiama: Vilkaviškyje 72 daugiabučiams namams, Kybartuose – 23 daugiabučiams namams, Virbalyje – 5 daugiabučiams namams, Pilviškiuose – 3 daugiabučiams namams ir Paežerių gyvenvietėje – 6 daugiabučiams namams. Dauguma daugiabučių namų yra daugiaaukščiai (trys ir daugiau aukštų), dominuoja plytų mūro ir blokiniai pastatai. Didžioji dalis daugiabučių namų Vilkaviškio rajone statyti 1970–1979 metais. Daugelis tuo metu statytų pastatų buvo pastatyti pagal žemus energinio efektyvumo standartus, o laikui bėgant jų būklė dėl nepakankamos techninės priežiūros vis prastėjo. Vidutinis tokių namų buto bendras ir naudingas plotas yra apie 47 m². Vienas namų ūkis tokio buto šildymui nerenovuotame name šilumos energijos suvartoja apie 172–227 kWh/m² per metus.

5. Sovietmečiu ir po Nepriklausomybės atgavimo buvusios santykinai žemos šilumos kainos, valstybės mokesčių politika (mokestinės lengvatos nepasiturintiems gyventojams) neskatino gyventojų taupyti energijos. Gyventojai neturi efektyvaus energijos vartojimo patirties ir dėl nepakankamų ar nenuolatinių pajamų iki šiol retai savarankiškai investuodavo į energijos taupymo priemones savo būstuose.

6. Šiuo metu Vilkaviškio rajono savivaldybėje yra renovuoti 43 daugiabučiai namai. Energinio efektyvumo didinimo priemonių įgyvendinimas daugiabučiuose namuose, kuriuose tokios priemonės buvo įgyvendintos, parodė, kad po jų įgyvendinimo sutaupoma apie 50 proc. energijos, lyginant su energijos sąnaudomis iki šių priemonių įgyvendinimo, o sutaupytos lėšos dėl sumažėjusių šildymo išlaidų dažniausiai nukreipiamos investicijoms. Artimiausiu metu planuojama atnaujinti 14 daugiabučių namų (11 daugiabučių namų Vilkaviškio mieste ir 3 – Kybartų mieste).

7. Toliau sparčiai brangstant energijos ištekliams, racionalaus energijos vartojimo problema Vilkaviškio rajono daugiabučiuose pastatuose tampa ypač opi, todėl Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos iniciatyva buvo pradėta rengti ši Programa, skirta sumažinti šiluminės energijos sąnaudas daugiabučiuose namuose. Šios Programos įgyvendinimas sudarys prielaidas spręsti  gyventojų socialines problemas, mažinant jų sąskaitų už energinius resursus dydį, užtikrinti esminių statinio reikalavimų visumos išlaikymą daugiabučiuose namuose, gerinti vidaus patalpų temperatūrinio režimo sąlygas, skatinti būsto savininkus racionaliai vartoti energiją, taip pat prisidėti prie klimato taršos mažinimo bei aplinkos tausojimo šalies mastu, gerinti pastatų techninę būklę ir estetinį miesto vaizdą, pagerinti gyvenamosios aplinkos kokybę, didinti nekilnojamojo turto vertę ir likvidumą.

