ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SOCIALINES PASLAUGAS ŠIAULIŲ RAJONE TEIKIANČIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ PREVENCINIO IŠTYRIMO DĖL COVID-19 ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. balandžio 20 d. Nr. A-604

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 „Dėl valstybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo“, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro-valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. balandžio 15 d. sprendimo Nr. V-872 „Dėl laboratorinių tyrimų COVID-19 ligai (koronaviruso infekcijai) diagnozuoti socialines paslaugas teikiančių įstaigų darbuotojams prevenciniu tikslu organizavimo“ 4 punktu,

t v i r t i n u Socialines paslaugas Šiaulių rajone teikiančių įstaigų darbuotojų prevencinio ištyrimo dėl COVID-19 organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

Šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                             Gipoldas Karklelis

 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. A-604

 

SOCIALINES PASLAUGAS ŠIAULIŲ RAJONE TEIKIANČIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ PREVENCINIO IŠTYRIMO DĖL COVID-19 ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Socialines paslaugas Šiaulių rajone teikiančių įstaigų darbuotojų prevencinio ištyrimo dėl COVID-19 organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų  vadovo 2020 m. balandžio 15 d. sprendimu Nr. V-872 „Dėl laboratorinių tyrimų COVID-19 ligai (koronaviruso infekcijai) diagnozuoti socialines paslaugas teikiančių įstaigų darbuotojams prevenciniu tikslu organizavimo“  ir kitais galiojančiais teisės aktais.

2. Aprašas nustato  Šiaulių rajono socialines paslaugas teikiančių įstaigų, nepriklausomai nuo pavaldumo (toliau – Įstaiga), darbuotojų ištyrimo COVID-19 ligai (koronaviruso infekcijai) diagnozuoti, paimant tepinėlius iš nosiaryklės ir ryklės socialines paslaugas teikiantiems specialistams prevenciniu tikslu organizavimo tvarką.

 

II SKYRIUS

PREVENCINIŲ LABORATORINIŲ TYRIMŲ COVID-19 LIGAI DIAGNOZUOTI TIKRINAMŲ DARBUOTOJŲ SĄRAŠŲ SUDARYMO TVARKA

 

3. Prevenciniai laboratoriniai tyrimai COVID-19 ligai diagnozuoti prioriteto tvarka turi būti atliekami šiems Įstaigų darbuotojams:

3.1. visiems stacionarioje socialinės (ilgalaikės, trumpalaikės) globos institucijoje, turinčioje daugiau nei 100 gyventojų, tiesiogiai paslaugas asmenims teikiantiems darbuotojams;

3.2. visiems stacionarioje socialinės (ilgalaikės, trumpalaikės) globos institucijoje, turinčioje iki 100 gyventojų, tiesiogiai paslaugas asmenims teikiantiems darbuotojams;

3.3. stacionarioje socialinės (ilgalaikės, trumpalaikės) globos institucijoje netiesiogiai paslaugas teikiantiems asmenims, tačiau su socialinių paslaugų teikimo procesu neišvengiamai susijusiems darbuotojams;

3.4. integralias socialines globos ir slaugos paslaugas į namus teikiantiems darbuotojams;

3.5. kitiems socialines paslaugas teikiantiems darbuotojams.

4. Atsižvelgiant į aptarnaujančios laboratorijos pajėgumus ir nesant galimybės ištirti visų darbuotojų pagal atskirą 3.1–3.5 papunkčiuose nurodytą prioritetą, prevenciniu tikslu tikrintini darbuotojai turi būti atrenkami atsižvelgiant į tai, ar darbuotojai per pastarąsias 14 dienų turėjo kontaktų su asmenimis, kuriems yra patvirtinta COVID-19 liga (koronaviruso infekcija), ar darbuotojai taip pat dirba ir kitose asmens sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų ar kitose įstaigose bei organizacijose, kurios teikia paslaugas asmenims, ar darbuotojai dirba su slaugomais ar sunkią negalią turinčiais asmenimis, ar darbuotojai dirba su izoliuotose patalpose apgyvendintais asmenimis, ar darbuotojai savo pamainos metu paslaugas teikia 20 ir daugiau asmenų, ar darbuotojai turi lėtinių ligų susirgimų, ar darbuotojai yra senyvo amžiaus.

5. Įstaigų vadovai:

5.1. sudaro Įstaigoje dirbančių ir prevenciniu tikslu tikrintinų darbuotojų sąrašus. Sąrašuose nurodomas darbuotojo vardas ir pavardė, užimamos pareigos ir sąlygos, išvardintos 3 ir 4 punktuose;

5.2. kartu su sąrašu atsiunčia kontaktinio asmens (vardas, pavardė, pareigos, tel. numeris, el. paštas), kuris bus atsakingas už aprašo įgyvendinimą įstaigoje, informaciją. Informacija pateikiama  Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui el. paštu: socparam@siauliuraj.lt.