8. Nerenovuoti daugiabučiai namai neatitinka Lietuvos Respublikos statybos įstatyme ir Statybos techniniame reglamente STR 1.07.03:2017 „Statinių techninės ir naudojimo priežiūros tvarka. Naujų nekilnojamojo turto kadastro objektų formavimo tvarka“ nustatytų esminių statinio reikalavimų (dažniausiai pasitaikančios problemos yra dėl nepakankamos priežiūros ir klimatinio poveikio pažeistos atitvarų konstrukcijos, per kurias patiriami dideli šilumos nuostoliai: plytų mūro sienos vietomis ištrupėjusios, įskilusios, siūlės daugelyje vietų įskilusios; gelžbetonių panelių (blokų) sienose matosi įtrūkimai, kai kur nuskilęs išorinis tinkas; pradeda irti piliastrų apdailos plytų mūras; balkonų g/b pado apsauginis sluoksnis ištrupėjęs, armatūra pažeista korozijos; stogas papildomai neapšiltintas, daugelyje vietų danga susiraukšlėjusi, kai kur susidariusios pūslės, vietomis bituminės dangos sluoksniai atlipę vienas nuo kito, nėra tinkamai įrengtas stogo parapeto nuolydis, vietomis blogai pritvirtinta skardos parapetų danga; dalis langų mediniai, suporinti, nesandarūs, senų langų kamša tarp sienos ir staktos nepakankama, langai prapučiami vėjo; cokolio tinkas vietomis tinko sluoksnyje įtrūkęs, siūlės sutrūkinėjusios; nuogrindos vietomis suskilinėjusios arba vietomis jų nėra įrengta; šildymo sistema išbalansuota, vamzdynai nepakeisti, izoliacija sena, neizoliuoti; elektros stovų magistraliniai kabeliai seni, nekeisti; kanalizacijos vamzdžiai nekeisti, sujungimai nesandarūs ir kt.).

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

9. Programos įgyvendinimo tikslas iki 2025 metų pabaigos sumažinti šiluminės energijos (kuro) sąnaudas daugiabučiuose namuose, pastatytuose pagal galiojusius iki 1993 metų statybos techninius normatyvus, ne mažiau kaip 20 procentų, tai yra skaičiuojamąsias metines šiluminės energijos (kuro) sąnaudas šiuose namuose iki 2025 metų pabaigos sumažinti ne mažiau kaip 1 000 GWh per metus.

10. Programos uždaviniai, skirti tikslui pasiekti:

10.1. užtikrinti Programos reikalavimus atitinkančių daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų finansavimą ir įgyvendinimą – teikti lengvatinius kreditus ir kitą įstatymų nustatytą valstybės paramą butų ir kitų patalpų savininkams, skatinti butų ir kitų patalpų savininkų iniciatyvą įgyvendinti energiją taupančias priemones;

10.2. plėtoti visuomenės informavimą, švietimą ir mokymą pastatų energinio naudingumo didinimo, jų atnaujinimo (modernizavimo), energijos taupymo klausimais.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS TIKSLO IR UŽDAVINIŲ ĮGYVENDINIMO VERTINIMO KRITERIJAI

 

11. Programos tikslas ir uždaviniai vertinami pagal šiuos kriterijus:

11.1. skaičiuojamųjų šiluminės energijos sąnaudų santykinis mažėjimas daugiabučiuose namuose, pastatytuose pagal galiojusius iki 1993 metų statybos techninius normatyvus, palyginus su 2005 metais;

11.2. skaičiuojamųjų šiluminės energijos sąnaudų mažėjimas daugiabučiuose namuose, pastatytuose pagal galiojusius iki 1993 metų statybos techninius normatyvus (nuo 2005 metų);

11.3. anglies dioksido išmetimo į atmosferą mažėjimas (nuo 2005 metų);

11.4. įgyvendinta daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų, finansuojamų pagal Programą ir kitas valstybės remiamas ar savivaldybių patvirtintas programas (nuo 2005 metų);

11.5. įgyvendintos energiją taupančios priemonės daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų ir gyventojų iniciatyva;

11.6. gyventojų informuotumo gerėjimas;

11.7. ketinančiųjų dalyvauti įgyvendinant Programą arba savarankiškai diegti energijos taupymo priemones daugėjimas.

 

V SKYRIUS

PRIEMONĖS, NUMATOMOS ĮGYVENDINTI DAUGIABUČIUOSE NAMUOSE

 

12. Siekiant gerinti gyvenamąją aplinką, mažinti energinių išteklių sąnaudas ir užtikrinti daugiabučių namų atitiktį esminiams statinio reikalavimams, savivaldybės atrinktuose Vilkaviškio rajono daugiabučiuose namuose, numatoma įgyvendinti energinį efektyvumą didinančias priemones (žr. 1 lentelę), būtinas statinių naudojimo ir priežiūros esminiams reikalavimams užtikrinti ir leisiančias sumažinti bendras atnaujintų (modernizuotų) daugiabučių namų skaičiuojamąsias energijos sąnaudas ne mažiau kaip 40 %, ir juose pasiekti ne mažesnę kaip C energinio naudingumo klasę, taip pat užtikrinti valstybės teikiamą paramą.