 

III SKYRIUS

ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ TEPINĖLIO PAĖMIMAS PREVENCINIAMS LABORATORINIAMS TYRIMAMS

 

6. Už tepinėlių dėl laboratorinių tyrimų COVID-19 ligai (koronaviruso infekcijai) diagnozuoti prevenciniu tikslu (toliau – tepinėliai) paėmimą ir suvedimą į ESPBI IS (E200) sistemą atsakingos šios sveikatos priežiūros įstaigos:

6.1. VšĮ Šiaulių rajono pirminės sveikatos priežiūros centras – Šiaulių rajono pirminės sveikatos priežiūros centro Socialinės globos padalinio bei Aukštelkės socialinių globos namų darbuotojams;

6.2. VšĮ Kuršėnų ligoninė  – VšĮ Kuršėnų ligoninės Socialinio globos padalinio, Kuršėnų šeimos namų, Šiaulių rajono socialinių paslaugų centro bei  UAB „Kitada“ darbuotojams;

6.3. VšĮ Gruzdžių ambulatorija – VšĮ „Senolių namai“, Gruzdžių vaikų socializacijos centro darbuotojams. 

7. VšĮ Šiaulių rajono pirminės sveikatos priežiūros centro, VšĮ Kuršėnų ligoninės, VšĮ Gruzdžių ambulatorijos paskirti specialistai, gavę informaciją iš Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus, susisiekia su 6.1, 6.2, 6.3 papunkčiuose nurodytų  Įstaigų vadovais arba nurodytais kontaktiniais asmenimis ir informuoja, kiek ėminių  numatytą dieną  atliks įstaigoje.

8. Įstaiga, gavusi šią informaciją, parengia ir teikia ne vėliau kaip 1 dieną prieš tepinėlių paėmimą priskirtai sveikatos priežiūros įstaigai darbuotojų tepinėlių paėmimo grafiką (1 priedas).

9. Įstaiga apie tepinėlio paėmimo laiką savo darbuotojus informuoja individualiai, įspėdama, kad tyrimui reikia ateiti ne vėliau kaip prieš 5 min.

10. Tyrimui atlikti darbuotojas ateina su asmens apsaugos priemonėmis (veido kauke ir vienkartinėmis pirštinėmis). 

11. Tepinėlio paėmimo vieta yra Įstaiga, jei tiriamų darbuotojų daugiau nei 50, kai tiriamųjų mažiau nei 50, darbuotojai atvyksta į priskirtą sveikatos priežiūros įstaigą.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

13. Įstaigos vadovas užtikrina darbuotojų dalyvavimą tikrinimuose pagal Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą Aprašą.

14. Kiekvieną ketvirtadienį iki 10 val. Įstaigos vadovas arba atsakingas asmuo pateikia informaciją apie patikrintų darbuotojų skaičių, teigiamų ir neigiamų tyrimų atsakymų skaičių Socialinės paramos skyriui el. paštu socparam@siauliuraj.lt. Socialinės paramos skyrius šiuos duomenis kiekvieną ketvirtadienį iki 12 val. perduoda Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai el. paštu data@sppd.lt.

15. Šis Aprašas yra taikomas VšĮ Šiaulių rajono pirminės sveikatos priežiūros centrui, VšĮ Kuršėnų ligoninei, VšĮ Gruzdžių ambulatorijai ir Šiaulių rajone esančioms globos įstaigoms nepriklausomai nuo pavaldumo ir nuosavybės formos.

 

 

_______________________________

 

Šiaulių rajono savivaldybės socialinių

globos įstaigų darbuotojų tyrimų dėl COVID-19 organizavimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

Tyrimų dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) paėmimo grafikas

2020-04-

Eil. Nr.

Pavardė vardas

Telefonas

Asmens kodas

Laikas

Atlikta (žymėti+)

Tyrimo atsakymas (teigiamas/neigiamas)

1

 

 

 

8:00

 

 

2

 

 

 

8:10

 

 

3

 

 

 

8:20

 

 

4

 

 

 

8:30

 

 

5

 

 

 

8:40

 

 

6

 

 

 

8:50

 

 

7

 

 

 

8:55

 

 

8

 

 

 

9:00

 

 

9

 

 

 

9:10

 

 

10

 

 

 

9:20

 

 

11

 

 

 

9:30

 

 

12

 

 

 

9:40

 

 

13

 

 

 

9:50

 

 

14

 

 

 

9:55

 

 

15

 

 

 

10:00

 

 

16

 

 

 

10:10

 

 

17

 

 

 

10:20

 

 

18

 

 

 

10:30

 

 

19

 

 

 

10:40

 

 

20

 

 

 

10:50

 

 

21

 

 

 

10:55

 

 

22

 

 

 

11:00

 

 

23

 

 

 

11:10

 

 

24

 

 

 

11:20

 

 

25

 

 

 

11:30

 

 

26

 

 

 

11:40

 

 

27

 

 

 

11:50

 

 

28

 

 

 

11:55

 

 

29

 

 

 

12:00

 

 

30

 

 

 

12:10

 

 

31

 

 

 

 

 

 

32

 

 

 

 

 

 

33

 

 

 

 

 

 

34