 

1 lentelė. Valstybės remiamos daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) priemonės

I.

ENERGINĮ EFEKTYVUMĄ DIDINANČIOS PRIEMONĖS

1.

Šildymo ir (ar) karšto vandens sistemų atnaujinimas (modernizavimas):

1.1.

šilumos punkto ir (ar) karšto vandens ruošimo įrenginių įrengimas, keitimas ar pertvarkymas; arba biokuro katilinių ar katilų šilumos energijai gaminti ir (ar) karštam vandeniui ruošti įrengimas ar keitimas, jeigu daugiabutis namas nepatenka į savivaldybės šilumos ūkio specialiajame plane numatytą centralizuoto šilumos tiekimo teritoriją;

1.2.

šildymo sistemos atnaujinimas ar pertvarkymas ir (ar) balansinių ventilių ant stovų įrengimas, ir (ar) šildymo sistemos balansavimas, ir (ar) šildymo prietaisų ir (ar) vamzdynų keitimas, ir (ar) vamzdynų izoliavimas, ir (ar) termostatinių ventilių įrengimas, ir (ar) individualių šilumos apskaitos prietaisų ar daliklių sistemos įrengimas;

1.3.

karšto vandens sistemos pertvarkymas, atnaujinimas, vamzdynų keitimas ir (ar) izoliavimas.

2.

Energijos iš atsinaujinančių išteklių gamybos įrenginių (saulės, vėjo, geoterminės ar aeroterminės energijos) įrengimas šilumos ir (ar) elektros, ir (ar) vėsumos energijai gaminti, ir (ar) karštam vandeniui ruošti.

3.

Vėdinimo sistemos sutvarkymas arba pertvarkymas, įskaitant mechaninio vėdinimo sistemos su šilumogrąžos (rekuperacijos) funkcija įrengimas.

4.

Stogo ar perdangos pastogėje šiltinimas, įskaitant stogo konstrukcijos sustiprinimą ar deformacijų šalinimą, stogo dangos keitimą, lietaus nuvedimo sistemos sutvarkymą ar įrengimą, arba naujo šlaitinio stogo (be patalpų pastogėje) įrengimas (įskaitant kopėčias ar laiptus į pastogę), apšiltinant jį arba perdangą pastogėje.

5.

Išorinių sienų (taip pat ir cokolio) šiltinimas, įskaitant sienų (cokolio) konstrukcijos defektų pašalinimą, esamų lietvamzdžių demontavimą, įrengimą ar keitimą, elektros, dujų ar kitų sistemų ar įrengimų nuo šiltinamos sienos (cokolio) atitraukimą (išskyrus keitimą naujais) ir nuogrindos sutvarkymą.

6.

Balkonų ar lodžijų įstiklinimas, įskaitant esamos balkonų ar lodžijų konstrukcijos sustiprinimą ir (ar) naujos įstiklinimo konstrukcijos įrengimą pagal vieną projektą.

7.

Bendrojo naudojimo patalpose esančių langų keitimas ir (ar) bendrojo naudojimo lauko durų (įėjimo, tambūro, balkonų, rūsio, konteinerinės, šilumos punkto) keitimas (įskaitant susijusius apdailos darbus), įėjimo laiptų remontas ir pritaikymas neįgaliųjų poreikiams (panduso įrengimas).

8.

Butų ir kitų patalpų langų ir balkonų durų keitimas į mažesnio šilumos pralaidumo langus.

9.

Rūsio perdangos šiltinimas.

10.

Liftų atnaujinimas (modernizavimas) – jų keitimas techniniu energiniu požiūriu efektyvesniais liftais, įskaitant lifto ir priėjimo prie lifto pritaikymą neįgaliųjų poreikiams.

11.

Bendrojo naudojimo elektros inžinerinės sistemos ir (ar) apšvietimo sistemos atnaujinimas (modernizavimas) (elektros kabelių keitimas, šviesos diodų (LED) apšvietimo ir automatinės apšvietimo valdymo sistemos įrengimas).

II.

KITOS NAMO ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) PRIEMONĖS

12.

Kitų pastato bendrojo naudojimo inžinerinių sistemų (priešgaisrinės saugos, geriamojo vandens, buitinių ir lietaus nuotekų, drenažo, taip pat ir namui priklausančių vietinių įrenginių) atnaujinimas ar keitimas.

13.

Konstrukcijų (balkonų laikančiųjų konstrukcijų ir saugos aptvarų, stogelių virš įėjimo į pastatą), kurios nesusijusios su energinį efektyvumą didinančiomis priemonėmis, nurodytomis pirmajame šios lentelės skyriuje, keitimas – teisės aktų nustatyta tvarka pripažintos jų avarinės būklės likvidavimas.

14.

Bendrojo naudojimo laiptinių paprastasis remontas (vidaus sienų, lubų, grindų paruošimas dažymui ir dažymas ir laiptų, laiptų turėklų atnaujinimas ir dažymas).

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS

 

13. Programa įgyvendinama dviem etapais. Pirmas Programos įgyvendinimo etapas, kurį organizuoja Savivaldybės administracija, skirtas parengiamiesiems investicijų įgyvendinimo darbams atlikti (investicijų planų reikalingų paslaugų ir darbų pirkimams, investicijų planų ir energinio naudingumo sertifikatų parengimas, jų aptarimas su būsto savininkais, galimoms investicijų planų korekcijoms ir finansavimo užtikrinimui).

14. Antrasis Programos įgyvendinimo etapas, kurį rengia ir jo įgyvendinimą organizuoja paskirtas Programos įgyvendinimo administratorius, apima projektavimo ir rangos darbų įgyvendinimą pagal patvirtintus investicijų planus. Antrojo etapo įgyvendinimas baigiamas per du metus nuo namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plano patvirtinimo bei Būsto energijos taupymo agentūros pritarimo.

15. Savivaldybės administracija koordinuoja visos Programos įgyvendinimą. 

16. Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojai (daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrija, bendrojo naudojimo objektų valdymui sudarytos jungtinės veiklos sutartimi įgaliotas asmuo, pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.84 straipsnio nuostatas paskirtas bendrojo naudojimo objektų administratorius) (toliau – Programos vykdytojai) atlieka visus veiksmus, susijusius su Programos įgyvendinimu.

17. Savivaldybės paskirtas Programos įgyvendinimo administratorius atlieka visus veiksmus, susijusius su Programos įgyvendinimu: skolinasi lėšas iš kredito įstaigų; naudodamasis Centrinės perkančiosios organizacijos (CPO) parengtu elektroniniu katalogu organizuoja techninio darbo projekto rengimo paslaugų, rangos darbų ir statybos techninės priežiūros paslaugų pirkimus, organizuoja ir prižiūri statybos darbų atlikimą ir užtikrina jų įgyvendinimo kokybę.

18. Įgyvendindama pirmąjį Programos įgyvendinimo etapą, Savivaldybės administracija kartu su Programos administratoriumi išsamiai informuoja būsto savininkus apie Programą, būsto savininkams nusprendus įgyvendinti papildomas energinio efektyvumo didinimo priemones, neįtrauktas į investicijų planus, organizuoja šių investicijų planų pakeitimą, nebloginant planuojamų pasiekti energinio efektyvumo rezultatų.

19. Įgyvendindamas antrąjį Programos įgyvendinimo etapą, Programos administratorius pagal teisės aktais nustatytus terminus organizuoja ir atlieka investicijų planų įgyvendinimą.

20. Savivaldybės administracija koordinuoja Programos įgyvendinimo administratoriaus vykdomą veiklą. Tuo atveju, jei gaunama informacija iš Programos finansavimą suteikusių bankų ar kitų finansų įstaigų, kad Programos įgyvendinimo administratorius nevykdo ar netinkamai vykdo savo įsipareigojimus pagal kredito sutartis, Savivaldybės administracija nedelsiant imasi veiksmų užtikrinti, kad Programos įgyvendinimo administratorius laikytųsi įsipareigojimų.

 

VII SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

21. Programai įgyvendinti numatoma teisės aktų nustatyta tvarka gauti finansavimą iš Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos, Klimato kaitos specialiosios programos ir kitų teisėtų šaltinių:

21.1. daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programoje numatytomis lėšomis galėtų būti teikiamas lengvatinis kreditas penkerius metus nuo pirmosios kredito dalies išmokėjimo už atliktus statybos rangos darbus dienos apmokant šio kredito bendrų metinių palūkanų dalį, viršijančią 3 procentus, jeigu kredito metinės palūkanos viršija 3 procentus;

21.2. Valstybės parama teikiama 100 procentų Atnaujinimo (modernizavimo) projektui (įskaitant Investicijų plano, techninio darbo projekto parengimą ir ekspertizę, pastato energinio naudingumo sertifikato, parengto ir išduoto prieš atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimą, pastato energinio naudingumo sertifikato, parengto ir išduoto po atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo, parengimo, techninės (projektavimo) užduoties, topografinio plano parengimo, prisijungimo sąlygų, specialiųjų reikalavimų gavimo, statybą leidžiančio dokumento išdavimo išlaidas) parengti, statybos techninei priežiūrai vykdyti, atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimui administruoti;

21.3. Valstybės parama, tenkanti Programoje nurodytoms energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, teikiama pagal Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme numatytas teikimo sąlygas ir tvarką;

21.4. 100 % apmokamos investicijų padengimo įmokos nepasiturintiems gyventojams, turintiems teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą;

21.5. 10 procentų papildoma kompensacija įgyvendinus projektą teikiama daugiabučiame name įrengus atskirą ar modernizavus esamą neautomatizuotą šilumos punktą ir įrengus balansinius ventilius ant stovų, pertvarkius ar pakeitus šildymo sistemą (įskaitant šildymo sistemos balansavimo darbus), butuose ir kitose patalpose įrengiant individualios šilumos apskaitos prietaisus ar daliklių sistemą ir (ar) termostatinius ventilius;

21.6. 30 procentų papildoma subsidija įgyvendinus projektą teikiama Saulės energijos technologijų, šilumos siurblių ir šilumos saugyklų panaudojimui šilumos energijai gaminti, karštam vandeniui ruošti, ir (ar) elektros energijai gaminti atnaujintuose (modernizuotuose) daugiabučiuose namuose, neprijungtuose prie centralizuotos šildymo sistemos, siekiant nulinio šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo lygio. Papildoma subsidija teikiama vadovaujantis Klimato kaitos programos kompensacinių išmokų saulės energijos technologijų, šilumos siurblių ir šilumos saugyklų panaudojimas šilumos energijai gaminti, karštam vandeniui ruošti ir (ar) elektros energijai gaminti atnaujintuose (modernizuotuose) daugiabučiuose namuose, neprijungtuose prie centralizuotos šildymo sistemos, siekiant nulinio šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo lygio, skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2020 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. D1-303 „Dėl Klimato kaitos programos kompensacinių išmokų saulės energijos technologijų, šilumos siurblių ir šilumos saugyklų panaudojimas šilumos energijai gaminti, karštam vandeniui ruošti ir (ar) elektros energijai gaminti atnaujintuose (modernizuotuose) daugiabučiuose namuose, neprijungtuose prie centralizuotos šildymo sistemos, siekiant nulinio šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo lygio, skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

21.7. esant galimybei, galėtų būti panaudojamos ir iš kitų piniginių šaltinių gautos lėšos.

22. Visų šiame skyriuje nurodytų finansavimo šaltinių parama Programai įgyvendinti skiriama vadovaujantis paramą reglamentuojančiais teisės aktais (Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu ir kitais teisės aktais).

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

23. Programos įgyvendinimo stebėseną teisės aktų nustatyta tvarka atlieka Savivaldybės administracija.

 

__________________